Paljon laadukkaampi ja omasta mielestä visuaalisesti kivemman näköinen sekä mukavemman tuntuinen ja kuuloinen. Eikä vaadi mitään erillisiä omia force break modeja, mikä Q3:ssa omasta mielestä on pakkolista.
Pinnoite ei ole samanlainen sormenjälkimagneetti kuin Keychronin mustissa alumiini koteloissa. Erillinen paino tuo tähän myös omaa jykevyyttä ja toki vaikuttaa ääneenikin. Mukaan tulee kahdet erillaiset gasketit, eli voi valita itse haluaako pehmeämmät vai jäykemmät gasketit. Periaatteessa mahdollisa käyttää ilman plateakin, omaa QK75:sta käytinkin hetken aikaan ilman platea vaikka sekin on hotswap.
PCB:stä puheenollen, on tässä myös parempi tuki, kuten mahdollisuus stepped capsille ja split backspacelle. Myös mahdollisuus juotettavalle PCB:llekkin löytyy, mutta tämä ei avaa paljoa uusia mahdollisuuksia layouttien kanssa kuitenkaan, mutta ainakin on QMK/VIA tuki. Myös langaton ominaisuus löytyy Trimode PCB:stä, joka siis tukee nimensä mukaan kolmea eri yhteystapaa; BT, 2.4GHz sekä langallinen. Bluetoothiin saat liitettyä kolme eri laitetta. Trimode PCB:ssä se huono kyllä, että ei ole QMK/VIA tukea, vaan kaikki tapahtuu QK:n omalla softalla. Mutta jos tarve vain tyyliin perus keymapeille, niin ei tämänkään pitäisi olla ongelma. Visuaalisesti ohjelma on hyvin samanlainen kuin VIA. Per-Key RGB:tä kaipaaville ei tätä vaihtoehtoa löydy kuin langallisessa ANSI Hotswap PCB:ssä.
Foamit kanssa tulee mukaan jos niitä haluaa käyttää. Tällä kertaa itse laitoin case ja plate foamin, PE foamin jätin laittamatta. Alkuperäisiä stabeja en käyttänyt, mutta uskoisin että vähintäänkin samaa tasoa kuin Keychronin laudoissa tulevat Gateronin(?) stabit.
Ja vielä lisäksi, 7u spacebarit on vaan niin kivoja!
Edit:
Lisäyksenä vielä se, että itse käytän vain langan päässä näppistä, niin tarkemmin en osaa sanoa langattomuuden toiminnasta.
Yleensä jätän joko akut kytkemättä, tai sitten otan kokonaan pois.