Mekaaniset näppäimistöt

Harmittelin kun tuo meni ohi, mutta ostin sitten QK80:sen joka tullee tällä viikolla, joten ei kovin paljon myöhemmin :)
CK servulla oliki veikkailua että kumpi ehtii ennen. QK75 junarahti vai QK80 lentokone rahti.

Tuli kans ittellä tänään QK75 kotiin, kattoo jos sais tällä viikolla kasattua. Kivasti tullu kamaa tällä viikolla ku GMK Dracula ja Zoom65 V2 tuli kans :redface:

Ja tulihan se antauduttua ja tilattua QK80 extroistaki ku TKL alkanu olla taas kiva silloin kun ei pelaile.

• Tykkää
Reactions: njs
Laitoin CandyKeysille viestiä, voivatko olla lähettämättä pakettia (QK75), koska olisin juuri lomalla silloin. Onnistuu, ei ongelmaa. Viikko ennen kotiin paluuta laitoin viestiä, että paketin voi lähettää, tähän vastattiin ok. Viikkoon ei kuulu mitään, laitoin uudelleen viestiä, ja vastauksena tulee "tilaus lähetetty" sähköposti ja seurantakoodi, jes. Seurantakoodissa ei kuitenkaan tapahdu viikkoon mitään, pakettia ei ole edes noudettu joten laitan uudestaan viestiä. Huppistakeikkaa, vaikuttaisi siltä että koko näppis on hukkunut tai sitä ei ole edes olemassa. Nyt taas odotellaan sähköpostia jossa kerrotaan, miten toimitaan asian kanssa.

En nyt tiedä onko moka Qwertykeysin vai Candykeysin puolella, mutta ei ainakaan jälkimmäisen toiminnasta tähän asti löydy kauheasti hyvää sanottavaa.

Laitoin CandyKeysille viestiä, voivatko olla lähettämättä pakettia (QK75), koska olisin juuri lomalla silloin. Onnistuu, ei ongelmaa. Viikko ennen kotiin paluuta laitoin viestiä, että paketin voi lähettää, tähän vastattiin ok. Viikkoon ei kuulu mitään, laitoin uudelleen viestiä, ja vastauksena tulee "tilaus lähetetty" sähköposti ja seurantakoodi, jes. Seurantakoodissa ei kuitenkaan tapahdu viikkoon mitään, pakettia ei ole edes noudettu joten laitan uudestaan viestiä. Huppistakeikkaa, vaikuttaisi siltä että koko näppis on hukkunut tai sitä ei ole edes olemassa. Nyt taas odotellaan sähköpostia jossa kerrotaan, miten toimitaan asian kanssa.

En nyt tiedä onko moka Qwertykeysin vai Candykeysin puolella, mutta ei ainakaan jälkimmäisen toiminnasta tähän asti löydy kauheasti hyvää sanottavaa.
Kuulostaa ihan perus Candykeys menolta valitettavasti.

EI pitänyt enää, mutta nyt on taas jotain pientä työn alle. Muutama padi vielä tulossa ja pääsee aloittelemaan.
  • Keychron Q3 Pro SE ISO Layout
  • Kailh Deep Sea Silent Pro Linear Islet Switch
  • Q3/Q4/Q6/K8 PBT Keycap set ISO Nordic - Iceberg tai NORDIC LAYOUT NP Profile PBT

Liitteet

• q3se_v2.jpg
    q3se_v2.jpg
    211,1 KB · Luettu: 104
Corsairin K65 RGB Mini käytössä ja haluaisin saada tätä hiljaisemmaksi. Onko tähän mahdollista vaihtaa Outemu Silent Cream Yelloweita?

Corsairin K65 RGB Mini käytössä ja haluaisin saada tätä hiljaisemmaksi. Onko tähän mahdollista vaihtaa Outemu Silent Cream Yelloweita?
Jos kolvi pysyy kädessä niin kyllä.

Kyseessä ei ole kuitenkaan hotswap lauta, vaan nykyisten kykimien juotokset pitää ensin poistaa ja vanhat kytkimet pois. Sitten juottaa uudet kiinni piirilevyyn.
Itse juottaminen ei mikään paha nakki, mutta vanhojen kytkimien poistaminen ilman kunnon työkaluja voi olla haastavaa, mahdollisesti jopa työkaluillakin.

Jos kolvi pysyy kädessä niin kyllä.

Kyseessä ei ole kuitenkaan hotswap lauta, vaan nykyisten kykimien juotokset pitää ensin poistaa ja vanhat kytkimet pois. Sitten juottaa uudet kiinni piirilevyyn.
Itse juottaminen ei mikään paha nakki, mutta vanhojen kytkimien poistaminen ilman kunnon työkaluja voi olla haastavaa, mahdollisesti jopa työkaluillakin.
Kolvaaminen ei tule olemaan mikään ongelma ja toivottavasti poistaminen ei ole mikään mahdottomuus vaikka työlästä se tulee olemaan.
Pistin kytkimet tilaukseen, niin saa nähä miten homma onnistuu, kun saapuvat.

Kolvaaminen ei tule olemaan mikään ongelma ja toivottavasti poistaminen ei ole mikään mahdottomuus vaikka työlästä se tulee olemaan.
Pistin kytkimet tilaukseen, niin saa nähä miten homma onnistuu, kun saapuvat.
Itse oon tän kerran tehnyt ja ei se todellakaan mahdotonta ole, kun tällaiselta lahjattomaltakin onnistu :D Oli se kuitenkin sen verran työläs homma, etten oo siihen enää toistamiseen lähtenyt.

Seuraillut jo ketjua jonkin aikaa. Laitetaanpas omatkin tällä hetkellä käytössä olevat tuotokset esille. :)

20230721_142010.jpg

GMMK PRO (stabit vaihdettu Durock v2) - Durock ev-01 (filmailtu ja rasvattu krytox 205g0) - Hatut: KBDfans purpolch
KBDfans Tiger 80 lite - Durock POM (filmailtu ja rasvattu krytox 205g0) - Hatut: EnjoyPBT 9009
Wooting 60HE (stabit vaihdettu durock pom) - Kytkimet ja jouset (rasvailtu krytox 205g0) - Kotelo: Ducky x MK Frozen Llama Mecha Mini (vaimenneltu) - Hatut: Tai-Hao Hygge

Hiiret: Zowie EC3-CW ja Lamzu Atlantis Mini LeonardoDaMouse Limited Edition

Matto: LGG Saturn x Nacho Customs

Pitää lisäillä omakin väännös tänne. Tuli ensin hommattua Keychron K8 ja pidin siitä, mutta ranteet ja jänteet tuntuivat paukkuvan uudessa duunissa siihen tahtiin, että päätin vaihtaa ergoon ja tilasin juuri julkaistun V10:n. Kytkimet on Tecsee Ice Candy linearit ja capit on yhdistelmä Drop+MiTo MT3 Godspeed Ares ja Epomaker Airy Blackejä. Kaapelina Gloriousin joku peruskiekura. En jaksanut modailla, kun ääni on omaan korvaan aivan täydellisen thocky ja tuntumakin bueno.
Terveyskin on pysynyt paremmassa kunnossa, jonka nyt tiesinkin, kun pari vuosikymmentä tuli ergoja käytettyä ennen kuin siirryin mekaanisia testailemaan.

PXL_20230226_095000660.jpg

Pistetääs ittekki parit kuvat viimeisimmistä laudoista.
Kuukaus sitten ei ollut yhtään punaista lautaa (ainoan aikaisemman olin jo myynnyt pois), nyt onki sitten taas tasapaino palautettu ja tällä hetkellä löytyy neljä :D
Tofu60 2.0:sta laitoinki aikaisemmin kuvan ja QK75:n kuvat odottaa vielä että Candykeys saisi vihdoinki lähetettyä oikean knobin.

----------------------------------------------------------------------------------------
Lauta: Zoom65 EE V2, Scarlet Red
Hatut: PBTfans Pyga
Kytkimet: Emogogo Linear, Rasvattu Krytox 205g0 ja jouset 105
Stabit: TX AP LP, Rasvattu Krytox 205g0 ja lanka XHT-BDZ
Zoom65_V2_1.pngZoom65_V2_2.png
----------------------------------------------------------------------------------------
Lauta: Geonworks Frog TKL, Burgundy
Hatut: GMK Dracula Nightmode Core + ERR!
Kytkimet: Gateron Oil King, Rasvattu Krytox 205g0 ja jouset 105
Stabit: TX AP, Rasvattu Krytox 205g0 ja lanka XHT-BDZ
Frog_TKL.png

Viimeksi muokattu:
Annoin taas mahdollisuuden Aqua King V3:lle (62g) asentamalla kaikki omistamani viisi kappaletta tähän Keychronic Q3:seen. Tämä on se ääni jonka tähän tarvitsen ja painallus tuntuu smoothilta mutta kytkimen paluu on jotenkin tahmea ja hitaan tuntuinen.

Onko jotain kytkintä joka kuulostaa yhtä pehmeältä ja tuntuu lähes samalta? Oil King on liian terävä ääneltään.. WS Morandi on ollut myös mielessä. Onko siitä kokemuksia?

Annoin taas mahdollisuuden Aqua King V3:lle (62g) asentamalla kaikki omistamani viisi kappaletta tähän Keychronic Q3:seen. Tämä on se ääni jonka tähän tarvitsen ja painallus tuntuu smoothilta mutta kytkimen paluu on jotenkin tahmea ja hitaan tuntuinen.

Onko jotain kytkintä joka kuulostaa yhtä pehmeältä ja tuntuu lähes samalta? Oil King on liian terävä ääneltään.. WS Morandi on ollut myös mielessä. Onko siitä kokemuksia?
Gateron North Pole on samaa materiaalia (tai stemistä en ole ihan 100% varma), mutta omasta mielestä paljon parempi.
Oli jopa ihan stockina smoothimpia kuin mitä lubenkin jälkeen omat Aqua Kingit.

Zeal Tealios v2- 67g on itselläni ja rasvattuna aika miellytävän pehmeä. 67g saa kyllä jo painaa hieman.

Gateron North Pole on samaa materiaalia (tai stemistä en ole ihan 100% varma), mutta omasta mielestä paljon parempi.
Oli jopa ihan stockina smoothimpia kuin mitä lubenkin jälkeen omat Aqua Kingit.
North Polesta olen lukenutkin että olisi Aquaa parempi mutta saman tyylinen. Tai ainakin paljon verrattu toisiinsa. Saisi kyllä olla vähän jäykempää jousta. Tuntuu että 62g alkaa olla jopa kevyt. 70g kuitenkin ehkä liikaa.

North Polesta olen lukenutkin että olisi Aquaa parempi mutta saman tyylinen. Tai ainakin paljon verrattu toisiinsa. Saisi kyllä olla vähän jäykempää jousta. Tuntuu että 62g alkaa olla jopa kevyt. 70g kuitenkin ehkä liikaa.
Ainakin North Pole 2.0:ssa taisi olla 65g jousi.
Itsekkin tykkään jäykemmistä jousista, tuo 65g aikalailla mukavuusrajan minimi ja nuo North Polet oli kyllä itselle mukavat.

Mutta ylipäätänsä nylon housing ja pom stem on itselle ainakin tullut todettua mieluisaksi yhdistelmäksi lineaarisissa kytkimissä tuntuman ja äänen osalta. Ja jos haluaa välttää sitä napakampaa ääntä, niin ei kannata mitään long polea hankkia.

Ainakin North Pole 2.0:ssa taisi olla 65g jousi.
Itsekkin tykkään jäykemmistä jousista, tuo 65g aikalailla mukavuusrajan minimi ja nuo North Polet oli kyllä itselle mukavat.

Mutta ylipäätänsä nylon housing ja pom stem on itselle ainakin tullut todettua mieluisaksi yhdistelmäksi lineaarisissa kytkimissä tuntuman ja äänen osalta. Ja jos haluaa välttää sitä napakampaa ääntä, niin ei kannata mitään long polea hankkia.

Ai katos vaan. Tuo sekaa kun jotkut ilmoittaa grammat vissiin actuation forcesta tai operation forcesta ja jotkut bottom out forcesta. Nyt on Durock L7 62g ja isommissa näppäimissä 78g ja olen ollut aika tyytyväinen mutta ääni sais olla matalampi taajuudeltaaan.

Mikähän ihme tuossakin on, että pitää myydä noita "nordic"-näppäimiä, mitkä pistävät ikävästi silmään ja kuitenkin puhutaan kuluttajahinnalta esim. 60€ Tai-Haon setistä, riittäisi erilliset Ä ja Ö ja norjalaiset vastineet eli kokonaista kaksi hattua lisää – ja noissahan on kuitenkin erikokoisia shiftejä jne. mukana.

Mikähän ihme tuossakin on, että pitää myydä noita "nordic"-näppäimiä, mitkä pistävät ikävästi silmään ja kuitenkin puhutaan kuluttajahinnalta esim. 60€ Tai-Haon setistä, riittäisi erilliset Ä ja Ö ja norjalaiset vastineet eli kokonaista kaksi hattua lisää – ja noissahan on kuitenkin erikokoisia shiftejä jne. mukana.
Ilmeisesti puhut nyt niistä Ö,Ä,Æ,Ø-hatuista? Nordeihin kuuluu kuitenkin muitakin hattuja kuin pelkät nuo parit.
Mutta joka tapauksessa näiden merkkien käyttäjiä ei ole kauheasti, niin eiköhän ne sielä Kiinassa todennu että ei ole kannattavaa. Tosin tämä ongelma on enemmänkin halvemman pään hatuissa. Isompi ongelma omasta mielestä että monissa kalliimmissa seteissä joissa vaihtoehtona sublegendit, ja sitten näitä sublegendejä ei taas ole saataville norde kitteinä.

Eri kokoisia shiftejä ja modeja taas käyttää kaiken kieliset käyttäjät yhtä tasaisesti. Joten ne on myös ihan ymmärrettävää että jos valmistaja haluaa tuen useammalle layoutille, niin nämä on kannattava olla.

Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti puhut nyt niistä Ö,Ä,Æ,Ø-hatuista? Nordeihin kuuluu kuitenkin muitakin hattuja kuin pelkät nuo parit.

Niin, onhan siellä vielä kaksi välimerkkinappulaa, joiden kohdalla norjalainen ja tanskalainen eroavat suomalaisruotsalaisesta leiskasta, mutta eihän se nyt niin pistä silmään, jos niissä on ylimääräisiä merkkejä – mutta kirjainten sietäisi olevan siistejä. En laittanut tähänkään euro-E:tä, vaikka sellainenkin toimitettiin.

Toki onhan viakka PBTFansilla valikoimaa riittävästi ja onhan se aivan sama lopulta mitä hatut maksavat (viiskymppiä vai reilun satasen) jos tarvitsee noin kaksi näppistä ja hyvät hatut kestävät pitempään kuin minä.

Berliinissä käymässä ja törmäsin tällaiseen. Piti puolittain support hengessä käydä ostamassa pari laatikkoa akkon kytkimiä. Valikoimassa näytti olevan varmilon ja parin muun näppiksiä, hiirimattoja ja erilaisia kytkimiä.
IMG_1270.jpeg

Netistä taitaa löytyä geekboards.com osoitteesta.

Berliinissä käymässä ja törmäsin tällaiseen. Piti puolittain support hengessä käydä ostamassa pari laatikkoa akkon kytkimiä. Valikoimassa näytti olevan varmilon ja parin muun näppiksiä, hiirimattoja ja erilaisia kytkimiä.

Joko näppikset ovat paljon isompi skene kuin luulin, tuossa on tehty virhearvio tai koko juttua tehdään rakkaudesta lajiin, mutta ei suinkaan kivijalkamyymälän (joka on vielä "ilmavasti sisustettu" eikä täynnään erilaista harrastaja-PC-kamaaa) pitäminen puolen toista kilometrin päässä Alexanderplatzista kovin edullista voi olla?

Onko täällä porukka maalannut esim Q1 spraymaaleilla? Onko ollut kannattavaa? Miettinyt pitäisikö lähteä suoraan tuohon niin saisi ainakin mieleisen värin.

Onko täällä porukka maalannut esim Q1 spraymaaleilla? Onko ollut kannattavaa? Miettinyt pitäisikö lähteä suoraan tuohon niin saisi ainakin mieleisen värin.
GMMK Pro:n maalasin itte viime kesänä. Kuvat tais olla tässäkin ketjussa jossain välissä.

Ja tykkään tuloksesta. Oikeastaan ainut syy miks en oo myynny pois kyseistä lautaa.

Se runkohan on toisaalta alumiinia ja alumiinia voi anodisoida ja sillä tavalla ne on mitä ilmeisimmin tehtaallakin värjätty. Pikkuosien anodisointi taas on yleistä niin polkupyörien kuin moottoriajoneuvojen rakentelussa eli siihen on sekä DIY-ohjeita (värinä toimii ilmeisesti usein ihan kangasväri) että myös on ilmeisesti kaikenlaisia pajoja jotka eivät kysy "mitä helvettiä" jos joku haluaa värjätä yhden, melko pienen esineen, vaan antavat jonkun järkevän hinnan. Yksivaihteella esim. vähän värjäilty jarrukahvoja ja muuta.

Onhan tuo askartelua jos itse tekee ja ammattilainen haluaa jotain rahaa, mutta kun kyse on luksusesineestä, mitä katsellaan läheltä, luulen ainakin itse, että tuolla tavalla saisi miellyttävämpää pintaa kuin saisin aikaan paukkupulloilla. Tai siis varmasti myös tehtaan anodisointi olisi varmaan kivamman näköinen kuin mitä saisin aikaan paukkupulloilla.

Tuli vastaan tällainen pian alkava aika edullinen 75% group buy. Ilmeisesti ei ole erikseen EU-alueen myyjää.

Tuli vastaan tällainen pian alkava aika edullinen 75% group buy. Ilmeisesti ei ole erikseen EU-alueen myyjää.
Iki-ihana Candykeys näyttäisi olevan kyllä EU vendoriksi listattuna.

Edit. Näköjään Eloquentclicks myös, mutta listattuna Espanjan vendoriks vaan jostain syystä. Uskon kyllä että lähettää muuallekki kuten normaalisti, ja itse kyllä suosisin tätä vendoria ennemmin kuin CK:ta.

Iki-ihana Candykeys näyttäisi olevan kyllä EU vendoriksi listattuna.

Edit. Näköjään Eloquentclicks myös, mutta listattuna Espanjan vendoriks vaan jostain syystä. Uskon kyllä että lähettää muuallekki kuten normaalisti, ja itse kyllä suosisin tätä vendoria ennemmin kuin CK:ta.

Kiitos huomiosta, olin sokea. Nämä group buyt on kyllä hämmentäviä, parissa paikassa näytti olevan että tulee myöhemmin myyntiin mutta eloquentclicksissä pystyy ainakin ostoskoriin lisäämään.

Täällä on ollut käytössä Corsairin K65 näppis varmaan kohta jo vuosikymmen...

Kriteereinä oli tosiaan TKL ja johdottomuuden sekä latenssin takia 2.4ghz donglella toimiva näppis.

Tulipahan tilattua OG80 160€ hintaan (starcart -20€, muutaman euron kallistunut näköjään) ja on kyllä mukava näppäimistö, tosin ei ole kyllä oikein mitään järkevää mihin verrata. Ehkä hieman kevyet kytkimet nämä TTC Gold Pinkit, mutta pelatessa niitä ei ehdi edes miettimään ja tuntuu hyvältä.

Pitää katsella myöhemmin, jospa innostuisi kokeilemaan eri kytkimiä tai muuten modailemaan.

Kriteereinä oli tosiaan TKL ja johdottomuuden sekä latenssin takia 2.4ghz donglella toimiva näppis.

Tulipahan tilattua OG80 160€ hintaan (starcart -20€, muutaman euron kallistunut näköjään) ja on kyllä mukava näppäimistö, tosin ei ole kyllä oikein mitään järkevää mihin verrata. Ehkä hieman kevyet kytkimet nämä TTC Gold Pinkit, mutta pelatessa niitä ei ehdi edes miettimään ja tuntuu hyvältä.

Pitää katsella myöhemmin, jospa innostuisi kokeilemaan eri kytkimiä tai muuten modailemaan.

Kannattaa muistaa kytkimiä vaihtaessa, että siinä on costar stabit (ainakin todennäköisesti, vaikka siitä on kai jonkin verran cherry stab -versiotakin) ja ei kannata lähteä suoraan varomattomasti repimään isoja näppäimiä irti. Ne pitää vähän niinku pujottaa irti siitä stabista. Netistä löytyy ohjeita, Iqunixin sivuilta kanssa. Jos niitä voimalla yrittää tempoa voi mennä rikki.

Mulla on OG80, johon vaihdoin Gazzew Boba U4:t ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Toimii hiljaisena näppiksenä noiden parin klikin kaverina. Yössä.

Tossa Keychron Q2 pro:ssa rämisee välilyönti jonkin verran oikealla puolella. Vasen puoli kuulostaa paljon paremmalta. Onko se merkki siitä, että se vaijeri tai miksi sitä sanotaan ei ole ihan suora? Pitäisi varmaan uskaltautua ihan oikeasti alkaa nikkaroimaan tuon kanssa. Tähän mennessä olen vain vaihdellut kytkimiä ja hattuja.

Kannattaa muistaa kytkimiä vaihtaessa, että siinä on costar stabit (ainakin todennäköisesti, vaikka siitä on kai jonkin verran cherry stab -versiotakin) ja ei kannata lähteä suoraan varomattomasti repimään isoja näppäimiä irti. Ne pitää vähän niinku pujottaa irti siitä stabista. Netistä löytyy ohjeita, Iqunixin sivuilta kanssa. Jos niitä voimalla yrittää tempoa voi mennä rikki.

Mulla on OG80, johon vaihdoin Gazzew Boba U4:t ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Toimii hiljaisena näppiksenä noiden parin klikin kaverina. Yössä.

Joo, päädyin tuohon malliin myös siksi, koska siinä on cherryn stabit. Jimmssin sivuilla tuotekoodilla mainittu mitkä stabit missäkin on.

Tossa Keychron Q2 pro:ssa rämisee välilyönti jonkin verran oikealla puolella. Vasen puoli kuulostaa paljon paremmalta. Onko se merkki siitä, että se vaijeri tai miksi sitä sanotaan ei ole ihan suora? Pitäisi varmaan uskaltautua ihan oikeasti alkaa nikkaroimaan tuon kanssa. Tähän mennessä olen vain vaihdellut kytkimiä ja hattuja.
Periaatteessa se voi johtua useammastakin syystä. Stabin lanka voi toki olla hieman kaarella, samaten itse näppäinhattukin saattaa olla käyrä joka tuota aiheuttaa. Mutta mikäli stabeille ei ole tullut tehtyä itse mitään, niin voi olla myöskin ihan vain luben puute. Ainakaan yhdessäkään Keychronissa mikä itsellä käynyt ei ole ollut mitenkään hyvät lubet vaikka yritetty oltiinkin.

Periaatteessa se voi johtua useammastakin syystä. Stabin lanka voi toki olla hieman kaarella, samaten itse näppäinhattukin saattaa olla käyrä joka tuota aiheuttaa. Mutta mikäli stabeille ei ole tullut tehtyä itse mitään, niin voi olla myöskin ihan vain luben puute. Ainakaan yhdessäkään Keychronissa mikä itsellä käynyt ei ole ollut mitenkään hyvät lubet vaikka yritetty oltiinkin.

Välilyönti olikin vähän käyrä. Sen korjasin. En ole tosiaan koskenut muuten. Täytyy opetella seuraavaksi tuo tekemään, niin saa näppäimistön tasolleen.

Meletrix Zoom65 V2 saapunut jo pari viikkoa sitten, mutta mykeyboard.eu unohti extra hiilikuitutakalevyn tilauksestani. Päätin kumminkin koota näppäimistön kun odottelen puuttuvaa osaani. Myös leveämpi switch näppäimistö on tilauksessa jonka takia switch ja capslock näppäimissä väljää tilaa.

Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta custom näppäimistöistä ja pitää sanoa että kyseessä erittäin mukavan tuntuinen ja jämäkkä peli. Ei voi kun suositella niin tuntumaltaan ja äänimaailmaltaan. Switcheinä ovat Outemun tehtaalla voidellut cream pinkit.

IMG_2897.jpeg
IMG_2898.jpeg

Myös leveämpi switch näppäimistö on tilauksessa jonka takia switch ja capslock näppäimissä väljää tilaa.

Switch näppäimistöllä tarkoitat ilmeisesti näppäinhattuja (keycaps)? Ja onko tarkoitus pistää vasemmaksi shiftiksi JIS/ANSI-layoutin tapaan 2.25u kokoinen näppäin hattu? Eli että jätät <>| hatun näppäimen kokonaan pois vasemman shiftin ja Z:n välistä joka meillä suomalaisilla normaalisti siinä on?
Koska muutoinhan voisit pistää tuon <>| hatun paikalle jos sellainen löytyy, ja vaihtaa nuo shift ja caps lock hatut päittäin oikein, niin olisi hatut oikean kokoiset. Nyttenhän nuo on päinvastoin juuri, eli pieni 1.25u left shift caps lockin paikalla ja caps lockin hattu on vasemman shiftin kohdalla.

Mutta Zoomit on kyllä kyllä oikein päteviä pelejä, varsinkin hintaisikseen!
Harmi vaan että plate jäi puuttumaan tilauksesta ja toivottavasti saat sen kuitenkin piakkoin. Kannattaa myös varoa ettei PCB nyt ota osumaa tai mene oikosulkuun, kun ilmeisesti tällä hetkellä makaa vain kotelon pohjalla. Tätä näppistä kun ei valitettavasti ole suunniteltu käytettävän ilman platea.

Switch näppäimistöllä tarkoitat ilmeisesti näppäinhattuja (keycaps)? Ja onko tarkoitus pistää vasemmaksi shiftiksi JIS/ANSI-layoutin tapaan 2.25u kokoinen näppäin hattu?

Asensin tuohon kohtaan ohjeiden mukaan stabilizerin, niin mene tuolla JIS-Ansi 2.25u:lla juu.

IMG_2899.jpg

Harmi vaan että plate jäi puuttumaan tilauksesta ja toivottavasti saat sen kuitenkin piakkoin. Kannattaa myös varoa ettei PCB nyt ota osumaa tai mene oikosulkuun, kun ilmeisesti tällä hetkellä makaa vain kotelon pohjalla. Tätä näppistä kun ei valitettavasti ole suunniteltu käytettävän ilman platea.

Carbon fiber plate oli extra eli kitin mukana tuli vakiolevy, jonka asentelin. Mutta asentelen tuon hiilikuitu takalevyn myöhemmin kunhan lähettävät sen hollannista.

Minullekin tuo Zoom65 tuli, runko mustana ja "anodized gold" nupilla ja takapuolen painolla. Vähän säätöä tuon kanssa vielä niin ei ole tullut laitettua mitään kuvaa. Valitsemani anodisoitu kulta on minusta kovin kuparin väristä mihin en ole ihan tyytyväinen, pitää katsoa jos löytyy vielä jostain musta nuppi tai tilata zoompadin nuppi kun niitä on vielä ennakkotilattavissa.
Tämä taitaa olla itsellä myös ensimmäinen PCB jossa on todella monta erilaista layouttia tuettuna, varmaankin osittain tämän vuoksi ainakin capslockin/shiftin ledit on vähän epätyydyttävät. Stepped capslockin kanssa kytkin peittää lediä joka indikoi onko capslock päällä ja leveän shiftin ledi paistaa kapean shiftin ja "<|>" napin välistä. Näistä nyt selvisi laittamalla ledit pois ja käyttämällä normi capslockia.

Viimeksi muokattu:
Tuota leveää vasenta shiftiähän ei ole pakko tuohon laittaa vaan se PCB myös tukee suomalaisittain tavallisempaa kahta nappia.

Jooh, meni aloittelijan virheeksi ja kun nyt laitoin nuo tarra foamit PCB:n ja platen väliin niin olisi tullut rumaa repimistä. Otan mieluummin tohon tuon 2.25U:n.

En meinannut saada tuota Zoom65:sta toimimaan Vian kanssa mutta redditistä tai jostain löytyin tarvittava json-tiedosto. Jos muilla vastaavia ongelmia voin sen jakaa.

Viimeksi muokattu:
Jooh, meni aloittelijan virheeksi ja kun nyt laitoin nuo tarra foamit PCB:n ja platen väliin niin olisi tullut rumaa repimistä. Otan mieluummin tohon tuon 2.25U:n.
Niitä ei tarvitse repiä pois vaan voi ihan huoletta jättää sinne. Niin PE foamin kuin plate foamin. Molemmat tukee sekä ANSI että ISO layouttia. Ainut että ehkä olet ottanu PE foamista palat pois stabeja varten, mutta tästä ei ole mitään haittaa eikä niitä kukaan sieltä näe läpi muutenkaan.
Eli ainut asia mitä tarvitsisi tehdä on irroittaa tuo stabi vaikka samalla kun plate menee vaihtoon, mutta jos haluaa ja tykkää käyttää isompaa vasenta shiftiä, niin sittenhän ei ongelmaa.

Ja tosiaan filut näppistä varten löytyy täältä mikäli tarvetta. Zoomien firmikset on kyllä se yksi mistä iso miinus.
.json tiedosto pitää vain design tabin alta sideloadaa ja todennäköisesti (muistaakseni) V2 definitions piti olla päällä.

Koska otin GT-silverin Zoom65 V2 väriksi, ja näppäimistöni väriteema on mitä on niin löysin ainoan vaihtoehdon tuohon 2.25U paikkaan :cool:.

rtx.jpg
Heh, noi on kyllä hauskoja, varsinkin ne missä pyörivät tuulettimet. Toivottavasti otit huomioon että ainakin tuon tekstin mukaan kyseessä on ANSI enter (enkä näitä olekkaan kyllä muina nähnyt), joka on eri riviä kuin shiftit.
Suurinosa hatuista ja varsinkin yleisimmät OEM- ja Cherry-profiilit käyttää eri korkuisia/muotoisia hattuja riippuen millä rivillä hatut on näppäimistössä. Toki en ole varma onko tässäkään otettu huomioon minkäänlaista hattuprofiilia vaan onko vaan pelkän palikan muotoinen, jolloin ei käytännössä silloin ole väliä millä rivillä tämä on. Mutta testailemallahan se selviää ja kuitenkaan minkään konfiguraation kanssa ei onneksi tämän laudan kanssa tarvitse naimisissa olla.

Zoom65 neuroosi iskee, onko tämä oikeasti anodisoidun kullan väri vai olenko saanut jonkun väärän värin, ei tämä oikein ruusukullaltakaan näytä...
P1040087.jpg

Edit: Redditistä löytyi vanhempi postaus, ensimmäisen revisionin ajalta, jossa joku päivitteli jo sitä miten väri eroaa myyntikuvista/renderöinneistä. Eli eiköhän tuo ole juuri sitä mitä on tilannutkin.

Viimeksi muokattu:
Tänään lähti taas Keychron Q3:seen muutama satanen...

WS Quartz -kytkimet, Aqua King V3 58g -kytkimet ja testiin 5kpl WS Morandeja.. Ja näppäinhatuiksi KAT Explosive.

Jommat kummat kytkimistä varmaan joutaa myyntiin kun tulevat. Riippuen kummat tähän näppäimistöön päätyy.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 603
Jäsenet
79 388
Uusin jäsen
appa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom