Harmittelin kun tuo meni ohi, mutta ostin sitten QK80:sen joka tullee tällä viikolla, joten ei kovin paljon myöhemminVihdoinkin saapui QK75 tännekin!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Harmittelin kun tuo meni ohi, mutta ostin sitten QK80:sen joka tullee tällä viikolla, joten ei kovin paljon myöhemminVihdoinkin saapui QK75 tännekin!
CK servulla oliki veikkailua että kumpi ehtii ennen. QK75 junarahti vai QK80 lentokone rahti.Harmittelin kun tuo meni ohi, mutta ostin sitten QK80:sen joka tullee tällä viikolla, joten ei kovin paljon myöhemmin![]()
Kuulostaa ihan perus Candykeys menolta valitettavasti.Laitoin CandyKeysille viestiä, voivatko olla lähettämättä pakettia (QK75), koska olisin juuri lomalla silloin. Onnistuu, ei ongelmaa. Viikko ennen kotiin paluuta laitoin viestiä, että paketin voi lähettää, tähän vastattiin ok. Viikkoon ei kuulu mitään, laitoin uudelleen viestiä, ja vastauksena tulee "tilaus lähetetty" sähköposti ja seurantakoodi, jes. Seurantakoodissa ei kuitenkaan tapahdu viikkoon mitään, pakettia ei ole edes noudettu joten laitan uudestaan viestiä. Huppistakeikkaa, vaikuttaisi siltä että koko näppis on hukkunut tai sitä ei ole edes olemassa. Nyt taas odotellaan sähköpostia jossa kerrotaan, miten toimitaan asian kanssa.
En nyt tiedä onko moka Qwertykeysin vai Candykeysin puolella, mutta ei ainakaan jälkimmäisen toiminnasta tähän asti löydy kauheasti hyvää sanottavaa.
Jos kolvi pysyy kädessä niin kyllä.Corsairin K65 RGB Mini käytössä ja haluaisin saada tätä hiljaisemmaksi. Onko tähän mahdollista vaihtaa Outemu Silent Cream Yelloweita?
Kolvaaminen ei tule olemaan mikään ongelma ja toivottavasti poistaminen ei ole mikään mahdottomuus vaikka työlästä se tulee olemaan.Jos kolvi pysyy kädessä niin kyllä.
Kyseessä ei ole kuitenkaan hotswap lauta, vaan nykyisten kykimien juotokset pitää ensin poistaa ja vanhat kytkimet pois. Sitten juottaa uudet kiinni piirilevyyn.
Itse juottaminen ei mikään paha nakki, mutta vanhojen kytkimien poistaminen ilman kunnon työkaluja voi olla haastavaa, mahdollisesti jopa työkaluillakin.
Itse oon tän kerran tehnyt ja ei se todellakaan mahdotonta ole, kun tällaiselta lahjattomaltakin onnistuKolvaaminen ei tule olemaan mikään ongelma ja toivottavasti poistaminen ei ole mikään mahdottomuus vaikka työlästä se tulee olemaan.
Pistin kytkimet tilaukseen, niin saa nähä miten homma onnistuu, kun saapuvat.
Gateron North Pole on samaa materiaalia (tai stemistä en ole ihan 100% varma), mutta omasta mielestä paljon parempi.Annoin taas mahdollisuuden Aqua King V3:lle (62g) asentamalla kaikki omistamani viisi kappaletta tähän Keychronic Q3:seen. Tämä on se ääni jonka tähän tarvitsen ja painallus tuntuu smoothilta mutta kytkimen paluu on jotenkin tahmea ja hitaan tuntuinen.
Onko jotain kytkintä joka kuulostaa yhtä pehmeältä ja tuntuu lähes samalta? Oil King on liian terävä ääneltään.. WS Morandi on ollut myös mielessä. Onko siitä kokemuksia?
Annoin taas mahdollisuuden Aqua King V3:lle (62g) asentamalla kaikki omistamani viisi kappaletta tähän Keychronic Q3:seen. Tämä on se ääni jonka tähän tarvitsen ja painallus tuntuu smoothilta mutta kytkimen paluu on jotenkin tahmea ja hitaan tuntuinen.
Onko jotain kytkintä joka kuulostaa yhtä pehmeältä ja tuntuu lähes samalta? Oil King on liian terävä ääneltään.. WS Morandi on ollut myös mielessä. Onko siitä kokemuksia?
North Polesta olen lukenutkin että olisi Aquaa parempi mutta saman tyylinen. Tai ainakin paljon verrattu toisiinsa. Saisi kyllä olla vähän jäykempää jousta. Tuntuu että 62g alkaa olla jopa kevyt. 70g kuitenkin ehkä liikaa.Gateron North Pole on samaa materiaalia (tai stemistä en ole ihan 100% varma), mutta omasta mielestä paljon parempi.
Oli jopa ihan stockina smoothimpia kuin mitä lubenkin jälkeen omat Aqua Kingit.
Ainakin North Pole 2.0:ssa taisi olla 65g jousi.North Polesta olen lukenutkin että olisi Aquaa parempi mutta saman tyylinen. Tai ainakin paljon verrattu toisiinsa. Saisi kyllä olla vähän jäykempää jousta. Tuntuu että 62g alkaa olla jopa kevyt. 70g kuitenkin ehkä liikaa.
Ainakin North Pole 2.0:ssa taisi olla 65g jousi.
Itsekkin tykkään jäykemmistä jousista, tuo 65g aikalailla mukavuusrajan minimi ja nuo North Polet oli kyllä itselle mukavat.
Mutta ylipäätänsä nylon housing ja pom stem on itselle ainakin tullut todettua mieluisaksi yhdistelmäksi lineaarisissa kytkimissä tuntuman ja äänen osalta. Ja jos haluaa välttää sitä napakampaa ääntä, niin ei kannata mitään long polea hankkia.
Ilmeisesti puhut nyt niistä Ö,Ä,Æ,Ø-hatuista? Nordeihin kuuluu kuitenkin muitakin hattuja kuin pelkät nuo parit.Mikähän ihme tuossakin on, että pitää myydä noita "nordic"-näppäimiä, mitkä pistävät ikävästi silmään ja kuitenkin puhutaan kuluttajahinnalta esim. 60€ Tai-Haon setistä, riittäisi erilliset Ä ja Ö ja norjalaiset vastineet eli kokonaista kaksi hattua lisää – ja noissahan on kuitenkin erikokoisia shiftejä jne. mukana.
Ilmeisesti puhut nyt niistä Ö,Ä,Æ,Ø-hatuista? Nordeihin kuuluu kuitenkin muitakin hattuja kuin pelkät nuo parit.
Berliinissä käymässä ja törmäsin tällaiseen. Piti puolittain support hengessä käydä ostamassa pari laatikkoa akkon kytkimiä. Valikoimassa näytti olevan varmilon ja parin muun näppiksiä, hiirimattoja ja erilaisia kytkimiä.
GMMK Pro:n maalasin itte viime kesänä. Kuvat tais olla tässäkin ketjussa jossain välissä.Onko täällä porukka maalannut esim Q1 spraymaaleilla? Onko ollut kannattavaa? Miettinyt pitäisikö lähteä suoraan tuohon niin saisi ainakin mieleisen värin.
Onko täällä porukka maalannut esim Q1 spraymaaleilla? Onko ollut kannattavaa? Miettinyt pitäisikö lähteä suoraan tuohon niin saisi ainakin mieleisen värin.
Iki-ihana Candykeys näyttäisi olevan kyllä EU vendoriksi listattuna.Tuli vastaan tällainen pian alkava aika edullinen 75% group buy. Ilmeisesti ei ole erikseen EU-alueen myyjää.
![]()
MKC75
MKC75 Pre-order From August 5th to August 31th Pre-order Bonus MKC Stabilizer Set 5 Stabilizers & 6 Wires ( 7u+6.25u+2u*4 ) Packaging Upgrade Upgrade the packaging to a NICE Carrying Case, allowing everyone to use our keyboard anytime and anywhere. Bonus will not send make-up or replacements...www.mykeyclub.com
Iki-ihana Candykeys näyttäisi olevan kyllä EU vendoriksi listattuna.
Edit. Näköjään Eloquentclicks myös, mutta listattuna Espanjan vendoriks vaan jostain syystä. Uskon kyllä että lähettää muuallekki kuten normaalisti, ja itse kyllä suosisin tätä vendoria ennemmin kuin CK:ta.
Täällä on ollut käytössä Corsairin K65 näppis varmaan kohta jo vuosikymmen...
Kriteereinä oli tosiaan TKL ja johdottomuuden sekä latenssin takia 2.4ghz donglella toimiva näppis.
Tulipahan tilattua OG80 160€ hintaan (starcart -20€, muutaman euron kallistunut näköjään) ja on kyllä mukava näppäimistö, tosin ei ole kyllä oikein mitään järkevää mihin verrata. Ehkä hieman kevyet kytkimet nämä TTC Gold Pinkit, mutta pelatessa niitä ei ehdi edes miettimään ja tuntuu hyvältä.
Pitää katsella myöhemmin, jospa innostuisi kokeilemaan eri kytkimiä tai muuten modailemaan.
Kannattaa muistaa kytkimiä vaihtaessa, että siinä on costar stabit (ainakin todennäköisesti, vaikka siitä on kai jonkin verran cherry stab -versiotakin) ja ei kannata lähteä suoraan varomattomasti repimään isoja näppäimiä irti. Ne pitää vähän niinku pujottaa irti siitä stabista. Netistä löytyy ohjeita, Iqunixin sivuilta kanssa. Jos niitä voimalla yrittää tempoa voi mennä rikki.
Mulla on OG80, johon vaihdoin Gazzew Boba U4:t ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Toimii hiljaisena näppiksenä noiden parin klikin kaverina. Yössä.
Periaatteessa se voi johtua useammastakin syystä. Stabin lanka voi toki olla hieman kaarella, samaten itse näppäinhattukin saattaa olla käyrä joka tuota aiheuttaa. Mutta mikäli stabeille ei ole tullut tehtyä itse mitään, niin voi olla myöskin ihan vain luben puute. Ainakaan yhdessäkään Keychronissa mikä itsellä käynyt ei ole ollut mitenkään hyvät lubet vaikka yritetty oltiinkin.Tossa Keychron Q2 pro:ssa rämisee välilyönti jonkin verran oikealla puolella. Vasen puoli kuulostaa paljon paremmalta. Onko se merkki siitä, että se vaijeri tai miksi sitä sanotaan ei ole ihan suora? Pitäisi varmaan uskaltautua ihan oikeasti alkaa nikkaroimaan tuon kanssa. Tähän mennessä olen vain vaihdellut kytkimiä ja hattuja.
Periaatteessa se voi johtua useammastakin syystä. Stabin lanka voi toki olla hieman kaarella, samaten itse näppäinhattukin saattaa olla käyrä joka tuota aiheuttaa. Mutta mikäli stabeille ei ole tullut tehtyä itse mitään, niin voi olla myöskin ihan vain luben puute. Ainakaan yhdessäkään Keychronissa mikä itsellä käynyt ei ole ollut mitenkään hyvät lubet vaikka yritetty oltiinkin.
Myös leveämpi switch näppäimistö on tilauksessa jonka takia switch ja capslock näppäimissä väljää tilaa.
Switch näppäimistöllä tarkoitat ilmeisesti näppäinhattuja (keycaps)? Ja onko tarkoitus pistää vasemmaksi shiftiksi JIS/ANSI-layoutin tapaan 2.25u kokoinen näppäin hattu?
Harmi vaan että plate jäi puuttumaan tilauksesta ja toivottavasti saat sen kuitenkin piakkoin. Kannattaa myös varoa ettei PCB nyt ota osumaa tai mene oikosulkuun, kun ilmeisesti tällä hetkellä makaa vain kotelon pohjalla. Tätä näppistä kun ei valitettavasti ole suunniteltu käytettävän ilman platea.
Asensin tuohon kohtaan ohjeiden mukaan stabilizerin, niin mene tuolla JIS-Ansi 2.25u:lla juu.
![]()
Tuota leveää vasenta shiftiähän ei ole pakko tuohon laittaa vaan se PCB myös tukee suomalaisittain tavallisempaa kahta nappia.
Niitä ei tarvitse repiä pois vaan voi ihan huoletta jättää sinne. Niin PE foamin kuin plate foamin. Molemmat tukee sekä ANSI että ISO layouttia. Ainut että ehkä olet ottanu PE foamista palat pois stabeja varten, mutta tästä ei ole mitään haittaa eikä niitä kukaan sieltä näe läpi muutenkaan.Jooh, meni aloittelijan virheeksi ja kun nyt laitoin nuo tarra foamit PCB:n ja platen väliin niin olisi tullut rumaa repimistä. Otan mieluummin tohon tuon 2.25U:n.
Heh, noi on kyllä hauskoja, varsinkin ne missä pyörivät tuulettimet. Toivottavasti otit huomioon että ainakin tuon tekstin mukaan kyseessä on ANSI enter (enkä näitä olekkaan kyllä muina nähnyt), joka on eri riviä kuin shiftit.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.