Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
360
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
373
Kannattaako kallista mekaanista näppistä hankkia jos on tapana syödä tietokonee ääressä? :D Nykyinen rubber dome on kestänyt 7 vuotta ongelmitta, mutta voiko cherryn kytkin mennä jumiin jos sinne menee leivänmuruja tai vastaavia?
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Kannattaako kallista mekaanista näppistä hankkia jos on tapana syödä tietokonee ääressä? :D Nykyinen rubber dome on kestänyt 7 vuotta ongelmitta, mutta voiko cherryn kytkin mennä jumiin jos sinne menee leivänmuruja tai vastaavia?
Eipä ole jumiin mennyt vaikka 6 vuotta tässä syöty :D Kannattanee avoin malli ottaa, jonka voi puhdistaa suhauttamalla paineilmalla tms. kätevästi. Varmilot ainakin tuollaisia noista kalliimmista.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
373
Eipä ole jumiin mennyt vaikka 6 vuotta tässä syöty :D Kannattanee avoin malli ottaa, jonka voi puhdistaa suhauttamalla paineilmalla tms. kätevästi. Varmilot ainakin tuollaisia noista kalliimmista.
No juurikin Varmiloa katsellut :D Tosiaan juuri siksi kysyin kun kallis näppis kyseessä niin ei halua että se heti tuhoutuu pienistä muruista.
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
680
Oman näppiksen mukana semmonen muovisuoja näppiksen päällä. Ite tulee laitettua aina se näppiksen päälle jos sattuu syömään jotain koneella.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 313
Itse en vain ole päässyt irti tästä ikivanhasta keytronicista ja se on seurannut aina vain uusiin kokoonpanoihin mukana adapterilla.

Olisikohan tullut jo markkinoille vastaavaalla tuntumalla olevaa näppäimistöä?
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
2
Onko Ducky-näppäimistöissä oikeasti PBT Double-Shot keycapit niin kuin tuotekuvauksissa sanotaan? Olen kuullut että jos kyseessä ei ole ANSI-layout, niin ne saattaa olla jopa ABS-muovia. Eikä ole Double-Shot välttämättä myöskään. Jos nuo nordic layout Duckyt on ABS-muovia, niin ostaisin mieluummin esim. Varmilo VA88M-näppiksen, joka taitaa ainakin olla PBT-muovia. Tai sitten etsin ANSI-layout Duckyn.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Tässä ehdin jo nauttia uudella GMMK Compactilla (ISO) kirjoittamisesta, mutta tuli huomattua, että juuri se näppäin, jonka alla olisi ruotsalainen o ei reagoi mitenkään painalluksesta. Fyysisesti näppäin tuntuu samalta kuin muut ja LED-valo palaa alla. Toki olisi kovin epätodennäköistä, että juuri ko. skandinaavinen kirjain ei toimisi kaikista mahd. näppäimistö. Alla oleva Win10 Pro on kyllä suomen kielellä etten ymmärrä mikä mättää. Kukaan törmännyt moiseen?

UPDATE: Kyseessä oli kuin olikin puhdas sattuma juuri kirjaimen å suhteen. Olin jo melkein aloittamassa laajempaa taustatyö- ja kyselytutkimusta ongelmasta, mutta päätin nyt kuitenkin ottaa hatun ja kytkimen pois... Kas kummaa, kytkimen toinen pin oli taipunut kiinni kytkimeen (ei ollut mennyt koloonsa suoraan ja siten jäänyt suulle ja painunut kytkimen alle). Vaihdoin toisen suoremman kytkimen (onneksi jäi kolme ylimääräistä Aliaz-kytkintä) ja heti toimi. Huh.
 
Viimeksi muokattu:

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
613
Onko Ducky-näppäimistöissä oikeasti PBT Double-Shot keycapit niin kuin tuotekuvauksissa sanotaan? Olen kuullut että jos kyseessä ei ole ANSI-layout, niin ne saattaa olla jopa ABS-muovia. Eikä ole Double-Shot välttämättä myöskään. Jos nuo nordic layout Duckyt on ABS-muovia, niin ostaisin mieluummin esim. Varmilo VA88M-näppiksen, joka taitaa ainakin olla PBT-muovia. Tai sitten etsin ANSI-layout Duckyn.
On PBT doubleshotit. Mulla on siis Ducky One 2 mini nordic-leiskalla. Tuntumaltaan hatut ovat oikein kivat, eivät ole siitä karheimmasta päästä, mutta "nahkeammat" kuin ABS-hatut yleensä.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
338
Tänään saapui dz65rgb hotswap:tup:
Osaakos joku kertoa miten tuota flässätään?

Vielä kun tuon PCB:n saisi ISO-layoutilla :drool:. Mikäs kotelo tuo on?

Tämän perusteella olen omaa DZ60:ta flashaillyt:

Pitäisi joskus jaksaa perehtyä astetta syvemmälle QMK:n maailmaan, kun ilmeisesti webbieditorilla ei pysty esimerkiksi "tap dance" toimintoa käyttämään.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Vielä kun tuon PCB:n saisi ISO-layoutilla :drool:. Mikäs kotelo tuo on?

Tämän perusteella olen omaa DZ60:ta flashaillyt:

Pitäisi joskus jaksaa perehtyä astetta syvemmälle QMK:n maailmaan, kun ilmeisesti webbieditorilla ei pysty esimerkiksi "tap dance" toimintoa käyttämään.
swerty leiskalla menee ansi myös:geek: tada68 muovikotelo jonka maalasin valkoseksi. kuvissa näyttää hyvältä mutta jos tuota katsoo lähetä niin on kyllä paskasti maalattu:D:D
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
viellä neuvoja kyselen. QMK Configurator antaa mulle vaan bin filua vaikka kuinka tuota perunaa pyörittelen. mitenköhän tuosta saa tuon hexin:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
162
viellä neuvoja kyselen. QMK Configurator antaa mulle vaan bin filua vaikka kuinka tuota perunaa pyörittelen. mitenköhän tuosta saa tuon hexin:confused:
DZ65RGB on arm pohjainen, joten eikö tuon kuuluisikin antaa bin eikä hex?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
DZ65RGB on arm pohjainen, joten eikö tuon kuuluisikin antaa bin eikä hex?
aina nähtävästi oppi uutta;) tubesta katselin dz60 flässäys videoita luulin että ois tuo onnistunut samanlailla:facepalm:

kbdfans laittoi mulle aspassa ohjeet.
  1. Flick Mode switch (back side of the PCB) to BL
en nyt ole ihan varma että onko tuossa pcbn takana mitään kytkintä jos on niin on ainakin eri kohdassa kuin tadassa:confused:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
162
en nyt ole ihan varma että onko tuossa pcbn takana mitään kytkintä jos on niin on ainakin eri kohdassa kuin tadassa:confused:
Kytkin löytynee aivan alareunasta space:n kohdalta.

Bootloader tilaan pitäisi oletuksena kyllä päästä myös usb johtoa kytkiessä pitämällä samalla pohjassa joko ESC tai Space+B.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
mistäköhän löytyisi 65% näppikselle pbt doupleshot capsit. en ole löytänyt kohgta koko google käyty läpi? näitä capsejä myös katsellut. jos ei muuta löydy pitää tuo bäppis tilata jotta saa nuo kun ei noitakaan erikseen myydä:shifty:
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Tuossa aiemmin uhosin laittavani dataa rakentamastani DZ60-buildista, joten täältä tulee:
  • DZ60 PCB
  • Oranssi KBDfans 5 Degree -kotelo
  • Messinkinen KBDfans plate
  • Massdropin Holy Pandat (lubed)
  • Cherryn stabit (lubed)
  • MT3 Godspeed -näppäinhatut (Kitit: Solar alphas, Mono, Norde, Ares mods)
Tarinaa rakennuksesta löytyy täältä.

Ja itse tuotos hieman paremmalla kuvanlaadulla:

Kokonaisuutta tulee täydentämään vielä Clarkkablelta tilattu coil-kaapeli, mutta se antaa vielä odottaa itseään hetken aikaa. Lankku on siis menossa työmaalle ja seuraavana suunnitelmana on korvata pelikoneessa virkaa-ajava Varmilo omalla custom-buildilla.

EDIT: Typo platen kohdalla :D
Kaapelikin vihdoin saapui ja lankku on siirtynyt loppusijoituspaikkaansa. Tällaisen äärellä tulee siis töitä naputeltua nykyisin:

Odottelen parhaillaan tontille romuja kahteen uuteen custom-buildiin. Toivon pääseväni rakentelemaan niitä lähiviikkojen aikana, joten eiköhän tännekin jotain kuvasaastetta lähiaikoina putkahda!
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Nyt kun on 2 päivää käyttänyt Logitech G915 Tactile näppistä niin uskaltaa sanoa että aivan über-hyvä näppis, eipä äkkiä keksisi juuri parannettavaa. Näppäintuntuma on aivan loistava, kirjoitus onnistuu paljon paremmin kuin esim. Romer-G kytkimillä/napeilla ja selvästi hiljaisemmin. Volume-rulla on aivan ehdoton lisä ja toki langattomuus näin sohvapelaajalle ehdoton eikä parempaa langatontatekniikka olekkaan kuin Lightspeed. Suosittelen lämpimästi jos hinta ei ole este.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
576
Mitä vaihtoehtoja on The Glorious GMMK - Full Size täysikokoiselle custom-näppäimistölle?

Tarvitsen täysikokoisen näppiksen, (sillä käytän paljon numpadiä) johon voin itse valita kytkimet sekä näppäinhatut.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
733
Kaapelikin vihdoin saapui ja lankku on siirtynyt loppusijoituspaikkaansa. Tällaisen äärellä tulee siis töitä naputeltua nykyisin:

Odottelen parhaillaan tontille romuja kahteen uuteen custom-buildiin. Toivon pääseväni rakentelemaan niitä lähiviikkojen aikana, joten eiköhän tännekin jotain kuvasaastetta lähiaikoina putkahda!
Hyvän näköinen lankku. Ainoa virhe, minkä teit oli jättää jaettu spacebar pois. Olen käyttänyt omaa DZ60 jo tässä yli vuoden jaetulla spacella enkä vaihtaisi pois. Ainoa ongelma on ettei kukaan tee spacebar muotoisia hattuja noiden koossa joten mulla on tällä hetkellä pari shiftia väärin päin käännettynä.

Mitä olet tykännyt MT3 profiilista? Osaatko verrata SA-profiiliin?
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 661
Eli kävi tuossa niin että eilen illalla kaatui sokeripohjainen juoma Asus Claymoren numpad osalle. Puhdistin pahimmat ja revin hatut hirti ja alkoholilla puhdistelin loppuja ja annoin kuivua ennen kasaamista. Noh eipä tuo ollutkaan täysin kuiva näköjään vaan kytkinten sisällä oli vielä alkoholia joissain paikoissa ja parit hatut ottivat itseensä ja halkesivat kiinnikkeistään.

Kysymys onkin, mistä PK-seudulta mahd. nopeasti uudet mustat valoa läpäisevät (valaistu näppis siis) näppäinhatut numpad osalle? Ei haittaa jos eivät täsmää täysin muuhun näppikseen jos vaan saa kaikki numpad osan napit vaihtoon. Ja miten paljon lisävaikeutta tuo että + enter ja 0 ovat stabiloituja nappeja joissa on kytkin keskellä ja metalli ohjuri päädyissä?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Hyvän näköinen lankku. Ainoa virhe, minkä teit oli jättää jaettu spacebar pois. Olen käyttänyt omaa DZ60 jo tässä yli vuoden jaetulla spacella enkä vaihtaisi pois. Ainoa ongelma on ettei kukaan tee spacebar muotoisia hattuja noiden koossa joten mulla on tällä hetkellä pari shiftia väärin päin käännettynä.

Mitä olet tykännyt MT3 profiilista? Osaatko verrata SA-profiiliin?
Olen seuraavassa buildissani harkinnut spacebarin splittausta, mutta hieman on sellainen olo, etten siitä mitään tule hyötymään. Planckissa alarivillä on jos jonkinlaista modifieria ja layereita löytyy - normaalissa käytössä tuntuu että modifiereita on liikaakin. 60% lankussa kahdelle modifiereille löytyy paikat helposti ja se on itsellä riittänyt hienosti, enkä oikein keksi muuta järkevää käyttötarkoitusta jaetulle spacelle. Myös nuo legendit on itselle melko tärkeä asia, kuolisin joka päivä sisäisesti jos joutuisin laittamaan shiftit spacebareiksi :D

Mun molemmat daily driverit on MT3-profiililla ja ei voi muuta kuin suositella lämpimästi. SA on hieman korkeampi ja sitä kautta "huterampi", kun switch wobble tulee paremmin esiin ja mielestäni MT3:ssa pinta-ala, johon sormella on tarkoitus osua on hieman isompi. Lisäksi tietysti tuo napin muotoilu on MT3:ssa ihan omaa luokkaansa ja siihen jää koukkuun hetkessä. Hatut on todella paksut ja äänimaailma on miellyttävä. Ainoa huono puoli mitä MT3:sta tulee mieleen on se, että sitä saa tällä hetkellä yksinoikeudella vain Massdropista / Dropista. Toki PBT-muoviset hatut saattavat tulla tehtaalta hieman kieroina yms., mutta mitä useampi rundi noita tehdään, sitä paremmaksi valmistusprosessi tulee. Itselläni ei ole ollut ongelmia laadunvarmistuksen suhteen.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
257
Ainoa ongelma on ettei kukaan tee spacebar muotoisia hattuja noiden koossa joten mulla on tällä hetkellä pari shiftia väärin päin käännettynä.
Minkälainen setti sulla on käytössä? Minusta noita näkyy kohtuullisesti liikkeellä. Siis jos menee sillä 2.75u - 1.25u - 2.25u jaolla. Esim.

KPRepublic
Kbdfans
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
733
Minkälainen setti sulla on käytössä? Minusta noita näkyy kohtuullisesti liikkeellä. Siis jos menee sillä 2.75u - 1.25u - 2.25u jaolla. Esim.

KPRepublic
Kbdfans
Värejä löytyy huonosti. Kaipaisin vitivalkoista niin SA 1.75u kuin myös noita mainitsemiasi DZ60 meneviä Cherry profiililla. SA en ole koskaan nähnyt kuin normaalina 1.75u hattuna, ei siis päältä pyöreänä spacebarina.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
733
Mun molemmat daily driverit on MT3-profiililla ja ei voi muuta kuin suositella lämpimästi. SA on hieman korkeampi ja sitä kautta "huterampi", kun switch wobble tulee paremmin esiin ja mielestäni MT3:ssa pinta-ala, johon sormella on tarkoitus osua on hieman isompi. Lisäksi tietysti tuo napin muotoilu on MT3:ssa ihan omaa luokkaansa ja siihen jää koukkuun hetkessä. Hatut on todella paksut ja äänimaailma on miellyttävä. Ainoa huono puoli mitä MT3:sta tulee mieleen on se, että sitä saa tällä hetkellä yksinoikeudella vain Massdropista / Dropista. Toki PBT-muoviset hatut saattavat tulla tehtaalta hieman kieroina yms., mutta mitä useampi rundi noita tehdään, sitä paremmaksi valmistusprosessi tulee. Itselläni ei ole ollut ongelmia laadunvarmistuksen suhteen.
Pitääpä hommata jos tulee sopivan väriset jossain vaiheessa. SA on mun suosikki, mutta Zealio-kytkinten kanssa liian heiluva sivuttain. Cherry MX Cleareissa mainio. DZ60 on mun työnäppis ja kotona käytössä on Ultimate Hacking Keyboard.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
274
Löytyykö edullisesti mekaanista näppäimistöä, jossa ei ole numpadia, ja olisi hiljainen? Hiljaisuus on siis tärkein ominaisuus.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
50
Minä olen myös etsimässä uutta näppäimistöä. Koko saisi olla 60-80% kunhan löytyy nuolinäppäimet. RGB valaistus ei ole mikään välttämättömyys. Kytkimet joko brown tai jotkut hiljaiset (silent red?). Näppäimistöä käyttäisin windowsilla ja ubuntulla.

Mitä suosituksia olisi? Ducky one 2 sf mutta saatavuus on vielä heikko. Cortex race 3 olisi myös mielenkiintoinen layout. Olisiko muita vaihtoehtoja nordic layoutilla? Aika heikko saatavuus näyttää olevan tämän tyylisillä näppäimistöillä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Minä olen myös etsimässä uutta näppäimistöä. Koko saisi olla 60-80% kunhan löytyy nuolinäppäimet. RGB valaistus ei ole mikään välttämättömyys. Kytkimet joko brown tai jotkut hiljaiset (silent red?). Näppäimistöä käyttäisin windowsilla ja ubuntulla.

Mitä suosituksia olisi? Ducky one 2 sf mutta saatavuus on vielä heikko. Cortex race 3 olisi myös mielenkiintoinen layout. Olisiko muita vaihtoehtoja nordic layoutilla? Aika heikko saatavuus näyttää olevan tämän tyylisillä näppäimistöillä.
Tada68 mechanical keyboard 65% ISO layout tuossa. Tohon joutuu kyllä itse flässäämään iso firmiksen
Vortexilta tulossa 65% myös mutta saatavuudesta ei tietoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Silent kytkimistä omat suosikit Gateronin silentit. Täältä löytyy yksi pok3r rgb Gateronin siöent blackeillä ja cherryn orggis vakaimilla + vaimennetulla kotelolla. Itse siirtynyt ansiin, niin tuo pyörii turhana..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
411
Löytyykö tänä päivänä mitään vakavasti otettavaa langatonta tenkeyless-näppistä seuraavilla spekseillä:

- ISO nordic layout
- vähintään yksivärinen valaistus (jos niin mieluiten valkoinen, sininen on myrkkyä silmille)
- MX brown tai vastaavat "tactile hiljaiset" kytkimet
- edes siedettävä akku/paristokesto
- tuki vähintään kahdelle eri laitteelle lennosta vaihtaen (monta bluetoothia tai bluetooth + 2.4Ghz)

Hakusessa jokin hyvin neutraali malli. Ei kiitos liian "gaming" henkistä. Esimerkkinä tämä Filco (Filco Convertible 2 Tenkeyless MX Brown Tactile Swedish/Finnish ISO Keyboard : FKBC88M/SWB2 : The Keyboard Company), mutta vielä kun valaistus olisi.

Tuntuu, että muut näistä haetuista ehdoista voi täyttää, mutta joko valaistus puuttuu tai sitten ISO nordicille ei ole tarjontaa. Löytyisikö tällaista?
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Mitäs vaihtoehtoja jos haluaa tenkeyless, ääkköset, iso enter, mielellään ei-mekaaniset näppäimet tai jotkut hiljaiset mekaaniset, rgb?
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
782
Eli kävi tuossa niin että eilen illalla kaatui sokeripohjainen juoma Asus Claymoren numpad osalle. Puhdistin pahimmat ja revin hatut hirti ja alkoholilla puhdistelin loppuja ja annoin kuivua ennen kasaamista. Noh eipä tuo ollutkaan täysin kuiva näköjään vaan kytkinten sisällä oli vielä alkoholia joissain paikoissa ja parit hatut ottivat itseensä ja halkesivat kiinnikkeistään.

Kysymys onkin, mistä PK-seudulta mahd. nopeasti uudet mustat valoa läpäisevät (valaistu näppis siis) näppäinhatut numpad osalle? Ei haittaa jos eivät täsmää täysin muuhun näppikseen jos vaan saa kaikki numpad osan napit vaihtoon. Ja miten paljon lisävaikeutta tuo että + enter ja 0 ovat stabiloituja nappeja joissa on kytkin keskellä ja metalli ohjuri päädyissä?
Löytyikö? Mulla saattais olla logitech 710 hattuja ylimääräisenä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 661
Löytyikö? Mulla saattais olla logitech 710 hattuja ylimääräisenä.
Löytyi juu. Iotech auttaa jälleen. Heti tuli tarjous ja sain satsin. Nyt vaan tekee mieli uusia kaikki napit koska numpadin hattujen laatu on niin paljon orkkiksia parempi :D
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
50
Tada68 mechanical keyboard 65% ISO layout tuossa. Tohon joutuu kyllä itse flässäämään iso firmiksen
Vortexilta tulossa 65% myös mutta saatavuudesta ei tietoja.
Onko tada68:ssa tai vortexissa jotain parempaa? Hinta pompsahtaa jos joutuu verot maksmaan vielä päälle. Varmaan maltan odottaa että ducky tulee myyntiin. Kävin paikallisessa liikkeessä kokeilemassa niin varmaan ruskeilla kytkimillä hommaan (silent toinen vaihtoehto).
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Onko tada68:ssa tai vortexissa jotain parempaa? Hinta pompsahtaa jos joutuu verot maksmaan vielä päälle. Varmaan maltan odottaa että ducky tulee myyntiin. Kävin paikallisessa liikkeessä kokeilemassa niin varmaan ruskeilla kytkimillä hommaan (silent toinen vaihtoehto).
Tadassa ainakin omasta mielestä parempi layout. Isompi kytkin valikoima. Duckyn kanssa takuu asiat hoituu kyllä paremmin. Mulla ei oo ainakasn mikaan kbdfanssin kama jäänyt tulliim ne taitaa kierrättää ne jostain eun kautta en ole ihan varma
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
KBDfansilla on varastoja euroopassakin, niin varmaan sitä kautta toimivat. Takuusta voin sanoa että ei toimi ollenkaan samalla tavalla kuin muissa brändeissä. Koitin omaa TADAa saada takuuseen, niin olisi pitänyt lähetellä lankkua lähimmälle varastolle ja maksella itse kuluja, tai sitten tilailla itse uus PCB ja vaihtaa kytkimet vanhasta siihen.

En ihan tarkalleen muista mitä keskusteluja käytiin, mutta hankalaa oli. Onneksi vian aiheutti vain KBDfansin huonosti kolvaama kytkin, jonka sitten sain itse uudelleen kolvaamalla korjattua, ja siitä lähtien on toiminut. Epäilivät ensin PCB-viaksi, niin siksi olisi pitänyt koko laitos lähettää heille.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
109
Muutama mielipide omista näppäimistöistä:

kb_collage_001.jpg

MalliNäppäinten määräPaino (g)KytkimetLEDLayoutNäppäinhattujen materiaali
Vortex Poker 361773MX BlueRGBISOABS
Rosewill RK9000I1061151MX BlueEiISOABS (vaihdettu PBT hattuihin)
CM Storm Quickfire TK93953MX BlueSinisetISOABS
Magicforce 6868557Outemu BrownEiANSIABS

kb_collage_002.jpg

Vortex Poker 3 (kuvassa vasen alakulma)
Todella laadukkaan tuntuinen näppäimistö, ohjelmoitavuus on mukava lisä ja valojen ja makrojen asettamiseen ei tarvita erillistä ohjelmistoa. 60% koko vaatii jonkin verran totuttelua, mutta tämän jälkeen ei koon ja näppäinten määrän kanssa ole suurempia ongelmia. Ainoa havaitsemani puute on, että FN+modifier pikanäppäimiä ei ilmeisesti saa toimimaan, joten tein omat makrot Karabiner-ohjelmalla. Myös ainoa näppäimistö, jonka kanssa olen tarvinnut ohjekirjaa.

Rosewill RK-9000I
(kuvassa oikea alakulma)
Filcon valmistama perusnäppäimistö Rosewillille. Laadukkaan tuntuinen ja kestävä, mutta ei sisällä mitään ylimääräisiä ominaisuuksia, ei edes media- tai äänenvoimakkuus pikanäppäimiä.

CM Storm Quickfire TK (kuvassa vasen yläkulma)
Peli-tyylinen näppäimistö, jossa on numero- ja navigointinäppäimet yhdistetty samaan. Teoriassa toimii, mutta käytännössä ainakin nuolinäppäimiin osuminen on aluksi hankalaa, koska niiden ympärille ei ole tyhjää tilaa toisin kuin TKL- tai täysikokoisissa näppäimistöissä. Miinuksena myös alarivin ei-standardikokoiset näppäinhatut, jolloin uusien hattujen löytäminen on vaikeaa.

Magicforce 68
(kuvassa oikea yläkulma)
60% ja TKL-kokojen välimaastoon jäävä edullinen Outemun kytkmillä varustettu näppäimistö. Toimii ja ei mitään moitteita, mutta ei tuntumaltaan vastaa kalliimpia näppäimistöjä, mutta maksaakin vain ~40 dollaria.

Tein myös näppäimistöjen äänistä pienen nauhoitteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Oon tippunut totaalisesti kaikista näppäimistöistä joten kysyn viisaammilta. Onko MX Browneilla (tai vastaavilla) varustettuja näppiksiä tarjolla alle 100€ hintaluokassa? Jos on niin onko suosituksia? Ei ole juuri väliä onko numpad vai ei.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 218
Oon tippunut totaalisesti kaikista näppäimistöistä joten kysyn viisaammilta. Onko MX Browneilla (tai vastaavilla) varustettuja näppiksiä tarjolla alle 100€ hintaluokassa? Jos on niin onko suosituksia? Ei ole juuri väliä onko numpad vai ei.
Onhan noita, esim:
Kailh Brown: DACOTA PLATINUM TYPE PRO NÄPPÄIMISTÖ
Cherry MX Brown: HyperX Alloy FPS Mechanical Gaming Keyboard [MX Brown] - MaxGaming.fi
TTC Brown: Suora Mechanical Keyboard [MX Brown] - MaxGaming.fi
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 712
Oon tippunut totaalisesti kaikista näppäimistöistä joten kysyn viisaammilta. Onko MX Browneilla (tai vastaavilla) varustettuja näppiksiä tarjolla alle 100€ hintaluokassa? Jos on niin onko suosituksia? Ei ole juuri väliä onko numpad vai ei.
Hyperx Alloy FPS MX Brown nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Tästä on myös se MX Red versio tän kuun tarjouksessa alta kuuden kympin gigantissa.
Kingston HyperX Alloy FPS, mekaaninen pelinäppäimistö, MX Cherry Brown, Nordic, musta - 89,90€
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 712
Tuli tänään tilattua verkkokaupasta Blackstorm Metal Mech 2019 49,90€ joka oli myös io-techin youtube videolla yhdessä lvlup näppiksen kanssa jokin aika sitten. Viime viikolla verkkokaupassa asioidessa tuli näitä eri näppiksiä hypisteltyä niin tämä kaksikko Blackstorm ja lvlup kyllä yllätti positiivisesti hintaan nähden erittäin vankan tuntuisia ja omaan räpylään molempien kytkimet tuntui hyvältä. Varmuuden vuoksi vielä pussillinen punaisia kytkimiä mukaan niin voi vaihdella noita jos niissä nyt jotain eroa laadussa on ja ompahan varalla sit kytkimiä.

Blackstorm Metal Mech 2019 -pelinäppäimistö, Gaote Red -kytkimet, punaiset ledit 49,90
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 010
Viestejä
4 296 562
Jäsenet
71 765
Uusin jäsen
Panttero

Hinta.fi

Ylös Bottom