Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
61
Tätä ketjua lukemalla sai inspiraation ja hyviä vinkkejä omaa kasailua varten. Pitkään harkitsin valmiin ja kasattavan välillä ja lopulta päädyin jälkimmäiseen. GMMK laudan tilasin suoraan valmistajalta, kytkimet ja hatut kbdfansilta. Kiinasta tuli paketti kahdessa viikossa, jenkkilästä kesti kolme ja jäi tullin kynsiin. Pääkytkimiksi valitsin Kailhin copperit ja lisäksi muutamat purplet ja silverit laitoin sinne tänne testimielessä. Välissä vielä o-renkaat. Ensivaikutelmat hyvät, aika näyttää oliko tämä ajan ja rahan arvoinen.

IMG_20190519_104429678.jpg IMG_20190518_221938390.jpg
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Mitäs rasvaa suosittelette stabeihin ja mikä ois ok kolvi setti kytkimien vaihtoon?
gateron keltaset kytkimet, cherryn stabit ja alucase lähtee tilipäivänä tilaukseen:joy:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Mitäs rasvaa suosittelette stabeihin ja mikä ois ok kolvi setti kytkimien vaihtoon?
gateron keltaset kytkimet, cherryn stabit ja alucase lähtee tilipäivänä tilaukseen:joy:
Superlubea viimeisimmissä projekteissa. Sitä ennen täällä joku kertoi käyttäneensä jotain rc auton rasvaa, toimi myös hyvin. Kokeillut myös auton jarrukumirasvaa, eikä siinäkään moitittavaa omasta mielestä. Superlube näistä kuitenkin paras ja helpoin siivota.

Itellä kolvina ihan perus markettimalli, ja setissä mulkana tullut 2e kiinan jousi tinaimuri. Jos yhtään pysyy kolvi kädessä, niin kyllä ne melkeen millä vaan perus kolvi + imurilla lähtee.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Superlubea viimeisimmissä projekteissa. Sitä ennen täällä joku kertoi käyttäneensä jotain rc auton rasvaa, toimi myös hyvin. Kokeillut myös auton jarrukumirasvaa, eikä siinäkään moitittavaa omasta mielestä. Superlube näistä kuitenkin paras ja helpoin siivota.

Itellä kolvina ihan perus markettimalli, ja setissä mulkana tullut 2e kiinan jousi tinaimuri. Jos yhtään pysyy kolvi kädessä, niin kyllä ne melkeen millä vaan perus kolvi + imurilla lähtee.
saakos tuota jostain suomesta? nopealla googlauksella en löytänyt muuta kuin ebaystä superlube rasvaa. täytyy sieltä tilata jos ei muualtaa saa.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Anne Pro 2 saapui tänne ruskeilla Gateroneilla. Pitää kyllä kehuja antaa tälle lankulle, on erittäin miellyttävä kokonaisuus kaikkineen. Bluetoothia en välttämättä olisi itse tarvinnut, mutta muut ominaisuudet ovat enemmän kuin kohdallaan. 60% näppäimistössä jään ainoastaan kaipaamaan nuolinäppäimiä, ja tässä sekin on suoraan paketista korjattu noilla "tap" pikavaihtoehdoilla, joten niiden puuttumista ei edes huomaa.


P_20190529_161321.jpg
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
83
Onko muuten kukaan löytäny "halvahkoa" SA Nordic settiä mistään? Alkaa kyllästyttää vanhoje Valkoste Ducky PBT doubleshot keycappie kierrätys läpi kaikkie näppiste
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Onko muuten kukaan löytäny "halvahkoa" SA Nordic settiä mistään? Alkaa kyllästyttää vanhoje Valkoste Ducky PBT doubleshot keycappie kierrätys läpi kaikkie näppiste
Jos päätät luopua jossain välissä nuista duckyn capeistä, pistä viestiä.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
257
Lyhyt video noista Vortexin uusista näppäimistöistä:



Itse en oikein tykkää tuosta, että makaavat täysin selällään ilman edes pientä nousevaa kulmaa. Tuota vielä pahentaa se, että näppäinhatut ovat dsa profiilia.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Itse en oikein tykkää tuosta, että makaavat täysin selällään ilman edes pientä nousevaa kulmaa. Tuota vielä pahentaa se, että näppäinhatut ovat dsa profiilia.
Joo tuotapa en tuosta kuvasta huomannutkaan. Ehdottomasti saisi pientä kulmaa kotelossa olla. Varmaan tuon Race 4:n kohdalla on haettu oikein mahdollisimman matalaa profiilia pienellä, flätillä kotelolla ja DSA-näppäinhatuilla noiden kytkimien lisäksi.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
257
Joo tuotapa en tuosta kuvasta huomannutkaan. Ehdottomasti saisi pientä kulmaa kotelossa olla. Varmaan tuon Race 4:n kohdalla on haettu oikein mahdollisimman matalaa profiilia pienellä, flätillä kotelolla ja DSA-näppäinhatuilla noiden kytkimien lisäksi.
Näinhän se varmaan on. Onneksi tuota voi itse korjata vaikkapa laittamalla hieman korkeammat kumitoppulat alle taakse. Mietin vain nauttiiko kukaan tuommoisesta vanillana. Hyvin hankala osua numero- ja funktiorivin näppäimiin, kun alemman rivin näppäimet ovat tiellä. Vähän eri asia esim. läppärin näppäimistöissä, joissa kytkimien painallusmatka on lähes nolla.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Oliko näiden hintatasosta jotain tietoa?
Race 3, jonka seuraaja tämä on on ollut markkinoilla jo hyvän aikaa ja hinta on päätynyt tuonne 150€ tietämille. Itse veikkaisin, että tämä uutukainen tulee asettumaan tuonne 180-200€ haarukkaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Duckyltä tuli myös uusia näppiksiä, mm one 2 mecha, one 2 SF.

Sieltä piti olla tulossa myös ensimmäinen langaton Ducky Freedom mutta en tiedä esittelivätkä computexissa.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
331
Duckyltä tuli myös uusia näppiksiä, mm one 2 mecha, one 2 SF.

Sieltä piti olla tulossa myös ensimmäinen langaton Ducky Freedom mutta en tiedä esittelivätkä computexissa.
En ymmärrä miten one 2 SF on tuolla layoutilla päätynyt esille asti. Toivottavasti saavat sen verran palautetta, että muuttavat sitä vielä ennen julkaisua. Itseäni kiinnostaisi "mainstream" 65% näppäimistö, mutta tuolla layoutilla ei tarvitse edes harkita.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
En ymmärrä miten one 2 SF on tuolla layoutilla päätynyt esille asti. Toivottavasti saavat sen verran palautetta, että muuttavat sitä vielä ennen julkaisua. Itseäni kiinnostaisi "mainstream" 65% näppäimistö, mutta tuolla layoutilla ei tarvitse edes harkita.
Mikäs siinä oli vikana? En tarkemmin itse katsonut mutta näytti ihan Ok 65%:lta
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
331
Mikäs siinä oli vikana? En tarkemmin itse katsonut mutta näytti ihan Ok 65%:lta
Oikea ctrl on isompi kuin alt ja fn, nuolet eivät ole tasassa enterin kanssa ja oikean reunan napeissa on pieni rako. Pieniä asioita, jotka eivät luultavasti häiritse jokaista. Helpoin vaihtoehto olisi ollut kopioida Tada68:n toimivaksi todettu layout.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Tuosta DSA-profiilin hatuista sen verran kun aihetta sivuttiin: Mulle tuli nyt blankit PBT:t ja voi hyvänen aika miten nopeat ja miellyttävät nämä on juuri MX-speedeillä.

Onko moni kokeillut DSA hattuja? Mitkä kytkimet oli käytössä?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Tuosta DSA-profiilin hatuista sen verran kun aihetta sivuttiin: Mulle tuli nyt blankit PBT:t ja voi hyvänen aika miten nopeat ja miellyttävät nämä on juuri MX-speedeillä.

Onko moni kokeillut DSA hattuja? Mitkä kytkimet oli käytössä?
Mulla on Planckissa PBT DSA:t ja kytkiminä Gateronin vihreät. Tuollaisessa 40% orthossa menee mukavasti, mutta isommassa lankussa alkaa kyllä nopeasti kaipaamaan enemmän muotoilua. Tietysti nämä flätit profiilit tukevat kustomointia hyvin, kun minkä tahansa näppäimen voi laittaa mille tahansa riville ja erikoisemmatkin layoutit on kohtuu helppo kattaa.
 

CryptoKid

Jonkun tarttis varmaan tehrä jottain
Make ATK Great Again
Team Linux
Team H2O
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
243
Tuosta DSA-profiilin hatuista sen verran kun aihetta sivuttiin: Mulle tuli nyt blankit PBT:t ja voi hyvänen aika miten nopeat ja miellyttävät nämä on juuri MX-speedeillä.

Onko moni kokeillut DSA hattuja? Mitkä kytkimet oli käytössä?
Itellä on Pok3rissa DSA:t kirkkaiden kytkimien päällä, olen kyllä tykännyt. Ehkä vähän ergonomisempikin kun on tasainen, ei tartte väännellä sormia ja ranteita. Ehkä. Mutta mukavamman ja virtaviivaisemman näköinen ainakin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Ei perhana. Nyt kun pari päivää DSA:lla kirjotellu ni olen samaa mieltä tosta ergonomiasta. Ei sitä tajunnut miten paljon pinnisteli Cherry-profiililla, että saa sormet nousemaan hatuille.
Nyt DSA:n kanssa sormet oikein leijuu hattujen välillä!
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Nyt täällä on puhuttu niin paljon DSA-hatuista ja muista kerettiläisistä low-profile vehkeistä että on pakko laittaa full sculpt SA:ta väliin kaikessa komeudessaan :D
Ei se pituus vaan se paksuus, vai miten se meni. :joy:
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Onko mx speed -kytkimet mistään kotoisin? Olen harkinnut Corsair k70 näppistä noilla kytkimillä. Tekeekö mitään?
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
785
Onko mx speed -kytkimet mistään kotoisin? Olen harkinnut Corsair k70 näppistä noilla kytkimillä. Tekeekö mitään?
Tämä on aika henkilökohtaista. Riippuu tykkääkö ylipäätänsä lineaarisista kytkimistä, ja sitten vielä vs. Red kytkimiin että painallus rekisteröidään jo 1.2mm eikä 2mm kohdalla.
Itsellä oli ennen K70 Mx Redeillä, jolla tein paljon enemmän kirjoitusvirheitä verrattuna nykyisiin Mx Browneihin. Pelaamisessa en ole huomannut mitään eroa Redien ja Brownien välillä. Ainakin kirjoittaessa nämä Brownit vievät lineaarisia kuin litran mittaa.

Mx Speedeilläkin on tullut pari kertaa naputeltua, näillä nakkisormillani tein vielä enemmän kirjoitusvirheitä kuin Mx Redeillä, että itselle en ikinä hankkisi Mx Speed lankkua. Mutta kuten mainittu, tämä on henkilökohtaista.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Tämä on aika henkilökohtaista. Riippuu tykkääkö ylipäätänsä lineaarisista kytkimistä, ja sitten vielä vs. Red kytkimiin että painallus rekisteröidään jo 1.2mm eikä 2mm kohdalla.
Itsellä oli ennen K70 Mx Redeillä, jolla tein paljon enemmän kirjoitusvirheitä verrattuna nykyisiin Mx Browneihin. Pelaamisessa en ole huomannut mitään eroa Redien ja Brownien välillä. Ainakin kirjoittaessa nämä Brownit vievät lineaarisia kuin litran mittaa.

Mx Speedeilläkin on tullut pari kertaa naputeltua, näillä nakkisormillani tein vielä enemmän kirjoitusvirheitä kuin Mx Redeillä, että itselle en ikinä hankkisi Mx Speed lankkua. Mutta kuten mainittu, tämä on henkilökohtaista.
Vähän samat kokemukset. Itse käyttänyt oikeastaan pelkästtään MX Browneja (ensin DasKeyboard 4 Pro:ssa) ja nykyisin Ducky one 2 TKL:ssä. Noiden välissä oli sitten nopeasti testattavana joku Corsairin MX Speedeillä varustettu ja olivat kyllä omiin kirjoitustyyleihin aivan liian kepoiset kun melkein pelkkä hipaisu aktivoi painalluksen ja kirjoitusvirheitä ja tuplapainalluksia tuli huomattavasti enemmän.

Pelaamiseen jne varmaan huomattavasti paremmin soveltuvat, mutta ainakin itsellä paljon kirjoittavana ei hommasta tullut muuta kuin paha mieli.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
83
Vähän samat kokemukset. Itse käyttänyt oikeastaan pelkästtään MX Browneja (ensin DasKeyboard 4 Pro:ssa) ja nykyisin Ducky one 2 TKL:ssä. Noiden välissä oli sitten nopeasti testattavana joku Corsairin MX Speedeillä varustettu ja olivat kyllä omiin kirjoitustyyleihin aivan liian kepoiset kun melkein pelkkä hipaisu aktivoi painalluksen ja kirjoitusvirheitä ja tuplapainalluksia tuli huomattavasti enemmän.

Pelaamiseen jne varmaan huomattavasti paremmin soveltuvat, mutta ainakin itsellä paljon kirjoittavana ei hommasta tullut muuta kuin paha mieli.
Ite en edes tykkää MX Browneista enää, ko rupesi lineaarisia käyttämää, muutenni ne tuntuu jo linearisilt verrattuna jopa Kailh Browneihin
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ite en edes tykkää MX Browneista enää, ko rupesi lineaarisia käyttämää, muutenni ne tuntuu jo linearisilt verrattuna jopa Kailh Browneihin
Kuten tuossa jo todettiinkin, että aika makuasioitahan nuo on. Ajattelin seuraavaksi varmaan hommata ihan testimielessä GMMK laudan ja siihen sitten Gateronin Brownit tai Kailhin vastaavat, jos vaan sais joskus aikaiseksi ja löytäisi järkevät näppäinhatut nordic leiskalla.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Onko mitään hyviä ehdotuksia näillä kriteereillä:

1. Mieluiten tkl, mutta 60% käy myös jos nuoli näppäimet toimii helposti.
2. langaton on ehdoton mielellään bluetooth tai jos on muuten hyvä niin usb dongle käy myös.
3. Siedettävä akkukesto, esim kuukausi ilman ledejä päällä.


Näillä spekseillä löysin itse sk631, mutta sen langallinen versio ei ole saanut hirveän hyviä arvosteluja. Toinen vaihtoehto olisi anne pro 2, joka ilmeisesti toimii ihan hyvin jos laittaa layoutin suomeksi ja laittaa esim < > | näppäimet funktiolla johonkin. Mutta mietityttää tuolla layotilla meneekö myös merkit numero riville eri paikkoihin numerorivillä. äö näppäimet nyt sentään muistaa paikan perusteella.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Onko mitään hyviä ehdotuksia näillä kriteereillä:

1. Mieluiten tkl, mutta 60% käy myös jos nuoli näppäimet toimii helposti.
2. langaton on ehdoton mielellään bluetooth tai jos on muuten hyvä niin usb dongle käy myös.
3. Siedettävä akkukesto, esim kuukausi ilman ledejä päällä.


Näillä spekseillä löysin itse sk631, mutta sen langallinen versio ei ole saanut hirveän hyviä arvosteluja. Toinen vaihtoehto olisi anne pro 2, joka ilmeisesti toimii ihan hyvin jos laittaa layoutin suomeksi ja laittaa esim < > | näppäimet funktiolla johonkin. Mutta mietityttää tuolla layotilla meneekö myös merkit numero riville eri paikkoihin numerorivillä. äö näppäimet nyt sentään muistaa paikan perusteella.
Tuossa 1 vaihtoehto kyllä nuo merkit menee myös uusiksi. toki ainahan voi hommata esim tämän international kitin niin on nuo merkit samoilla paikoilla. taekeyboardsilla taisi olla tuosta tubessa myös revikka.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
On tämä ensimmäisen mekaanisen hankinta yhtä odottelua. Proshopin Ducky One 2 Mini -näppistä odottelin 3-4 kuukautta kunnes kyllästyin odotteluun ja vaihdoin Jimmsin GMMK Compactiin, jota on siitä asti saanut odotella. Myös tässä näyttää toteutavan se kaava kuin Proshopin tilauksessa, että ennakoivia päivämääriä kyllä laitellaan, mutta sitten niiden lähestyessä tai ne ohittaessa niitä poistellaan ja siirretään kuukaudella eteenpäin. Nytkin odotin innolla, että Jimmsiin pitäisi noita Gloriouksen näppiksiä olla tulossa 11.6. mutta kuinka vaan ollakkaan tilaus ei lähtenyt liikkeelle, ko. päivämäärä poistui ja nyt toimituspvm on tuntematon.

Jimmsin tilausta en kuitenkaan mielelläni peru, sillä tässä tuli jo useampi viikko sitten tilattua ja saatua kytkimet ja hatut nimenomaan tällaiseen GMMK:n kaltaiseen hot-swappable näppikseen. No, jospa saisi edes jouluksi...
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
G513 tactile lähti Gigantilta ostoon alennuksesta 99€.
Huomasin että medianäppäimet sai vaihdettua Fn napin takaa pois siten että F-näppäimet ovatkin siellä Fn napin takana. Eli näppis täytti medianäppäin kikkailun kautta kaikki uuden näppiksen vaatimukset.

Saa nähdä olenko tyytyväinen ostokseen.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
250
G513 tactile lähti Gigantilta ostoon alennuksesta 99€.
Huomasin että medianäppäimet sai vaihdettua Fn napin takaa pois siten että F-näppäimet ovatkin siellä Fn napin takana. Eli näppis täytti medianäppäin kikkailun kautta kaikki uuden näppiksen vaatimukset.

Saa nähdä olenko tyytyväinen ostokseen.
Milloin tälläinen tarjous on ollut ? Itse olen samaa näppistä käpistellyt/haaveillut mutta tuo 170€ hinta vähän jarruttaa :itku:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Milloin tälläinen tarjous on ollut ? Itse olen samaa näppistä käpistellyt/haaveillut mutta tuo 170€ hinta vähän jarruttaa :itku:
Gigantilla oli viimeiset pari viikkoa, linear taisi olla vieläkin kauemmin. Tactile versiossa oli vaan se jippo että sitä tuli varastoon vasta tälle viikolle, ja samalla kun saivat sitä vihdoin varastoon niin lopettivat alennusmyynnit.
Kannattaa ottaa huomioon että nyt on G512 julkaistu 99€ hintaan verkkiksellä, mikä on G513 ilman rannetukea.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
250
Gigantilla oli viimeiset pari viikkoa, linear taisi olla vieläkin kauemmin. Tactile versiossa oli vaan se jippo että sitä tuli varastoon vasta tälle viikolle, ja samalla kun saivat sitä vihdoin varastoon niin lopettivat alennusmyynnit.
Kannattaa ottaa huomioon että nyt on G512 julkaistu 99€ hintaan verkkiksellä, mikä on G513 ilman rannetukea.
No perhana... Meni kyllä täysin ohi tämä tarjous.
Hmm.. ei taida enään olla verkkokaupassa tuohon hintaan olla tuo G512:kaan. Ei ainakaan omaan silmään satu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 723
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom