Me "wanhat" ja pelaaminen (+30v)

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Olen itse päälle 40v ja pelaaminen kuulunut jo pidempään harrastuksiini. Ensin tietysti jalkapallot ja muut koska konsoleita ei oikein järkevillä hinnoilla Suomesta 70-luvulla saanut mutta pelikoneet / tietokoneet myöhemmin:

Aloitin itse joskus ennen 80-luvun puoliväliä erinäisen säätämisen, Basic 2000, Amiga 500 ja siitä 90 Pentium mistä lähtien pysynyt PC:llä aika uskollisesti.

PS2 ja PS3 hankittuna mutta käytän PS3 lähinnä Netflixin katseluun.

Nuorempana esim. Baldur's Gaten tai Mech Force pelin parissa saattoi vierähtää jopa 12+ tuntia putkeen mutta nykyisin ei oikein mielenkiintoa / aikaa tunnu löytyvän.

Pelailen itse enempi Total War (Medieval II ja Warhammer), Heroes of Might & Magic (III-VI), Elder Scrolls V: Skyrim on Elder Scrolsseista ainoa mitä olen jaksanut pelata ja roolipeleistä pidän enempi Pillars of Eternity / Divinity Orginal Sin (I & II) tyyppisistä peleistä vs. Skyrim / Witcher (ykkostä pelannut varmaan puoleen väliin, vielä en ole kolmosta saanut hankittua kun pitäisi mieluusti se ensimmäinen ja toinen pelata ensin alta pois).

Toki myös harvemmin tulee pelattua perinteisiä rooli-, baari ja lautapelejä kun näkee kavereita ja saa järjestettyä yhteistä aikaa.

Löytyykö muita ikää 30v tai päälle jotka joskus pelaavat muutakin kuin venäläistä rulettia?
Ehkä jopa sellaisia jotka käyttävät itse kokoamaansa pöytäkonetta pelailuun :comp:
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Atic Atac oli kova sana jollain Sinclair Spectrumilla jossa oli muistaakseni 48 kiloa muistia. Vehkeessä oli karseat kumiset näppäimet, mutta silti sitä hakattiin hiki hatussa. Ja kaikki softat joko kirjoitettiin basiciin itse tai ladattiin kasetilta.

Vain amatöörit ostavat pakettikoneen. Pro kasaa sen itse tasan niistä osista kuin parhaalta tuntuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Tokihan löytyy. Mulla ikää 35v ja tätä nykyä pelailen nimenomaan itse kasaamallani tietokoneella.

Pelihommat sai alkunsa kun pikkujannuna sain muistaakseni joulupukilta commodore 64:n, sen jälkeen pelailtiin lähinnä kaverin amigalla ja naapurin 486:lla ja myöhemmin konsoleilla- nes, megadrive, atari jaguar, ja kaikki pleikkarit poislukien nelonen löytyy.

Tietokone harrastusta en kumminkaan tyystin unohtanut vaikka konsolit kiinnosti enemmänkin välillä. Ensimmäinen pc:ni oli 350mhz pena. Varsinaisesti pc pelaaminen ja varsinkin onlinepelaaminen vei mennessään quaken, unrealin ja mech warriorin myötä, eikä paluuta ole ollut, siitä aina tähän päivään asti olen koneita kasaillut itselleni, perheelle, tutuille ja kavereille

Nykyään pelaan pääasiassa battlefieldejä, dying light, doom yms. Vahvasti fps toimintaan nojaavia artikkeleita. myös mass effect trilogia löytyy ja diablo 3 pelaan jonkin verran, se on kyllä vähentynyt huomattavasti viime aikoina.

Lyhyestä muistista tuollainen kompakti yhteenveto, ei riittäisi ilta jos alkaisi koko elämänkertaa tähän tavaamaan. Mutta juu 35 ja gamer :)
 

Pekka Siitoin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Juu 36 ikää. Tietokoneella tulee pelailtua ja oikeastaan vain battlefield sarjaa. On tuossa pleikkarit ja vehkeet mutta ei ne kiinnosta hirveästi. Lapset on enemmän konsolien perään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Onhan meitä. Koko oma kaveripiiri. Pelaaminen lähti itsellä C64 aikaan liikkeelle ja siitä jatkunu läpi suurimman osan konsoleista ja sitten win98 aikaan pc:lle missä se on vahvimmin siitä eteenpäin pysyny. Ite rakentanu koneet pois lukien eka oma pc ja eipä muussa oikein tunnu ainakaan omasta mielestä järkeä olevankaan.

Tällä hetkellä tulee jälleen wowia hakattua tosissaan mutta laidasta laitaan menee noin yleisesti pelaaminen. Steam kirjasto sisältää sen jotain vajaa 400 peliä ja lisää tulee hankittua vähän väliä. :D Ja tätä myös on vakaa aikomus jatkaa niin kauan kuin vain pystyy.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
309
32 ikää. Jostain syystä ei enää jaksa uppoutua pidemmäksi aikaa peleihin vaan kärsivällisyys riittää lähinnä 30min purskeisiin jotain Doomia (2016) tai vaikkapa Shadow Warrior 2:sta. Jos pelissä pitää opetella jotain uutta niin yleensä jää pelaamatta. On sitä tullut laiskaksi. Koneita jaksaa yhä raplata ja koota, en tiedä miksi. Tosin niidenkin suhteen se on yleensä max pari viikkoa räpläystä, sen jälkeen romut pahvilaatikoihin, varastoon ellei pikaistuksissa tule nakattua SER-lavalle ja ulos taas 6kk+ päästä, jos ovat yhä tallessa räpläysinnon iskiessä :D

edit: ensimmäinen kone täälläkin oli A500. Loput on sitten moderneja leivänpaahtimia Pentium 90Mhz:sta ja Voodoo1:stä lähtien...

edit2: 50 postausta. ooämkee?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
Olen itse päälle 40v ja pelaaminen kuulunut jo pidempään harrastuksiini. Ensin tietysti jalkapallot ja muut koska konsoleita ei oikein järkevillä hinnoilla Suomesta 70-luvulla saanut mutta pelikoneet / tietokoneet myöhemmin:

Aloitin itse joskus ennen 80-luvun puoliväliä erinäisen säätämisen, Basic 2000, Amiga 500 ja siitä 90 Pentium mistä lähtien pysynyt PC:llä aika uskollisesti.

PS2 ja PS3 hankittuna mutta käytän PS3 lähinnä Netflixin katseluun.

Nuorempana esim. Baldur's Gaten tai Mech Force pelin parissa saattoi vierähtää jopa 12+ tuntia putkeen mutta nykyisin ei oikein mielenkiintoa / aikaa tunnu löytyvän.

Pelailen itse enempi Total War (Medieval II ja Warhammer), Heroes of Might & Magic (III-VI), Elder Scrolls V: Skyrim on Elder Scrolsseista ainoa mitä olen jaksanut pelata ja roolipeleistä pidän enempi Pillars of Eternity / Divinity Orginal Sin (I & II) tyyppisistä peleistä vs. Skyrim / Witcher (ykkostä pelannut varmaan puoleen väliin, vielä en ole kolmosta saanut hankittua kun pitäisi mieluusti se ensimmäinen ja toinen pelata ensin alta pois).

Toki myös harvemmin tulee pelattua perinteisiä rooli-, baari ja lautapelejä kun näkee kavereita ja saa järjestettyä yhteistä aikaa.

Löytyykö muita ikää 30v tai päälle jotka joskus pelaavat muutakin kuin venäläistä rulettia?
Ehkä jopa sellaisia jotka käyttävät itse kokoamaansa pöytäkonetta pelailuun :comp:
Löytyy toki. Ikää on jo +40. Ihan tuolta 90-luvun alkupuolelta asti itse kasatulla kalustolla (pc). Sitä ennen commodore 64, amigaa sitten vähemmän yms.. konsolit. Toki pitkiä aikoja välillä ettei muuta kuin nettisurffailua, mutta aina jossain välissä peli kaluston päivitys että saa pelata uusimmat pelit. Eniten omaan makuun ollut farcry, Carl of duty yms.. ensimmäinen läpi pelattu pc peli taisi olla doom . Simon the sourcier jäi myös mieleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
no helvetti! ikää 49 (pelonsekaisin tuntein odottaa ensi elokuuta kun 50 täynnä). voi kai sanoa että kiinnostus näihin härveleihin ollu vuosikymmeniä ja jatkuu.. koneita ollu satoja ja läppäreitä myös. pelaaminen.. joskus testiksi kokeilin xbox360 joka meni kiertoon vartin jälkeen. ei ole eikä tule konsoleita tähän kämppään. osaan vain ja ainoastaan toimia näppiksen ja hiiren kanssa :) lähes jokainen peli mitä ilmestyy, tulee testattua ja 99% menee juurikin uninstall. pelit mitkä on ja pysyy on World of Tanks (reilut 5 vuotta) ja välillä World of Warships. nyt otan lisää bissee ja kuuntelen akan mäkätystä :) mukavaa iltaa toverit!
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Onko muita, joilla ekan koneen muistin lisäys tarkoitti sananmukaisesti muistipiirien latomista emolevylle? Muistikampoja ei oltu edes keksitty siihen aikaan. Mega lisää muistia oli muistaakseni toistakymmentä piiriä emolle.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
Onko muita, joilla ekan koneen muistin lisäys tarkoitti sananmukaisesti muistipiirien latomista emolevylle? Muistikampoja ei oltu edes keksitty siihen aikaan. Mega lisää muistia oli muistaakseni toistakymmentä piiriä emolle.

Pentiumissa oli muistaakseni ihan "tavalliset" muistit. Mutta Amigassa hiema työläämpi. En muista että mihin olisi tuolla lailla joutunut laittamaan. Toki onhan noista jo aikaa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Kone oli muistaakseni 80286 10MHz joskus 1990 paikkeilla. Kovalevykin oli 20 megaa. Sillä hakattiin kovasti Commander Keeniä
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
4x ikää ja joka päivä pumpumhaltiapelejä lujaa 180h per päivä. Path of Exile, Grimdawn, Bethesdan tekeleet ja mitä muuta milloinkin. Itse kasattu kone toki myös. Amigalla aikoinaan aloitettiin. Peleinä Phantasie 3, Eye of the Beholder sarja ja Dungeon Masterit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
309
Pentiumissa oli muistaakseni ihan "tavalliset" muistit. Mutta Amigassa hiema työläämpi. En muista että mihin olisi tuolla lailla joutunut laittamaan. Toki onhan noista jo aikaa.
Jossain ensimmäisissä PC-koneissa pimeän 80-luvun alussa on varmaan joutunut tekemään näin. Taisi 286:sta lähtien olla SIMM-muistit käytössä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
4x ikää ja joka päivä pumpumhaltiapelejä lujaa 180h per päivä. Path of Exile, Grimdawn, Bethesdan tekeleet ja mitä muuta milloinkin. Itse kasattu kone toki myös. Amigalla aikoinaan aloitettiin. Peleinä Phantasie 3, Eye of the Beholder sarja ja Dungeon Masterit.
Ah, Eye of Beholder. Harvassa pelissä on niin tyly loppu kuin tuossa: kun pääpirun tappaa, niin tulee ruudullinen tekstiä ja takaisin DOS:iin...
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Jossain ensimmäisissä PC-koneissa pimeän 80-luvun alussa on varmaan joutunut tekemään näin. Taisi 286:sta lähtien olla SIMM-muistit käytössä.
Ei ollut tuossa mallissa. Lucky Goldstarin (joka nykyään LG:n nimellä tunnetaan) tekemä kone. PC klooni. Se emo oli kyllä sekava kuin jonkun slummin kartta kun kaikki piirit oli laitettu sille. Ja täynnä kuin Turusen pyssy. Onneksi seuraavassa koneessa oli jo SIMM muistit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Ikää on päälle 30v, Blizzardin pelejä pääasiassa pelailen.

oli muuten loistava sarja! kaikki 3 tuli kahlattua läpi useampaan otteeseen :)
Kolmas oli SSI:n, ei Westwoodin. Vähän seuranneet osti sen Lands of Loren, jossa oli kapteeni Picard.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
536
Ikää 32 ja edelleen pelailen. varhaisimmat peli muistot sijoittuu sinne 80-luvun loppuun ja spectrum, c64, a500 ja nes.
Välissä oli kova juttu toi pleikkari mutta aina sitä tuli palattua näppiksen ja hiiren ääreen. Enää ei oikeestaan osaa ees pädiä käyttää.
Nykyään iskee parhaiten farcry ja muut pelit joissa ei välttämättä tarvi liikaa ajatella, sen kun menee ja räiskii.
Eka oma pc oli muistaakseen 80286, sillä hakattiin keeniä, princeä ja scrotched earthia kunnes toiminta savut pääs pihalle.
Tuon jälkeen sitä on tullut perehdyttyä rautaan ja kasattua koneet itse.
Tosin saavutettuani maagisen 18-vuoden iän tipuin kelkasta pahasti kun huomion vei nelipyöräiset ja vastakkainen sukupuoli siellä takapenkillä.
Aika nopeasti sitä kuitenkin taas sai kiinni ideasta, mutta aina välillä tarvii viisaammilta kysyä neuvoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Pelaaminen tuli tosiaan aloitettua C64 aikaan, mutta ehkä johtuen siitä että olen levarimiehiä ja kasettiasemaan kosketus vain kavereiden kautta, on kinnostus säätämiseen ollut aina olematon. Nintedo tuli seuraavaksi laitteeksi, sillä Amigaa tuli hakattua naapurissa, ehkä vähä liikaakin (sori pojat, jos täällä ootte). Eka oma PC oli 90 Pentium, toki veljellä oli 386 muttei sillä juuri tullut paljoa pelattua. Muutenkin noihin aikoihin pelattiin satunnaisesti, sillä pillustaminen ja kaverien kanssa touhuaminen oli kuitenkin tärkeämpää. Mutta kyllä doom ja quake tuli erittäin tutuiksi.

Mutta kuten sanoin, niin säätäminen ei ole koskasn oikein kiinnostanut. Ja sitähän PC pelaaminen vaatii, ainakin tuohon aikaan. Tästä johtuen seuraava peli vehje olikin playstation. Pystyi luottaman siihen että kun pelin työntää sisään niin se toimii. Tällä tiellä ollaan, eli pelaaminen tapahtuu konsolilla. Toki tällä hetkellä ei enää sitä uusinta niin kaipaa, eli laitteena on PS3 ja uusin peli mitä pelaan on NHL15.

Kyllä parhaat yksinpelimuistot kuitenkin on C64 ajalta. Niissä peleissä oli sitä jotain. Parhaat moninpelimuistot taasen tulee Amiga ajoilta. Kolme pikkujätkää saman pelin kimpussa, hartiat vastakkain. Ja pelithän oli rautaa.

Niin joo ja 36 on ikä ja muutamia oluita alla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
89
40 napsahti itsellenkin mittariin ja kuvio on aika sama mikä monella muullakin täällä, elikkäs c64:sta lähdettiin liikkeelle legendaaristen pelien parista.
Siitä sitten jossain vaiheessa rahat tuli kerättyä 386.seen. Mukava muisto on muuten jäänyt mieleen kun tuli tilattua 33Mhz malli ja oli jostain syystä loppu tukkurilta niin pistivät 40Mhz prossun tilalle, voi sitä juhlaa mikä irtosi "ilmaisesta" parista ylimääräisestä megahertzistä :D
Sillä tiellä ollaan vieläkin, pari konsolia on kämpässä mutta ne on jälkikasvun käytössä, "vanhalla" ei vaan sormet taivu niillä pelailuun.
Pelit vaan uhkaavasti alkaa loppua kesken tätä menoa kun ei oikein mitään koukuttavaa enään tunnu löytyvän, yön pimeinä tunteina tulee ehkä eniten BF4.sta pelailtua.
Vuosien varrella eniten aikaa ovat ehkä kuluttaneet MMO.t (lotro&wow ja useampi surkea saman tyylin yritys) sekä räiskinnöistä BF sarja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
31 lasissa ja vielä satunnaisesti jaksaa pelailla. Ensimmäiset kosketukset pelaamiseen Commander Keen ja Stunts aikoihin. Ensimmäinen oma PC olikin vasta Pentium II aikoihin. Voi tsiisus millasta kuvaa Voodoo 2 tuotti siihen aikaan! 3DFX, voi kuinka sitä on ikävä :( Sillä mentiinkin viisi vuotta ja 18v tärähti tauluun. Jännästi täälläkin kiinnostus siirtyi ihan muihin asioihin. Muutama vuosi kaksi- ja nelipyöräsiä, sekä naisten ihanaan maailmaan tutustumista sai palaamaan takas pelien pariin. Siinä vaiheessa alla oli C2D E4500 kone, joka oli ostettu 20e hurjaan hintaan kaverilta (näyttistä en just nyt muista). Ai että niitä ongelmia GTA4:sen kanssa. Sai muuten aikaan niin pahat muistot, että pelasin kyseisen pelin läpi vasta tänä kesänä :rofl:

Koneiden kasailussa on edelleenkin sitä jotain. Pääkonetta ei viitsi ihan joka kuukaus atomeiksi vetää, joten kaikki pikku projektit on aina tervetulleita. Mutta asiaan. Viimevuodet tullut pelattua rallipelejä, muutama FPS mahtunut mukaan ja GTA5. Kaikki mitkä ei vaadi liikaa aikaa opetteluun ja tarina on siedettävän mittainen. Moninpelit ei jaksa kiinnostaa enää CS nuoruuden jälkeen. Sitä tuli sillon 2000-luvun alussa tahkottua "riittävästi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
854
Olen itse päälle 40v ja pelaaminen kuulunut jo pidempään harrastuksiini. Ensin tietysti jalkapallot ja muut koska konsoleita ei oikein järkevillä hinnoilla Suomesta 70-luvulla saanut mutta pelikoneet / tietokoneet myöhemmin:

Aloitin itse joskus ennen 80-luvun puoliväliä erinäisen säätämisen, Basic 2000, Amiga 500 ja siitä 90 Pentium mistä lähtien pysynyt PC:llä aika uskollisesti.
Täällä kohta 44 lasissa ja hyvin jaksaa pelata. Kuinka ollakaan meikäläisenkin eka tietsikka oli Basic 2000 jonka sain joululahjaksi vuonna -84. Edelleen on kone tallessa alkuperäisessä pakkauksessaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 336
Tokihan pelaaminen maistuu vaikka ikää +3X. Välillä kyllä tulee taukoja että ei nappaa. Voi mennä vuosi tai kaksikin. Sain oman koneen varsin myöhään kun vanhemmat ei oikein humpuukkiin viitsineet ivestoida :) Sen sijaan kavereilla tuli väännettyä jostain 386 ajoista lähtien pelejä ja näprättyä koneita muutenkin.

Jonkinasteinen yksityiskohta on myös se että en ole ikinä omistanut pelikonsolia vaan aina on ollut PC. Ensimmäisen koneen jälkeen ne olen myös kasannut itse. Tietokoneen käyttö on aina ollut sen verta mielekästä että en ole edes ikinä varsinaista TV:tä omistanut...TV-kortti oli jossain vaiheessa mutta heitin senkin mäkeen.

Sydäntä lähellä on stragediapelit, niin vuoro kuin reaaliaikaiset. Samoin kaikenlaiset rakentelupelit ja jotkin roolipelit kuten fallout. Jos pitäisi veikata niin eniten aikaa on ehkä mennyt Master Of Orion 2 parissa.

Loppuvuosi menee varmaan Civilization 6 parissa.. :D Vaikuttaa lupaavalta...
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
33 ja sama meno jatkuu. Pelailen edelleen semi-ahkerasti mutta työstä riippuen. Välillä voi olla viikko-kolme etten pelaa mitään ja sitten voi olla viikko että joka päivä jaksaa sen 2 tuntia väkertää. Ropet ollu nuoresta pojasta asti mun juttu ja Witcher 3 tietynlainen unelmien täyttymys mitä onkin sitten viimeinen vuosi tahkottu enemmän kuin tarpeeksi. Itse en ole koskaan pelannut konsoleilla. PS2 ja Xbox 360 ohjaimineen ostin mutta kumpikin meni myyntiin oltuaan yli vuoden hyllyssä käyttämättömänä. Ei kai tässä sen ihmeellisempää. Pelaamisen aloitin isän 386:lla ja sitä konetta tuunasinkin varmaan seuraavat 5 vuotta että isällä oli koneella tilaa työsähköposteille ja mulla tilaa peleille. Siinä ohessa oppi mitä koneen eri komponentit meinaa ja samoja teitä mennään nykyäänkin.
 

ziltoid

Merkitsemätön jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Moi. Oon 30v. Moon Stone maailman paras peli! Tullu pelattua lähinnä fps Doom Quake jne. NYkyään 1.1 beta Cs -> CSGO
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 931
Taisin tähän jo Muron puolella vastatakin joskus mutta ikää nyt 35v ja pelaamista takana noin 25 vuotta. En nää että olisin ihan lähivuosina lopettamassa muuten kuin pakon edessä (ja miksi edes olisinkaan). Toinen harrastukseni on sitten jälkikasvun ohella juoksu. Junnuna tuli enemmän pelattua jotain 90-luvun seikkailupelejä, arcadea, rallipelejä, Doomeja, ekoja NHL:iä jne. Nykyään yhden hahmon RPG:t lähinnä kuten Risenit, Witcherit, Bethasdan tuotokset, Demon's Souls, Dark Soulsit, Bloodborne, lisänä 2D-seikkailupelit ja toimintapelit jne. Melkein joka ilta tulee pelattua jotain tai säädettyä koneiden kanssa. Viime ja tänä vuonna on pelattu esim. Witcher3 lisäreineen, Skyrim lisäreineen ja Fallout4 läpi, jonossa odottelee Dragon's Dogma joka haukannee taas yli sata tuntia mutta pelataan välillä näitä lyhyempiäkin pois alta... nykyään tulee tutkittua jopa howlongtobeat sivustoa jotta voisi vähän paremmin suunnitella pelaamista ja ajankäyttöä. :)

Vaimokin tuli joskus houkuteltua mitään pelaamattomana vähän kokeilemaan Heavy Rainia, Beyond Two Soulsia ja Walking Deadia ja kaikki pelasi läpi. Tietää siis että voi olla erittäin hyvää ajanvietettä. Niin joo, isävainaan MikroMikko 386SX16 on vielä ehjänä varastossa jolla tämä homma tuli aloitettua.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Täällä mennään myös useampaa vuotta kolmenkympin paremmalla puolen jo, eikä peliharrastus ole mihinkään kadonnut.
Ensi kosketukset pelailuun tuli Vic-20:llä johon piti itse ohjelmoida pelit ohjekirjaa luntaten, ei ollut ostettuja pelejä. Kavereiden C64:llä pääsi sitten "kunnon pelien makuun" ja meidän talouteen tuli Amstrad CPC648 tjsp. PC:n ihmeelliseen maailmaan ensikosketukset oli kaverin 286:lla ja serkun 386:lla, mutta omaan taloon tuli PC vasta 486 DX2:n myötä. Konsoleita en ole ikinä ostanut, mutta kaappiin on jotain kautta ilmestynyt vanha SNES ja PS1 joita ei tosin ole käytetty juurikaan.

WoW on pysynyt rinnalla julkaistusta lähtien, mitä nyt pieniä taukoja välillä, pisin tauko oli reilut 1,5 vuotta, saas nähdä kuinka kauan Legion jaksaa pitää sisällä ennen kuin jää taas tauolle.
Civilizationit ovat tietenkin ihan parhautta, Civ6:stakin ehtinyt jo yhden voiton verran ottaa tyyppiä. Overwatch on viihdyttänyt viime aikoina myös ja Heroes of the Stormiinkin on taas muutamia tunteja tullut tuhrattua. Ja Hearthstoneen tietenkin. Blizzard :love:

Jonossa on myös pitkä liuta pelejä mitä on aloittanut mutta jäänyt kesken, ja Fallout 4 pitäisi pelata vielä kerran uudestaan läpi nyt kun on kaikki lisärit, mutta kaikki vanhat modit ei toimi (oikeastaan vain yksi ilmeisesti modeista johtuva ongelma, mutta sitäkin pahempi, eli pipboy vaihtelee lähes käyttökelvottoman ja käyttökelvottoman väliltä, detaileja Fallout 4 -ketjussa) ja en tiedä jaksanko milloin säätää koko modipakettia uusiksi kokoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Ensi kosketus tietokoneeseen oli eka luokalla vuoden 1994 kevät talvella koulussa. Samaisen vuoden syksyllä vanhemmat hommas kotiin 486 prossulla varustetun koneen, jolla tuli sitten mätettyä kaikki maholliset Apogeen shareware pelit mitä mikrobitin purkista iskä kerkes imuroimaan 14.4kbps modeemila. :D
Ennen tota tietokonetta oli jo taloudessa 8-bittinen Nintendo.
Eka CD:llä ostettu (ja varmaan yleensä ottaen eka ostettu tietokonepeli) tietokonepeli oli JetPack.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8
Löytyy varmasti reippaasti päälle kolmekymppisiä pelaavia. Itse päälle 35v ja aloitin joskus varmaankin 5-vuotiaana jollain perus Pongeilla, Pac-Maneilla ja elektroniikkapeleillä.

7-vuotiaana sain C64:n ja siitä harrastus jatkui lähemmäs parikymppiseksi Amigoiden, Nintendojen ja PC:eiden myötä, jolloin nettipelaamisen tultua mukaan tuli väännettyä Quakea "ihan maajoukkueessa" aivan liialliset aikamäärät. Lopetin sitten pelaamisen kokonaan muutamaksi vuodeksi ja keskityin kokonaan muihin asioihin.

Pelaaminen tuli pikkuhiljaa takaisin kuvioihin, kun kolmekymppiä alkoi lähestyä. Nettipelaamiseen ei ole tullut enää lähdettyä, koska se vie liikaa aikaa, mutta erityisesti kaikki tarinavetoiset pelit maistuu nykyään. Tuoreimpana myös VR, josta tullut jostain 90-luvulta asti haaveiltua.

Muutamia pelejä mitkä jättäneet lähtemättömät muistot voisi olla esim Ultimat, Ultima Underworldit, System Shockit, Monkey Islandit(nämä pakko pelata läpi vieläkin tasaisin väliajoin), myös muut Lucasin ja Sierran seikkailupelit, Doomit, Quakeworld ihan omalla tavallaan ja uudemmista esim Portalit ja Bioshockit. Ja paljon paljon muitakin.

Erityismaininta vielä Dead Space peleille, koska vaikkei ne millään tasolla ihan parhaita pelejä ole, niin pimeässä kuulokkeet täysillä tarjoaa kunnon pakokauhua, mikä maistuu kauhuscifin ystävänä kyllä. Alien Isolation myös :)

First person on itselle lähes ehdoton peleissä, koska third person vie immersion. Esim Witcheriä pelaan kyllä, mutta en voi olla haaveileimatta samasta pelistä first person kuvakulmasta.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 301
First person on itselle lähes ehdoton peleissä, koska third person vie immersion. Esim Witcheriä pelaan kyllä, mutta en voi olla haaveileimatta samasta pelistä first person kuvakulmasta.
Siihenhän oli saatavilla modi. Ei toiminut muistaakseni taistelussa mutta muuten kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10
Piirun vajaa 40 mittarissa. Pelailtua tulee melkein päivittäin edelleen. Joka vuosi otetaan Lan viikonloppu kavereiden kanssa. Kiva perinne, jota varmaan jatkaa enenaikaiseen hautaan asti:)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
31v ja pelaaminen alotettu nappulana C64:lla, bubble bobble jäänyt parhaiten mieleen noista ajoista, seuraava pelikone oli nessi joka oli aikanaan kovassa käytössä. Ps1:llä tuli pelailtua kavereiden luona, ressat jääny hyvin mieleen ja crash bandicoot. Ps2 tuli sitten ostettua 15 kesäsenä ja sen parissa tulikin vietettyä enemmän tai vähemmän aikaa. Seuraava oli sitten ps3, vähän vanhemmalla iällä alkoi taas tietokoneet kiinnostaa ja ensimmäisen itse rakentamani koneen sisuksissa pyöri phenom 955 8gb muistia ja gtx 560 ti, näyttis vaihtui välissä 580 matrix platinumiin, nykyään rautana i5, gtx 670 8gb ram, konsoleita taloudessa ps3, wii u ja xbox one, ps4 oli myös, mutta sen myin pois kun ei oikeen mieluisia pelejä ollut, tottakai saman tien myymisen jälkeen kerrottiin crash bandicoot remaken olevan tekeillä, eli pakko ostaa konsoli jossain välissä uudestaa. :D Suosikki pelit on, falloutit, skyrim, ressat, paitsi 5 ja 6, kauhu genre on lähellä sydäntä, outlast, doom 2016, witcher 3, jne. Pädillä tulee pelattua melkein kaikki pc pelit, ei vaan osaa enää hiirellä ja näppiksellä pelata, kun noihin tottunut. Pelattua tulisi vaikka joka päivä, kokoajan, mutta perheellisenä, 3 lapsen isänä, muksut hidastaa harrastusta, eikä vaimoakaan sovi unohtaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
39v täällä ja pelattu reilut 30 vuotta. Vuonna -84 alkoi pelaaminen C-64:llä kuten monella muullakin tämän ikäpolven jannulla. Sillä pelailtiin vuoteen -90 kun perheeseen tuli oikea tietokone ja ensikosketus PC-peleihin tapahtui niinkin legendaarisen pelin kanssa kuin UFO: Enemy Unknown ja tuota peliä tulee vielä tänä päivänäkin joskus pelattua.
Nykyäänhän tämä on ihan puhtaasti päivittäinen harrastus ja enemmänkin pelaisi jos perheeltä jäisi aikaa. :D
Se oma mancave vielä puuttuu, mutta ehkäpä ensi vuonna.. :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
237
Samanhenkistä myös täällä. Seuraavaksi täydeksi kymmeneksi 40 tulossa mittariin. Tietotekniikan kanssa uinut aina vähän vastavirtaan. Spectravideo MSX oli skidinä ensimmäinen mitä perheestä löytyi. Enemmän se oli silloin isobroidin kone, mutta sillä tuli tahkottua pelejä itsekin. Broidi siirtyi siitä sitten suoraan pc koneisiin, itsellä oli sen jälkeen Atari ST ja NNirvi oli suuri idoli. Oli sodat Amigaporukkaa vastaan ja Dungeon master oli kova sana. Pelejä swapattiin postin kautta disketeillä. Broidin koneella tuli tutuksi myös sanonta Ken sent me, ja ketkä olivat two guys from andromeda.

Pc tuli sitten sen jälkeen, ja niitä ropattiin kuin suurempikin murottaja aina sinne reilun gigahertsin pentium 3:een asti. Sen jälkeen tuli muita kuvioita ja koneeksi läppäri ja nurkat tuli siivottua pöytäkoneista ja pelaamisetkin jäi lähes kokonaan melkein kymmeneksi vuodeksi.

Nyt on sitten pikkuhiljaa tullut pelaaminen ja pöytäkone tulleet takaisin, mutta ihan toisella tyylillä kuin ennen. Vähän että kunhan pelaillaan. Työpöydälläkin huomioidaan myös vähän sisustuksellisiakin elementtejä ja pelit tulee muutaman vuoden uusimpia perässä. Lähinnä yksin pelattavia strategioita ja joitain roolipelejä. Onlinepelaamiseen en ole juurikaan syttynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
316
41 vuotta elämää nähtynä, peliura alkoi kun perheeseen hankittiin philips videopac g7000 vuonna 1981. Sitten riemu repesi kun pari vuotta myöhemmin saatiin commodore 64, pelejä oli sitten jo satoja ja tuli naputeltua basicilla joitakin sovelluksiakin. Luonnollisena jatkumona amiga 500, jonka rinnalle vanhemmat hankkivat työhommiin Atari PC-1:n (8086) GEM käyttöjärjestelmällä, tekstinkäsittelyyn EDITO. Luonnollisesti pc-maailma alkoi heti kiehtomaan, ja tämäkin laite piti purkaa tutustumistarkoituksessa ja "kehuja" tuli :)

Maailma avautui, kun saatiin sitten internet, eli soittosarjayhteys yliopiston unix-koneeseen josta funetin kautta maailmalle, olikohan jotain 1988. Ja heti tietenkin irkkiin, gopher tuli sitten parin vuoden päästä ja liskon linkkilista oli hyvä aloitussivu.

Lähinnä amigalla tuli pelailtua pc: GATO:a lukuunottamatta, kunnes sitten alkoi omien pc-kokoonpanojen kasaus. 286, 486sx 25Mhz, 486DX33 jne. Näillä sitten dos-pelin kulta-aika, pari amd-kokoonpanoakin oli (golden orbilla paskoin coren :mad: )

Nykyään kokoonpano on i7-4970K-GTX980 luokkaa, pitäisi varmaan alkaa kohta päivittelemään :). Pelailen enimmäkseen FPS räiskintöjä, seikkailupelejä, WOT:ia kasuaalisti. Ja työhän siitä pc-harrastuksesta tuli, serverihommia värkätään eikä jaksamista meinaa tarpeeksi piisata raudan ja pelin kanssa värkkäämiseen, steamissa vajaa parisataa peliä joista ei ihan kaikkia ole tullut pelattua :(
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1
Heps, kohta 40 mittariin ja 3400+ tuntia Dotaa... Onkohan ihan tervettä? No, sentään noista tunneista 1000+ kuitenkin jälkikasvun kanssa. Oma skillbracket siellä 2k paikkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 045
Äiti joskus aikanaan mulle sanoi että kun olet 20 v niin ei sua kiinnosta nuo pelit enää yhtään. Mittarissa nyt vasta 31 v eikä kiinnostus ole ainkaan vähentynyt, tosin muut harrasteet kuten autot, moottoripyörät ja omakotitalo on tullut kilpailemaan ajasta.

Pelailu on tullut alotettua 8-bittisillä konsoleilla. Ensin katseltu kun serkut pelas Nindendoa ja sitten itse saatu vanhemmilta Sega. Siitä jatkuikin Sega-fanipojan ura ja Megadrive 16-bit sekä 32x lisäosa tuli omistettua.

Jossain välissä perheeseen tuli 133 MHz PC, maksoi muistaakseni 7500 mk. Sillä sitten yritettiin harrastaa pc pelaamista, tuohon aikaan vaan kehitys oli sitä tahtia ettei vuoden päästä tuolla tehnyt enää juuri mitään pelikäytössä. Duke3d, Doom, transport tycoon, red alert ja muistaakseni joku need for speed oli kovassa käytössä.

Jossain vaiheessa siirryin taas konsolipuolelle kun sai viikkorahoja ym. säästettyä ja ostettua PS1. Gran tourismo oli sillä parasta ikinä.

Seuraavaksi olikin taas vaihto 1 GHz AMD Athloniin ja nyt alkoi kellottelu ym. räpeltely kiinnostamaan. Soldier of fortune, cs ja dod betat avasi uuden mailman kun isdn joskus saapui käyttöön. Joka toinen ilta sai aina tunnin pelata netissä. Muuten botteja vastaan.

Seuraavaksi tääs loikka konsolimailmaan Xbox360 myötä. Sieltä suurimpina herkkuina Forzat ja Halot kaksinpelinä jaetulla ruudulla.

Nykyään mennäänkin kahden laitteen taktiikalla PS4 ja melko hyvä PC. Pahimpina koukutuksina ollut mm. World of tanks. Sitä tuli jopa claanissakin pelattua mutta hellasärön määrä on massiivinen kun yrittää joka ilta pelata useaman tunnin.

Nykyään pelaaminen on lähes pelkästää räiskintää sillon tällön FPS pelien muodossa. Joitain vuosia sitten alettiin parin kaverin kanssa kokoontumaan viikonlopuksi silloin tällöin lanittamaan. Ne on kyllä hienoja tapahtumia edelleen ja niiltä ne parhaat pelimuistot nykyään tulee. Tarttis vaan dokumentoida tapahtumat paremmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Ikää kertynyt 39 vuotta, pelattua on tullut enemmän ja vähemmän riipuen elämän tilanteista yms. Ai että sitä onnellisen 7 vuotiaan pojan ilmettä kun joulalahja paketista tuli sharp MZ-700. Jossain kohti sitten tuli commodore 64, joka on vieläkin tallessa. Sitä sitten seurasi Amiga 1200. Vuonna 1995 ostin ensimmäisen PC:ni, parhaimmista osista koottuna (hintaa siihen aikaan näytöllä+keskusyksikölle kertyi 14 tuhatta mummon markkaa). Sillähän sitten tuli pelattua siihen saakka kun pleikka 2:nen tuli hommattua. Siihen loppui pc:llä pelaaminen, kunnes sitten eräs tapani myrsky tuli ja alkoi valot vilkkumaan ja pleikka ser-jätteeksi. Sitten ei muutakuin torista / vastaavasta äkkiä etsimään pc:tä jolla pyöri ETS2 ja vastaavat simulaatiot. Koittaa 2009 vuosi ja alkaa kiinnostaan enemmän koneen rakentelu ja pc:llä pelaaminen Prossuksi tuli AMD ja samasta leiristä myös näytönohjain. Tällä pärjäsikin sitten jonkin aikaa kun takaraivossa alkoi jyskyttämään pleikka 3:n hankinta kun edullisesti oli tyrkyllä pakettina GTA V:n kanssa. Vuosi sitten kesällä tuli rakennettua nykyinen kone. Toki taloudesta löytyy sitten vielä WII, joka tuli vaimolle hankittua. Ja tietysti tilaus vetämässä jimmssille siitä nintendo NES classic ministä.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
340
Täällä ikää nyt 32 vuotta ja varmaan 10-vuotiaasta asti tullut pelailtua isommin. Sitä ennenkin pelattiin kyllä NESsillä kavereiden luona, mutta meille ei tuota ihmelaitetta koskaan pystytty hankimaan. Ensimmäinen PC kotona oli muistaakseni jonkin sortin 486 66 MHz huimalla 8 Mt muistimäärällä ja sillä pelattiin kyllä antaumuksella kaikkea mahdollista pääasiassa Sharewarea (Commander Keen, Doom yms). Tämä ensimmäinen kone oli jonkinsortin pakettimalli, mutta sen jälkeen isältä opin koneen kasaamisen jalon taidon ja jokainen kone sen jälkeen on ollut itse kasattu. Muistan vielä, kun koneeseen saatiin lisävarusteena mm. cd-asema ja äänikortti ja kuinka jännää niitten asentaminen oli. Äänikortin mukana taisi tulla mm. Theme Park ja Syndicate, joita pelattiinkin sitten tuntikaupalla, kun ei muutakaan ollut. Tämän jälkeen on kyllä tullut pelailtua laidasta laitaan, mutta Diablo 2 on varmaan koskaan eniten pelaamani peli, kun nuorempana sitä jaksoi ja pystyi pelaamaan välillä tuntikausia päivittäin. Nykyään kotona on jopa PS4, mutta taidan kuitenkin olla edelleen enemmän PC-pelaaja. Nykyinen PC alkaa jo olla melko vanha, mutta en ole koskaan ollut hirveästi silmäkarkin pelaan ja esim. tällä hetkellä Stardew Valley ei mitään ihmeellisiä tehoja vaadi ja kummasti imenyt peliaikaa. Varmaan en koskaan pelaamista lopeta, mutta nykyään se tahtoo olla enemmän kausittaista, että välillä tulee pelattua tuntikausia ja välillä on kausia, jolloin en pelaa juurikaan.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
36 ikää ja pelaaminen varsinaisesti alkoi -88 kun sain c64:sen.
Sen jälkeen pääasiallisesti pc:llä paitsi välissä pieni konsolihairahdus :D
Hauskempaahan tämä pelaaminen nyt on kun on varaa pitää vehkeet viimesen päälle, aika ei vaan tahdo riittää pelata niin paljon kuin haluaisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
251
45 ikää ja vielä jaksaa pelailla. Välillä pidempiä taukoja mutta nyt taas iski pelihimo kun hankin 980Ti kortin. Genreistä mieluisin on roolipelit. Baldurs Gate, Elder Scroll, Pillars Of Eternity, Witcher yms. on tullut pelailtua. Nuoruudessa tullut pelailtua 80-luvun alusta lähtien D&D/AD&D:tä tuonne lukion alkuajoille saakka. Sen jälkeen alkoi muut asiat kiinnostamaan enemmän:)
Myös ralli on lähellä sydäntä ja nyt onkin tullut Dirt Rallya tahkottua. Tarjonta on vaan ollut niin surkea että kunnon simuja ei oo pahemmin tullut RBR:n jälkeen markkinoille. Onneksi Dirt Rally julkaistiin vaikka nyt ei ihan simutasoa olekaan vaikkakin tosi viihdyttävä. Koneita on tullut koottua paljon ja aina on PC itse kasattu. Ensimmäinen kone tais olla Spectravideo SVI-328. Myöhemmin kuusnelonen, Amiga-500, Atari ST1024 ja sitten PC. Atarilla tuli aloitettua musahommat ja nuo muut vehkeet oli lähinnä pelailuun ja koodailun opetteluun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
127
41 vuotta elämää nähtynä, peliura alkoi kun perheeseen hankittiin philips videopac g7000
myöhemmin saatiin commodore 64, pelejä oli sitten jo satoja ja tuli naputeltua basicilla joitakin sovelluksiakin.
Pelailen enimmäkseen FPS räiskintöjä
Pitkälti nuo ylläolevat :tup:
Joitain urheilupelejä ja autopelejä sitten lasten kanssa konsolilla. Ja taitaa tosiaan reilu 30 vuotta olla peliuraa takana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
Ikää 45v ja ensimmäiset pelihetket varmaan 70-luvun lopulla pong pelien parissa.
1982 käytiin saksassa ja sen reissun mukaan tuli C64 ja sillä mentiin kasettien ja levykkeitten kanssa vuoteen 87, kun kesätyön jälkeen sain tarpeeksi rahaa käteen ja ostin Amiga 500:sen.

Sillä mentiin sitten pitkälle 90-lukuun ja yliopisto-aikaan. 1997 tuli eka pentium pc ostettua ja sitä sitten päivitettiin tarpeen mukaan. Konsolit tuli kuvaan vasta Wii:n julkaisun aikoihin ja sen lisäksi tuli hankittua PS3, myöhemmin sitten PS4. PC päivittyy aina sen mukaan kun siihen on tarvetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
164
34v ikää. Pelaaminen tuli aloitettua MSX:llä, jolle myös koodasin ensimmäisen pelini Mikrobitin ohjeen mukaan 7-vuotiaana. Tämän jälkeen on tullut omistettua PC, NES, Sega Megadrive, Xbox, Xbox360, PS3, PS4, Wii ja WiiU. PC:llä tulee enimmäkseen pelattua paremman suorituskyvyn ja näppis+hiiri ohjaustavan paremman tarkkuuden vuoksi. Nykyään tulee enimmäkseen pelattua yksinpelejä, vaikka vuodet 99-06 pelasin enimmäkseen moninpelejä, saavuttaen menestystä kotimaassa sekä kansainvälisesti. Taskussa mestaruudet suomesta ja euroopasta. Jenkkejä ei tullut ikinä voitettua, ei tiiminä tai maajoukkueenakaan.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Jumaliste meitä sieluveljiä on paljon! Itellä ikää "vasta" 32, mutta pelaaminen on ja kuuluu mun harrastusrepertuaariin vaikka mikä olisi. On muuten aivan mielettömän hienoa lukea näitä postauksia, kun osasta tulee ihan mielettömän kovat fiilikset. Just kun porukka kertoo millaisista stepeistä harrastus lähtenyt, mitä tekee nyt ja kaikkea sellaista. Enemy Unknown ei kuole koskaan oli tässäkin sanottu. Ja eihän se kuole. Mites toi, onko täällä porukkaa joka fanittaa jotain tiettyä firmaa/tuottajaa/henkilöä peliskenessä? Sen lisäksi, että pelailee ja harrastaa pelaamista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
81
Ikää alkaa olla 45v ja pelit pyörii edelleenkin joka päivä. Roolipelit on se mun juttu( Dark Soulsit, Witcherit yms), en oikein muita pelejä pelaakkaan. Pelaamisen aloitin joskus 80-luvulla C64:lla ja vaihdoin jossain vaihessa 8-bittiseen Nintendoon ja sen jälkeen olikin eri konsoleita useita vuosia, kunnes 90-luvun loppu puolella ostin PC:een ja tietokone oli pelikoneena näihin päiviin asti. Pari kuukautta sitten ostin PC:n rinnalle PS4 ja nyt on käynyt niin, että pelit tulee pääasiassa pelattua sillä rennosti sohvalla rötköttäen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
891
Ikää on 32v, ja reilu 25v sitten alottelin 286 pc:llä ja tietysti nessillä. Pelaamista en luultavasti lopeta koskaan.

Jumaliste meitä sieluveljiä on paljon! Itellä ikää "vasta" 32, mutta pelaaminen on ja kuuluu mun harrastusrepertuaariin vaikka mikä olisi. On muuten aivan mielettömän hienoa lukea näitä postauksia, kun osasta tulee ihan mielettömän kovat fiilikset. Just kun porukka kertoo millaisista stepeistä harrastus lähtenyt, mitä tekee nyt ja kaikkea sellaista. Enemy Unknown ei kuole koskaan oli tässäkin sanottu. Ja eihän se kuole. Mites toi, onko täällä porukkaa joka fanittaa jotain tiettyä firmaa/tuottajaa/henkilöä peliskenessä? Sen lisäksi, että pelailee ja harrastaa pelaamista?
Kyllä lucasartsin pelejä tulee fanitettua, lähinnä ku niistä on parhaimmat muistot jääny. Ai että ku sais indy3:sta ja loomista remasterit. Lucasartsin parhaasta pelistä eli Dott onneks tulikin jo remake.
Tietysti blizzardin pelejä tulee fanitettua myös, taitaa olla ainut firma mikä ei oo tehny yhtäkään huonoa peliä.

Löytyy tosta nurkasta tollanen pentium 75mhz, kuvaputki näytöllä vanhojen dossi ja win95 pelien pelaamiseen. Vasta vähän aikaa sitten löin pizza tycoonin tulille, ja pari tuntia vierähti siinä missä uudempienki pelien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 358
Viestejä
4 158 284
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom