Me "wanhat" ja pelaaminen (+30v)

Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Tuolla +40 heput olivat mielestään seniiliosastossa niin mä oon varmaan jo haudasta huutelijoiden ryhmässä 63v iällä!
Vaikka työskentelin digitaali- ja prosessoritekniikan parissa niin ei koneet ja pelit kiinnostaneet kunnes kaverilla kokeilin Microsoft Combat flight simulaattoria oikein joikkarilla ja se oli sittten menoa!
Oma kone oli haettava seuraavana päivänä eikä kauaakaan kun oli eka ratti poljin setti kans pöydässä kiinni.
Battlefieldit ja Call of Dutyt tuli testailtua välissä mutta pääasiana on kyllä ollu simut.
Välillä painotus ajosimuissa ja välillä taas lentohommissa.
Ennen VR aikaa oli kolme 27" lättyä ja trackIR ja nyt Oculus Rift.
Muutamia viikkoja sitten tein viimeisimmän laitepäivityksen vaihtamalla emon, prossun, jäähyn ja näyttiksen. Siinä tuli samalla opeteltua prossun korkkaus ja kellotus hommaakin pikkasen.
Vanhoista hilppeistä pitäis tyttärenpojan, 10v, kanssa rakennella sille eka opettelukone.
Piti vaan nää mainita kun tualla pari sivua taakke päin joku AD mainitsi jotain +60 adhd jonneista mitkä ei enää pysty oppimaan mitään,heh.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Tuolla +40 heput olivat mielestään seniiliosastossa niin mä oon varmaan jo haudasta huutelijoiden ryhmässä 63v iällä!
Vaikka työskentelin digitaali- ja prosessoritekniikan parissa niin ei koneet ja pelit kiinnostaneet kunnes kaverilla kokeilin Microsoft Combat flight simulaattoria oikein joikkarilla ja se oli sittten menoa!
Oma kone oli haettava seuraavana päivänä eikä kauaakaan kun oli eka ratti poljin setti kans pöydässä kiinni.
Battlefieldit ja Call of Dutyt tuli testailtua välissä mutta pääasiana on kyllä ollu simut.
Välillä painotus ajosimuissa ja välillä taas lentohommissa.
Ennen VR aikaa oli kolme 27" lättyä ja trackIR ja nyt Oculus Rift.
Muutamia viikkoja sitten tein viimeisimmän laitepäivityksen vaihtamalla emon, prossun, jäähyn ja näyttiksen. Siinä tuli samalla opeteltua prossun korkkaus ja kellotus hommaakin pikkasen.
Vanhoista hilppeistä pitäis tyttärenpojan, 10v, kanssa rakennella sille eka opettelukone.
Piti vaan nää mainita kun tualla pari sivua taakke päin joku AD mainitsi jotain +60 adhd jonneista mitkä ei enää pysty oppimaan mitään,heh.
Hienoa nähdä "fossiili" myös näissä piireissä :sclap:
Oma veljeni joka on 46v niin kova poika pelaa armaa ja muita realistisia sotapelejä netissä.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Tuolla +40 heput olivat mielestään seniiliosastossa niin mä oon varmaan jo haudasta huutelijoiden ryhmässä 63v iällä!
Vaikka työskentelin digitaali- ja prosessoritekniikan parissa niin ei koneet ja pelit kiinnostaneet kunnes kaverilla kokeilin Microsoft Combat flight simulaattoria oikein joikkarilla ja se oli sittten menoa!
Oma kone oli haettava seuraavana päivänä eikä kauaakaan kun oli eka ratti poljin setti kans pöydässä kiinni.
Battlefieldit ja Call of Dutyt tuli testailtua välissä mutta pääasiana on kyllä ollu simut.
Välillä painotus ajosimuissa ja välillä taas lentohommissa.
Ennen VR aikaa oli kolme 27" lättyä ja trackIR ja nyt Oculus Rift.
Muutamia viikkoja sitten tein viimeisimmän laitepäivityksen vaihtamalla emon, prossun, jäähyn ja näyttiksen. Siinä tuli samalla opeteltua prossun korkkaus ja kellotus hommaakin pikkasen.
Vanhoista hilppeistä pitäis tyttärenpojan, 10v, kanssa rakennella sille eka opettelukone.
Piti vaan nää mainita kun tualla pari sivua taakke päin joku AD mainitsi jotain +60 adhd jonneista mitkä ei enää pysty oppimaan mitään,heh.
Heh, 49-vuotiaanahan tässä tuntee itsensä nuoreksi, joskin aktiivisia pelivuosia on kuvauksestasi päätellen meikäläisellä enemmän, 70-luvun lopulla tapahtuneen aloituksen jälkeen vain pieni tauko 80-luvun lopulla. Omassa tuttavapiirissäni on useitakin 45-50+ ikähaarukkaan meneviä pelaajia, lajityyppien kirjokin melkoinen, löytyy niin sotapelien vääntäjiä kuin survival-pelien ystäviä, myös muutama roolipelien pelaaja minun lisäkseni. Useimmilla heistä sama juttu kuin minulla, pelaamista ei ole oikeastaan koskaan tullut lopetettua, vaan se on aina pyörinyt jollakin tavalla mukana.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
522
Heh, 49-vuotiaanahan tässä tuntee itsensä nuoreksi, joskin aktiivisia pelivuosia on kuvauksestasi päätellen meikäläisellä enemmän, 70-luvun lopulla tapahtuneen aloituksen jälkeen vain pieni tauko 80-luvun lopulla. Omassa tuttavapiirissäni on useitakin 45-50+ ikähaarukkaan meneviä pelaajia, lajityyppien kirjokin melkoinen, löytyy niin sotapelien vääntäjiä kuin survival-pelien ystäviä, myös muutama roolipelien pelaaja minun lisäkseni. Useimmilla heistä sama juttu kuin minulla, pelaamista ei ole oikeastaan koskaan tullut lopetettua, vaan se on aina pyörinyt jollakin tavalla mukana.
Joo, yhdeksänkymmentäluku oli jo menossa kun meikäläisen hurahdus tapahtu. Kersat oli jo kasvanu kotihäiriö iästä ohi ja talohommat oli tehty niin pysty touhuileen rauhassa.
Kyllä tämmöisen iän huomaa jo turnauskestävyydessä kun vielä 55v meni läpiyön turneet jonkun WOT.n tai simun ja kaljalaatikon kanssa ihan kevyesti niin semmosia ei enään jaksa.
Muuten ei pienet tinnitukset ja polvien nivelrikot haittaa kun ne unohtuu kun lyö maskin naamalle ja kaasun pohjaan. Se on sama ilmiö kun oikeissa kypärälajeissa kun potan päähän laitto vaikuttaa heti kaasujalan tai kaasukäden asentoon.
Kateellisuus pointtina teille junioreille vois kehua että helvetin mukava elvistellä terkkarin lääkärille, kun kysyy liikunnasta eläkeläisen terveystarkastuksessa että vetäsen joka aamu parit erikoiskokeet rallia. On meinaan ollu näkemisen arvoisia ilmeitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
548

Tähän edittiä:
Eli saapui ajallaan ja erittäin tyytyväinen olen!
Vehje on tehty ihan teräslevystä eli ei ole heppoinen himpura!
Jumalattomasti pelejä, osa vanhoista on esim. ratilla pelattavaksi tarkoitettuja eli hieman vaikeampi ohjastaa.
Samoin kun mukana olevat ns. gun pelit ei tietysti ole kovin kiva pelata tikulla mutta onnistuu kuitenkin.
Hauska oli wanhoja Operation Wolf ja Operation Thunderbolttia kokeilla yms. :hungry:
En ole kokeillut vielä liittää telsuun mutta sekin onnistuu, mukana tulee mm. hdmi kaapeli. Kyljessä on myös wanha vga-liitin...
Ehdoton suositus jos vintagepelaaminen kiinnostaa.
Sisuskaluista kuva:

Liittimet:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Mietin tuota ketjun otsikkoa.... koskeeko se omaa ikää vai peliuraa? :D No, jokatapauksessa molemmissa mennään +30v.
Vieläköhän tähän ketjuun ehtii postmaanaan, että peliura ylittänyt +60v :D

Hienoa lukea, että pelikärpänen voi puraista myös kypsemmällä iällä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 762
Mietin tuota ketjun otsikkoa.... koskeeko se omaa ikää vai peliuraa? :D No, jokatapauksessa molemmissa mennään +30v.
Vieläköhän tähän ketjuun ehtii postmaanaan, että peliura ylittänyt +60v :D
Omaa ikää. Mietin alussa että pitäisikö laittaa +40v mutta pelkäsin että kovin hiljaiseksi jäisi ketju kun 70-luvulla tai aiemmin syntyneitä ei ehkä tällä foorumilla niin montaa ole jotka vielä aktiivisesti pelaisivatkin.

Internetin ihmeellisessä maailmassa nykyisin alkaa olla hankalaa löytää henkilöitä jotka muistavat esim. puhelinkopit, VHS videot, elektroniikkapelit (missä oli siis vain 1kpl pelejä), korvalappustereot, C-kasetit, disketit jne jne.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
313
Nyt voi itsekkin liittyä tähän pappakerhoon. Perjantaina tuli 30 mittariin ja viime kuussa syntyi esikoinen.

Eilen uudella näytöllä pääsi testailemaan bf viitosta muksu sylissä. Muksu tykkäsi niin paljon, että nukahti siihen paikkaan :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 964
Mietin tuota ketjun otsikkoa.... koskeeko se omaa ikää vai peliuraa? :D No, jokatapauksessa molemmissa mennään +30v.
Vieläköhän tähän ketjuun ehtii postmaanaan, että peliura ylittänyt +60v :D

Hienoa lukea, että pelikärpänen voi puraista myös kypsemmällä iällä.
Todellakin mukava lukea kun vanhempaa väkeä pelaa ja joillakin on todella pitkä pelaajan ura. Joskus se oli tietyllä tavalla halveksittua nörttien ja syrjäytyneiden juttua mutta nykyisin erittäin yleistä hupia ikään katsomatta. Onneksi ei silloin muiden mielipiteitä kuunnellut ja vanhemmat antoivat nauttia peliharrastuksesta ilman kovaa kontrollia.

Pitäisiköhän tässä olla pian uusi ketju jossa vaatimuksena on 30v kestänyt "peliura" :D Alkaa sekin rajapyykki olla allekirjoittaneella ylitetty.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Pelistä riippuen FOVia saattaa voida muuttaa. Se luo "kalansilmäefektiä", eli Field of View:tä kasvattamalla näet sivuille enemmän, mutta samalla keskellä ruutua olevat asiat tuntuvat kaukaisemmilta. Osalle pieni FOV voi luoda pahoinvointia First Person -peleissä, lisäksi kilpahenkisissä peleissä ylimääräinen näkyvyys sivuille on usein hyvä asia. Nämä on ne kaksi asiaa, miksi FOVin säätöä pidetään erityisen tärkeänä. Kolmas asia on ultrawide- tai sitä leveämmät näytöt. Jos pelin FOV mukautuu tavallista leveämmän kuvasuhteen mukaan automaattisesti, näkee ultrawide-näyttöjen omistajat automaattisesti normaalia enemmän sivuilleen ilman, että muu kuva muuttuu suhteiltaan omituiseksi.
Menee tämä ketju tylsäksi tällä tavalla, mutta vastataan nyt silti. Tuo kalansilmähän johtuu siitä että peliä ei ole tehty ns. oikein. Teoriassa fov voisi olla mitä vain ilman että tuota efektiä syntyy. Valitettavasti vaan on pelit tehty nykyään sillä meiningillä, että pelin pitää olla nopeatempoinen, mitä se pieni FOV lisää, tuntuu "intensiivisemmältä". Täysin vastaavaa on esim. tuo uusi CoD, missä laitettu joku väkisin päänpomputtelu peliin mukaan. Eli liikkuessa näyttö pomppii pystysuunnassa kuin parkinsonintaudissa. Normaalilla ihmisellähän tuollaista efektiä ei juostessa tule.

Minä kuulun siihen porukkaan mille tuo alhainen fov (saati tuo pään pomputtelu) saa aikaan pahaa oloa ja se on todella ärsyttävää, sekä moni peli on yksinkertaisesti jäänyt sen takia pelaamatta. Ei ole ihmistä luotu tuollaiseen touhuun. Tässä täytyy isoimman eron olla siinä istuuko ohjain kädessä sohvalla 3m telkkarista, vai täyttääkö se pelinäyttö ison osan näköalasta. Pienempi fov = voi laittaa konsolien rajallisista tehoista karkkia enemmän ruudulle. Iso fov taas lisää rasitusta ja vaatii enemmän jerkkua. Allekirjoittaneelle ulkonäkö on peleissä todella merkityksetön juttu, hyvä peli on hyvä, vaikka näyttäisi miltä. Siksi tämä nykyinen suuntaus harmittaa, missä peleissä tuntuu tärkeämpänä olevan se karkin määrä, mikä sitten näkyy pienessä fov:ssa ja surkeassa sisällössä. Ihmisen silmät kuitenkin näkee melkein 180 astetta, vaikka terävän alueen osuus onkin pieni. Vastaava ärsytys on teennäinen sivujen sumentaminen mikä blurri joissain peleissä lieneekään, kun ihmisen silmät tekee sitä ihan automaattisesti. Mutta kun jotain on keksitty niin sitten on pakko sitä peleihin tunkea, vaikka kuinka hölmöä se olisikin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Täällä netissä pelaajia tuntuu riittävän myös kypsemmälle iälle, mutta IRL harvassa ovat, ne jotka tunnustavat pelaavansa.
Itse yritän tuoda tämän puolen esiin, jos keskustelut saattuu vähäänkään liittyvän tietokoneisiin. eSport:n myötä pelaamisesta keskustellaan aavistuksen enempi kuin ennen.
Ei pelaamisen tunnustamista tarvitse hävetä :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 625
Iteasiassa isompi fov lisää nopeatempoisuutta, koska saa hahmon näyttämään siltä, että se juoksee lujempaa.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Todellakin mukava lukea kun vanhempaa väkeä pelaa ja joillakin on todella pitkä pelaajan ura. Joskus se oli tietyllä tavalla halveksittua nörttien ja syrjäytyneiden juttua mutta nykyisin erittäin yleistä hupia ikään katsomatta. Onneksi ei silloin muiden mielipiteitä kuunnellut ja vanhemmat antoivat nauttia peliharrastuksesta ilman kovaa kontrollia.

Pitäisiköhän tässä olla pian uusi ketju jossa vaatimuksena on 30v kestänyt "peliura" :D Alkaa sekin rajapyykki olla allekirjoittaneella ylitetty.
Itsellä tulee tuo 40v täyteen viikon päästä. En kyllä todellakaan ole ikinä ymmärtänyt näitä "Ai siä pelaat, onpa lapsellista" kommentteja. Ja se kommentoija sitten huutelee sieltä töllön äärestä katsoen Kardashieneja :facepalm:

edit. Ja onneksi on niin ihananainen nainen että hän ymmärtää miu pelailut harrastuksesi muiden joukossa.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
edit. Ja onneksi on niin ihananainen nainen että hän ymmärtää miu pelailut harrastuksesi muiden joukossa.
Tämä. Vaimoni on saman ikäinen kuin minä ja taitaa tuolla yläkerrassa pelata Skyrimia. Ja se oli juuri hän, joka tutustutti minut Elder Scrollseihin - katselin olan yli kun hän pelasia Morrowindia ja näytti niin hauskalta, että piti itse kokeilla.
 

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Voi kauhia,olen vissiin jo aika vanha ku mittarissa on 45+ ja tietokoneita on nurkat turvoksissa :)
Commodore 64--- Z390 Intel 9th generation väliltä on toissijaisessa käytössä 5 tietokonetta Amigoja pari kappaletta ja Retro pc:itä 3dfx/Gravis ultrasound MAX tarpeisiin :)

Näinkin iäkkäänä en siedä alle 60Fps ruudunpäivitystä PC:n peleissä ,se vaan on vaatimukset kasvaneet ikääntyessä.
Tasainen 60Fps on kumminkin ok ,en tarvii 144Hz extreme vastetta ,kun ei innosta pelata kilpatappopelejä netissä enää.

Hurjaa ajatella ,että testailin Quake1 pelillä eka kerran jollain 486dx2 66Mhz näyttiksellä Framereittejä jollain 320x200 resolla ja ne oli ankiat 20fps tai jotain.
Sit tuli 3Dfx ja teki VooDoo 1 näytönohjaimen ,vittu huh :) 640x480 graffat kiihdytettynä ja parempana ku koskaan.

Siitä lähtien on rahaa kulunut näyttiksiin aika lailla ;) Mutta joka pennin arvoista on ollut lähes tähän päivään asti. Nyt vaan on Hinnat menneet jo siihen pisteeseen ,että mun kallis Budjetti 1080ti on halpa verrattuna huippunäyttikseen. Nyt en enää halua vastata uutuuksien kutsuun ,ihan järjettömiä pyyntejä jo. Ei täs palkatkaan ole nousseet samaan tahtiin läheskään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
466
Voi kauhia,olen vissiin jo aika vanha ku mittarissa on 45+ ja tietokoneita on nurkat turvoksissa :)
Commodore 64--- Z390 Intel 9th generation väliltä on toissijaisessa käytössä 5 tietokonetta Amigoja pari kappaletta ja Retro pc:itä 3dfx/Gravis ultrasound MAX tarpeisiin :)

Näinkin iäkkäänä en siedä alle 60Fps ruudunpäivitystä PC:n peleissä ,se vaan on vaatimukset kasvaneet ikääntyessä.
Tasainen 60Fps on kumminkin ok ,en tarvii 144Hz extreme vastetta ,kun ei innosta pelata kilpatappopelejä netissä enää.

Hurjaa ajatella ,että testailin Quake1 pelillä eka kerran jollain 486dx2 66Mhz näyttiksellä Framereittejä jollain 320x200 resolla ja ne oli ankiat 20fps tai jotain.
Sit tuli 3Dfx ja teki VooDoo 1 näytönohjaimen ,vittu huh :) 640x480 graffat kiihdytettynä ja parempana ku koskaan.

Siitä lähtien on rahaa kulunut näyttiksiin aika lailla ;) Mutta joka pennin arvoista on ollut lähes tähän päivään asti. Nyt vaan on Hinnat menneet jo siihen pisteeseen ,että mun kallis Budjetti 1080ti on halpa verrattuna huippunäyttikseen. Nyt en enää halua vastata uutuuksien kutsuun ,ihan järjettömiä pyyntejä jo. Ei täs palkatkaan ole nousseet samaan tahtiin läheskään.

En tiedä mitä hittoa. Normaalisti nakkaan tarpeettomat koneet meneen ja en pitä mitään ylimääräistä nurkissa. Mutta! Haluisin retro koneen Gravis Ultrasoundilla! Vitsi se olis hieno!
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Iteasiassa isompi fov lisää nopeatempoisuutta, koska saa hahmon näyttämään siltä, että se juoksee lujempaa.
Tarkoittanet pienempää FOV:ta. Kauempaa kuvaaminen ei kyllä ainakaan allekirjoittaneelle saa peliä näyttämään siltä että menee nopeampaa. Se pieni fov taas saa aikaan saman efektin kuin olisi kiikarit silmillä juostessa eli kaikki tulee nopeasti vastaan, vaikka oikeasti ne eivät olisi vielä hahmoa saavuttaneet. Sitten varsinkin nopeissa FPS peleissä se pieni fov pakottaa kääntelemään päätänsä enemmän, mikä tuntuu sekin "nopeammalta" tai no hektisemmältä.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
En.

Kuten videon mieskin kommentoi, vasemman puoleinen näyttää paljon vauhdikkaammalta, vaikka samoja etäisyyksiä mennään.
Mitä helvettiä, niissä on eri resoluutiot. Ei fov:ia tuolla tavalla verrata, saati että eri kokoiset kuvat ruudulla. Nyt on sellasta puuroa taas että alta pois.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 625
Mitä helvettiä, niissä on eri resoluutiot. Ei fov:ia tuolla tavalla verrata, saati että eri kokoiset kuvat ruudulla. Nyt on sellasta puuroa taas että alta pois.
Ihan sama efekti tulee ku vaihtaa vaan fovia. Keskellä olevat esineet liikkuu kauemmaksi, mikä saa etäisyydet näyttämään pitemmiltä kuin mitä ne on.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Ihan sama efekti tulee ku vaihtaa vaan fovia. Keskellä olevat esineet liikkuu kauemmaksi, mikä saa etäisyydet näyttämään pitemmiltä kuin mitä ne on.
Se riippuu täysin siitä missä olet ja millainen peli on kyseessä. Esim lentopeleissä ja aukeissa paikoissa se peli todellakin rauhoittuu. Sama aika menee kuitenkin aina päästä perille.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Lentosimuissa vauhdin tunne kasvaa isolla FOV:illa, enempi liikkuvaa maisemaa reunoja kohti. Pienempi fov ei välitä liikettä , tuntuu hitaammalta.

Tuo on fakta.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Ikää 30+

Olen aina pelannut, on aina ollut peli-pc ja konsoleita, myös iPad.

Tuhansia tunteja...
PS2-aika: PES-sarja, GTA-sarja, ...
Xbox: HALO1, ...

Satoja tunteja...
PC: GTA1, Red Alert, StarCraft2, Civilization, ...
Nintendo: Zelda

Olen omistanut valtavan määrän eri konsoleita ja pelejä. Seuraan esportsia. Tällä hetkellä olen kriisissä sillä noin pariin vuoteen minun on ollut lähes mahdoton innostua mistään pelistä. Odotankin tuoko tähän muutosta pelit: The Last Night tai Cyberpunk 2077. Tässä pelaamisen ohessa olen katsonut valtavasti elokuvia ja sarjoja.

Arvostan peleissä ennen kaikkea luovuutta, ulkoasua ja pelattavuutta. Nyky FPS-pelit ovat tehneet vaikutuksen visuaalisuudellaan. Odotan tulevaa. Mitä tapahtuu RTS / MOBA -genreille? Nostiko RDR2 mega-pelien tasoa jatkossa? Millaista on pelata Kyberpunkkia OLED 4K HDR TV:llä, 55" ... tai millainen kokemus on indi peli The Last Night ASUS 27" IPS 144Hz 1440p ... elikkä kyllä tekniikka kulkee tässä mukana. Äänet tietenkin suomalaisen Genelecin.

Mutta pahassa kriisissä olen. Peliltä jota alkaisin pelaamaan toivoisin syvyyttä ja luovuutta yli kaiken. Destiny pelattavuus huikea, efektit, jne. mutta muuten täysin tyhjä maailma ja luovuus kateissa.

...

Päivitetty. Nintendo Switch ja etenkin uusin Zelda muuttaneet merkittävästi ymmärrystäni peleistä. Huikeaa. Nyt odotankin myös mm. Metroid Prime 4:jää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 755
Mutta pahassa kriisissä olen. Peliltä jota alkaisin pelaamaan toivoisin syvyyttä ja luovuutta yli kaiken. Destiny pelattavuus huikea, efektit, jne. mutta muuten täysin tyhjä maailma ja luovuus kateissa.
Vink vink... Infinifactory on Steam
Luovin peli mitä olen pelannut, vähän buginen ja voi kaatuilla mutta autosave on jokaisen palikan jälkeen.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Vink vink... Infinifactory on Steam
Luovin peli mitä olen pelannut, vähän buginen ja voi kaatuilla mutta autosave on jokaisen palikan jälkeen.
Ei pahalla, mutta katsoin tuon aikaisemmin. Järkyttävää. Kyllä pelin pitää olla jotain Cyberpunk 2077, The Last Night, HALO1, StarCraft2 ... tasoa, tyyliä, yhdistelmää.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tuli palattua Fallout vegasin pariin, on se vaan hyvä peli parin ini tiedosto korjauksen jälkeen.

Ps4 sitten aloittelen uutta Spider man peliä joka ensi tuntumalta vaikuttaa oikeen hyvältä.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 190
Tämä on varmaan parempi ketju tälle viestille kuin joku Fortnite-ketju, niin kysynpä vaan...
Miten vitussa se peli on niin naurettavan suosittu? (ja naurettavalla tarkoitan lähinnä sellaista että jotain kännyköitä ja pleikkareita ja muita koneita myydään Fortniten logolla tyyliin että "toimii se peli tälläkin"). Olen pari kertaa kokeillut katsoa jotain videoita ja niissä on aina joku urpo joka tekee jotain läpinäkyviä portaita itselleen 24/7. Kuka jaksaa pelata jotain portaiden runkkaamista loputtomiin? Mikä sen touhun pointti edes on? Olen käsittänyt että se on jokin Battle Royale- viritelmä kuten PUBG (jota myöskään en ole kokeillut, mutta josta sentään videoista tajuan että mikä viehättää). Mistä konkreettisesti syntyy se dopamiiniaddiktio jolla Jonnet saadaan koukkuun?
Muistatko kun Quake 1. Tuli ja siitä lähti mm. Uusien fysiikoiden myötä rakettihippa-termi liikkeelle? Tää on oman aikansa Quake 1. Eri fysiikat ja systeemit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Uutisissa luki että Fortnite pelaajia on lähetetty hoitoon ja leireille vieroitukseen.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Poika pelaa tuota Fortnitee ihan turnaustasolla ja saanut siittä myös hieman omaa rahaa.
Yritän tukea hankkimalla parhaat laitteet joka mahdollistaa parhaan suorituksen pelissä.
itse en osaa pelata tuota,ei ole enään niin näppäriä sormia ja pelitajua.

Hänellä myös epävirallinen suomen ennätys, eniten tappoja yhdellä kierroksella.
Jos joku peli koukuttaa niin sille ei sitten mahda mitään.
Varmaan monella sellaisia pelejä nuoruudessakin joita tullut pelattua enemmän kuin laki sallii :D
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 593
Ite pikkasen fortnitea pelannu kummipojan koneella ja onhan se ihan nappuloille ja teineille tarkotettu peli. Karkkigraffat houkuttelee ja sorminäppäryys rulaa. Ilmaisuus toki se suurin syy tuohon suosioon. En usko, että tuista paljon puhuttaisi, jos sen 60€ olis tolla hintaa. Vaikka tota taktisena battle royalena markkinoidaan, niin ei siinä hirveesti mitään taktisia juttuja loppupeleissä mietitä. Nopeimmat rakentajat pärjää ja toki pitää "vähän" osata tähdätäkkin.

Paljon enemmän jossain pubgissa / roessa pitää mun mielestä miettiä strategiaa ja mitä kannattaa tehdä. Jos toi rakentaminen olis hitaampaa tms. niin olis kyllä ihan eri peli. Toi insta rakentaminen on muovannut tosta gameplaystä tommosen pääasiassa sorminäppäryyteen perustuvan sinkohipan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
839
Uutisissa luki että Fortnite pelaajia on lähetetty hoitoon ja leireille vieroitukseen.
Asensin Fortniten alkukesästä, koska ajattelin, että siitä voisi olla lapsille iloa kesän sateisina päivinä. Muut mielestäni kehittävämmät pelit unohtuivat saman tien, ja mikä mielestäni on ollut ikävintä on se, että liikuntaharrastukset eivät enää tunnu kiinnostavan. Nyt näyttääkin siltä, että mm. jalkapallon harrastaminen joudutaan lopettamaan, vaikka vielä puoli vuotta sitten kiinnostus lajiin oli lähes käsittämätöntä luokkaa. Meillä on tarkkaan määrätyt ajat pelaamisen ja kännykän käytön suhteen. Arkena ei pääsääntöisesti pelata, ja puhelintakin voi käyttää maksimissaan 1,5 h päivässä. Kaverit ovat aivan samanlaisia. Aina kun konsoli käynnistyy, sieltä löytyy kyllä peliseuraa. Tuntuu siltä, että muissa perheissä pelaamista ei juurikaan rajoiteta. Sama pätee myös rahankäyttöön, eli kaverit tuntuvat käyttävän huomattaviakin summia rahaa Fortniten vbuckseihin hankkiakseen erilaisia asusteita, tansseja ja muuta sälää. Tässä asiassa sana on kuitenkin pitänyt, eli omaa rahaa kyseiseen peliin ei olla tuhlailtu. Uskoakseni aivan liian monelle lapselle ja nuorelle Fortnite on tällä hetkellä elämän tärkein asia, ja Season 7:n alkua odotetaan enemmän kuin joulua. Vi... että vit…aa! :mad:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ihmetteleekö kukaan muu tätä nykyistä asennetta tyyliin ”silmät vuotaa verta jos fps ei ole vähintään X”, ”pää räjähtää jos ei ole FOV sitäjatätä”, ja mitä nyt olikaan.

Hyvän pelin teki ja tekee edelleen muut asiat. Nuo yllä mainitut on vain kivoja bonuksia.
No itselle kun raha ei ole este siihen pelikoneeseen enään kuten teinivuosina niin siltä odottaa tiettyä suorituskykyä ja peliltä tiettyjä ominaisuuksia että pääsee nauttimaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Toki harmittaa kun tuo kone seisoo nykyään tyhjän panttina ja kuukaudessa tulee ehkä 2-3h käytettyä ja olenkin vakavasti ajatellut että hävitän pois ja ostan tilalle läppärin jos sitäkään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
No itselle kun raha ei ole este siihen pelikoneeseen enään kuten teinivuosina niin siltä odottaa tiettyä suorituskykyä ja peliltä tiettyjä ominaisuuksia että pääsee nauttimaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Toki harmittaa kun tuo kone seisoo nykyään tyhjän panttina ja kuukaudessa tulee ehkä 2-3h käytettyä ja olenkin vakavasti ajatellut että hävitän pois ja ostan tilalle läppärin jos sitäkään...
Pointti ei ollut koneen hinta vaan se että jää pelaamatta 90% hyvistä peleistä jos graffaspeksi on tärkein kriteeri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Aloitin pitkästä aikaa pelaamaan Fallout ykköstä 76-keskustelua luettuani ja siitä ärsyynnyttyäni. Hienosti ehtinyt unohtaa tuosta jo niin paljon, että vaikka pääjuoneltaan onkin vanha tuttu, niin kaikki pikkutehtävät siellä täällä on jo unohtuneet. Tätä pelatessa olen mietiskellyt, miten hienoa olisi tämä juoni uudemmalla moottorilla. Visioin jo Hubia tai Masterin holvia nelosen grafiikoilla.

Nykypelaajille voisi olla myös kauhistus tämä, että kun Dogmeat juoksee minigunin tulitukseen, niin siihen kuoli saatana, eikä mitään "pökertyi hetkeksi". Siinä arvotaan oliko taistelun voittaminen koiran tai apurin arvoista vai ladataanko tallennus ja yritetään uudestaan. Jos nyt siis oli muistanut tallentaa... Tai vastaa väärälle tyypille vittuillen, niin koko kaupunki pitää lahdata.

Ei ollut aika kullannut muistoja vaan tämä oli jopa parempi kuin muistin. Päivitysten (Fallout Fixt) muutamat olennaiset korjaukset (esim. inventoryssä uusin poimittu esine ylimmäksi eikä alimmaksi tai kaverien käskyttäminen pois tieltä) tekivät vielä sen, ettei käyttöliittymäkään pääse ärsyttämään.

Vähän säätöä muuten vaati Linuxissa tämän toimimaan saaminen. Gog-versio ei suostunut Winellä toimimaan, mutta PlayonLinuxiin asennettu Steam ja sieltä Fallout toimi heittämällä.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Asensin Fortniten alkukesästä, koska ajattelin, että siitä voisi olla lapsille iloa kesän sateisina päivinä. Muut mielestäni kehittävämmät pelit unohtuivat saman tien, ja mikä mielestäni on ollut ikävintä on se, että liikuntaharrastukset eivät enää tunnu kiinnostavan. Nyt näyttääkin siltä, että mm. jalkapallon harrastaminen joudutaan lopettamaan, vaikka vielä puoli vuotta sitten kiinnostus lajiin oli lähes käsittämätöntä luokkaa. Meillä on tarkkaan määrätyt ajat pelaamisen ja kännykän käytön suhteen. Arkena ei pääsääntöisesti pelata, ja puhelintakin voi käyttää maksimissaan 1,5 h päivässä. Kaverit ovat aivan samanlaisia. Aina kun konsoli käynnistyy, sieltä löytyy kyllä peliseuraa. Tuntuu siltä, että muissa perheissä pelaamista ei juurikaan rajoiteta. Sama pätee myös rahankäyttöön, eli kaverit tuntuvat käyttävän huomattaviakin summia rahaa Fortniten vbuckseihin hankkiakseen erilaisia asusteita, tansseja ja muuta sälää. Tässä asiassa sana on kuitenkin pitänyt, eli omaa rahaa kyseiseen peliin ei olla tuhlailtu. Uskoakseni aivan liian monelle lapselle ja nuorelle Fortnite on tällä hetkellä elämän tärkein asia, ja Season 7:n alkua odotetaan enemmän kuin joulua. Vi... että vit…aa! :mad:
Meillä tuli kesällä tämä todella pahasti esiin jalkapallotreeneissä, siis ei omien lapsien kohdalla, vaan valmentajana. Kun ei lapset pysty edes keskittymään treeneihin ja siis ei kertaalleen vaan viikkoihin, kun elämä on pelkkää fortnite sitä ja fortnite tätä. Alkaa nämä nykypelit olemaan koukuttaviidessaan aika pahoja, sitten päälle vielä että samat pelit jatkuu mobiilissa ja niitä seurataan youtubeista yms. Siinä on vanhat lajit kovilla, kun onnistumisten eteen pitää tehdä töitä satoja tunteja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 256
Meillä tuli kesällä tämä todella pahasti esiin jalkapallotreeneissä, siis ei omien lapsien kohdalla, vaan valmentajana. Kun ei lapset pysty edes keskittymään treeneihin ja siis ei kertaalleen vaan viikkoihin, kun elämä on pelkkää fortnite sitä ja fortnite tätä. Alkaa nämä nykypelit olemaan koukuttaviidessaan aika pahoja, sitten päälle vielä että samat pelit jatkuu mobiilissa ja niitä seurataan youtubeista yms. Siinä on vanhat lajit kovilla, kun onnistumisten eteen pitää tehdä töitä satoja tunteja.
Periaattessa kasvattaja laiminlyönyt vastuitaan jus tuolla tolalla asiat on
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Periaattessa kasvattaja laiminlyönyt vastuitaan jus tuolla tolalla asiat on
Miten? Ei ne junnut sitä saaneet jatkuvasti pelata, mutta kun nykyaikana se peli valtaa elämän. Ihan sama miten rajoitat, niin ne sitten juttelee, katsoo kaverin kännykältä, pelaa jossain muualla jada jada. Ihan vastuullisia vanhempia tuolla on, mutta kun peli tosissaan koukuttaa niin se niiden touhu nyt vaan oli pelkkää peli sitä ja tätä. Pääsi ne ite pelaamaan tai ei, kun ei niin ne spekuloi ja jutteli kaikesta mahdollisesta, kun oli pääsemässä niin keskittyminen meni siihen miten pääsee illalla pelaamaan jne. Tuo pelien tapa koukuttaa on todella julma, nopeasti palkintoja, jatkuvaa "tyydytystä" ja nopeaa etenemistä.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Et pysty mitenkään nykypäivänä rajoittamaan jälkikasvujen pääsyä käsiksi tuollaiseen.

Tai voi, mutta en ainakaan ala laittamaan poikaani kotiopetukseen, pitämään vapaa-aikaansa tyrmässä ja kieltämässä ettei taloon saa tulla muita ihmisiä.

Hyväksyttävä se on että tuo on tätä päivää ja elettävä itse sen mukaan.

Ne on trendejä, uusia tulee taas hetken päästä ja wanhat keskusteluforumeilla kauhistelee/vääntää asiasta.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 605
Eikös Minecraft ollu trendi yhessä vaiheessa? Kaikki sitä ainakin pelas ja höpis siitä paljon.

Omia mukuloita ei ole,niin tiiä miten toi kielto toimii. Mutta veikkaan että se saa vaan aikaseks sen että hingutaan viel enempi. Ainakin omassa lapsuudessa oli just se että mikä on kiellettyä,niin se kiinostaa viel enempi. :)
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Minecraft on vieläkin "in" nuoremmalle väelle. Ainakin täällä 5-6 vuotiaat pojat ei paljoa muusta puhukaan. Oma poika pääsi vähän sen yli, joskus vielä sitä pelaa, mutta Nintendo ja sen muut pelit syrjäyttäneet sen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 192
Jossain naistenlehdessä oli jonkun äidin kikka:
Fortniteä saa pelata vasta, kun koulutehtävät ja läksyt on tehty, ja aamiainen syöty. Ja taisi olla vaan ennen klo 12 viikonloppuna. Saattoi olla lopettamisaika myös arkisin, joskus aikaisin illalla.

Näin mukulat menevät nukkumaan aikaisin ainakin viikonloppuisin, tekevät automaattisesti läksyt ja tehtävät ja sitten paukuttavat useita tunteja Fortniteä. Mutta ovat tehneet kaikki hyödylliset asiat ennen sitä.

Ei nyt totaalisesti saa tehdä kaikkea kivaa ilmaan mitään rajoja. Mutta ei mitään pipo kireällä uskovaismeininkiäänkään. Jossain siellä välillä on kasvattajan toimittava.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 161
Jossain naistenlehdessä oli jonkun äidin kikka:
Fortniteä saa pelata vasta, kun koulutehtävät ja läksyt on tehty, ja aamiainen syöty. Ja taisi olla vaan ennen klo 12 viikonloppuna. Saattoi olla lopettamisaika myös arkisin, joskus aikaisin illalla.

Näin mukulat menevät nukkumaan aikaisin ainakin viikonloppuisin, tekevät automaattisesti läksyt ja tehtävät ja sitten paukuttavat useita tunteja Fortniteä. Mutta ovat tehneet kaikki hyödylliset asiat ennen sitä.

Ei nyt totaalisesti saa tehdä kaikkea kivaa ilmaan mitään rajoja. Mutta ei mitään pipo kireällä uskovaismeininkiäänkään. Jossain siellä välillä on kasvattajan toimittava.
Ei huono. Itse voisi kehitellä tulevaisuutta varten jonkun "tunti peliaikaa tienataan käymällä tunnin lenkillä tai kaupassa tai imuroimalla tunti tjsp". Jos tuollaista tulee edes tarvitsemaan.

Tosin luultavammin menee niin että lähden mukaan peliin ja pentu saa peliaikaa siitä jos voittaa minut ja kotityöt ja läksyt jää tekemättä :D
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Tosin luultavammin menee niin että lähden mukaan peliin ja pentu saa peliaikaa siitä jos voittaa minut ja kotityöt ja läksyt jää tekemättä :D
Heh, loistavaa itseironiaa. Itse totesin jääväni reilusti tyttärelleni jälkeen refleksipuolella vanhaa Doomia pelatessani, mutta strategiapeleissä taitaa vielä vanha viedä voiton. Ainakin jos Heroes of Might and Magic III lasketaan strategiapeliksi.

Mutta yksi läpeensä hyvä puoli pelaamisella on ollut, tytär pystyy jo 16-vuotiaana lukemaan englanninkielisiä romaaneja ja katsomaan sarjoja ilman tekstitystä, itselläni ensimmäinen vaihe vaati vielä pari vuotta kypsyttelyä, jälkimmäinen vielä muutaman vuoden lisää. Sääliksi käy isoja kielialueita, joille pelitkin dubataan/käännetään järkiään :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 161
Heh, loistavaa itseironiaa. Itse totesin jääväni reilusti tyttärelleni jälkeen refleksipuolella vanhaa Doomia pelatessani, mutta strategiapeleissä taitaa vielä vanha viedä voiton. Ainakin jos Heroes of Might and Magic III lasketaan strategiapeliksi.

Mutta yksi läpeensä hyvä puoli pelaamisella on ollut, tytär pystyy jo 16-vuotiaana lukemaan englanninkielisiä romaaneja ja katsomaan sarjoja ilman tekstitystä, itselläni ensimmäinen vaihe vaati vielä pari vuotta kypsyttelyä, jälkimmäinen vielä muutaman vuoden lisää. Sääliksi käy isoja kielialueita, joille pelitkin dubataan/käännetään järkiään :)
Luulen että jostain refleksipeleistä olisi hyötyä itsellekkin että pysyy vanhetessa terässä, vaikkei ne itseä niin kiinnostakkaan kun on aina enemmän suuntautunut pelaamaan pelejä joissa pitää käyttää aikaa suunnitteluun.

Välillä jo hämmentää miten paljon nopeammin jälkikasvu on omaksunut samat jutut joissa itsellä kului aikaa. Oma 3-v poika osasi jo englantia parikymmentä sanaa 2-vuotiaana(kyselee aina välillä että mitä tämä on englanniksi ja muistaa vastaukset) ja joitain pelejä kuten angry birds on oppinut pelaamaan suht tasokkaasti ilman mitään apua. Hauskinta tässä on kun poika rupeaa jo esittämään haasteita kentän läpäisyssä, lupaa hyvää jatkoa ajatellen, kun suunnitteilla on liikealustasimupenkki ajopelejä varten kotiin ja tässä tapauksessa pitää ehkä suunnitella kahta samanlaista vierekkäin että saadaan tasoitettu pelikenttä haastetilanteisiin. Katsotaan sitten miten oma ego kestää jos jään jalkoihin kaikissa peleissä ennen kuin poika on 10-v :D

Näyttää siltä on että on perinyt äidiltään muistihirviögeenit ja itseltä mielenkiinnon tutustua eri aiheisiin. Eli luultavasti joudun tulevaisuudessa nöyrtymään monessa kohtaa jos lähdetään haastelinjalle pelaillessa.

Itse katselin 1/2 luokilla telkkaria ihan liikaa(jopa 9h päivässä) mutta ei tekstityksiä enää tarvinnut 9-vuotiaana tuon ansiosta. Luulisin että pelaaminen on hyödyllisempää ja opettavaisempaa kun saman parin-kolmen garfield vhs:n katselu uudestaan ja uudestaan(eihän silloin näkynyt kun 2 kanavaa vasta). En ole vielä saanut mietittyä kunnolla että miten paljon näitä juttuja sitten tulevaisuudessa pitää rajoittaa, tehdään tässä välillä käpylehmiäkin ja käydään harjoittelemassa potkupyörälyä ja taskuparkkeja akkuautolla.

Taustalla hieman muhii ajatus että jos tyypistä tuleekin joku e-sports ammattilainen niin voidaan molemmat eläköityä pelailemaan kotona :D
 
Viimeksi muokattu:

MWM

Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
10
Täällä ilmoittautuu pian 35v pelaaja.

Oma peliura alkoi kavereiden luona nintendoa pelaillessa ysikytluvun alkupuolella. Myös Bombermania pelattiin varmaan satoja tunteja tietokoneella (ei muistikuvia mikä oli). Sitten saatiin vihdoin -94 oma Sega Megadrive 2. Sonicit, NHL96, Micromachines, Marsupilami muutamia mainitakseni olivat pelejä joita hakattu tuhansia tunteja.

Seuraavaksi tuli Playstation ja lengendaariset Spyrot, Crash Bandicootit ja Tony Hawkin skeittipeli. Ja taas noihin meni aikaa tuhansia tunteja. Muistan vieläkin miten mahtavaa oli kun pelin sai tallennettua ja jatkettua edellisestä kohtaa koska vain. :cool:

PS2 tuli tietty hommattua ja siihen änärit ja futikset, Sly Cooperit, Medal of honorit, NFS:t jne. Tulihan noitakin hakattua taas tuhansia tunteja.

Wii löytyy Marioineen, mutta sitä en ole ehtinyt pelaamaan kuin muutamia satoja tunteja. Se on tullut hankittua vasta aikuisena lähinnä noiden Marioiden vuoksi.

PS3 jäi välistä kunnes pari vuotta sitten ostin ensin PS4 ja perään PS3. Nyt sydäntä lähellä on FarCry -sarja joista Primal on saanut eniten peliaikaa. NHL17 löytyy myös tottakai. Myös AC Black Flag on pelattu kertaalleen läpi. Tällä hetkellä menossa The long dark joka on todella koukuttava.

Nykyään ei vain tahdo olla aikaa pelailla kun on pieniä lapsia ja työ + muu elämä. Mutta aina kun tilaisuus tulee niin konsolit esiin. Sen takia usein tuleekin valittua matsi änäriä tai vartti tetristä yms nopeaa pelattavaa. Tuntuukin välillä että olen nykyään enemmän keräilijä kuin pelaaja.

Harmittaa vaan kun pelit ovat niin pitkiä ja itsellä tosiaan peliaikaa lähinnä vklöisin niin venyy aina läpipeluut. Mutta näillä mennään. Odotan jo innolla että muksut olisi senikäisiä että voisi niitä vastaan ottaa matsia. :D
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Mä olen pelannu yli 20v, välissä olen koittanut lopettaa, mutta ei meinaa onnistua.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 605
Itellä napsahti 40v. Varmaan ikäkriisissa ostin gta 5sen. On muuten aika työläs peli laittaa modeja. Työkaverit puhu että tulihan sitä pelailtaua viimex vuosituhannen vaihteessa. Ootan jo kesätyöntekijöitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 965
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom