Itellä ikää 39 ja c64:llä alkoi pelailut, vaikka ekat kokeilut oli jostain pongista tai vastaavasta onkin. Toisella kaverilla oli joku tv-pelikone, millä dig dugia ja junglehunttia lähinnä väännettiin. Ala-asteella alkoi sitten armoton lerppujen/kasettien koppaaminen ja lerppuja tuunailtiin kaks puoleisiksi leikkaamalla se lovi toisellekin puolelle
Tac-2 oli paras joikka ofc, kuten yllä mainittu. Niistäkin oli kahta versioo, sitä jäykempää mustaa ja oliko sit löysä valkonen, mistä puuttu se kumi sisältä. Tai sit veli oli repiny sen siitä veke...
Suosikki c64-pelejä ja niitten musaa jää joskus turhankin pitkäks aikaa fiilistelemään tubeen
Sit tais tulla amiga 500 kehiin ja oli mahtaavaa aikaa tuokin. Sierran ja Lucasartsin pelit tuli tän myötä kehiin ja niitä mä retropelaan nykyäänkin ainakin testimielessä.
Kaverilla oli sit, olisko viidennellä vai kuudennella pc, jolla pelattiin mm. sierran seikkailuja, lands of Lorea ja mm. Betrayal at Krondor oli semmosia, et varmaan kaverin porukoita hieman kypsyttäny ku käytännössä asuin niillä välillä
NES oli näillä samoilla kavereilla sen vuoden pari ennen mua ja hengasinkin niillä sattuneesta syystä. Oli melko pitkä lista paperilla peleistä, jotka vedettiin läpi ja ärrältä vuokrailivat pelejä. Olisko esim. Double dragon 2 semmonen mitä ei saanu ainakaan paikallisista kaupoista ollenkaan vaan oli vaan vuokrattavissa. Niitä sit oli pakko jauhaa niin paljon et päästiin kiukulla läpi. Aina joku oli hyvä jossain kohdissa ni vaihdettiin pelaajaa sen mukaan. Hyvin toimi. Bionic Commando oli esim. peli, mitä mielellään vaan katteli, ku kaveri oli siinä ihan guru.
Sit sain oman nessin ja smb:n ja myöh. smb3:n ja parin vuoden sisään melko monta peliä.
Amiga ja Nes oli rinnan pitkään ja ehkä enemmän amigalla tuli pelattua kuitenki. Hienona yksityiskohtana Amigan tv-modulaattori(?), joka liikahtaessaan vähänkin sai pelin jökähtämään, joka aiheuttikin riemua esim neljän hengen ja monen tunnin championship manager Italy-session jälkeen, kun tajuttiin et ei oltu muistettu tallentaa peliä ollenkaan.
Lisälevykeasema toi helpotusta esim police quest 3(?):n romppurumbaan
Eka pc tais olla 486 66MHz 4MB ram. Cdrom-asema oli myös, joka oli siisti, vaikkei sillä mitään tehnykkään alkuun
Hienoja pc-muistoja alkuajoilta järkyttävän pitkät änäri 93-sessiot, purkkien ilmestyminen 28kbbs modeemiaikaan ja niissä hengailu. Imutin jsn vaiheessa Red Alertin 0-day warena kaukopuhelulla jostain purkista ja sain hieman palautetta ku puhelinlasku tuli.
Koulussa disketin vaihdolla pelattu Vga-planets-moninpeli oli myös hauskaa. Lanit oli hauskoja ja, kamojen roudaus vielä hauskempaa!
Pc:t on itellä ollu se juttu aika pitkälti viime vuosiin asti, vaikka ps3 ja ps4 löytyykin. Tosin, kun on kolme pientä muksua kotona niin pelaaminen on lähes täysin. Luulin olevani gamer ja ainakin olen luullu, et mieli tekis pelata, mutta en oo muuta tehny, kuin haalinu alesta Steamiin pelejä eläkeikää varten ja pelin tai parin ostan pleikalle vuodessa, mutta nekin pölyttyy kaapissa ja jotkut on ollu vuosia muoveissa...
Ainoo mitä pelaan on Hearthstone kännykällä aamukahvin kanssa, aika surkeaksi on menny
Viimesin peli mihin on menny vähän enemmän aikaa muksujen syntymisen jälkeen on Diablo 3 ja Skyrim. Eikun vedinhän mä Torchlight 2:n läpi tossa pari viikkoa sitten! Toisalta tietoinen valinta olla pelaamatta, kun ei tunnu ehtivän mitään töiden yms ohella. Ja sit on vaan illalla helpompi maata sohvalla kattoo Netflixiä tms. Ehkä en ookaan gamer. Tai sit oon vaan vanha.
Pahoittelut ulosannista, mobiililla kirjoitettu.