Max (HBO Nordic/Max)

Se pointti on että on pistetty viestejä ja maileja joissa on luvattu että toiminnallisuudet ja ominaisuudet eivät muutu.
Muuttuvat aivan täysin.

Maksimiresoluutio tippuu.
HDR tuki poistuu.
Dolby Atmos poistuu.
Nyt voi katsoa 5 laitteella, tulevaisuudessa 2 laitteella.

Mitä tässä niinku edes jää ominaisuuksista? No voit katsoa sarjoja ja leffoja sovelluksella, mutta kaikki tekninen tekijä muuttuu huonompaan.
Kannattaa mennä sinne HBO chattiin huutamaan noista asioista ja laittaa palautetta sinne jos haluaa äänensä kuuluviin.
Tuskin ne tätä lankaa seuraa?
Ite olen jo valittanut noista asioista jo HBOlle vaikka en noita tarvitse.
Tuo myös koskee muita ketkä ei ole tyytyväisiä tuohon hbomaxin viestintään tai palvelun laatuun tulevaisuudessa. Muuten ei voi vaikuttaa?

Edit
 
Viimeksi muokattu:
No jos kyseisen lafkan asiakaspalvelusta sanotaan että tippuu standardiin niin eiköhän se sit ole aikalailla siinä se homma, ei se mitään tulkintaa enää ole.
Kyseinen asiakaspalvelija oli ihan yhtä kuutamolla ilman oikeaa tietoa, samoin kuin hänen esimiehensäkin, joka päätti delegoida asiaa ylemmäksi. Sivusin jo tuotakin asiaa osin aikaisemmin, joten kyllä, kaikki on edelleen täysin tulkintaa.

Niin kauan, kunnes virallisesti HBO:n puolelta jotain muuta ilmoitetaan, niin ainoa tieto muutoksesta toistaiseksi on se, että ominaisuudet ja toiminnallisuus pysyy samana, kuten HBO aikaisemmin viestitti.
Mitään muuta ei virallisesti ole edelleenkään ilmoitettu.
Mulle on ihan yks hailee kuka mutuilee mitäkin ja kuka on lopulta oikeassa, mutta ainoa fakta on tällä hetkellä tuossa ilmoitetussa sähköpostissa.
Minä tulkitsen ja ymmärrän kirjoitettua suomea juuri niin kuin se on kirjoitettu, en siten miten haluaisin sen ymmärtää, tai tulkita. Mitään muuta faktaa ei ole tällä hetkellä missään muodossa yhtään missään (edes siinä asiakaspalvelun kuvakaappauksessa).

Eiköhän tähänkin sekoiluun joku iltapäivälehti tartu, niin kuin edelliselläkin kerralla.
 
Edelleenkin ainoa ilmoitus on, että ominaisuudet ja toiminnallisuus pysyy ennallaan (sen hinnan lisäksi). Mitään muuta ei virallisesti ole edelleenkään ilmoitettu!
Kaikki toi muu on ihan itse kunkin omaa tulkintaa.
Nosta se älämölö vasta sitten, jos tuo virallinen ilmoitus ei pidäkään paikkaansa ja asiasta ilmoitetaan ihan virallisesti uudestaan jotain muuta.
En tiedä miksi tämä pitää sanoa niin monta kertaa, mutta siis kyllä tämä ihan sieltä HBO:n omasta byroosta on peräisin -->

"Juuh, elikkäs."

1713772865079.png


"Toiminnallisuus" ja "ominaisuus" voi oikeastaan olla sama asia. :)

Katsotaan mitä vastaavat.

Tietenkin on mahdollista, että tilanne kriittisen palautteen myötä vielä muuttuu, mutta se on melko varmaa, että ilman sitä ei tule parannusta tilanteeseen. Tuollainen "älkää valittako, sillä kaikkihan on ihan hyvin, koska minä olen tyytyväinen, enkä välitä muutenkaan juuri mistään" -asenne on ihan pyllystä.

Kannattaa mennä sinne HBO chattiin huutamaan noista asioista ja laittaa palautetta sinne jos haluaa äänensä kuuluviin.
Tuskin ne tätä lankaa seuraa?
Ai niinkuin että älä valita täällä, kun voi olla että joku muu näkee, eikä sitten ehkä tulekaan vedätetyksi samalla tavalla? :D

Newsflash: On mahdollista, itse asiassa jopa melko todennäköistä, että täällä keskustelemisen lisäksi palvelusta närkästyneet asiakkaat antavat palautetta muuallakin, myös siellä HBO:n virallisessa kanavassa.
 
Pistin minäkin yöllä tuolta aspa sivulta mutinan, että aika rankkaa palvelun heikentämistä olisi heittää siihen standardiin ja siitä ettei edes tilausta saa muuttaa säilyttäen alennuksen. Vielä ei ainakaan ole vastattu mitään.

No niin. Nyt oli vastattu geneerisellä c/p vastauksella ,että terve menoa standard tasolle ja yhteenkään muuhun kysymykseen ei vastattu mitään :kahvi:
 
En tiedä miksi tämä pitää sanoa niin monta kertaa, mutta siis kyllä tämä ihan sieltä HBO:n omasta byroosta on peräisin -->
Niin? Luetun ymmärtäminen on tosiaan vaikeaa, joten miksi tämä tosiaan pitää sanoa niin monta kertaa?
Edelleenkään jonkun yksittäisen asiakaspalvelijan (joka on ihan yhtä rivimies, kuin io-techin keskiverto lukija) tulkinta ei ole virallinen tiedotus.
Tuokin asiakaspalvelija selittää ihan omiaan, eikä edes hänen esihenkilökään tiedä asiaa -> "valitettavasti 4K lasketaan ominaisuudeksi, ei toiminnallisuudeksi".
Jep, nimenomaan ominaisuudeksi jonka piti säilyä ennallaan virallisen tiedotteen mukaan.
Samassa lauseessa sekä myönnetään, että kielletään, joten kertoo kaiken oleellisen HBO:n tiedotuksen tasosta, kun ei sitä ymmärrä oma porukkakaan.

Edelleenkin ihan sama mikä tässä on lopputulos ja kuka mutuilee lopulta oikein, mutta sen verran suomen kieltä ymmärtävänä voin purnata vastaan, että HBO on ihan itse ilmoittanut virallisella sähköpostilla ominaisuuksien ja toiminnallisuuden pysyvän ennallaan, eli Standard-taso sellaisenaan ei ole silloin vastaus heidän itse ilmoittamaan asiaansa.
Itsehän HBO on (taas) tämän sopan on keittänyt.
Pitänee itse laittaa uutisvinkkiä tästäkin asiasta, niin saa joku siellä HBO:n markkinoinnissa hikoilla asian tiimoilta lehdistölle.
On tämä kyllä sekavaa, sillä Twitterissä yhdessä vastauksessa taas lupasivat 4k tuen säilyvän:
Noniin. Tässähän on se ainoa oikea tulkinta jonka ovat jo virallisesti sähköpostissakin ilmoittaneet -50% -asiakkaille.
Mitään muuta tulkintaa viestinnästä ei edes ole voinut saada, jos ymmärtää kirjoitettua suomea juuri niin, kuin se on kirjoitettu.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Tässähän on se ainoa oikea tulkinta jonka ovat jo virallisesti sähköpostissakin ilmoittaneet -50% -asiakkaille.
Mitään muuta tulkintaa viestinnästä ei edes ole voinut saada, jos ymmärtää kirjoitettua suomea juuri niin, kuin se on kirjoitettu.
Tuossahan on ihan ristiriitainen viesti "switching to their new standard plan" ja standard planiin ei kuulu 4K jne. Vai onko jossain joku salainen "Only for you, my friend" "standard plan", joka ei olekaan sama standard plan, mikä kaikilla muilla :)
 
Samassa ketjussa myös puhuivat tuosta 60 päivän rajasta, että säkällä saa sinne heinäkuulle asti sen 4K:n ja sitten lähteekin jo pois.
 
Eiköhän ne tee jonkun custom standard vaihtoehdon meille joilla on ikuinen 50% alennus jossa sitten on standard mutta 4K:lla.
Tuonkin voisi hoitaa kyllä valovuosia paremmin. Esim. SkyShowtimen tapaan, jossa kerrotaan näiden vanhojen tilaajien saavan "Normaali Plus" tilauksen heti suoraan ihan ilman sekavaa standard ei kun "standard" viestintää. Mikä vieläkään ei ole kyllä mielestäni selvä.
 
Tuossahan on ihan ristiriitainen viesti "switching to their new standard plan" ja standard planiin ei kuulu 4K jne. Vai onko jossain joku salainen "Only for you, my friend" "standard plan", joka ei olekaan standard plan :)
On. Jos jaksat lukea enemmän kuin muutaman viestin, niin selviää sekin ihan heidän omista käyttöehdoistaan. Samalla palvelualueella voi olla toisistaan poikkeavia paketteja toisistaan poikkeavilla ominaisuuksilla.

Tää on vähän sama kuin joidenkin puhelin-/mobiililiittymien kanssa. Osalla on sellaisia liittymiä, joita ei enää myydä ollenkaan , mutta vanhat ominaisuudet on edelleen voimassa vanhoille asiakkaille.
Ei mikään uusi asia.
Tuonkin voisi hoitaa kyllä valovuosia paremmin. Esim. SkyShowtimen tapaan, jossa kerrotaan näiden vanhojen tilaajien saavan "Normaali Plus" tilauksen heti suoraan ihan ilman sekavaa standard ei kun "standard" viestintää. Mikä vieläkään ei ole kyllä mielestäni selvä.
Totta. Kyseessä kuitenkin HBO, joka ei ole ottanut opikseen edellisistä markkinointivirheistään, vaan menee tälläkin kertaa tutun sekavalla tiedottamisella, jonka ymmärtämiseen pitää olla vähintään äidinkielen laudatur pohjilla, mutta sekään ei välttämättä riitä.
 
On. Jos jaksat lukea enemmän kuin muutaman viestin, niin selviää sekin ihan heidän omista käyttöehdoistaan. Samalla palvelualueella voi olla toisistaan poikkeavia paketteja toisistaan poikkeavilla ominaisuuksilla.

Tää on vähän sama kuin joidenkin puhelin-/mobiililiittymien kanssa. Osalla on sellaisia liittymiä, joita ei enää myydä ollenkaan , mutta vanhat ominaisuudet on edelleen voimassa vanhoille asiakkaille.
Ei mikään uusi asia.
Miksi sitä ei sitten voi viestiä suoraan ja selvästi vanhoille asiakkaille ympäripyöreän viestinnän sijaan, mistä edes asiakaspalvelu ei ole selvillä? Onnistuu se muiltakin.
 
Niin jenkeissä tosiaan oli käytössä jonkunlainen legacy plan millä tosiaan sai sen 4K:n sillä keskimmäisen planin hinnalla, mutta ei se sielläkään puolta vuotta kauempaa kestänyt.
 
Niin jenkeissä tosiaan oli käytössä jonkunlainen legacy plan millä tosiaan sai sen 4K:n sillä keskimmäisen planin hinnalla, mutta ei se sielläkään puolta vuotta kauempaa kestänyt.
No jos tässä nyt mennään niin kuin on ilmoitettu, että vanhat asiakkaat saa pitää vanhat ominaisuudet Standard-luokan hinnalla, niin mielestäni enemmän kuin todennäköistä, että hinta hilataan x-ajan päästä sinne Premium-tasolle. Eli silloin ollaan loppujen lopuksi tilanteessa -50% Premium-hinnasta, johon ilmeisesti täälläkin moni olisi tyytyväinen vs. Standard standardin ominaisuuksilla.
Näissä uudistuksissa on se, että alkuun yritetään tietenkin pitää mahdollisimman moni edelleen asiakkaana ja kynnys siihen irtisanomiseen uudistuksen aikaan on isompi, jos hinta nousee samaan aikaan.
 
Nopeasti lueskelin ketjua, mutta onko tällä lähdettä? Eikö se Discovery+ sisältö pitäny kuulua matkaan tässä muutoksessa?
No totta helvetissä se nyt kuuluu kun sehän on se koko yhdistymisen pointti.
Vaiks olishan se hauska veto -50% asiakkaille ku räätälöitäis tosiaan tollanen hd tasonen paketti mistä vielä sekin puuttuis. :D
 
No totta helvetissä se nyt kuuluu kun sehän on se koko yhdistymisen pointti.
Vaiks olishan se hauska veto -50% asiakkaille ku räätälöitäis tosiaan tollanen hd tasonen paketti mistä vielä sekin puuttuis. :D

No näin mie olen olettanu kokoajan, mutta tuo mitä @Jantteri12 sanoi niin särähti kovasti korvaan. Itelle on nyt ihan se ja sama 4k tai Atmos kun ei ole laitteita millä tuota voi hyödyntää, mutta varsinki nuo Discovery+ sarjat on ollu pitkään jo kattelussa.

Juu ja ei, ei mitään Parasiitti saarta tai alastomia deittejä, vaan Discoveryn omia; Gold Rush, rapujen pyyntiä ja itelle ehkä eniten katteltu Drew Pritchardin Salvage Hunters + tuon "spin-offit"
 
No jos tässä nyt mennään niin kuin on ilmoitettu, että vanhat asiakkaat saa pitää vanhat ominaisuudet Standard-luokan hinnalla, niin mielestäni enemmän kuin todennäköistä, että hinta hilataan x-ajan päästä sinne Premium-tasolle. Eli silloin ollaan loppujen lopuksi tilanteessa -50% Premium-hinnasta, johon ilmeisesti täälläkin moni olisi tyytyväinen vs. Standard standardin ominaisuuksilla.
Näissä uudistuksissa on se, että alkuun yritetään tietenkin pitää mahdollisimman moni edelleen asiakkaana ja kynnys siihen irtisanomiseen uudistuksen aikaan on isompi, jos hinta nousee samaan aikaan.

Noh pastesin tämän jo aiemmin tähän ketjuun, mutta jenkeissä nimenomaan tehtiin niin, että se 4K karsittiin pois ja piti päivittää ylemmälle tasolle jos sen halusi edelleen pitää puolen vuoden päästä:


Tässä vielä alkuperäinen lehdistötiedote missä nimenomaan sanotaan samaa kuin nytkin Suomen tilanteessa, että ominaisuudet säilyvät sen puol vuotta:


Ja tässä heidän nyt uusi twitter postaus missä puhutaan 60 päivän rajasta nyt:



Itse ainakin asian tulkitsen, että menee täysin samalla tavalla täälläkin ja heinäkuusta lähtien muuttuu vaan ihan normaaliksi standard tilaukseksi.
 
Tässä sen aikaisemman pätkän jatko sen verran, mitä sitä tällä hetkellä X:ssä on. Saapa nähdä, koska Max saa linjansa suoriksi ja saman viestin joka paikkaan - mikä se viesti sitten onkin. Onko se hinnannousu ja "premiumiin" siirto -50% alen kanssa 60 päivän jälkeen vai mikä.

1713805620018.png
 
Viimeksi muokattu:
Noh pastesin tämän jo aiemmin tähän ketjuun, mutta jenkeissä nimenomaan tehtiin niin, että se 4K karsittiin pois ja piti päivittää ylemmälle tasolle jos sen halusi edelleen pitää puolen vuoden päästä:


Tässä vielä alkuperäinen lehdistötiedote missä nimenomaan sanotaan samaa kuin nytkin Suomen tilanteessa, että ominaisuudet säilyvät sen puol vuotta:


Ja tässä heidän nyt uusi twitter postaus missä puhutaan 60 päivän rajasta nyt:



Itse ainakin asian tulkitsen, että menee täysin samalla tavalla täälläkin ja heinäkuusta lähtien muuttuu vaan ihan normaaliksi standard tilaukseksi.

Näin se vaikuttaa menevän. Käsittämätön perseennäyttö asiakkaille jotka ovat olleet alusta asti mukana. Olisivat ottaneet SkyShowtimelta mallia että miten nämä hommat kuuluu hoitaa.
 
Noh pastesin tämän jo aiemmin tähän ketjuun, mutta jenkeissä nimenomaan tehtiin niin, että se 4K karsittiin pois ja piti päivittää ylemmälle tasolle jos sen halusi edelleen pitää puolen vuoden päästä:


Tässä vielä alkuperäinen lehdistötiedote missä nimenomaan sanotaan samaa kuin nytkin Suomen tilanteessa, että ominaisuudet säilyvät sen puol vuotta:


Ja tässä heidän nyt uusi twitter postaus missä puhutaan 60 päivän rajasta nyt:



Itse ainakin asian tulkitsen, että menee täysin samalla tavalla täälläkin ja heinäkuusta lähtien muuttuu vaan ihan normaaliksi standard tilaukseksi.

Tuossa nyt pitää huomioida, että näitä vanhoja tilaajia on kaksi kategoriaa. On normaalit vuosi-/kuukausitilaajat ja sitten nämä jatkuvat -50% tilaajat. Näille on nyt lähetelty eri viestejäkin. Tuo normaalitilaajien tilanne on kait siltä osin selvä, että seuraavan tilauksen uusimisajankohdan yhteydessä heinäkuun 23:sta alkaen siirtyvät uusiin pläneihin.

Tuon pysyvän -50% alennuksen omaavien tilaajien käsittely sitten onkin epäselvempi.
 
Tuossa nyt pitää huomioida, että näitä vanhoja tilaajia on kaksi kategoriaa. On normaalit vuosi-/kuukausitilaajat ja sitten nämä jatkuvat -50% tilaajat. Näille on nyt lähetelty eri viestejäkin. Tuo normaalitilaajien tilanne on kait siltä osin selvä, että seuraavan tilauksen uusimisajankohdan yhteydessä heinäkuun 23:sta alkaen siirtyvät uusiin pläneihin.

Tuon pysyvän -50% alennuksen omaavien tilaajien käsittely sitten onkin epäselvempi.

Ihan normaali kuukausitilaushan se nimenomaan on missä on tuo alekin. Itselläni ei hirveää ongelmaa ole tämän tilanteen kanssa noin muuten, kun että on se nyt helvetti jos eivät sitten anna premiumiin päivittää, selkeästi vaan yritetään karsia alet edes jossain määrin pois kun eivät kehdanneet suoraan sitä poistaa.
 
Ihan normaali kuukausitilaushan se nimenomaan on missä on tuo alekin. Itselläni ei hirveää ongelmaa ole tämän tilanteen kanssa noin muuten, kun että on se nyt helvetti jos eivät sitten anna premiumiin päivittää, selkeästi vaan yritetään karsia alet edes jossain määrin pois kun eivät kehdanneet suoraan sitä poistaa.
Erkkikös tuosta ottaa selvää, mikä se kuvio nyt on tuon alennuksen kanssa. -50% porukalle on kuitenkin lähetelty eri viestit kuin normaaleille tilaajille. Tuo viimeisin keskustelunpätkä X:ssä näyttää siltä, että -50% jatkuu ja hinta nousee sitten sen 60 päivän jälkeen oletettavasti premiumia vastaavaksi miinus se 50%, jotta ominaisuudet säilyvät. Asiakaspalvelu taas samaan aikaan hörisee ihan muuta.

Ei tässä taida muuta auttaa kuin odotella, josko saisivat sotkunsa selväksi ja toivoa parasta :kahvi:
 
On kai tässä tämän hetken ja heinäkuuhun asti alkavissa vuositilauksissa epäselvää, että onko se sitten ekan vuoden standard vai STD+ vai premium vai joku jokeri.

Ja jos nykyään saa 5 katsoa yhdellä tilauksella ja jatkossa premiumilla 4, niin eihän ominaisuudet pysy samana premiumillakaan.
 
Huomautus - keskity rakentavaan keskusteluun ja jätä henkilökohtaisuuksiin menevät piikittelyt pois
Tuollahan se sanotaan Max omilla sivuilla että 4K kuuluu premium pakettiin eikä muihin.
Joo, mutta katsopas kun @Pretor kertoi osaavansa lukea suomea paremmin kuin me muut ja hänellä on myös parempi "virallinen tieto"(tm) asiasta kuin kenelläkään muulla, niin ei kannata väittää vastaan. Ei ole kertakaikkiaan mahdollista, että alennustilaajille tulisi palvelutasoon mitään muutosta nyt tai myöhemminkään, kun HBO kerran on virallisesti näin sanonut. Niin, ja ne HBO:n viralliset viestit missä on sanottu jotain muuta, eivät ole yhtä virallisia. :D

Kyllä se nyt vaan näin on, eikä kenenkään kannata laittaa edes palautetta HBO:lle, kun ei ole mitään epäselvää, etteivätkö ajattelisi pyyteettömästi asiakkaiden parasta.

/sarkasmi
 
Onkos tosta Discovery+ -palvelusta tietoa kuopataanko se tässä samalla toukokuussa jos yhdistyy Hbo:n kanssa?
 
Joo, mutta katsopas kun @Pretor kertoi osaavansa lukea suomea paremmin kuin me muut ja hänellä on myös parempi "virallinen tieto"(tm) asiasta kuin kenelläkään muulla, niin ei kannata väittää vastaan. Ei ole kertakaikkiaan mahdollista, että alennustilaajille tulisi palvelutasoon mitään muutosta nyt tai myöhemminkään, kun HBO kerran on virallisesti näin sanonut. Niin, ja ne HBO:n viralliset viestit missä on sanottu jotain muuta, eivät ole yhtä virallisia. :D

Kyllä se nyt vaan näin on, eikä kenenkään kannata laittaa edes palautetta HBO:lle, kun ei ole mitään epäselvää, etteivätkö ajattelisi pyyteettömästi asiakkaiden parasta.

/sarkasmi
Popparit tässä melkein tarvitsisi olla kun tätä ketjua tällä hetkellä lukee.. Noh vitsi vitsi.

Ainut mitä ihmettelen nyt tässä tulevissa muutoksissa on se että normaalit kanavat (ja vielä telkkarissa ilmaiseksi pyörivät) eivät kuulu muihin paketteihin kuin premiumiin.
 
On kai tässä tämän hetken ja heinäkuuhun asti alkavissa vuositilauksissa epäselvää, että onko se sitten ekan vuoden standard vai STD+ vai premium vai joku jokeri.

Ja jos nykyään saa 5 katsoa yhdellä tilauksella ja jatkossa premiumilla 4, niin eihän ominaisuudet pysy samana premiumillakaan.
Veikkaan sellaista jokeria sekavan viestinnän perusteella, että nykyiset tilaukset jatkuvat sellaisenaan, sisältöä tulee vain lisää ainakin standardin verran eli onko se sitten osittain parempi kuin premium, jos useammalla laitteella voi katsella :) Tosin ne premiumin lisäsisällöt voi jäädä pois. Nämä tilaukset siirretään tilauskauden loppuessa standardiin tuosta heinäkuun 23. päivästä alkaen. Maxin avauksen jälkeenhän ei pysty enää uusia tilauksia ottamaan vanhaan HBO Maxiin eli ei noita heinäkuuhun asti pysty ottamaan.

Reilun vuoden päästä noita vanhantyyppisiä tilauksia ei sitten enää ole, kun kaikki on siirretty tilausjakson loppuessa uusiin tilaustyyppeihin.

Tämähän menisi muuten näin siististi, mutta sitten on nämä ikuiset -50%, jotka pitäisi jotenkin saada käsiteltyä niin, että eivät jää kykkimään siihen nykyiseen tilaustyyppiin ikuisesti näillä luvatuilla nykyisillä ominaisuuksilla yms. Itse hoitaisin nuo siirtämällä premiumiin -50% alen kanssa, etteivät jää sotkemaan järjestelmää ja tuolla tulisi todennäköisesti myös pienimmät valitukset. Hintaakin saisi samalla nostettua.
 
Tämähän menisi muuten näin siististi, mutta sitten on nämä ikuiset -50%, jotka pitäisi jotenkin saada käsiteltyä niin, että eivät jää kykkimään siihen nykyiseen tilaustyyppiin ikuisesti näillä luvatuilla nykyisillä ominaisuuksilla yms. Itse hoitaisin nuo siirtämällä premiumiin -50% alen kanssa, etteivät jää sotkemaan järjestelmää ja tuolla tulisi todennäköisesti myös pienimmät valitukset. Hintaakin saisi samalla nostettua.
Tuo olisi se mikä varmasti menisi kivuttomimmin läpi sekä teknisesti että asiakkaiden puolelta ja se olisi jollakin tavalla myös perusteltavissa, vaikka toki siitäkin tulisi vielä jonkin verran purnausta, kun kerran menivät lupaamaan ettei mikään muutu.

Henkilökohtaisesti kiinnostaisi tietää myös, että miten ajattelivat hoitaa tämän muutoksen sen Elisa Viihteen Eurosport-tilauksen kanssa? Ilmeisesti esim. minulla on sen jälkeen kaksi HBO-tilausta, joista toinen on tämä -50% HBO "Standard" (joillakin ominaisuuksilla) 5€/kk hinnalla ja sitten vielä Elisa Viihteen kautta tulee väkisin toinen HBO Standard, joka on laajennettu sporttipaketilla ja joka siis kaiketi näkyy jotenkin Elisa Viihteen kautta niiden Eurosport-kanavien kanssa ja joka maksaa jatkossa siis 14,99€/kk? Nämä tuskin tietävät millään tavalla toisistaan. HBO:lta suoraan ostettua tilausta ei ole aiemminkaan saanut toimimaan Elisa Viihteessä, eli se siellä oleva HBO-tilaus on ollut aina erillinen ja niin varmasti on jatkossakin.
 
Huomautus - keskity rakentavaan keskusteluun ja jätä henkilökohtaisuuksiin menevät piikittelyt pois
Joo, mutta katsopas kun @Pretor kertoi osaavansa lukea suomea paremmin kuin me muut ja hänellä on myös parempi "virallinen tieto"(tm) asiasta kuin kenelläkään muulla, niin ei kannata väittää vastaan. Ei ole kertakaikkiaan mahdollista, että alennustilaajille tulisi palvelutasoon mitään muutosta nyt tai myöhemminkään, kun HBO kerran on virallisesti näin sanonut. Niin, ja ne HBO:n viralliset viestit missä on sanottu jotain muuta, eivät ole yhtä virallisia. :D

Kyllä se nyt vaan näin on, eikä kenenkään kannata laittaa edes palautetta HBO:lle, kun ei ole mitään epäselvää, etteivätkö ajattelisi pyyteettömästi asiakkaiden parasta.

/sarkasmi
Aika heikkoa kääriä sitä omaa lukemisen ymmärtämättömyyttä "sarkasmin" alle.
Se vaan on valitettava tosiasia, että hyvin monella tuo on heikolla tolalla nykypäivänä.
HBO:lta ei ole tullut kuin tasan yksi virallinen viesti asian tiimoilta, joten turha vinkua siitäkään asiasta sarkasmin varjolla. Oletan siis olevani samalla viivalla kaikkien muidenkin ale-tilaajien kesken, joten lähden siitä olettamuksesta, että kaikki muutkin ovat saaneet ainoastaan tuon yhden ja ainoan viestin palvelun muutoksesta. Samoin missään ei ole sanottu, ettei (alennustilaajien) palveluihin voisi tulla muutoksia jossain vaiheessa ja noin ei ole HBO edes väittänyt (vai meneekö sekin sun lukemisen ymmärtämättömyyden piikkiin, jonka käärit sarkasmiin?). Tuokin selviää ihan niistä käyttöehdoista (joita ei varmaankaan juuri kukaan ole koskaan edes lukenut).

Joten jospa sinäkin vain pystyisit itse aiheessa ilman vääristelyä ja sarkasmi-spedeilyä.
 
Näkeekö jostain milloin noi 'pian lähdössä pois palvelusta' sarjat ja leffat oikeasti lähtee pois palvelusta? Esim. juuri nyt näyttäis sovelluksessa alaosiossa listattuna poistuvina sarjoina mm. Fear the walking dead ja Fargo, mutta en itse ainakaan löytänyt mistään tarkempaa tietoa, että milloin se poistumisaika on.

Todennäköisesti joku kuun viimeinen päivä tms. mutta olisi kiva tietää ihan, että ei tarvitse hätäillä turhaan, jos siellä joku leffa tms. on minkä haluaisi katsoa.
 
Aika heikkoa kääriä sitä omaa lukemisen ymmärtämättömyyttä "sarkasmin" alle.
Se vaan on valitettava tosiasia, että hyvin monella tuo on heikolla tolalla nykypäivänä.
HBO:lta ei ole tullut kuin tasan yksi virallinen viesti asian tiimoilta, joten turha vinkua siitäkään asiasta sarkasmin varjolla. Oletan siis olevani samalla viivalla kaikkien muidenkin ale-tilaajien kesken, joten lähden siitä olettamuksesta, että kaikki muutkin ovat saaneet ainoastaan tuon yhden ja ainoan viestin palvelun muutoksesta. Samoin missään ei ole sanottu, ettei (alennustilaajien) palveluihin voisi tulla muutoksia jossain vaiheessa ja noin ei ole HBO edes väittänyt (vai meneekö sekin sun lukemisen ymmärtämättömyyden piikkiin, jonka käärit sarkasmiin?). Tuokin selviää ihan niistä käyttöehdoista (joita ei varmaankaan juuri kukaan ole koskaan edes lukenut).

Joten jospa sinäkin vain pystyisit itse aiheessa ilman vääristelyä ja sarkasmi-spedeilyä.
Virallinen kanta on että saadaan standard 4K mutta 60 päivän päästä hinta tulee valitettavasti nousemaan jos ei normi standard kelpaa.
 
Näkeekö jostain milloin noi 'pian lähdössä pois palvelusta' sarjat ja leffat oikeasti lähtee pois palvelusta? Esim. juuri nyt näyttäis sovelluksessa alaosiossa listattuna poistuvina sarjoina mm. Fear the walking dead ja Fargo, mutta en itse ainakaan löytänyt mistään tarkempaa tietoa, että milloin se poistumisaika on.

Todennäköisesti joku kuun viimeinen päivä tms. mutta olisi kiva tietää ihan, että ei tarvitse hätäillä turhaan, jos siellä joku leffa tms. on minkä haluaisi katsoa.

Eikai se Fargo sieltä ole poistumassa kun juuri vasta tuli muutama kuukausi sitten? Samoiten Fearin viimeinen kausi loppui vasta vähän aikaa sitten.
 
Joo, mutta katsopas kun @Pretor kertoi osaavansa lukea suomea paremmin kuin me muut ja hänellä on myös parempi "virallinen tieto"(tm) asiasta kuin kenelläkään muulla, niin ei kannata väittää vastaan. Ei ole kertakaikkiaan mahdollista, että alennustilaajille tulisi palvelutasoon mitään muutosta nyt tai myöhemminkään, kun HBO kerran on virallisesti näin sanonut. Niin, ja ne HBO:n viralliset viestit missä on sanottu jotain muuta, eivät ole yhtä virallisia. :D

Eikö tuokin ole aika raskas tapa keskustella, kun kyseinen käyttäjä ei nyt näyttänyt olevan edes eri mieltä kanssasi siitä, että standard itsessään ei täytä sitä mailin lupausta. Eikö täällä ollut joku myrsky vesilasissa jo aikaisemminkin, kun tuo viestintä ei ihan mene putkeen ja barrikadit ilmestyy samantien?

Odotan mielenkiinnolla. Katsomismäärään nähden pitäisi melkein lopettaa tämä ja skyshow myös jokatapauksessa, 'mutta kun ei maksa juuri mitään'... vielä.
 
Eikö tuokin ole aika raskas tapa keskustella, kun kyseinen käyttäjä ei nyt näyttänyt olevan edes eri mieltä kanssasi siitä, että standard itsessään ei täytä sitä mailin lupausta. Eikö täällä ollut joku myrsky vesilasissa jo aikaisemminkin, kun tuo viestintä ei ihan mene putkeen ja barrikadit ilmestyy samantien?

Odotan mielenkiinnolla. Katsomismäärään nähden pitäisi melkein lopettaa tämä ja skyshow myös jokatapauksessa, 'mutta kun ei maksa juuri mitään'... vielä.
Kyse oli siitä, että ihan puhtaasti vittuillaan luetun ymmärtämisestä jne ja jankataan itse jostakin "virallisista tiedotteista" samalla kun laitetaan itse silmät ja korvat kiinni kaikelta muulta mitä sieltä palveluntarjoajan puolelta on sanottu. En nyt vaan jaksa sellaista.

Ja joo, odotan mielenkiinnolla tulevaa minäkin. Hyvällä tuurilla palaute menee HBO:lla perille ja selkiyttävät tilannetta ja korjaavat virheensä. Tai sitten ei, mutta sen näkee ajallaan. Ei tämä niin merkittävä asia ole kuitenkaan muuten kuin periaatetasolla.
 
Eikai se Fargo sieltä ole poistumassa kun juuri vasta tuli muutama kuukausi sitten? Samoiten Fearin viimeinen kausi loppui vasta vähän aikaa sitten.
Eihän nuo varsinaisesti merkitse mitään kun ko. sarjat eivät ole HBO:n omia. Fear the Walking Dead näyttäisi olevan vain Amazonilla mm. Saksassa ja Britanniassa ja Wikipedian mukaan sarja on loppunut 19.11. josta tulee puoli vuotta toukokuussa. Joten minusta ei mitenkään mahdotonta että HBO:lla olisi ollut lyhyt yksinoikeus ja säästökuurissaan päättäneet olla jatkamatta lainkaan, tai Amazon vain ostaa yksinoikeudet sitä mukaa kuin mahdollista. Toki spekuloin vain, @TimelessAge voisi vaivata aspaa niin saavat muutakin tekemistä kuin selittää Max-muutoksen vaikutuksia :)
 
Pitäisi päivittää eri maksukortti HBO:lle, käytössä tuo "ikuinen" -50 %. Onko kokemuksia, tykkääkö kyttyrää kun päivitän maksukortin tiedot? Eli katkeaako tilaus ja poistuu alennus sen myötä.
 
Pitäisi päivittää eri maksukortti HBO:lle, käytössä tuo "ikuinen" -50 %. Onko kokemuksia, tykkääkö kyttyrää kun päivitän maksukortin tiedot? Eli katkeaako tilaus ja poistuu alennus sen myötä.
"JOS MISSÄÄN VAIHEESSA PERUT TILAUKSEN, MUUTAT TILAUSTA TAI JOS ET YLLÄPIDÄ VOIMASSA OLEVAA MAKSUTAPAA, MENETÄT TÄMÄN TARJOUSEDUN."
 
Pitäisi päivittää eri maksukortti HBO:lle, käytössä tuo "ikuinen" -50 %. Onko kokemuksia, tykkääkö kyttyrää kun päivitän maksukortin tiedot? Eli katkeaako tilaus ja poistuu alennus sen myötä.

Itte vaihdoin ainakin maksukortin reilu vuosi sitten itte sieltä asiakastiedoista, no problemos kun eihän siinä mikään maksaminen katkee tms...
 
Pitäisi päivittää eri maksukortti HBO:lle, käytössä tuo "ikuinen" -50 %. Onko kokemuksia, tykkääkö kyttyrää kun päivitän maksukortin tiedot? Eli katkeaako tilaus ja poistuu alennus sen myötä.
Pidä vaan huolta että pistät tiedot oikein niin ei katkea, kiinnitä huomiota siihen että lukeeko siellä nyt esim etu ja sukunimi väärinpäin…
 
Saa nähdä mitä nyt meinasivat oikeasti sekoilla tämän kanssa. Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon nämä striimauspalvelut. Netflixiä tilasin ekasta päiväs lähtien, mutta sekin lähti tuossa jo tovi sitten helvettiin kun rupesivat tuota tunnarin jakamista rajoittamaan, joten katsotaan miten tämän kanssa käy. En aio hyväksyä yksipuolista ehtojen huonontamista.
 
Saa nähdä mitä nyt meinasivat oikeasti sekoilla tämän kanssa. Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon nämä striimauspalvelut. Netflixiä tilasin ekasta päiväs lähtien, mutta sekin lähti tuossa jo tovi sitten helvettiin kun rupesivat tuota tunnarin jakamista rajoittamaan, joten katsotaan miten tämän kanssa käy. En aio hyväksyä yksipuolista ehtojen huonontamista.

Mutta jos katsotaan asiaa vähän laajemmin kuin yhden kimpaantuneen kuluttajan näkökulmasta, niin tilanne on vähän toinen. Netflixin osalta voidaan todeta, että sehän on paukuttanut jatkuvasti tilaajaennätyksiä. Q1:llä raportoivat lähes 270M tilaajaa ympäri maailman. Enemmän kuin koskaan. Osakekurssi myös aika lähellä kaikkien aikojen ennätystä vuodelta 2021. Tunnusten jakamisen rajoitus ei ole ainakaan hidastanut kasvua, sillä tilauksia on tullut 2023 aikana paljon enemmän kuin parina edellisenä vuotena. Ja 2023 tuo rajoitus otettiin käyttöön.

Pari menetettyä asiakasta ei tunnu missään jos tulee 10 uutta tilalle. Itse pidän tuota myös oikeudenmukaisena kun vapaamatkustajien määrä vähenee.

HBO on kieltämättä sekoillut tuon -50% kamppiksen kanssa. Mutta tästäkin kannattaa antaa tuomio vasta kun lopputulos on selvä. Joka tapauksessa sen -50%:n voi halutessaan pitää ja se on yhä aika kova etu vaikka 4k:n menettäisikin.
 
Tavallaan tuntuu ylimitoitetulta tämä kiukku. Kun tämä HBO:n ja discoveryn liittäminen yhdeksi palveluksi tuli tietoon, oli kai selvää, että jotain harmia oli tiedossa. Ei kahta palvelua anneta yhden hinnalla. Eli joko nostetaan hintoja tai huononnetaan palvelun laatua esim. laittamalla pakolliset mainokset. Nyt on siis kaikki vaihtoehdot jossain muodossa. Premium vastaa nykyistä laatua+discovery kalliimmalla hinnalla, mainokset huonolla laadulla ja lisäksi tarjotaan samanhintainen vaihtoehto hiukan huonommalla laadulla. Tuo on sentään pelättyä parempi vaihtoehto.

Jos muistetaan sitä milloin tämä 50% tarjous tuli 2021 loppuvuodesta, ei ollut yhtään 4K sarjaa tarjolla. GOT päivitettiin vasta myöhemmin 4K tasolle. Ensimmäiset Warnerin elokuvat tulivat samana syksynä tarjolle 4K tasolla. Esim. edellisvuoden 2020 Warner pätkä Tenet on ollut HD tasolla. Jos siis HBO tuolloin kelpasi käytännössä 99% HD materiaalilla ja kaiken lisäksi muunnetulla 25 fps kuvataajuudella, miksi tuota aikaa vastaava nykyinen standard vaihtoehto on nyt katselukelvotonta kuraa?

Ehkä HBO:n viestintä on ollut liian kaunistelevaa. Olisi voinut kylmästi kertoa faktat. Uusi palvelu ja hinnat taulukkoon. Ottakaa tai jättäkää.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Pari menetettyä asiakasta ei tunnu missään jos tulee 10 uutta tilalle. Itse pidän tuota myös oikeudenmukaisena kun vapaamatkustajien määrä vähenee.

HBO on kieltämättä sekoillut tuon -50% kamppiksen kanssa. Mutta tästäkin kannattaa antaa tuomio vasta kun lopputulos on selvä. Joka tapauksessa sen -50%:n voi halutessaan pitää ja se on yhä aika kova etu vaikka 4k:n menettäisikin.
Vaikka jaan kantasi vapaamatkustajista niin tämä satuttaa kyllä meitä muitakin. Netflixin rajoitus rajoitta myös kesämökkikäyttöä sekä useamman verkon kautta katsomista. Ylimääräinen työ televisioiden edestakasliikuttelusta nyt varmaan unohdetaan alkuunsa mutta jollain tavalla ne mökin televisiot pitää tänne kotiverkkoon parin viikon välein saattaa( ehkä, ensimmäinen kuukausi menossa näitä kahden viikon mittaisin erillikatselulupajaksoja meneillään). Pleikkojen liittäminen langan sijaan wifiin parin viikon välein ei ole maailman raskain homma, kuten ei puhelimien, tablettien tai muidenkaan, jotka ovat eri verkossa kuin pääkatselulaite( mikä se sitten näistä kymmenistä laitteista onkaan Netflixin mielestä). Netflixiähän se tosiaan ei hetkauta jos Bongis tai minä, tai molemmat palvelun lopetamme.

Itsellä on Max viidellä eurolla ja D+ kympillä, joten sillä tavallahan tässä tavallaan on voittaja uudessa diilissä vaikka kuvanlaatu menisikin kuraksi. Kunhan eivät perkeleet rajoita D+:n katsomista kahteen yhtäaikaiseen ikkunaan. Siinä tapauksessa perkele kiroilen. Ja Eurosportin palvelu on toki halvempi mutta kokemusperäisesti aivan kuraa D+:aan nähden, joten 4 euroa ylimääräistä kuussa olen mielelläni maksanut( kun tuo 3,5 euron kuukausimaksu poistui lopullisesti Eurosportista viime vuonna) D+:sta, jotta hommat toimivat( Eurosport oli 65 euroa vuodessa, eli vajaa 6 euroa kuussa).
 
Mutta jos katsotaan asiaa vähän laajemmin kuin yhden kimpaantuneen kuluttajan näkökulmasta, niin tilanne on vähän toinen. Netflixin osalta voidaan todeta, että sehän on paukuttanut jatkuvasti tilaajaennätyksiä. Q1:llä raportoivat lähes 270M tilaajaa ympäri maailman. Enemmän kuin koskaan. Osakekurssi myös aika lähellä kaikkien aikojen ennätystä vuodelta 2021. Tunnusten jakamisen rajoitus ei ole ainakaan hidastanut kasvua, sillä tilauksia on tullut 2023 aikana paljon enemmän kuin parina edellisenä vuotena. Ja 2023 tuo rajoitus otettiin käyttöön.

Pari menetettyä asiakasta ei tunnu missään jos tulee 10 uutta tilalle. Itse pidän tuota myös oikeudenmukaisena kun vapaamatkustajien määrä vähenee.

HBO on kieltämättä sekoillut tuon -50% kamppiksen kanssa. Mutta tästäkin kannattaa antaa tuomio vasta kun lopputulos on selvä. Joka tapauksessa sen -50%:n voi halutessaan pitää ja se on yhä aika kova etu vaikka 4k:n menettäisikin.

Miksi minua kiinnostaisi tarkastella asiaa yhtään mistään muusta kuin omasta kimpaantuneesta näkökulmastani? Netflix on pörssiyhtiönä toki vapaa tekemään aivan mitä huvittaa, aivan kuten minulla on kuluttajana myös oikeus perua tilaukseni aivan mistä syystä huvittaa. Peruutus oli siinäkin mielessä erittäin helppo päätös, koska en juuri itse edes Netflixiä katsonut, mutta annoin tilauksen pyöriä koska veljeni katsoi enemmän. Hienoa revisionismia myös tämä vapaamatkustuksesta huutelu, kun tunnarien jakamiseen lähinnä kannustettiin ensimmäiset kymmenen vuotta palvelun elinkaaresta.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi minua kiinnostaisi tarkastella asiaa yhtään mistään muusta kuin omasta kimpaantuneesta näkökulmastani?

Siksi, että ymmärtäisit olleesi väärässä. Kirjoitit siis näin: "Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon nämä striimauspalvelut". Ja se siis on väärä käsitys: Netflix nimenomaan on saanut lisää asiakkaita koska on rajoittanut tunnusten jakoa. Merkittävä osa kaverien tunnuksia käyttäneistä näyttää olevan nyt maksavia asiakkaita. Netflix siis onnistui haalimaan lisää asiakkaita.

Sinä saat tietenkin äänestää jaloillasi ja valita jonkun muun paremman striimauspalvelun jos siltä tuntuu. (Ja luultavasti palata jossain vaiheessa Netflixin asiakkaaksi vähin äänin.)

Hienoa revisionismia myös tämä vapaamatkustuksesta huutelu, kun tunnarien jakamiseen suurin piirtein kannustettiin ensimmäiset kymmenen vuotta.

Siis vapaamatkustaja on vapaamatkustaja, vaikka tätä olisi rohkaistu käyttämään kaverin tunnuksia. Silti kyseessä on asiakas, joka ei palvelusta maksa senttiäkään -> vapaamatkustaja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 088
Viestejä
4 501 414
Jäsenet
74 328
Uusin jäsen
Arttu1337

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom