Max (HBO Nordic/Max)

Mä en kyl ymmärrä miten Netflix muka rajoittais mökkikäyttöä tai muualla käyttöä eri laittein? Toki meillä nyt on ollu aina se paras paketti niin auttaako useampi käyttäjä sit siinä jotain...
 
Mä en kyl ymmärrä miten Netflix muka rajoittais mökkikäyttöä tai muualla käyttöä eri laittein? Toki meillä nyt on ollu aina se paras paketti niin auttaako useampi käyttäjä sit siinä jotain...
meillä on 2 kämppää samassa kerrostalossa ja kyllä se vaan omassa alkoi ulisemaan jo viime vuonna tuota että et katso oikeassa paikassa, enkä kovin usein omalla kämpällä netflixiä katso. joten voisi olettaa, että ulisee myös esim mökillä jos siellä useammin on käymässä, ja jotain juttua taisi olla ettei mobiililaitteellakaan voi tuota enää kiertää cast toiminnolla
 
meillä on 2 kämppää samassa kerrostalossa ja kyllä se vaan omassa alkoi ulisemaan jo viime vuonna tuota että et katso oikeassa paikassa, enkä kovin usein omalla kämpällä netflixiä katso. joten voisi olettaa, että ulisee myös esim mökillä jos siellä useammin on käymässä, ja jotain juttua taisi olla ettei mobiililaitteellakaan voi tuota enää kiertää cast toiminnolla

Mut eikös sen uuden paikan saa vaan kuitattua jne. ts. jotain se siitä huomautti, että käytetään uudessa paikassa mutta no ropleemos.
 
Siksi, että ymmärtäisit olleesi väärässä. Kirjoitit siis näin: "Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon nämä striimauspalvelut".

Millä tavalla se on väärässä olemimista jos totean, että kun striimauspalvelujen enshittification etenee, se karkoittaa minut ja muita kaltaisiani asiakkaita? Edelleenkään, ei minua kiinnosta paskan latia Netflixin kokonaistilaajamäärät tai osakekurssit. Minua kiinnostaa lähinnä henkilökohtaisella tasolla se, että palvelu josta maksan ei enää antanut sellaista vastinetta kuin halusin. Ihan yhtä lailla HBO karkoittaa minut jos paskoo kokemukseni ja käsitykseni heidän palvelustaan. Ehkä he saavat minut ja kaltaiseni korvattua muilla asiakkailla, ehkä ei. Minua ei kuitenkaan tilaukseni lopettamisen jälkeen kiinnosta tippaakaan vaikka koko pulju palaisi huomenna maan tasalle.

Ja se siis on väärä käsitys: Netflix nimenomaan on saanut lisää asiakkaita koska on rajoittanut tunnusten jakoa. Merkittävä osa kaverien tunnuksia käyttäneistä näyttää olevan nyt maksavia asiakkaita. Netflix siis onnistui haalimaan lisää asiakkaita.

Teet varsin massiivisia oletuksia tässä. Saiko Netflix lisää asiakkaita koska blokkasi tunnusten jaon, vai siitä huolimatta koska toi samaan aikaan markkinoille uuden halvemman tilaajaluokan mainoksilla ja alkoi aggressivisemmin tekemään kaikenlaisia bundle-diilejä ISP:eiden ym. kanssa? Sinä et tiedä sitä tiedä yhtään sen enempää kuin minäkään.

Sinä saat tietenkin äänestää jaloillasi ja valita jonkun muun paremman striimauspalvelun jos siltä tuntuu. (Ja luultavasti palata jossain vaiheessa Netflixin asiakkaaksi vähin äänin.)

Siis vapaamatkustaja on vapaamatkustaja, vaikka tätä olisi rohkaistu käyttämään kaverin tunnuksia. Silti kyseessä on asiakas, joka ei palvelusta maksa senttiäkään -> vapaamatkustaja.

Noh, omalta osaltani voin sanoa, että päätös tilauksen lopettamisesta oli varsin helppo ja paluu asiakkaaksi äärimmäisen epätodennäköinen koska en alunperinkään katsonut Netflixiä kuin harvakseltaan. Pidin tilauksen kuitenkin rullaamassa koska persaukinen veljeni katsoi enemmän ja halusin vähän isoveljenä tukea. Onko se vapaamatkustusta jos käytännössä lähinnä maksoin veljelleni Netflix-tilausta? Ehkä sitten niin. Netflix sai kuitenkin minulta sen 12€ tms. joka kuukausi yli kymmenen vuoden ajan. Ilman veljeni katseluja, olisin saattanut ehkä kerran vuodessa tai kahdessa ottaa tilauksen kuukaudeksi ja olen aika varma, että monilla muilla "vapaamatkustajilla" oli vähän vastaavaa kuviota. Noh niin tai näin, minulta Netflix ei saa enää senttiäkään. Arvaatko mistä muusta Netflix et al. ei myöskään saa senttiäkään?
 
Viimeksi muokattu:
Millä tavalla se on väärässä olemimista jos totean, että kun striimauspalvelujen enshittification etenee, se karkoittaa minut ja muita kaltaisiani asiakkaita?

Vastasin Netflix-ketjuun:

 
Kyselin itsekin tämän perään ja sain seuraavan vastauksen (osa kerrottu täällä kyllä jo aiemmin).


Eli Standardiin menee ja hinnaksi tulee urheilun kanssa n. 10e. Vastasin, että jo on typerää, ettei saa kalliimpaan Premiumiin vaihtaa 50 % tarjouksen kanssa. Nyt jos tuohon vaihtaa, niin Sportin kanssa hinta nousee yht. 19 euroon...Ymmärtäisin, että tarjouksen menettää, jos vaihtaisi halvempaan sopimukseen. Pitääpä laittaa vielä viestiä perään, että toiminnallisuus tosiaan heikkenee, jos nyt tarjolla olevat 4k sisällöt eivät sisälly Standard-tilaukseen. Pistäkääpä muutkin palautetta, jos aihe kiinnostaa.
Tähän liittyen kysyin vielä 4k:n perään ja vastaus oli seuraava.

ja kiitos yhteydenotostasi HBO Maxin asiakastukeen!
Hienoa, että varmistat vielä asiaa palvelun suhteen. Autan sinua mielelläni!

Tosiaan, HBO Maxin tilaajana nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi pysyvät voimassa. Kerromme etukäteen, jos tilauksesi ominaisuuksiin tulee muutoksia tulevaisuudessa.

Lanseerauksen hetkellä alennettu hintasi ei muutu. Pysyvä alennuksesi on voimassa niin kauan, kun pidät tilauksesi voimassa ja noudatat tarjouksen ehtoja.

Nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi eivät muutu, eikä sinun tarvitse toistaiseksi korottaa tilaustyyppiäsi pitääksesi nykyiset tilausominaisuutesi/toiminnallisuutesi.

Jos palveluun liittyen tulee vielä kysymyksiä, olethan yhteydessä meihin.

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Ehkä HBO:n viestintä on ollut liian kaunistelevaa. Olisi voinut kylmästi kertoa faktat. Uusi palvelu ja hinnat taulukkoon. Ottakaa tai jättäkää.
Ongelmahan tässä nyt on a) viestinnän sekavuus ja b) asiakkaan ei annata valita. -50% säilyy ja joutuu valitsemaan paketeista uuden uudella hintaa olis vielä ihan siedettävä. Se, että pistetään väkisin johonkin tilaustasolle ja jos ei kelpaa, niin -50% pois on puhdas HV kantiksille.

Ilmoittelin minäkin kantani HBO:lle muutoksesta. Kuulemma oli sähköposteissa ruuhkaa :D Uus premiumhinta ja -50% sportistakin olis kyllä kelvannut mainiosti ilman suurempaa miettimistä. Toki 5 nykyisestä palvelutasosta ja 5 sportista tuottaa saman tuloksen.
 
Ongelmahan tässä nyt on a) viestinnän sekavuus ja b) asiakkaan ei annata valita. -50% säilyy ja joutuu valitsemaan paketeista uuden uudella hintaa olis vielä ihan siedettävä. Se, että pistetään väkisin johonkin tilaustasolle ja jos ei kelpaa, niin -50% pois on puhdas HV kantiksille.
Mä nyt edelleenkin viittaan siihen lukemisen ymmärtämiseen mikä oli joillekin kova pala ja vaikea sisäistää.
Eli sinänsä ihan selvästi ilmoitettiin asia, että vanhoilla asiakkailla ei muutu (vielä*) mikään, joten ei tarvitse mitään valintaakaan tehdä minkään paketin suhteen.
*Vielä, koska viestissä oli myös selvästi sanottu, että mahdollisista muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin (=lue: Tulemme muuttamaan ihan just kohta -50% alepakettien hinnoittelua lanseerauksen jälkeen).
Hintana tuo -50% tosiaan vertautuu siihen tulevaan Standardiin, joten mielenkiinnolla odotellaan kauanko lanseerauksen jälkeen menee, että viestivät paketin muutoksesta johonkin suuntaan "ota, tai jätä" -viestillä.
Fakta kuitenkin on, että Standard ei vastaa sitä -50% sopimusta ominaisuuksiltaan siltä osin, kuin se tilatessa on ollut, vaikka sisältöä tulisikin lisää. Sisällöllä tuota muutosta on muutenkaan huono lähteä "perustelemaan", koska suoratoistopalvelujen sisältö elää koko ajan kaikilla tarjoajilla. Uutta tulee ja vanhaa lähtee.
Ymmärrän hyvin, että joku olisi valmis maksamaan sen pari euroa lisää, jotta ominaisuudet pysyy, mutta ymmärrän myös sen, että iso osa ei halua maksaa lisää, koska eivät sellaista sopimusta ole alunperinkään tehneet.

Oma veikkaus on edelleen se, että vähän ajan kuluttua se -50% paketin hinta hilataan Premium-tasolle ja perustellaan sillä, että se on ominaisuuksiltaan Premiumin tasoa.
 
Mä nyt edelleenkin viittaan siihen lukemisen ymmärtämiseen mikä oli joillekin kova pala ja vaikea sisäistää.
Eli sinänsä ihan selvästi ilmoitettiin asia, että vanhoilla asiakkailla ei muutu (vielä*) mikään, joten ei tarvitse mitään valintaakaan tehdä minkään paketin suhteen.
*Vielä, koska viestissä oli myös selvästi sanottu, että mahdollisista muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin (=lue: Tulemme muuttamaan ihan just kohta -50% alepakettien hinnoittelua lanseerauksen jälkeen).
Hintana tuo -50% tosiaan vertautuu siihen tulevaan Standardiin, joten mielenkiinnolla odotellaan kauanko lanseerauksen jälkeen menee, että viestivät paketin muutoksesta johonkin suuntaan "ota, tai jätä" -viestillä.
Fakta kuitenkin on, että Standard ei vastaa sitä -50% sopimusta ominaisuuksiltaan siltä osin, kuin se tilatessa on ollut, vaikka sisältöä tulisikin lisää. Sisällöllä tuota muutosta on muutenkaan huono lähteä "perustelemaan", koska suoratoistopalvelujen sisältö elää koko ajan kaikilla tarjoajilla. Uutta tulee ja vanhaa lähtee.
Ymmärrän hyvin, että joku olisi valmis maksamaan sen pari euroa lisää, jotta ominaisuudet pysyy, mutta ymmärrän myös sen, että iso osa ei halua maksaa lisää, koska eivät sellaista sopimusta ole alunperinkään tehneet.

Oma veikkaus on edelleen se, että vähän ajan kuluttua se -50% paketin hinta hilataan Premium-tasolle ja perustellaan sillä, että se on ominaisuuksiltaan Premiumin tasoa.

Siis mistä ihmeen -50% alepaketista ja sopimuksesta puhut? Sehän on ihan alusta asti ollut yksinkertaisesti alennus kuukausitilauksen hinnasta, ei siihen mitään erityisiä ominaisuuksia ole koskaan kuulunut.
 
Siis mistä ihmeen -50% alepaketista ja sopimuksesta puhut? Sehän on ihan alusta asti ollut yksinkertaisesti alennus kuukausitilauksen hinnasta, ei siihen mitään erityisiä ominaisuuksia ole koskaan kuulunut.
Tietenkin siihen kuuluu ne ominaisuudet, jotka sopimuksen allekirjoitushetkellä on olemassa, eli mm. se mahdollinen 4K, HDR, Atmos ja 5kpl samanaikaisia käyttäjiä.
Ja tuosta kyseisestä (sillä hetkellä ainoasta) paketista tarjottiin rajoitetun ajan -50% alennusta.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyl ymmärrä miten Netflix muka rajoittais mökkikäyttöä tai muualla käyttöä eri laittein? Toki meillä nyt on ollu aina se paras paketti niin auttaako useampi käyttäjä sit siinä jotain...
Kuten aikaisemmin sanoin, meille tuli jo samassa taloudessa ilmoitus, että kännyliittymää käyttävä tulee erillishyväksyttää kahdeksi viikoksi ja sen jälkeen pitää liittää pääverkkoon, jota tosin tosiaan Netflix ei kerro.
 
Tietenkin siihen kuuluu ne ominaisuudet, jotka sopimuksen allekirjoitushetkellä on olemassa, eli mm. se mahdollinen 4K, HDR, Atmos ja 5kpl samanaikaisia käyttäjiä.
Ja tuosta kyseisestä (sillä hetkellä ainoasta) paketista tarjottiin rajoitetun ajan -50% alennusta.

Voitko vielä näyttää tuollaisen sopimuksen, kun ainakaan itse en allekirjoittanut mitään enkä muutenkaan löydä mitään tietoa sopimuksesta. Ostat kuukausittain käyttöoikeuden palveluun ja se voi kyllä muuttua vaikka joka kuukausi jos HBO itse niin haluaa. Siihen ovat kyllä sitoutuneet, että alennuksen pitäisi pitäisi pysyä voimassa. Lisäksi julkaisuhetkellä 4K nimikkeitä oli vain muutama hassu tarjolla ja lisäksi samanaikaiset käyttäjät oli rajoitettu kolmeen, mitä ne käsittääkseni edelleenkin on.
 
Tulen itse katkaisemaan oman nykyisen 50% jäsenyyteni kunhan olympialaiset ovat vain ohitse, jatkossa sitten tarpeen mukaan kierrättämällä kk kerrallaan kuten muidenkin suoratoistopalvelujen kohdalla. Kovasti olen itsekin ihmetellyt varsinkin uusien sarjojen/elokuvien suhteen 4K & Dolby Atmoksen puutetta, samanaikaisesti kuitenkin osa näistä on ollut jaossa amerikan serkuilla kaikkien teknisten herkkujen kera.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ne ole koskaan saanut edes mitään emailia vaikka vuosikaudet ollut tilaus.
 
Laitoin HBO:n aspaan mailia, että jatkuuko meillä -50% asiakkailla tilausominaisuuksina 4K-kuva, Atmos-ääni ja useamman laitteen tuki. Sain seuraavan pitkän vastauksen, jossa sanotaan ominaisuuksien pysyvän samana ilman tarvettta korottaa. Ei tämä kuitenkaan ole ihan yksiselitteinen ja selkeä vastaus.


Hei X,

kiitos yhteydenotostasi HBO Maxin asiakastukeen.

HBO Maxin tilaajana nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi pysyvät voimassa. Kerromme etukäteen, jos tilauksesi ominaisuuksiin tulee muutoksia tulevaisuudessa. Lanseerauksen hetkellä alennettu hintasi ei muutu. Pysyvä alennuksesi on voimassa niin kauan, kun pidät tilauksesi voimassa ja noudatat tarjouksen ehtoja. Nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi eivät muutu, eikä sinun tarvitse toistaiseksi korottaa tilaustyyppiäsi pitääksesi nykyiset tilausominaisuutesi/toiminnallisuutesi.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa. Mikäli sinulla herää lisäkysymyksiä, tai voisimme jotenkin muuten olla sinulle palveluumme liittyen avuksi, niin olethan meihin reippaasti yhteydessä. Autamme sinua mielellämme.

Saat vielä tämän jälkeen erillisen sähköpostin, jossa sinua pyydetään arvioimaan saamasi asiakaspalvelu. Olisimme todella kiitollisia mikäli voisit vastata tähän kyselyyn, jotta voimme kehittää asiakaspalvelumme laatua.

Oikein mukavaa päivänjatkoa!
 
HBO Maxin tilaajana nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi pysyvät voimassa. Kerromme etukäteen, jos tilauksesi ominaisuuksiin tulee muutoksia tulevaisuudessa. Lanseerauksen hetkellä alennettu hintasi ei muutu. Pysyvä alennuksesi on voimassa niin kauan, kun pidät tilauksesi voimassa ja noudatat tarjouksen ehtoja. Nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi eivät muutu, eikä sinun tarvitse toistaiseksi korottaa tilaustyyppiäsi pitääksesi nykyiset tilausominaisuutesi/toiminnallisuutesi.

Kyllähän noista korostetuista kohdista, samoin kuin muidenkin saamista vastauksista, huokuu aika voimakkaasti, että nyt just samantien ei mitään ominaisuuksia menetä mutta ohhoh kappas vaan parin kuukauden päästä niitä muutoksia todennäköisesti tuleekin.
 
Saas nähdä, miten käy ja mikä on hinta, kun tällä hetkellä on Elisalta viihteeseen hommattu Eurosport paketti, mikä oli aluksi tarjous 2€ nyt jo toki normaali hinta, mutta siihen on kuulunut Discovery+ ja Urheilu suoratoistona.
 
Kyllähän noista korostetuista kohdista, samoin kuin muidenkin saamista vastauksista, huokuu aika voimakkaasti, että nyt just samantien ei mitään ominaisuuksia menetä mutta ohhoh kappas vaan parin kuukauden päästä niitä muutoksia todennäköisesti tuleekin.

Sitten viimeistään katkeaa tilaus, ellei jo aikaisemmin kun saa jonon purettua tuolta mitä listalla. HBO tarjonta on kuitenkin ollut aika kuraista loppupeleissä, tuo tarjoushinta ollut ainut järkevä syy pitää tilaus voimassa katkeamatta kuten monella muullakin.
 
Myös täällä uusi Max menee kiinni, jos/kun tilauksen ominaisuudet muuttuvat nykyisestä. Perustelkoon kuka mitä tahansa. Jos en ole tyytyväinen palveluun ja heidän toimintaansa jatkossa niin kiinnihän se menee. Lompakolla äänestäminen on ainoa tapa.
 
Mitä tuohon uuteen Maxiin tulee niin sarjojen kohdalla ei varmaan suurta vaikutusta itsellä vaikkei 4K:ta löytyisikään. Aika paljon tulee katsottua tuolta sarjoja, missä ei tällä hetkelläkään ole 4K:ta tarjolla. Uusien elokuvien kohdalla taas haluaisi sen 4K:n ja Atmoksen, eli joutuisi vuokraamaan tai ostamaan ne muualta. Toisaalta aika vähän tuonne nykyiseenkin HBO Maxiin mitään uutuuselokuvia tipahtelee.

Jos kuitenkin annettaisiin käyttäjän itse valita tilauksensa ja siitä se -50% alennus niin kyllä ottaisin sen premiumin mielellään.
 
Kovasti olen itsekin ihmetellyt varsinkin uusien sarjojen/elokuvien suhteen 4K & Dolby Atmoksen puutetta, samanaikaisesti kuitenkin osa näistä on ollut jaossa amerikan serkuilla kaikkien teknisten herkkujen kera.
Varmaan noiden 4k materiaalien oikeudet on jollain muulla tai ne ovat niin korkeat ettei niitä ole kannattanut hommata tänne ja sekin kannattaa huomioida että 4k vie se 3kertaa enempi kaistaa ja tilaa palvelimilla. Varmaan haluavat pitää kustannukset mahdollisimman alhaisina että palvelu pysyy kannattavana?
Tuon takia ne laittaa 4k omaan karsinaan että saavat siitä sitten paremman hinnan ja varmaan pystyvät toivon mukaan tuomaan sinne enempi sisältöä jatkossa, myös muutakin kuin sitä omaa tuotantoa.
 
Kyllähän noista korostetuista kohdista, samoin kuin muidenkin saamista vastauksista, huokuu aika voimakkaasti, että nyt just samantien ei mitään ominaisuuksia menetä mutta ohhoh kappas vaan parin kuukauden päästä niitä muutoksia todennäköisesti tuleekin.

Toisaalta miten heidän olisi sitten pitänyt vastata? Rehellisesti "meidän tietojemme mukaan kaikki säilyy ennallaan, emme tiedä miten pitkään mutta ilmoitamme ennen muutoksia", olisiko se parempi? Ehkä lyhyempi mutta käytännössä sama viesti kuin nytkin.

Jos he olisivat esim. luvanneet "mitään muutosta hintaan tai tarjontaan ei tule tapahtumaan tämän vuoden kuluessa" kaikki huutelisivat miten lopettavat palvelun, miten tämä on kusetusta ja kun vuosi vaihtuu tulee hinta triplaantumaan tai tiputaan paskimmalle tasolle ja mainoksia tulee ovista sekä ikkunoista...

Vai luvata jotain mistä tietää jo 100% varmasti ettei se tule tapahtumaan "emme koskaan tule tekemään yhtäkään muutosta palveluformaattiimme ja se tulee ikuisesti säilymään teidän sekä sukunne hallussa vaikka meidän firmamme vaihtuisi koska tulemme vaatimaan erikseen että tämän -50% tulee säilyä jälkipolville jopa sen jälkeen kunn elämä tällä planeetalla lakkaa jos vain lajimme jatkaa eloaan tähdissä..."

Moni valitti esim. Mikrosoftin lupausta: Windows 10 tulee olemaan viimeinen käyttöjärjestelmä minkä julkaisemme mutta uskallan väittää että todella moni edelleen käyttää Microsoftin tuotteita vaikka he selvästi ovat lupauksensa pettäneet... Eikä heillä ole edes mitään vastaavaa syytä (esim. yhdistyvät Linuxin kanssa ja luovat uuden käyttiksen missä molemmat yhdessä) esittää...
 
Laitoin HBO:n aspaan mailia, että jatkuuko meillä -50% asiakkailla tilausominaisuuksina 4K-kuva, Atmos-ääni ja useamman laitteen tuki. Sain seuraavan pitkän vastauksen, jossa sanotaan ominaisuuksien pysyvän samana ilman tarvettta korottaa. Ei tämä kuitenkaan ole ihan yksiselitteinen ja selkeä vastaus.


Hei X,

kiitos yhteydenotostasi HBO Maxin asiakastukeen.

HBO Maxin tilaajana nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi pysyvät voimassa. Kerromme etukäteen, jos tilauksesi ominaisuuksiin tulee muutoksia tulevaisuudessa. Lanseerauksen hetkellä alennettu hintasi ei muutu. Pysyvä alennuksesi on voimassa niin kauan, kun pidät tilauksesi voimassa ja noudatat tarjouksen ehtoja. Nykyiset tilausominaisuutesi ja toiminnallisuutesi eivät muutu, eikä sinun tarvitse toistaiseksi korottaa tilaustyyppiäsi pitääksesi nykyiset tilausominaisuutesi/toiminnallisuutesi.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa. Mikäli sinulla herää lisäkysymyksiä, tai voisimme jotenkin muuten olla sinulle palveluumme liittyen avuksi, niin olethan meihin reippaasti yhteydessä. Autamme sinua mielellämme.

Saat vielä tämän jälkeen erillisen sähköpostin, jossa sinua pyydetään arvioimaan saamasi asiakaspalvelu. Olisimme todella kiitollisia mikäli voisit vastata tähän kyselyyn, jotta voimme kehittää asiakaspalvelumme laatua.

Oikein mukavaa päivänjatkoa!
Eikös tämä ole käytännössä se sama mikä tuli automaattisesti kaikille ja jota täällä on toisteltu moneen otteeseen koko viikon ajan? Tuolta aspasta ovat vastailleet sekä tällä copypastella, että omalla mutullaan vähän kaikenlaista. Todellisuus selviää varmaankin vasta sitten kun palvelu tulee oikeasti käyttöön ja siitä sitten muutaman kuukauden sisällä pitäisi selvitä, että haihtuuko se vanhojen asiakkaiden tarjous taivaan tuuliin.
Ainoa oikea tapa olisi ollut ilmoittaa, että uudet paketit nämä, hinnat nämä, valitse omasi ja siitä -50% edelleen maailman tappiin.
Se olisi ollut jo aivan liian hyvää ollakseen totta. Enkä usko muutenkaan, että HBO haluaa roikottaa etuasiakkaita riesana kovin pitkään.
 
Maaliskuussa tuli katsottua Fargo, täälläkin olleiden suosittelujen perusteella. Oikein hyvät 2 kautta, enempää ei jaksa.

Sen jälkeen parks and vapaa-aika, tajusin kyllä missä kohtaa pitäisi nauraa mutta jotenkin niin teennäinen että puoleentoista jaksoon saa jäädä.

Ei ole oikein hyvää syytä jäädä vakkariksi. Esa ja vesa 90 päivää morsiamina ei riitä. Ottaa taas silloin kun tulee joku sarja+leffoja, kuukaudessa kerkeää hyvin katsoa kaikki hypetetyt setit
 
Viimeksi muokattu:
Se olisi ollut jo aivan liian hyvää ollakseen totta. Enkä usko muutenkaan, että HBO haluaa roikottaa etuasiakkaita riesana kovin pitkään.
Ei varmaan haluaisi joo roikottaa, mutta vaihtoehtona on asiakaskato. Täyttä hintaa tuosta paskakasasta ei kyllä maksa hullukaan.
 
Ei varmaan haluaisi joo roikottaa, mutta vaihtoehtona on asiakaskato. Täyttä hintaa tuosta paskakasasta ei kyllä maksa hullukaan.
Tämäpä juuri. Silloin kun HBO Nordic tuli niin en mielestäni maksanut palvelusta kuin muutaman kerran. Silloin tuli hyödynnettyä niitä jatkuvia ilmaiskuukausia ja maksettua vain kun oikeasti oli tarvetta. Tuon - 50% alennuksen ansiosta HBO on saanut minusta pitkäaikaisen asiakkaan ja ilman sitä palvelu olisi mennyt tauolle jo monta kertaa. Nyt jos ominaisuudet huononevat niin päätän palvelun ja palaan vanhaan tapaan jossa maksan vain kun tarvitsen palvelua. Todennäköisesti melko harvoin.

Niin kuin täälläkin on ihmetelty, niin en ymmärrä minkä takia vanhoille asiakkaille ei voi suoraan tarjota tuota alennusta mistä tahansa paketista. Tuohan on erinomainen tapa lukita asiakkaita palveluun vai uskovatko HBO:n päättäjät että sisältö on niin hyvää, että kaikki ovat valmiita maksamaan täyttä hintaa kuukausittain. Kannattaa pari kertaa miettiä, onko järkevää rampauttaa palvelua asiakkailta, jotka ovat roikkuneet mukana vuosia. Väitän näiden asiakkaiden roikkuvan mukana tuon tarjouksen takia, ei siksi että olisivat HBO:n faneja.
 
Niin kuin täälläkin on ihmetelty, niin en ymmärrä minkä takia vanhoille asiakkaille ei voi suoraan tarjota tuota alennusta mistä tahansa paketista. Tuohan on erinomainen tapa lukita asiakkaita palveluun vai uskovatko HBO:n päättäjät että sisältö on niin hyvää, että kaikki ovat valmiita maksamaan täyttä hintaa kuukausittain. Kannattaa pari kertaa miettiä, onko järkevää rampauttaa palvelua asiakkailta, jotka ovat roikkuneet mukana vuosia. Väitän näiden asiakkaiden roikkuvan mukana tuon tarjouksen takia, ei siksi että olisivat HBO:n faneja.

Paras tapa saada asiakkailta enemmän rahaa, on tarjota se upgrade, joka pakottaa päivittämään.
Virhe on tehty siinä, että alunperin tarjottu paketti oli liian hyvä.

Varmasti HBO:lla keskustellaan, että mikä osuus käyttäjistä jättää laivan, jos pistetäänkin kaikki alennustilaajat 1080p-materiaaliin. Ja myös, kuinka moni sitten maksaa 4K-materiaalista. Ja uskoisin ihan mutulla, että siellä on laskelmissa kovasti liioteltu niitä 4K:sta maksavien asiakkaiden määriä.

Minä ainakin vielä hetken katselisin 1080p-tarkkuudella tilaustani, mutta kai katsoisin pois kiinnostavan sisällön ja lopettaisin tilaukseni kesään mennessä.

--

Mutulla taas tuntuu, että alennuksella tilaavien asiakkaiden määrä on suuri. Ja se on tasaista tuloa. Niin nyt haluavat pitää nämä tilaajat, mutta kuitenkin saada lisää rahaa. Veikkaisin, että siellä keskustellaan vielä asioista ja asiakaspalvelukaan ei tiedä, mitä lopullisesti on luvassa.

Yksi todennäköinen vaihtoehto on, että tilaukset oikeasti säilyy ennallaan. Sitten saadaan siirtymä pois alta ja tilaajat pidettyä. Tämä kyllä - niinkuin keskustelussa on mainittu - ei ole pysyvä vaihtoehto. Heti kun pöly on laskeutunut, nämä tilaukset siirretään huonompiin, koska se nyt olisi huonoa johtamista, jos uutta palvelua ei edes yritettäisi saada tuottamaan enemmän rahaa myös vanhoilta tilaajilta.
 
Minusta tuokin on jotenkin turhaa spekulointia ja analysointia. Eiköhän sillä palveluntarjoajalla ole parempaa tietoa ja dataa asiakkaiden käyttäytymisestä ihan maailmanlaajuisesti mikä saa nämä yksittäisten käyttäjien mutuilut vaikuttamaan täysin turhalta. Varmasti näitä asioita on siellä mietitty etukäteen, ja jos vaikka nyt joku suuri asiakaskato kävisikin jostain syystä niin eihän mikään estä heitä aloittamasta uutta alennuskampanjaa.
 
jos vaikka nyt joku suuri asiakaskato kävisikin jostain syystä niin eihän mikään estä heitä aloittamasta uutta alennuskampanjaa.

Tuota.. ..miten tämän nyt kauniisti muotoilisi. JOS oikeasti tapahtuisi noin niin se uusi -50% kampanja olisi toki meille kuluttajille todella kova diili mutta tuskin heille. Koska silloin niitä jotka tarjoukseen tarttuisivat olisi suuri määrä ja vastaavasti ne jotka näiden käyttäjien kautta (eli käyttäjät kertoisivat tulevaisuudessa miten hyvä palvelu on, miten reilu alennus ja kannattaa ilman muuta kokeilla, on hyviä ohjelmia jne jne) liittyisi olisi suhteessa paljon pienempi kuin mitä nyt tämän alkuperäisen -50% kautta on tullut (varsinkin joka nyt on siirtymässä uuteen palveluun ja uskollisesti maksanut tuon koska "se nyt on niin halpa vaikka ei käyttäisi" mihin itsekin olen sortunut).

En ole töissä heillä enkä hoida heidän markkinointiaan mutta uskallan väittää näin. Elleivät sitten tee jotain "3kk -50%, tule ja tutustu" tyyppistä tarjousta luottaen siihen että käyttäjät unohtavat perua tuon tilauksen mikä toki voisi myös aiheuttaa ryntäyksen mutta antaa myös negatiivista palautetta niiltä jotka unohtavat sen perua ja sitten valittavat kaikille miten se on "palvelun vika kun heitä huijattiin".
 
"Juuh, elikkäs."

1713772865079.png


"Toiminnallisuus" ja "ominaisuus" voi oikeastaan olla sama asia. :)

Katsotaan mitä vastaavat.
Esihenkilön kautta saatuja vastauksia:

1714119619707.png



Kyselin vielä että jäähän 4K ja Atmos-laadut nykyiseen tilaukseen ja vastaus on sama kuin mitä täällä postattiin jo aiemmin:

1714119690409.png


Jäädään odottamaan miten tässä lopulta käy.
 
On kyllä jotenkin niin kiertäen ja kaarrellen koko ajan sanottu hyvin yksinkertainen asia, että jotain kivaa (tai ehkä vähemmän kivaa) ylläriä sieltä on varmasti luvassa.
 
Tuota.. ..miten tämän nyt kauniisti muotoilisi. JOS oikeasti tapahtuisi noin niin se uusi -50% kampanja olisi toki meille kuluttajille todella kova diili mutta tuskin heille. Koska silloin niitä jotka tarjoukseen tarttuisivat olisi suuri määrä ja vastaavasti ne jotka näiden käyttäjien kautta (eli käyttäjät kertoisivat tulevaisuudessa miten hyvä palvelu on, miten reilu alennus ja kannattaa ilman muuta kokeilla, on hyviä ohjelmia jne jne) liittyisi olisi suhteessa paljon pienempi kuin mitä nyt tämän alkuperäisen -50% kautta on tullut (varsinkin joka nyt on siirtymässä uuteen palveluun ja uskollisesti maksanut tuon koska "se nyt on niin halpa vaikka ei käyttäisi" mihin itsekin olen sortunut).

En ole töissä heillä enkä hoida heidän markkinointiaan mutta uskallan väittää näin. Elleivät sitten tee jotain "3kk -50%, tule ja tutustu" tyyppistä tarjousta luottaen siihen että käyttäjät unohtavat perua tuon tilauksen mikä toki voisi myös aiheuttaa ryntäyksen mutta antaa myös negatiivista palautetta niiltä jotka unohtavat sen perua ja sitten valittavat kaikille miten se on "palvelun vika kun heitä huijattiin".
No aivan samanlainen diilihän se olisi kuin mikä se alkuperäinenkin -50% diili oli. Tai voihan uusi alennuskampanja olla tosiaan aivan erilainenkin. Kyllä siellä HBO:llakin osataan laskea 1+1 ja varmasti myös kertolaskuja, sillä erotuksella että noita laskutoimituksia varten heillä sentään on faktoja ja numeroita joita täällä kenelläkään ei ole.
 
Huonontaisivat vaan sitä niin saisin hyvän syyn perua tilauksen. Nyt on vielä femmalla pitänyt roikkumassa, mutta senttiäkään en maksa enemää tai jos 4k ja atmos lähtee niin soromno. Tän voi sit sillä 14€/kk ottaa joskus kuukaudeksi jos tarve.
 
Ei varmaan haluaisi joo roikottaa, mutta vaihtoehtona on asiakaskato. Täyttä hintaa tuosta paskakasasta ei kyllä maksa hullukaan.
Tämäpä juuri. Silloin kun HBO Nordic tuli niin en mielestäni maksanut palvelusta kuin muutaman kerran. Silloin tuli hyödynnettyä niitä jatkuvia ilmaiskuukausia ja maksettua vain kun oikeasti oli tarvetta. Tuon - 50% alennuksen ansiosta HBO on saanut minusta pitkäaikaisen asiakkaan ja ilman sitä palvelu olisi mennyt tauolle jo monta kertaa. Nyt jos ominaisuudet huononevat niin päätän palvelun ja palaan vanhaan tapaan jossa maksan vain kun tarvitsen palvelua. Todennäköisesti melko harvoin.
Paras tapa saada asiakkailta enemmän rahaa, on tarjota se upgrade, joka pakottaa päivittämään.
Virhe on tehty siinä, että alunperin tarjottu paketti oli liian hyvä.
Joo ei HBO ole omasta mielestäni täyden hintansa (silloin 9€/kk, nyt 10€/kk) arvoinen ollut. Yritetään edelleenkin ratsastaa niillä ikivanhoilla hittisarjoilla.
Enkä myöskään täysin allekirjoita, että alunperin tarjottu -50%-paketti oli liian hyvä. Sillä alehinnalla pääsi juuri Disney+ ja Primevideon hinnan alle. Hintana siis juuri ja juuri sellainen, että varmasti moni viitsii roikottaa tilaustansa päällä, vaikkei käyttöä edes olisi ihan niin paljoa. Loppujen lopuksi tuo -50% paketti ei edes ihan hirveästi eroa 70€/v hinnasta.
Itse en tainnut Nordic aikoina maksaa tilauksesta kertaakaan, vaan aina joku ilmaiskuukausi-paketti käytössä, jos sellainen oli tarjolla ja se riitti varsin hyvin kyseisen lafkan tarjonnalle, koska ei sinne ikinä mitään uutta tullut (ja laatukin oli mitä oli).
Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että jopa tuleva Premium -50% hinnalla olisi liikaa tarjontaan nähden (olettaen, että Discoveryn kautta ei mitään kovin mullistavaa tapahdu sarja/elokuvapuolella ja mitään reality-paskaa/tv-kanavia en laske tähän mukaan), joten se jossain vaiheessa tuleva pakko-upgrade katkaisee kyllä viimeistään omankin tilauksen.
Onhan tuollainen 140% hinnankorotus vs. vanha vuositilaus aika törkeän hapokasta samoista ominaisuuksista.
 
Joo ei HBO ole omasta mielestäni täyden hintansa (silloin 9€/kk, nyt 10€/kk) arvoinen ollut

Ihan uteliaisuutta: mikä suoratoisto sun mielestä on sitten hintansa arvoinen tällä hetkellä? Toisin sanoen: minkä olet viimeksi tilanut ja hinnan maksanut? Onhan HBO:n -50% poikkeuksellisen halpa hinta kun vertaa moneen muuhun.
 
Ihan uteliaisuutta: mikä suoratoisto sun mielestä on sitten hintansa arvoinen tällä hetkellä? Toisin sanoen: minkä olet viimeksi tilanut ja hinnan maksanut? Onhan HBO:n -50% poikkeuksellisen halpa hinta kun vertaa moneen muuhun.
Jos vertaillaan uudessa sisällössä niin kyllä HBO:lle tulee aika hitaasti uusia sarjoja/elokuvia, joista riittäisi vaikka kokonaiseksi kuukaudeksi katsottavaa. Se on hyvä juuri tuolla -50%:n hinnalla kun pystyy pitämään muitakin palveluita saman aikaisesti, eikä ole sidottu sen rajalliseen sisältöön.
 
Ihan uteliaisuutta: mikä suoratoisto sun mielestä on sitten hintansa arvoinen tällä hetkellä? Toisin sanoen: minkä olet viimeksi tilanut ja hinnan maksanut? Onhan HBO:n -50% poikkeuksellisen halpa hinta kun vertaa moneen muuhun.
Poikkeuksellisen halpa on suhteellinen käsite. Kuten sanoin, niin vuositilaus on lähes saman hintainen, joten ei tuo mitenkään poikkeuksellisen halpa ole siihen verrattuna.
Jos sitä vertaa suoraan Netflixin kalleimpaan tilaukseen, niin siihen nähden on todella halpa, mutta nimikkeiden tarjonnan mukaan vertaamalla ei enää ole samassa suhteessa todella halpa, koska Netflixin tarjonta on ihan toiselta planeetalta.

Eniten koen saavani tällä hetkellä vastinetta Netflixistä Turkin hinnalla, joten sanotaan, että se on tällä hetkellä hintansa arvoinen.
Ei se Skyshowtime -50% hinnalla myöskään ollut hintansa arvoinen loppupeleissä ja sitäkin osa pitää naurettavan halpana.

Noin yleisestikin tässä käsiin levinneessä suoratoistokentässä hinta ja tarjonta ei enää kohtaa monenkaan kohdalla. Sen kertoo yleisesti jo kohonneet piratismiluvutkin.

Maksan neljää suoratoistopalvelua tällä hetkellä ja jos kaikista palveluista pitäisi maksaa ns. täyttä hintaa, niin kyllä se menisi pätkittäin/kausittain eri palveluntarjoajien kanssa ja osa olisi koko ajan tauolla. Näin moni tutuistakin toimii. Maksamani palvelumaksut ei siis ainakaan lisääntyisi missään muodossa.
Ennen oli aika perus, että esim. Netflix oli about kaikilla jatkuvana tilauksensa, mutta nykyään aika moni tauottaa sitäkin, koska se on niin kallis.
Kaikki on suhteellista. Se mikä sulle on naurettavan halpaa tarjontaan nähden, niin jollekin toiselle se ei ole.
 
Jos vertaillaan uudessa sisällössä niin kyllä HBO:lle tulee aika hitaasti uusia sarjoja/elokuvia, joista riittäisi vaikka kokonaiseksi kuukaudeksi katsottavaa. Se on hyvä juuri tuolla -50%:n hinnalla kun pystyy pitämään muitakin palveluita saman aikaisesti, eikä ole sidottu sen rajalliseen sisältöön.

Tämä tosiaan riippuu hirmu paljon kulutustahdista. Mulle (ja avokille) Netflix ja HBO on tarjonnut vuosikausia tarpeeksi katsottavaa, mutta en katso päivittäin, enkä katso montaa tuntia kerralla. Jos taas katsoo tarpeeksi paljojn, ei mikään palvelu voi kattaa kysyntää vaan on pakko käyttää useita palveluita. Ainakin jos rima on edes kohtuullisen korkealla. Sille ei voi mitään. Kulutustahti määrää riittävyyden. Ja tietenkin maku.

Eniten koen saavani tällä hetkellä vastinetta Netflixistä Turkin hinnalla, joten sanotaan, että se on tällä hetkellä hintansa arvoinen.

Ehkä puhutaan kuitenkin palveluiden oikeista hinnoista, joilla niitä myydään eri alueille. Eikä VPN-kikkailuista, kotka eivät luultavasti edes ole käyttöehtojen mukaisia tai välttämättä edes laillisia. Netflix siis halvimmillaan n. 8ee/kk. HBO -50%:lla vajaat 5e/kk tai ilman alennusta vajaan 10e/kk.

Ymmärsinkö oikein, että mielestäsi mikään suoratoistopalvelu ei siis ole hintansa arvoinen normaalihinnalla etkä siis mitään tällä hetlellä tilaa normaalihinnalla? Jos taas jotain noista neljästä tilaat täydellä hinnalla, on se määritelmän mukaan hintansa arvoinen. Mikä se mahtaa siis olla, jos näin teet?

Se mikä sulle on naurettavan halpaa tarjontaan nähden, niin jollekin toiselle se ei ole.

Ehdottomasti näin. Toiselle se HBO/Netflix on merkittävä kuluerä, toiselle vain pyöristysvirhe. Mua silti kiinnostaa se, mitä ihmiset ajattelevat laillisesta sisällönkuluttamisesta ja siitä mitä siitä maksetaan ja pyydetään. Itselläni suoratoistopalvelut ovat lisäneet todella voimakkaasti sisällöstä maksamista ja mielelläni maksan niin sarjoista, leffoista kuin musiikista eri muodoissa enkä koe edes Netflixä erityisen kalliiksi.

PS. Pitäisi olla joku yleisempi suoratoistoketju. Ei liity tämä enää suoraan HBO:hon. Mutta menköön.
 
Viimeksi muokattu:
Musiikin puolella saa 11€ melkein kaiken musiikin mitä ihminen ja ai on saanut aikaan. Ja high ressinä jos kokee tarvitsevansa. Joo tuossakin on virheensä mutta kysymys kuuluu missä AV puolella on se palvelu missä saa suurin piirtein kaiken parhaalla mahdollisella laadulla vaikka 30€ kuussa?

En tiedä haluanko semmoista mutta tuo ero musiikin/ leffojen jakelussa välillä vähän ihmetyttää
 
missä AV puolella on se palvelu missä saa suurin piirtein kaiken parhaalla mahdollisella laadulla vaikka 30€ kuussa?

Eipä taida olla. Vuokraamalla voi löytyä enemmän saman katon alta, mutta laatu on mitä on. Leffa- ja sarjapuolella jakeluoikeudet on varmaan tosi paljon arvokkaampia ja niiden haltijoilla on enemmän intressiä myöntää oikeudet vain jollekin ja toisaalta pyytää sikahintaa paremmaasta laadusta. Tai pitää oikeudet itsellään ekä myydä sisältöä muille palveluille. Toi sitten johtaa pirstaloitumiseen.

Jostain syystä musapuolella tuota ei ole tapahtunut. Voisiko tuohon vaikuttaa se, että koko touhu on aina ollut aika tappiollista. Eli isot mediatalot eivät ole vielä alkaneet rakentaa omia alustojaan, joilla jaeltaisiin vain omien artistien musiikkia, eikä niitä myytäisi muille. Sitten kun tuo saadaan kannattavaksi, niin voi olla että sielläkin alkaa pirstaloituminen.

Mutta tämä 100% mutua. Joku on varmaan oikeasti tätä pohtinut.
 
Mua silti kiinnostaa se, mitä ihmiset ajattelevat laillisesta sisällönkuluttamisesta ja siitä mitä siitä maksetaan ja pyydetään. Itselläni suoratoistopalvelut ovat lisäneet todella voimakkaasti sisällöstä maksamista ja mielelläni maksan niin sarjoista, leffoista kuin musiikista eri muodoissa enkä koe edes Netflixä erityisen kalliiksi.

Kun nyt kysyit niin.. ..kun Netflix tuli Suomeen ja niin pitkään kuin vanhana asiakkaana pystyi pitämään sen alle 8€ hinnan sitä pidin, nyt "lähes heti perään" kun sai -50% HBO maxin olen sitä pitänyt ja minusta se on edullinen hinta. Mutta en todellakaan siitä täyttä hintaa maksaisi. Varmaankin joku alle 8€/kk on ihan OK hinta kun ei todellakaan päivittäin tule katsottua. Hyvä jos viikottain.

Jos olisi suurkuluttaja mikä päivittäin tunteja katsoisi varmasti lähes kaikki suoratoistopalvelut olisivat ns. edullisia, ainakin jos vertaisi elokuvalippujen hintoihin.
 
Varsin pliisun Tokyo Vicen ykköskauden jälkeen kakkoskausi oli yllättäen aika hemmetin paljon parempi. Helposti suosituksen arvoinen, varsinkin nyt erinomaisen Shogunin aiheuttaman japanipöhinän jälkimainingeissa.
 
Varsin pliisun Tokyo Vicen ykköskauden jälkeen kakkoskausi oli yllättäen aika hemmetin paljon parempi. Helposti suosituksen arvoinen, varsinkin nyt erinomaisen Shogunin aiheuttaman japanipöhinän jälkimainingeissa.

Oho, itseltä mennyt täysin ohi että tästäkin on tullut toinen kausi. Täytyy ottaa tarkasteluun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 083
Viestejä
4 501 267
Jäsenet
74 327
Uusin jäsen
keisis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom