Netflix

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 746
Siirretty toisesta ketjusta.

Millä tavalla se on väärässä olemimista jos totean, että kun striimauspalvelujen enshittification etenee, se karkoittaa minut ja muita kaltaisiani asiakkaita?
Olit siis väärässä kun väitit että "Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon". Päinvastoin, kovasti yritti saada lisää maksavia asiakkaita ottamalla riskin, ja onnistui siinä.

Netflix lisää asiakkaita koska blokkasi tunnusten jaon
Siltä se vaikuttaa. Tilaajamäärä kohosi ennätykseen välittömästi kun jakamisenesto otettiin käyttöön:

it's becoming clear that Netflix's password-sharing crackdown has been a resounding success.
[...]
Antenna said that in the first six days after the clampdown went into effect, Netflix had "the four single largest days of US user acquisition" in the four and a half years Antenna had tracked it. And new data the firm released on Wednesday shows momentum has continued.

Tai:

Last year, Netflix made a particularly risky bet by pushing users who share passwords to create their own accounts — but it’s paid off.

Netflix, the dominant player in streaming, added more than 9 million subscribers in the first three months of the year, hitting a record high of 269.6 million subscribers.

“It added more subscribers than many analysts, myself included, expected,” said eMarketer senior analyst Ross Benes. “This signals that password sharing was even more common than previously thought as Netflix keeps converting freeloader viewers into paid users.”

Vastaavia analyysejä on kymmeniä. Voin postata tänne jokaisen. Kyse ei ole vain minun mielipiteestäni.

Onko se vapaamatkustusta jos käytännössä lähinnä maksoin veljelleni Netflix-tilausta? Ehkä sitten niin.
On vapaamatkustamista. Voit yhä edelleen tukea veljeäsi. Se on tukemista että maksat hänen kulujaan. Se on vapaamatkustamista että useampi ihminen jakaa yhden katseluoikeuden käyttöehtojen vastaisesti. Nyt siitä on tehty vähän vaikeampaa ja siksi tilausmäärät kasvoivat. Netflixille on yhä kasvavaa kysyntää.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 325
Olit siis väärässä kun väitit että "Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon". Päinvastoin, kovasti yritti saada lisää maksavia asiakkaita ottamalla riskin, ja onnistui siinä.
Tämä on edelleen ihan puhdasta saivartelua. En ole missään vaiheessa puhunut mistään muusta kuin omasta puolestani. Vaikka triljoona kärpästä olisi sitä mieltä, että on ihan ok, että pizzaan vaihdetaan kinkun tilalle paskapökäle, niin minut se asiakkaana kyllä karkoittaisi, eikä minua kärpästen mielipide kiinnosta.

Siltä se vaikuttaa. Tilaajamäärä kohosi ennätykseen välittömästi kun jakamisenesto otettiin käyttöön:

Tai:


Vastaavia analyysejä on kymmeniä. Voin postata tänne jokaisen. Kyse ei ole vain minun mielipiteestäni.
Leijona raportoi, että keitaan vesi on mukavan viileää, eikä kannata huolehtia aluskasvillisuudessa liikkuvista varjoista!

Edelleenkin, Netflix teki samaan aikaan tunnarien jakamismuutoksen kanssa myös muita liikkeitä: enemmän bundleja, uusi mainos-tier, aggressiivinen laajentuminen erityisesti Intiassa jne. Tämä ei varmasti ollut myöskään sattumaa, koska totta munassa he haluavat saada asiat näyttämään siltä, että tunnusten jakamisen estäminen oli nerokas bisnesveto. Aika näyttää miten heille tosiasiassa käy.

On vapaamatkustamista. Voit yhä edelleen tukea veljeäsi. Se on tukemista että maksat hänen kulujaan.
Tämäkin on ihan puhdasta saivartelua, tai sitten meidän käsityksemme "vapaamatkustuksesta" on aika erilainen. Minun mielestäni kun lähinnä piratismi on aidosti vapaamatkustamista. Tuossa minun ja veljeni tilanteessa ei varsinaisesti ollut Netflixin kannalta mitään eroa kumpi palvelua käytti ja kumpi palvelun maksoi. Itseasiassa jos tunnuksien jakaminen ei olisi ollut mahdollista, tilanne olisi ollut Netflixin kannalta nettonegatiivinen rahallisesti, koska persaukinen veljeni olisi tuskin omaakaan tilausta ottanut ja minä en olisi ainakaan mitään kestotilausta pitänyt kaikkien noiden vuosien ajan. Ja näinhän siinä nyt meidän osaltamme kävikin: aiemmin oli yksi tilaus ja 1.02 katsojaa, nyt on nolla tilausta ja nolla katsojaa.

Se on vapaamatkustamista että useampi ihminen jakaa yhden katseluoikeuden käyttöehtojen vastaisesti. Nyt siitä on tehty vähän vaikeampaa ja siksi tilausmäärät kasvoivat. Netflixille on yhä kasvavaa kysyntää.
Netflixin käyttöehdot eivät edelleenkään aiemmin mitenkään spesifisti kieltäneet tunnusten jakamista esim. perheen kesken, vaan tähän pitkään suorastaan kannustettiin.

Niin tai näin, minulla on tähän asti rullannut kolme striimauspalvelua kestotilauksena, mutta tämä luku on vauhdilla lähestymässä nollaa. Netflix menetti jo minun rahani, HBO (jonka tunnareilla veljeni myös vapaamatkustaa!) tuntuu myös kovasti haluavan eroon minun rahoistani ja seuraavaaksi vuorossa on sitten varmaankin Disney+, jossa meillä on kuuden(!) vapaamatkustajan rinki maksamassa yhteisvuositilausta. Katson noista ylipäätään niin vähän mitään ja kaikkiin on ollut joku "ulkoinen" syy ylläpitämässä kestotilausta: Netflix - koska veli, HBO - koska avaistarjouksen takia halpa, D+ - koska törkyhalpa, joten luopuminen on varsin helppoa, varsinkin kun kaikista olen jo aikaa sitten ne oikeasti kiinnostavat asiat katsonut ja uusi sisältö tuntuu olevan säännöllisemmin paskaa kuin kultaa.

Pärjään kyllä ihan hyvin ilman yhtäkään noista ja he myös varmasti pärjäävät ilman minun ja kaltaisteni kestotilauksia, kunhan kärpäsiä riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 746
Tämä on edelleen ihan puhdasta saivartelua. En ole missään vaiheessa puhunut mistään muusta kuin omasta puolestani.
Ei ole mitään saivartelua, vaan Netflix sai salasanarajoituksilla ennätysmäisen asiakasmäärän kasvun. Se oli vastaukseni kommenttiisi, jossa kirjoitit että "Kovasti yrittävän kilvan päästä asiakkaista eroon". Keskustelen ketjun aiheesta, joka on Netflix ja perustelin, miksi Netflix toimi järkevästi vaikka se muutaman kiukustuneen asiakkaan menettääkin. Se ei yrittänyt päästä asiakkaistaan eroon riippumatta sinun mielipiteestäsi. Se yritti haalia niitä lisää ja onnistui.

Tämäkin on ihan puhdasta saivartelua, tai sitten meidän käsityksemme "vapaamatkustuksesta" on aika erilainen. Minun mielestäni kun lähinnä piratismi on aidosti vapaamatkustamista. Tuossa minun ja veljeni tilanteessa ei varsinaisesti ollut Netflixin kannalta mitään eroa kumpi palvelua käytti ja kumpi palvelun maksoi.
Ei ole mitään saivartelua. Vapaamatkustamista on se, että jaatte tunnukset käyttöehtojen vastaisesti jotta saatte palvelun halvemmalla. Enää tämä ei onnistu niin helposti, joten joko maksatte palvelusta sen oikean hinnan tai ette käytä palvelua. Jos taas vain haluat tukea veljeäsi, voit sen yhtä tehdä. Netflixin kannalta on hyvin paljon eroa, montako euroa se saa per palvelun käyttäjä.

Piratismi taas on laitonta, ja siinä mielessä vielä vähän eri asia.

Pärjään kyllä ihan hyvin ilman yhtäkään noista
No sitten mitään ongelmaa ei ole! Sinä säästät rahasi ja Netflix säästyy yhdeltä ylimääräiseltä vapaamatkustajalta ja kaikki ovat tyytyväisiä :kippis:
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
557
Nyt pamahti tämä koodi kysely tännekin. Millä heitolla tuo kotiverkko määritellään jos ei ole kuin tabletit ja läppäri käytössä? Ohjeet on telkkarille. Tabletin selaimella pääsee muttei äpillä
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 230
Nyt pamahti tämä koodi kysely tännekin. Millä heitolla tuo kotiverkko määritellään jos ei ole kuin tabletit ja läppäri käytössä? Ohjeet on telkkarille. Tabletin selaimella pääsee muttei äpillä
Outoa, tuota ei pitäis tulla, kerta sulla ei televisiota ole käytössä, olethan varma ettei ole tunnukset vuotanut tjsp?:

Netflix-kotitalouden asettaminen ilman televisiota

Jos et katso Netflixiä televisiolla tai jos sinulla ei ole televisiota, sinun ei tarvitse asettaa tilillesi Netflix-kotitaloutta.
Jos tunnistamattomat laitteet käyttävät tiliäsi, voit kirjautua niistä ulos siirtymällä Hallinnoi pääsyä ja laitteita -sivulle.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
557
Outoa, tuota ei pitäis tulla, kerta sulla ei televisiota ole käytössä, olethan varma ettei ole tunnukset vuotanut tjsp?:

Netflix-kotitalouden asettaminen ilman televisiota

Jos et katso Netflixiä televisiolla tai jos sinulla ei ole televisiota, sinun ei tarvitse asettaa tilillesi Netflix-kotitaloutta.
Jos tunnistamattomat laitteet käyttävät tiliäsi, voit kirjautua niistä ulos siirtymällä Hallinnoi pääsyä ja laitteita -sivulle.
Katsoin tuon listan laitteista, tabletit, neljä puhelinta ja kolme läppäriä listalla. No, pitää laittaa ne koodit ja katsoa miten etenee. Sijainnit vaan vaihtelee laitteilla Espoo-tampere-jyväskylä akselilla (mikä on ok).

Edit. Jaa, olihan siellä Google TV palikka
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 826
Viestejä
4 209 322
Jäsenet
70 966
Uusin jäsen
Julperi1

Hinta.fi

Ylös Bottom