M-ITX ja sitä pienemmät pelikoneet

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845

Corsairilla nyt SF450/600 Platinumeja varastossa!
117.85/129.85€ tulee hinnaksi standard shippingillä (Express +5€). Noin pienellä hintaerolla ei liene järkevää ottaa pienempää. Laitoin SF600 Goldille "kaverin" tilaukseen :cool:
e: linkki
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Terve.

Tarkoitus olisi siirtyä hieman pienempään koteloon nzxt s340:stä ja mahdollisesti myös hiljaisempaan m-itx koteloon.

Katsellut nyt thermaltake core v1 ja node 304 väliltä, mutta mikäli haluan säilyttää vanhasta buildista powerin ja gpun, niin taitaa core v1 olla ainoa vaihtoehto. Powerina siis evga g2 750w ja gpu on asusin dual GTX 1060.

Ilmeisesti nuo pitäisi mahtua core v1:een, mutta ei node 304. Heittäkää toki ehdotuksia myös muista koteloista. Hiljaisuus ja suht hyvä ilmanvaihto kriteereinä, powerin ja gpu:n mahtumisen lisäksi.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Heittäkää toki ehdotuksia myös muista koteloista. Hiljaisuus ja suht hyvä ilmanvaihto kriteereinä, powerin ja gpu:n mahtumisen lisäksi
Nano S:ään monet ainakin mahduttaneet G2:n ja mahtuis pidempikin näyttis.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Core V21 olen ainakin kuullut että on aika rimpula rakenne. Toki ei tohon hintaan voikaan odottaa hirveesti mitään.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
53
Terve.

Tarkoitus olisi siirtyä hieman pienempään koteloon nzxt s340:stä ja mahdollisesti myös hiljaisempaan m-itx koteloon.

Katsellut nyt thermaltake core v1 ja node 304 väliltä, mutta mikäli haluan säilyttää vanhasta buildista powerin ja gpun, niin taitaa core v1 olla ainoa vaihtoehto. Powerina siis evga g2 750w ja gpu on asusin dual GTX 1060.

Ilmeisesti nuo pitäisi mahtua core v1:een, mutta ei node 304. Heittäkää toki ehdotuksia myös muista koteloista. Hiljaisuus ja suht hyvä ilmanvaihto kriteereinä, powerin ja gpu:n mahtumisen lisäksi.
Nodella mennään ja sama dual mahtuu hyvin. Virtalähteenä on focus+ 550w. Voin suositella lämpimästi. Toisessa nodessa on sitten kevyempää rautaa, mutta kiintolevyjä. Yllättävän monipuolinen kotelo.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Oma räpellys Nano S:ssä. Tilaa vaikka muille jakaa. Äänetön perus työpöytä / office käytössä. Delta T ~12-13C levossa. Speksit sivussa.

Vaihoin emon ja ei sit mahtunu enää radi kattoon, koska emon virransyöttö erillisellä tytärlevyllä emon ylälaidassa.... Ehkä optimaalisempi ois kääntää katto sisään ja radilta edestä ulos, ei vaa jaksa ku tälläki toimii enemmän ku tarpeeks hyvin.


IMG_20181104_091335.jpg upload_2018-11-4_9-20-52.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 325
Olis ideana tuossa rakennella m-itx emulaattori kone olohuoneeseen.
Sen olisi idea korvata ps2, wii (+gamecube), xbox ja xbox 360.
Plus siihen päälle vielä nes, snes, dc ja ps3 joita en omista fyysisesti.


Tarkoituksena käyttää hyödyksi mahdollisimman paljon rautaa mitä jo omistat.
Eli näytönohjaimeksi olisi tulossa R9 Nano tai GTX 780ti, kumpi sitten toimiikaan paremmin emulaattoreiden kanssa tai ylipäätään mahtuu koteloon.
Virtalähteeksi olen ajatellut Corsairin RM750x:sta kun takuusta saatu tuossa nököttää paketissaan.

Sitten olen tuossa metsästänyt LGA 1155 tai LGA 1150 m-itx emo millä voisi kellotella.
Kun prossuiksi olen ajatellut joko i7-2600K tai i5-4670K:sta.

Noi LGA 1155/LGA 1150 itx emot toki ovat harvinaisia ja siksi hinnoissaan. Joten käynyt myös mielessä ryzen 5 1600/2600 setti. Kun xbox, xbox 360 ja ps3 emulointi tarvitsee pirusti vääntöä prossulta.
Mutta se nostais kustannuksia turhan paljon.

Kotelo onkin sitte täysin auki kun sen pitäisi mahtua tuohon vahvarin viereen tv-tason lokerikkoon.
Eniten houkutellut fractalin node 304 kun se mahtuisi tohon lokerikkoon ja tohon menee täys atx powerikin.
Plus siihen menee ihan kunnon prossu jäähykin.

Mutta oisko muita hyviä vaihtoehtoja tuolle node 304:lle?

Käynyt myös mielessä ihan joku normi ATX emon nielevä kotelo joka olisi max vahvarin kokoinen.
Kun sattuisi olemaan Asus ROG sarjan ATX emot noille kummallekkin Intelille tuossa hyllyssä.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Oma räpellys Nano S:ssä. Tilaa vaikka muille jakaa. Äänetön perus työpöytä / office käytössä. Delta T ~12-13C levossa. Speksit sivussa.

Vaihoin emon ja ei sit mahtunu enää radi kattoon, koska emon virransyöttö erillisellä tytärlevyllä emon ylälaidassa.... Ehkä optimaalisempi ois kääntää katto sisään ja radilta edestä ulos, ei vaa jaksa ku tälläki toimii enemmän ku tarpeeks hyvin.


Tuohan näyttää lupaavalta :) Mulle on tulossa sama kotelo ja ajatelin vaihtaa i5-7600K:n Liquid Freezer 120:n 280mm radin looppiin.
Tuulettimien ohjaus on vaan hankalaa näiden ITX emojen kanssa. Mullakin on vain CPU ja CHA tuuletinliitännät. Miten sulla on tuulettimet ohjattu?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Nodella mennään ja sama dual mahtuu hyvin. Virtalähteenä on focus+ 550w. Voin suositella lämpimästi. Toisessa nodessa on sitten kevyempää rautaa, mutta kiintolevyjä. Yllättävän monipuolinen kotelo.
Kiitoksia kaikille vinkeistä, ehkä se kuitenkin olisi melkein parempi vaihtoehto hommata sitten vain pienempi virtalähde ja pistää G2 eteenpäin. Sen verran tuota nodea on kehuttu ja tuo nano s ei ihan iske niin paljon ulkonäöllisesti kuin node + nodea saisi valkoisenakin. Täytyy tässä funtsia, mikään kiirehän tällä asialla kun ei ole ja muutenkin parempi odotella niitä Black Friday tarjouksiakin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Tuohan näyttää lupaavalta :) Mulle on tulossa sama kotelo ja ajatelin vaihtaa i5-7600K:n Liquid Freezer 120:n 280mm radin looppiin.
Tuulettimien ohjaus on vaan hankalaa näiden ITX emojen kanssa. Mullakin on vain CPU ja CHA tuuletinliitännät. Miten sulla on tuulettimet ohjattu?
Kannattaa 280 radin sopivuus tarkistaa, mun kuvassa siis 240 radi. Kaikki 5 flektiä saa mulla saman PWM ohjaussignaalin tosta CHA fan littimestä. AIO:n pumppu on CPU fan liittimessä koko ajan 100%. Tuulettimet on kiinni emossa tällä Akasa FLEXA FP5S, PWM-virtahaaroitusjohto 5:lle tuulettimelle - 7,90€

Toi siis antaa yhen tuulettimen kierrosnopeudet liittimelle, mutta virrat tulee sata-liittimestä, pwm signaali tulee liittimeltä. Speedfan sit komentaa siis kaikkia Corsair ML flektejä yhteisellä PWM sginaalilla....Käyrät tehny GPU ja CPU lämpöjen mukaan speedfaniin. Yhteinen ohjaus ei sikäli haittaa, koska haluan aina säilyttää ylipaineen kopassa. Nyt siis 3x120mm (2x120radissa) sisään ja 2x140mm ulos.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Kannattaa 280 radin sopivuus tarkistaa, mun kuvassa siis 240 radi. Kaikki 5 flektiä saa mulla saman PWM ohjaussignaalin tosta CHA fan littimestä. AIO:n pumppu on CPU fan liittimessä koko ajan 100%. Tuulettimet on kiinni emossa tällä Akasa FLEXA FP5S, PWM-virtahaaroitusjohto 5:lle tuulettimelle - 7,90€

Toi siis antaa yhen tuulettimen kierrosnopeudet liittimelle, mutta virrat tulee sata-liittimestä, pwm signaali tulee liittimeltä. Speedfan sit komentaa siis kaikkia Corsair ML flektejä yhteisellä PWM sginaalilla....Käyrät tehny GPU ja CPU lämpöjen mukaan speedfaniin. Yhteinen ohjaus ei sikäli haittaa, koska haluan aina säilyttää ylipaineen kopassa. Nyt siis 3x120mm (2x120radissa) sisään ja 2x140mm ulos.
Hyvin sopii Alphacool 280 ST 30. Jäi ainakin pari milliä tilaa yläsuunnassa :D Pitää vähän funtsia tuota tuulettimien ohjausta. Näillä näkymin 280 radille tulee PWM ohjatut Be Quiet! Silent Wings kolmoset, 240 radille ei-PWM Noctuan NF-P12:set ja ilmanpoistolle PWM Corsair ML 120 Pro. 240 radi on vähän optionaalinen, mietin että ottaisinko näyttiksenkin kiertoon universaalilla blokilla vai ei.
Alustavasti näyttäisi ihan hyvältä että sopii kaikki palikat koppaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Porukoille pitäs kasata uus kone, funtsin et itx vois olla iha jees ni mahtus tv-tason lokeroon. Vaan onko itx kokoonpano kalliimpi kuin matx? Kukaan kasannu lähiaikoina haloaa itx-kokoonpanoa, oisko heittää osalistaa?

Funtsin jotain edullista Ryzenia et vois vaik sit ite ostaa kokoonpanoon näyttiksen et vois jotain pelatakkin...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
No itx koossa on se koko mikä ratkaisee. Moni ITX kokoonpano ei juuri microatx:stä pienene, mutta mitä pienempään ja eksoottisempaan koteloon menet, sitä kalliimmaksi homma tulee.

Homma pitää aloittaa siitä, että päättää millaisen kotelon haluaa ja mitä sinne mahtuu:
-Emo
-Poweri (sfx, sfx-l vai peräti atx)
-tuulettimet
-prossujäähyt (nesteellä vai ilmalla, moni itx emo on niin ahdas, että kaikki jäähyt ei sovi välttämättä)
-lyhennetyt kaapelit, adapterit, raiserikortit yms.
-m.2 levyt / 2,5" ssd:t, sillä isot vanhat pyörivät eivät yleensä itx koteloihin sovi.
-näytönohjainten koot on usein rajoitettu esim. korkeuden, leveyden tai pituuden suhteen.

jos porukoille menee leffa/surffikäyttöön ja pelitehoa ei tarvi, niin miten olis läppäri tai sitten joku käytetty businesspöytäkone:
HP EliteDesk 800 G1 SFF - i5-4570/8/500/W10/A1

tai sitten lenovon tiny:
Lenovo ThinkCentre® M93p Tiny Intel® Core™ i7-4765T tietokone (K), Win 10 Pro
Lenovo ThinkCentre M73 Tiny Pentium/4GB/500GB tilaustuote
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Njoo matx voi olla järkevämpi koko, löytää käytettynäkin paremmin. Pitänee tutkailla sellasta koteloa joka menee sopivaan tilaan mut ei oo turhan ronkeli powerin ja näyttiksen suhteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Nimenomaan pitää sille näyttikselle olla tilaa et voi jotain pelatakin. Siis minä, porukat ei tartte.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Nimenomaan pitää sille näyttikselle olla tilaa et voi jotain pelatakin. Siis minä, porukat ei tartte.
Jaa niinhän sä sanoit. No node 304 on kohtuu pieni ja sisään menee pitkä näyttis, ATX poweri (lyhyt, esim seasonic focus gold), ja isokin ilmajäähy. Toki mATX kamaa saa varmaan paremmin käytettynä. Noita nodeja kyllä aika ajoin liikkuu
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Metikseen ei mene juuri mikään näyttis normaalin ATX virtalähteen kanssa. Tuossa kuva SFX virtalähteen ja 210 mm pitkän näyttiksen kanssa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Joo ehdotinkin metistä sillä oletuksella ettei tule erillistä näyttistä kun en osannut lukea. Mutta toki siihenkin on mahdollista saada näyttis joko pienemmällä powerilla tai pienemmällä kortilla.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Jaa niinhän sä sanoit. No node 304 on kohtuu pieni ja sisään menee pitkä näyttis, ATX poweri (lyhyt, esim seasonic focus gold), ja isokin ilmajäähy. Toki mATX kamaa saa varmaan paremmin käytettynä. Noita nodeja kyllä aika ajoin liikkuu
Itsellä node304 ja menee hyvin 1080tillä. Mahtuu iso noctua prossulle jos haluaa. Oma PSU 850W ja lyhyttä ATX mallia.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Porukoille pitäs kasata uus kone, funtsin et itx vois olla iha jees ni mahtus tv-tason lokeroon. Vaan onko itx kokoonpano kalliimpi kuin matx? Kukaan kasannu lähiaikoina haloaa itx-kokoonpanoa, oisko heittää osalistaa?

Funtsin jotain edullista Ryzenia et vois vaik sit ite ostaa kokoonpanoon näyttiksen et vois jotain pelatakkin...
Jos Ryzeniä meinaat niin vaihtoehdot on 2200G tai 2400G, jos tarvii toimia ilman näyttistäkin?. Emoksi B450 (tai B350 + bios-päivitys esim. Jimmsiltä). Tai sitten esim. i3-8100 + B360 (/H310)-emo.
Millaiset kokorajoitteet tv-taso asettaa kotelolle?


Metikseen ei mene juuri mikään näyttis normaalin ATX virtalähteen kanssa. Tuossa kuva SFX virtalähteen ja 210 mm pitkän näyttiksen kanssa.
Metiksestä puheenollen tuli redditissä tämmönen vastaan: I present to you: Fat Boy : sffpc
D15 ja GTX970. Ei tainnut tarkempaa mallia mainita, mutta vaikuttaa pidemmältä kuin Starglazerin kuvassa oleva. Tämä saavutettu kääntämällä poweri ja velcrolla kiinni etupaneelissa.
E: myös emokelkka käännetty
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Nappasin Torista M-ATX-setin, eiköhän tuon tv-tasoon saa laitettua, vaikka ei vaakamalli olekkaan. Kiitoksia kuitenkin vastanneille!
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Tässä oiva vinkki, jos m.2 levy meinaa kuumua emolevyn takana. Minulla on Samsungin 960 Evo ja se lämpeni emolevyn takana jopa pelikäytössä yli 80c. Benchmarkeissa käytiin heittämällä yli 100c. Tilasin Aliexpresistä 3mm paksua lämpötyynyä, josta leikkasin M.2 levyn kokoisen suikaleen ja liimasin sen koteloon kiinni (alumiininen kotelo, dan a4). Tämä lämpötyyny painautuu juuri sopivasti kiinni levyyn ja nyt lämmöt pelatessa eivät ole ylittäneet 70c. Back to back benchmarkeissakin pysytään aina ~70c tietämillä. Olin aika yllättynyt hyödystä. Hintaa tuli n.3€ tälle fixille! :)
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
2
Olisi tarkoitus ostaa tuollainen node 304 kotelo ja siihen romut. Mielipiteitä ensinnäkin mahtuuko nämä kyseiseen koteloon ja pitäisikö jotain vaihtaa. budjetti 2000e ja pietä pelailua ja muuta surffailua. Kone tulisi useammaksi vuodeksi jotein ei tarkoitus päivitellä heti. Linkkasin osat nyt sieltä missä ne olisi hyllyssä joten ei tarvitsisi odotella. Näyttönä on: Acer 27" Predator XB271HU IPS-pelimonitori, WQHD, 165Hz - 749,00€

Sitten kokoonpanoon:

Fractal Design Node 304 Mini-ITX kotelo, valkoinen 79,91 €
Fractal Design Node 304 Mini-ITX white - Mini/Micro/Nano tower

AMD Ryzen 7 2700X, AM4, 3.7 GHz, 8-core
AMD Ryzen 7 2700X, AM4, 3.7 GHz, 8-core - 334,90€

Asus ROG STRIX X470-I GAMING, Mini-ITX -emolevy - 219,00€
Asus ROG STRIX X470-I GAMING, Mini-ITX -emolevy

G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16
G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16 - 159,00€

Kovalevy:
Samsung 500GB 860 EVO SSD-levy, 2.5", V-NAND MLC, SATA III, 550/520 MB/S - 89,90€
vai
Samsung 500GB 970 EVO SSD-levy, M.2 2280, PCIe 3.0 x4, NVMe, 3400/2300 MB/s - 139,00€

Virtalähde:
Corsair RM650i, 650W PSU - Virtalähde 132,90 €
Joku muu mikä?

MSI GeForce RTX 2070 ARMOR 560,00 €
MSI GeForce RTX 2070 ARMOR - Näytönohjaimet
Joku muu mikä?

Thermalright HR-02 Macho rev.b. -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FMx
Thermalright HR-02 Macho rev.b. -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FMx - 52,90€
Onko tarvetta vai mennäänkö amd:n omalla ?

Yhteensä: 1600-1700e riippuen kovosta
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Virtalähde:
Corsair RM650i, 650W PSU - Virtalähde 132,90 €
Joku muu mikä?
Muuten en osaa pakettiin kehitysideoita antaa, mutta itselläni on samanlainen projekti menoillaan, mutta pienemmällä budjetilla. Node 304 valkoisena tuli kuitenkin jo hommattua ja virtalähteeksi olen itse hommaamassa Seasonicin Focus + Gold 650 W. Tämä pelkästään niillä puheilla, että ilmeisesti luotettava/hyvä poweri, sekä sopivan lyhyt virtalähde, että pitäisi isommankin näytönohjaimen kanssa mennä Node 304:een. Ja tietenkin melkein 40 € halvempi kuin tuo Corsairin.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Focus+ ilman muuta.
Eipä sinne oikein muut ATX:t sovi.

M.2 kannattaa laittaa. Saa kopasta sotkua paljon vähemmälle. Ne piuhat vie pienessä kopassa yllättävän paljon tilaa.
Ei ole pihat sitten prossun tuulettimessa.

Siis jos sen M.2 pystyy ostamaan ilman kyyneliä, ni ehdoton valinta pieneen koppaan.

Mulla oli ensin evo 850 ja nyt on evo970.

Omassa kokoonpanossa msi 1080ti gaming x mahtuu paikoilleen, jos ottaa sivuverkon pois kopasta. Muistaakseni jollain otti toisella kokoonpanolla pienempikin näyttis kylkeen kiinni niin, ettei saanut kantta kiinni. Eli siinä on pieni riski.
Oma on millin paksumpi, kuin ehdottamasi, mutta taitaa sen muotoilu vaikuttaa eniten.
Siis missä sattuu olemaan se korkein kohta.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
2
Muuten en osaa pakettiin kehitysideoita antaa, mutta itselläni on samanlainen projekti menoillaan, mutta pienemmällä budjetilla. Node 304 valkoisena tuli kuitenkin jo hommattua ja virtalähteeksi olen itse hommaamassa Seasonicin Focus + Gold 650 W. Tämä pelkästään niillä puheilla, että ilmeisesti luotettava/hyvä poweri, sekä sopivan lyhyt virtalähde, että pitäisi isommankin näytönohjaimen kanssa mennä Node 304:een. Ja tietenkin melkein 40 € halvempi kuin tuo Corsairin.
Kappas en huomannutkaan, että tämä on näin pienen kokonen joten ehdottomasti tämä otetaankin.

Omassa kokoonpanossa msi 1080ti gaming x mahtuu paikoilleen, jos ottaa sivuverkon pois kopasta. Muistaakseni jollain otti toisella kokoonpanolla pienempikin näyttis kylkeen kiinni niin, ettei saanut kantta kiinni. Eli siinä on pieni riski.
Oma on millin paksumpi, kuin ehdottamasi, mutta taitaa sen muotoilu vaikuttaa eniten.
Siis missä sattuu olemaan se korkein kohta.
Selvä homma joten otan tosta vähän pienemmän kokoisen kortin GIGABYTE GeForce RTX 2070 WindForce - 8GB GDDR6 RAM - Näytönohjaimet
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Tulipas väsättyä vaihteeksi itx-kone, jotenkin houkuttelisi myydä atx kone tuon tieltä pois. :D

Speksit:
cpu: i7 XXXXX @ 3ghz stokki jäähyllä
emo: Z170 VIII Impact
muisti: G.Skill Ripjaws V 1x8gb 3200 cl 14 @ 2500 cl 15 :darra:
Näyttis: Asus gtx 970 strix
Poweri: xfx core edition 450w (näyttis ei toiminut ollenkaa seasonic focus plus powerin kanssa, kippas heti kun näyttis joutui rasitukseen)
Koppa: Corsair 250D
SSD: Kingston A400 480gb
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
54
Olis tarkoituksena päivitellä koneeseen uutta rautaa, mutta olen kahden vaiheilla, mITX ja mATX.
koneeseen rautana tulisi olemaan i7-9700k, 1080ti ja 2*8gb gskillin rammulaa.
En ole innostunut SLIn käytöstä ja tuskin tulen olemaankaan tulevaisuudessa.
Olen ihannoinut tuota DAN-v3-sfx, mutta toistaiseksi setti menisi define c sisälle.
onko mitx kokoluokassa tuollaisia yksinkertaisia siistejä koteloita,jossa olisi tukeva rakenne, karkaistu lasi (tosin ei pakollinen) ja jonne saisi tungettua kunnon prossujäähyn ja mahdollisesti ATX-kokoinen psu?
Define c on lähellä sitä oikeaa, mutta koko on siltikin hiukan liian suurenko lanitapahtumiin ja ikkunan/psu-suojan toteutus näyttää tyhmältä (vrt phantex eclipse p300) ja nano s paljastaa sen helvetin ruman psu:n kyljen, eli kyllä haluan kokoonpanon näyttävänkin hyvälle (jos siinä ikkuna on)!
emovaihtoehdoiksi olen päätynyt:
MSI MPG Z390I GAMING EDGE AC, Mini-ITX -emolevy - 179,00€
TAI
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, mATX-emolevy - 209,00€
Kommenttia, huolia ja turhia toiveita saa osoittaa :) kiitos ja anteeksi!
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Raijintek Ophion Evo, ikkunallinen Mini-ITX -kotelo, musta - 134,90€
Olis tarkoituksena päivitellä koneeseen uutta rautaa, mutta olen kahden vaiheilla, mITX ja mATX.
koneeseen rautana tulisi olemaan i7-9700k, 1080ti ja 2*8gb gskillin rammulaa.
En ole innostunut SLIn käytöstä ja tuskin tulen olemaankaan tulevaisuudessa.
Olen ihannoinut tuota DAN-v3-sfx, mutta toistaiseksi setti menisi define c sisälle.
onko mitx kokoluokassa tuollaisia yksinkertaisia siistejä koteloita,jossa olisi tukeva rakenne, karkaistu lasi (tosin ei pakollinen) ja jonne saisi tungettua kunnon prossujäähyn ja mahdollisesti ATX-kokoinen psu?
Define c on lähellä sitä oikeaa, mutta koko on siltikin hiukan liian suurenko lanitapahtumiin ja ikkunan/psu-suojan toteutus näyttää tyhmältä (vrt phantex eclipse p300) ja nano s paljastaa sen helvetin ruman psu:n kyljen, eli kyllä haluan kokoonpanon näyttävänkin hyvälle (jos siinä ikkuna on)!
emovaihtoehdoiksi olen päätynyt:
MSI MPG Z390I GAMING EDGE AC, Mini-ITX -emolevy - 179,00€
TAI
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, mATX-emolevy - 209,00€
Kommenttia, huolia ja turhia toiveita saa osoittaa :) kiitos ja anteeksi!
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Olis tarkoituksena päivitellä koneeseen uutta rautaa, mutta olen kahden vaiheilla, mITX ja mATX.
koneeseen rautana tulisi olemaan i7-9700k, 1080ti ja 2*8gb gskillin rammulaa.
En ole innostunut SLIn käytöstä ja tuskin tulen olemaankaan tulevaisuudessa.
Olen ihannoinut tuota DAN-v3-sfx, mutta toistaiseksi setti menisi define c sisälle.
onko mitx kokoluokassa tuollaisia yksinkertaisia siistejä koteloita,jossa olisi tukeva rakenne, karkaistu lasi (tosin ei pakollinen) ja jonne saisi tungettua kunnon prossujäähyn ja mahdollisesti ATX-kokoinen psu?
Define c on lähellä sitä oikeaa, mutta koko on siltikin hiukan liian suurenko lanitapahtumiin ja ikkunan/psu-suojan toteutus näyttää tyhmältä (vrt phantex eclipse p300) ja nano s paljastaa sen helvetin ruman psu:n kyljen, eli kyllä haluan kokoonpanon näyttävänkin hyvälle (jos siinä ikkuna on)!
emovaihtoehdoiksi olen päätynyt:
MSI MPG Z390I GAMING EDGE AC, Mini-ITX -emolevy - 179,00€
TAI
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, mATX-emolevy - 209,00€
Kommenttia, huolia ja turhia toiveita saa osoittaa :) kiitos ja anteeksi!
ITX vaan ;)
NZXT H200 tai FD Node 304? Miksei Dan A4?
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
54
ITX vaan ;)
NZXT H200 tai FD Node 304? Miksei Dan A4?
Kyllä nuo kaikki vaihtoehtoja sillälailla olisi, vähän vain jänskättää prossu, kun sille haluaisin kunnon ilmajäähyn :S. Onkos itselläsi itx, ainakin vastauksen muotoilusta päättelen, että olisi ;D onko mitään haittaa tullus eteen/muuta negatiivista sanottavaa jos sulla itx on :)
Vielä vaan että noihinkaam ei mikään jykevä ilmajäähy mene :/ ja tuossa nzxt sisusta on jotenkin sekavan oloinen, ei miellytä omaa silmää, melkein pitäisi nähdä livenä.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Kyllä nuo kaikki vaihtoehtoja sillälailla olisi, vähän vain jänskättää prossu, kun sille haluaisin kunnon ilmajäähyn :S. Onkos itselläsi itx, ainakin vastauksen muotoilusta päättelen, että olisi ;D onko mitään haittaa tullus eteen/muuta negatiivista sanottavaa jos sulla itx on :)
Vielä vaan että noihinkaam ei mikään jykevä ilmajäähy mene :/ ja tuossa nzxt sisusta on jotenkin sekavan oloinen, ei miellytä omaa silmää, melkein pitäisi nähdä livenä.
Itellä toi Lian Li PC-Q38. Kokoa menee alle 20 litraan mutta sisään menee 240mm radi, pitkä näyttis ja SFX poweri. Ikkuna on kyllä akryyliä mutta ihan siistin näkönen
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
54
Itellä toi Lian Li PC-Q38. Kokoa menee alle 20 litraan mutta sisään menee 240mm radi, pitkä näyttis ja SFX poweri. Ikkuna on kyllä akryyliä mutta ihan siistin näkönen
Juu ei ollenkaan phannäköinen :D tuohonkin varmaan jollain silikoniliimalla sais lasisen ikkunan kiinni ;D Katselinkin tuon sun tekemän videos :p onko mitään jäänyt harmittamaat / puuttumaan jos vertais juuri ATX tai mATX järjestelmään?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 559
Juu ei ollenkaan phannäköinen :D tuohonkin varmaan jollain silikoniliimalla sais lasisen ikkunan kiinni ;D Katselinkin tuon sun tekemän videos :p onko mitään jäänyt harmittamaat / puuttumaan jos vertais juuri ATX tai mATX järjestelmään?
No toki mATX saa paremman jäähdytyksen tehtyä mutta oikeestaan tällä hetkellä ei vituta mikään muu paitsi powerin melu pidempiaikaisessa rasituksessa. Luulen että se johtuu vaan siitä että kun se imee lämmintä ilmaa kotelon sisältä niin ei sille lämpenemiselle voi mitään. Prossu on ylikellotettu 4.8 GHz ja näyttis on vakio tehdasylikelloilla alivoltitettuna ihan mukavan viileitä.

Toki tossa saa myös olla tarkkana minkä näyttiksen ottaa. Saattaa tulla yli 2 slottia paksuissa se paksuus vastaan tai sitten jossain ihan hävyttömän leveissä powerin kaapelit osua ikkunaan.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Kyllä nuo kaikki vaihtoehtoja sillälailla olisi, vähän vain jänskättää prossu, kun sille haluaisin kunnon ilmajäähyn :S. Onkos itselläsi itx, ainakin vastauksen muotoilusta päättelen, että olisi ;D onko mitään haittaa tullus eteen/muuta negatiivista sanottavaa jos sulla itx on :)
Vielä vaan että noihinkaam ei mikään jykevä ilmajäähy mene :/ ja tuossa nzxt sisusta on jotenkin sekavan oloinen, ei miellytä omaa silmää, melkein pitäisi nähdä livenä.
Ohop, mennyt ilmoitus uusista viesteistä ohi.

Mulla tällä hetkellä Silverstone SG13 pitkäaikaisprojektina. Siihen mahtuis tällä hetkellä n. 150mm korkea ilmajäähy (poweri keulassa), mutta tulossa vesileikkejä siihen(kin).

Lisäksi löytyy Dan A4, jossa Ryzen 1700 stockijäähyllä, jonka vuoksi emopuolen sivupaneeli ei sovi paikoilleen, mutta ei hirveemmin haittaa kun jää pois näkyvistä :vihellys: Mielessä käynyt jotain vastaavaa kuin allaolevassa linkissä rakentaa vanerista tai akryylista tms. (?), mutta yksinkertaisemmin pelkkä reikä josta toi jäähy törröttäis läpi ja ehkä paikkoja parille minituulettimelle. En haluais vakiokylkeä rikkoa ja tuohon koteloon vartavasten suunniteltu Alpenföhn Black Ridge-jäähykin on tällä hetkellä poissuljettu, kun on vedetty markkinoilta valmistusvikojen vuoksi. Sisälle mahtuva Cooltek LP53 löytyisi, muttei ole Intel ITX-emoa sen kaveriksi.

Dan A4-sfx build with custom layered laser-cut oak side panels
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
105
Mahdollisimman pientä ja kustannustehokasta konetta rakentamassa. Edellisestä buildista melkein 5v aikaa, joten kysytään viisaammilta.

Kotelo: Silverstone SG13B
Näyttis: KFA2 Geforce GTX 1060OC (6GB)
Prossu: AMD Ryzen 5 2600, 3.GHz 6-core
Muistit: G.Skill Ripjaws V, 3200MHz
Emo: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX
Virta: Silverstone 600W, Strider Modular 80 Bronze
Lisänä 140mm Arctic tuuletin

SSD löytyy omasta takaa, mahdollisesti 1TB normirompun tuonne saisi mahdutettua mikäli tarve olisi.
Vaikuttaako ihan kelvolliselta setiltä pyörittääkseen suhteellisen kevyitä pelejä 120Hz näytön kaverina, vai saisiko enemmän irti vaihtamalla osan X?
Olen valmis tyhjentämään n. 900e edestä taskuja ja tuo menisi hieman jopa alle sen.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
65
Corsairin uuden SF600 Platinumin mukana toimitettiin mustat punotut modulaariset kaapelit. Edullisempaan 80 Plus Gold malliin täytyy punotut kaapelit tilata erillisenä noin viidenkymmenen euron arvoisena kittinä. Suosittelen odottamaan saatavuuden kehittymistä ja tilaamaan suoraan Platinum mallin.

Odotellaan vielä Dan A4-SFX V4 kotelon ja Asetekin uuden AIO valmissarjan julkaisua niin pääsen kokeilemaan miten jäykemmät Corsairin kaapelit saa niputettua pieneen tilaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mahdollisimman pientä ja kustannustehokasta konetta rakentamassa. Edellisestä buildista melkein 5v aikaa, joten kysytään viisaammilta.

Kotelo: Silverstone SG13B
Näyttis: KFA2 Geforce GTX 1060OC (6GB)
Prossu: AMD Ryzen 5 2600, 3.GHz 6-core
Muistit: G.Skill Ripjaws V, 3200MHz
Emo: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX
Virta: Silverstone 600W, Strider Modular 80 Bronze
Lisänä 140mm Arctic tuuletin

SSD löytyy omasta takaa, mahdollisesti 1TB normirompun tuonne saisi mahdutettua mikäli tarve olisi.
Vaikuttaako ihan kelvolliselta setiltä pyörittääkseen suhteellisen kevyitä pelejä 120Hz näytön kaverina, vai saisiko enemmän irti vaihtamalla osan X?
Olen valmis tyhjentämään n. 900e edestä taskuja ja tuo menisi hieman jopa alle sen.
Eikö mieluummin Corsairin SF450 virtalähteeksi?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Vielä vaan että noihinkaam ei mikään jykevä ilmajäähy mene :/
Mahtuu nodee304:ään ja h200:seen esim. Noctuan NH-D15(S), bequietin Dark Rockit, Thermalright Machot jne :vihellys: jollei emoon tai muisteihin ota kiinni

Mahdollisimman pientä ja kustannustehokasta konetta rakentamassa. Edellisestä buildista melkein 5v aikaa, joten kysytään viisaammilta.

Kotelo: Silverstone SG13B
Näyttis: KFA2 Geforce GTX 1060OC (6GB)
Prossu: AMD Ryzen 5 2600, 3.GHz 6-core
Muistit: G.Skill Ripjaws V, 3200MHz
Emo: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX
Virta: Silverstone 600W, Strider Modular 80 Bronze
Lisänä 140mm Arctic tuuletin

SSD löytyy omasta takaa, mahdollisesti 1TB normirompun tuonne saisi mahdutettua mikäli tarve olisi.
Vaikuttaako ihan kelvolliselta setiltä pyörittääkseen suhteellisen kevyitä pelejä 120Hz näytön kaverina, vai saisiko enemmän irti vaihtamalla osan X?
Olen valmis tyhjentämään n. 900e edestä taskuja ja tuo menisi hieman jopa alle sen.
Muuten vaikuttaa ihan passelilta, mutta ATX virtalähde ja vielä ylihintainen, bronze sellainen? Samalla rahalla saisi SFX-kokoisen SF450 Goldin, joka antaa prossujäähylle pari senttiä hengitystilaa jota ei taida pahemmin olla ATX-kokoisen kanssa. Ja koska SFX:n asentamiseksi tarvitset adapterin (kuten Silverstone PP08), niin suosittelen uudempaa SF450 Platinum mallia jossa tulee vastaava adapteri mukana.
E: lisäksi 7v takuu
 
Viimeksi muokattu:

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Suosittelen odottamaan saatavuuden kehittymistä ja tilaamaan suoraan Platinum mallin.
Saatavuus 3-8 pv Jimmsin kautta tai Corsairilla suoraan varastossa (125€), mutta normitoimitus (10€) taitaa kestää suurinpiirtein saman aikaa, jollei ole nopeampi nyt kun Jimmsillä ollut ruuhkaa. E: nopeampi toimitus 15€
Odotellaan vielä Dan A4-SFX V4 kotelon ja Asetekin uuden AIO valmissarjan julkaisua niin pääsen kokeilemaan miten jäykemmät Corsairin kaapelit saa niputettua pieneen tilaan.
Onko Asetekilta tulossa uusi 92mm AIO ja kumpia kaapeleita tarkoitat, sleevattuja vai ribbon-tyylisiä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
65
Onko Asetekilta tulossa uusi 92mm AIO ja kumpia kaapeleita tarkoitat, sleevattuja vai ribbon-tyylisiä?
Asetekilta on tulossa uusi Gen6 pumpulla varustettu 92mm AIO, mitä työstetään yhdessä Dan Casen yrittäjän kanssa, joten muitakin yhteensopivuuteen liittyviä parannuksia voi odottaa. Arvioitu julkaisuajankohta on 2019 ensimmäinen kvartaali.

Tarkoitin Corsairin sleevattuja kaapeleita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
470
Tänään saapui vajaan vuoden odottelun jälkeen Louqe Ghost S1 ITX-kotelo, NCASE M1 verrattuna on se yllättävän pienikokoinen. Laadukkaan tuntuinen kotelo, mutta pistän varmaan myyntiin kun on SFF-innostus päässyt vähän laantumaan.

IMG_20181220_145310.jpg


IMG_20181220_145333.jpg


IMG_20181220_145405.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
278
Tänään saapui vajaan vuoden odottelun jälkeen Louqe Ghost S1 ITX-kotelo, NCASE M1 verrattuna on se yllättävän pienikokoinen. Laadukkaan tuntuinen kotelo, mutta pistän varmaan myyntiin kun on SFF-innostus päässyt vähän laantumaan.





Nättihän se on kuin sika pienenä. Puljaan omani täyteen levyjä ja teen siitä NAS plattiksen pelikoneen sijaan. Tuhlausta - kullä
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Asus Strix B350i Gaming, Silverstone SX500-G ja SKTC Q1.

Kivasti tuli tilaa työpöydälle, kun P400 TG korvautui itx-setupilla.
Pysyy vieläpä mukavan hiljaisena, kun NH-D15 mahtui sisään.:geek:
Mistä tilasit ton SKTC:n? Vähän olen kattonut Taobaon herkkuja (esim. Sunmilo), mutta aika tyyriksi tulisi kaikkine kuluineen.

Itsekin menin täältä ostamaan Metiksen kolmanneksi ITX-kopaksi, saa nähdä mitä siihen tulee :p
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 326
Viestejä
4 198 100
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom