Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 187
Jos nyt oikein tuon uutisen ymmärsin niin tullimaksut kerätään vasta jälkikäteen jos sellaisia tulle tuon neljän kuukauden tilapäisen verojakson jälkeen:


Sekavaa…
Ei oikeastaan. EUlla ei riittänyt aika tutkia niin otetaan 4kk lisäaika. Jos ne lukitaan näihin arvoihin niin valmistajalta saa rahat koska ne on pantattu jo valmiiksi. Tai jos tulli alenee niin saa sen.

Eli tullit tuli voimaan ja ne peritään vasta 4kk päästä jos ei muutoksia tule prosentteihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 071
Videolla sisäpuhaltimen kierroslukumäärät pienemmät cybertruckissa kuin y mallissa, kuluttajalle hiljaisempi kabiin
Tähän kaipaisi taas vähän niitä anti-teslalaseja.

Toki Ohmin lain mukaan isommalla jännitteellä saadaan siirrettyä enemmän tehoa samalla virralla/häviöillä, mutta se ei liity mitenkään siihen miten puhallin halutaan toteuttaa.

Se isompi jännite ei maagisesti saa siitä puhaltimesta hiljaisempaa vaan helpottaa muita asioita jos siitä puhaltimesta halutaan tehdä isompi(hiljaisempi)
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Eli jos Model 3:n alviton/tulliton hinta on esim. 25ke niin 5ke tulee lisää hintaa niille autoille jotka huomisesta lähtien saapuvat EU-satamiin jos Tesla ei tingi katteistaan.

Toki tämä on vain esimerkkilaskelma, nm. @kemppari ilmeisesti omaa parempaa tietoa asiasta eli ehkä parempi odotella häneltä tietoa.
Joku perffin tilannut tiesi kertoa, että 13k kalliimmaksi olisi tullut jos olisi jäänyt venaamaan haluamaansa värivaihtoehtoa tms. Jos perffissä 13k, niin kyllä kai se ero karvalakkitakatuuppareissakin yli 5k tulee olemaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 347
Joku perffin tilannut tiesi kertoa, että 13k kalliimmaksi olisi tullut jos olisi jäänyt venaamaan haluamaansa värivaihtoehtoa tms. Jos perffissä 13k, niin kyllä kai se ero karvalakkitakatuuppareissakin yli 5k tulee olemaan.
En usko noin suureen vaikutukseen pelkästään tullimaksu korotuksen takia, jos tulliton/alviton hinta nousee 13k niin se tarkottaisi että tällä hetkellä tulliton/alviton hinta olisi 13k / 0,208 = 62500.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Bydihän nauraa tässä koko matkan pankkiin. Vero nousi vähemmän kun Teslalla ja vaikka Volvolla tms. kiinan linjoja omaavilla länsimerkeillä. Eurovalmistajat toki hetken myös, mutta heillä tuo hyytynee hyvinkin nopeasti kun kinuskit lyövät vastatullit päälle.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 347
Oiskohan siinä vaiheessa vielä ollut uskomuksena, että tuo tulli on sen 30%
Siis se tulli on jo nyt 10% ja siihen päälle tulee 20,8% lisää huomisesta lähtien. Sitten päälle alvit.

Jos auto maksaa tällä hetkellä 58k ilman lisävarusteita niin ilman alvia ja tullia se on 43300e karkeasti, tästä 20,8% lisätulli on about 9000e.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Siis se tulli on jo nyt 10% ja siihen päälle tulee 20,8% lisää huomisesta lähtien. Sitten päälle alvit.

Jos auto maksaa tällä hetkellä 58k ilman lisävarusteita niin ilman alvia ja tullia se on 43300e karkeasti, tästä 20,8% lisätulli on about 9000e.
Joo. Tuo hänen mainitsema 13k kävisi vain siihen, että on laskenut sen 30,8, eikä ole huomioinut että siellä on jo se 10% pohjalla.

Itselleni tämä oli ihan mieluisa uutinen. Tuo Highland on hieman alkanut polttelemaan, mutta jos hinta nousee 60k hujakoille, niin ajelen tyytyväisenä vanhalla vielä parit vuodet.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
349
Laitetaas tähän muistiin nykytilanne, jotta voi huomenna(?) vertailla nousumääriä:

1720115718294.png

Ei varmaan ole nähtävissä, että noita pystyisi EU:ssa tekemään tai jenkeistä tuomaan tänne? Pitää odotella josko tullimaksut vielä poistuu tai tulee uusia tehtaita. Ei onneksi itselläkään ole hetkeen suunnitelmissa vaihtaa omaa.

Mitähän noi suomessa mietityt verot mahtavat olla ja koskevatko vain uusia autoja, vai nostavatko sähkäreiden verotusta kautta linjan aka. käyttövoimaveron korotus.

53€ perusveroa vuodessa ja käyttövoimaveroa n. 35€. Lähemmäs 100€ lisää maksettavaa.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
349
Bydihän nauraa tässä koko matkan pankkiin. Vero nousi vähemmän kun Teslalla ja vaikka Volvolla tms. kiinan linjoja omaavilla länsimerkeillä. Eurovalmistajat toki hetken myös, mutta heillä tuo hyytynee hyvinkin nopeasti kun kinuskit lyövät vastatullit päälle.
Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
53€ perusveroa vuodessa ja käyttövoimaveroa n. 35€. Lähemmäs 100€ lisää maksettavaa.
ihanaa. Pienin askelin kohti dieseleveron hintoja. Oisivat tässä siirtymävaiheessa kokeilleet ensin nostaa sen veron bensa-autoille johonkin sinne 600€-800€ hujakoille kuten dieselissä, jos olisi aitoa halua painostaa sähkösiirtymään. Dieselistitkin olisivat olleet tyytyväisiä kun eivät enää kokisi maksavansa veroaan turhaan.

Jottei ihan offariksi menisi, niin koin tällä viikolla vahvan Veho-hetken Teslan varaosien kanssa. Lensi lapin reissulla lokki tai edellämenevästä autosta irronnut valkoinen pala umpioon, joka meni paskaksi. En ole vielä ehtinyt tuon kanssa pajalle, mutta fabossa tiesivät kertoa että kepeän 1500€ tulee maksamaan tuon vaihto (umpio yli tonnin).. Kyllä mä sanoisin, jotta ennen oli moni asia paremmin ja kaipaan aikoja halogenien kanssa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
No tiedotusvälineiden mukaan saksalaiset autotehtaat kovasti näitä vastustivat ja syynä se, että pitävät kiinaa itselleen tärkeänä markkinana ja pelkäävät vastatoimia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 187
Sinällään en tiedä kuinka paljon tulevat kiinalaisten tullit satuttavat eurovalmistajia, kun eihän ne juurikaan saa siellä myytyä mitään. Tuotantoa on niukasti ja se saataneen kotimarkkinoille/jenkkeihin menemään. Lähinnä siellä ajetaan paikallisilla merkeillä ja Tesloilla, toki jotkut harvat premium-merkeillä.
Kiinassa ajetaan vain paikallisilla merkeillä. Teslakin on hyvin pieni siellä päin. Sen takia niitä rahdataan sieltä Eurooppaan päämärkänä ja muualle Aasiaan.
No tiedotusvälineiden mukaan saksalaiset autotehtaat kovasti näitä vastustivat ja syynä se, että pitävät kiinaa itselleen tärkeänä markkinana ja pelkäävät vastatoimia.
Ne vastustivat sen takia koska tuottavat autoja siellä ja tuovat EU:n mutta nyt ei kannata.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 187
Tätä en tiennytkään pl. Volvo, joka ei saksalainen ja on varmaan aivan kusessa noiden tullien kanssa.
Onhan moni valmistaja tuonne Kiinaan siirtänyt tuotantoaan ja nyt EU rehvastelee että kuinka Kiinan valtio tukee valmistajia ja aiheuttaa hallaa.
Eivät taida muistaa kuinka EU:ssa myös oli tukia ja osassa maissa aika isotkin.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Onhan moni valmistaja tuonne Kiinaan siirtänyt tuotantoaan ja nyt EU rehvastelee että kuinka Kiinan valtio tukee valmistajia ja aiheuttaa hallaa.
Eivät taida muistaa kuinka EU:ssa myös oli tukia ja osassa maissa aika isotkin.
Joo. Enkä usko, että noi linjat tulevat sieltä mihinkään siirtymään. Kustannus sellaisen pystyttämisestä + tuotantokulut kiina vs eurooppa kääntänevät edelleen vaaan Kiinan suuntaan. Kuluttajillehan tämä näkyy niin, että hinnat nousevat. Ja valmistajille niin, että taas myydään hetken aikaa vähän vähemmän autoja tai niitä myydään aiempaa pienemmällä katteella.

Ns. perinteinen autoteollisuus saa syyttää kiinalaisten invaasiosta ihan itseään. Mitäs läksitte ja veitte tietotaitonne sinne.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 279
Kyllähän Euroopassa edelleen autoja valmistetaan ja esimerkiksi Dacia taitaa valmistaa autonsa pääasiassa Marokossa ja Romaniassa. Se, että Kiina olisi tuolta osin sen edullisempi ei välttämättä pidä paikkaansa. Kiinalla sitten on aika paljon toki muita etuja (kuten tiettyjen osien alihankinta verkostot ja isot markkinat).

Autotehtaat vastustavat kun kaikki regulaatio tuo lisäriskejä tuotantoon ja varsinkin myyntiin. Investoinnit ovat myös haastavia ja kyllähän niissä autotehtaat ovat tietty varpaillaan. Jenkeissä tätä on toki harrastettu enemmänkin kun noita tukiaisia on käytännössä yön yli muutettu ja tästä syystä esim. korealaisiin ei saa tukia. Tuota toki liisauksella voidaan hivenen kiertää.

Teslallakin vain osa malleista on täyden tuen sisällä ja joku vain osittain. Joko siellä akku tulee Kiinasta ja/tai sitten hinta on liian kallis (vain halvin noista S/X malleista menee hankintatukimaksimin alle).
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 114
Viestejä
4 299 930
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom