Luottokortit

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Hyvin on toiminut, kommentoinkin juuri vähän aikaa sitten tässä ketjussa: Luottokortit

Yhden nettiostoksen olen vasta tehnyt heidän virtuaalisella Visa-kortilla. Toimi. TransferWisen Mastercard on ollut ilmainen, eli sen perusteella olettaisin, että tuokin olisi, kun ei tarvitse edes fyysistä korttia postittaa.
Nyt ku katselin hinnastoa, niin taitaa olla 5e tuo fyysinenkin kortti, ja tiete kertamaksu. Eli siellä on sitten myöskin elektroninen MC, eli ei tarvii edes fyysistä tilata? Mielenkiinnolla kyllä odotan tuota virtuaalisen kortin julkistamista.
Mites tunnistautuminen, pitikö miten pitkät sukututkimukset sinne laitella? :)
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Nyt ku katselin hinnastoa, niin taitaa olla 5e tuo fyysinenkin kortti, ja tiete kertamaksu. Eli siellä on sitten myöskin elektroninen MC, eli ei tarvii edes fyysistä tilata? Mielenkiinnolla kyllä odotan tuota virtuaalisen kortin julkistamista.
Mites tunnistautuminen, pitikö miten pitkät sukututkimukset sinne laitella? :)
En ollutkaan huomannut, että se Mastercard maksaa nykyään. Itse sain sen ilmaiseksi vuonna 2018. Ymmärtääkseni se Mastercard on kyllä ihan fyysinen kortti aina.

En muista varmasti, miten tunnistautuminen meni silloin kun sinne rekisteröidyin, koska siitä on useampi vuosi. Arvelisin kuitenkin, että ihan vakiosetti, eli henkilötodistus ja "utility bill" tyyppinen proof of address, eli vaikka sähkölasku tms. Itse asiassa seuraavasta linkistä löytyy tieto, että juurikin näin: https://transferwise.com/help/articles/2949782/guide-to-getting-verified
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Onko täällä muuten tuon TransferWise käyttäjiä?
Miten luotettavasti tuo on toiminut? Itseä alkoi nyt kiinnostamaan, ku oletettavasti ovat tuomassa vrtuaalisen luottokortin tarjontaan. Epäilen että tulee olemaan maksullinen lisäpalvelu, mutta hinnasta ei tietoa, ku muutenkin tuo on vasta testissä.

Entäpä sitten Revolut käyttäjiä?
Tuollakin olisi "disposable virtual cards" mahdollisuus Premium tilillä (7,99e/kk).
Käytän molempia säännöllisesti ja voin kyllä suositella todella lämpimästi, toimivat erittäin hyvin ja mahdolliset maksut ovat hyvin nähtävillä, sekä etenkin Revolut tarjoaa myös mukavasti ilmaisia palveluita (valuutanvaihtoa tiettyyn rajaan, yhden ilmaisen ulkomaanmaksun, sekä muuta kivaa ja hyödyllistä). Kortti minulla tosin on vaan Revolutilta (ja sekin on virtuaalinen) koska ei ole varsinaista syytä käyttää maksukortteja joilla maksamisesta en hyödy mitään, mutta elämäni vaikeutuisi huomattavasti mikäli joutuisin näiden lafkojen muista palveluista luopumaan.

Ja itsellä olisi tarvetta joitakin kertoja vuodessa kortille, niin voisi vaan tarvittaessa aktivoida paremman "tason" tilillä, mutta miten lie nuo tuohonkin reagoi, ku vaihtelee.
Ei taida onnistua oikein kenenkään kanssa tuollainen, niissä kun on aina joku minimi 6kk sopimus vähintään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Hehe.. Lähdinpäs tuohon crypto.com leikkiin mukaan tuossa viime vuoden puolella ja laitoin kortin tilaukseen. Noh, tämä onkin ollut aikamoinen episodi ja näyttää jatkuvan edelleen

Eli tilasin ja laitoin eurot poikien kryptovaluuttaan tuossa joulun tienoilla, tein korttihakemuksen ja jäin odottelemaan korttia.. no 3 viikkoa myöhemmin laitoin viestiä aspaan, että oletteko kenties joskus lähettämässä korttia vai ette koska olen nyt muuttamassa uuteen osoitteeseenkin jo kun kestää ja kestää. Useita päiviä radiohiljaisuutta tähän päälle. Saan vastauksen että kortti ei ole vielä lähtenyt, kerro uusi osoite ja tarjoa prooffit. No ensin ei meinannut löytyä mitään laskua kun harvemmin laskuja on skannattavaksi uudella osoitteella ennen kuin siellä on muutaman kuukauden asunut, mutta jollain tuurilla juuri tulleeseen sähkölaskuun oli kerennyt päivittyä uusi kotiosoite väestötietojärjestelmästä. Laitoin tämän eteenpäin ja homma kuulemma ok, ja osoite päivitetty. Viikko myöhemmin sainkin viestin että olemme shipanneet vanhaan osoitteeseen "sori". No postinohjaus on kuukauden päällä, joten no problemos. No nyt alkaa postinohjauksen päivät loppumaan eikä korttia ole näkynyt. Laitoin viestiä että "huhuuuu, saisinko korttini?". Meni kolme päivää ja sain vastauksen että "sori, reissue fee is 50 eur" :D :D

Eli mitä tästä opimmekaan. Täyttä paskaa koko crypto.com ja pysykää kaukana. Aspa on olematonta, firma ei saa shipattua korttejaan ja vaatii asiakkaalta ylimääräistä rahaa siitä kun itse eivät saa toimitettua korttia. Aivan surkuhupaisaa meininkiä
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Hehe.. Lähdinpäs tuohon crypto.com leikkiin mukaan tuossa viime vuoden puolella ja laitoin kortin tilaukseen. Noh, tämä onkin ollut aikamoinen episodi ja näyttää jatkuvan edelleen

Eli tilasin ja laitoin eurot poikien kryptovaluuttaan tuossa joulun tienoilla, tein korttihakemuksen ja jäin odottelemaan korttia.. no 3 viikkoa myöhemmin laitoin viestiä aspaan, että oletteko kenties joskus lähettämässä korttia vai ette koska olen nyt muuttamassa uuteen osoitteeseenkin jo kun kestää ja kestää. Useita päiviä radiohiljaisuutta tähän päälle. Saan vastauksen että kortti ei ole vielä lähtenyt, kerro uusi osoite ja tarjoa prooffit. No ensin ei meinannut löytyä mitään laskua kun harvemmin laskuja on skannattavaksi uudella osoitteella ennen kuin siellä on muutaman kuukauden asunut, mutta jollain tuurilla juuri tulleeseen sähkölaskuun oli kerennyt päivittyä uusi kotiosoite väestötietojärjestelmästä. Laitoin tämän eteenpäin ja homma kuulemma ok, ja osoite päivitetty. Viikko myöhemmin sainkin viestin että olemme shipanneet vanhaan osoitteeseen "sori". No postinohjaus on kuukauden päällä, joten no problemos. No nyt alkaa postinohjauksen päivät loppumaan eikä korttia ole näkynyt. Laitoin viestiä että "huhuuuu, saisinko korttini?". Meni kolme päivää ja sain vastauksen että "sori, reissue fee is 50 eur" :D :D

Eli mitä tästä opimmekaan. Täyttä paskaa koko crypto.com ja pysykää kaukana. Aspa on olematonta, firma ei saa shipattua korttejaan ja vaatii asiakkaalta ylimääräistä rahaa siitä kun itse eivät saa toimitettua korttia. Aivan surkuhupaisaa meininkiä
Postinohjauksen pitäisi kyllä hoitaa se vielä eteenpäin myöhemminkin, kirje kun on. Mulle ainakin tulee vielä vuosien jälkeenkin postit joita johonkin todella vanhaan osotteeseen on lähetetty. Nou hätä siis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Postinohjauksen pitäisi kyllä hoitaa se vielä eteenpäin myöhemminkin, kirje kun on. Mulle ainakin tulee vielä vuosien jälkeenkin postit joita johonkin todella vanhaan osotteeseen on lähetetty. Nou hätä siis.
No, periaatteessa postin ilmainen muuttopalvelu toimii tasan kuukauden. Sen jälkeen rahalla saa seuraavat 12kk lisää. Minä olen ainakin saanut aiemmissa asunnoissani edellisten asukkaiden lääkärin kirjeitä sekä kelapostia, että ei ne kyllä ohjaudu mihinkään. Muutaman kerran vanhassa osoitteessa jopa palautin näitä vanhan asukkaan kirjeitä postilaatikkoon kirjoitellen "väärin jaettu" päälle, mutta ne jaettiin vaan uudestaan minulle

Tuossa hieman käärmeissäni pyysyin eskaloimaan jollekin managerille asian koska eihän tässä nyt ole järjen häivää. Näköjään sama linja jatkuu, paitsi että kohteliaammin kerrotaan että "card reissue fee is 50 eur" ja kerrottiin kuinka tässä on välikäsiä välissä ja tää maksaa heille että siksi pitäisi rahaa saada. Eli haluavat asiakkaan maksamaan heidän kohtuuttomista viiveistä aiheutuvat kulut. No, eipä kyllä käynyt pienessä mielessäkään että kortin tilauksesta saapumiseen voi mennä puolisentoista kuukautta, tai siis eihän se vieläkään ole saapunut. Täten en ajatellut että seuraavan kuun loppuun mennessä vanhan kämpän avainten palautus aiheuttaisi kortin saamisessa haasteita. No, aliarvioin tämän puljun hitauden. Hitauskaan nyt sinänsä haittaa kun eihän tässä jäniksen selässä olla, mutta tuo että vaaditaan 50% vielä ekstraa jo talletettujen rahojen päälle että edes saa kortin niin ...

Mutta eikai siinä, luottokorttifirmaan rekkulaa millä rahoja siirrelty tuonne suuntaan vaikka vähän hämärätouhuahan tämä onkin. Päättäkööt sitten siellä onko chargeback aiheellinen vai ei, oppirahoiksihan nämä todennäköisesti menevät. Kunhan nyt vaan varoittelen muita jotka ovat harkinneet tämän firman palveluiden käyttämistä että ei kannata. Pelottaa ajatellakin minkälaista meininkiä jos joku kryptoilla tekee kauppaa tuolla alustalla ja ilmenee jotain ongelmia
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Postinohjauksen pitäisi kyllä hoitaa se vielä eteenpäin myöhemminkin, kirje kun on. Mulle ainakin tulee vielä vuosien jälkeenkin postit joita johonkin todella vanhaan osotteeseen on lähetetty. Nou hätä siis.
Posti jakaa nykyään ihan puhtaasti osoitteen perusteella, kääntöä ei tehdä ilmaisen kauden jälkeen ellei palvelusta erikseen maksa. Nimimerkillä useamman kerran vuodessa 5 vuotta sitten muuttaneen ex-omistajan posteja tussilla suttaava ja postilaatikkoon kantava uusi omistaja.

Muuttopostipalvelulla postit mukaan muutossa
  • Saat maksutta kuukaudeksi muuttopostipalvelun, jonka avulla päivittäispostisi ohjataan uuteen osoitteeseesi, mikäli teet ilmoituksen netissä.
  • Voit ostaa halutessasi muuttopostipalvelun vuodeksi, jolloin vuoden ajan kaikki Postin jakamat postisi ohjataan uuteen osoitteeseen, vaikka ne olisi kirjattu vanhalla osoitteella.
  • Muuttopostipalvelu vuodeksi vain 3€/kk.

 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Posti jakaa nykyään ihan puhtaasti osoitteen perusteella, kääntöä ei tehdä ilmaisen kauden jälkeen ellei palvelusta erikseen maksa. Nimimerkillä useamman kerran vuodessa 5 vuotta sitten muuttaneen ex-omistajan posteja tussilla suttaava ja postilaatikkoon kantava uusi omistaja.
Jos se ei 2021 alusta ole juuri muuttunut, niin käytännössä ei ainakaan toimi näin, luki sivulla sitten mitä tahansa. Minulle se on (kirjeiden kanssa) toiminut niin, että jos osoitetta ei koskaan ole postilla ollut, posti jaetaan sinne, vaikka se ei olisi minun virallinen osoitteeni. Jos se taas on joskus heidän järjestelmässään ollut, eli entinen osoite, en saa sitä jaetuksi sinne kirveelläkään jos heillä on uusi osoite olemassa. En nyt ihan varmaksi voi 2021 osalta tätä väittää, mutta ainakin 2020 sain jatkuvasti edelleen kirjeitä uuteen osoitteeseeni useammastakin osotteesta jossa en ollut vuosiin asunut, enkä koskaan ole maksanut tuosta muuttopalvelusta.

En siis nyt ihan vielä heittäisi kirvestä kaivoon tuon kortin saapumisen suhteen. Se kyllä on ihan totta, että asiakaspalvelu ei kyllä ikinä myönnä omia virheitään vaikka olisi joskus tullutkin luvattua jotain. Et ole ensimmäinen jolle näin on käynyt. Itseasiassa Nurffella kävi säkä jos postittivat noinkin nopeasti. Yleensä kestää ~3kk.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
Mulla on tunne etta Komplettia ei saa jos ei ole entuudestaan velkaa. Huomasithan ilmoittaa kaikki lainnasi hakiessasi korttia?
Ei pidä ainakaan minun kohdalla paikkaansa. Lainaa minulla ei ole kuin keskimäärin 1000€ Bank Norwegianin luottovelan verran, sen verran myös ilmoitin. Asun velattomassa omistusasunnossa. Silti sain Komplettin kortin 3000€ limitillä. Nettotulot vajaa 3000€/kk.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Norskissa cashback - kertyminen 0. Tuleeko nuo kuukauden päätteeksi aina vai kuinka tuo toimii?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Norskissa cashback - kertyminen 0. Tuleeko nuo kuukauden päätteeksi aina vai kuinka tuo toimii?
Vissiin parin päivän viiveellä. Sunnuntaina vinguttanut korttia ja nyt näkyy cashbackia ostoksesta. Maanantain vingutukset taas eivät näy vielä näin tiistai iltana
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Vissiin parin päivän viiveellä. Sunnuntaina vinguttanut korttia ja nyt näkyy cashbackia ostoksesta. Maanantain vingutukset taas eivät näy vielä näin tiistai iltana
jaa 0 näyttää saldo. mutta tapahtumat on kirjattu.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 127
Mulla näyttää kanssa cashback tapahtumissa (viime viikolla aktivoitu) esim:

TekstiMääräCashback
Espresso House3,900,02

Ja cashback-saldosi: 0

Olettaisin että ne jossain vaiheessa muuttuvat saldoksi tuolta tapahtumista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Mulla näyttää kanssa cashback tapahtumissa (viime viikolla aktivoitu) esim:

TekstiMääräCashback
Espresso House3,900,02

Ja cashback-saldosi: 0

Olettaisin että ne jossain vaiheessa muuttuvat saldoksi tuolta tapahtumista.
Onko sitä rahaa poltettu sen vertaa että vähintään euro saatu takaisin? En ole ihan varma pyöristävätkö nuo edes ylöspäin vai ihan pelkästään alaspäin, mutta kyllä tuo täällä ainakin toimii. Euron tarkkuudella siis näkyy cashback-saldossa
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
73
Onko sitä rahaa poltettu sen vertaa että vähintään euro saatu takaisin? En ole ihan varma pyöristävätkö nuo edes ylöspäin vai ihan pelkästään alaspäin, mutta kyllä tuo täällä ainakin toimii. Euron tarkkuudella siis näkyy cashback-saldossa
Pitää polttaa rahaa niin paljon, että euro tulee täyteen. Sama kuin pisteissä, pelkästään täydet pisteet näkyy.
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
28
Saako komplettin sähköisenä laskuna suoraveloitukseen koko summalla (eikä millään minimimaksulla), ja/tai voiko sinne heittää etupeltoon rahaa ettei laskua edes tule? Kortti saapui juuri ja pelkään tässä riskiä että joku lasku jää keräämään korkoa :)
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
553
Saako komplettin sähköisenä laskuna suoraveloitukseen koko summalla (eikä millään minimimaksulla), ja/tai voiko sinne heittää etupeltoon rahaa ettei laskua edes tule? Kortti saapui juuri ja pelkään tässä riskiä että joku lasku jää keräämään korkoa :)
Viimeksi kun tätä kysyttiin niin ei saanut mitään elaskua, tuskin on muuttunut. Mutta etupeltoon voit lyhentää lainaa samoilla tiedoilla mitä siinä ensimmäisessä laskussa tulee. Voit jopa laittaa sen kortin vaikkapa plussalle, eli maksaa hypoteettisesta 300 euron velasta vaikkapa 600e kortille.
 
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
52
Oliko niin, että Kompletin kortilla sai 2% bonuspisteitä Curven kautta kaikista ostoista ?
Muistelin jonkun täällä näin sanoneen ja nyt olisi ajankohtaista kun tuli tuo Kompletin kortti perille :think:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
158
Yritin ottaa curven, mutta eivät muka pysty sitä minulle tarjoamaan. Sovellus pyysi passista kuvan ja selfien. Sen jälkeen muutama minuutti odottelua ja tuloksena "Sorry we can’t offer you Curve at the moment."
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Tulipa taas kerran laitettua Kompletille palautetta suurimmista puutteista vrt. Norskiin..

Eli luottorajan korotus, sitä kun ei saa jälkikäteen nostettua. Toinen puute on veloitusten reklamointi. Norskilla hoituu helposti sovelluksen kautta (voi myös lisätä samalla liitteitä jotka koskevat reklamaatiota), Kompletille pitää tulostaa erillinen lappu joka pitää lähettää heille täytettynä postitse.

Tuskin mitään auttaa mutta jos asioista tarpeeksi moni laittaa palautetta ehkä jotain tapahtuu..

Norskilla toimii muuten nettitilausten tunnistus hyvin. Saat itse asetettua salasanan ja lähettänyt kertakäyttöisen tekstiviestin puhelimeen jossa tunnusluku. Kompletilla ei ainakaan eilen onnistunut ebay maksu lainkaan. Pitäisi tunnistautua pankkitunnuksilla mutta sekä Nordea että S-pankki ilmoittivat erroria kun moneen kertaan yritin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Kompletilla ei ainakaan eilen onnistunut ebay maksu lainkaan. Pitäisi tunnistautua pankkitunnuksilla mutta sekä Nordea että S-pankki ilmoittivat erroria kun moneen kertaan yritin.
Mobiilivarmenteella mennyt itsellä joka kerta varmistukset läpi hienosti, jos käytössä niin kannattaa kokeilla. Telialta saa ilmaiseksi, muilla taitaa maksaa..
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Amazonissa herjaa nyt Stockmann Mastercard. Viikon verran ollu vikaa. Toimii kyllä Google Payt suomessa jne. että ei ole ihan toimimaton kortti.. Ideoita?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
EDIT: Tässä siis enimmäkseen ranttia, ei mulla mitään varsinaista hätää ole. Uudet liput nyt jostain pitää vain pian saada, kun hinnat nousee raketin lailla taivaisiin kuin GameStopin osakkeet...

Kävi niin, että kesän matka peruntui. Travellinkin kautta ostin liput (kun Momondon sponsorilinkillä löytyi halvempi hinta) ja niissä lentoyhtiö sekä meno- että paluulipulle Qatar Airways. Molemmat suunnat peruttiin ja uudelleenreitityksen vaihtoehdot eivät miellyttäneet. Pyysin rahanpalautusta, Travellinkilta tulee viesti, että käsittelyssä voi kestää 120 päivää. Jaahas.

Onneksi luottokortilla maksettu koko helahoito, niin korttiyhtiön kautta oikaisupyyntö lähti tänään käsiteltäväksi. KKV:kin sitä mieltä, että lennon peruuntuessa rahat pitäisi saada takaisin 7 päivässä. Aikamoista pelleilyä, mutta tietenkin matkatoimisto tässä tapauksessa siis Travellink osoittaa lentoyhtiön suuntaan, että syynä Qatar Airwaysin hitaus.

Eipä minua pitäisi kiinnostaa, missä se hitaus on. Rahat tulee saada tilille, ei mitään etuseteliä/voucheria tarvitse hyväksyä myöskään. Onneksi yhteisvastuu korttiyhtiöllä sopimusrikkomuksen tapauksessa, kannattaa ihan oikeasti se luottokortti aina ottaa käteen, kun mitään matkoja suunnittelee! Mutta tässä ei kaikki, haluan nyt tietenkin uudet lennot, oma perhe kun ei asu täällä Suomessa ja nyt yli vuoteen ei ole ollut kontaktia...

...ja huomaan aikamoista pelleilyä mm. Travellinkin toiminnassa, joka jälleen näyttää tarjoavan alhaisimmat hinnat juuri niille lennoille, mitä haen. (Käytän lähinnä Momondoa, nuo muut kuten Expedia, Skyscanner ja Supersaver antavat reilusti kalliimpia lentoja.) Esim. Travellink näyttää verkkosivuillaan, että heillä on nyt mobiilissa käytettävä etukoodi "10APP", jolla saa 10€ pois lipun hinnasta, mutta ne liput ovat muutenkin sen 10€ kalliimpia sovelluksessa...!

Esim. verkkosivulla haluamani lennot maksavat 712€, mutta sovelluksessa 722€. Sitten tuo "etukoodi" vähentää tuon ylimääräisen 10€. Ollaan sitten samoissa hinnoissa, justiinsa. Välillä Momondon haussa tulee vastaan samanlainen hinta Travelgenion kautta, mutta sitten taas heidän sivunsa aina ehdottaa n. 30-40€ kalliimpaa hintaa. Ei siis auta edes evästeiden tyhjentäminen, toisella laitteella ja tuoreella selaimella linkkien avaaminen.

Sen lisäksi, ettei hinnat pidä, niin tuo Travellink tekee nyt jotain tosi typerää. Olen viimeisen 4 tunnin ajan yrittänyt maksaa varausta, mutta tulee jatkuvasti ilmoitus, että pankkini olisi mukamas "hylännyt" korttini, vaikka ei siis sivu edes etene pankin maksusivulle asti. Sen sijaan, jos valitsen täpän, että haluan "Joustavat päivät" -lisän lippuuni, joka kasvattaa hintaa n. 100€:lla, onnistuu maksusivulle siirtyminen sitten mutkattomasti. Että niin.

Olen jo kyllästynyt näihin matkatoimistoihin kuten Travellink ja Travelgenio. Kaikennäköistä pelleilyä hinnassa, eikä varmuutta missään. Ikävästi tuonne haluamaani kohteeseen liikennöi vain muutamat lentoyhtiöt eli Qatar Airways ja tyypillisesti myös Turkish Airlines, joka tällä kertaa on reilusti kalliimpi. Edelliset reissuni tapahtuivat myös Qatar Airwaysin kautta ja heiltä suoraan samat liput olisivat n. 40€ kalliimpia. Pitäisikö vain nielaista...?

Kuitenkin täällä Suomessa noudatetaan EU-lakeja, ei siis ole väliä onko liput suoraan lentoyhtiöltä vai matkatoimistolta. Voin esim. yhtä hyvin vaatia lentoyhtiöltäkin suoraan hyvitystä, vaikka matkatoimiston kautta olisin liput saanut. Ihan sama, mitä lentoyhtiö väittää, kuten olen kuullut että mm. Finnair ohjaa matkatoimiston puoleen ongelmatilanteissa. Onneksi ei myöskään tarvitse mitään 120 päivää odottaa rahanpalautusta, vaan korttiyhtiö hoitaa sen.

V*tuttaa vain kaikki tällainen pelleily. Oli odotettavissa, että muutoksia lippuihini voi tulla, kun ostin ne n. kuukausi sitten ja reissuun pitäisi päästä vasta kesäkuun puolella. Mutta miksi ihmeessä tämä on näin vaikeaksi tehty ja selkeää hintapolitiikkaa ei ole missään tai kellään ja kuluttajan linssiin kustaan, kun väkisin halutaan myydä kaikenlaista "Premium"-palvelupakettia, jonka sisältö (eli perus asiakaspalvelu) tulisi kuulua lipun hintaan, kuten KKV sanoo?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Monesti kun katsoo jenkki finanssi yms. tubettajia, he puhuvat useasti että kannattaa hommatta luottokortteja, jotta saa jotain "credit scorea" -> helpottaa esim lainan saamista. Onko suomessa samanlaista käytäntöä eli hyötyykö luottokortin käytöstä muutakin kun bonus pisteitä?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Monesti kun katsoo jenkki finanssi yms. tubettajia, he puhuvat useasti että kannattaa hommatta luottokortteja, jotta saa jotain "credit scorea" -> helpottaa esim lainan saamista. Onko suomessa samanlaista käytäntöä eli hyötyykö luottokortin käytöstä muutakin kun bonus pisteitä?
Täällä siitä ei ole hyötyä tähän asiaan, enemmänkin haittaa, esim, Danske katsoo asuntolainaa hakiessa kaikkien luottokorttien myönnetyn limiitin otetuksi kulutusluotoksi joka lasketaan sinulle velkarasitteeksi ja voi täten vaikuttaa alentavasti myönnettävän lainan määrään/luottokelpoisuuteen...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Ja siksi kannattaa aina sanoa ettei ole kuin sen pankinluottokortit tai ei ole ollenkaan kun hakee lainnaa. Autot ja lapsetkin kannattaa salata. Ainoa harrastus on kirjastossa käyminen.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
Handelsbankenin Aktiiviraha-sopimuksia tuli useitakin myytyä, kun olin myyntihommissa n. vuosikymmenen sitten. Myös Tuohi ja muut vastaavat tuli tutuksi, Santanderin lainoja myönnettiin myös. Ei ollut osamaksua meillä silloin ja Klarnakin ei vielä niin tuttu Suomessa. (B2B ja kuluttajille myytiin elektroniikkaa.)

Hyvin usein tuli vastaan, että esim. lukiolainen uutta läppäriä hakiessaan ei saakaan rahoitussopimusta. 1500€ MacBook Pro onkin vähän liian kallis. Handelsbanken saattoi myöntää luottoa vain 700€ asti. Paljon tehtiin sitten osittaista käteiskauppaa.

Jotkut iäkkäämmät asiakkaat ylpeilivätkin sillä, kun tietoja kysyin, että ”ei ole koskaan ollut lainaa, mää oon hoitanut asiani hyvin” ja hylkyä tulee tietokoneella, ei saa lainaa esim. uuteen telkkariin. Nämä tapaukset alkoivat muistuttaa toinen toistaan, syystäkin;

Handelsbankenin koulutuksessa meille myyjille myös kerrottiin näistä, yleisin syy ettei luottoa myönnetä on, ettei ole aiemmin ollut luottoa. Tai sitten vain pieni summa myönnetään. Siksi ”ensikertalaiset” kuten opiskelijat ja luottosopimuksia koko elämänsä kaihtaneet seniorit saivat saman kohtelun järjestelmältä.

Sen sijaan pienituloinenkin, jolla oli jo kaikenlaisia lainoja, esim. opintolainaa ja asuntolainaa, sai todella suuriakin limiittejä. Ei siis ollut vain tuloista kiinni. Joskus hyvää tiliä tekevä ei saa sitä luottotiliä, mutta ”köyhä” joka on jo veloissa, saa lisääkin velkaa.

Huom. en halua enempää kertoa, kuin mitä tässä. Tehkööt kukin omat johtopäätöksensä. Aina kun tuli hylkyä asiakkaalle, soitto pankkiin ei ikinä auttanut. Siellä sanottiin aina, että ”arviointi tehdään automaattisesti, emme kommentoi tai tiedä syitä.”

Opin kuitenkin sen, että luottoa kannattaa olla, vaikkei sitä käytä. Kun opiskelijana yliopistossa sain 90 opintopistettä kasaan, riitti se OP:lla ”opiskelija-Visan” hakemiseen, jossa limiitti oli 1000€. Se oli ensimmäinen luottokorttini. Nykyisin ei enää vissiin tarvitse todistaa opiskelun suorituksia, mutta itselleni tuo oli helpoin ensimmäinen luotto, vaikken sitä tarvinnut.

Pärjäsin 1000€ limiitillä useita vuosia. Nyt hiljattain jäin työttömäksi tämän kauniin COVID-19 tilanteen takia. Limiitti nostettiin 2500€ asti ihan vain nettilomakkeella. Tuloja ei ole nyt, enkä sitäkään ennen ollut mikään porvari.

Ihan jenkkien credit scorea meillä ei ole, mutta vastaavaa kyllä. Hankkikaa luottoa, vaikkette sitä käytä. Jos/kun tarvitsee, helpommin sitä saa lisää.

(P.S. Nyt meni liput ostoon suoraan Qatar Airwaysiltä. Kiitos @uhs_)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ihan jenkkien credit scorea meillä ei ole, mutta vastaavaa kyllä. Hankkikaa luottoa, vaikkette sitä käytä. Jos/kun tarvitsee, helpommin sitä saa lisää.
Joo tässä on ihan vinha perä noita kulutusluottoja ja pienlainoja silmälläpitäen, se porukka pyytää luvan tarkistaa yhteisestä rekisteristään asiakkaan aiemmat luotot ja jos siellä lukee ”on lainannut ja kaiken maksanut ilman ongelmia” niin luottohanat on yleensä höllemmät kuin sellaiselle jolla ei ole kulutusluottoja koskaan ollut. Tollasesta jenkkityylisestä ”mitä enempi, sen parempi” velan hankkimisesta tuskin on hyötyä tässäkään yhteydessä.

Toi on ihan validi vinkki, että jotain luottoa/limiittiä kannattaa hankkia, vaikka se luottokortti, vaikkei sitä välttämättä tarvitsiskaan juuri nyt. Ja toki luottokortti pitäis mun mielestä olla jokaisella oikeustoimikelpoisella verkkoasiointia varten koska se on siihen ehdottomasti paras maksuväline.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
Juuri näin. Ehkä pitäisi tuo oma kehotukseni ilmaista niin, että luottoa kannattaa erityisesti hankkia sellainen henkilö, joka ei luottoa kaipaa lainkaan.

Kunhan on myönnetty, mutta tosiaan ei käytä tai maksaa kiltisti aina kaiken viipymättä, mitä nyt käyttää. Siitä jää papukaija-merkki rekisteriin, jota mm. Handelsbankenkin käytti ja sain sivusta ihmetellä.

Mutta ei missään nimessä ahneeksi tarvitse ryhtyä. Ei se ketään lämmitä, että on Visa, Mastercard, Amex, sijoituslaina, mökkilaina, asuntolaina, ties mikä laina. Näyttää ehkä jopa ikävämmältä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 604
Mulla on ollut jonkun aikaa norwegianin kortti ja alusta siihen tuli 1000e limiitti, käytän tuota ns päivittäisasioinnin korttina ja maksan pois ennenkuin korkoja juoksee, kokeeksi painoin "nosta luottorajaa" ja ilman tulonmuutoksia sieltä 4000e limiitti tuli tarjolle.
Juu! Minulla varmasti opiskelija-status on pieni kirosana ollut, niin en ihan noihin summiin päässyt napinpainalluksella. Kyllä siis nämä kaikki asiat vaikuttavat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Aloin herätellä ajatusta komplett bankin luottokortista, saisi vähän kotia päin kun tulee kuukaudessa 500-1200e ostettua kortin kautta. Täytin nettisivuilla ensin lomakkeet ja olisivat myöntäneet 1000e luottorajan, tuntui vähän pieneltä jos ostaakin uutta elektroniikkaa tai jotain kalliimpaa suoraa liikkeestä - tonni tulee nopeasti täyteen. Kokeilin katsoa uudelleen ilmoitetut tiedot jos saisi jotain nipistetetyä että edes 2000e luottoraja olisi tullut. Lopputulos että ei enään edes hyväksy hakemusta eli ei myönnä. Pitäkööt tunkkille täytyy kai alkaa norweigan korttia höyläämään. Tähän asti käyttänyt op credit korttia mutta se ei kerrytä enään yhtään mitään.

EDIT: Näköjään tuo tonnin hyväksytty löytyy sähköpostista vielä. Tuotako ei saa jälkeenpäin korjattua mitenkään? Saisiko maksimaalisen tuloksen jos maksaa etukäteen ylimääräistä tilille niin ei tuo tonni paukkuis heti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Saisiko maksimaalisen tuloksen jos maksaa etukäteen ylimääräistä tilille niin ei tuo tonni paukkuis heti.
Näinhän se perinteisesti on toiminut. Jos haluaa credit-kortin vain maksutavaksi ja mahdollisten bonusetujensa takia, niin eihän siinä tarvitse limiitin riittää joka ostokseen, sikäli kun on omaa rahaa käytettävissä ja muistaa tarvittaessa valmiiksi yliladata.
 
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
92
"Valitettavasti emme voi tällä hetkellä tarjota sinulle Komplett Bank Mastercard-korttia. Päätös perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta."

Jotenkin en ymmärrä tuon komplett pankin periaatteita luottokorttia myönnettäessä.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
"Valitettavasti emme voi tällä hetkellä tarjota sinulle Komplett Bank Mastercard-korttia. Päätös perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta."

Jotenkin en ymmärrä tuon komplett pankin periaatteita luottokorttia myönnettäessä.
Ei siinä tunnu olevan mitään logiikkaa. Ehkä tuo menee satunnaisgeneraattorin läpi vain ja tuuri ratkaisee.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
438
"Valitettavasti emme voi tällä hetkellä tarjota sinulle Komplett Bank Mastercard-korttia. Päätös perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta."

Jotenkin en ymmärrä tuon komplett pankin periaatteita luottokorttia myönnettäessä.
Mulla kävi samoin, mutta toisella kertaa hakemus meni läpi. En kyllä enää muista, että muutinko jotain hakemukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Onko mitään mahdollisutta saada 2-3k luottorajaa 40k ~2.4k netto tuloilla tuolla kompletissa vai onko tyytyminen tonniin?
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Onko kukaan saanut tuota Norskia lisättyä Curveen esim. kysymällä supportista asiaa? Ei nyt vaan mene kirveelläkään ja johan tässä on toista kuukautta odoteltu josko saisivat homman toimimaan.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Onko kukaan saanut tuota Norskia lisättyä Curveen esim. kysymällä supportista asiaa? Ei nyt vaan mene kirveelläkään ja johan tässä on toista kuukautta odoteltu josko saisivat homman toimimaan.
Olen käyttänyt Bank Norwegian -korttia Curven kautta jo kuukausia. Sinne se asettui ihan heittämällä, eikä tarvinnut supportista kysellä
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Olen käyttänyt Bank Norwegian -korttia Curven kautta jo kuukausia. Sinne se asettui ihan heittämällä, eikä tarvinnut supportista kysellä
Jooh, jo laitettuna toimii hyvin, mutta jos esim. poistat ja lisäät takaisin niin ei suostukaan enää menemään sisään. Muutos ilmeisesti tuossa kun vuosi vaihtui. En siis suosittele kokeilemaan :)
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 127
Vihaan ylimääräisen kaman kantamista mukana mutta mielellään hyödynnän tarjottavat etuudet, joten mulla on kännykkäkotelossa ajokortti, S-Pankin Visa ja K-Plussa Maksuaika (MC). Luurissa on sitten Curve Google Payssa defaulttina, jossa taas defaulttina Komplett Bankin Visa ja muut kortit (paitsi BN kun se ei sinne millään uppoa). Lounaskortti ja BN Visa on sitten erikseen Google Payssä. Ja tietysti Mobilepay, Pivo ja Siirto, joista käytän oikeastaan ainoastaan Mobilepaytä helppouden takia joihinkin nettiostoksiin.

Välillä tulee mieleen että voisiko fyysisiä kortteja vähentää.

Vaihtoehdot:
1. Käyttää MobilePayta Visan sijaan - kokemuksen mukaan MobilePayn luotettavuus on sitä luokkaa että karsiutuu heti ensimetreillä
2. Käyttää K-Plussaan mobiiliappia ja Curvea maksamiseen - ilmeisesti tuolla MC:llä ei saa enää enempää pisteitä, joten tämä vois olla ihan potentiaalinen vaihtoehto ja tulisi kerättyä cashbackit
3. Jotain muuta? Ikävä kyllä Trafi hautasi mobiiliajokortinkin
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
2. Käyttää K-Plussaan mobiiliappia ja Curvea maksamiseen
Jos sulla on se K-plussa mobiilisovellus asennettuna luuriin niin voit vinguttaa puhelimen nfc:llä plussapisteet talteen. Google Payllä maksaessa K-ryhmän paikoissa ottaa automaattisesti ensin plussapallot ja sitten maksun kun viet puhelimen maksupäätteelle kahdesti, eli samalla tavalla kuin plussallisen maksukortin kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom