Menee ne läpi. Mullakin oli netflixissä vanhentuneet tiedot ja silti se laskutus meni läpi.
Se on outoa, että vanhentunut kortti menee läpi. Reklamoisin myöntäjälle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee ne läpi. Mullakin oli netflixissä vanhentuneet tiedot ja silti se laskutus meni läpi.
Se on outoa, että vanhentunut kortti menee läpi. Reklamoisin myöntäjälle.
Mielenkiintoinen palvelu tulossa Adguard pojilta...
Ongelmaksi oletettavasti tuossakin tulee se, että pitäisi lähetellä kuvat henkkareista ja laskuista, en ymmärrä miksei voitaisi vaikka käyttää nyt standardoitua PSD2 systeemiä tunnistamaan henkilö sähköisesti EUn sisällä. Sitä vartenhan se kehitettiin.
Sama ideahan näissä tuntuu olevan, joitakin eroavaisuuksia saattaa olla, ainakin kovat lupaukset on Adguardilla, ku voi jopa vaihtaa valuutankin kortilla haluamakseen.Onkos tää samanlainen kuin Netellerin tarjoamat virtuaalimastercardit?
Huomasinpa tänään, että nyt kun Komplettin ostokset varmennetaan psd2 mukaisesti esim. mobiilivarmenteella, niin sen sai liitettyä MobilePayhin maksukortiksi. Viime vuonna ei vielä onnistunut.
Alkaako korko juosta jos lähettää Komplettilla rahaa MobilePayn kautta tuttaville? Tuleeko siitä bonusta?
Vahvistetaas tämä. Testasin ja ei tosiaan bonuksia kerry ainakaan kaverisiirroissa.Bonusta tuskin tulee Kompletissa kun ei muissakaan tule. Muuten voisi siirtää aina totun kaverille ja kaveri takas ja kikkailla bonustuotoilla
Täällä on perusteltu paremman ja kalliimman kortin hankintaa mm. lentokenttä loungeilla. Kävin läpi omia pankkihommia ja paketissa kortti vaihtunee parempaan ja kyljessä tulee sitten tuo Priority Pass kortti. Tuo avaa ilmaisen pääsyn ainakin joihinkin loungeihin. Nyt ihan mielenkiinnosta lukaisin tuosta Priority Passista ja tsekkasin sen helpoimman, eli Helsinki-Vantaan. Priority Passin listoilla on pari loungea ja molemmissa maininta: "Smart casual dress at all times". Ymmärrän toki periaatteen, että halutaan pitää jotain tasoa, mutta pitääkö tuo silti paikkansa? Jos päällä ei ole vähintään suoraa housua ja kauluspaitaa, niin ei ole tulemista?
Täällä on perusteltu paremman ja kalliimman kortin hankintaa mm. lentokenttä loungeilla. Kävin läpi omia pankkihommia ja paketissa kortti vaihtunee parempaan ja kyljessä tulee sitten tuo Priority Pass kortti. Tuo avaa ilmaisen pääsyn ainakin joihinkin loungeihin. Nyt ihan mielenkiinnosta lukaisin tuosta Priority Passista ja tsekkasin sen helpoimman, eli Helsinki-Vantaan. Priority Passin listoilla on pari loungea ja molemmissa maininta: "Smart casual dress at all times". Ymmärrän toki periaatteen, että halutaan pitää jotain tasoa, mutta pitääkö tuo silti paikkansa? Jos päällä ei ole vähintään suoraa housua ja kauluspaitaa, niin ei ole tulemista?
Omat lennot ovat lomalentoja, paria hassua poikkeusta lukuunottamatta. Näillä parilla työlennollakaan ei ole ollut pukua mukana, korkeintaan chinot ja kauluspaita. Itse lennoilla tulee kuitenkin pidettyä mahdollisimman rentoja kuteita, esim. t-paitaa tai hupparia. En siis elättele mitään luksuselämän haaveita näistä "hinnat alkaen" loungeista, mutta jos kortti moiseen on, niin miksi en etua käyttäisi. Kiinnostaisi siis tietää, onko noissa oikeasti tiukka pukukoodi?
En siis elättele mitään luksuselämän haaveita näistä "hinnat alkaen" loungeista, mutta jos kortti moiseen on, niin miksi en etua käyttäisi. Kiinnostaisi siis tietää, onko noissa oikeasti tiukka pukukoodi?
Ymmärrän täysin tuon, että loungessa halutaan pitää joku tietty taso, jotta yleinen viihtyvyys säilyy. Millaiset ihmiset ja millainen pukeutuminen sitten laskee kenenkin yleistä viihtyvyyttä, on toinen juttu. Se mitä tässä nyt haen on, että jos olen kentällä normi siisteissä farkuissa tai chinoissa sekä t-paidassa tai "vapaa-ajan" kauluspaidassa, niin onko tämä este loungeen pääsyyn? Eli onko tällaisella epämuodikkaalla henkilöllä mitään syytä kantaa mukana Priority Passia, jos oma pukeutuminen sulkee loungen ovet.
Edelleenkään lounge ei ole elämän tärkein juttu, mutta jos on väkisin odottelu aikaa ja tämä perkki tarjolla, niin toki se kannataa hyödyntää. Rentouttavaa ja rauhallisempaa sitä lentoa on odottaa puvuttomankin henkilön siellä loungessa
Sama täällä. Vanha Norwegianin kortti meni heittämällä syksyllä, kun avasin Curven. Nyt kun maaliskuussa Norwegianin kortti ekspiroituu, sain uuden ja yritin lisätä sen Curveen, niin ei onnistunut. Ajattelin sitten, että vanha pitäisi poistaa ensin ja poistin sen, mutta ei auttanut.Yritin tässä justiinsa lisätä vanhaa Norskin korttia Curveen, mutta ei suostunut menemään kirveelläkään. Kokeilin iOS ja Android, eikä auttanut mikään. Lisäsin testiksi jotain muuta, ja se kyllä meni läpi. Olisikohan vika mahdollisesti tässä uudessa hienossa EU-säädössä? Ehkä jotain hajosi.
Kun siirrän kuluttomalta kortilta (esim. Stockmann Mastercard) tilille rahaa, niin miten kulurakenne muodostuu? Yritin lukea hinnastoa, mutta en ymmärtänyt.
Olen ollut käsityksessä, että kyseinen kortti on kulunut kun maksaa vaan e-laskun kerralla pois? Mutta tuleeko tuossa siis kuluja siitä siirrosta ja siirtosummalle jtn. korkoa? Ja jos tulee, niin miten siirrän rahaa takaisin luottokortille, jotta koron kasvaminen loppuu ja tuleva lasku on säädyllinen?
Laskun saatuasi voit päättää maksatko koko velkasaldon kerralla (maksuaika-ominaisuus), jolloin sinulta ei veloiteta korkoa tai tilinhoitomaksua. Jos haluat maksaa ostosi useammassa kuukausierässä (hyödynnät luotto-ominaisuutta), veloitetaan korko ja tilinhoitomaksu. Tapahtumat ja veloitettavat kulut näet aina laskulta.
Oma siirto korttiluotolta Korollista siirtopäivästä
Onkos Norwegianilla jotain ongelmia tällä hetkellä? Yritin suorittaa noin 200 euron maksua kotimaiseen verkkokauppaan ensin MobilePayn kautta ja sen epäonnistuttua luottokortilla. Molemmissa siis Norwegian ja kumpikaan ei mennyt läpi. Piti sitten laittaa maksu suoraan pankin kautta. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia tämän kanssa.
Mulle tuli ennen joulua Norwegianilta tällaista meiliä aiheesta:
---------
Verkkomaksujen turvallisuusvaatimuksia parannetaan 01.01.2021 lähtien. Verkkokauppojen ja pankkien on noudatettava näitä uusia vaatimuksia. Kaikki verkkokaupat eivät vielä ole valmiita muutokseen, joten osa verkkomaksuista ja sovellusten sisäisistä ostoista saatetaan hylätä.
Millaisia muutoksia teemme?
Tähän asti olet voinut vahvistaa Bank Norwegian-kortilla tekemäsi verkko-ostokset tekstiviestikoodilla. Uusien turvallisuusvaatimusten myötä sinun tulee jatkossa käyttää henkilökohtaista salasanaa tekstiviestikoodin lisäksi, jotta saat vahvistettua verkko-ostokset.
Voit asettaa salasanan verkko-ostojen vahvistamista varten Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa. Kirjaudu sisään ja seuraa ohjeistusta salasanan asettamista varten. Salasana koskee ainoastaan Bank Norwegian-kortilla vahvistettavia verkkomaksuja. Tarvitset salasanan 7.1.2021 alkaen.
---------
Omille sivuille kun kirjautui, niin heti etusivulla pyysi asettamaan tuon salasanan.
Oletkos milloin käyttänyt tuota korttia viimeksi verkkokauppaan? Tuohon tuli alkuvuodesta muutos, että pitää varmistaa myös salasanalla.
Tänään tuli uusi Curven päivitys Appstoreen ja Norwegianin kortin saa nyt lisättyä. Samalla korjattiin antiembarrasment mode.Sama täällä. Vanha Norwegianin kortti meni heittämällä syksyllä, kun avasin Curven. Nyt kun maaliskuussa Norwegianin kortti ekspiroituu, sain uuden ja yritin lisätä sen Curveen, niin ei onnistunut. Ajattelin sitten, että vanha pitäisi poistaa ensin ja poistin sen, mutta ei auttanut.
Nyt ei saa sitten vanhaakaan takaisin. Ei onnistunut iPhonella, eikä Androidilla. Molemmilla sama lopputulos. Otin viime viikolla yhteyttä Curven asiakaspalveluun, josta ensin vastasivat ja pyysivät asentamaan sovelluksen uudestaan ja Norwegian-kortin numeroita alusta ja lopusta. Vastasin ja annoin, sen jälkeen ole kuulunut moneen päivään mitään. Tiketti on kyllä avoin, mutta jos ongelma on ollut jo vuoden alusta, eikä sitä ole saatu korjattua, epäilen ettei se nopeasti hoidu. Pakko sitten ottaa ainakin tilapäisesti käyttöön Android-puhelin, johon saa Google payhin Norwegianin. Ei hyvältä näytä.
Kun siirrän kuluttomalta kortilta (esim. Stockmann Mastercard) tilille rahaa, niin miten kulurakenne muodostuu? Yritin lukea hinnastoa, mutta en ymmärtänyt.
Olen ollut käsityksessä, että kyseinen kortti on kulunut kun maksaa vaan e-laskun kerralla pois? Mutta tuleeko tuossa siis kuluja siitä siirrosta ja siirtosummalle jtn. korkoa? Ja jos tulee, niin miten siirrän rahaa takaisin luottokortille, jotta koron kasvaminen loppuu ja tuleva lasku on säädyllinen?
Näkeekö luottokortista tai jostain, että korko juoksee? Vai näkyykö vain laskulla? Stockmann Mastercard kyseessä ja mietin, että juokseeko mulla korko ja mistä ylipäätään tiedän, onko laskussa korkoa vai vaan google pay ostoksia jne..?
Laskuerittelyn tapahtumaluettelossa on kustakin tapahtumasta rivi, jossa näkyy tapahtuman päivämäärä ja korkopäivämäärä. Jos ne ovat samat, korko on alkanut juosta heti. Tavallisissa korttiostoksissa ja esim. Pivon kaverisiirroissa korkopäivä on kuitenkin seuraavan laskun eräpäivä (minulla aina ensi kuun 7. päivä).Näkeekö luottokortista tai jostain, että korko juoksee? Vai näkyykö vain laskulla? Stockmann Mastercard kyseessä ja mietin, että juokseeko mulla korko ja mistä ylipäätään tiedän, onko laskussa korkoa vai vaan google pay ostoksia jne..?
Itse olen pari kertaa käyttänyt Revolutin kautta kun halusin vähän lyödä vetoa ja CdC:n korttini ei siihen taivu. Ei myöskään luottokortit suoraan. En pidä pankkitilillä yhtään rahaa, joten Norskilla Revolutiin rahaa tilille (näkyy "normaalina ostona") ja korko ei testatusti ala juoksemaan. Revolutin virtual-kortti jopa antoi lyödä vetoa suoraan, eli ei sen enempää tarvinut kierrättää kotimaiseen pankkiin.Halvin tapa siirtää luottoa omalle tilille on Bank Norwegianin kortti. Pitää tosin mennä talletusautomaatille. Nostat automaatilta (max 500eur) ja talletat summan tilillesi jos et halua käteisenä pitää. Jos maksat laskun ajoissa ei mene korkoa yhtään. Koskee vain nostoja, ei siis siirtoja omalle tilille joissa korko alkaa juosta heti.
Eilen toimi tankatessa. Täytyy koittaa tänään.Komplett ei enään toimi curven kautta. Onko muilla sama ongelma?
Komplett ei enään toimi curven kautta. Onko muilla sama ongelma?
Onko kortti myös ilman magneettinauhaa? Sieltä ne tiedot saa luettua erittäin helposti.
Myös Applen kortti on tälläinen, eli tiedot näkyy vaan apissa. Minusta varsin toivottava kehityssuunta, soisi yleistyvän enemmänkin.
Hei te joilta löytyy Komplettin luottokortti, pystyykö tuota kertynyttä miinussaldoa kuitata tilisiirrolla pois jo ennen kuin lasku lähtee matkaan?
Antoivat niin minimaalisen luottorajan, että olisi tarvetta nollata saldoa, ettei pauku rajasta yli.
Kyllä pystyy.Hei te joilta löytyy Komplettin luottokortti, pystyykö tuota kertynyttä miinussaldoa kuitata tilisiirrolla pois jo ennen kuin lasku lähtee matkaan?
Antoivat niin minimaalisen luottorajan, että olisi tarvetta nollata saldoa, ettei pauku rajasta yli.
Mikäs tämä juttu on? Eikö Norwegianilla saa ihan cashpointseja eli lähinnä lentoihin?
Hyvä, että Norskillekin tuli cashback, niin saa jotain takaisin, kun Kompletin pisteet näyttää menneen täyteen. 200 € edestä kuitenkin jo hyötyä
Mikäs tämä juttu on? Eikö Norwegianilla saa ihan cashpointseja eli lähinnä lentoihin?
Kompletilla saa sitten pisteillä ihan laskun summaa pienemmäksi.