Luottokortit

Se on outoa, että vanhentunut kortti menee läpi. Reklamoisin myöntäjälle.

Visa:n osalta uuden kortin tiedot päivittyy nykyään Netflixiin Visa VAU-palvelulla (Visa Account Updater). Tietoja ei siis tarvitse päivittää itse ja toimii myös muissa palveluissa. Tuon palvelun käytöstä poistamista voi pyytää pankilta. Masterista en ole varma. Jos tuon on estänyt ja menee läpi, niin sitten joo yhteys pankkiin.
 
Mielenkiintoinen palvelu tulossa Adguard pojilta...


Ongelmaksi oletettavasti tuossakin tulee se, että pitäisi lähetellä kuvat henkkareista ja laskuista, en ymmärrä miksei voitaisi vaikka käyttää nyt standardoitua PSD2 systeemiä tunnistamaan henkilö sähköisesti EUn sisällä. Sitä vartenhan se kehitettiin.

Onkos tää samanlainen kuin Netellerin tarjoamat virtuaalimastercardit?
 
Onkos tää samanlainen kuin Netellerin tarjoamat virtuaalimastercardit?
Sama ideahan näissä tuntuu olevan, joitakin eroavaisuuksia saattaa olla, ainakin kovat lupaukset on Adguardilla, ku voi jopa vaihtaa valuutankin kortilla haluamakseen.

Mutta tosiaan tässäkin tulee vastaan se, että luottaako firmaan ja haluaa antaa kaikki henkilötiedot heille...
 
Huomasinpa tänään, että nyt kun Komplettin ostokset varmennetaan psd2 mukaisesti esim. mobiilivarmenteella, niin sen sai liitettyä MobilePayhin maksukortiksi. Viime vuonna ei vielä onnistunut.
 
Huomasinpa tänään, että nyt kun Komplettin ostokset varmennetaan psd2 mukaisesti esim. mobiilivarmenteella, niin sen sai liitettyä MobilePayhin maksukortiksi. Viime vuonna ei vielä onnistunut.

Kiitti infosta :) Pitikin täräyttää Komplett samantien Mobilepayhin ja toimihan se :)
 
Tuo KB:n mobiilivarmenne on muuten paljon mukavampi IMHO käyttää kuin muiden salasana & kertakäyttökoodi tai tunnistautumissovellus yhdistelmät.
 
Tietenkään niillä pankeilla joilla on omat tunnistautumissysteemit ei ole paljoa kiinnostusta maksaa tunnistuksista mobiilioperaattoreille niin ei tartte ihmetellä miks sitä ei ole vaihtoehtona..
 
Alkaako korko juosta jos lähettää Komplettilla rahaa MobilePayn kautta tuttaville? Tuleeko siitä bonusta?
 
Alkaako korko juosta jos lähettää Komplettilla rahaa MobilePayn kautta tuttaville? Tuleeko siitä bonusta?

Ei pitäis, hinnaston mukaan korkoa kertyy vain "Käteisnostot Suomessa ja ulkomailla" sekä "Tilisiirrot ja laskujen maksaminen Omat Sivut -palvelun kautta ". Bonuksesta en osaa sanoa.
 
Bonusta tuskin tulee Kompletissa kun ei muissakaan tule. Muuten voisi siirtää aina totun kaverille ja kaveri takas ja kikkailla bonustuotoilla :)
 
Täällä on perusteltu paremman ja kalliimman kortin hankintaa mm. lentokenttä loungeilla. Kävin läpi omia pankkihommia ja paketissa kortti vaihtunee parempaan ja kyljessä tulee sitten tuo Priority Pass kortti. Tuo avaa ilmaisen pääsyn ainakin joihinkin loungeihin. Nyt ihan mielenkiinnosta lukaisin tuosta Priority Passista ja tsekkasin sen helpoimman, eli Helsinki-Vantaan. Priority Passin listoilla on pari loungea ja molemmissa maininta: "Smart casual dress at all times". Ymmärrän toki periaatteen, että halutaan pitää jotain tasoa, mutta pitääkö tuo silti paikkansa? Jos päällä ei ole vähintään suoraa housua ja kauluspaitaa, niin ei ole tulemista?

Omat lennot ovat lomalentoja, paria hassua poikkeusta lukuunottamatta. Näillä parilla työlennollakaan ei ole ollut pukua mukana, korkeintaan chinot ja kauluspaita. Itse lennoilla tulee kuitenkin pidettyä mahdollisimman rentoja kuteita, esim. t-paitaa tai hupparia. En siis elättele mitään luksuselämän haaveita näistä "hinnat alkaen" loungeista, mutta jos kortti moiseen on, niin miksi en etua käyttäisi. Kiinnostaisi siis tietää, onko noissa oikeasti tiukka pukukoodi?
 
Täällä on perusteltu paremman ja kalliimman kortin hankintaa mm. lentokenttä loungeilla. Kävin läpi omia pankkihommia ja paketissa kortti vaihtunee parempaan ja kyljessä tulee sitten tuo Priority Pass kortti. Tuo avaa ilmaisen pääsyn ainakin joihinkin loungeihin. Nyt ihan mielenkiinnosta lukaisin tuosta Priority Passista ja tsekkasin sen helpoimman, eli Helsinki-Vantaan. Priority Passin listoilla on pari loungea ja molemmissa maininta: "Smart casual dress at all times". Ymmärrän toki periaatteen, että halutaan pitää jotain tasoa, mutta pitääkö tuo silti paikkansa? Jos päällä ei ole vähintään suoraa housua ja kauluspaitaa, niin ei ole tulemista?

Ihan PERUS-laivareissulta tulin suoraan tuonne, kukaan ei kysellyt mitään pukukoodeja.
 
Täällä on perusteltu paremman ja kalliimman kortin hankintaa mm. lentokenttä loungeilla. Kävin läpi omia pankkihommia ja paketissa kortti vaihtunee parempaan ja kyljessä tulee sitten tuo Priority Pass kortti. Tuo avaa ilmaisen pääsyn ainakin joihinkin loungeihin. Nyt ihan mielenkiinnosta lukaisin tuosta Priority Passista ja tsekkasin sen helpoimman, eli Helsinki-Vantaan. Priority Passin listoilla on pari loungea ja molemmissa maininta: "Smart casual dress at all times". Ymmärrän toki periaatteen, että halutaan pitää jotain tasoa, mutta pitääkö tuo silti paikkansa? Jos päällä ei ole vähintään suoraa housua ja kauluspaitaa, niin ei ole tulemista?

Omat lennot ovat lomalentoja, paria hassua poikkeusta lukuunottamatta. Näillä parilla työlennollakaan ei ole ollut pukua mukana, korkeintaan chinot ja kauluspaita. Itse lennoilla tulee kuitenkin pidettyä mahdollisimman rentoja kuteita, esim. t-paitaa tai hupparia. En siis elättele mitään luksuselämän haaveita näistä "hinnat alkaen" loungeista, mutta jos kortti moiseen on, niin miksi en etua käyttäisi. Kiinnostaisi siis tietää, onko noissa oikeasti tiukka pukukoodi?

Menee vähän OT mutta hauska katsoa jollain perus lomalennolla kun vanhempi väki (+70v) pistää matkalle vähän parempaa päälle.. Ei isännillä nyt tummaa pukua ole mutta ei paljoa puutu.

Itse olen yli 50v mutta reissaan mahdollisimman mukavissa kateissa, pieruverkkareissa ja crocsit jalassa. Ovat karmean näköiset mutta koneessa hyvät kun saa potkaistua pois (siis crocsit, ei verkkarit) Lenkkarit sitten jos tietää että kohteessa joutuu enemmän kävelemään ennen hotlaan pääsyä.
 
Nyt kun tarkemmin muistelen, niin taisin olla jollain reissulla siivellä loungessa ihan farkuissa ja "street casual" lyhythihaisessa kulmapaidassa. Pukuja on toki monenlaisia ja laadukkaat ja itselle leikatut varmasti hengittäviä mukaviakin matkustaa. Silti ei ole oma juttu jos ei ole tarpeen ja puen jotain rentoa lennon ajaksi. Sori OT, vaikka liittyykin noiden korttien etuihin.
 
En siis elättele mitään luksuselämän haaveita näistä "hinnat alkaen" loungeista, mutta jos kortti moiseen on, niin miksi en etua käyttäisi. Kiinnostaisi siis tietää, onko noissa oikeasti tiukka pukukoodi?

Olen käynyt n+1 loungessa eri maissa vuosien varrella. Useimmista käynneistä on tosin 15+ vuotta, koska silloin matkustelin enemmän, mutta tuskin tilanne on oleellisesti muuttunut. Koskaan ei ole minulla ollut pukua päällä, vaan yleensä jotain perus-siistejä vaatteita eli siisti pusakka, kauluspaita, chino-tyyliset housut ja mustat kengät yms., eikä kukaan ole koskaan huomauttanut tai katsonut pahasti. Joillain voi olla puku päällä muttei läheskään kaikilla.
 
Loungehan on yleisesti ottaen paikka jossa ihmiset haluavat rentoutua tai keskittyä johonkin omaan juttuun. Ei siellä paljon kiinnosta että miten muut ovat pukeutuneet mutta ajatuksena tuossa on se että vähän mietittäisiin sitä olemusta ja käyttäytymistä kun tullaan loungeen ja voidaan tarvittaessa vaikka ohjata virkistäytymään pesuhuoneen puolelle.

Jotta ei aivan offtopiciksi mene niin itselläkin on ollut prioritypass luottokortin ohessa mutta aika harvoin sillä oli käyttöä. Käytän mieluummin aikaani jossakin muualla kuin kentällä ellei ole transit lennosta kyse.
 
Ymmärrän täysin tuon, että loungessa halutaan pitää joku tietty taso, jotta yleinen viihtyvyys säilyy. Millaiset ihmiset ja millainen pukeutuminen sitten laskee kenenkin yleistä viihtyvyyttä, on toinen juttu. Se mitä tässä nyt haen on, että jos olen kentällä normi siisteissä farkuissa tai chinoissa sekä t-paidassa tai "vapaa-ajan" kauluspaidassa, niin onko tämä este loungeen pääsyyn? Eli onko tällaisella epämuodikkaalla henkilöllä mitään syytä kantaa mukana Priority Passia, jos oma pukeutuminen sulkee loungen ovet.

Edelleenkään lounge ei ole elämän tärkein juttu, mutta jos on väkisin odottelu aikaa ja tämä perkki tarjolla, niin toki se kannataa hyödyntää. Rentouttavaa ja rauhallisempaa sitä lentoa on odottaa puvuttomankin henkilön siellä loungessa :)
 
Ymmärrän täysin tuon, että loungessa halutaan pitää joku tietty taso, jotta yleinen viihtyvyys säilyy. Millaiset ihmiset ja millainen pukeutuminen sitten laskee kenenkin yleistä viihtyvyyttä, on toinen juttu. Se mitä tässä nyt haen on, että jos olen kentällä normi siisteissä farkuissa tai chinoissa sekä t-paidassa tai "vapaa-ajan" kauluspaidassa, niin onko tämä este loungeen pääsyyn? Eli onko tällaisella epämuodikkaalla henkilöllä mitään syytä kantaa mukana Priority Passia, jos oma pukeutuminen sulkee loungen ovet.

Edelleenkään lounge ei ole elämän tärkein juttu, mutta jos on väkisin odottelu aikaa ja tämä perkki tarjolla, niin toki se kannataa hyödyntää. Rentouttavaa ja rauhallisempaa sitä lentoa on odottaa puvuttomankin henkilön siellä loungessa :)

Jos minä pääsin loungeen pääset sinäkin.
 
tämä komplett o kyllä suhkot hyvä, tosin nettivarmistus kusee joka toisella kerralla nordealla, jos käyttää mobiilia tai mäkkiä.

eazybreak topup - bonareita
mobilepay - laskujen maksu (dna) bonareita
fortumin riistolaskut - bonareita
crypto.com kortille siirtäminen maksurahaa - bonareita
 
No nyt tuli kolmas euro tuolta BankNorwegianilta. CashBackia siis. Reilu kuukausi takaperin sitä kun alkoi käyttämään. Onhan tää vähän nihkeetä mutta kaikki otetaan vastaan.
 
Yritin tässä justiinsa lisätä vanhaa Norskin korttia Curveen, mutta ei suostunut menemään kirveelläkään. Kokeilin iOS ja Android, eikä auttanut mikään. Lisäsin testiksi jotain muuta, ja se kyllä meni läpi. Olisikohan vika mahdollisesti tässä uudessa hienossa EU-säädössä? Ehkä jotain hajosi.
Sama täällä. Vanha Norwegianin kortti meni heittämällä syksyllä, kun avasin Curven. Nyt kun maaliskuussa Norwegianin kortti ekspiroituu, sain uuden ja yritin lisätä sen Curveen, niin ei onnistunut. Ajattelin sitten, että vanha pitäisi poistaa ensin ja poistin sen, mutta ei auttanut.

Nyt ei saa sitten vanhaakaan takaisin. Ei onnistunut iPhonella, eikä Androidilla. Molemmilla sama lopputulos. Otin viime viikolla yhteyttä Curven asiakaspalveluun, josta ensin vastasivat ja pyysivät asentamaan sovelluksen uudestaan ja Norwegian-kortin numeroita alusta ja lopusta. Vastasin ja annoin, sen jälkeen ole kuulunut moneen päivään mitään. Tiketti on kyllä avoin, mutta jos ongelma on ollut jo vuoden alusta, eikä sitä ole saatu korjattua, epäilen ettei se nopeasti hoidu. Pakko sitten ottaa ainakin tilapäisesti käyttöön Android-puhelin, johon saa Google payhin Norwegianin. Ei hyvältä näytä.
 
Kun siirrän kuluttomalta kortilta (esim. Stockmann Mastercard) tilille rahaa, niin miten kulurakenne muodostuu? Yritin lukea hinnastoa, mutta en ymmärtänyt.
Olen ollut käsityksessä, että kyseinen kortti on kulunut kun maksaa vaan e-laskun kerralla pois? Mutta tuleeko tuossa siis kuluja siitä siirrosta ja siirtosummalle jtn. korkoa? Ja jos tulee, niin miten siirrän rahaa takaisin luottokortille, jotta koron kasvaminen loppuu ja tuleva lasku on säädyllinen?
 
Kun siirrän kuluttomalta kortilta (esim. Stockmann Mastercard) tilille rahaa, niin miten kulurakenne muodostuu? Yritin lukea hinnastoa, mutta en ymmärtänyt.
Olen ollut käsityksessä, että kyseinen kortti on kulunut kun maksaa vaan e-laskun kerralla pois? Mutta tuleeko tuossa siis kuluja siitä siirrosta ja siirtosummalle jtn. korkoa? Ja jos tulee, niin miten siirrän rahaa takaisin luottokortille, jotta koron kasvaminen loppuu ja tuleva lasku on säädyllinen?

Tuollahan se aika selkeästi sanotaan, eli jos maksat koko laskun kerralla pois on se kulutonta, jos jätät velkaa tulee seuraavalle laskulle korko ja tilinhoitomaksu.

Edit: jaa kyselit jos siirtää rahaa luotolta tilille, silloin korko alkaa juosta siirtopäivästä.

Kortille voi siirtää rahaa kunhan maksujen viitenumero on tiedossa, ainakin mulla viite pysyy aina samana laskusta laskuun niin voi vanhan laskun tiedoilla tehdä uuden tilisiirron jolla maksaa velat pois jo ennen laskun tulemista.


Laskun saatuasi voit päättää maksatko koko velkasaldon kerralla (maksuaika-ominaisuus), jolloin sinulta ei veloiteta korkoa tai tilinhoitomaksua. Jos haluat maksaa ostosi useammassa kuukausierässä (hyödynnät luotto-ominaisuutta), veloitetaan korko ja tilinhoitomaksu. Tapahtumat ja veloitettavat kulut näet aina laskulta.

Oma siirto korttiluotoltaKorollista siirtopäivästä
 
Viimeksi muokattu:
Onkos Norwegianilla jotain ongelmia tällä hetkellä? Yritin suorittaa noin 200 euron maksua kotimaiseen verkkokauppaan ensin MobilePayn kautta ja sen epäonnistuttua luottokortilla. Molemmissa siis Norwegian ja kumpikaan ei mennyt läpi. Piti sitten laittaa maksu suoraan pankin kautta. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia tämän kanssa.
 
Onkos Norwegianilla jotain ongelmia tällä hetkellä? Yritin suorittaa noin 200 euron maksua kotimaiseen verkkokauppaan ensin MobilePayn kautta ja sen epäonnistuttua luottokortilla. Molemmissa siis Norwegian ja kumpikaan ei mennyt läpi. Piti sitten laittaa maksu suoraan pankin kautta. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia tämän kanssa.

Oletkos milloin käyttänyt tuota korttia viimeksi verkkokauppaan? Tuohon tuli alkuvuodesta muutos, että pitää varmistaa myös salasanalla.

Mulle tuli ennen joulua Norwegianilta tällaista meiliä aiheesta:
---------
Verkkomaksujen turvallisuusvaatimuksia parannetaan 01.01.2021 lähtien. Verkkokauppojen ja pankkien on noudatettava näitä uusia vaatimuksia. Kaikki verkkokaupat eivät vielä ole valmiita muutokseen, joten osa verkkomaksuista ja sovellusten sisäisistä ostoista saatetaan hylätä.

Millaisia muutoksia teemme?

Tähän asti olet voinut vahvistaa Bank Norwegian-kortilla tekemäsi verkko-ostokset tekstiviestikoodilla. Uusien turvallisuusvaatimusten myötä sinun tulee jatkossa käyttää henkilökohtaista salasanaa tekstiviestikoodin lisäksi, jotta saat vahvistettua verkko-ostokset.

Voit asettaa salasanan verkko-ostojen vahvistamista varten Omilla sivuilla tai mobiilisovelluksessa. Kirjaudu sisään ja seuraa ohjeistusta salasanan asettamista varten. Salasana koskee ainoastaan Bank Norwegian-kortilla vahvistettavia verkkomaksuja. Tarvitset salasanan 7.1.2021 alkaen.
---------

Omille sivuille kun kirjautui, niin heti etusivulla pyysi asettamaan tuon salasanan.
 
Kompletilla ja norskilla noita hetkellisiä ongelmia on aina välillä, ehkä hieman useammin mitä isoilla pankeilla. Yleensä seuraavana päivänä toimii jo ongelmitta.

Tämän takia on hyvä pitää toinen kortti varalla. Ei tarvitse tilisiirtona maksaa..
 
Oletkos milloin käyttänyt tuota korttia viimeksi verkkokauppaan? Tuohon tuli alkuvuodesta muutos, että pitää varmistaa myös salasanalla.

Kyllä tuota on tullut käytettyä verkko-ostoksiin tämän vuoden aikana. Tosin tämä taisi olla eka kerta Jimmsin verkkokaupassa. Kortin käyttö epäonnistui pari viikkoa sitten myös Saksan Amazonissa yli tuhannen euron tilauksen yhteydessä. En tiedä oliko siinä kyse samasta virheestä, vai onko tossa oletuksena joku 1000 euron raja. Onneksi oli laitettuna Amazoniin backup-kortti.
 
Sama täällä. Vanha Norwegianin kortti meni heittämällä syksyllä, kun avasin Curven. Nyt kun maaliskuussa Norwegianin kortti ekspiroituu, sain uuden ja yritin lisätä sen Curveen, niin ei onnistunut. Ajattelin sitten, että vanha pitäisi poistaa ensin ja poistin sen, mutta ei auttanut.

Nyt ei saa sitten vanhaakaan takaisin. Ei onnistunut iPhonella, eikä Androidilla. Molemmilla sama lopputulos. Otin viime viikolla yhteyttä Curven asiakaspalveluun, josta ensin vastasivat ja pyysivät asentamaan sovelluksen uudestaan ja Norwegian-kortin numeroita alusta ja lopusta. Vastasin ja annoin, sen jälkeen ole kuulunut moneen päivään mitään. Tiketti on kyllä avoin, mutta jos ongelma on ollut jo vuoden alusta, eikä sitä ole saatu korjattua, epäilen ettei se nopeasti hoidu. Pakko sitten ottaa ainakin tilapäisesti käyttöön Android-puhelin, johon saa Google payhin Norwegianin. Ei hyvältä näytä.
Tänään tuli uusi Curven päivitys Appstoreen ja Norwegianin kortin saa nyt lisättyä. Samalla korjattiin antiembarrasment mode.
 
Viimeksi muokattu:
Näkeekö luottokortista tai jostain, että korko juoksee? Vai näkyykö vain laskulla? Stockmann Mastercard kyseessä ja mietin, että juokseeko mulla korko ja mistä ylipäätään tiedän, onko laskussa korkoa vai vaan google pay ostoksia jne..?
 
Kun siirrän kuluttomalta kortilta (esim. Stockmann Mastercard) tilille rahaa, niin miten kulurakenne muodostuu? Yritin lukea hinnastoa, mutta en ymmärtänyt.
Olen ollut käsityksessä, että kyseinen kortti on kulunut kun maksaa vaan e-laskun kerralla pois? Mutta tuleeko tuossa siis kuluja siitä siirrosta ja siirtosummalle jtn. korkoa? Ja jos tulee, niin miten siirrän rahaa takaisin luottokortille, jotta koron kasvaminen loppuu ja tuleva lasku on säädyllinen?

Se riippuu ilmeisesti siitä milloin tämä kortti on otettu. Ennen oli 2€ + 3% kertakustannus sillä sekunnilla kun siirsit rahaa omalle tilille, 1.9.2019 jälkeen avatuille luotoille se on korollista siirtopäivästä.

Näkeekö luottokortista tai jostain, että korko juoksee? Vai näkyykö vain laskulla? Stockmann Mastercard kyseessä ja mietin, että juokseeko mulla korko ja mistä ylipäätään tiedän, onko laskussa korkoa vai vaan google pay ostoksia jne..?

Laskulla on "Kulut" -kohta jossa lukee tämä tieto. Jos maksat sen kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä niin korkoja ei mene. Omista siirroista riippuen sitten ylläolevan perusteella.
 
Halvin tapa siirtää luottoa omalle tilille on Bank Norwegianin kortti. Pitää tosin mennä talletusautomaatille. Nostat automaatilta (max 500eur) ja talletat summan tilillesi jos et halua käteisenä pitää. Jos maksat laskun ajoissa ei mene korkoa yhtään. Koskee vain nostoja, ei siis siirtoja omalle tilille joissa korko alkaa juosta heti.
 
Näkeekö luottokortista tai jostain, että korko juoksee? Vai näkyykö vain laskulla? Stockmann Mastercard kyseessä ja mietin, että juokseeko mulla korko ja mistä ylipäätään tiedän, onko laskussa korkoa vai vaan google pay ostoksia jne..?
Laskuerittelyn tapahtumaluettelossa on kustakin tapahtumasta rivi, jossa näkyy tapahtuman päivämäärä ja korkopäivämäärä. Jos ne ovat samat, korko on alkanut juosta heti. Tavallisissa korttiostoksissa ja esim. Pivon kaverisiirroissa korkopäivä on kuitenkin seuraavan laskun eräpäivä (minulla aina ensi kuun 7. päivä).
 
Olen nyt käyttänyt 40 päivää vain Norskin korttia höyläten. Ja ollut päällä tuo cashback siis. 4 euroa on tullut "pankkiin". Jos laskee että jos samaan aikaan olisikin käyttänyt Komplettia niin tuo summa olisi jo 16 euroa. Aikamoinen ero olisi.
 
1617196116495.png


Hyvä, että Norskillekin tuli cashback, niin saa jotain takaisin, kun Kompletin pisteet näyttää menneen täyteen. 200 € edestä kuitenkin jo hyötyä :thumbsup:
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Halvin tapa siirtää luottoa omalle tilille on Bank Norwegianin kortti. Pitää tosin mennä talletusautomaatille. Nostat automaatilta (max 500eur) ja talletat summan tilillesi jos et halua käteisenä pitää. Jos maksat laskun ajoissa ei mene korkoa yhtään. Koskee vain nostoja, ei siis siirtoja omalle tilille joissa korko alkaa juosta heti.
Itse olen pari kertaa käyttänyt Revolutin kautta kun halusin vähän lyödä vetoa ja CdC:n korttini ei siihen taivu. Ei myöskään luottokortit suoraan. En pidä pankkitilillä yhtään rahaa, joten Norskilla Revolutiin rahaa tilille (näkyy "normaalina ostona") ja korko ei testatusti ala juoksemaan. Revolutin virtual-kortti jopa antoi lyödä vetoa suoraan, eli ei sen enempää tarvinut kierrättää kotimaiseen pankkiin.
 
Komplett ei enään toimi curven kautta. Onko muilla sama ongelma?

Mä en ole pystynyt eilen enkä tänään vahvistamaan ostoja komplettilla, mutta eilen meni mobile payn kautta osto läpi ja tänään paypalin kautta läpi samaiselle kortille, joten tiesä sitten missä ongelma piilee...
 
Espanjassa BBVA tuo markkinoille luottokortin missä ei ole lainkaan kortin numeroa eikä CCV numeroa.

Noi numerot löytyvät vain verkkopankista. Huomattavasti turvallisempi vaihtoehto vaikka suurempia ostoksia ei pitäisi saadakkaan tehtyä ilman varmennusta.

 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Espanjassa BBVA tuo markkinoille luottokortin missä ei ole lainkaan kortin numeroa eikä CCV numeroa.

Noi numerot löytyvät vain verkkopankista. Huomattavasti turvallisempi vaihtoehto vaikka suurempia ostoksia ei pitäisi saadakkaan tehtyä ilman varmennusta.

Onko kortti myös ilman magneettinauhaa? Sieltä ne tiedot saa luettua erittäin helposti.
 
Espanjassa BBVA tuo markkinoille luottokortin missä ei ole lainkaan kortin numeroa eikä CCV numeroa.

Noi numerot löytyvät vain verkkopankista. Huomattavasti turvallisempi vaihtoehto vaikka suurempia ostoksia ei pitäisi saadakkaan tehtyä ilman varmennusta.

Myös Applen kortti on tälläinen, eli tiedot näkyy vaan apissa. Minusta varsin toivottava kehityssuunta, soisi yleistyvän enemmänkin.
 
Hei te joilta löytyy Komplettin luottokortti, pystyykö tuota kertynyttä miinussaldoa kuitata tilisiirrolla pois jo ennen kuin lasku lähtee matkaan?

Antoivat niin minimaalisen luottorajan, että olisi tarvetta nollata saldoa, ettei pauku rajasta yli.
 
Hei te joilta löytyy Komplettin luottokortti, pystyykö tuota kertynyttä miinussaldoa kuitata tilisiirrolla pois jo ennen kuin lasku lähtee matkaan?

Antoivat niin minimaalisen luottorajan, että olisi tarvetta nollata saldoa, ettei pauku rajasta yli.

Pystyy maksamaan. Sama tilinumero ja viitenumero niin parissa päivässä näkyy kortin saldolla.

Sama ongelma itselläni kortin kanssa. Laitoin asiasta palautetta mutta tuskin auttaa.. Aina kannattaa kokeilla kuitenkin.
 
Hei te joilta löytyy Komplettin luottokortti, pystyykö tuota kertynyttä miinussaldoa kuitata tilisiirrolla pois jo ennen kuin lasku lähtee matkaan?

Antoivat niin minimaalisen luottorajan, että olisi tarvetta nollata saldoa, ettei pauku rajasta yli.
Kyllä pystyy.
 
1617196116495.png


Hyvä, että Norskillekin tuli cashback, niin saa jotain takaisin, kun Kompletin pisteet näyttää menneen täyteen. 200 € edestä kuitenkin jo hyötyä :thumbsup:
Mikäs tämä juttu on? Eikö Norwegianilla saa ihan cashpointseja eli lähinnä lentoihin?
Kompletilla saa sitten pisteillä ihan laskun summaa pienemmäksi.
 
Mikäs tämä juttu on? Eikö Norwegianilla saa ihan cashpointseja eli lähinnä lentoihin?
Kompletilla saa sitten pisteillä ihan laskun summaa pienemmäksi.

Bank Norwegian julkaisi ehkä kuukausi tai pari sitten oman 0,5 % cashbackin, kun lentopisteet ovat olleet viimeisen vuoden turhia: https://www.banknorwegian.fi/Luottokortti/Etujen-ansaitseminen

Ominaisuus pitää kytkeä itse päälle asetuksista.

Kuten sanottua, niin ei se ihan Kompletin 2 % etu ole, mutta edes jotain, jos Kompletilla menee bonarilimitti rikki tai ei korttia edes saa.
 
Laitoin jo aikaisemmin Kompletille palautetta koska luottorajaa ei saa korotettua. Vastaus oli jotain vakiota "kiitos palautteesta jne.. " Ehkä sielläkin jotain tapahtuisi jos saisivat riittävästi asiasta palautetta?

Tai sitten ei. Mutta aina kannattaa yrittää edes.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom