Olen mahdollisesti ostamassa yhdestä suomalaisesta kivajalka liikkeestä uutta huonekaluan, jolla hintaa noin 3000€. Katsoin, sitten kyseisen liikkeen arvosteluja ja siellä oli pari kommenttia, että tilaukset voivat venyä li puolivuotta (viivästyksistä ei kerrota), kaupan purki ei onnistu, keksitään tekosyitä eikä rajojen palaus ollut helpommasta päästä. Olihan siellä myös sitten niitä positiivisä arvosteluja ihan hyvin ja harvoin onnistumisista sen enempää kerrotaan vaan negatiivisista sitten ruikutetaan.
Voiko noi kyseiset ongelmat välttää ostamassa tuotteen luottokortilla, jolloin mahdollisissa ongelmatilaneissa voisin pyytää maksun palautusta luottokortti yhtiöltä? Esimerkkinä, että tuotteelle luvataan vaikka 4 viikon toimitusaika. Tuote ei ole tullut vielä 8vk jälkeen (eikä myöhästymisille anneta mitään lisätietoja), joka takia haluan purkaa kaupan -> aspa lopettaa vastaamisen kun yritän saada rahojani takaisin.
Ylimäätäänsä, minkälaisissa tapauksilla voidaan luottoyhtiöille tehdä noita reklamaatioita?
Mene vähän OT, mutta tietääkö miten luottokorttiyhtiöt hoitavat reklamaatioita taustalla? Jos he palauttavan maksun minulle, niin eivät varmaan kirjaa sitä omiin tappioihin vaan yrittävät sitä saada takaisin liikkeiltä?
Voiko noi kyseiset ongelmat välttää ostamassa tuotteen luottokortilla, jolloin mahdollisissa ongelmatilaneissa voisin pyytää maksun palautusta luottokortti yhtiöltä? Esimerkkinä, että tuotteelle luvataan vaikka 4 viikon toimitusaika. Tuote ei ole tullut vielä 8vk jälkeen (eikä myöhästymisille anneta mitään lisätietoja), joka takia haluan purkaa kaupan -> aspa lopettaa vastaamisen kun yritän saada rahojani takaisin.
Ylimäätäänsä, minkälaisissa tapauksilla voidaan luottoyhtiöille tehdä noita reklamaatioita?
Mene vähän OT, mutta tietääkö miten luottokorttiyhtiöt hoitavat reklamaatioita taustalla? Jos he palauttavan maksun minulle, niin eivät varmaan kirjaa sitä omiin tappioihin vaan yrittävät sitä saada takaisin liikkeiltä?
Viimeksi muokattu: