Luottokortit

Mulla näyttää kanssa cashback tapahtumissa (viime viikolla aktivoitu) esim:

TekstiMääräCashback
Espresso House3,900,02

Ja cashback-saldosi: 0

Olettaisin että ne jossain vaiheessa muuttuvat saldoksi tuolta tapahtumista.
Onko sitä rahaa poltettu sen vertaa että vähintään euro saatu takaisin? En ole ihan varma pyöristävätkö nuo edes ylöspäin vai ihan pelkästään alaspäin, mutta kyllä tuo täällä ainakin toimii. Euron tarkkuudella siis näkyy cashback-saldossa
 
Onko sitä rahaa poltettu sen vertaa että vähintään euro saatu takaisin? En ole ihan varma pyöristävätkö nuo edes ylöspäin vai ihan pelkästään alaspäin, mutta kyllä tuo täällä ainakin toimii. Euron tarkkuudella siis näkyy cashback-saldossa
Pitää polttaa rahaa niin paljon, että euro tulee täyteen. Sama kuin pisteissä, pelkästään täydet pisteet näkyy.
 
Saako komplettin sähköisenä laskuna suoraveloitukseen koko summalla (eikä millään minimimaksulla), ja/tai voiko sinne heittää etupeltoon rahaa ettei laskua edes tule? Kortti saapui juuri ja pelkään tässä riskiä että joku lasku jää keräämään korkoa :)
 
Saako komplettin sähköisenä laskuna suoraveloitukseen koko summalla (eikä millään minimimaksulla), ja/tai voiko sinne heittää etupeltoon rahaa ettei laskua edes tule? Kortti saapui juuri ja pelkään tässä riskiä että joku lasku jää keräämään korkoa :)

Viimeksi kun tätä kysyttiin niin ei saanut mitään elaskua, tuskin on muuttunut. Mutta etupeltoon voit lyhentää lainaa samoilla tiedoilla mitä siinä ensimmäisessä laskussa tulee. Voit jopa laittaa sen kortin vaikkapa plussalle, eli maksaa hypoteettisesta 300 euron velasta vaikkapa 600e kortille.
 
Oliko niin, että Kompletin kortilla sai 2% bonuspisteitä Curven kautta kaikista ostoista ?
Muistelin jonkun täällä näin sanoneen ja nyt olisi ajankohtaista kun tuli tuo Kompletin kortti perille :think:
 
Yritin ottaa curven, mutta eivät muka pysty sitä minulle tarjoamaan. Sovellus pyysi passista kuvan ja selfien. Sen jälkeen muutama minuutti odottelua ja tuloksena "Sorry we can’t offer you Curve at the moment."
 
Tulipa taas kerran laitettua Kompletille palautetta suurimmista puutteista vrt. Norskiin..

Eli luottorajan korotus, sitä kun ei saa jälkikäteen nostettua. Toinen puute on veloitusten reklamointi. Norskilla hoituu helposti sovelluksen kautta (voi myös lisätä samalla liitteitä jotka koskevat reklamaatiota), Kompletille pitää tulostaa erillinen lappu joka pitää lähettää heille täytettynä postitse.

Tuskin mitään auttaa mutta jos asioista tarpeeksi moni laittaa palautetta ehkä jotain tapahtuu..

Norskilla toimii muuten nettitilausten tunnistus hyvin. Saat itse asetettua salasanan ja lähettänyt kertakäyttöisen tekstiviestin puhelimeen jossa tunnusluku. Kompletilla ei ainakaan eilen onnistunut ebay maksu lainkaan. Pitäisi tunnistautua pankkitunnuksilla mutta sekä Nordea että S-pankki ilmoittivat erroria kun moneen kertaan yritin.
 
Kompletilla ei ainakaan eilen onnistunut ebay maksu lainkaan. Pitäisi tunnistautua pankkitunnuksilla mutta sekä Nordea että S-pankki ilmoittivat erroria kun moneen kertaan yritin.

Mobiilivarmenteella mennyt itsellä joka kerta varmistukset läpi hienosti, jos käytössä niin kannattaa kokeilla. Telialta saa ilmaiseksi, muilla taitaa maksaa..
 
Amazonissa herjaa nyt Stockmann Mastercard. Viikon verran ollu vikaa. Toimii kyllä Google Payt suomessa jne. että ei ole ihan toimimaton kortti.. Ideoita?
 
EDIT: Tässä siis enimmäkseen ranttia, ei mulla mitään varsinaista hätää ole. Uudet liput nyt jostain pitää vain pian saada, kun hinnat nousee raketin lailla taivaisiin kuin GameStopin osakkeet...

Kävi niin, että kesän matka peruntui. Travellinkin kautta ostin liput (kun Momondon sponsorilinkillä löytyi halvempi hinta) ja niissä lentoyhtiö sekä meno- että paluulipulle Qatar Airways. Molemmat suunnat peruttiin ja uudelleenreitityksen vaihtoehdot eivät miellyttäneet. Pyysin rahanpalautusta, Travellinkilta tulee viesti, että käsittelyssä voi kestää 120 päivää. Jaahas.

Onneksi luottokortilla maksettu koko helahoito, niin korttiyhtiön kautta oikaisupyyntö lähti tänään käsiteltäväksi. KKV:kin sitä mieltä, että lennon peruuntuessa rahat pitäisi saada takaisin 7 päivässä. Aikamoista pelleilyä, mutta tietenkin matkatoimisto tässä tapauksessa siis Travellink osoittaa lentoyhtiön suuntaan, että syynä Qatar Airwaysin hitaus.

Eipä minua pitäisi kiinnostaa, missä se hitaus on. Rahat tulee saada tilille, ei mitään etuseteliä/voucheria tarvitse hyväksyä myöskään. Onneksi yhteisvastuu korttiyhtiöllä sopimusrikkomuksen tapauksessa, kannattaa ihan oikeasti se luottokortti aina ottaa käteen, kun mitään matkoja suunnittelee! Mutta tässä ei kaikki, haluan nyt tietenkin uudet lennot, oma perhe kun ei asu täällä Suomessa ja nyt yli vuoteen ei ole ollut kontaktia...

...ja huomaan aikamoista pelleilyä mm. Travellinkin toiminnassa, joka jälleen näyttää tarjoavan alhaisimmat hinnat juuri niille lennoille, mitä haen. (Käytän lähinnä Momondoa, nuo muut kuten Expedia, Skyscanner ja Supersaver antavat reilusti kalliimpia lentoja.) Esim. Travellink näyttää verkkosivuillaan, että heillä on nyt mobiilissa käytettävä etukoodi "10APP", jolla saa 10€ pois lipun hinnasta, mutta ne liput ovat muutenkin sen 10€ kalliimpia sovelluksessa...!

Esim. verkkosivulla haluamani lennot maksavat 712€, mutta sovelluksessa 722€. Sitten tuo "etukoodi" vähentää tuon ylimääräisen 10€. Ollaan sitten samoissa hinnoissa, justiinsa. Välillä Momondon haussa tulee vastaan samanlainen hinta Travelgenion kautta, mutta sitten taas heidän sivunsa aina ehdottaa n. 30-40€ kalliimpaa hintaa. Ei siis auta edes evästeiden tyhjentäminen, toisella laitteella ja tuoreella selaimella linkkien avaaminen.

Sen lisäksi, ettei hinnat pidä, niin tuo Travellink tekee nyt jotain tosi typerää. Olen viimeisen 4 tunnin ajan yrittänyt maksaa varausta, mutta tulee jatkuvasti ilmoitus, että pankkini olisi mukamas "hylännyt" korttini, vaikka ei siis sivu edes etene pankin maksusivulle asti. Sen sijaan, jos valitsen täpän, että haluan "Joustavat päivät" -lisän lippuuni, joka kasvattaa hintaa n. 100€:lla, onnistuu maksusivulle siirtyminen sitten mutkattomasti. Että niin.

Olen jo kyllästynyt näihin matkatoimistoihin kuten Travellink ja Travelgenio. Kaikennäköistä pelleilyä hinnassa, eikä varmuutta missään. Ikävästi tuonne haluamaani kohteeseen liikennöi vain muutamat lentoyhtiöt eli Qatar Airways ja tyypillisesti myös Turkish Airlines, joka tällä kertaa on reilusti kalliimpi. Edelliset reissuni tapahtuivat myös Qatar Airwaysin kautta ja heiltä suoraan samat liput olisivat n. 40€ kalliimpia. Pitäisikö vain nielaista...?

Kuitenkin täällä Suomessa noudatetaan EU-lakeja, ei siis ole väliä onko liput suoraan lentoyhtiöltä vai matkatoimistolta. Voin esim. yhtä hyvin vaatia lentoyhtiöltäkin suoraan hyvitystä, vaikka matkatoimiston kautta olisin liput saanut. Ihan sama, mitä lentoyhtiö väittää, kuten olen kuullut että mm. Finnair ohjaa matkatoimiston puoleen ongelmatilanteissa. Onneksi ei myöskään tarvitse mitään 120 päivää odottaa rahanpalautusta, vaan korttiyhtiö hoitaa sen.

V*tuttaa vain kaikki tällainen pelleily. Oli odotettavissa, että muutoksia lippuihini voi tulla, kun ostin ne n. kuukausi sitten ja reissuun pitäisi päästä vasta kesäkuun puolella. Mutta miksi ihmeessä tämä on näin vaikeaksi tehty ja selkeää hintapolitiikkaa ei ole missään tai kellään ja kuluttajan linssiin kustaan, kun väkisin halutaan myydä kaikenlaista "Premium"-palvelupakettia, jonka sisältö (eli perus asiakaspalvelu) tulisi kuulua lipun hintaan, kuten KKV sanoo?
 
Viimeksi muokattu:
Monesti kun katsoo jenkki finanssi yms. tubettajia, he puhuvat useasti että kannattaa hommatta luottokortteja, jotta saa jotain "credit scorea" -> helpottaa esim lainan saamista. Onko suomessa samanlaista käytäntöä eli hyötyykö luottokortin käytöstä muutakin kun bonus pisteitä?
 
Monesti kun katsoo jenkki finanssi yms. tubettajia, he puhuvat useasti että kannattaa hommatta luottokortteja, jotta saa jotain "credit scorea" -> helpottaa esim lainan saamista. Onko suomessa samanlaista käytäntöä eli hyötyykö luottokortin käytöstä muutakin kun bonus pisteitä?

Täällä siitä ei ole hyötyä tähän asiaan, enemmänkin haittaa, esim, Danske katsoo asuntolainaa hakiessa kaikkien luottokorttien myönnetyn limiitin otetuksi kulutusluotoksi joka lasketaan sinulle velkarasitteeksi ja voi täten vaikuttaa alentavasti myönnettävän lainan määrään/luottokelpoisuuteen...
 
Ja siksi kannattaa aina sanoa ettei ole kuin sen pankinluottokortit tai ei ole ollenkaan kun hakee lainnaa. Autot ja lapsetkin kannattaa salata. Ainoa harrastus on kirjastossa käyminen.
 
Handelsbankenin Aktiiviraha-sopimuksia tuli useitakin myytyä, kun olin myyntihommissa n. vuosikymmenen sitten. Myös Tuohi ja muut vastaavat tuli tutuksi, Santanderin lainoja myönnettiin myös. Ei ollut osamaksua meillä silloin ja Klarnakin ei vielä niin tuttu Suomessa. (B2B ja kuluttajille myytiin elektroniikkaa.)

Hyvin usein tuli vastaan, että esim. lukiolainen uutta läppäriä hakiessaan ei saakaan rahoitussopimusta. 1500€ MacBook Pro onkin vähän liian kallis. Handelsbanken saattoi myöntää luottoa vain 700€ asti. Paljon tehtiin sitten osittaista käteiskauppaa.

Jotkut iäkkäämmät asiakkaat ylpeilivätkin sillä, kun tietoja kysyin, että ”ei ole koskaan ollut lainaa, mää oon hoitanut asiani hyvin” ja hylkyä tulee tietokoneella, ei saa lainaa esim. uuteen telkkariin. Nämä tapaukset alkoivat muistuttaa toinen toistaan, syystäkin;

Handelsbankenin koulutuksessa meille myyjille myös kerrottiin näistä, yleisin syy ettei luottoa myönnetä on, ettei ole aiemmin ollut luottoa. Tai sitten vain pieni summa myönnetään. Siksi ”ensikertalaiset” kuten opiskelijat ja luottosopimuksia koko elämänsä kaihtaneet seniorit saivat saman kohtelun järjestelmältä.

Sen sijaan pienituloinenkin, jolla oli jo kaikenlaisia lainoja, esim. opintolainaa ja asuntolainaa, sai todella suuriakin limiittejä. Ei siis ollut vain tuloista kiinni. Joskus hyvää tiliä tekevä ei saa sitä luottotiliä, mutta ”köyhä” joka on jo veloissa, saa lisääkin velkaa.

Huom. en halua enempää kertoa, kuin mitä tässä. Tehkööt kukin omat johtopäätöksensä. Aina kun tuli hylkyä asiakkaalle, soitto pankkiin ei ikinä auttanut. Siellä sanottiin aina, että ”arviointi tehdään automaattisesti, emme kommentoi tai tiedä syitä.”

Opin kuitenkin sen, että luottoa kannattaa olla, vaikkei sitä käytä. Kun opiskelijana yliopistossa sain 90 opintopistettä kasaan, riitti se OP:lla ”opiskelija-Visan” hakemiseen, jossa limiitti oli 1000€. Se oli ensimmäinen luottokorttini. Nykyisin ei enää vissiin tarvitse todistaa opiskelun suorituksia, mutta itselleni tuo oli helpoin ensimmäinen luotto, vaikken sitä tarvinnut.

Pärjäsin 1000€ limiitillä useita vuosia. Nyt hiljattain jäin työttömäksi tämän kauniin COVID-19 tilanteen takia. Limiitti nostettiin 2500€ asti ihan vain nettilomakkeella. Tuloja ei ole nyt, enkä sitäkään ennen ollut mikään porvari.

Ihan jenkkien credit scorea meillä ei ole, mutta vastaavaa kyllä. Hankkikaa luottoa, vaikkette sitä käytä. Jos/kun tarvitsee, helpommin sitä saa lisää.

(P.S. Nyt meni liput ostoon suoraan Qatar Airwaysiltä. Kiitos @uhs_)
 
Ihan jenkkien credit scorea meillä ei ole, mutta vastaavaa kyllä. Hankkikaa luottoa, vaikkette sitä käytä. Jos/kun tarvitsee, helpommin sitä saa lisää.

Joo tässä on ihan vinha perä noita kulutusluottoja ja pienlainoja silmälläpitäen, se porukka pyytää luvan tarkistaa yhteisestä rekisteristään asiakkaan aiemmat luotot ja jos siellä lukee ”on lainannut ja kaiken maksanut ilman ongelmia” niin luottohanat on yleensä höllemmät kuin sellaiselle jolla ei ole kulutusluottoja koskaan ollut. Tollasesta jenkkityylisestä ”mitä enempi, sen parempi” velan hankkimisesta tuskin on hyötyä tässäkään yhteydessä.

Toi on ihan validi vinkki, että jotain luottoa/limiittiä kannattaa hankkia, vaikka se luottokortti, vaikkei sitä välttämättä tarvitsiskaan juuri nyt. Ja toki luottokortti pitäis mun mielestä olla jokaisella oikeustoimikelpoisella verkkoasiointia varten koska se on siihen ehdottomasti paras maksuväline.
 
Juuri näin. Ehkä pitäisi tuo oma kehotukseni ilmaista niin, että luottoa kannattaa erityisesti hankkia sellainen henkilö, joka ei luottoa kaipaa lainkaan.

Kunhan on myönnetty, mutta tosiaan ei käytä tai maksaa kiltisti aina kaiken viipymättä, mitä nyt käyttää. Siitä jää papukaija-merkki rekisteriin, jota mm. Handelsbankenkin käytti ja sain sivusta ihmetellä.

Mutta ei missään nimessä ahneeksi tarvitse ryhtyä. Ei se ketään lämmitä, että on Visa, Mastercard, Amex, sijoituslaina, mökkilaina, asuntolaina, ties mikä laina. Näyttää ehkä jopa ikävämmältä.
 
Mulla on ollut jonkun aikaa norwegianin kortti ja alusta siihen tuli 1000e limiitti, käytän tuota ns päivittäisasioinnin korttina ja maksan pois ennenkuin korkoja juoksee, kokeeksi painoin "nosta luottorajaa" ja ilman tulonmuutoksia sieltä 4000e limiitti tuli tarjolle.
Juu! Minulla varmasti opiskelija-status on pieni kirosana ollut, niin en ihan noihin summiin päässyt napinpainalluksella. Kyllä siis nämä kaikki asiat vaikuttavat.
 
Aloin herätellä ajatusta komplett bankin luottokortista, saisi vähän kotia päin kun tulee kuukaudessa 500-1200e ostettua kortin kautta. Täytin nettisivuilla ensin lomakkeet ja olisivat myöntäneet 1000e luottorajan, tuntui vähän pieneltä jos ostaakin uutta elektroniikkaa tai jotain kalliimpaa suoraa liikkeestä - tonni tulee nopeasti täyteen. Kokeilin katsoa uudelleen ilmoitetut tiedot jos saisi jotain nipistetetyä että edes 2000e luottoraja olisi tullut. Lopputulos että ei enään edes hyväksy hakemusta eli ei myönnä. Pitäkööt tunkkille täytyy kai alkaa norweigan korttia höyläämään. Tähän asti käyttänyt op credit korttia mutta se ei kerrytä enään yhtään mitään.

EDIT: Näköjään tuo tonnin hyväksytty löytyy sähköpostista vielä. Tuotako ei saa jälkeenpäin korjattua mitenkään? Saisiko maksimaalisen tuloksen jos maksaa etukäteen ylimääräistä tilille niin ei tuo tonni paukkuis heti.
 
Viimeksi muokattu:
Saisiko maksimaalisen tuloksen jos maksaa etukäteen ylimääräistä tilille niin ei tuo tonni paukkuis heti.
Näinhän se perinteisesti on toiminut. Jos haluaa credit-kortin vain maksutavaksi ja mahdollisten bonusetujensa takia, niin eihän siinä tarvitse limiitin riittää joka ostokseen, sikäli kun on omaa rahaa käytettävissä ja muistaa tarvittaessa valmiiksi yliladata.
 
"Valitettavasti emme voi tällä hetkellä tarjota sinulle Komplett Bank Mastercard-korttia. Päätös perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta."

Jotenkin en ymmärrä tuon komplett pankin periaatteita luottokorttia myönnettäessä.
 
"Valitettavasti emme voi tällä hetkellä tarjota sinulle Komplett Bank Mastercard-korttia. Päätös perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta."

Jotenkin en ymmärrä tuon komplett pankin periaatteita luottokorttia myönnettäessä.

Ei siinä tunnu olevan mitään logiikkaa. Ehkä tuo menee satunnaisgeneraattorin läpi vain ja tuuri ratkaisee.
 
"Valitettavasti emme voi tällä hetkellä tarjota sinulle Komplett Bank Mastercard-korttia. Päätös perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta."

Jotenkin en ymmärrä tuon komplett pankin periaatteita luottokorttia myönnettäessä.
Mulla kävi samoin, mutta toisella kertaa hakemus meni läpi. En kyllä enää muista, että muutinko jotain hakemukseen.
 
Onko mitään mahdollisutta saada 2-3k luottorajaa 40k ~2.4k netto tuloilla tuolla kompletissa vai onko tyytyminen tonniin?
 
Onko kukaan saanut tuota Norskia lisättyä Curveen esim. kysymällä supportista asiaa? Ei nyt vaan mene kirveelläkään ja johan tässä on toista kuukautta odoteltu josko saisivat homman toimimaan.
 
Onko kukaan saanut tuota Norskia lisättyä Curveen esim. kysymällä supportista asiaa? Ei nyt vaan mene kirveelläkään ja johan tässä on toista kuukautta odoteltu josko saisivat homman toimimaan.
Olen käyttänyt Bank Norwegian -korttia Curven kautta jo kuukausia. Sinne se asettui ihan heittämällä, eikä tarvinnut supportista kysellä
 
Olen käyttänyt Bank Norwegian -korttia Curven kautta jo kuukausia. Sinne se asettui ihan heittämällä, eikä tarvinnut supportista kysellä
Jooh, jo laitettuna toimii hyvin, mutta jos esim. poistat ja lisäät takaisin niin ei suostukaan enää menemään sisään. Muutos ilmeisesti tuossa kun vuosi vaihtui. En siis suosittele kokeilemaan :)
 
Vihaan ylimääräisen kaman kantamista mukana mutta mielellään hyödynnän tarjottavat etuudet, joten mulla on kännykkäkotelossa ajokortti, S-Pankin Visa ja K-Plussa Maksuaika (MC). Luurissa on sitten Curve Google Payssa defaulttina, jossa taas defaulttina Komplett Bankin Visa ja muut kortit (paitsi BN kun se ei sinne millään uppoa). Lounaskortti ja BN Visa on sitten erikseen Google Payssä. Ja tietysti Mobilepay, Pivo ja Siirto, joista käytän oikeastaan ainoastaan Mobilepaytä helppouden takia joihinkin nettiostoksiin.

Välillä tulee mieleen että voisiko fyysisiä kortteja vähentää.

Vaihtoehdot:
1. Käyttää MobilePayta Visan sijaan - kokemuksen mukaan MobilePayn luotettavuus on sitä luokkaa että karsiutuu heti ensimetreillä
2. Käyttää K-Plussaan mobiiliappia ja Curvea maksamiseen - ilmeisesti tuolla MC:llä ei saa enää enempää pisteitä, joten tämä vois olla ihan potentiaalinen vaihtoehto ja tulisi kerättyä cashbackit
3. Jotain muuta? Ikävä kyllä Trafi hautasi mobiiliajokortinkin
 
2. Käyttää K-Plussaan mobiiliappia ja Curvea maksamiseen

Jos sulla on se K-plussa mobiilisovellus asennettuna luuriin niin voit vinguttaa puhelimen nfc:llä plussapisteet talteen. Google Payllä maksaessa K-ryhmän paikoissa ottaa automaattisesti ensin plussapallot ja sitten maksun kun viet puhelimen maksupäätteelle kahdesti, eli samalla tavalla kuin plussallisen maksukortin kanssa.
 
Jos sulla on se K-plussa mobiilisovellus asennettuna luuriin niin voit vinguttaa puhelimen nfc:llä plussapisteet talteen. Google Payllä maksaessa K-ryhmän paikoissa ottaa automaattisesti ensin plussapallot ja sitten maksun kun viet puhelimen maksupäätteelle kahdesti, eli samalla tavalla kuin plussallisen maksukortin kanssa.

Selvitin vähän asiaa ja näyttäisi siltä että tuolla K-Plussa MC kortilla saa tuplapisteet, joten täytyy vielä jaksaa kantaa sitä mukana.

Minkä sitä omalle saituruudelleen voi..:rolleyes::cool:
 
Itsellä ~2.8k nettotuloilla 3k luottoraja napsahti saman tien. Eli on mahdollista hyvinkin.

Komplettilla näyttäisi olevan tärkeämpää luottopuoli kuin tulotaso.

Luulen että parhaaseen lopputulokseen pääsee vakaalla työhistorialla ja lavealla luottotilanteella.
 
Toi Komplett jos on kerran sössinyt, niin ei vissiin anna muuttuneilla tiedoilla korttia? Tyhmyyksissään kerran se silloin lupasi joku 5k, mut menin ahnehtimaan 10k extratuloilla ja enää en saa edes tonnia.
 
Mielenkiintoinen palvelu tulossa Adguard pojilta...


Ongelmaksi oletettavasti tuossakin tulee se, että pitäisi lähetellä kuvat henkkareista ja laskuista, en ymmärrä miksei voitaisi vaikka käyttää nyt standardoitua PSD2 systeemiä tunnistamaan henkilö sähköisesti EUn sisällä. Sitä vartenhan se kehitettiin.
 
Ongelmaksi oletettavasti tuossakin tulee se, että pitäisi lähetellä kuvat henkkareista ja laskuista, en ymmärrä miksei voitaisi vaikka käyttää nyt standardoitua PSD2 systeemiä tunnistamaan henkilö sähköisesti EUn sisällä. Sitä vartenhan se kehitettiin.
Eikös AdGuard ole venäläinen firma? Varmaankin verotuksellisista syistä toimisto Kyproksella.
 
Juu on. Ei olisi ainakaan meikäläisen ykkösvaihtoehto. Aktialta saa vastaavan palvelun parilla eurolla kuussa:
 
Juu on. Ei olisi ainakaan meikäläisen ykkösvaihtoehto. Aktialta saa vastaavan palvelun parilla eurolla kuussa:
Ihan eri tuote kyseessä, kuten monesti on asiasta keskusteltu.
Aktialta saa yhden kortin, jossa muuttuva CVC, joka on aikas turha ominaisuus, kun ei tuota koodia edes kysytä kaikkialla.

Kun taas nuo virtuaaliset kortit luodaan maksun ajaksi ja sitten voi tuhota, eikä jää turhaan ne kortin tiedot sinne palveluun, kuten Aktian kohdalla jää se itse kortin numero (mikä on se pahin).
 
Ihan eri tuote kyseessä, kuten monesti on asiasta keskusteltu.
Aktialta saa yhden kortin, jossa muuttuva CVC, joka on aikas turha ominaisuus, kun ei tuota koodia edes kysytä kaikkialla.
Missä ei kysytä CVV:tä?
Nimimerkki paketteja tulee useita joka viikko enkä muista ikinä nähneeni moista.
 
Missä ei kysytä CVV:tä?
Nimimerkki paketteja tulee useita joka viikko enkä muista ikinä nähneeni moista.
En nyt kyllä muista, mikä palvelu/kauppa oli kyseessä, eikä kyselly CVV numeroa laisinkaan ja onhan siitä tovi aikaakin.

Toinen ongelma joka tulee heti mieleen on, että monet palvelut siis kysyy ensimmäisellä kerralla, mutta voivat sitten laskuttaa myöhemmin uudestaan automaattisesti, ilman että varmistetaan CVV uudestaan kuiteskaan (sitä numeroa kun EI saa tallentaa myyjä osapuoli) ja maksut menee läpi. Niin epäilyttää, että tuo vaihtuva CVC ei silloinkaan auta, kuten virtuaalinen kortti, joka tuhotaan kokonaan käytöstä ja näinollen ei voida laskuttaa lisää.
 
Tuli Bookbeatilta tarjous, kuukausi eurolla, jolla he lähestyvät tilauksen päättäneitä säännöllisesti. Oli siellä tallennettuna Nordean MC:n debit-puoli joka oli vanhentunut 10/2020. Maksu meni kuitenkin läpi :D Onko tämä normaalia?

Kortin numerohan on säilynyt samana, mutta ainakin vanhenemispäivä ja kai CVC:kin on muuttunut kun on tullut uusi kortti.
 
Kyllä, molemmat ovat vaihtuneet. Saat muutamat extrapäivät, kun ei seuraava veloitus mene läpi ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom