• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Luottokortit

Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
654
Itse hain äsken Komplett bankin luottokorttia ja sain 1000€ luottorajan siihen. Bruttopalkka 2300 ja opintolainaa (10k). Jännä nähdä, voinko jotenki saada nostettua tota luottorajaa, jos tulot vaikka nousevat tai ottavatko he vain kortin pois sitten :D vai vaatiiko rajan nosta asuntolainaa + tulojen nousua, koska tuo 1000€ on aika pieni, varsinkin isompien ostosten kohdalla.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 539
Itse hain äsken Komplett bankin luottokorttia ja sain 1000€ luottorajan siihen. Bruttopalkka 2300 ja opintolainaa (10k). Jännä nähdä, voinko jotenki saada nostettua tota luottorajaa, jos tulot vaikka nousevat tai ottavatko he vain kortin pois sitten :D vai vaatiiko rajan nosta asuntolainaa + tulojen nousua, koska tuo 1000€ on aika pieni, varsinkin isompien ostosten kohdalla.
Komplett on siitä erikoinen että luottorajaa ei pysty jälkikäteen nostamaan. Itsellä myös toi tonnin luottoraja ja ollut useasti tapissa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
39
Komplettin käyttörajat saa halutessaan kierrettyä yhdistelmällä Curve + Komplett + Norwegian. Jos on tarve tehdä suuri ostos Komplettilla mutta raja on täynnä, käytä Curve -> Norwegian -yhdistelmää, tilisiirto menemään Komplettille korottamaan katetta väliaikaisesti ja kunhan se näkyy, siirrä Curvessa ostos Norwegianilta Komplettille.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
104
Nyt tuli Norwegianin minikortti
Muutamien päivien selvittelyjen jälkeen, siis se ettei online PIN toimi Suomessa, päätin kuitenkin tilata tuon tulevia ulkomaan reissuja ja erityisesti rantalomakohteita varten. Ilmainen, jos ei anna, ei mitään otakaan.

Maksut kyllä menevät pääsääntöisesti Curven ja ApplePayn kautta, mutta voisi matkoilla tuokin olla kätevä, kun varsinaista maksuihin soveltuvaa älykelloa ei ole. Tuonkin miniluottokortin saisi kai Suomessakin maksupäätteellä nollattua PIN-kyselyistä laittamalla kortin takaisin isompaan kehikkoon teippaamalla ja luetuttamalla automaatilla tai maksupäätteellä. Kätsää joo. Vai oliko niin, ettei tuossa ole liitinnastoja lainkaan? Tai sitten odotellaan tulevaisuuden päätöksiä siirtyä Suomessakin online PIN -luentaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Nordeallahan on noita LAKS Pay -maksuvälineitä valikoimissa, ne pystyy jopa "nollaamaan" kännykkä-appin kautta.
Moisia purkkaratkaisuja joita ei tarvittais mikäli käytettäis online PINiä kuten järkevissä maissa...

Turvarajat ja maksaminen LAKS Pay -maksuvälineillä

LAKS Pay-lähimaksun käyttö on turvallista. Voit maksaa ilman tunnistautumista viisi kertaa tai tehdä ostoksia yhteensä 150 euron verran ilman tunnusluvun käyttöä. Sen jälkeen sinun on tunnistauduttava Manage-Mii-sovelluksessa ja nollattava ostoshistoriasi. Tämän jälkeen voit jälleen jatkaa maksamista LAKS Pay -maksuvälineelläsi.

Lataa Manage-Mii puhelimesi sovelluskaupasta ja turvarajan tullessa vastaan, nollaa laskuri sovelluksessa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Mulla on toi Laks kellon rannekkeessa. Ihan kätevä se on käyttää.
Koomista vain, että älykellolla ei voi maksaa, mutta sen kellon nahkarannekkeella voi.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Ajattelin siirtyä nykyaikaan ja alkaa Apple Payllä ostokset makselemaan. No eihän se tue NB eikä OP luottokortteja. No Curven kautta onnistuin NB:n lisäämään, mutta OP ei kelvannut sinnekään :p Eikä myöskään firman mastercard kortti kelpaa.
No suurin osa ostoksista menee kuitenkin tuon NB:n kautta, joten käytellään nyt sitä sitten. Mitenkäs tuo valuuttaa NB:n kortille Curvessa. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa EUR. Oletuksena oli NOK.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Ajattelin siirtyä nykyaikaan ja alkaa Apple Payllä ostokset makselemaan. No eihän se tue NB eikä OP luottokortteja. No Curven kautta onnistuin NB:n lisäämään, mutta OP ei kelvannut sinnekään :p Eikä myöskään firman mastercard kortti kelpaa.
No suurin osa ostoksista menee kuitenkin tuon NB:n kautta, joten käytellään nyt sitä sitten. Mitenkäs tuo valuuttaa NB:n kortille Curvessa. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa EUR. Oletuksena oli NOK.
Jos NB:llä nyt tarkoitat Bank Norwegiania, niin joo, euroiksi kannattaa vaihtaa. OP:n Visa Debit kyllä kävi mulla Curveen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Hidasta on Curven asiakaspalvelu. 15 marraskuuta sain heiltä vastauksen liittyen ongelmiini ja vastasin heille saman päivän aikana tiedoilla mitä halusivat (eli ruudunkaappauksia ongelmista). Tänään tuli vastaus sieltä päästä että ovat tehneet asialle jotain. Kokeilin samalla toimivalla kortilla kuin ensimmäisenkin kerran ja jotain muutoksia olikin tehty, en kuitenkaan saanut sovellusta toimimaan. Ongelma siis on yhä sama kuin aluksikin eikä mitään toimivaa ole saatu aikaiseksi.

Onko olemassa jotain vastaavaa palvelua kuin curve? olen kuullut Curvesta paljon hyvää, mutta jos tuki on tätä luokkaa niin se syö uskottavuutta tältä palvelulta. Vuonna 2020 kyllä luulisi että tieto liikkuisi hieman nopeammin, jos vastaus tulisi edes parin päivän sisään olisi se hyväksyttävää mutta yli viikko vastausten välillä on jo hieman liikaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
427
Olen käyttänyt jo pari vuotta Norwegianin luottokorttia lähes kaikkiin ostoksiini. Tänään päätin kokeilla luottorajan nostamista, kun nykyisellä 3000 euron rajalla tekee joskus tiukkaa. Varsinkin näin Black Fridayn aikoihin, kun ostoksia saattaa tulla vähän tavallista enemmän. Tähän mennessä olen maksanut aina kuukausittain koko laskun pois. Eipä sitten kuitenkaan onnistunut tuo luottorajan nostaminen. Ajattelin että yli 3500 euron bruttotuloilla sitä olisi saanut vähän ylemmäksi. Johtuneeko sitten siitä, että asuntolainaa on melko paljon, vai mitenkähän näitä arvotaan. Mitään maksuhäiriöitä ei ole.

edit: Onneksi on muita luottokortteja, joita voi tarvittaessa käyttää. Olen vaan tottunut maksamaan kaikki tällä Norwegianin kortilla.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Ajattelin että yli 3500 euron bruttotuloilla sitä olisi saanut vähän ylemmäksi. Johtuneeko sitten siitä, että asuntolainaa on melko paljon, vai mitenkähän näitä arvotaan. Mitään maksuhäiriöitä ei ole.
Jännä, mitähän arpakonealgoritmiä ne siellä käyttää.. sillon kun hain norskin kortin itselleni tais tulot olla n. 2500€/kk ja ne tuuppas sieltä suoraan 4k€ luottorajan, jonka laskin itse kahteen tonniin koska en tarvinut noin korkea rajaa ”varakortille”. Ja ihan reilu asuntolaina + autolaina oli niskassa silloin.
 
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
55
Norwegianin tilanne alkaa näyttää aika toivottomalta. Pääseekö noista cashpointseista hyötymään mitenkään muuten kuin lentojen muodossa, vai meneekö pisteet harakoille?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
139
Olen käyttänyt jo pari vuotta Norwegianin luottokorttia lähes kaikkiin ostoksiini. Tänään päätin kokeilla luottorajan nostamista, kun nykyisellä 3000 euron rajalla tekee joskus tiukkaa. Varsinkin näin Black Fridayn aikoihin, kun ostoksia saattaa tulla vähän tavallista enemmän. Tähän mennessä olen maksanut aina kuukausittain koko laskun pois. Eipä sitten kuitenkaan onnistunut tuo luottorajan nostaminen. Ajattelin että yli 3500 euron bruttotuloilla sitä olisi saanut vähän ylemmäksi. Johtuneeko sitten siitä, että asuntolainaa on melko paljon, vai mitenkähän näitä arvotaan. Mitään maksuhäiriöitä ei ole.

edit: Onneksi on muita luottokortteja, joita voi tarvittaessa käyttää. Olen vaan tottunut maksamaan kaikki tällä Norwegianin kortilla.
Itsellä suurinpiirtein samat tulot, mutta lainaa aika vähän ja nostelin keväällä 7,5K€ luottorajaksi, muita kortteja pari. Komplettia ei vaan saa millään hakemuksella
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 233
Olen käyttänyt jo pari vuotta Norwegianin luottokorttia lähes kaikkiin ostoksiini. Tänään päätin kokeilla luottorajan nostamista, kun nykyisellä 3000 euron rajalla tekee joskus tiukkaa. Varsinkin näin Black Fridayn aikoihin, kun ostoksia saattaa tulla vähän tavallista enemmän. Tähän mennessä olen maksanut aina kuukausittain koko laskun pois. Eipä sitten kuitenkaan onnistunut tuo luottorajan nostaminen. Ajattelin että yli 3500 euron bruttotuloilla sitä olisi saanut vähän ylemmäksi. Johtuneeko sitten siitä, että asuntolainaa on melko paljon, vai mitenkähän näitä arvotaan. Mitään maksuhäiriöitä ei ole.

edit: Onneksi on muita luottokortteja, joita voi tarvittaessa käyttää. Olen vaan tottunut maksamaan kaikki tällä Norwegianin kortilla.
Itse yritin nostaa viiteen tonniin, mutta antoivat kymmenen. Tämä siis mobiiliapilla pari vuotta sitten.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
682
Sama homma, pari vuotta sitten rajan nosto oli helppoa. Pyysin 3ke, sain 7,5ke. Komplettiin rajan nosto ei onnistunut.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Muilla ollut ongelmaa lisätä Komplettin mastercardia Mobilepayhin maksukortiksi ?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Muilla ollut ongelmaa lisätä Komplettin mastercardia Mobilepayhin maksukortiksi ?
On. Yritin just viikonloppuna eikä onnistunut. Pitäs onnistua jos verkkomaksaminen on sallittu mutta no go. En ole kerennyt kysellä kummastakaan suunnasta tarkemmin missä vika vois olla...
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
On. Yritin just viikonloppuna eikä onnistunut. Pitäs onnistua jos verkkomaksaminen on sallittu mutta no go. En ole kerennyt kysellä kummastakaan suunnasta tarkemmin missä vika vois olla...
Eli täysin sama tilanne. Hieman kummastuttaa kun ei pitäis olla suoranaista probleemaa Komplettin/Mobilepayn päässä. Pitänee laitella aspoihin viestiä...kummallista.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
648
Muilla ollut ongelmaa lisätä Komplettin mastercardia Mobilepayhin maksukortiksi ?
Juu ei toimi jostain syystä. Curvekaan ei pelaa. Norwegianin kortti skulaa vaikkei rahasiirroista tietenkään pointsseja saakaan (ei varmaan saa Komplett/Curvellakaan kun koodautuu rahasiirroksi eikä ostoksi, mutta nyt tulee Norwegianilta pelkästään MobilePay siirroista lasku kuukausittain). Aiemmin mulla oli SEB:n Finnair Plus Mastercard ja sillä sai pisteitä ihan sen 2p/€ myös rahasiirroista, tuli höylättyä huolella vuosimaksimit täyteen. :)
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Juu ei toimi jostain syystä. Curvekaan ei pelaa. Norwegianin kortti skulaa vaikkei rahasiirroista tietenkään pointsseja saakaan (ei varmaan saa Komplett/Curvellakaan kun koodautuu rahasiirroksi eikä ostoksi, mutta nyt tulee Norwegianilta pelkästään MobilePay siirroista lasku kuukausittain). Aiemmin mulla oli SEB:n Finnair Plus Mastercard ja sillä sai pisteitä ihan sen 2p/€ myös rahasiirroista, tuli höylättyä huolella vuosimaksimit täyteen. :)
Okei kiitoksia tiedosta :) On kyllä hanurista jos tuota ei saa Mobilepayhin jostain syystä toimimaan. Googlepayssä ja vastaavissa kyllä tuntuu toimivan...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
105
Tuli todettua että Curve toimii hyvänä varakorttina, kun Nordealla oli sunnuntaina taas vaihteeksi huoltokatko. Nordeaan liitetyllä Curvella Google Pay:n kautta ostokset läpi ilman mitään ongelmia ja Curve veloitti ne sitten oikealta kortilta pari päivää myöhemmin. Yleensähän tuo veloittaa oikealta kortilta max tunnin sisään.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Tuli vastaus Komplettin aspasta siihen miksi kortti ei toimi Mobilepayssä: "Valitettavasti MobilePay vaatii tunnistautumisen, joka ei tällä hetkellä ole saatavilla Komplett Bank Mastercard -luottokortille." ...jahas, löytypä jotain hyötykäyttöä vielä Norskin kortillekin siis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Juu ei toimi jostain syystä. Curvekaan ei pelaa. Norwegianin kortti skulaa vaikkei rahasiirroista tietenkään pointsseja saakaan (ei varmaan saa Komplett/Curvellakaan kun koodautuu rahasiirroksi eikä ostoksi, mutta nyt tulee Norwegianilta pelkästään MobilePay siirroista lasku kuukausittain). Aiemmin mulla oli SEB:n Finnair Plus Mastercard ja sillä sai pisteitä ihan sen 2p/€ myös rahasiirroista, tuli höylättyä huolella vuosimaksimit täyteen. :)
Kyllä Komplettin kortti menee Curveen, näin toimimalla saa jokaisesta ostosta 2% cashback. MobilePayhin ei tosiaan saa :((
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
648
Kyllä Komplettin kortti menee Curveen, näin toimimalla saa jokaisesta ostosta 2% cashback. MobilePayhin ei tosiaan saa :((
Juu Komplett kyllä toimii Curvessa, mutta tarkoitin että ainakaan itse en saa myöskään Curven korttia lisättyä MobilePayhin..
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Kyllä Komplettin kortti menee Curveen, näin toimimalla saa jokaisesta ostosta 2% cashback. MobilePayhin ei tosiaan saa :((
Wou! En tiennykään, että Curven avulla saa kaikista ostoksista sen 2% bonareita. Tuohan pitänee väsätä itsellekin samantien.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
456
Harakoille menee jos bank norwegian ei tule yhtään asiassa vastaan ja varmaan vaikuttaa pankin maineeseen vaikka ihan eri yhtiöitä ovat
Tämä on kyllä mielenkiintoinen keissi, sillä kyllähän pankki voisi hyvittää nuo edut myös muuten kuin Norwegian Airin lentoihin. Provisiot ovat kuitenkin ostoista saaneet. Voisi olla ehkä jopa velvollisuus korvata menetys asiakkaille, kunhan asiaa lähdettäisiin ajamaan.
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
28
Noista norwegianin pisteistähän voisi kysyä ihan aspasta että mitä teen näillä nyt jos lentoja ei voi ostaa, voi olla että ne jotain hyvittää jos tajuaa vaan kysyä?
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
1
Tuossa syyskuun puolella näytti useammallakin olleen vaikeuksia laskun maksun rekisteröitymisessä Komplettiin, jos lasku oli maksettu 13.-14.9. Itsellänikin näytti käyneen samalla tavalla ja soitettuani Kompletin asiakaspalveluun vakuuteltiin, että tietenkään mitään kuluja tästä ei asiakkaalle koidu. Noina päivinä maksetut laskut olivat rekisteröityneet tilille vasta 29.9., eli 9 päivää erpäpäivän jälkeen ja Komplett oli tietenkin surutta laskuttanut "korkokulu käytössä olevasta luotosta", joka itselläni oli luokkaa 22,67e, 918,40e suuruisesta laskusta, eli täysin posketon summa.

Huomasin myös, että olin lokakuun laskun maksanut vahingossa kaksi päivää eräpäivän jälkeen (rekisteröitynyt tilille 26. päivä) ja tästä oli veloitettu 11,91e, 416,63e suuruisesta laskusta. Eli karkeasti laskettuna korkoa otettu n. 520 % vuosikorolla tästä kahden vrk:n myöhästymisestä. Jostain olen ymmärtänyt, että maksumuistutuksesta voi periä muistutusmaksun vasta 14 vrk alkuperäisen eräpäivän jälkeen, pitäneeköhän tämä paikkansa? Eli tuo veloitettu "korkokulu" pitäisi siis olla pelkkää korkoa, joka on aika reippaasti yläkanttii tuosta Komplettin ilmoittamasta 19,44 % luottokortin vuosikorosta.

Laitoin viime viikolla reklamaatiota Komplettille, jossa pyysin myös erittelemään näihin "korkokuluihin" sisältyvät kulut. Vielä ei ole mitään vastausta kuulunut. Onkohan kukaan muu noista syyskuun aiheettomista veoituksista reklamoinut saanut minkäänlaista vastausta?
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Norskilta tuli sähköpostia jossa sanoivat: "perin harmillista että reilu 1000 lentopistettä menee vanhaksi kohta, ja lentäminenkin on nyt vähän tauolla. Haluatko että laitetaan niihin lisää aikaa"? No voe tokkiinsa, kyllähän se minulle käy. Kellehän ei kävisi? Tarvitseeko tuota edes kysyä? Tosi vaikea ollut käyttää noita kun Norskin hinnat on aika korkeat niin ei ole raaskinut heidän koneillaan aikoihin matkustaa, mutta onpahan nyt motivaatiota hassata ne johonkin mikäli lentopuoli ei kyykkää täysillä koska vanhentunut piste on arvoton piste.

Lisäpäivitys myös meikän US-korttikikkailuihin. Hain ja sain tälläisen. Sopivasti maksimoimalla tuosta saa irti ehkä jopa 15 ilmaista hotelliyötä. Kortti myönnettiin korkeimmalla mahdollisella korolla ja pienimmällä mahdollisella luottorajalla ($2k), eli joku voisi ehkä jopa sanoa että rimaa hipoen. No, sehän riittää.

Harmi vaan että Chasen nettipankki on surkein mitä en ole nähnyt, sillä vaikka kortti on ollut jo viikon niin en vieläkään ole saanut rekisteröityä tiliä sinne, koska rekisteröinti ei yksinkertaisesti vaan toimi. Onneksi laskun saa maksettua puhelimella näppäilemällä tai lähettämällä rahat postissa, mutta voisi silti väittää että Komplettkaan ei vedä ihan näin huonosti. Soittelin tuosta aiemmin asiakaspalveluun mutta meikää pompotettiin osastolta toiselle, "varmistamme henkilöllisyytesi tekstiviestillä" (joka ei tule perille) ja puhelu muutenkin katkeilee miten sattuu, joten kai se on sitten vaan elettävä ilman nettipankkia... Eihän tuo muuten niin vakavaa mutta olisi kovin kiva laittaa tämä Curveen, mutta ilman nettipankkia en näe verify-koodia ja lisääminen ei siksi onnistu.

Edit: kun olin jo kerennyt luopua toivosta, tajusin soittaa suoraan kortin takapuolella olevaan numeroon jossa todella särmä asiakaspalvelija hoiti homman kuntoon parissa minuutissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Screenshot_20201206_182643.jpg

Näille olisi kyllä muutakin käyttöä kun pelkät lennot. Erääntyvät pisteet siirsin myös eteenpäin. Tuo Curve kyllä myös kiinnostaisi, siinä tuskin on mtn koiraa haudattuna ja perus maalaisjuntti sitä pystyy käyttämään paikallisessa maitokaupassa?
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
648


Näille olisi kyllä muutakin käyttöä kun pelkät lennot. Erääntyvät pisteet siirsin myös eteenpäin. Tuo Curve kyllä myös kiinnostaisi, siinä tuskin on mtn koiraa haudattuna ja perus maalaisjuntti sitä pystyy käyttämään paikallisessa maitokaupassa?
Tuo Norskin juttu on kyllä harmillinen, saas nähdä mitä käy. Itsellä myös noin 300€ "arvosta" pisteitä odottelemassa jatkokäyttöä. Muutamat lennot ehdin jo lunastaa menneinä vuosina. Ja siis mihin siirsit eteenpäin erääntyvät, onko tähän jokin porsaanreikä jolla saa aikaa pidennettyä? :)

Curvesta:

Juu ei siinä sen kummallisempaa. Tietysti vaatii vähän tuulipukua enemmän perehtyneisyyttä kun kaikki toimii siellä apin kautta, mutta lienet päässeen eroon kahisevista vaatteista kun olet löytänyt muutkin luottokortit kuin sen OP:n kultaisen ja löytänyt io-techille ;)

Muista ennen käyttöä vaihtaa Norskin/Komplettin oletusvaluutaksi NOK->EUR niin ei mene valuuttaveloitus kahteen kertaan (samaan tapaan kuin PayPalissa). Googlestakin löytyy reffejä mutta laita PM jos haluat reffin jolla saat £5 Curve Cash -käyttörahaa kortillesi (ja minä saan saman). En laita tänne kun foorumin säännöt estää moisen spämmäämisen. Bensa-automaatilla ei toiminut vakiona, mutta chätissa asiasta mainitsemisen jälkeen aktivoivat sen ja sen jälkeen toimii.

Nykyään taitaa myös olla jokin toimitusmaksu fyysisessä kortissa tyyliin 5€, keväällä kun oman hommasin tuli ilmatteeksi. Nykyään myös aspa aika ruuhkautunut, mutta eipä sinne ole tuon bensa-automaattikeissin jälkeen tarvinnut olla yhteydessä.

Nyt ainut ongelma on että Kompletilla on raja, että saa max. 200€ arvosta per juokseva 12kk kerättyä pisteitä ja sehän tuli suht nopeasti täyteen joten nyt kerätään taas Norwegianin "kannatuspisteitä".. :D
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
...
Muista ennen käyttöä vaihtaa Norskin/Komplettin oletusvaluutaksi NOK->EUR niin ei mene valuuttaveloitus kahteen kertaan (samaan tapaan kuin PayPalissa). Googlestakin löytyy reffejä mutta laita PM jos haluat reffin jolla saat £5 Curve Cash -käyttörahaa kortillesi (ja minä saan saman). En laita tänne kun foorumin säännöt estää moisen spämmäämisen. Bensa-automaatilla ei toiminut vakiona, mutta chätissa asiasta mainitsemisen jälkeen aktivoivat sen ja sen jälkeen toimii.
...
Hyvä tietää tuosta bensa-automaatin tapauksesta. Laittelin itse Curven juuri eilen (tähän Komplettin Mastercard). Mikähän tuossa on juju, että säätävät sen toimimaan mikäli ei suoraan käy bensa-automaateilla ? Voisin laittaa itsekin melkein ennakkoon tuota viestiä, koska käyttötapaus tulee varmasti kohta kuitenkin vastaan.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
654
Itse laitoin myös tänään Curven tilaukseen, kun sillä saa ilmeisesti Komplettin kortin kanssa "huijattua" 2% edun kaikista ostoksista (korjatkaa jos olen väärässä). Käyttöönottaminen meni aika kivuttomasti eikä fyysinen kortti maksanut mitään.

Vaidoin sitten Norskin ja Kompletin korttien valuutaksi Euron ja tuli alla oleva ilmoitus. Varmaan ihan normaali? Eli nyt suomessa tehtävistä ostoksista ei menisi mitään extraa, koska kun maksaa oikealla kortilla, niin sillähän ei mitään kuluja myöskään ole.

kuva.jpg

Miten tota Curve cashia voidana käyttää tai mitä sillä voidaan edes tehdä? Jos ostan tai teen oston jo on vaikka 4,5€ niin se meneekin Curve cashista eikä itse kortilta?

@Hamsteri mihin bensa-automaaatti asiaan viittaat tuossa? Oliko ollut laajempikin ongelma vai yksittäisiä käyttäjiä? Meillä päin Shellin kylmäpisteellä halvin bensa, joten sieltä haluan kyllä kaikki pojot talteen.

EDIT:
Spottasin tälläsen tekstin jostain, pitääkö paikkaansa?

Curve-maksukortin valuuttamuutos on maksuton ainoastaan Englannin pankkituntien aikana. Jos kortilla siis tekee ostoksia esimerkiksi viikonloppuna tai iltaisin, veloittaa kortti 0,5–1,5 % valuuttamuutosmaksun. Tämä maksu on kuitenkin pienempi kuin tavallisten luottokorttien valuuttamuutosmaksu, joka on tavallisesti noin 2 %.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Vaidoin sitten Norskin ja Kompletin korttien valuutaksi Euron ja tuli alla oleva ilmoitus. Varmaan ihan normaali?
Joo, koska se luulee että oikea valuutta on NOK ja haluaa suojella sinua tyhmyydeltäsi pakottaa kortti käyttämään väärää valuuttaa.

Miten tota Curve cashia voidana käyttää tai mitä sillä voidaan edes tehdä?
Itse nostan ne aina Revoluttiin (= lataan Revolut-tiliäni Curven debit-kortilla, joten Curve luulee sitä perus ostokseksi) josta siirrän ne crypto.com kortilleni, mutta voit myös maksaa niillä suoraan kunhan valuuttaa on tarpeeksi. En itse maksa suoraan siksi että jää sitten siltä osalta cashback saamatta, mutta puhutaan pienistä summista joten eipä siinä liikaa menetä.

@Hamsteri mihin bensa-automaaatti asiaan viittaat tuossa?
Curvella on tankkaus automaateilla estetty uusilta asiakkailta, mutta kun käytät hetken korttiasi niin se alkaa toimimaan normaalisti.

Spottasin tälläsen tekstin jostain, pitääkö paikkaansa?

Curve-maksukortin valuuttamuutos on maksuton ainoastaan Englannin pankkituntien aikana. Jos kortilla siis tekee ostoksia esimerkiksi viikonloppuna tai iltaisin, veloittaa kortti 0,5–1,5 % valuuttamuutosmaksun. Tämä maksu on kuitenkin pienempi kuin tavallisten luottokorttien valuuttamuutosmaksu, joka on tavallisesti noin 2 %.
Muuten kyllä, mutta minusta tuo "iltaisin" osio ei pidä paikkaansa, joskaan en nyt ihan varmaksi mene tarkemmin testaamatta väittämään. Perustuu siis siihen että koska viikonloppuisin ei forex ole auki missään päin maailmaa, on Curvelle riskaabelia vaihtaa rahaa koska joutuvat spekuloimaan valuuttamuunnoksilla. Kun veloittaa vähän extraa, voittaa käytännössä aina, joten suojelevat itseään tällä.
 
Viimeksi muokattu:

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Toisinsanoen jos haluaa hifistellä niin esim. Komplett Mastercardilla etenkin isommat verkkokauppaostokset kannattaa tehdä iltaisin/viikonloppuisin ilman Curven kautta pyöräyttämistä ? Ei mene se 2% bonus ainakaan hukkaan tuohon valuuttamuutosmaksuun. Tosin jos asia on noin niin aika kikkailuksi menee :)
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Toisinsanoen jos haluaa hifistellä niin esim. Komplett Mastercardilla etenkin isommat verkkokauppaostokset kannattaa tehdä iltaisin/viikonloppuisin ilman Curven kautta pyöräyttämistä ? Ei mene se 2% bonus ainakaan hukkaan tuohon valuuttamuutosmaksuun. Tosin jos asia on noin niin aika kikkailuksi menee :)
Tällä on väliä ainoastaan jos ostat jotain esim. dollareissa, ja kyllä Norski/Komplettkin omansa ottaa. Viikonloppuisin kannattaa siis ostaa vaan eurokamaa.

Huomaa että jos ostat vaikka niissä dollareissa yli 500 punnan edestä kuukaudessa, joudut siltikin maksamaan vaihdosta mikäli käytössäsi on Curven ilmainen versio. Ilmaisuus on vaan tuohon määrään asti per kuukausi. Mikäli taas käyttelet paljon vierasta valuuttaa, kannattanee napata esim. vaikka tuo ilmainen versio crypto.com kortista matkalle mukaan sillä siinä valuutta vaihtuu ilmaiseksi aina 2000 euroon/kk asti, mikä riittää jo paljon pidemmälle. Suomalaisista pankeista käsittääkseni kukaan ei tarjoa tälläistä, mutta monelle tuo Curven 500£/kk riittää vallan mainiosti perustarpeisiin, eli esim. noihin vieraassa valuutassa tapahtuviin nettiostoksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
275


Näille olisi kyllä muutakin käyttöä kun pelkät lennot. Erääntyvät pisteet siirsin myös eteenpäin. Tuo Curve kyllä myös kiinnostaisi, siinä tuskin on mtn koiraa haudattuna ja perus maalaisjuntti sitä pystyy käyttämään paikallisessa maitokaupassa?
Kiinnostais kyllä itseänikin miten nuo pisteet saa siirrettyä eteenpäin? Ihan heti en Norwegian Reward sivulta ohjetta löytänyt, eikä minulle ole kyllä asian tiimoilta sähköpostiakaan tullut?

Vuodenvaihteessa vanhenevia pisteitä ei tosin ole kuin alle satasella euroina, mutta mielellään nekin vähät siirtäis eteenpäin kun normitilanteessa tulee Norskilla lennettyä suht paljon.
Palkinnot siirtyivät automaattisesti eteenpäin (itsellä ilmainen laukku ruumaan), mutta noiden pisteiden siirtämisestä en ole löytänyt mitään infoa.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
654
Joo, koska se luulee että oikea valuutta on NOK ja haluaa suojella sinua tyhmyydeltäsi pakottaa kortti käyttämään väärää valuuttaa.


Itse nostan ne aina Revoluttiin (= lataan Revolut-tiliäni Curven debit-kortilla, joten Curve luulee sitä perus ostokseksi) josta siirrän ne crypto.com kortilleni, mutta voit myös maksaa niillä suoraan kunhan valuuttaa on tarpeeksi. En itse maksa suoraan siksi että jää sitten siltä osalta cashback saamatta, mutta puhutaan pienistä summista joten eipä siinä liikaa menetä.


Curvella on tankkaus automaateilla estetty uusilta asiakkailta, mutta kun käytät hetken korttiasi niin se alkaa toimimaan normaalisti.


Muuten kyllä, mutta minusta tuo "iltaisin" osio ei pidä paikkaansa, joskaan en nyt ihan varmaksi mene tarkemmin testaamatta väittämään. Perustuu siis siihen että koska viikonloppuisin ei forex ole auki missään päin maailmaa, on Curvelle riskaabelia vaihtaa rahaa koska joutuvat spekuloimaan valuuttamuunnoksilla. Kun veloittaa vähän extraa, voittaa käytännössä aina, joten suojelevat itseään tällä.
Jos käyttää korttia vain euroissa / suomalaisissa kaupoissa (kuten itsellä varmaa 99,9% ajasta) niin onko toi "ilta" tai "viikonloppu" homma totta vai päteekö vain jos teen ostoksia muulla kuin eurolla? Vai onko kaikki muu "väärää" valuuttaa paitsi punta tai vertaako siihen mikä kortin valuuttaksi on määritelty jolloin euro - euro niin ei kuluja? Onko enempää tietoa?
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Jos käyttää korttia vain euroissa / suomalaisissa kaupoissa (kuten itsellä varmaa 99,9% ajasta) niin onko toi "ilta" tai "viikonloppu" homma totta vai päteekö vain jos teen ostoksia muulla kuin eurolla? Vai onko kaikki muu "väärää" valuuttaa paitsi punta tai vertaako siihen mikä kortin valuuttaksi on määritelty jolloin euro - euro niin ei kuluja? Onko enempää tietoa?
Niin kauan kun kortin valuutta-asetus on sama Curvessa kuin millä valuutalla maksua on tekemässä niin Curve ei tee mitään valuuttamuunnoksia. Tällöin mahdollinen valuuttamuutos tehdään vasta sillä todellisella maksukortilla. Jos taas kortin valuutta-asetus Curvessa poikkeaa siitä valuutasta millä maksetaan, Curve muuntaa maksun kortille asetetuksi valuutaksi.

Oletuksena alla olevissa esimerkeissä on se, että käyttämäsi pankin maksukortti käyttää Euroja.


Maksun valuuttaAsetettu valuutta CurvessaCurven valuuttamuunnosPankkisi valuuttamuunnos
EURNOKEUR --> NOKNOK --> EUR
EUREURei muunnostaei muunnosta
GBPEURGBP --> EURei muunnosta
RUBRUBei muunnostaRUB --> EUR
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Hidasta on Curven asiakaspalvelu. 15 marraskuuta sain heiltä vastauksen liittyen ongelmiini ja vastasin heille saman päivän aikana tiedoilla mitä halusivat (eli ruudunkaappauksia ongelmista). Tänään tuli vastaus sieltä päästä että ovat tehneet asialle jotain. Kokeilin samalla toimivalla kortilla kuin ensimmäisenkin kerran ja jotain muutoksia olikin tehty, en kuitenkaan saanut sovellusta toimimaan. Ongelma siis on yhä sama kuin aluksikin eikä mitään toimivaa ole saatu aikaiseksi.

Onko olemassa jotain vastaavaa palvelua kuin curve? olen kuullut Curvesta paljon hyvää, mutta jos tuki on tätä luokkaa niin se syö uskottavuutta tältä palvelulta. Vuonna 2020 kyllä luulisi että tieto liikkuisi hieman nopeammin, jos vastaus tulisi edes parin päivän sisään olisi se hyväksyttävää mutta yli viikko vastausten välillä on jo hieman liikaa.
Päivitystä tilanteeseen. Nyt sain kortin lisättyä ja sovelluksen toimimaan ja tehtyä ensimmäisen maksun, nyt pystyy makselemaan Op kortilla google paylla, helppoa tämä nykyaika. Pistin itse kortin tilaukseen, katsotaan milloin putkahtaa postista.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Osaisiko joku selittää mitä tuo asetus tarkoittaa?
Suuressa maailmassa luottokortin laskun maksaminen luotolla on kielletty, kaiketi jopa ihan hyvästä syystä. Suomessa, esim. talo jonka ostin debit-kortilla ulosottovirastolta olisi myös osastoa "ei toimi luottokortilla", mutta Curve jotain kikkailee omassa päässään ja saa luottokortin näyttämään debit-kortilta, jolloin kaiketi kyseinen maksu olisi mennyt läpi luotoltakin Curve Frontedin avulla.

R-kioskilla esim. kun makselet laskujasi, kysyvät maksatko käteisellä, pankkikortilla vai luottokortilla. Käteismaksusta tulee vain palvelumaksu, pankkikortista maksimissaan palvelumaksu+0.75€ ja luottokortista joudut pulittamaan palvelumaksun lisäksi tietyn prosentin verran riippumatta maksun koosta (unohdin paljonko se on, mutta huomattavasti kalliimpaa kun pankkikortilta). Oletan että jos yrität tunkea luottokorttiasi kyseiseen maksupäätteeseen kun olet valinnut debit-maksun, se hylätään, mutta en ole kokeillut tätä käytännössä. Tähänkin Curve Fronted taatusti auttaisi.

Eli, kannattaako Curve Fronted? Ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
145
Hyvin onnistuu. Komplettin kanssa vielä 2% bonusta veikkauspeleistä..
Eli jos Curve Fronted maksaa 1.5%, Komplett antaa 2% takaisin (ei ehkä kyllä anna koska käsittääkseni MCC välittyy silti ja luulisin että ovat blokanneet sen) niin riittää että EV on 99.5%-100% että jäät varmasti voitolle!

Nyt nettikasinoille!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
167
Eli jos Curve Fronted maksaa 1.5%, Komplett antaa 2% takaisin (ei ehkä kyllä anna koska käsittääkseni MCC välittyy silti ja luulisin että ovat blokanneet sen) niin riittää että EV on 99.5%-100% että jäät varmasti voitolle!

Nyt nettikasinoille!
Joo, tarkennetaan nyt vähän. En tiedä tuosta frontendista tai nettikasinoista, mutta ainakin ärrällä kimppaloton osto onnistuu curven kautta komplettin kortilla ja bonukset rullaa.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
262
Veikkauksella riittää että pelaa jotain näistä:
  • Mega Joker – 99 %
  • Jackpot 6000 – 98,8 %
  • 1429 Uncharted Seas – 98,6 %
...Taidan heti irtisanoutua töistä ja siirtyä vapaaherraksi tämän avulla :):cool::geek:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom