Luottokortit

MasterCardini on linkitetty PayPaliin. Pari automaattiveloitusta on hylätty ja luuriin tulee ilmoitus maarajauksesta. Suomalaiset palvelut kyseessä
Vaatiiko PP nykyään koko maailman? En vaihda.
 
Ei ainakaan minulta vaadittu pari viikkoa sitten, Kortti Nordean MC-yhdistelmän credit-puoli, maarajaus Suomi, Internetkäyttö sallittu. Ebay UK-ostos, myyjä brittiläinen kameraliike, summa oli kolminumeroinen, vaati tekstarivahvistuksen.
 
Ei ainakaan minulta vaadittu pari viikkoa sitten, Kortti Nordean MC-yhdistelmän credit-puoli, maarajaus Suomi, Internetkäyttö sallittu. Ebay UK-ostos, myyjä brittiläinen kameraliike, summa oli kolminumeroinen, vaati tekstarivahvistuksen.

On paska systeemi Nordealla kun nettipankissa tuntuu vähän kaikki maksavan, nytkin oli tullut lasku OP:n nettipankkiin ja siinä oli summa 20 euroa, joka ei ole 10 % mitä näköjään oli jostain syystä jäänyt tuonne lyhennyssummaksi. Haluaisin sen olevan ehdottomasti 100 % mutta tuo näyttäisi maksavan muutos. Vaikka sen pystyy kyllä itse säätämään.
 
MasterCardini on linkitetty PayPaliin. Pari automaattiveloitusta on hylätty ja luuriin tulee ilmoitus maarajauksesta. Suomalaiset palvelut kyseessä
Vaatiiko PP nykyään koko maailman? En vaihda.
Samaa ongelmaa ollut Nordean ja paypalin kanssa, maarajauksen laajentaminen auttaa. Olen laittanut asiasta Nordealle viestiäkin, jonka mukaan ongelma on tiedossa ja sitä selvitellään, mutta tästä melkein 2 kk aikaa. Olen suosiolla laittanut luottokortin suoraan mm. Netflixiin ja psn-storeen, jolloin maarajausta voi käyttää normaalisti.

Voiko lähimaksu hajota kortista itsekseen? Mitään mekaanista rasitusta ei ole kortti mielestäni saanut ja ollut lompakossa koko ajan. Lukija ei siis reagoi korttiin millään tavalla, eli ei ole mistään PIN-koodin kyselystä kyse. Siru toimii normaalisti ja samoin kortti Apple payn kautta. Lähinnä että onko vika kortissa, vai Nordean päässä ja mikä sen on voinut hajottaa?
Kortti ei ollut rikki. Kokeilin kolmen päivän aikana kolmessa eri liikkeessä, eikä yhdessäkään toiminut, näissä yhdistävänä tekijänä samanlainen lukija. PIN-koodia käytettiin välissä useasti. Laitoin aspaan viestiä, jonka mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa, kokeile nyt vielä -> seuraavalla kerralla toimi normaalisti. Tiedä sitten tekikö aspa jotain, vaikkei sitä maininnut, vai oliko vaan huonoa tuuria päätteiden ja liikkeiden kanssa...
 
Ei ainakaan minulta vaadittu pari viikkoa sitten, Kortti Nordean MC-yhdistelmän credit-puoli, maarajaus Suomi, Internetkäyttö sallittu. Ebay UK-ostos, myyjä brittiläinen kameraliike, summa oli kolminumeroinen, vaati tekstarivahvistuksen.

Tämä koskeekin ilmeisesti vain automaattiveloituksia. Maksut onnistuvat, pitää vain käydä tietenkin varmistamassa.
 
Bank Norwegianin kortin laskulle on ilmestynyt 2,86€ arvoinen tapahtuma nimellä "Korko". Mikähän korko voi olla kyseessä? Edellisen laskun summa oli niin iso ettei voi olla mikään viivästyskorko siihen liittyen, ja maksoin sen muutenkin kokonaisuudessaan ajallaan. Huomasin vasta nyt, että syyskuussa oli myös merkitty "Korko" summalla 3,26€.
 
Jos olet jättänyt joskus aiemmin maksamatta kokonaan niin se seuraa sinua vieläkin.
Mielestäni olen aina maksanut koko laskun kerralla. Pitää vielä käydä läpi. Sellanen tapaus oli, että sain peruuntuneista lennoista hyvityksen sekä lentoyhtiöltä että Bank Norwegianilta. Syyskuussa kun ilmoitin asiasta niin ne otti takaisin sen oman hyvityksen. En tiedä voiko tohon liittyä, en kyllä tiedä miten liittyisi... syyskuussa kuitenkin alkanut tuo koron veloitus.

Edit: eivät poistaneet antamaansa hyvitystä koska se oli jo elokuun laskuun annettu, vaan tekivät yhtä ison veloituksen syyskuun laskuun
 
Viimeksi muokattu:
Bank Norwegianin kortin laskulle on ilmestynyt 2,86€ arvoinen tapahtuma nimellä "Korko". Mikähän korko voi olla kyseessä? Edellisen laskun summa oli niin iso ettei voi olla mikään viivästyskorko siihen liittyen, ja maksoin sen muutenkin kokonaisuudessaan ajallaan. Huomasin vasta nyt, että syyskuussa oli myös merkitty "Korko" summalla 3,26€.

Ei näistä olis selitystä?

  • Luottokorttilaskuuni on lisätty korkoa, mistä tämä johtuu?
  • Tämä voi johtua monesta eri syystä. Jos olet maksanut luottokorttilaskusi myöhässä, summalle alkaa kertyä korkoa eräpäivää seuraavasta päivästä lähtien. Korkoa kertyy myös ensimmäisestä päivästä lähtien, jos olet nostanut rahaa tiskiltä Suomessa tai maksanut laskuja OmatSivuni-palvelun tai mobiilisovelluksen kautta.
 
Ei näistä olis selitystä?
Kävin katsomassa muutaman kuukauden taaksepäin, aina oli täysi laskun summa 15. päivänä maksettu... Tuo aiemmin mainitsemani hyvityksen peruutus oli tapahtumatyyppiä "Sisäinen siirto", voikohan olla siitä.. Pitää kysyä asiakaspalvelusta.
 
Juhlistanpa tänne tälläistä merkkipaalua, koska liippaa kuitenkin aihetta ja täällä on samanhenkistä porukkaa.

Avasin 10/2019 Yhdysvaltalaisen "secured" luottokortin, eli laitoin heille pantiksi $200 ja sain sillä vastaavan määrän luottoa. Aivan perus kortti, ei pisteitä eikä palkintoja, mutta käytin sitä muutamalla dollarilla joka kuukausi kasvattaakseni "luottoluokitustani", joka nousikin varsin korkealle. Luokitus on helppo optimoida, mikäli ei oikeasti tarvitse luottoa elämiseen, kunhan tekee yhden halvan ostoksen ja maksaa ajallaan.

Nyt, eli vuosi ja pari viikkoa myöhemmin totesivat että sinäpä olet hyvä asiakas, joten päättivät palauttaa tuon $200 sekä nostivat rajani huimaan $450. Kortin värikin vaihtui ja saan uuden postissa joskus. Rahat lähettävät takaisin shekkinä, joten saas nähdä kuinka vaikeaa sen lunastamisesta tulee. Elättelen toiveita että voin antaa sikäläisen kaverini lunastaa sen puolestani, niin ei tarvitsisi alkaa arpomaan paljonko täkäläiset pankit veloittavat maksuja. Danske kuulemma voisi moista tehdä edullisesti mutta toivottavasti en joudu kokeilemaan.

Hakemus ensimmäiseen korttiin kunnon eduilla on jo sisällä, mutta saas nähdä myöntävätkö sen. Nyt odottelen jotain kirjettä saapuvaksi sikäläiseen osoitteeseeni jota kaveri päivystää, ja joudun sitten faksaamaan heille dokumentteja. Jo tämä $200 palauttaminen toki lämmitti mieltä, mutta koska harrastuksen pointtina on hyötyjen vetäminen omaan taskuun, omien rahojen saaminen takaisin ei vielä aivan riitä, joten toivottavasti saan mukavan kasan voitokkaita kortteja mehevillä eduilla pölyttymään laatikkoon vuonna 2021.
 
Rahat lähettävät takaisin shekkinä, joten saas nähdä kuinka vaikeaa sen lunastamisesta tulee.

Kiinnostava säätö. Huvinsa kullakin. :)

Uteliaisuudesta lisäkysymys: Oletko ollut aikaisemmin paikan päällä, vai onko "amerikkalainen identiteetti" hoitunut kokonaan etänä? Itse olen käyttänyt taannoin Earth Class Mail -palvelua, jolla saa itselleen USA:ssa olevan osoitteen, jonne saapuvat postit skannataan tai edelleenlähetetään. Sen avulla pystyi asioimaan joidenkin vain kotimarkkinoilla toimivien jenkkifirmojen kanssa kun sille oli taannoin tarvetta.

Jos pystyt olemaan Paypalin näkökulmasta USA:lainen, pystyisit ehkä Paypalin sovelluksella lunastamaan shekkejä puhelimen kameraa käyttäen: what is-the-cash-a-check-service-in-the-paypal-app
 
Kokonaan etänä. Luottokortit onnistuvat, mutta pankkitiliä on paljon vaikeampi avata käymättä paikalla.

TransferWise soveltuu joihinkin tarkoituksiin varsinaisen pankkitilin sijaan, mutta ei ehkä kaikkeen. Palvelusta saa käyttöönsä USA-tyyliset pankkiyhteystiedot.
 
TransferWise soveltuu joihinkin tarkoituksiin varsinaisen pankkitilin sijaan, mutta ei ehkä kaikkeen. Palvelusta saa käyttöönsä USA-tyyliset pankkiyhteystiedot.
Jeah, se on käytössä :) Kiitos vaan. Olen perehtynyt varsin kattavasti ja luulen selviäväni. Kätevä tosiaan tuo TW kun mahdollistaa nykyään myös direct debit käyttämisen, ja sitähän tuollapäin mualimoo käyttävät kaikkeen shekkiensä lisäksi.
 
Nyt kun Norja ei enää anna lainaa tai tue Norwegiania, niin aika iso mahdollisuus että menee (IMO). Taidan laittaa Kompletille hakemusta kehiin
 
Nyt kun Norja ei enää anna lainaa tai tue Norwegiania, niin aika iso mahdollisuus että menee (IMO). Taidan laittaa Kompletille hakemusta kehiin
En tiedä mihin viestisi liittyy, mutta Bank Norwegianilla ja Norwegian Air Shuttlella ei ole mitään muuta yhteistä kuin nimi. NAS myi loput omistuksestaan pois vuonna 2019.

Pankilla menee hyvin, miksi pelätään konkurssia?
1604990558507.png


 
Sainpa juuri itsekin laitettua hakemusta Komplettin Mastercardille. Muutoin ollut käytössä Norskin luottokortti vaan näyttää suht huonolta cashpointsien käyttö tulevaisuudessa. Toivottavasti hakemus menee läpi kun on kuullut niin paljon noista hylätyistäkin keisseistä vaikkei pitäis sinäänsä olla taustoissa probleemaa.
 
Sainpa juuri itsekin laitettua hakemusta Komplettin Mastercardille. Muutoin ollut käytössä Norskin luottokortti vaan näyttää suht huonolta cashpointsien käyttö tulevaisuudessa. Toivottavasti hakemus menee läpi kun on kuullut niin paljon noista hylätyistäkin keisseistä vaikkei pitäis sinäänsä olla taustoissa probleemaa.
Se hylätään jos on liian hyvät taustat. Noihin täytyy valehdella että on pikavippejä 10k€.
 
Melko legendaarista jos näin on :D
Onhan tästä puhuttu täällä moneen kertaan. Asiahan on täysin ymmärrettävä luotonmyöntäjän näkökulmasta; paras asiakas on sellainen, jolla ei ole kykyä maksaa heti pois kaikkea, vaan kerryttää korkoa mahdollisimman paljon, mutta kuitenkin pitkällä tähtäimellä kykenee huolehtimaan veloistaan.
 
Onhan tästä puhuttu täällä moneen kertaan. Asiahan on täysin ymmärrettävä luotonmyöntäjän näkökulmasta; paras asiakas on sellainen, jolla ei ole kykyä maksaa heti pois kaikkea, vaan kerryttää korkoa mahdollisimman paljon, mutta kuitenkin pitkällä tähtäimellä kykenee huolehtimaan veloistaan.

Ahaa okei. Pahoittelut, pitänee lueskella vielä pitemmältä keskusteluja. Onhan tuo loogisen kuulosta toisaalta...en jotenkin olettanut, että homma olisi ihan noin härskiä kuitenkaan.
 
En tiedä mihin viestisi liittyy, mutta Bank Norwegianilla ja Norwegian Air Shuttlella ei ole mitään muuta yhteistä kuin nimi. NAS myi loput omistuksestaan pois vuonna 2019.
Miten lentoyhtiö Norwegianin rahahanojen sulkeutuminen liittyy Bank Norwegianiin?

BN:n bonuksia ei pysty (ainakaan tällä hetkellä) käyttämään muuhun kuin lentoyhtiön lippuihin. Jos lentoyhtiö menee nurin niin BN:n bonukset on hyödyttömiä, elleivät tuo jotain uutta tapaa käyttää niitä.

Komplettin bonukset taas saa selvänä rahana suoraan laskulle loppusummaa vähentämään.

Ahaa okei. Pahoittelut, pitänee lueskella vielä pitemmältä keskusteluja. Onhan tuo loogisen kuulosta toisaalta...en jotenkin olettanut, että homma olisi ihan noin härskiä kuitenkaan.

Tällainen vaikutelma sieltä on tosiaan tullut, kovatuloisia tyyppejä olemattomilla lainoilla jäänyt ilman korttia ja taas mun kaltaset keskituloiset joilla asuntolaina + autolaina ja kulutusluottona otettu remonttilaina niskassa yhdistettynä moitteettomaan luottohistoriaan saa heittämällä kortin muutaman tonnin luottorajalla.

Ittellä Komplett ollut nyt pääkorttina tovin aikaa, toimii Apple sekä Google Payssä, sai valita korttiin oman pin-koodin ja nykyään jopa kännykkä-appi (aika karu sellainen, mutta näkee tapahtumat) niin on aika joustava jo käyttää. Verkko-ostoista 2% ja muista 1% bonusta suoraan rahana laskusta pois. Hyvitys se on pienikin hyvitys. Vielä kun sais laskun e-laskuna ettei tarttis manuaalisesti täyttää laskua niin ois kova :asif:
 
Se hylätään jos on liian hyvät taustat. Noihin täytyy valehdella että on pikavippejä 10k€.

Tuntuu kyllä pitävän paikkansa. Olin jo luovuttanut tuon kortin suhteen, kun velattomana keskituloisena hylkyjä tuli aina. Nyt hampaisiin asti asuntovelallisena kokeilin hakea sitä uusiksi. Nyt hakemus hyväksyttiin :tup:
 
Tuntuu kyllä pitävän paikkansa. Olin jo luovuttanut tuon kortin suhteen, kun velattomana keskituloisena hylkyjä tuli aina. Nyt hampaisiin asti asuntovelallisena kokeilin hakea sitä uusiksi. Nyt hakemus hyväksyttiin :tup:

Hyväksyntä tuli itsellenikin. Kai se oli tuo asuntolaina, jonka myötä tulkitsevat, että olen rahallisesti kusessa. Hyvä on sitten.
 
Oman Komplettini sain aikanaan pelkällä opintolainalla, eli ei tuossa hampaisiin asti tarvitse olla veloissa.
 
Kuinkas muilla on curven aktivointi onnistunut? Tuntuu etten itse saa millään aktivoitua tuota. Yritin danske bankin korttia liittää tuohon, mutta herjaa että kortin päättymispäivä on väärin. Koitin useamman kerran tuota mutta herjaa ettei korttia voida juuri nyt liittää yms. Ensimmäisen kerran kun koitin tuota korttia liittää niin tilillä oli 90snt, voisiko johtua siitä? Siirsin tilille rahaa ja yritin uudestaan mutta herjaa samaa vikaa, kokeilin myös OP:n korttia ja senkään liittäminen ei onnistunut.

Laitoin asiakaspalveluun viestiä joka sekin tulee satunnaisesti esiin tuola sovelluksessa, mutta vastausta ei ole kuulunut, kestääkö usein kauankin ennen kuin vastaavat?
 
Kuinkas muilla on curven aktivointi onnistunut? Tuntuu etten itse saa millään aktivoitua tuota. Yritin danske bankin korttia liittää tuohon, mutta herjaa että kortin päättymispäivä on väärin. Koitin useamman kerran tuota mutta herjaa ettei korttia voida juuri nyt liittää yms. Ensimmäisen kerran kun koitin tuota korttia liittää niin tilillä oli 90snt, voisiko johtua siitä? Siirsin tilille rahaa ja yritin uudestaan mutta herjaa samaa vikaa, kokeilin myös OP:n korttia ja senkään liittäminen ei onnistunut.

Laitoin asiakaspalveluun viestiä joka sekin tulee satunnaisesti esiin tuola sovelluksessa, mutta vastausta ei ole kuulunut, kestääkö usein kauankin ennen kuin vastaavat?

Itsellä oli sama rumba ja samat virheet päättymispäivästä korttia lisätessä ja pallottelin asiakaspalvelun kanssa viestejä toista kuukautta kun he yrittivät korjata tuohon virhelooppiin juuttunutta käyttäjääni.
Lopulta ainut keino oli, että he poistivat käyttäjätunnukseni kokonaan ja loin uuden käyttäjän, jonka jälkeen kortin lisääminen lopulta onnistui.

Viesteihini vastasivat noin 1-2 viikon viiveellä.
 
Itsellä oli sama rumba ja samat virheet päättymispäivästä korttia lisätessä ja pallottelin asiakaspalvelun kanssa viestejä toista kuukautta kun he yrittivät korjata tuohon virhelooppiin juuttunutta käyttäjääni.
Lopulta ainut keino oli, että he poistivat käyttäjätunnukseni kokonaan ja loin uuden käyttäjän, jonka jälkeen kortin lisääminen lopulta onnistui.

Viesteihini vastasivat noin 1-2 viikon viiveellä.

Jaa pitäisiköhän sitä heti itsekin laittaa heille viestiä että poistavat tilini kokonaan, ei tällä hetkellä ole oikein muutakaan sähköpostia minkä haluaisin tuohon liittää. Toivotaan että vastaisivat suht säädylliseen aikaan, ei jaksaisi kuukausitolkulla vatvoa ja pallotella viestiä edestakaisin.
 
Kovasti pahoittelivat ja selittelivät, että asiakaspalvelu tällä hetkellä todella ruuhkautunut eivätkä siksi ennätä vastata niin nopeasti kuin haluaisivat.
 
Sieltä laskun alta löytyy "E-laskun laskutusasetukset" jossa voi vaihtaa laskutetaanko minimilyhennys vai koko käytetty luotto. Voi vaihtaa joko verkkosivujen kautta tai tuossa BN-appissa
En bank norwegianin nettisivuilta enkä puhelinsoftasta löytänyt tuota asetusta, vai tarkoitatko että se löytyy omasta verkkopankista(minulla danske) kun on tilannut e-laskun? Mulle laskut on tullut toistaiseksi vain sähköpostilla
 
En bank norwegianin nettisivuilta enkä puhelinsoftasta löytänyt tuota asetusta, vai tarkoitatko että se löytyy omasta verkkopankista(minulla danske) kun on tilannut e-laskun? Mulle laskut on tullut toistaiseksi vain sähköpostilla
Puhelinsoftasta kyseinen asetus löytyy Lasku -> Verkkolaskun laskutusasetukset -valikon alta. Varmaan nettisivuilla joku vastaava paikka.
 
En bank norwegianin nettisivuilta enkä puhelinsoftasta löytänyt tuota asetusta, vai tarkoitatko että se löytyy omasta verkkopankista(minulla danske) kun on tilannut e-laskun? Mulle laskut on tullut toistaiseksi vain sähköpostilla

Sun pitää ensin tilata verkkopankistasi se e-lasku. Sen jälkeen (jonkin ajan päästä, en muista pitikö jopa odottaa eka e-lasku) Bank Norwegian tietää että haluat laskusi e-laskuina, ja ne e-laskun asetukset myös ilmestyy sinne sivuille näkyviin.
 
Itse hain äsken Komplett bankin luottokorttia ja sain 1000€ luottorajan siihen. Bruttopalkka 2300 ja opintolainaa (10k). Jännä nähdä, voinko jotenki saada nostettua tota luottorajaa, jos tulot vaikka nousevat tai ottavatko he vain kortin pois sitten :D vai vaatiiko rajan nosta asuntolainaa + tulojen nousua, koska tuo 1000€ on aika pieni, varsinkin isompien ostosten kohdalla.
 
Itse hain äsken Komplett bankin luottokorttia ja sain 1000€ luottorajan siihen. Bruttopalkka 2300 ja opintolainaa (10k). Jännä nähdä, voinko jotenki saada nostettua tota luottorajaa, jos tulot vaikka nousevat tai ottavatko he vain kortin pois sitten :D vai vaatiiko rajan nosta asuntolainaa + tulojen nousua, koska tuo 1000€ on aika pieni, varsinkin isompien ostosten kohdalla.

Komplett on siitä erikoinen että luottorajaa ei pysty jälkikäteen nostamaan. Itsellä myös toi tonnin luottoraja ja ollut useasti tapissa.
 
Komplettin käyttörajat saa halutessaan kierrettyä yhdistelmällä Curve + Komplett + Norwegian. Jos on tarve tehdä suuri ostos Komplettilla mutta raja on täynnä, käytä Curve -> Norwegian -yhdistelmää, tilisiirto menemään Komplettille korottamaan katetta väliaikaisesti ja kunhan se näkyy, siirrä Curvessa ostos Norwegianilta Komplettille.
 
Nyt tuli Norwegianin minikortti
katso liitettä 417016
Muutamien päivien selvittelyjen jälkeen, siis se ettei online PIN toimi Suomessa, päätin kuitenkin tilata tuon tulevia ulkomaan reissuja ja erityisesti rantalomakohteita varten. Ilmainen, jos ei anna, ei mitään otakaan.

Maksut kyllä menevät pääsääntöisesti Curven ja ApplePayn kautta, mutta voisi matkoilla tuokin olla kätevä, kun varsinaista maksuihin soveltuvaa älykelloa ei ole. Tuonkin miniluottokortin saisi kai Suomessakin maksupäätteellä nollattua PIN-kyselyistä laittamalla kortin takaisin isompaan kehikkoon teippaamalla ja luetuttamalla automaatilla tai maksupäätteellä. Kätsää joo. Vai oliko niin, ettei tuossa ole liitinnastoja lainkaan? Tai sitten odotellaan tulevaisuuden päätöksiä siirtyä Suomessakin online PIN -luentaan.
 
Nordeallahan on noita LAKS Pay -maksuvälineitä valikoimissa, ne pystyy jopa "nollaamaan" kännykkä-appin kautta.
Moisia purkkaratkaisuja joita ei tarvittais mikäli käytettäis online PINiä kuten järkevissä maissa...

Turvarajat ja maksaminen LAKS Pay -maksuvälineillä

LAKS Pay-lähimaksun käyttö on turvallista. Voit maksaa ilman tunnistautumista viisi kertaa tai tehdä ostoksia yhteensä 150 euron verran ilman tunnusluvun käyttöä. Sen jälkeen sinun on tunnistauduttava Manage-Mii-sovelluksessa ja nollattava ostoshistoriasi. Tämän jälkeen voit jälleen jatkaa maksamista LAKS Pay -maksuvälineelläsi.

Lataa Manage-Mii puhelimesi sovelluskaupasta ja turvarajan tullessa vastaan, nollaa laskuri sovelluksessa.
 
Mulla on toi Laks kellon rannekkeessa. Ihan kätevä se on käyttää.
Koomista vain, että älykellolla ei voi maksaa, mutta sen kellon nahkarannekkeella voi.
 
Ajattelin siirtyä nykyaikaan ja alkaa Apple Payllä ostokset makselemaan. No eihän se tue NB eikä OP luottokortteja. No Curven kautta onnistuin NB:n lisäämään, mutta OP ei kelvannut sinnekään :P Eikä myöskään firman mastercard kortti kelpaa.
No suurin osa ostoksista menee kuitenkin tuon NB:n kautta, joten käytellään nyt sitä sitten. Mitenkäs tuo valuuttaa NB:n kortille Curvessa. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa EUR. Oletuksena oli NOK.
 
Ajattelin siirtyä nykyaikaan ja alkaa Apple Payllä ostokset makselemaan. No eihän se tue NB eikä OP luottokortteja. No Curven kautta onnistuin NB:n lisäämään, mutta OP ei kelvannut sinnekään :p Eikä myöskään firman mastercard kortti kelpaa.
No suurin osa ostoksista menee kuitenkin tuon NB:n kautta, joten käytellään nyt sitä sitten. Mitenkäs tuo valuuttaa NB:n kortille Curvessa. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa EUR. Oletuksena oli NOK.

Jos NB:llä nyt tarkoitat Bank Norwegiania, niin joo, euroiksi kannattaa vaihtaa. OP:n Visa Debit kyllä kävi mulla Curveen.
 
Hidasta on Curven asiakaspalvelu. 15 marraskuuta sain heiltä vastauksen liittyen ongelmiini ja vastasin heille saman päivän aikana tiedoilla mitä halusivat (eli ruudunkaappauksia ongelmista). Tänään tuli vastaus sieltä päästä että ovat tehneet asialle jotain. Kokeilin samalla toimivalla kortilla kuin ensimmäisenkin kerran ja jotain muutoksia olikin tehty, en kuitenkaan saanut sovellusta toimimaan. Ongelma siis on yhä sama kuin aluksikin eikä mitään toimivaa ole saatu aikaiseksi.

Onko olemassa jotain vastaavaa palvelua kuin curve? olen kuullut Curvesta paljon hyvää, mutta jos tuki on tätä luokkaa niin se syö uskottavuutta tältä palvelulta. Vuonna 2020 kyllä luulisi että tieto liikkuisi hieman nopeammin, jos vastaus tulisi edes parin päivän sisään olisi se hyväksyttävää mutta yli viikko vastausten välillä on jo hieman liikaa.
 
Olen käyttänyt jo pari vuotta Norwegianin luottokorttia lähes kaikkiin ostoksiini. Tänään päätin kokeilla luottorajan nostamista, kun nykyisellä 3000 euron rajalla tekee joskus tiukkaa. Varsinkin näin Black Fridayn aikoihin, kun ostoksia saattaa tulla vähän tavallista enemmän. Tähän mennessä olen maksanut aina kuukausittain koko laskun pois. Eipä sitten kuitenkaan onnistunut tuo luottorajan nostaminen. Ajattelin että yli 3500 euron bruttotuloilla sitä olisi saanut vähän ylemmäksi. Johtuneeko sitten siitä, että asuntolainaa on melko paljon, vai mitenkähän näitä arvotaan. Mitään maksuhäiriöitä ei ole.

edit: Onneksi on muita luottokortteja, joita voi tarvittaessa käyttää. Olen vaan tottunut maksamaan kaikki tällä Norwegianin kortilla.
 
Ajattelin että yli 3500 euron bruttotuloilla sitä olisi saanut vähän ylemmäksi. Johtuneeko sitten siitä, että asuntolainaa on melko paljon, vai mitenkähän näitä arvotaan. Mitään maksuhäiriöitä ei ole.

Jännä, mitähän arpakonealgoritmiä ne siellä käyttää.. sillon kun hain norskin kortin itselleni tais tulot olla n. 2500€/kk ja ne tuuppas sieltä suoraan 4k€ luottorajan, jonka laskin itse kahteen tonniin koska en tarvinut noin korkea rajaa ”varakortille”. Ja ihan reilu asuntolaina + autolaina oli niskassa silloin.
 
Norwegianin tilanne alkaa näyttää aika toivottomalta. Pääseekö noista cashpointseista hyötymään mitenkään muuten kuin lentojen muodossa, vai meneekö pisteet harakoille?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 383
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom