Nyt tuli Curven kanssa mielenkiintoinen ongelma vastaan. Se alkoi kaupassa herjaamaan että "Payment declined. You've reach your spending limit". Mietin että mitäs ihmettä, mutta onneksi sattui olemaan myös pankkikortti mukana ja sain ostokset mukaan. Kotona sitten tarkemmin tutkin sovellusta ja siellähän se näytti kortin tiedoissa, että joku helkutin 10 000 punnan vuosittainen käyttöraja on tullut täyteen, eikä sitä voi itse edes muuttaa. Siellä sovelluksen sivuilla lukee vian tylysti että "Like any card, the Curve card has limits". Ok, mutta yleensä noihin voi sentään itse vaikuttaa.
Edit.
Täällä jotain keskustelua aiheesta:
How does Limits work?
IMPORTANT: As a new Curve customer you’ll be subject to extra checks until you build up a spend history with us. This means you may not be able to benefit from our standard limits straight away. Once you build up a spend history with us and we get to know you a bit more, you’ll automatically be...community.curve.com
Curve siis itse päättelee käytöstä että minkä verran olisi hyvä raja missäkin tilanteessa ja kenellekkin, vaikka raha lähtee täysin erilliseltä tililtä. Saakohan tuota nostettua nykyään edes aspan kautta, vai onko tuo nyt sitten tarpeeton siihen saakka kunnes vuosi vaihtuu, olettaen että se raja ylipäätään nollaantuu kalenterivuosittain?
Katsoin omatkin Curve Blue rajani nyt ensimmäistä kertaa ja päiväraja näyttää olevan 9000£ ja vuosi aika naurettava 1 600 000£. Eiköhän tuota saa ASPA:sta nostettua.