Luottokortit

Komplettin kortti on ollut noin kuukauden käytössä eikä lähimaksu tunnu toimivan kunnolla. Ainakin joka toinen kerta saa näppäillä pin-koodia. Norwegianin kortilla kysyi sitä todella harvoin.

Itsellä ollut komplettin kortti nyt joku 6kk ja sama "vika" ollut alusta asti. Todella ärsyttävää kun ei tekisi mieli hiplata sitä päätteen näppäimistöä...
Välillä testaillut käyttää Nordean korttia ja ei välttämättä kysy PIN koodia moneen viikkoon.
 
Voin myös vahvistaa tämän että vaatii koodia "turhan usein". Kuukauden verran käyttänyt ja muutamia kertoja maksanut pieniäkin summia, kerran taisi mennä lähimaksu läpi ilman koodia. Asensin nyt kortin apple ja google payhin niin ei tarvitse miettiä meneekö lähimaksu läpi vai eikö.
 
Jännästi on eroa tässäkin. Minulla toimii ihan normisti, eli kyselee pinniä ehkä joka 10. kerta tms. En ole huomannut mitään eroa muihin kortteihin.
 
En ihan satavarma ole, mutta mielestäni Komplettin korttiin on jäänyt vanha 25 € lähimaksuraja
 
En ihan satavarma ole, mutta mielestäni Komplettin korttiin on jäänyt vanha 25 € lähimaksuraja

Saman olen huomannut, aina kysynyt PIN koodia kun menee yli 25€

Mikä noissa S-ryhmän maksupäätteissä on muuten vikana, tuntuu ettei lue lähimaksua millään. Kompletin kortilla vielä muita huonommin.
 
Mikä noissa S-ryhmän maksupäätteissä on muuten vikana, tuntuu ettei lue lähimaksua millään. Kompletin kortilla vielä muita huonommin.
Mulla ei ole komplettin korttia, mutta millään lähimaksukortilla ei ole ollut ongelmia. Sellainen asia tosin kannattaa huomata, että ennen kuin näytössä on eurosumma ei kannata yrittää tarjota maksukorttia, sillä siihen asti laite lukee vaan bonuskorttia. Jos sitä ei-bonuskorttia tunkee siihen lähelle vähän väliä niin se ei pääse koskaan sinne maksukortin lukemiseen asti. Eli ensin bonus- tai maksukortti lukijan lähelle, sitten otetaan se pois ja odotetaan että maksupäätteen näytölle tulee euromäärä ja sitten vasta maksukortti. Jos käyttää itsepalvelukassaa eikä ole bonuskorttia niin kannattaa valita "ei bonuskorttia".
 
Mulla ei ole komplettin korttia, mutta millään lähimaksukortilla ei ole ollut ongelmia. Sellainen asia tosin kannattaa huomata, että ennen kuin näytössä on eurosumma ei kannata yrittää tarjota maksukorttia, sillä siihen asti laite lukee vaan bonuskorttia. Jos sitä ei-bonuskorttia tunkee siihen lähelle vähän väliä niin se ei pääse koskaan sinne maksukortin lukemiseen asti. Eli ensin bonus- tai maksukortti lukijan lähelle, sitten otetaan se pois ja odotetaan että maksupäätteen näytölle tulee euromäärä ja sitten vasta maksukortti. Jos käyttää itsepalvelukassaa eikä ole bonuskorttia niin kannattaa valita "ei bonuskorttia".

Juu, toi korttien lukujärjestys on hyvin tiedossa enkä tarjoa korttia ennenkuin summa on taulussa. Siitä huolimatta s-ketjun lähimaksulukijat toimivat todella heikosti muiden kauppaketjujen lukijoihin verrattuna.
 
Juu, toi korttien lukujärjestys on hyvin tiedossa enkä tarjoa korttia ennenkuin summa on taulussa. Siitä huolimatta s-ketjun lähimaksulukijat toimivat todella heikosti muiden kauppaketjujen lukijoihin verrattuna.
Sama huomattu Prisman lukijoilla korteilla. Kuitenkin puhelimella google pay:llä maksaessa imaisee maksun jo about 5cm päästä lukijasta ja toiminut 100%, toki myös muidenkin kauppojen kassoilla.
 
Jahas, Komplett suvaitsi kirjata yli kaksi viikkoa sitten, hyvissä ajoin ennen eräpäivää, tehdyn maksun luottokorttitilille.

Todennäköisyys että yrittävät ottaa kaupanpäälle vielä korot omasta kämmäilystään johtuvasta viivästyksestä seuraavassa laskussa? Olisin suorastaan yllättynyt jos eivät, suoritus on kirjattu eiliselle eli jotain 10pv yli eräpäivän. Otsasuonet sykkii jo valmiiksi.
Näköjään on tullut suoritus viimein perille. Jo tässä ehti tulla kunnon vitutus päälle.
 
Jahas, Komplett suvaitsi kirjata yli kaksi viikkoa sitten, hyvissä ajoin ennen eräpäivää, tehdyn maksun luottokorttitilille.

Todennäköisyys että yrittävät ottaa kaupanpäälle vielä korot omasta kämmäilystään johtuvasta viivästyksestä seuraavassa laskussa? Olisin suorastaan yllättynyt jos eivät, suoritus on kirjattu eiliselle eli jotain 10pv yli eräpäivän. Otsasuonet sykkii jo valmiiksi.
Minulle tuli tästä oikein viestiä. Viestin mukaan maksu on kohdennettu alkuperäiselle maksupäivälle.
 
Jahas, Komplett suvaitsi kirjata yli kaksi viikkoa sitten, hyvissä ajoin ennen eräpäivää, tehdyn maksun luottokorttitilille.

Todennäköisyys että yrittävät ottaa kaupanpäälle vielä korot omasta kämmäilystään johtuvasta viivästyksestä seuraavassa laskussa? Olisin suorastaan yllättynyt jos eivät, suoritus on kirjattu eiliselle eli jotain 10pv yli eräpäivän. Otsasuonet sykkii jo valmiiksi.
Itsellä ollut kompletin kortti vajaa kuukauden, mutta laittanut kyllä merkille miten suoritukset ovat katevarauksessa useita päiviä. Muilla käyttämilläni korteilla max 1-2päivää näkyy varaus, mutta kompletissa ollut viikonkin.
 
Meneekö tuo paska kohta nurin kokonaan kun jos kaikki vaan vetää voitot välistä niin mistä rahat pyörittämiseen?
 
Ja siellähän niitä korkokuluja sitten tapahtumalistalla näkyy :lol:

Tarkistakaahan tapahtumanne kaikki joiden maksut Komplett hukkasi.

Suuruudeltaankin aivan mitä sattuu tuo perusteeton veloitus. Tämän lafkan kortti lentäisi saman tien roskiin ilman tuota cashbackia...

Sama täällä...ovat perineet 15€ korkoja vaikka laskut on maksettu eräpäivänä. Laitoitko jo vastinetta menemään?
 
Onhan tuossa vielä sellainen mahdollisuus, että poistavat niitä omatoimisesti ennen kuin seuraava lasku muodostetaan. Itse reklamoisin ehkä vasta jos se veloitus tulisi laskulle asti.
 
Onhan tuossa vielä sellainen mahdollisuus, että poistavat niitä omatoimisesti ennen kuin seuraava lasku muodostetaan. Itse reklamoisin ehkä vasta jos se veloitus tulisi laskulle asti.
Tänään tuli lasku eräpäivällä 20.10 ja tuossa on jo korot mukana menossa maksuun. Jään odottamaan korjattua laskua ilman korkoja.
 
Ilmeisesti tämä ongelma koski vain 14. päivä tehtyjä maksuja? Itse maksoin 15. päivä (eräpäivä oli 20.)

Tarkistin vielä tänään saapuneen laskun eikä ollut yllätyksiä.
 
Onko toi komplet Visa-kortti. Eikös ne itsessään ole ärhäköitä puuttumaan kaikkeen:
 
Onko toi komplet Visa-kortti. Eikös ne itsessään ole ärhäköitä puuttumaan kaikkeen:
Etkös sä hakenut sitä korttia? Luulis huomaavan että sä on MasterCard.
Komplett Bank MasterCard
Kerrytä bonusta kaikista ostoksistasi. Luottoraja jopa 5 000 euroa!

Ei vuosimaksua
Bonusta jokaisesta ostoksesta
Jopa 50 päivää korotonta maksuaikaa luotollesi, kun maksat luoton kokonaissaldon eräpäivään mennessä.
Korkoesimerkki ostoksen osamaksun yhteydessä:
Korko 19,94 % ja tod. vuosikorko 21,87%, 1 000 €/12kk. Yht: 1 108 €.
 
Etkös sä hakenut sitä korttia? Luulis huomaavan että sä on MasterCard.
Komplett Bank MasterCard
Kerrytä bonusta kaikista ostoksistasi. Luottoraja jopa 5 000 euroa!

Ei vuosimaksua
Bonusta jokaisesta ostoksesta
Jopa 50 päivää korotonta maksuaikaa luotollesi, kun maksat luoton kokonaissaldon eräpäivään mennessä.
Korkoesimerkki ostoksen osamaksun yhteydessä:
Korko 19,94 % ja tod. vuosikorko 21,87%, 1 000 €/12kk. Yht: 1 108 €.

Nojuu hain, ei vain käynyt mielessäkään kumpi se oli. Mutta eikö tuo reklamaatio kannattaisi laittaa myös sitten sinnepäin eikä vaan puuhastelufirma Komplettille.
 
Pitääkö sitä heti olla poliisille soittamassa? Jos nyt vaikka antaisitte sen komplettin ensin vastata niihin reklamaatioihin?
 
Ilmeisesti ongelma on nyt korjattu. Maksoin eilen luottokorttilaskun ja tänään näkyy Komplettin puolella.
 
Näkyy Kompletilla olevan muitakin ongelmia.. Tuli uusi lasku missä osoitteeni oli Poste Restante osoite joka on ollut voimassa 1999-2000. Piti mennä väestörekisterin tietoihin tarkistamaan ettei kukaan ole sinne muuttanut osoitettani. Ei ollut.

En tiedä mistä ton osoitteen ovat repäisseet.. Omista tiedoista näkyy että osoite on muutettu syyskuun lopulla tuohon.
 
Itseltä ei näy menneen ylimääräisiä eriä veloituksessa, mutta laskukin taisi mennä ajallaan läpi.

Lähinnä vain risoo nyt tuo maksupuoli. Ei ole minkään sortin viivakoodia tai e-laskumahdollisuutta. Ainut lasku koko huushollissa joka pitäisi käsin näpytellä.
 
Ainakin ios-sovellukseen on tullut tuonne laskun esikatseluun ”Kopioi”-napit. Auttaa hiukan ainakin välttämään virhelyöntejä. Ei se hyvä toki vieläkään ole.
 
Onko siinä laskussa joku vaihtuva viite? Jos menee samalla niin kopioi vaan verkko/mobiilipankissa edellisen tapahtuman ja laittaa summan oikein, ei tuossa nyt hirveästi vaivaa joudu näkemään.
 
Onko siinä laskussa joku vaihtuva viite? Jos menee samalla niin kopioi vaan verkko/mobiilipankissa edellisen tapahtuman ja laittaa summan oikein, ei tuossa nyt hirveästi vaivaa joudu näkemään.

Danske Bankin ultramodernissa mobiilipankissa ei olekaan tällaista toimintoa kuin vanhan laskun kopiointi :poop:
Onneks sentään verkkopankissa pystyyn tekemään maksupohjan johon saa viitenumeron valmiiksi mukaan, nähdäkseni noissa se on aina sama.
 
Danske Bankin ultramodernissa mobiilipankissa ei olekaan tällaista toimintoa kuin vanhan laskun kopiointi :poop:
Onneks sentään verkkopankissa pystyyn tekemään maksupohjan johon saa viitenumeron valmiiksi mukaan, nähdäkseni noissa se on aina sama.
Sama asiahan se on. Maksupohja toimii hyvin.
 
Sama asiahan se on. Maksupohja toimii hyvin.

No ei se oikeastaan ole. Maksujen kopioiminenkin onnistuu verkkopankissa, kuten maksupohjan tekeminen. Kumpikaan näistä ei onnistu mobiilissa, mikä on todella takapajuista. Toki ei sinänsä yllätä kun mobiilista ei saa edes kopioitua tilinumeroa leikepöydälle...
 
Komplettin korttiin liittyen itselläni tuli eilen vai toissapäivänä ensimmäinen lasku, ja maksoin sen heti pois ja hiukan ylimääräistä koska kortilla oli 2x enemmän käytettynä kuin mitä laskussa oli. Tämän ketjun perusteella pelkäsin jo että saa odotella monta viikkoa että näkyy rahat Komplettin päässä, mutta näkyikin jo tänään.

Mutta mites noita kertyneitä bonuksia pääsee käyttämään? Voiko niitä kerryttää x määrän ja sitten käydä vaikka vaimon kanssa syömässä kertyneillä bonuksilla. :hmm:
 
Niitä komplettin bonuksia voi "nostaa" milloin vain ja se vähentää luottokorttilaskua. Ei onnistu sovelluksella, ainoastaan nettiselaimen kautta. Kerryttäminen hiukan turhaa. Nostan aina kaikki kun vain jaksan selaimen kautta käydä kirjautumassa.
 
Kuulostaa kyllä melkoiselta paskeelta tuo Komplettin kortti. Onneksi jäi hankkimatta aiemmin. Toisaalta, Norwegian Bankin luottokortilta kertynyt lentopisteitä jo n. 5000, eli pyöreästi 500€, eikä ole näkyvissä että noita voisi ihan heti käyttää. No ehkä ensi kesänä jo voisi varailla lentoa johonkin lämpimään, mutta meno näyttää siltä että ei ehkä kuitenkaan.
Mitenkähän noita NB:n pisteitä muuttaisi vielä rahaksi kun vielä voi?
 
Curven kautta ei mennyt eilen läpi prisman kauppakassitilaus (foodie.fi). Kokeilin laittaa käytettäväksi kortiksi Norwegianin ja Komplettin kortteja. Molemmista herjasi, että ei ole saldoa vaikka molemmissa oli kyllä reilusti. Maksoin sitten suoraan Komplettilla no problems.
 
Curven kautta ei mennyt eilen läpi prisman kauppakassitilaus (foodie.fi). Kokeilin laittaa käytettäväksi kortiksi Norwegianin ja Komplettin kortteja. Molemmista herjasi, että ei ole saldoa vaikka molemmissa oli kyllä reilusti. Maksoin sitten suoraan Komplettilla no problems.
Olisiko Curven oma käyttöraja tullut täyteen? Se on aika matala oletuksena.
 
Tuon pitäisi kyllä nousta itsestäänkin ylöspäin. Minulla nousi jossain vaiheessa 50000 £/vuosi (3750 £/päivä) ihan vain korttia käyttämällä.
 
Näyttää Komplettin it-ongelmat ratkenneen, nyt meni laskun maksu perille noin reilussa päivässä.

Ei ole kyllä mitään moitittavaa tuossa, lukuunottamatta itse fyysisen kortin kyvyttömyyttä toimia lähimaksulla normaalisti, mutta sekin ratkesi kun asensi kortin apple ja google payhin niin voi maksaa kännykällä. Kännykkä-appi on aika raakile vielä, mutta eiköhän nuo sitä pidemmälle kehitä. Helpottaa se nykyäänkin jo laskun maksua koska sieltä näkee laskutiedot helposti ja tärkeille tiedoille on copy-napit. Verkkosivusto toimii jo ihan hyvin.

Omiin ostoksiin käytellyt nyt voittopuolisesti Komplettia parisen kuukautta ja bonusta kotiuttanut jo n. 17 euroa. Paremmille kertymille pääsis kun ostais ruuat ja päivittäisostoksetkin tällä, mutta se menee niin sujuvasti vaimon kanssa yhteisellä ässäkortilla ettei viitsi alkaa niitä säätämään.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen.
 
Tuota sain itse ainakin korotettua, kun otin yhteyttä asiakaspalveluun mobiilisovelluksessa.

Otin yhteyttä ja nostivat rajoja :thumbsup:

2,200 EUR per single transaction and per day
6,000 EUR per rolling 30 days
200 EUR cash withdrawal per day
22,000 EUR per rolling 365 days
 
Oliko muita olennaisia eroja kuin että enää ei tule e-laskusta tilinhoitopalkkiota maksettavaksi, jos luoton maksaa kokonaan pois laskun saatuaan?
 
Tuollaisen muutoksen bongasin S-Pankin uudesta hinnastosta edellä jo mainittujen lisäksi:

Muissa kuin euroissa tehtävien korttiostojen valuuttalisä 1,95 %/osto (22.2.2021 alkaen: 2,45 %/osto)

Eli valuuttamuunnos-komissio nousee merkittävästi. Aikaisemmin S-Pankin veloitus korttimaksujen valuuttamuunnoksesta on ollut ns. perinteisistä pankeista halvimmasta päästä, mutta muutoksen jälkeen veloitus on kalliimpi kuin monessa muussa kivijalkapankissa. Tietenkin kannattaa joka tapauksessa hyödyntää N26/Revolut/TransferWise/jne.-kortteja, jos tekee paljon maksuja muussa valuutassa kuin euroissa.

Kirjoittelin taannoin vertailun näistä tähän ketjuun, seuraavassa linkissä: Luottokortit
 
Curve nosti pyynnöstä rajani 10k£ -> 50k£ vuodessa. Vaativat "know your customer" tekemistä passilla ja selfiellä. Samalla tosin blokkasivat tunnukseni hetkeksi, kun olin lisännyt tyttöystäväni luottokortin omaan appiini ja huomasivat sen. Piti poistaa että sai homman taas toimimaan.

Hauskaa oli että ensin kieltäytyivät nostamasta rajoja, sanoen että ei ole tarpeeksi käyttöä kortilla. Pitäisi kuulemma käyttää lisää rahaa ja kysyä uudestaan 2 kuukauden päästä. Kysyin että mites kun tuosta vuotuisesta rajasta on jo 97% käytetty, että eihän tässä oikein mitään voi enää ostaa, niin sitten nostivatkin heittämällä viisinkertaiseksi. Jännää jengiä.
 
Minulla näyttää olevan 50k pyytämättä, tiedä sitten mikä algoritmi tuonkin luvun suoltaa ulos. En ole mielestäni mikään turboshoppailija.
 
Voiko lähimaksu hajota kortista itsekseen? Mitään mekaanista rasitusta ei ole kortti mielestäni saanut ja ollut lompakossa koko ajan. Lukija ei siis reagoi korttiin millään tavalla, eli ei ole mistään PIN-koodin kyselystä kyse. Siru toimii normaalisti ja samoin kortti Apple payn kautta. Lähinnä että onko vika kortissa, vai Nordean päässä ja mikä sen on voinut hajottaa?
 
Voi hajota joskin erittäin harvinaista ja epätodennäköistä. Joitain kappaleita vuodessa tulee itsekin asiakkaille uusittua tuon takia.
Vaatiiko tämä sen kortin taittamisen, vai riittääkö joku magneetti tai esim. auton keyless access-avain samassa taskussa tähän. En ole tekniikkaan tämän takana tutustunut, niin kiinnostaa lähinnä, ettei kohta ole uusikin kortti hajalla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 470
Viestejä
4 497 476
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom