Luottokortit

Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Palataan aikasempaan. Eurocard alkoi hylkäämään siirrot niin Revolutiin, Sweepiin kuin crypton top-upit. Koska ehdoista ei suoraan käynyt ilmi laitoin kysymyksen että saako tuota käyttää kortin lataukseen tai virtuaalipankkiin.

Vastaus tuli tänään, ei valuuttasiirtoja tai kryptovaluutan ostoa. Ilmeisesti tuo toppauskin lasketaan sitten valuuttasiirroksi koska ei onnistu. Lisämaksullisella palvelulla saa ilmeisesti siirtää 1000e edestä kuukaudessa. Pitää miettiä, selvitänkö tuon lisämaksun hinnan vai maksanko kortin nolliin ja lopetan pois - 50e vuosihinnalla tuosta ei ole muuten iloa kuin suoraan ostaessa vaikka korko onkin halpa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
71
Minulle tuli Crypton Royal Indigo vähän aikaa takaperin (n. 2kk toimitusaika, en muista tarkkaan).

Kortin numero oli tietenkin sama kuin virtuaalikortissa, mutta voimassaoloaika oli mennyt parilla kuukaudella eteenpäin. Sen jälkeen kun otin fyysisen kortin käyttöön Netflixin, Hetznerin ym. automaattimaksut meni hylkyyn ja jouduin päivittämään sinne uuden voimassaoloajan. Onko muille käynyt samalla tavalla?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Minulle tuli Crypton Royal Indigo vähän aikaa takaperin (n. 2kk toimitusaika, en muista tarkkaan).

Kortin numero oli tietenkin sama kuin virtuaalikortissa, mutta voimassaoloaika oli mennyt parilla kuukaudella eteenpäin. Sen jälkeen kun otin fyysisen kortin käyttöön Netflixin, Hetznerin ym. automaattimaksut meni hylkyyn ja jouduin päivittämään sinne uuden voimassaoloajan. Onko muille käynyt samalla tavalla?
Kortti on lähetetty mutta ei ole vielä saapunut, pitää kokeilla kunhan tulee. Itsellä toki Ruby Red mutta ainakin Spotifylla voi testata.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
388
Minulle tuli Crypton Royal Indigo vähän aikaa takaperin (n. 2kk toimitusaika, en muista tarkkaan).

Kortin numero oli tietenkin sama kuin virtuaalikortissa, mutta voimassaoloaika oli mennyt parilla kuukaudella eteenpäin. Sen jälkeen kun otin fyysisen kortin käyttöön Netflixin, Hetznerin ym. automaattimaksut meni hylkyyn ja jouduin päivittämään sinne uuden voimassaoloajan. Onko muille käynyt samalla tavalla?
Normisettejä, fyysisen kortin aktivoinnin yhteydessä virtuaalikortin tiedot vaihtuvat samoiksi fyysisen kortin kanssa ja vanhat tiedot lakkaavat toimimasta. Numero siis pysyy samana mutta voimassaoloaika ja turvakoodi muuttuvat.

Turvaominaisuus kyseessä, fyysisen kortin tiedoilla ei maksut onnistu ennen aktivointia ja toisaalta ei sitten ole järkeä, että virtuaalikortilla olisi siitä fyysisestä kortista poikkeavat tiedot.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 324
Minulle tuli Crypton Royal Indigo vähän aikaa takaperin (n. 2kk toimitusaika, en muista tarkkaan).

Kortin numero oli tietenkin sama kuin virtuaalikortissa, mutta voimassaoloaika oli mennyt parilla kuukaudella eteenpäin. Sen jälkeen kun otin fyysisen kortin käyttöön Netflixin, Hetznerin ym. automaattimaksut meni hylkyyn ja jouduin päivittämään sinne uuden voimassaoloajan. Onko muille käynyt samalla tavalla?
Voimassaoloaika on tärkeä ja oltava oikein, jotta maksut menee läpi. Sama asia on ihan Suomen pankista saadussa luottokortissakin, kun uusi tulee, niin yleensä vain voimassaoloaika muuttuu (sekä CVC koodi) ja sen joutuu täten vaihtamaan joka paikkaan, jotta maksut onnistuu.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 179
Curvelta oli ilmestynyt postaus että päivittivät käyttörajojaan:

Curve_Joel
Joel
Curve_Joel
Hey everyone, you may have noticed that your Curve limits have changed in the Curve app!
:female_detective:

There’s no need to worry about this change, it’s a general update that has been rolled out to all Curve users to simplify the way that our limits structure works. You can find details on what the new limits are here!

Päivittäisen käyttörajan nouseminen 2400€ -> 7500€ ainakin itsellä parantaa merkittävästi käytettävyyttä.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
318
Curvelta oli ilmestynyt postaus että päivittivät käyttörajojaan:

Curve_Joel
Joel
Curve_Joel
Hey everyone, you may have noticed that your Curve limits have changed in the Curve app!
:female_detective:

There’s no need to worry about this change, it’s a general update that has been rolled out to all Curve users to simplify the way that our limits structure works. You can find details on what the new limits are here!

Päivittäisen käyttörajan nouseminen 2400€ -> 7500€ ainakin itsellä parantaa merkittävästi käytettävyyttä.
No katsos vaan. En ole meiliä pannut merkille asian tiimoilta mutta daily purchase limit noussut -> 12ke. En nyt muista mitä oli aiemmin.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
318
HBO Max tilauksen kuukausittainen veloitus automaattisesti veloitetaan PayPal tililläni.

Tilaukseessani on 50% alennus voimassa niin kauan kuin tilaus on katkeamaton. Veloituksen tulee siis onnistua jokaisella yrityksellä, muutoin 50% alennus jää pois.

Pohdin vaihtoehtoa lisätä Curve kortti PayPalin alle veloituskortiksi ja Curvessa ensisijaiseksi veloituskortiksi Komplett MC. Samalla on tarkoitus hyödyntää anti embarasement ominaisuutta Curven alla.

Onnistuuko, onko kokemuksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
171
HBO Max tilauksen kuukausittainen veloitus automaattisesti veloitetaan PayPal tililläni.

Tilaukseessani on 50% alennus voimassa niin kauan kuin tilaus on katkeamaton. Veloituksen tulee siis onnistua jokaisella yrityksellä, muutoin 50% alennus jää pois.

Pohdin vaihtoehtoa lisätä Curve kortti PayPalin alle veloituskortiksi ja Curvessa ensisijaiseksi veloituskortiksi Komplett MC. Samalla on tarkoitus hyödyntää anti embarasement ominaisuutta Curven alla.

Onnistuuko, onko kokemuksia?
Itselläni ainakin toistaiseksi pelannut HBO:n kanssa Paypal ja Curve. HBO:n veloituksen pystyy myös siirtämään kortilta toiselle Curven "Go Back In Time" -ominaisuudella ihan samalla tapaa kuin kaikki muutkin korttimaksut.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
318
Itselläni ainakin toistaiseksi pelannut HBO:n kanssa Paypal ja Curve. HBO:n veloituksen pystyy myös siirtämään kortilta toiselle Curven "Go Back In Time" -ominaisuudella ihan samalla tapaa kuin kaikki muutkin korttimaksut.
Hieno juttu. Se anti embarasement moodi toimii myös(?) Vai ei ehkä ole kokemuksia vaikka aktiivisena olisikin?
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
OP Mobiilissa tuli ilmoitus Visa Goldin voi siirtää nyt Google Payhin. Pitää nyt harkita kuitenkin kun Komplett tuolla jo on.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Kyllä Google Payhyn voi lisätä useita kortteja, esim itselläni on siellä kuusi korttia.
Onko tuossa joku keino että voi valita option kortille eikä sitä tarvitse joka kertaa rämpytellä miltä maksaa?
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
23
Tuo komplet mc bonuspiste ohje heidän nettisivuillaan on kyllä aika epäselvä. Tulkitsikohan oikein, että kortilla voi tehdä kuukaudessa maksimissaan bonusten näkökulmasta 5000e ostoksen ja siitä saa cashbackiä kivijalka liikkeestä 50e?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
171
Tuo komplet mc bonuspiste ohje heidän nettisivuillaan on kyllä aika epäselvä. Tulkitsikohan oikein, että kortilla voi tehdä kuukaudessa maksimissaan bonusten näkökulmasta 5000e ostoksen ja siitä saa cashbackiä kivijalka liikkeestä 50e?
Oikein tulkittu. Ja liukuvan 12kk maksimibonukset 200€
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 288
Jahas, S-Pankki nostaa luottokorttien korkomarginaaleja 1.6.22 alkaen.
Muihin hintoihin ja maksuihin ei tule muutosta.

Luoton kokonaiskorko muodostuu Euribor 3 kk -korosta ja pankin määrittelemästä korkomarginaalista. 1.6.2022 alkaen S-Pankin Visa Credit luottojen korkomarginaalit ovat seuraavat:

  • S-Etukortti Visa Credit 11,95 % (nykyisin 9,5 %)
  • S-Pankki Visa Credit 14,95 % (nykyisin 12,95 %)
  • FIM Visa Credit 11,95 % (nykyisin 9,5 %)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 546
Ei kai kukaan saldoa korolle jätä? Saldonhan voi maksaa eräpäivänä pois kokonaankin. :)
Täältä tietenkään ketään jätä:cool:, mutta tavallinen rahvas pitää saldon tapissa ja käyttää kuun lopussa senkin pois mitä on alkukuussa palkkapäivänä lyhentänyt :rolleyes:
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 694
Luulenpa, että raha tulee luottokorttiyhtiöille juuri tuosta kun jengi maksaa korkojen kera
Siihenhän tuo koko bisnes ilmaisine kortteineen ja bonuksineen perustuu. Tälläinen asiakas kuten minä olen korttiyhtiölle huonoimmasta päästä. Käytän hyväksi ilmaiset kortit ja teen ostokset bonuksien mukaan mutta maksan kaikki pois kun lasku tulee joten senttiäkään korttiyhtiö ei saa korkotuloja.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 288
Ei kai kukaan saldoa korolle jätä? Saldonhan voi maksaa eräpäivänä pois kokonaankin. :)
Jos luottokortissa on järkevä korko niin sehän on erinomainen tapa jaksottaa isompia hankintoja muutaman kuukauden maksuajalle, mutta kyllä tuo >10% marginaali on jo niin korkea ettei sinne oikein mitään järkeä ole jättää luottoa sisään. Tuntuu että ainakin omalta osalta pilaavat bisnesmahdollisuuden liian korkeilla koroilla.

Mulla oli (on tämän kuun loppuun vielä) liiton brändäämä kortti jossa oli marginaali 5,5% ja tilinhoitomaksu 1 eur/kk. Tuolla korolla jo viitsi jättää sinne velkaa vähäksi aikaa makaamaan. Valitettavasti kortin myöntäjä Compass Card päätti laittaa kaikki Mastercardit poikki niin sinne meni sitten se kortti eikä uutta lie tiedossa ainakaan yhtä hyvillä ehdoilla.

Tuon kanssa on tullut mm. uusittua kalusteita, hankittua remonttitarvikkeita ja maksettua lomamatkoja siten että laskun on jakanut muutamalle kuukaudelle kun se on onnistunut niin pienillä kuluilla että on mieluummin maksellut osissa sen sijaan että siirtelis säästötililtä rahaa pois ja myöhemmin takaisin kerralla maksua varten. Mutta ei kyllä jollain 12,9% koroilla paljoa tee mieli jättää sinne saldoa.

Toki massimiehet on sitte erikseen joilla on tuhansia euroja käyttötilillä ja varaa maksaa aina kaikki pois :psmoke:
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 694
Jos luottokortissa on järkevä korko niin sehän on erinomainen tapa jaksottaa isompia hankintoja muutaman kuukauden maksuajalle, mutta kyllä tuo >10% marginaali on jo niin korkea ettei sinne oikein mitään järkeä ole jättää luottoa sisään. Tuntuu että ainakin omalta osalta pilaavat bisnesmahdollisuuden liian korkeilla koroilla.

Mulla oli (on tämän kuun loppuun vielä) liiton brändäämä kortti jossa oli marginaali 5,5% ja tilinhoitomaksu 1 eur/kk. Tuolla korolla jo viitsi jättää sinne velkaa vähäksi aikaa makaamaan. Valitettavasti kortin myöntäjä Compass Card päätti laittaa kaikki Mastercardit poikki niin sinne meni sitten se kortti eikä uutta lie tiedossa ainakaan yhtä hyvillä ehdoilla.

Tuon kanssa on tullut mm. uusittua kalusteita, hankittua remonttitarvikkeita ja maksettua lomamatkoja siten että laskun on jakanut muutamalle kuukaudelle kun se on onnistunut niin pienillä kuluilla että on mieluummin maksellut osissa sen sijaan että siirtelis säästötililtä rahaa pois ja myöhemmin takaisin kerralla maksua varten. Mutta ei kyllä jollain 12,9% koroilla paljoa tee mieli jättää sinne saldoa.

Toki massimiehet on sitte erikseen joilla on tuhansia euroja käyttötilillä ja varaa maksaa aina kaikki pois :psmoke:
Miltä säästötililtä saat niin hyvän kortin jotta kannattaa pitää rahaa siellä ja jättää velkaa yli 5% korolle? Itse olen tosi massimies kun käyttötilillä on max 200€ rahaa mutta ei tulisi mieleenkään jättää luottokortille mitään saldoa. Tietysti oma vaikutus on silläkin että omat käyttökortit ovat komplett ja norski joissa se vuosikorko on 20%.

Jos tarvitsen joustavaa luottoa hankintoihin Nordnetin superluotto on hyvä. Korko 0.99%/2, 5%/5%. Sitä olen itse käyttänyt noihin. Tosin viiden pressan korkoa ei ole koskaan tarvinnut maksaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 288
Miltä säästötililtä saat niin hyvän kortin jotta kannattaa pitää rahaa siellä ja jättää velkaa yli 5% korolle? Itse olen tosi massimies kun käyttötilillä on max 200€ rahaa mutta ei tulisi mieleenkään jättää luottokortille mitään saldoa. Tietysti oma vaikutus on silläkin että omat käyttökortit ovat komplett ja norski joissa se vuosikorko on 20%.

Jos tarvitsen joustavaa luottoa hankintoihin Nordnetin superluotto on hyvä. Korko 0.99%/2, 5%/5%. Sitä olen itse käyttänyt noihin. Tosin viiden pressan korkoa ei ole koskaan tarvinnut maksaa.
Pointti on lähinnä se etten halua ottaa rahaa säästötililtä maksaakseni hankintoja koska ne ovat säästöjä.
Jos luottokortissa on järkevä korko (kuten tuossa kortissa on ollut) niin olen vain yksinkertaisesti ollut valmis maksamaan ne korkokustannukset mitkä koituvat laskun maksamisesta muutamassa osassa sen sijaan että lähtisin tekemään muita järjestelyjä vaikka sillä jokusen euron sääästisikin.

Mullakin on "päivittäiskorttina" Komplett ihan vaan bonusten takia ja sen laskun maksankin aina kerralla pois, mutta jos nyt ex tempore pitää joku muutaman tuhannen euron sohva tai lomamatka maksaa niin sellaisen maksamista kerralla mun käteiskassa ei ihan kestä. Toki jos on suunniteltuja juttuja niin niihin voi ja kannattaakin säästää valmiiksi rahaa jolla sen sitten kuittaa, mutta ainahan ei kaikkeen tule varauduttua etukäteen niin silloin matalakorkoinen luottokortti on tuonut mukavaa joustovaraa.

Nykyään vaan ei tunnu järkeväkorkoisia kortteja enää oikein saavan vaan kaikissa huitelee marginaalit tuolla 10% tienoilla ja ylikin. Halvin löytämäni kortti on tainnut olla Eurocard 7% marginaalilla joka sekin alkaa olemaan jo aika korkea, ja tietty siinä on vielä 50 euron vuosimaksu.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
361
Kaikki ei ole TechBBS-jumalia 10ke palkalla ja hyvällä rahankäytöllä varustettuja

nimim oli useita vuosia norwegianin visalla yli 5k velkaa, ja jälkeenpäin sitä mietti miten monta tonnia sinne tuli makseltua korkoja

olin tyhmä, mutta virheistä oppii. Mutta tällä foorumilla ne jotka eivät tienaa ihan sikana ja joilla ei ole elämä prikulleen kunnossa, ei uskalla puhua. Mun mielestä on tärkeetä että tuodaan erilaisiakin tarinoita, ei vaan noita "joo maksan aina kaiken kuun lopussa pois, jos ei niin tee niin on idari"

kyllähän se hyvä olisi jos kortteja olisi enemmän alle 10 prossan korolla.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
318
Kaikki ei ole TechBBS-jumalia 10ke palkalla ja hyvällä rahankäytöllä varustettuja

nimim oli useita vuosia norwegianin visalla yli 5k velkaa, ja jälkeenpäin sitä mietti miten monta tonnia sinne tuli makseltua korkoja

olin tyhmä, mutta virheistä oppii. Mutta tällä foorumilla ne jotka eivät tienaa ihan sikana ja joilla ei ole elämä prikulleen kunnossa, ei uskalla puhua. Mun mielestä on tärkeetä että tuodaan erilaisiakin tarinoita, ei vaan noita "joo maksan aina kaiken kuun lopussa pois, jos ei niin tee niin on idari"

kyllähän se hyvä olisi jos kortteja olisi enemmän alle 10 prossan korolla.
Olen samaa mieltä, eikä tästä eri mieltä oikein voi edes ollakkaan.

Palstoilla saa väärän käsityksen siitä kuinka luottokorttia käytetään. Kuka nyt haluaisi erikseen kertoa käyttävänsä korollista luottoa kun voi olla hiljaakin. Toisaalta jollei sitä käytä ja vaikka käyttäisikin, voi olla houkutus todeta ettei käytä ettei kukaan palstatoveri vain pidä köyhänä. :)
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 694
Ei minua haittaa vaikka täällä olevat it-työläiset pitävät minua köyhänä. Bruttopalkka kun alkaa kakkosella ei voi hyvätuloisena pitää millään mittarilla.. Ei ainakaan kun lukee palstan palkkakeskusteluita.

Näillä tuloilla pitää vaan tarkkaan mitoittaa menot ja hankinnat jotta homma pysyy balanssissa ja asuntolainan jälkeenkin jää jotain siirrettävää Nordnettiin joka kuukausi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 546
Pointti on lähinnä se etten halua ottaa rahaa säästötililtä maksaakseni hankintoja koska ne ovat säästöjä.
Jos luottokortissa on järkevä korko (kuten tuossa kortissa on ollut) niin olen vain yksinkertaisesti ollut valmis maksamaan ne korkokustannukset mitkä koituvat laskun maksamisesta muutamassa osassa sen sijaan että lähtisin tekemään muita järjestelyjä vaikka sillä jokusen euron sääästisikin.

Mullakin on "päivittäiskorttina" Komplett ihan vaan bonusten takia ja sen laskun maksankin aina kerralla pois, mutta jos nyt ex tempore pitää joku muutaman tuhannen euron sohva tai lomamatka maksaa niin sellaisen maksamista kerralla mun käteiskassa ei ihan kestä. Toki jos on suunniteltuja juttuja niin niihin voi ja kannattaakin säästää valmiiksi rahaa jolla sen sitten kuittaa, mutta ainahan ei kaikkeen tule varauduttua etukäteen niin silloin matalakorkoinen luottokortti on tuonut mukavaa joustovaraa.

Nykyään vaan ei tunnu järkeväkorkoisia kortteja enää oikein saavan vaan kaikissa huitelee marginaalit tuolla 10% tienoilla ja ylikin. Halvin löytämäni kortti on tainnut olla Eurocard 7% marginaalilla joka sekin alkaa olemaan jo aika korkea, ja tietty siinä on vielä 50 euron vuosimaksu.
Samalla logiikalla ei kannata komplettin korttia paljon käytellä kun siitä saa vain 2%. Jos 5% korko on niin pieni että voi antaa korkojen juosta.

Ymmärrän jos säästöt on osakkeissa, määrä-aikaisissa talletuksissa tai vastaavissa vaikeasti realisoitavissa. Mutta jos kyseessä on joku henkinen lukko ettei normi säästötiliin koskeata vaan ennemmin maksetaan korkoja niin kannattaisi uudelleen ohjelmoida ajattelua. Ennemmin maksat heti pois ja maksat itsellesi tuon 'velan' säästötilille korkojen kera niin nekin eurot jää omaan taskuun.

Kaikki ei ole TechBBS-jumalia 10ke palkalla ja hyvällä rahankäytöllä varustettuja

nimim oli useita vuosia norwegianin visalla yli 5k velkaa, ja jälkeenpäin sitä mietti miten monta tonnia sinne tuli makseltua korkoja

olin tyhmä, mutta virheistä oppii. Mutta tällä foorumilla ne jotka eivät tienaa ihan sikana ja joilla ei ole elämä prikulleen kunnossa, ei uskalla puhua. Mun mielestä on tärkeetä että tuodaan erilaisiakin tarinoita, ei vaan noita "joo maksan aina kaiken kuun lopussa pois, jos ei niin tee niin on idari"

kyllähän se hyvä olisi jos kortteja olisi enemmän alle 10 prossan korolla.
Eikös se vaan ole hyvä, että täällä moista hoetaan jos sitä jo entuudestaan ei tiennyt :).

Imho luottokortti on hyvä renki, mutta huono isäntä. Noiden kanssa leikkiminen on vähän kuin housuun kusemista. Helpottaa hetken ja aika nopeasti onkin sitten erittäin epämukavat olot. Varsinkin vähävaraiselle pirullinen portti kohti velkakierrettä. Pitäisi äidin maidossa jo tulla, että korttia ei käytetä ellei ole varaa maksaa laskun koko summaa sen tullessa. Koulussa näitä hommia ei opeteta, niin hyvä että täällä edes paasataan heti lyhennyksestä.
Ja sehän on vaan päheetä kun tollasia kortteja isolla limitillä niin on suoraan euroja taskussa vaikka muille jakaa. Kk lyhennyskin on ihan pähkinöitä... Sitten kun onkin kortti monella tonnilla päädyssä ja palattu normi arkeen ja todetaan jossain vaiheessa, että ei vittu eihän tää lyhene millään kun minimiä maksan niin korkoihin menee suurin osa. Nohevimmat paikkaa ongelman tässä jollain 10k€ pikavipillä ja taas on kortti nollilla vapaana käytölle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 036
Onko muilla pankeilla kuin nordealla käytäntö vielä, että kun tilin avaa niin pakotetaan ottamaan kaksi korttia? Toinen luototon ja toinen luotollinen. Aikoinaan kun Nordealle tilin avasin, en meinannut saada luottorajaakaan kortille pieneksi, vaikka miten selitin että olen pätkätyöläinen. Vaadittiin 5000€ limiittiä, itse pyysiin 500€. Lopulta se pakotettiin ottamaan 2000€ luottorajalla. 5 vuotta se kortti oli lopulta kaapissa ilman käyttöä, ennenkuin ilmoittivat että se sulkeutuu koska en ole käyttänyt. Tuohan on todella typerää että oikein tuputetaan se kortti, joillekin voi olla sitten houkute käyttää sitä yli maksukyvyn.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 657
Onko muilla pankeilla kuin nordealla käytäntö vielä, että kun tilin avaa niin pakotetaan ottamaan kaksi korttia? Toinen luototon ja toinen luotollinen. Aikoinaan kun Nordealle tilin avasin, en meinannut saada luottorajaakaan kortille pieneksi, vaikka miten selitin että olen pätkätyöläinen. Vaadittiin 5000€ limiittiä, itse pyysiin 500€. Lopulta se pakotettiin ottamaan 2000€ luottorajalla. 5 vuotta se kortti oli lopulta kaapissa ilman käyttöä, ennenkuin ilmoittivat että se sulkeutuu koska en ole käyttänyt. Tuohan on todella typerää että oikein tuputetaan se kortti, joillekin voi olla sitten houkute käyttää sitä yli maksukyvyn.
Meille asuntolaina asiakkaana yksi kortti, jossa sekä debit että credit puoli. Tuolta soitettu pari kertaa jälkeenpäin, että minulle kuuluisi toinen luotollinen kortti. Ei ole ollut tarpeita kun löytyy bank norwegian ja komplett taskusta. Pelkkä "ei kiitos" on riittänyt toistaiseksi.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 036
Mullekin ne perusteli kahta korttia sillä, että jos kortti tuhoutuu niin on sitten toinen. Nykyään on google pay, niin sillä pärjää kyllä uuden kortin saantiin saakka.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 036
Tarvitsee joo, mut jos siitä hajoaa siru / magneetti niin ei se estä gpay käyttöä sen aikaa että ehjä kortti tulee.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 288
Samalla logiikalla ei kannata komplettin korttia paljon käytellä kun siitä saa vain 2%. Jos 5% korko on niin pieni että voi antaa korkojen juosta.

Ymmärrän jos säästöt on osakkeissa, määrä-aikaisissa talletuksissa tai vastaavissa vaikeasti realisoitavissa. Mutta jos kyseessä on joku henkinen lukko ettei normi säästötiliin koskeata vaan ennemmin maksetaan korkoja niin kannattaisi uudelleen ohjelmoida ajattelua. Ennemmin maksat heti pois ja maksat itsellesi tuon 'velan' säästötilille korkojen kera niin nekin eurot jää omaan taskuun.
Aletaan menemään jo vähän ot:n puolelle koska tämä on jo enemmän "miten hoidat talouttasi" keskustelua, mutta menkööt vielä.

Se Komplettin käyttäminen on ihan perusteltua koska se on ns. ilmaista rahaa, sen saman rahan mä käyttäisin joka tapauksessa mutta Komplettin kortilla maksaessa saan siitä 1-2% takaisin hyvityksinä joilla lyhennän laskua.

Mä tiedän että joillekin ihmisille luottokortilla velan pitäminen aiheuttaa ahdistusta ja unettomia öitä, ja sitä tekeviä pidetään alempiarvoisina ja tyhminä, mutta mulle se on vain ylivoimaisesti helpoin keino säädellä rahan määrää tilillä. Velka on sen aikaa kuin se on samalla välineellä jolla maksusuorituskin on tehty, lasku tulee kerran kuussa. Voiko yksinkertaisemmin asiaa enää hoitaa? Joo toki tästä helppoudesta maksaa sitten korkokuluja mutta niinhän sitä monessa muussakin asiassa joutuu helppoudesta maksamaan.

Kyse on pohjimmiltaan siitä, että mulla on itselläni parempi olla henkisesti silloin kun jätän tällaisissa tilanteissa lyhytaikaisesti velkaa kortille eikä tarvitse vetää käyttötiliä kuivaksi tai ottaa säästötililtä rahoja maksaaseni sohvan tai lomamatkan kerralla. Jos se maksaa muutaman kympin korkokuluja niin sitte maksaa. Säästötileistä voi olla montaa mieltä mutta mulle se on jemma missä on säästöjä, oli ne sitten pahan päivän, sairauden, luonnonkatastrofin, kosteusvaurion, auton hajoamisen, sodan tai maailmanlopun varalle, mutta ne on siellä, käytettävissä, jos tarve tulee. Niitä ei sen takia käytetä hankintojen maksamiseen, eikä ne siksi myöskään ole osakkeissa tai rahastoissa. Elämä on valintoja, joku käy 5 kertaa viikossa syömässä kympin lounaan ravintolassa mutta maksaa luottokorttilaskun kerralla ettei vaan tule korkokuluja, mä teen lounaan kotona alle kahdella eurolla ja jätän välillä velkaa luottokortille. Olen varmasti säästänyt elämäni aikana eväitä tekemällä enemmän kuin maksanut luottokortista korkoja.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
23
Curven isoin hyöty taitaa olla siinä, että lompakossa ei enää tarvitse kanniskella kaikkia kortteja mukana. Tosin samanhan voi ainakin osittain toteuttaa myös vaikka google pay:n avulla. Maksaako curve cashbackiä kaikesta ostoksista vai vain noista tietyistä liikkeistä? Muistelen nähneeni joskus mainoksen, jossa oli maininta, että pari kuukautta maksettaisiin kaikesta? Onko tuolla siis mahdollista saada tuplabonus, jos taustalla on komplet mc? Eli saisit curvelta 1% ja komplet maksaa 2% cashbackin?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 657
Curven isoin hyöty taitaa olla siinä, että lompakossa ei enää tarvitse kanniskella kaikkia kortteja mukana. Tosin samanhan voi ainakin osittain toteuttaa myös vaikka google pay:n avulla. Maksaako curve cashbackiä kaikesta ostoksista vai vain noista tietyistä liikkeistä? Muistelen nähneeni joskus mainoksen, jossa oli maininta, että pari kuukautta maksettaisiin kaikesta? Onko tuolla siis mahdollista saada tuplabonus, jos taustalla on komplet mc? Eli saisit curvelta 1% ja komplet maksaa 2% cashbackin?
Komplett yhdistettynä Curveen tuo kaikesta ostoksista 2% cashbackin. Muuten normiostoksista saa 1% ja verkkostoksista 2% komplettin kortilta. Curveen liittäminen laskee kaikki ostokset ilm verkkopuolelle joten tulee tuo 2%.

Curven casbackista ei muistikuvaa. Taisi olla vain tiettyihin liikeisiin ja ei kovin kauaa. Isoin hyöty juuri ettei tarvitse pitää kortteja mukana ja voit vaihtaa veloitettua summaa toiselle kortilta toiselle jos mieli muuttuu.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Komplett yhdistettynä Curveen tuo kaikesta ostoksista 2% cashbackin. Muuten normiostoksista saa 1% ja verkkostoksista 2% komplettin kortilta. Curveen liittäminen laskee kaikki ostokset ilm verkkopuolelle joten tulee tuo 2%.

Curven casbackista ei muistikuvaa. Taisi olla vain tiettyihin liikeisiin ja ei kovin kauaa. Isoin hyöty juuri ettei tarvitse pitää kortteja mukana ja voit vaihtaa veloitettua summaa toiselle kortilta toiselle jos mieli muuttuu.
Blackilla sai kuukauden ajan kaikista ostoista 1% cashbackin, lisäaikaa olisi tullut referralilla. Tämän jälkeen tuossa oli muistaakseni 4 liikettä josta cashbackin saa jatkossakin.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
318
Blackilla sai kuukauden ajan kaikista ostoista 1% cashbackin, lisäaikaa olisi tullut referralilla. Tämän jälkeen tuossa oli muistaakseni 4 liikettä josta cashbackin saa jatkossakin.
Mulla ihan perus Curve, sillä sai myös 1% Komplett kortin 1%/2% päälle. Kaikista liikkeistä mutta rajoitetun ajan, olisiko ollut kuukausi. Uudella referoinnilla maaliin asti saisi uudelleen tuon kuukauden voimaan.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Mulla ihan perus Curve, sillä sai myös 1% Komplett kortin 1%/2% päälle. Kaikista liikkeistä mutta rajoitetun ajan, olisiko ollut kuukausi. Uudella referoinnilla maaliin asti saisi uudelleen tuon kuukauden voimaan.
Erotuksena siis lienee tuo jatkuva cashback kolmesta liikkeestä (tarkistin), jotka saa valita listalta. Lidl siellä on ruokakaupoista joka voi olla hyödyllinen.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
23
Komplett yhdistettynä Curveen tuo kaikesta ostoksista 2% cashbackin. Muuten normiostoksista saa 1% ja verkkostoksista 2% komplettin kortilta. Curveen liittäminen laskee kaikki ostokset ilm verkkopuolelle joten tulee tuo 2%.

Curven casbackista ei muistikuvaa. Taisi olla vain tiettyihin liikeisiin ja ei kovin kauaa. Isoin hyöty juuri ettei tarvitse pitää kortteja mukana ja voit vaihtaa veloitettua summaa toiselle kortilta toiselle jos mieli muuttuu.
Okei, eli Curven avulla kaikki komplet mc ostot on tuolla 2% cashback:illa. Onhan siitä sitten siinä mielessä hyötyä, että jos ostoksen tekee kivijalkaliikkeessä, niin silloinhan kompletilla maksaessa on tosiaan se 1%cashback, mutta jos tuon toteuttaa curvella, niin se onkin 2%.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 037
Tuli jonkin aikaa sitten pysähdyttyä miettimään kuinka paljon epäröin ennakkoon etten luultavasti jaksa korttien välistä säätöä, mutta helppoahan tuo ja tuntuu jo luontevalta. Eli Komplett -> Crypto.com -> Curve. Helppoa näpertelyä keräten samalla 2% bonus Komplettin käytöstä kun siirtää rahaa Crypto.comin kortille. Sitä taas vingutan Curven kautta, jolloin ostoista kerääntyy vielä CRO-coinia Crypto.comin tilille.

Curvesta toki anti-embarrassment päälle, joka vinguttaa vaikka Kompletin kautta suoraan jos Crypto.comin kortilta loppuu epähuomiossa raha. Ei hyydy meno kassalla vaan tulee jälkikäteen puhelimeen ilmoitus, että maksu menikin Kompletilta.

Kaikki välitoimenpiteet ja asioinnit on vielä toimineet ongelmitta, joten voin suositella jos näpertely ja helppo säästö kiinnostaa.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 179
Curvesta toki anti-embarrassment päälle, joka vinguttaa vaikka Kompletin kautta suoraan jos Crypto.comin kortilta loppuu epähuomiossa raha. Ei hyydy meno kassalla vaan tulee jälkikäteen puhelimeen ilmoitus, että maksu menikin Kompletilta.
Komppaa ja lisäyksenä vielä että se että Curven go back in time ominaisuudella voi sitten myöhemmin siirtää sen maksun Crypto.comille mikäli veloitusvaiheessa ei ole syystä tai toisesta onnistunut.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 657
Okei, eli Curven avulla kaikki komplet mc ostot on tuolla 2% cashback:illa. Onhan siitä sitten siinä mielessä hyötyä, että jos ostoksen tekee kivijalkaliikkeessä, niin silloinhan kompletilla maksaessa on tosiaan se 1%cashback, mutta jos tuon toteuttaa curvella, niin se onkin 2%.
Juuri näin
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 593
Nordean kortti (Tuohi) siirsi urputtamatta 2000e crypton kortille joten sai mukavat cashbackit pesutornin ostosta. :)

Tuota olen toppaukseen käyttänyt viime aikoina eikä tunnu olevan erityisiä rajoja, Eurocardilla raja tuli täyteen jo kuukauden toppauksesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 020
Viestejä
4 296 849
Jäsenet
71 766
Uusin jäsen
rouskuutti

Hinta.fi

Ylös Bottom