Luottokortit

Miten kierrätte siis Komplettin matalaa luottorajaa?

  • Mahdollisuus kiertää Komplettin alhainen luottoraja (iso ostos -> Bank Norwegian -> tilisiirto Komplettin kortille -> muutaman päivän päästä ostos Komplettille)
En päässyt tästä täysin kärryille :shy: haluaisiko joku valaista tyhmää? Itsellä siis Komplett / Bank Norwegian / Curve / Gpay -kombo olemassa.

E: Toinen kysymys: Komplettin ja Bank Norwegianin luottokorttien ehdoissa lukee, että jos tekee tilisiirron / maksaa laskun, niin:
"Tilisiirrot ja laskujen maksaminen Omat Sivut -palvelun kautta kerryttävät korkoa tilisiirto päivästä lähtien."

Pystyyköhän koron kertymisen estämään maksamalla esim. välittömästi luottokortilta tehdyn tilisiirron / maksun takaisin luottopuolelle tililtä? :asif:
 
Viimeksi muokattu:
Miten kierrätte siis Komplettin matalaa luottorajaa?


En päässyt tästä täysin kärryille :shy: haluaisiko joku valaista tyhmää? Itsellä siis Komplett / Bank Norwegian / Curve / Gpay -kombo olemassa.

E: Toinen kysymys: Komplettin ja Bank Norwegianin luottokorttien ehdoissa lukee, että jos tekee tilisiirron / maksaa laskun, niin:
"Tilisiirrot ja laskujen maksaminen Omat Sivut -palvelun kautta kerryttävät korkoa tilisiirto päivästä lähtien."

Pystyyköhän koron kertymisen estämään maksamalla esim. välittömästi luottokortilta tehdyn tilisiirron / maksun takaisin luottopuolelle tililtä? :asif:

Kun on tiedossa iso ostos johon Kompletin luottoraja ei riitä käyttää maksuun Curven kautta Bank Norwegianin korttia (tahi muuta korttia). Kun ostosten summa on tiedossa, siirtää Kompletin tilille rahaa summan x, jonka jälkeen ostoksen voi siirtää Curven GBIT-toiminnolla Komplettin puolelle jolloin Curve hyvittää maksuun käytettyä korttia ja veloittaa Komplettin korttia, joka nyt onnistuu kun tilille on siirretty ekstraa etukäteen.
 
Kun on tiedossa iso ostos johon Kompletin luottoraja ei riitä käyttää maksuun Curven kautta Bank Norwegianin korttia (tahi muuta korttia). Kun ostosten summa on tiedossa, siirtää Kompletin tilille rahaa summan x, jonka jälkeen ostoksen voi siirtää Curven GBIT-toiminnolla Komplettin puolelle jolloin Curve hyvittää maksuun käytettyä korttia ja veloittaa Komplettin korttia, joka nyt onnistuu kun tilille on siirretty ekstraa etukäteen.
Tätä kun lukee niin olen todella tyytyväinen, että vedin kompletin korttilotossa 3500e rajan.
Hölmö kortti siitä, että vaikea saada ja kysymykset ei tunny perustavan muuhun kuin arvontaan. Lisäksi rajaa ei onnistu nostamaan, on heillä vielä kehitystä tehtävänä.
 
Edelliseen jäsen kjns:n vastaukseen vielä lisäyksenä se, että niissä kaupoissa, missä MobilePay toimii, se toimii keskimäärin niin surkeasti, ettei sitä kukaan todellisuudessa halua käyttää. Asiaa on käsitelty erittäin paljon tuolla toisessa ketjussa ja S-ryhmän johtokin tunnustaa asian: Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Näin ollen tämä Curve-kikkailu on tällä hetkellä ainoa semi-järkevä tapa saada sujuva mobiilimaksaminen käyttöön esim. S-Pankin korteille, jotka eivät natiivisti Google Payta tue.

Siis hetkinen, onko mahdolllista saada S-bonus Google payhin tällä tavalla? Et kikkailee jotenkin S-Etukortin curven kautta Google Payhin.

Koko mobiilimaksamisen suurin harmitus on tällä hetkellä se, että siinä missä K-plussa toimii (sovellus) erinomaisesti, ei S-bonuksia tunnu saavan puhelimella kerättyä. Onkin tullut tehtyä suurin osa ostoksista ilman S-bonuksia tms. kun Stockmann Mastercardia käyttänyt Google Payssä. K-ryhmässä tämä ei ole ongelma, mut s-ryhmässä on koska mobile pay on vitsi, ei toimi ollenkaan..
 
Tänään (5 päivän kuluttua) tuli viesti, että pitää toimittaa sinne jonkin webbisivun kautta kuva naamasta ja passista ja sen jälkeen sitten jossakin vaiheessa nostavat sitä rajaa. Jos olisi vaihtoehtoja, niin vastaisin että pitäkää tunkkinne.
Eipä ole tilanne edennyt mihinkään tässä välissä. Vähän aloin jo huolestumaan, kun Curvelta tuli ilmoitus että heidän asiakkailleen on kohdennettu erilaisia phishing-hyökkäyksiä ja samassa yhteydessä totesivat, että eivät koskaan pyydä mitään tietoja sovelluksen ulkopuolella. Tämähän ei tavallaan pidä paikkaansa, kun tuo viesti jossa pyydettiin kuvaa passista tuli minulle meilinä. Oli se toki siellä sovelluksessakin, mutta silti vähän ristiriitaista tuohon tiedotukseen nähden.

Kyllähän se tosiaan vähän kulmakarvoja nostatti alunperinkin, mutta koska se viesti oli myös siellä Curven sovelluksessa ja siinä oli mukana myös se minun itseni aiemmin aloittama keskustelu ja linkki osoitti tunnistettuun verifiointipalveluun (onfido.com), joka on myös uutisoinnin mukaan Curven tunnistuspartneri, niin uskalsin laittaa sinne ne tunnistetiedot, jotta pääsisi taas käyttämään palvelua normaalisti. Olisi kiva, jos sieltä joku vaivautuisi vastaamaan edes jotain takaisin, vaikka sitten että "saimme tietosi ja niitä käsitellään", niin ei tarvitsisi miettiä syvällisemmin mitään identiteetinkaappausskenaarioita.

Lisäksi siinä sähköpostissa oli lähettäjän osoitteena joku ihmeen imaginecurve.com, joka sekin vaikutti oudolta. Google löytää tuolla kaikkia epäilyttävän näköisiä sivustoja, vaikka tuossa root-domainissa itsessään onkin edelleenohjaus curve.comiin. Ilmeisesti tuo on Curven omia domaineja ja peräisin muutaman vuoden takaa kun kyse oli pienemmästä startupista, mutta voisivat siivota nuokin rippeet, jos on tarkoitus esiintyä uskottavasti.

Ei kyllä nyt todellakaan vakuuta tämä Curven touhu. Jos aikovat toimia jatkossakin finanssisektorilla, niin tämän touhun pitää parantua. Ei tämä voi mennä niin, että käyttäjien rahaliikenne palvelun kautta estetään ties kuinka pitkäksi aikaa ja viesteihin vastataan pahimmillaan viikkojen viiveellä. Tiedotus on ristiriidassa toimien kanssa jne.
 
Eikö Curve toimi omapostin laskun maksussa? Koitin Curve+OP credit ja depit, niin molemmilla hylkäsi.
 
Eikö Curve toimi omapostin laskun maksussa? Koitin Curve+OP credit ja depit, niin molemmilla hylkäsi.
Ei, koska sitä on mahdollista väärinkäyttää siellä bonuskorttien kanssa. Voit muuttaa / tehdä omapostin laskun vaikkapa sellaiseksi että maksat omalle tai kaverin tilille 10000€ ja sitten maksat sen jollain kortilla jolla saat cashbackia Curven kautta. Curvelta erikseen kysymällä saattaa kuulemma saada whitelistattua omapostin itselleen.
 
Onko muuten eri luottokorttien loungekey maksuissa eroa?

Esim. osuuspankinVisa Gold kortilla se on 28/€ per henkilö:
 
Onko muuten eri luottokorttien loungekey maksuissa eroa?

Esim. osuuspankinVisa Gold kortilla se on 28/€ per henkilö:

tonne ei tarvi kirjautua. eikä applikaatiota ladata. mutta olisiko siitä jotain etua sitä en tiedä. kerran käyttänyt op goldia loungeen menoon.
 
Onko muuten eri luottokorttien loungekey maksuissa eroa?

Esim. osuuspankinVisa Gold kortilla se on 28/€ per henkilö:

Suunnilleen tuon hintaista se on korteilla, joissa käynneistä maksetaan erikseen, eikä hintaa ole leivottu sisään kortin tai pankin palavelupaketin kuukausimaksuun tms. Esim. Aktialla myös 28 €/käynti (3 käyntiä vuodessa sisältyy kortin hintaan) ja luottokortista irrallaan hankitulla Priority Passilla myös 28 €/käynti.
 
Eipä ole tilanne edennyt mihinkään tässä välissä. Vähän aloin jo huolestumaan, kun Curvelta tuli ilmoitus että heidän asiakkailleen on kohdennettu erilaisia phishing-hyökkäyksiä ja samassa yhteydessä totesivat, että eivät koskaan pyydä mitään tietoja sovelluksen ulkopuolella. Tämähän ei tavallaan pidä paikkaansa, kun tuo viesti jossa pyydettiin kuvaa passista tuli minulle meilinä. Oli se toki siellä sovelluksessakin, mutta silti vähän ristiriitaista tuohon tiedotukseen nähden.

Kyllähän se tosiaan vähän kulmakarvoja nostatti alunperinkin, mutta koska se viesti oli myös siellä Curven sovelluksessa ja siinä oli mukana myös se minun itseni aiemmin aloittama keskustelu ja linkki osoitti tunnistettuun verifiointipalveluun (onfido.com), joka on myös uutisoinnin mukaan Curven tunnistuspartneri, niin uskalsin laittaa sinne ne tunnistetiedot, jotta pääsisi taas käyttämään palvelua normaalisti. Olisi kiva, jos sieltä joku vaivautuisi vastaamaan edes jotain takaisin, vaikka sitten että "saimme tietosi ja niitä käsitellään", niin ei tarvitsisi miettiä syvällisemmin mitään identiteetinkaappausskenaarioita.

Lisäksi siinä sähköpostissa oli lähettäjän osoitteena joku ihmeen imaginecurve.com, joka sekin vaikutti oudolta. Google löytää tuolla kaikkia epäilyttävän näköisiä sivustoja, vaikka tuossa root-domainissa itsessään onkin edelleenohjaus curve.comiin. Ilmeisesti tuo on Curven omia domaineja ja peräisin muutaman vuoden takaa kun kyse oli pienemmästä startupista, mutta voisivat siivota nuokin rippeet, jos on tarkoitus esiintyä uskottavasti.

Ei kyllä nyt todellakaan vakuuta tämä Curven touhu. Jos aikovat toimia jatkossakin finanssisektorilla, niin tämän touhun pitää parantua. Ei tämä voi mennä niin, että käyttäjien rahaliikenne palvelun kautta estetään ties kuinka pitkäksi aikaa ja viesteihin vastataan pahimmillaan viikkojen viiveellä. Tiedotus on ristiriidassa toimien kanssa jne.
Laitoin vähän tymäkämpää palautetta Curvelle näistä, niin lähti asia etenemään ja vuosittainen maksurajakin nousi kerrasta jonnekin 1,4 miljoonaan. Vajaat pari viikkoa siinä meni.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liekköhän Curven hidastelut johtuneet myöskin EU asiakkaiden kohdalla siitä, että ovat siirtäneet toimintansa heidän osaltaan Liettuaan nyt Brexitin takia. Saa nähdä vaikuttaako miten paljon pidemmällä aikajaksolla toimintaan. Rahojakin hoitaa nyt Liettuan pankki...

Revolut taisi tehdä saman siirron myöskin.

Toivottavasti on tietoturvat kunnossa!
 
Liekköhän Curven hidastelut johtuneet myöskin EU asiakkaiden kohdalla siitä, että ovat siirtäneet toimintansa heidän osaltaan Liettuaan nyt Brexitin takia. Saa nähdä vaikuttaako miten paljon pidemmällä aikajaksolla toimintaan. Rahojakin hoitaa nyt Liettuan pankki...

Revolut taisi tehdä saman siirron myöskin.

Toivottavasti on tietoturvat kunnossa!
Myös crypto.com pankkitilit siirtyivät Liettuaan. Mietinkin miksi juuri Liettua, niin jotain tälläistä löytyi nopealla Googlaamisella:

Over the past few years Lithuania has established a reputation as home to one of the fastest growing fintech sectors in the European Union. The list of fintech startups established in Lithuania only in 2019-2020 is overwhelming, especially taking into account the size of the country. Having set up a relatively straightforward and fast licensing processes, Lithuania has created a welcoming environment for companies specializing in financial technology.

Onko muuten eri luottokorttien loungekey maksuissa eroa?

Esim. osuuspankinVisa Gold kortilla se on 28/€ per henkilö.
LoungeKey on periaatteessa Priority Pass (muistaakseni sama omistajakin), ja noita on kolmea erilaista: "maksa kun menet sisään" versio, eli tuo OP Goldin, "10 visiittiä ilmaiseksi vuodessa" ja rajaton käyttöoikeus. Sitten tietysti on myös näitä millä saa tuoda kaverin tai muutaman mukana. Tietääkseni sama määrä loungeja käytettävissä molemmilla, mutta LoungeKey on parempi koska sisään pääsee qr-koodilla tai maksukortilla, eikä tarvitse erillistä lätkää lompakkoon kuten Priority Passilla. Minusta kyllä tuntuu että tuo "maksa kun menet sisään" versio on lähinnä kusetusta, sillä olen kyllä nähnyt loungeja joihin pääsee sisään maksamalla muutenkin, ja hinnat lähteneet jostain 20 eurosta ylöspäin.

Joku väitti muuten Redditissä että crypto.comin tarjoama LoungeKey ainakin Jade/Indigo-tierin korteissa olisi nykyään vain 10 ilmaista visiittiä vuodessa, mutta en ole löytänyt mitään joka tukisi tätä väitettä. Olisihan se nyt silti varmaan tarpeeksi melkeinpä kaikille, mutta kovin harmillista mikäli heikentävät tätä etua, etenkin kun pandemian takia edun hyödyntäminen on ollut vähintäänkin haastavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta kyllä tuntuu että tuo "maksa kun menet sisään" versio on lähinnä kusetusta, sillä olen kyllä nähnyt loungeja joihin pääsee sisään maksamalla muutenkin, ja hinnat lähteneet jostain 20 eurosta ylöspäin.

Yleisesti ottaen niihin loungeihin, joihin pääsee Priority Pass, LoungeKey jne. korttien avulla, pääsee myös suoraan rahalla. Ei siinä mitään kusetusta ole. Esim. Helsinki-Vantaalla näihin voi ostaa pääsyn webistä etukäteen: ASPIRE lounge by Swissport | Finavia ja Plaza Premium Lounge | Finavia . Hinnoissa voi olla pientä vaihtelua suuntaan tai toiseen, koska loungepalvelujen välittäjäfirmat neuvottelevat omat sopimuksensa loungejen omistajien kanssa ja ottavat päältä omat katteensa. Paras etu näissä korteissa on se, että löytyy helposti kentästä riippumatta tieto loungen sijainnista ja hinta on valmiiksi tiedossa, eli vähemmän arpomista kiireiselle, jos kenttä ei ole ennalta tuttu.

Näiden "koko kansan" loungejen lisäksi on lentoyhtiöillä omia loungejaan, joihin näillä korteilla ei useinkaan pääse, vaan vain olemalla lentoyhtiölle tarpeeksi kannattava asiakas (eli tasokortilla ja/tai ostamalla business/first-lipun).
 
Yleisesti ottaen niihin loungeihin, joihin pääsee Priority Pass, LoungeKey jne. korttien avulla, pääsee myös suoraan rahalla. Ei siinä mitään kusetusta ole. Esim. Helsinki-Vantaalla näihin voi ostaa pääsyn webistä etukäteen: ASPIRE lounge by Swissport | Finavia ja Plaza Premium Lounge | Finavia . Hinnoissa voi olla pientä vaihtelua suuntaan tai toiseen, koska loungepalvelujen välittäjäfirmat neuvottelevat omat sopimuksensa loungejen omistajien kanssa ja ottavat päältä omat katteensa. Paras etu näissä korteissa on se, että löytyy helposti kentästä riippumatta tieto loungen sijainnista ja hinta on valmiiksi tiedossa, eli vähemmän arpomista kiireiselle, jos kenttä ei ole ennalta tuttu.

Näiden "koko kansan" loungejen lisäksi on lentoyhtiöillä omia loungejaan, joihin näillä korteilla ei useinkaan pääse, vaan vain olemalla lentoyhtiölle tarpeeksi kannattava asiakas (eli tasokortilla ja/tai ostamalla business/first-lipun).

Eli Osuuspankin luottokortilla lounge maksaa saman 28€ kuin ilmankin korrtia. Onhan tuossa kieltämättä hieman kusetuksen makua, varsinkin kun tästä niiden markkinointitekstistä saa kuvan, että nimenomaan sen niiden kortin avulla loungeen pääsee:

LoungeKey – nauti lentokenttien VIP-loungeista
OP-Visa Gold avaa sinulle pääsyn lentokenttien VIP-lounge -tiloihin yli tuhannella lentokentällä.

1. Tutustu loungeihin osoitteessa: loungekey.com/opvisagold tai lataamalla mobiilisovellus puhelimesi sovelluskaupasta. Luo tili palveluun täyttämällä korttisi tiedot.

2. Pidä OP-Visa Gold mukana matkoillasi, sillä se toimii pääsylippunasi loungeihin. Ilman sitä et pääse loungeihin.

3. Sisäänpääsy maksaa 28 euroa henkilö. Voit ottaa mukaan loungeen yhden tai useamman matkaseuralaisen. Kaikkien matkaseuralaistesi sisäänpääsy veloitetaan aina suoraan OP-Visa Gold -korttisi luotolta. Loungesta riippuen sisäänpääsyn veloituksen laskutuksessa voi olla viiveitä. Lasten pääsy loungeihin voi vaihdella.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis onko tuossa curvessakin lähimaksulimitti? Kävin ostoksilla ja yli 50e maksu declinettiin. Olin siinä uskossa että maksukortti on curve ja siellä limitti ei olisi tuo tuttu 50e.
 
@samiv ei se ihan noin yksinkertaisesti mene.
Helsinki-vantaalla Aspire 38€ pelkällä rahalla, Finnairin 48€ jne ja joihinkin ei pääsyä ilman korttia.

Lataa LoungeBuddy Appi niin näkee helposti mitä mihinkin tarvitsee milläkin kentällä.
 
@samiv ei se ihan noin yksinkertaisesti mene.
Helsinki-vantaalla Aspire 38€ pelkällä rahalla, Finnairin 48€ jne ja joihinkin ei pääsyä ilman korttia.

Lataa LoungeBuddy Appi niin näkee helposti mitä mihinkin tarvitsee milläkin kentällä.

Aspirr taitaa olla edullisempi kun varaa etukäteen.. Eli juuri tuon 28€ (vai vaihteleeko kysynnän mukaan?)
 
Niin siis onko tuossa curvessakin lähimaksulimitti? Kävin ostoksilla ja yli 50e maksu declinettiin. Olin siinä uskossa että maksukortti on curve ja siellä limitti ei olisi tuo tuttu 50e.
Siellä taitaa olla jotain hämminkiä kun tänään mennyt kaikki maksut declineen. Itselläni meni 11€ maksu ja kun kokeilin perään uudelleen tuli sama virhe.
 
Niin siis onko tuossa curvessakin lähimaksulimitti? Kävin ostoksilla ja yli 50e maksu declinettiin. Olin siinä uskossa että maksukortti on curve ja siellä limitti ei olisi tuo tuttu 50e.

Vikojen ulkopuolella sellainen huomio, että näyttö lukittuna menee samalla tavalla 50 euroon saakka kuin kortillakin, isompia varten pitää näytön lukitus avata. Tämä vastaa pin-koodilla vahvistamista.
 
Niin siis onko tuossa curvessakin lähimaksulimitti? Kävin ostoksilla ja yli 50e maksu declinettiin. Olin siinä uskossa että maksukortti on curve ja siellä limitti ei olisi tuo tuttu 50e.
Vikojen ulkopuolella sellainen huomio, että näyttö lukittuna menee samalla tavalla 50 euroon saakka kuin kortillakin, isompia varten pitää näytön lukitus avata. Tämä vastaa pin-koodilla vahvistamista.
Puhutko nut Apple Pay tai Google Pay toiminnalisuuksista ? Vai Curven kortista (korttiketjussa)

Vai vaikuttaako näytön lukitus oikeasti Curven (kortti?) lähimaksu rajoihin ? Jos tarkoitat sitä laitetta missä Curven sovellus ?

Sitä en varmaksi tiedä onko Curve kortissa Suomessa muista poikkeava raja missä pitää laittaa lukijaan ja naputella PIN , tai onko se riippuvainen mikä kortti takana, tai missä maassa ns curve tili.

Edit
Google Paystä olikin puhe.
Siis puhun Google pay lähimaksusta puhelimella
Sopis varmaan https://bbs.io-tech.fi/threads/mobiilimaksaminen-kaupan-kassalla ketjuun

Google Pay elää elämäänsä ja vaihtelee, mutta pitäisi kysellä laitteen / lukituksen koodeja jos tarve, pitää toki katsoa mitä se kyselee.
 
Viimeksi muokattu:
Puhutko nut Apple Pay tai Google Pay toiminnalisuuksista ? Vai Curven kortista (korttiketjussa)

Vai vaikuttaako näytön lukitus oikeasti Curven (kortti?) lähimaksu rajoihin ? Jos tarkoitat sitä laitetta missä Curven sovellus ?

Sitä en varmaksi tiedä onko Curve kortissa Suomessa muista poikkeava raja missä pitää laittaa lukijaan ja naputella PIN , tai onko se riippuvainen mikä kortti takana, tai missä maassa ns curve tili.

Siis puhun Google pay lähimaksusta puhelimella käytettäessä curven korttia. Curve ilmoittaa että declined koska "you have reached your spending limit". Tosin toi declined näkyy op kortin alla curve sovelluksessa ja nyt kun viestiä tarkemmin pohdin niin "spending limit"...
Mikään päiväkohtainen limitti ei kyllä op:n kortilla ole rikkoutunut eikä mielestäni curvellakaan.
 
Google Pay elää elämäänsä ja vaihtelee, mutta pitäisi kysellä laitteen / lukituksen koodeja jos tarve, pitää toki katsoa mitä se kyselee.
Ei Google Pay kysele mitään. Jos haluat maksaa yli 50 euron ostoksia niin laitteen näyttölukitus tulee avata, alle 50euron tapahtumat menee näyttö lukittuna.

Itse fyysistä korttia koskee ihan samat maksurajat kuin muitakin kortteja.
 
Siis puhun Google pay lähimaksusta puhelimella käytettäessä curven korttia. Curve ilmoittaa että declined koska "you have reached your spending limit". Tosin toi declined näkyy op kortin alla curve sovelluksessa ja nyt kun viestiä tarkemmin pohdin niin "spending limit"...
Mikään päiväkohtainen limitti ei kyllä op:n kortilla ole rikkoutunut eikä mielestäni curvellakaan.
Mulla ei myöskään toimi tällä hetkellä Curven kortti Google Payn kautta herjaa sovelluksessa että maskupäätteessa "Declined".

Google Pay -> Curve -> Komplett Bank ->Declined
Google Pay -> Curve-> Norwegian -> Declined
Google Pay -> Norwegian -> toimii
Curve Kortti -> kaikki -> toimii

Mulla ei toiminut kortti huoltoasemilla joten Curven aspaan viestiä ja meni alle 24h kun ilmoitettiin että asetuksia on muutettu ja nyt pitäisi onnistua. En ole vielä päässyt testaamaan toimiiko, mutta eiköhän.
 
Ei Google Pay kysele mitään. Jos haluat maksaa yli 50 euron ostoksia niin laitteen näyttölukitus tulee avata, alle 50euron tapahtumat menee näyttö lukittuna.
Ok, kiitos.
Tuokin sitten muuttunut huonompaa.
Joskus joissain luureissa on ihan reilusti sanonut että pitää naputella jos meinaa maksaa, jos nykyään ei sano mitään, niin voi käyttäjältä mennä maksu hylyn syy ohi..

Joskus taisi kysellä vaikka näyttö oli auki , ehkä vähän asetuksista riippuen.
 
Onko jossain muuten listaa luottokortteista, jotka voi liittää Apple Payhin?

Ilmeisesti Google Payhin voi liittää vaikka mitä kotimaisia kortteja, mutta Apple Pay oli krantumpi. Onkohan tilanne muuttunut yhtään?
 
Curven kortti ei tunnu toimivan itselläni offline tai online maksuissa sitten eilisen iltapäivän.

Bank Norwegian alla olevana feilaa "Declined" ja S-Pankin kortit "It looks like you've reached your card limit.". Curve pois väistä, niin sitten toki toimii...

Laitoin Twitterin kautta supportille viestiä, jos vaikka selviäisi syy :hmm:
 
Ok, kiitos.
Tuokin sitten muuttunut huonompaa.
Joskus joissain luureissa on ihan reilusti sanonut että pitää naputella jos meinaa maksaa, jos nykyään ei sano mitään, niin voi käyttäjältä mennä maksu hylyn syy ohi..

Joskus taisi kysellä vaikka näyttö oli auki , ehkä vähän asetuksista riippuen.
Ei, vaan se on parempi juuri näin. Ei siinä mitään lisävarmennuksia enää pidä olla, jos luurin lukitus on jo omistajan toimesta avattu.

Jostain syystä Google Pay on tosin silti satunnaisesti halunnut että sille kerrotaan tunnuskuvio.

Näytöllä kyllä kerrotaan ihan selvästi onnistuiko maksu vai ei.
 
Ok, kiitos.
Tuokin sitten muuttunut huonompaa.
Joskus joissain luureissa on ihan reilusti sanonut että pitää naputella jos meinaa maksaa, jos nykyään ei sano mitään, niin voi käyttäjältä mennä maksu hylyn syy ohi..

Joskus taisi kysellä vaikka näyttö oli auki , ehkä vähän asetuksista riippuen.
Eipä nuo ole ikinä kyselleet mitään jos ne on avattu vahvalla tunnistuksella (sormenjälki, faceid, pinkood jne)
 
Eipä nuo ole ikinä kyselleet mitään jos ne on avattu vahvalla tunnistuksella (sormenjälki, faceid, pinkood jne)
Google pay on joskus kysynyt ja niin ymmärettävästi että käyttäjä hoksaa asiayhteyden maksuyritykseen.

Android laitteilla joissa pankit luottaa sormenjälkeen. En väitä onko se tarkoittamasi vahva tunnistus.

Teknisesti en lähdä väittää kysykö teknisesti ja tarkasti mikä softa, muuta kuin tuolta osalta että laitteessa sitä kysyttiin ja käyttäjä sen selkeästi yhdisti siihen lähimaksamiseen (ero normaalin avaamis kyselyyn). En väitä että tänäpäivänä niin tekee.

Mutta takapakkia jos ei nykyään kysele, vaan yritys hylätään mitään herjaamatta , jos laitetta ei ole avattu, tosin jos avattu niin soisi olevan käyttäjän valittavissa riittääkö se.
 
Ei, vaan se on parempi juuri näin. Ei siinä mitään lisävarmennuksia enää pidä olla, jos luurin lukitus on jo omistajan toimesta avattu.
Tuossa kritisoin sitä ettei kysele (keskutelussa annettiin ymmärtää että Google Pay maksun yhteydessä ei kysellä, vaan vain hylätään jos ei avattu), en sitä että laite avattuna toimii kyselemättä (tosin jälkimmäinenkin saisi olla käyttäjä valittavissa)

Käyttäjän valinnalla haen sitä että meitä on erilaisia käyttäjiä, joista osalla lukitus ajat on pitkiä, koodit kevyitä, ehkä jaettujakin. ja näin haluavat jatkossakin.

Osalla taasen lukitusviiveet lyhyitä ja näytön avaamisen yhteydessä vaaditaan tunnistusta, ehkä jopa varsin vahvaa.

Näytöllä kyllä kerrotaan ihan selvästi onnistuiko maksu vai ei.
Tuossa nyt hain sitä että kysyy sitä koodia/sormea yms. sellaista jos tarve (ja ymmärettävästi), kuten on aikanaan tehnyt.

On tuosta varmaan tiedotetta tullut, mutta on mennyt ohi.
 
Voisko joku vielä valistaa, että mitä tuo spending limit -varoitus tarkoittaa, kun mä tahtoisin ymmärtää että se on jokin päiväkohtainen maksurajoite. Vai tuleeko teillä näyttö lukittuina yli 50€ maksua vahingossa yrittäinelle sama viesti?
 
Voisko joku vielä valistaa, että mitä tuo spending limit -varoitus tarkoittaa, kun mä tahtoisin ymmärtää että se on jokin päiväkohtainen maksurajoite. Vai tuleeko teillä näyttö lukittuina yli 50€ maksua vahingossa yrittäinelle sama viesti?
Jos nyt tarkoitat, niin siellä voi olla jotain häikkää koska ei mennyt itselläni edes mitkään ostot läpi.
 

Kiitos eli siis seuraavat kortit:

Aktia
American Express
Bank of America
Curve
Danske Bank
Edenred (Ticket Restaurant -kortit)
EnterCard
iCard
Komplett Bank
Monese
N26
Nordea
Paysera
Revolut
SAS
ST1
TransferWise
Viva Wallet
Zen.com

Ei kovin hääppöinen valikoima, kun puuttuu suurista OP, kaikki Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Norwegian jne. Samalla Apple puskee tuota Apple Payn käyttöönottoa jokaisen päivityksen yhteydessä.
 
Voisko joku vielä valistaa, että mitä tuo spending limit -varoitus tarkoittaa, kun mä tahtoisin ymmärtää että se on jokin päiväkohtainen maksurajoite. Vai tuleeko teillä näyttö lukittuina yli 50€ maksua vahingossa yrittäinelle sama viesti?

Joo meinasi ostokset jäädä tänään Prisman kassalle eikä tietenkään muuta korttia mukana. Onneksi tajusin, että on Apple Payssa Komplett myös suoraan korttina eikä vain Curven kautta. 5€ ostos suutarilla tämän jälkeen meni läpi kun meni Curve Cashista automaattisesti eikä kortilta, joten emt mikä vikana?

Ei taas varsinaista luottamusta herätä. Liittyyköhän Brexittiin? Siirtyikö Curvekin Liettuaan tms.?
 
Toimiiko tuo Crypto.comin cashback noista netflixeistä ja amazon primestä? Vois ottaa ihan sitä varten ko. kortin.

Saako referalilla jotain hyötyä? Jos saa, niin voi heittää yv:llä.
 
Ei kovin hääppöinen valikoima, kun puuttuu suurista OP, kaikki Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Norwegian jne. Samalla Apple puskee tuota Apple Payn käyttöönottoa jokaisen päivityksen yhteydessä.
Tästä kannattaa valittaa omalle pankilleen jos ei tarjoa kyseistä maksuvaihtoehtoa.
 
Tapahtuu vähän outoja Curvella:

Yritin eilen aamulla tehdä tilausta Curvella Verkkokaupasta ja vaihdoin Curven maksukortiksia Bank Norwegian Visan koska pääkortin (Komplett Bank) luottoraja on täynnä eikä maksu ole mennyt eteenpäin näin pyhinä. Maksun vahvistus failaa kokoajan ja näyttäisi aina vaan yrittävän ottaa rahoja Komplettin kortilta vaikka olen vaihtanut sovelluksella maksukortiksit Norskin kortin. Curven kortilla maksut menevät oikein esimerkiksi kaupassa, mutta tilausta en saa menemään läpi Verkkokaupassa koska yrittää käyttää Kompletin korttia, jolla ei katetta. Sen jälkeen sovellukseen tulee ilmoitus "It looks like you have reached your card limit. Contact support team".
Virheilmoitushan on sinänsä oikein, mutta en ymmärrä miksi se yrittää ottaa rahaa tuolta Kompletin kortilta vaikka Noskin kortti valittuna. Sen jälkeen poistin Kompletin kortin ja odotin 24h ja yritin samaa mutta poistonkin jälkeen tulee sama virheilmoitus ja yrittää ottaa rahaa Kompletin kortilta vaikka sitä ei ole enää edes sovelluksessa :lol: Curven limiteistä ei ole kiinni, koska päiväkohtaista jäljellä 2400€ ja vuositaista 1,6m€.

Lopuksi sitten Norskin kortilla ihan normaalisti tilaus läpi.
 
Tästä kannattaa valittaa omalle pankilleen jos ei tarjoa kyseistä maksuvaihtoehtoa.

Kyllähän siihen varmaan jokin syy on, miksi pankit pääosin tukee vain Google Pay:ta, muttei Applen vastaavaa... Enkä ihmettelisi vaikka se syy olisi jokin Applen kanssa toimimisen vaikeus tai jokin rajoittuneisuus, Apple kun ei ole tunnettu helppoudesta tai yhteensopivuudesta.
 
Apple vaatii provikan jokaisesta maksusta, mutta varmaan Googlekin vaatii? Onko Applen vaatima provikka liian iso?
 
Kyllähän siihen varmaan jokin syy on, miksi pankit pääosin tukee vain Google Pay:ta, muttei Applen vastaavaa... Enkä ihmettelisi vaikka se syy olisi jokin Applen kanssa toimimisen vaikeus tai jokin rajoittuneisuus, Apple kun ei ole tunnettu helppoudesta tai yhteensopivuudesta.
Suurin syy taitaa olla tuo Applen ottama provisio ja se, että ei ole sellaista yksittäistä yhtenäistä sopimusta vaan jokaisen pankin tulee neuvotella säännöt ja palkkiot Applen kanssa. Eli pankki A voi pystyä neuvottelemaan paremman diilin kuin pankki B. Sitten on tietysti ihan ymmärrettävästi pankeilla haluttomuutta luopua siitä pienestä osasta, kun korttiprovisiot ovat muutenkin niin pieniä suomessa. Muualla tämä ei ole niin iso ongelma, koska korttiprovikat ovat huomattavasti isommat, joten niistä on helpompaa luovuttaa pikkusiivu kolmannelle osapuolelle.

Tietääkseni Google ottaa tuosta myös oman, mutta se on luultavasti yhtenäinen ja sopimus on huomattavasti "yksinkertaisempi" ja nopeammin neuvoteltavissa. Mitään sen tarkempaa dataa ei näistä soppareista ole tarjota, kun ne eivät julkista tietoa ole.
 
S-Pankki on taas keskittynyt Mobilepayhin.. saa nähdä pitäytyvätkö itsepäisesti pelkästään siinä, vai tulisko jossain vaiheessa Apple/Google pay mahdollisuutta. En kyllä pidätä hengitystä sen suhteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom