Mobiilimaksaminen kaupan kassalla


EU:n maksupalveludirektiivi muuttaa maksamista Neste-äpissä 1.1.2021 alkaen
EU:n toinen maksupalveludirektiivi (Payment Services Directive 2, PSD2) muuttaa Neste-äpin kautta tapahtuvaa maksamista. Direktiivi edellyttää sitä, että mobiilimaksun käyttäjä tunnistetaan vahvalla tunnistautumisella pankin myöntämien pankkitunnusten avulla. Lakimuutoksen tarkoituksena on asiakastietojen sekä maksamisen turvallisuuden takaaminen.

Mitä muutos tarkoittaa Neste-äpissä?

Direktiivin käyttöönoton myötä vahva tunnistautuminen vaaditaan entistä useammin kun maksuvälineenä on pankki- tai luottokortti. Päätöksen vahvan tunnistautumisen tarpeesta tekee aina pankki, ei Neste.

Vahva tunnistautuminen pyydetään pääsääntöisesti yli 30 euron ostoissa.
Alle 30 euron ostoissa vahvaa tunnistautumista ei välttämättä pyydetä, mutta pankki tekee päätöksen onko käyttäjän tunnistaminen tarpeen. Kuitenkin vahva tunnistautuminen tulee pakolliseksi myös pienten ostojen kohdalla kun kyseessä on kuudes peräkkäinen osto ilman tunnistautumista tai aiempien ostojen yhteenlaskettu summa täyttää 100 euroa
.

Mitäs helvettiä nyt taas. Pilaako tuo PSD2 nyt sitten tän hienosti alkaneen mobiilimaksamisen kun välillä pitää alkaa pankin appia aukomaan ja vahvistelemaan tunnistautumista. :facepalm:

Voi elämän kevät että on taas viisasta porukkaa tuolla EUssa.
 



Mitäs helvettiä nyt taas. Pilaako tuo PSD2 nyt sitten tän hienosti alkaneen mobiilimaksamisen kun välillä pitää alkaa pankin appia aukomaan ja vahvistelemaan tunnistautumista. :facepalm:

Voi elämän kevät että on taas viisasta porukkaa tuolla EUssa.
Näinhän tuo tulee menemään näillä ABC mobiileilla yms jotka eivät ole osa "lähimaksamista".
 
@Juha Uotila No nuo tankkausappit on paras keksintö sitten siivutetun leivän. Meinaako ne EUn viisaat virkamiehet, että on turvallisempaa tökätä kortti skimmattavaksi automaattiin, kuin lämpimästä autosta avata tankkausappi, johon siis kerran tunnistauduttu mobiilipankilla. Tuohonhan oltais voitu vaatia, että mikäli puhelimen lukitusmenetelmät/biometriset tunnistetiedot muuttuu, niin uusi tunnistautuminen. Eihän se sen turvallisempi se mobiilipankkikaan ole, jos siinä sormenjälkeä käyttää.

Toisekseen käsittäisin että nämä kattaa myös Curvet ja PayPalit jne. jotka itse tunnistaa asiakkaan ja veloittavat korttia. Toivottavasti joku todistaa minut vääräksi. :sad:
 
@Juha Uotila No nuo tankkausappit on paras keksintö sitten siivutetun leivän. Meinaako ne EUn viisaat virkamiehet, että on turvallisempaa tökätä kortti skimmattavaksi automaattiin, kuin lämpimästä autosta avata tankkausappi, johon siis kerran tunnistauduttu mobiilipankilla. Tuohonhan oltais voitu vaatia, että mikäli puhelimen lukitusmenetelmät/biometriset tunnistetiedot muuttuu, niin uusi tunnistautuminen. Eihän se sen turvallisempi se mobiilipankkikaan ole, jos siinä sormenjälkeä käyttää.

Toisekseen käsittäisin että nämä kattaa myös Curvet ja PayPalit jne. jotka itse tunnistaa asiakkaan ja veloittavat korttia. Toivottavasti joku todistaa minut vääräksi. :sad:
Tämä koskee siis palveluita jotka käyttävät "jonkinlaista" verkkokauppaa taustalla. Eli juurikin nämä tankkausapit ja mahdolliset erilliset sovellukset, joihin PSD2 tulee jatkossa vaatimaan vahvan tunnistautumisen. Loppu riippuu sitten pankista ja palvelusta miten usein noita mahdollisia kyselyitä tulee.

Korttimaksuihin tällä ei ole vaikutusta (google pay, apple pay jne) koska niissä todennus tapahtuu sormenjäljellä/pin koodilla/tms vahvalla tunnistautumisella.
 
Tämä koskee siis palveluita jotka käyttävät "jonkinlaista" verkkokauppaa taustalla. Eli juurikin nämä tankkausapit ja mahdolliset erilliset sovellukset, joihin PSD2 tulee jatkossa vaatimaan vahvan tunnistautumisen. Loppu riippuu sitten pankista ja palvelusta miten usein noita mahdollisia kyselyitä tulee.
Ok. Silti huono juttu, vaikka rajoittuisi "vain" noihin.

Voisitko kuitenkin vielä laittaa jotain linkkiä tai lähdettä, ettei tule vaikuttamaan esim. Curven tai PayPalin käyttöön? Koska en itse näe juurikaan eroa näissä esimerkeissä:
1) ABC mobiili: Liitä luottokortti -> sovellus ohjaa pankin tunnistautumissivulle -> tunnistaudu pankin hyväksymällä menetelmällä -> Maksa ABC mobiililla -> ABC mobiili veloittaa kortiltasi maksun
2) Curve: Liitä luottokortti -> sovellus ohjaa pankin tunnistautumissivulle -> tunnistaudu pankin hyväksymällä menetelmällä -> Maksa Curven kortilla (GPay, ApplePay, jne.) -> Curve veloittaa kortiltasi maksun
3) PayPal: Liitä luottokortti -> sovellus ohjaa pankin tunnistautumissivulle -> tunnistaudu pankin hyväksymällä menetelmällä -> Maksa PayPalilla -> PayPal veloittaa kortiltasi maksun

Kaikissa kolmessa esimerkissäni kolmas osapuoli toimii maksun välittäjänä ja veloittaa luottokorttiasi. Mutta jos Curve ja PayPal on turvassa tuolta PSD2 perseilyltä, hyvä niin.
 
Ok. Silti huono juttu, vaikka rajoittuisi "vain" noihin.

Voisitko kuitenkin vielä laittaa jotain linkkiä tai lähdettä, ettei tule vaikuttamaan esim. Curven tai PayPalin käyttöön? Koska en itse näe juurikaan eroa näissä esimerkeissä:
1) ABC mobiili: Liitä luottokortti -> sovellus ohjaa pankin tunnistautumissivulle -> tunnistaudu pankin hyväksymällä menetelmällä -> Maksa ABC mobiililla -> ABC mobiili veloittaa kortiltasi maksun
2) Curve: Liitä luottokortti -> sovellus ohjaa pankin tunnistautumissivulle -> tunnistaudu pankin hyväksymällä menetelmällä -> Maksa Curven kortilla (GPay, ApplePay, jne.) -> Curve veloittaa kortiltasi maksun
3) PayPal: Liitä luottokortti -> sovellus ohjaa pankin tunnistautumissivulle -> tunnistaudu pankin hyväksymällä menetelmällä -> Maksa PayPalilla -> PayPal veloittaa kortiltasi maksun

Kaikissa kolmessa esimerkissäni kolmas osapuoli toimii maksun välittäjänä ja veloittaa luottokorttiasi. Mutta jos Curve ja PayPal on turvassa tuolta PSD2 perseilyltä, hyvä niin.
Ei mulla juurikaan suoranaisesti noihin liittyvää linkitystä ole, mutta hyviä tietopläjäyksiä löytyy näistä:

Verkkokauppoihin tulee siis pakolliseksi tuo SCA eli verkko-ostokset tulee vahvistaa (3D Secure/verified by visa jne). Curve on edelleen kortinmyöntäjä joten sillä tehdyt maksut ovat normaaleja korttimaksuja tapahtui ne sitten Apple Pay:n tai Google Pay:n, tai fyysisen kortin kautta.

ABC-mobiili/Neste appi yms käyttävät taustalla ihan normaalia verkkokaupparatkaisua jonka kautta nuo veloitukset reititetään -> SCA/PSD2 vaatimukset astuvat voimaan.


EDIT: Paypalin osalta en osaa kyllä suoraan sanoa miten tuo tulee menemään
 
Ei mulla juurikaan suoranaisesti noihin liittyvää linkitystä ole, mutta hyviä tietopläjäyksiä löytyy näistä:

Verkkokauppoihin tulee siis pakolliseksi tuo SCA eli verkko-ostokset tulee vahvistaa (3D Secure/verified by visa jne). Curve on edelleen kortinmyöntäjä joten sillä tehdyt maksut ovat normaaleja korttimaksuja tapahtui ne sitten Apple Pay:n tai Google Pay:n, tai fyysisen kortin kautta.

ABC-mobiili/Neste appi yms käyttävät taustalla ihan normaalia verkkokaupparatkaisua jonka kautta nuo veloitukset reititetään -> SCA/PSD2 vaatimukset astuvat voimaan.


EDIT: Paypalin osalta en osaa kyllä suoraan sanoa miten tuo tulee menemään
Paypal on myös lisensoitu luottolaitos, joten eroaa aika paljon jostain bensanmyyjästä.
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. on 5. päivänä huhtikuuta 1993 annetun rahoitusalan lain muutetun 2 §:n mukaisesti lisensoitu luxemburgilainen luottolaitos ja on Luxemburgin valvontaviranomaisen, Commision de Surveillance du Secteur Financierin, valvonnassa. Yhtiön sääntömääräinen kotipaikka on Luxemburgissa (L-1150).
 
On muuten hieman hassua, että kännykkäliittymällä voi jatkossakin maksaa mm. matkalippuja ja pysäköintiä, mutta ei sähköauton latausta. Veikkaisin, että aika iso osa käytöstä menisi 50e/300e maksujen sisään.
 
Toimiiko Samsung Pay enää Curvella? Jotain keskustelua näin että nykyään estää lisäämisen...
Tätä yritin tänään ja Samsung Pay ilmoitti että ei tueta korttia. Tätä varten just hommasi curven. Jos Watch 3:llä haluaa maksaa, onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin Samsung Pay?
Nordean korttiin pitäisi olla tili Ruotsissa.
Hankin ihan tätä varten Dansken tai Handelsbanken kortin tai sitten laitan tuon 400€ kellon kaapin pohjalle. VMP!!
 
Curve kyllä toimii Samsung Payssä, mutta vain tietyillä kortti sarjoilla tällä hetkellä.
 
Tätä yritin tänään ja Samsung Pay ilmoitti että ei tueta korttia. Tätä varten just hommasi curven. Jos Watch 3:llä haluaa maksaa, onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin Samsung Pay?
Nordean korttiin pitäisi olla tili Ruotsissa.
Hankin ihan tätä varten Dansken tai Handelsbanken kortin tai sitten laitan tuon 400€ kellon kaapin pohjalle. VMP!!
Sulla onm varmaan uusi Curve? Niitä ei valitettavasti nyt saa liitettyä Samsung Payhyn, vanhat UK binillä olevat kortit toimii yhä siinä.
 
Onko tämä nyt helvetti totta, että mobilepayssä pitää nykyään autentikoitua ensin mobilepayhin ja sitten vielä vahvistaa verkkopankkitunnuksilla maksutapahtuma? Tilasin äsken lättyjä ja maksoin mobilepayllä kokonaissumma oli 41,50EUR ja tuplasti piti itsensä autentikoida. Erittäin epäkäytännöllistä hidasta ja takkuista verrattuna entiseen.

Onko Apple Pay ja Google Pay tämän uuden PSD2-sekoilun ulkopuolella? Miten nämä eroavat Mobilepaysta, jossa autentikointi tehdään myös PIN-koodilla, sormenjäljellä tai FaceID:llä.
PSD2 muutokset ei koske Apple/Google play:tä.
 
Koska nuo vastaa käytännössä suoraa korttimaksua mitä mobilepay ei ole. Mobilepay on purkkaviritys. Ethän kaupan kassallakaan tunnustaudu pankkitunnuksilla kortilla maksaessa vaan pin-koodi riittää tunnistautumiseen.
Tässä oli kyseessä verkkokauppa käyttävä ostos eli ei liity muuhun kuin siihen että se mistä tuote ostetaan on verkkokauppa ja maksu tapahtuu tuon verkkokaupan protokolla käyttäen.

Kyseessä on siis normaali verkkokaupan verkko-ostos vaikka maksutapana on mobilepay.
 
Tässä oli kyseessä verkkokauppa käyttävä ostos eli ei liity muuhun kuin siihen että se mistä tuote ostetaan on verkkokauppa ja maksu tapahtuu tuon verkkokaupan protokolla käyttäen.

Kyseessä on siis normaali verkkokaupan verkko-ostos vaikka maksutapana on mobilepay.
Eikö kaupan kassallakin voi ihan yhtä hyvin joutua tunnistautumaan nyt, kun muutos tuli jos mobilepayta käyttää? Apple pay ja Google payssa taas ei niin pitäisi käydä? Ei toki tähän kyseiseen tapaukseen liity vaan yleisesti.
 
Eikö kaupan kassallakin voi ihan yhtä hyvin joutua tunnistautumaan nyt, kun muutos tuli jos mobilepayta käyttää? Apple pay ja Google payssa taas ei niin pitäisi käydä? Ei toki tähän kyseiseen tapaukseen liity vaan yleisesti.
Ei voi koska silloin käytetään mobilepay vahvaa tunnistautumista
 
Tuollakin MP linkissä puhutaan vain verkkokauppojen ostoksista ja siihen liittyvästä vahvasta tunnistautumisesta.
 
Curven 10 000 £/vuosi raja tuli täyteen ja kyselin että mitäs nyt. Nostivat sitten näköjään 1,4 miljoonaan puntaan rajan samantien. No eipähän tule rajat ihan heti vastaan.
Nämä nousivat jo yleisesti joulukuun alkupuolella, josta oli keskustelua Curven käyttäjäosiossa. Esim. minulla nousi silloin rajat automaattisesti 1,6 miljoonaan euroon vuosikäyttö ja päiväkäyttö muistaakseni yli 5000 eur. Samalla myös automaatin nostorajat nousivat muistaakseni 1200 euroon päivässä ja joku 50 t vuodessa. En ole varma jäikö tämä pysyväksi, vai liittyikö Curven joulukampanjointiin. Samalla sain jatkettua Curven cashback-ohjelmaa kolmella kuukaudella lisää (sininen kortti), josta se olisi juuri loppunut.
 
Onko tietoa jos maksaa Paypalilla joka käyttää Curvea ja siitä sitten omaan pankkiin, miten nuo näkyy omassa pankissa? eli siis pitääkö Curven takia olla sallittu maksualueena miten iso vai riittääkö Suomi?
 
@timop Näkyy omassa pankissa Curven maksuna ja siellä on joku tunniste. Esim. CRV-PayPal1234.

Curve toimii Latviasta käsin nykyään, mutta käsitellään verkkomaksuna. Kokeilemalla selviää.
 
Onko tietoa jos maksaa Paypalilla joka käyttää Curvea ja siitä sitten omaan pankkiin, miten nuo näkyy omassa pankissa? eli siis pitääkö Curven takia olla sallittu maksualueena miten iso vai riittääkö Suomi?
No ei tietenkään pelkkä Suomi riitä. Eihän se riitä siinäkään tapauksessa jos suoraan omalla kortilla paypalia käyttäisit.
 
No ei tietenkään pelkkä Suomi riitä. Eihän se riitä siinäkään tapauksessa jos suoraan omalla kortilla paypalia käyttäisit.
Onko tämä fakta? Käsittääkseni tuo maksualue tarkoittaa fyysistä maksamista, eli skimmatulla kortilla ei voi ostella Italiassa. Aika erikoista, jos maksualue pätee myös verkkomaksamiseen. :hmm:
 
nokun, ennen riitti. oli siis vielä viime kesänä Nordealle että intenet ostokset sallittu ja kortin maa-alue vain Suomi. sitten Paypal muutti jotain ja maksutapahtumat on kuten maksupäätteellä eli piti sallia koko maailma. no sallin että automaattiset maksut menisi (netflix/google jne paypalin kautta) Nordea nyt aina välillä kuittailee että olet sallinut koko maailman alueeksi.. selvittelin tätä paypalin ja Nordean kanssa, molemmat syytti toisiaan..
ajattelin että Curvella saisi tämän ohitettua.
 
No ei tietenkään pelkkä Suomi riitä. Eihän se riitä siinäkään tapauksessa jos suoraan omalla kortilla paypalia käyttäisit.
Danskella ainakin toimii siten, että kortissa on sallittu Internet ostot, mutta maa rajoituksena on edelleen Suomi. Ja tuossa pari päivää sitten ostin Steamistä pelin ja ongelmitta meni ainakin se läpi, loppukuusta tulossa Netflix, niin näkee toimiiko sekin edelleen vanhaan tapaan.

Eli taitaa olla jälleen eroja pankkien toiminnassa, todella selkeää asiakkaiden kannalta :)
 
Ei nyt ihan tähän triidiin kuulu mutten parempaakaan löytänyt. Maksoin mobilepaylla toiselle henkilölle summan. Mobilepayssa näkyy ihan oikein ja yksi maksu kuten kuuluukin, mutta osuuspankin tilillä josta tuo siis menee on tuplana tuo veloitus. Eikä ole siis katevarauksia kumpikaan vaan ihan oikrita veloituksia.

Täytyy nyt johonkin olla yhteydessä, mutta onko oikea taho mobilepay vaiko pankki?

Muilla käynyt samaa? En taida tuota enää kyllä uskaltaa käyttää. Vastaanottaja on saanut maksun vain kerran, onneksi tässä tapauksessa vastaanottaja on siis vaimo niin helppo näitä tarkistella.
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt ihan tähän triidiin kuulu mutten parempaakaan löytänyt. Maksoin mobilepaylla toiselle henkilölle summan. Mobilepayssa näkyy ihan oikein ja yksi maksu kuten kuuluukin, mutta osuuspankin tilillä josta tuo siis menee on tuplana tuo veloitus. Eikä ole siis katevarauksia kumpikaan vaan ihan oikrita veloituksia.

Täytyy nyt johonkin olla yhteydessä, mutta onko oikea taho mobilepay vaiko pankki?

Muilla käynyt samaa? En taida tuota enää kyllä uskaltaa käyttää. Vastaanottaja on saanut maksun vain kerran, onneksi tässä tapauksessa vastaanottaja on siis vaimo niin helppo näitä tarkistella.

Tämmöinen uutinen tuli vastaan. Ei toki vastaa sun kysymyksiin, mutta huojentaa varmaan tieto, ettet ole ainut.
 
Eli vastaanottaja on saanut normimaksun, mutta tiliä veloitettu kahdesti. Mihin siis tuplana maksettu raha meni? Seuraa rahoja
 
Ei nyt ihan tähän triidiin kuulu mutten parempaakaan löytänyt. Maksoin mobilepaylla toiselle henkilölle summan. Mobilepayssa näkyy ihan oikein ja yksi maksu kuten kuuluukin, mutta osuuspankin tilillä josta tuo siis menee on tuplana tuo veloitus. Eikä ole siis katevarauksia kumpikaan vaan ihan oikrita veloituksia.

Täytyy nyt johonkin olla yhteydessä, mutta onko oikea taho mobilepay vaiko pankki?

Muilla käynyt samaa? En taida tuota enää kyllä uskaltaa käyttää. Vastaanottaja on saanut maksun vain kerran, onneksi tässä tapauksessa vastaanottaja on siis vaimo niin helppo näitä tarkistella.

Tämmöinen uutinen tuli vastaan. Ei toki vastaa sun kysymyksiin, mutta huojentaa varmaan tieto, ettet ole ainut.
En kyllä stressais yhtään. 10-20 vuotta oon hölmöillyt kaikkea nettimaksua euroopassa ja vähän pidemmällekin, ja tunnetut pankit/palvelut on suojannut aika hyvin. Jos häiritsee mielenrauhaa, niin laita pankille ja mobilepaylle erikseen asiakaspalveluun viestiä. Yleensä noi korjautuu omia aikojaan. Ylimääräisiä hyvityksiä karhuaisin vaan vaimolta luonnossa.
 
MobilePaylle tuosta voi viestiä laittaa, mutta eiköhän sieltä tule joku geneerinen vastaus, että vika tiedossa ja tilannetta korjataan ja rahat palautetaan mahdollisimman pian.
 
Täytyy nyt johonkin olla yhteydessä, mutta onko oikea taho mobilepay vaiko pankki?

Korttimaksuhan tuo on, joten menee niin, että ensin ollaan yhteydessä veloittajaan (eli tässä tapauksessa Mobilepay) ja vasta sitten, jos asia ei sitä kautta ratkea, ollaan yhteydessä kortin myöntäjään (pankkisi). Pankki ei välttämättä käsittele korttireklamaatiota, jos et ole ensin yrittänyt ratkaista asiaa veloittajan kanssa.
 
Korttimaksuhan tuo on, joten menee niin, että ensin ollaan yhteydessä veloittajaan (eli tässä tapauksessa Mobilepay) ja vasta sitten, jos asia ei sitä kautta ratkea, ollaan yhteydessä kortin myöntäjään (pankkisi). Pankki ei välttämättä käsittele korttireklamaatiota, jos et ole ensin yrittänyt ratkaista asiaa veloittajan kanssa.
Kyseessähän ei ole korttiveloitus vaan "tilisiirto"
 
Kyseessähän ei ole korttiveloitus vaan tilisiirto

Minulla on Mobilepayssa visa-maksukortin numero, jolta maksu veloitetaan, mutta näköjään sinne voi laittaa pankkitilinkin, mitä en tiennyt. En tiedä, mikä on kysyjän tilanne. Veloittajaan kuitenkin olisin ensin joka tapauksessa ensisijaisesti yhteydessä, oli sitten maksukortti tai tilinumero kyseessä.
 
Ei nyt ihan tähän triidiin kuulu mutten parempaakaan löytänyt. Maksoin mobilepaylla toiselle henkilölle summan. Mobilepayssa näkyy ihan oikein ja yksi maksu kuten kuuluukin, mutta osuuspankin tilillä josta tuo siis menee on tuplana tuo veloitus. Eikä ole siis katevarauksia kumpikaan vaan ihan oikrita veloituksia.

Täytyy nyt johonkin olla yhteydessä, mutta onko oikea taho mobilepay vaiko pankki?

Muilla käynyt samaa? En taida tuota enää kyllä uskaltaa käyttää. Vastaanottaja on saanut maksun vain kerran, onneksi tässä tapauksessa vastaanottaja on siis vaimo niin helppo näitä tarkistella.

et ole ainut näköjään

 
Ok, no täytyy ottaa mobilepayhyn yhteyttä jos ei ole rahat tänään takaisin tilillä. Taidan poistaa sovelluken nyt lopullisesti, melkoista kusetusta ja jos olisi tili mennyt miinukselle niin varmaan pankilta sakot ja mobilepay olisi levitellyt käsiään.
 
Liekö Mobilepayn väki vihdoin herännyt siihen että kyseisellä sovelluksella kassalla maksaminen onnistuu ehkä kerran kymmenestä yrityksestä.
Mutta koska sovelluskehitys ei ole ilmaista, niin se rahoitetaan sitten näillä tuplavelotuksilla.
 
Ok, no täytyy ottaa mobilepayhyn yhteyttä jos ei ole rahat tänään takaisin tilillä. Taidan poistaa sovelluken nyt lopullisesti, melkoista kusetusta ja jos olisi tili mennyt miinukselle niin varmaan pankilta sakot ja mobilepay olisi levitellyt käsiään.
Eipä näy rahoja vieläkään vaikka viimeistään tänään piti näkyä.

Olisi sinänsä mielenkiintoista tietää missä rahat ovat, eli kun minulta on lähtenyt tupla maksu ja vastaanottaja sai vain sen mitä pitikin niin puolet on siis jossain.

Jos virhe olisi ollut toisinpäin niin veikkaan että joku taho olisi tullut hakemaan minulta omiaan pois jo väkisin kauan sitten, mutta kun asiakkaalta viedään rahat niin firmaa ei juuri näytä kiinnostavan. Facessa vaan kirjoitellaan että sori kun vietiin rahat, palautetaan ehkä joskus jos jaksetaan.
 
Liekö Mobilepayn väki vihdoin herännyt siihen että kyseisellä sovelluksella kassalla maksaminen onnistuu ehkä kerran kymmenestä yrityksestä.
Mutta koska sovelluskehitys ei ole ilmaista, niin se rahoitetaan sitten näillä tuplavelotuksilla.
Itse olen taas todennut, että mobilepay on viime viikkoina toiminut kun junan vessa. Ei ole ollut kuukauteen mitään ongelmia vaikka käytän lähes päivittäin.
 
Android-käyttäjiäkö kiusataan edelleen Pivolla vai saisiko OP otettua GPayn käyttöön samalla? Voisin harkita siirtoa takaisin OP:lle, jos tässä onnistuvat.
 
Android-käyttäjiäkö kiusataan edelleen Pivolla vai saisiko OP otettua GPayn käyttöön samalla? Voisin harkita siirtoa takaisin OP:lle, jos tässä onnistuvat.
Ainakin toistaiseksi "aina toimiva" Pivo on OP:n valinta Android puolella.
 
Uskoisin, että Apple Payn myötä oletettavien hyvien kokemusten myötä tuki laajenee myös Androidin puolelle.
 
Vielä vähän aikaa sitten OP oli kovin omaa systeemiään kehittämässä (vai oliko se nyt tuo Pivo) ja Apple Pay oli ehdoton ei. Onneksi nyt näin tällä kertaa. Parasta kun maksaminen ei toimi kassalla ja kaksi kassillista tavaraa odottaa jotain taikatemppua.
 
Sitten kun S-Pankki vielä ymmärtäisi hylätä tuon MobilePay virityksen ja siirtyä tukemaan noita Google ja Apple payta. Tuli nimittäin viime viikolla tilanne josssa lompakko unohtui ja yritin sitten ratkaista tilanteen Mobile Paylla niin sama homma kuin aiemminkin. Pääte ikäänkuin löytyy ja sovellus vain välkyttää etsimistä/jotain muuta 1000 kertaa sekunnissa. Kaikki peruskikat kokeilin siinä kohtaa, yritin myös painaa kortinlukijan BT nappia, kunnes luovutin ja sanoin että tulen pian takaisin maksamaan lompakon kera. Onneksi kauppa on tien toisella puolella kodista :D

Viime vuonna taisin lähettää S-Pankille aiheesta palautetta jälleen epäonnistuneiden yritysten jälkeen niin vastaus oli luokkkaa "Kiitos palautteestasi. Pankit ottavat palveluita käyttöön omalla aikataulullaan. T: S-Pankin asiakaspalvelu"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 420
Viestejä
4 507 243
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom