Luottokortit

Millaisilla spekseillä tuli 3500€? Vuositulot ja velan määrä about?

Itsellä 60k vuositulot ja asuntovelkaa noin 80k.

Mulle Komplettin arpakone laittoi 3000€ luottorajan noin 30% pienemmillä tuloilla ja 50% suuremmilla veloilla...
 
Mulle Komplett arpoi 1000€ luottorajaksi. Netto reilu 2keur ja oma osuus asuntolainasta n. 40keur.

En tiedä näkevätkö muut olemassa olevat kortit? Kompletin kortti on neljäs luottokortti.. Näistä tosin vain Komplett ja Norski aktiivisessa käytössä
 
En tiedä näkevätkö muut olemassa olevat kortit? Kompletin kortti on neljäs luottokortti.. Näistä tosin vain Komplett ja Norski aktiivisessa käytössä

Eikös se alempi ruksi koskenut juuri tuota, ja ilman sitä ei anomus lähtenyt eteenpäin.
 
Jännä tuo Komplettin arpominen kyllä. Vaikuttaisi olevan aivan hatusta revittyä hommaa.

Itse kokeilin taas viikko sitten ja hylsy suoraan. Lienevät jo blokanneet kun useamman kerran keväällä / kesällä koittanut. Mutta jos tosiaan näkevät muut kortit ja velkaakin pitäisi olla, kaatuu itsellä tuo siihen. Kortteja on valmiiksi muutama eikä velkaa niin kyllä sillä varmasti surkean asiakkaan leiman saa jos kaivataan järkyttävien korkojen maksajaa.

Kai se bonuspuoli vähän kiinnostaisi mutta muutoin ei kyllä oikeasti tarvetta ole. Norski + curve on ollut tämän vuoden ehdottomasti käytetyin yhdistelmä. k-plussa masterin tunnuslukua en edes muista, op visaa käytän joskus, s-visa on varalla ja kait joku muukin vielä oli hätävarana. Lupaavasti en edes löytänyt joten hyvässä tallessa on kyllä.

Taidan kostoksi korottaa norskin luottorajaa.
 
En tiedä näkevätkö muut olemassa olevat kortit? Kompletin kortti on neljäs luottokortti..

Näkee ne joo.
Mulla on vanhankin pankin kortit vielä aktiivisena lainan siirron jälkeen joten aktiivisia kortteja oli 6 kpl ennen Komplettia, ei tuntunu haittaavan.. Taitavat vaan laskea luottorajaa korottavaksi tekijäksi, toisin kuin tavalliset pankit.
 
Näkee ne joo.
Mulla on vanhankin pankin kortit vielä aktiivisena lainan siirron jälkeen joten aktiivisia kortteja oli 6 kpl ennen Komplettia, ei tuntunu haittaavan.. Taitavat vaan laskea luottorajaa korottavaksi tekijäksi, toisin kuin tavalliset pankit.
Viiteten edellä olevaan viestiini kokeilin Norskille luottorajan nostoa mutta suora hylky sieltä napsahti.
Eli liekö siellä tuo korttien määrä vaikuttavan negatiivisesti sitten. Kortin hakemishetkestä ainoat muutokset ovat kuitenkin tulotason pieni nousu ja pari credittiä lisää.
 
Komplettin kortti saapui viimein noin pari viikkoa tilauksesta ja eka maksu tehty sekä appi ladattu. Norski jääköön varalle, toivottavasti joskus pääsee sinne kertyneet pisteet käyttämään.

Appi vaikuttaa riittävän hyvältä, että voi seurata käyttöä ja kertymää.
 
Laitoin Komplettille huvikseni hakemuksen, ja 2000 euron luottorajan tarjosivat. Seuraavana päivänä kuitenkin laskivat sen 1000 euroon, vaikka en ollut palkkaani suurennellut/vähätellyt. Noh, riittää sekin bonuksien keräilyyn. :smoke:
 
Viiteten edellä olevaan viestiini kokeilin Norskille luottorajan nostoa mutta suora hylky sieltä napsahti.
Eli liekö siellä tuo korttien määrä vaikuttavan negatiivisesti sitten. Kortin hakemishetkestä ainoat muutokset ovat kuitenkin tulotason pieni nousu ja pari credittiä lisää.

Itsellä kävi vähän vastaavanlainen skenaario tässä joku aika sitten. Koitin anoa Komplettin korttia, ja vähän sen jälkeen Norskille korotusta. Molemmista hylsy.

En ole keksinyt muuta selitystä, kuin että algoritmin mielestä olen vakaatuloisena ja velattomana huono asiakas heille, tai sitten muutenvaan päätynyt johonkin mustalle listalle :sad:

Vai liekkö sitten yleisesti ottaen vaikeutunut tuo luottorajan nosto Norskilla, kun muistelisin että muutama vuosi takaperin porukka puhui vielä miten mobiiliappillä sai luottorajan tappiin asti helposti?
 
Kysymys niille ketkä ovat rahoittaneet Gigantti ostoksen Aktiivirahan turvin, oletteko saaneet tehtyjen kauppojen myötä etuseteleitä ?


Mitä isompi ostos, sitä arvokkaampi pitäisi edun olla, oma ostokseni oli 4K€ luokkaa eli etu olisi 100€+50€+10€.

Itse käytin siis tätä mahdollisuutta viime vuoden BF:na mutta etusetelit vieläkin odottavat tuloaan.

Olin yhteydessä Aktiivirahan asiakaspalveluun alkuvuodesta ja tuolloin lupasivat, että lähettävät ne oliko se nyt toisen tai kolmannen laskutuksen yhteydessä.

Tänään soitin sitten uudelleen ja selvisi että tuolloinen yhteydenotto on kylläkin rekisteröity mutta etuseteleistä ei ollut mainintaakaan.

"Jännityksellä" odotetaan tulisivatko sitten tällä kertaa ..
 
Eikö tuo Aktiiviraha ole vuosimaksullinen vaiko peräti kuukausimaksullinen?
 
Itsellä kävi vähän vastaavanlainen skenaario tässä joku aika sitten. Koitin anoa Komplettin korttia, ja vähän sen jälkeen Norskille korotusta. Molemmista hylsy.

En ole keksinyt muuta selitystä, kuin että algoritmin mielestä olen vakaatuloisena ja velattomana huono asiakas heille, tai sitten muutenvaan päätynyt johonkin mustalle listalle :sad:

Vai liekkö sitten yleisesti ottaen vaikeutunut tuo luottorajan nosto Norskilla, kun muistelisin että muutama vuosi takaperin porukka puhui vielä miten mobiiliappillä sai luottorajan tappiin asti helposti?
Onhan tuo hyvinkin pitkälti tosiaan yhtenevä kuvio omani kanssa. Aika mielenkiintoista mutta samaan selitykseen olen myös itse päätynyt.

Toisaalta en oikein ymmärrä sitä, miksi norski ei anna nostaa rajaa. On kuitenkin ollut se aktiivikäytössä oleva kortti, vaikkakaan raja ei vastaan toki ole tullut. Näin maallikkona ajattelisi "ai, se haluaa nostaa rajaa, varmaan joku isompi tarve tulossa tai haluu käyttää vaan meen korttia. No annetaan se sille kun kerran ei pelkästään koristeena pidä meen korttia. Jos vaikka saatas korotkin viimen". Ja taas asiakkaan kannalta "ei suurempaa limittiä, pidän siis jatkossakin selkärepullisen kortteja olemassa".

Muutoin tosiaan sama ajatus itsellä eli raja tappiin tuosta vaan ilman mitään sen suurempia ihmettelyjä.
Ja tosiaan, korttia hakiessa tuli 4k limitti, aikaisemmin en ole säätänyt mihinkään suuntaan.

Eikö tuo Aktiiviraha ole vuosimaksullinen vaiko peräti kuukausimaksullinen?
Tuo olisi selvinnyt ihan googlettamalla:
Kuukausimaksu. Päivää kohden 0,01 prosenttia luottosopimuksen mukaisesta luottorajasta luottosopimuksen
voimassaoloajalta, kuitenkin enintään 150 euroa vuodessa.

Eli nopealla päässälaskulla kolmisen euroa kuussa per tonni luottorajaa. Melko kallista siis.
 
S-Pankilla muuttuu vuoden alussa hinnasto, tulee muutoksia mm. luottokortin tilinhoitopalkkioon ;)
Uusi hinnasto julkaistanee tässä lähiviikkoina.
Sisäpiiritietoa siis...
No, selvinnee jossakin kohden mutta pystytkö luottamuksella tekkiläisille kertomaan, tuleeko perusmaksu?
 
En löytänyt valmista ketjua eri pankeille ja niiden palveluille, niin laitan tänne, kun kuitenkin liippaa aihetta. Jos parempi ketju on olemassa, niin pitää pyytää jotain modea siirtämään keskustelu sinne.

Tällainen uutinen tuli vastaan Nordeaa koskien:

Vaimolle tuli juuri viime viikolla Nordeasta tuollainen tekstiviesti jossa käskettiin ottamaan valokuva henkilökortista/passista ja toimittamaan se Nordealle, tai muuten sulkevat tilit. Olin ihan varma, että se on huono pila, tai huijausyritys, mutta kyllä ne ihan oikeasti Nordealla toimivat tuolla tavalla. Samaan aikaan mainostetaan, että huijausyritykset tunnistaa siitä, että pankista ei koskaan pyydetä tunnuksia tai muuta puhelimitse, mutta ilmeisesti tämä on nyt sitten kuitenkin ihan ok. Kaikkea sitä onkin. :D
 
Riippuu täysin pankista kauanko menee, mutta ensi vuonna ainakin osa pankeista siirtyy samaan toimintatapaan ja joskus tulevaisuudessa (vuosi-pari) vain henkilökortti/passi käy asioinnissa tiskillä. Kiittäkäämme huijareita ja EU:ta.
Siirtyy mihin toimintatapaan? Siihenkö että toimitetaan heikkolaatuisia puhelimella otettuja valokuvia passista jonkin epämääräisen tekstiviestin perusteella, jotta pankki ei laita tiliä sulkuun? Kyllä minä sen ymmärrän, että tiskillä varmistetaan henkilöllisyys, mutta tämä menee silti vähän yli ymmärryksen.

Varmaan taustalla on tallettaa käyttäjän henkilökortin kuva sinne pankin tietokantaan, jotta tiskillä voidaan sitten verrata sitä vastapäätä istuvaan asiakkaaseen tms, mutta kyllä tämä silti aiheuttaa enemmän kysymysmerkkejä kuin antaa vastauksia. Jos tämä on se tapa millä "pankki tuntee asiakkaansa", niin se asettaa kyllä koko verkkopankkitunnistuksen hieman kyseenalaiseksi.
 
Vaimolle tuli juuri viime viikolla Nordeasta tuollainen tekstiviesti jossa käskettiin ottamaan valokuva henkilökortista/passista ja toimittamaan se Nordealle, tai muuten sulkevat tilit. Olin ihan varma, että se on huono pila, tai huijausyritys, mutta kyllä ne ihan oikeasti Nordealla toimivat tuolla tavalla. Samaan aikaan mainostetaan, että huijausyritykset tunnistaa siitä, että pankista ei koskaan pyydetä tunnuksia tai muuta puhelimitse, mutta ilmeisesti tämä on nyt sitten kuitenkin ihan ok. Kaikkea sitä onkin. :D

Kuva passista/henkilökortista lähetetään pankille vahvalla sähköisellä tunnistautumisella, eli omapostin kautta. Pankilla on velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaansa.

On tuo huomattavasti parempi ja vaivattomampi tapa kuin varata aika konttoriin. Toki yksi vaihtoehto on pyytää aspasta palutuskuorta, johon voi laittaa skannatun kopion henkkareista.
 
Kuva passista/henkilökortista lähetetään pankille vahvalla sähköisellä tunnistautumisella, eli omapostin kautta. Pankilla on velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaansa.

On tuo huomattavasti parempi ja vaivattomampi tapa kuin varata aika konttoriin. Toki yksi vaihtoehto on pyytää aspasta palutuskuorta, johon voi laittaa skannatun kopion henkkareista.
Minä näytin henkkarit pankin konttorissa siinä vaiheessa kun avasin tiliä ja niin ovat tehneet kaikki muutkin, koska ilman henkilöllisyyden tarkistamista ei Suomessa voi pankkitiliä omistaa.

Siksi se tuntuukin oudolta, että pitää alkaa lähettämään sinne yhtäkkiä uudestaan kuvia henkilötodistuksesta, siis ilman että kukaan millään tavalla varmistaa että kuvassa on sama henkilö. Ja ne kännykamerakuvat nyt ovat niin paskoja, että niissä voisi olla vaikka tussilla viikset piirrettynä kuvaan ja näyttäisi vielä ihan aidolta, joten siinäkin mielessä tuntuu tarpeettomalta.

Sitten noita vaatimuksia lähetetään vielä joillakin tekstiviesteillä ja uhkaillaan tilin lukitsemisella jos ei tottele, niin onhan tuo ihan pelleilyä. Toivottavasti joku lähettää sinne jonkun lemmikkinsä kuvan ja aiheuttaa sitä kautta vähän enemmän keskustelua tämän aiheen ympärille, jotta siihen tulee järkeä.
 
En kyllä nyt taas ymmärrä mikä tässä on ongelmana, mutta jos joku kokee kyseisen toiminnan jotenkin häiritseväksi, niin aina voi vaihtaa pankkia :tup:
 
En kyllä nyt taas ymmärrä mikä tässä on ongelmana, mutta jos joku kokee kyseisen toiminnan jotenkin häiritseväksi, niin aina voi vaihtaa pankkia :tup:
Luet nuo edelliset viestit, niin ehkä hoksaat että mikä siinä tuntuu olevan ongelmana. Sinä varmaan tykkäät postailla kuvia passista ties minne ja millaisten epämääräisten viestien perusteella, mutta kaikki eivät siitä välitä yhtä paljon.

Eikä se mahdotonta ole, mutta kun tuo on näin toteutettuna harhaanjohtavaa, kömpelöä ja huonosti perusteltua. Pankin vaihtaminen taas on aikamoinen urakka, jos ja kun tiedot ovat ties kuinka monessa paikassa ja laskut (ja laskuhistoria) ohjattu, järjestelty ja ajastettu halutulla tavalla jne.
 
En kyllä nyt taas ymmärrä mikä tässä on ongelmana, mutta jos joku kokee kyseisen toiminnan jotenkin häiritseväksi, niin aina voi vaihtaa pankkia :tup:

Jos oikein ymmärsin, niin aikaa oli annettu viikko tai jotain sinne päin ? Jos ei ole passia tai henkilökorttia voinee tulla hieman kiire. Jos ja kun konttoriin ei saa aikoja tuolla aikataululla ainakaan täällä perähikiällä, niin jollain vanhemmalla voinee mennä sormi suuhun tuon sähköisen lähettämisen kanssa. Sitten foliohattua syvemmälle..... ohjeessa oli jotain perseilyä, että käy jossain yleisellä kopiokoneella kopioimassa henkkarisi. Eikös nuo nyt jää ainakin hetkeksi sinne koneen muistiin nykyisissä koneissa...
 
Luet nuo edelliset viestit, niin ehkä hoksaat että mikä siinä tuntuu olevan ongelmana. Sinä varmaan tykkäät postailla kuvia passista ties minne ja millaisten epämääräisten viestien perusteella, mutta kaikki eivät siitä välitä yhtä paljon.
Eikä se mahdotonta ole, mutta kun tuo on näin toteutettuna harhaanjohtavaa, kömpelöä ja huonosti perusteltua.
Kyllä, luin edelliset viestit. Kerroit vaimosi saaneen Nordealta tekstiviestin asiasta, mikä on normaali tapa kommunikoida verkkopankkiin saapuneista viesteistä. Mutta kyllä, olet siinä oikeassa että asiasta olisi hyvä myös lähettää kirje postitse, jossa olisi vielä tarkemmat toimintaohjeet mukana. Kauppalehden uutisen perusteella näin on myös tapahtunut, sillä uutisessa mainitaan palautuskuori.

En pidä pankin lähettämää tekstiviestiä epämääräisenä, sen tehtävähän on ohjata asiakas kirjautumaan verkkopankkiin ja katsomaan viesti/ohjeet sieltä. Viimeksi kun tarkistin, pankkiin tunnistaudutaan vahvasti pankkitunnuksilla ja yhteys on salattu. Onko passikopion lähettäminen vahvan tunnistautumisen ja salatun yhteyden ylitse siis epämääräistä?

Millä tavoin tuo on harhaanjohtavaa? Toki mieluummin itse hoitaisin asian sähköisesti kun lähettäisin passikopion postitse. Olen täysin varma, että asian pystyy myös hoitamaan konttorissa jos a) ei halua käyttää sähköistä palvelua ja b) ei halua ottaa kopiota kolmannen osapuolen kopiokoneella ja lähettämään tätä postitse.

os oikein ymmärsin, niin aikaa oli annettu viikko tai jotain sinne päin ? Jos ei ole passia tai henkilökorttia voinee tulla hieman kiire. Jos ja kun konttoriin ei saa aikoja tuolla aikataululla ainakaan täällä perähikiällä, niin jollain vanhemmalla voinee mennä sormi suuhun tuon sähköisen lähettämisen kanssa. Sitten foliohattua syvemmälle..... ohjeessa oli jotain perseilyä, että käy jossain yleisellä kopiokoneella kopioimassa henkkarisi. Eikös nuo nyt jää ainakin hetkeksi sinne koneen muistiin nykyisissä koneissa...
Uutisen perusteella asiasta on lähetetty viestiä jo kesällä, ja nyt on muistuteltu niitä mattimyöhäisiä, jotka eivät ole hoitaneet asiaa aikaisemmin. "Lähestymme asiakasta tarvittaessa, jos huomaamme että asiakas ei ole toimittanut kopiota asiakirjasta tai ollut meihin yhteydessä. Asiakkaalle on annettu aikaa noin 2,5 kuukautta henkilöllisyysasiakirjan toimittamiseksi. "

Olet täysin oikeassa siinä, että kolmannen osapuolen kopiokoneiden sekä postin käyttäminen voi olla jonkun mielestä turvatonta. Eiköhän näillekin foliohattuilijoille ole tarjolla mahdollisuus käydä hoitamassa asia konttorissa.
 
En löytänyt valmista ketjua eri pankeille ja niiden palveluille, niin laitan tänne, kun kuitenkin liippaa aihetta. Jos parempi ketju on olemassa, niin pitää pyytää jotain modea siirtämään keskustelu sinne.

Tällainen uutinen tuli vastaan Nordeaa koskien:

Vaimolle tuli juuri viime viikolla Nordeasta tuollainen tekstiviesti jossa käskettiin ottamaan valokuva henkilökortista/passista ja toimittamaan se Nordealle, tai muuten sulkevat tilit. Olin ihan varma, että se on huono pila, tai huijausyritys, mutta kyllä ne ihan oikeasti Nordealla toimivat tuolla tavalla. Samaan aikaan mainostetaan, että huijausyritykset tunnistaa siitä, että pankista ei koskaan pyydetä tunnuksia tai muuta puhelimitse, mutta ilmeisesti tämä on nyt sitten kuitenkin ihan ok. Kaikkea sitä onkin. :D
Tuossahan vaan ilmoitetaan että kopio henkilöklisyysasiakirjasta pitää toimittaa pankille, ei siinä pyydetä sitä puhelimitse lähettämään.
Siirtyy mihin toimintatapaan? Siihenkö että toimitetaan heikkolaatuisia puhelimella otettuja valokuvia passista jonkin epämääräisen tekstiviestin perusteella, jotta pankki ei laita tiliä sulkuun? Kyllä minä sen ymmärrän, että tiskillä varmistetaan henkilöllisyys, mutta tämä menee silti vähän yli ymmärryksen.

Varmaan taustalla on tallettaa käyttäjän henkilökortin kuva sinne pankin tietokantaan, jotta tiskillä voidaan sitten verrata sitä vastapäätä istuvaan asiakkaaseen tms, mutta kyllä tämä silti aiheuttaa enemmän kysymysmerkkejä kuin antaa vastauksia. Jos tämä on se tapa millä "pankki tuntee asiakkaansa", niin se asettaa kyllä koko verkkopankkitunnistuksen hieman kyseenalaiseksi.
Ai nyky puhelimella otetut kuvat heikkolaatuisia? Ok. Jos kuva on huono ei sitä hyväksytä?

Minä näytin henkkarit pankin konttorissa siinä vaiheessa kun avasin tiliä ja niin ovat tehneet kaikki muutkin, koska ilman henkilöllisyyden tarkistamista ei Suomessa voi pankkitiliä omistaa.

Siksi se tuntuukin oudolta, että pitää alkaa lähettämään sinne yhtäkkiä uudestaan kuvia henkilötodistuksesta, siis ilman että kukaan millään tavalla varmistaa että kuvassa on sama henkilö. Ja ne kännykamerakuvat nyt ovat niin paskoja, että niissä voisi olla vaikka tussilla viikset piirrettynä kuvaan ja näyttäisi vielä ihan aidolta, joten siinäkin mielessä tuntuu tarpeettomalta.

Sitten noita vaatimuksia lähetetään vielä joillakin tekstiviesteillä ja uhkaillaan tilin lukitsemisella jos ei tottele, niin onhan tuo ihan pelleilyä. Toivottavasti joku lähettää sinne jonkun lemmikkinsä kuvan ja aiheuttaa sitä kautta vähän enemmän keskustelua tämän aiheen ympärille, jotta siihen tulee järkeä.
eiköhän ne tiedot siinä asiakirjassa ole tärkeämmät kuin se kuva (että mätsää niihin pankilla oleviin tietoihin; nimi, hetu jne). Jos nyt viikset piirrät niin mitä väliä, mullakin on nykysin parta mitä ei passikuvassa ole? :D
P.S. Vaimollas on ollut aikaa hoitaa asian kesäkuusta lähtien.
 
Eli tulevaisuudessa ei riitä että hankkii passin/henkilökortin kerran tilin avaamista varten vaan sellainen pitää käytännössä olla voimassa jatkuvasti pankkiasioinnin takia. Valtio voisi korvata kelakortin henkilökortilla...
 
Vaimolle tuli juuri viime viikolla Nordeasta tuollainen tekstiviesti jossa käskettiin ottamaan valokuva henkilökortista/passista ja toimittamaan se Nordealle, tai muuten sulkevat tilit. Olin ihan varma, että se on huono pila, tai huijausyritys, mutta kyllä ne ihan oikeasti Nordealla toimivat tuolla tavalla. Samaan aikaan mainostetaan, että huijausyritykset tunnistaa siitä, että pankista ei koskaan pyydetä tunnuksia tai muuta puhelimitse, mutta ilmeisesti tämä on nyt sitten kuitenkin ihan ok. Kaikkea sitä onkin. :D

Tuo tuli myös kirjeitse aiemmin, liekö paiskattu roskiin?

Eipä tuossa suurempia mutinoita tullut ... varmistin muista lähteistä että tuota oikeasti ollaan kysymässä, ja uppasin kuvat suojattua yhteyttä käyttäen suoraan pankille. Ongelma ratkaistu.
 
Ai nyky puhelimella otetut kuvat heikkolaatuisia? Ok. Jos kuva on huono ei sitä hyväksytä?
Siinä määrin huonoja ovat varmasti, että en ymmärrä mihin niitä tarvitaan, kun ei sillä henkilöllisyyspaperin kuvalla kuitenkaan voi vahvistaa sitä henkilöllisyyttä. Ja kaikilla ei välttämättä ole mitään viimeisintä huutoa olevia luureja.

eiköhän ne tiedot siinä asiakirjassa ole tärkeämmät kuin se kuva (että mätsää niihin pankilla oleviin tietoihin; nimi, hetu jne). Jos nyt viikset piirrät niin mitä väliä, mullakin on nykysin parta mitä ei passikuvassa ole? :D
No tästä päästäänkin siihen, että mitä väliä sillä sitten on muutenkaan, että minkä kelakortin kuvan sinne lähettää?

P.S. Vaimollas on ollut aikaa hoitaa asian kesäkuusta lähtien.
Keskity. Ei kyse ole siitä, etteikö me sitä saataisi hoidettua, tai ettei sitä olisi jo hoidettu. En ole missään vaiheessa ilmaissut mitään sellaista, että ongelma olisi siinä.

Pointti oli, että tiedotus ja perustelut tuon kuvan tarpeellisuudesta ja menetelmät sen lähettämiseksi ovat mielestäni vähintään kyseenalaisia ja perustelut hataria.

Voin kuvitella, että tämä tuottaa melkoisia ongelmia monille ja tosiaan kun se vielä ilmaistaan niin, että "tilisi suljetaan, jos et tottele", niin kuulostaa ainakin minun korvaan hyvin erikoiselta. Vanhempi väki ei voi sähköisiä menetelmiä käyttää, eli nämä joutuvat menemään konttorille, joka taas on tässä koronatilanteessa sekin aika kyseenalainen vaatimus. Tähän varmaan joku besserwisser toteaa, etttä voihan sinne lähettää vaikka valokopion siitä henkilökortista, joka on toki totta, mutta aika harvalla on kopiokoneita kotonaan, saati että olisi halua lähetellä niitä postitse.

Sanotaanko näin, että huonosti pelatut kortit Nordealta, mutta vissiin täällä väki tykkää sellaisesta.
 
Tuo tuli myös kirjeitse aiemmin, liekö paiskattu roskiin?
En osaa sanoa, ehkä se on vaikuttanut samanlaiselta vitsiltä kuin miltä se vaikutti tekstiviestinä.

Eipä tuossa suurempia mutinoita tullut ... varmistin muista lähteistä että tuota oikeasti ollaan kysymässä, ja uppasin kuvat suojattua yhteyttä käyttäen suoraan pankille. Ongelma ratkaistu.
Ok, no ei tässä sitten voi olla mitään ongelmaa muillakaan.
 
Ihan yhtälailla muutkin pankit tuon tiedon joutuvat pyytämään eikä se ole mikään nordean oma keksintö. Ei vanhaan aikaan taidettu ottaa koneelle henkilökortin kopiota mikä nykyään pankeilla pitää olla tiedossa.
 
Ihan yhtälailla muutkin pankit tuon tiedon joutuvat pyytämään eikä se ole mikään nordean oma keksintö. Ei vanhaan aikaan taidettu ottaa koneelle henkilökortin kopiota mikä nykyään pankeilla pitää olla tiedossa.
Jep, tämä ei ole mikään Nordean oma keksintö, pankin vaihto ei auta. Se on sitten eri asia, onko Nordea hoitanut hyvin tämän tiedotuksen tähän liittyen.
 
Tuossahan on taustalla viranomaisvaatimukset. Viranomainen on todennut, että "paskat te mitään tunnette asiakkaitanne. Nyt alatte vaatia säännöllisesti kuvia/tietoja asiakkailta tai tulee sakkoa.". Ja sitten Nordea täyttää niitä vaatimuksia ja tulkintoja. Jos tässä nyt jotain kannattaa syyttää, niin viranomaista. Nordea on onneksi tehnyt tuon niin helvetin helpoksi, etten oikein ymmärrä, miksi se joitain harmittaa.

Ja tosiaan, pankin vaihto tässä tuskin auttaa.
 
Tuon perusteella en ikinä vaihda ainakaan Nordeaan.

Taitaa ne samat vaatimukset koskea kaikkia pankkeja. Ja silläkin voi olla merkitystä, milloin on sen asiakkuuden avannut. Yhä edelleen, ei Nordea ilokseen asiakkailta tuollaista ala kysellä. Taustalla siis viranomaisten sakkouhka.
 
Taitaa ne samat vaatimukset koskea kaikkia pankkeja. Ja silläkin voi olla merkitystä, milloin on sen asiakkuuden avannut. Yhä edelleen, ei Nordea ilokseen asiakkailta tuollaista ala kysellä. Taustalla siis viranomaisten sakkouhka.

Minut ainakin tuntevat pankissa jossa olen. Joten oletan että kyseisiä kyselyitä ei tule.
 
Minut ainakin tuntevat pankissa jossa olen. Joten oletan että kyseisiä kyselyitä ei tule.

Totta kai tulee jos viranomaiset sellaista alkavat vaatia. Esim. jos siellä ei ole kuvaa passista ja viranomainen sellaisen vaatii, niin sitten pankkisi sen sinulta vaatii vaikka kuinka sinut "tuntevat".
 
Totta kai tulee jos viranomaiset sellaista alkavat vaatia. Esim. jos siellä ei ole kuvaa passista ja viranomainen sellaisen vaatii, niin sitten pankkisi sen sinulta vaatii vaikka kuinka sinut "tuntevat".

Koskeekohan sama matuja? :miettii:
 
Koskeekohan sama matuja? :miettii:
Kyllä. Jopa EU kansalainen, joka muuttaa Suomeen ei ihan tuosta noin vaan saa pankkitiliä täältä, siinä oli jotain ihme kommervenkkejä(tämä tieto 10v takaa) ja silloin ei vielä oltu edes näin tiukkoja näiden säädösten suhteen.
edit: Pankit ovat aivan hiton paranoideja näiden säännösten suhteen nykyisin, jos katsoo niitä summia joita Danske sai penalttia EU:lta niin kovin moni pankki ei tahdo tuollaisia sanktioita itselleen.
 
Tässähän joutuu pakosti hankkimaan tuon henkilökortin (ja maksamaan turhia kuluja, 48e jo pelkästä kortista, siihen vielä kuvat päälle), kun ei tunnu ajokortti kohta kelpaavan enää mihinkään henkilöllisyyden todistamiseen. Ihmettelen kyllä miksei, lähes samanlaisia muoviläpyköjä ovat molemmat käsittääkseni...
 
Uudet ajokortit myöntää Traficom, ei poliisi.
Olisi typerää ruveta lajittelemaan nekin; "1990 jälkeen, mutta ennen 2017 myönnetyt luottokortti-kokoiset kelpaa, mutta muut ei". :think:
Tämäpä tulikin itseasiassa yllätyksenä minulle, enpä ole tuollaista asiaa tiedostanut. Näköjään ihan Poliisin sivuillakin jo mainitaan, että ajokortti ei ole enää henkilöllisyyden tunnistamisen arvoinen, ei helevetti soikoon...
Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai henkilötodistus.
 
Tämäpä tulikin itseasiassa yllätyksenä minulle, enpä ole tuollaista asiaa tiedostanut. Näköjään ihan Poliisin sivuillakin jo mainitaan, että ajokortti ei ole enää henkilöllisyyden tunnistamisen arvoinen, ei helevetti soikoon...
Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai henkilötodistus.

Ööh, jos polliisi pysäyttää sinut ajotiellä. Ajokortti ja rekisteriote niin ajokortti ei kelpaa?
 
Asiaton käytös
Kelpaa se siihen tarkoitukseen, mutta virallinen henkilöllisyystodistus se ei ole ollut 1.1.2019 jälkeen.


Koskeeko nää lait neekereitä jotka ylittää kanaalin?

Kuinka vanha passi ei enää käy? Vuosi kaksi, vaiko kolme?
 
American Express toi suosittele kaverille kampanjan takaisin parin vuoden tauon jälkeen.
Ilmeisesti matkustuspainotteiselle kortille ollut vähemmän kysyntää viimeaikoina.

Pisteitä molemmat saavat 12500(ennen 10000), mutta nyt ei ole ilmaista vuotta tarjolla. Lisäksi korttia pitää käyttää 1500e:lla 3kk aikana,jotta saa pisteet. Eli ei niin hyvä tarjous kuin aikoinaan.

Voimassa ilmeisesti vain 24.9. saakka.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Komplett ollut nyt jonkun aikaa käytössä ja kaikki muuten hyvin, mutta tuntuu että lähimaksu toimii selvästi harvemmin kuin Norskillatai Nordean kortilla. Vaatii siis hyvin usein pin-koodin syöttämisen. Pieni juttu, mutta ärsyttää.
 
Komplett ollut nyt jonkun aikaa käytössä ja kaikki muuten hyvin, mutta tuntuu että lähimaksu toimii selvästi harvemmin kuin Norskillatai Nordean kortilla. Vaatii siis hyvin usein pin-koodin syöttämisen. Pieni juttu, mutta ärsyttää.
Sama tuolla crypto.com kortilla, mutta se ei edes valita että syötäppä pin-koodi, vaan suoraan vaan hylkää ilman selityksiä. Osa väestä ei sitten kokeile edes maksaa pin-koodilla ja valittaa kun kortti "ei käy missään".
 
Komplett ollut nyt jonkun aikaa käytössä ja kaikki muuten hyvin, mutta tuntuu että lähimaksu toimii selvästi harvemmin kuin Norskillatai Nordean kortilla. Vaatii siis hyvin usein pin-koodin syöttämisen. Pieni juttu, mutta ärsyttää.

Huomasin muuten myös aikanaan saman. Sittemmin, kun rekisteröin kortin Google Payhyn, ei ole kyselyitä tietysti tullut.
 
Ihan kiva ollut tuo Komplettin kortti. Muutamat pienemmät ja suuremmat verkko-ostokset sekä auton vuosihuollon vinguttanut sillä ja sai jo nostaa 9,50€ bonuksia laskua pienentämään
 
Mites muuten onko Komplettia jotkut kokeillut laittaa ja tehdä uutta hakemusta. Ja onnistunut siinä hylyn jälkeen? Oma hakemuksessa laitoin luvut vähän lonkalta ja ei välttämättä edes sinnepäin ihan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 530
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom