Lomamatkalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
SAS:lla on jo tämä systeemi olemassa. Käsittääkseni pistokoeluontoisesti ottavat ihmisiä sovittamaan matkatavaroitansa kehikon sisään. Portilla sitten jokainen joka tunkee koneeseen maksamattoman liian ison laukun kanssa pysäytetään ennen koneeseen pääsyä; tätä olen todistanut kerran SAS:n HEL-CPH lennolla.

Tulee olemaan melkoisia itkupotkuraivareita ihmisiltä jos/kun heiltä evätään koneeseen pääsy maksamattoman kantamuksen kanssa.
 
SAS:lla on jo tämä systeemi olemassa. Käsittääkseni pistokoeluontoisesti ottavat ihmisiä sovittamaan matkatavaroitansa kehikon sisään. Portilla sitten jokainen joka tunkee koneeseen maksamattoman liian ison laukun kanssa pysäytetään ennen koneeseen pääsyä; tätä olen todistanut kerran SAS:n HEL-CPH lennolla.

Tulee olemaan melkoisia itkupotkuraivareita ihmisiltä jos/kun heiltä evätään koneeseen pääsy maksamattoman kantamuksen kanssa.
Norskilla ollut sama käytössä jo reilun vuoden muistaakseni. Eipä tuo omalla kohdalla ole isommin haitannut, mitä nyt pariin otteeseen joutunut varautumaan ruumalaukulla kun ollut muutamaa päivää pidempi reissu.
 
Eikö ne vois tehdä jo jonkun painonmittauksen matkustajille ja kompensoida sillä miten paljon tavaraa saa ottaa mukaan ilman lisämaksua. Painat vähemmän --> enemmän ilmaista tavaraa ruumaan.

Kaikki ei ole läskejä, osa isoluisia...:lol:, eli lihas painaa enemmän, kuin läski.

Itse isokokoinen ja vaimo rääpäle, joten kaavasi mukaan mentäisiin varmaan neutraalilla painolla. ilman ruumapainon etuutta.

Toisaalta, säästäisikö ideallasi laittamalla vaimo matkalaukkuun ja itse matkustaisi karjaosastolla yhden matkustajan lipulla......:hmm:.

No, vitsit sikseen. Raaka totuus on, että vaikka matkustajat vähentäisi painoa, lentoyhtiö ei pudota hintoja, kun saisi vain uuden mahdollisuuden tienata enemmän (miten matkustaja voi valvoa edes koneen painoa, kun 200 matkustajaa laukkuineen....).
 
Norskilla ollut sama käytössä jo reilun vuoden muistaakseni. Eipä tuo omalla kohdalla ole isommin haitannut, mitä nyt pariin otteeseen joutunut varautumaan ruumalaukulla kun ollut muutamaa päivää pidempi reissu.

Viikon lomareissu meni hienosti pelkällä norskin penkin alle laitettavalla laukulla. Eikä tarvinnut kulkea paskaisissa vaatteissa tai mitään..
 
Oliko niin, että tälle penkin alle laitettavalla laukulla ei ole painorajaa?
Perus repulla pärjäisi siis edelleen.
 
SAS:lla on jo tämä systeemi olemassa. Käsittääkseni pistokoeluontoisesti ottavat ihmisiä sovittamaan matkatavaroitansa kehikon sisään. Portilla sitten jokainen joka tunkee koneeseen maksamattoman liian ison laukun kanssa pysäytetään ennen koneeseen pääsyä; tätä olen todistanut kerran SAS:n HEL-CPH lennolla.

Tulee olemaan melkoisia itkupotkuraivareita ihmisiltä jos/kun heiltä evätään koneeseen pääsy maksamattoman kantamuksen kanssa.
SAS:lla se menee boarding grouping mukaan. Eli se viimeinen ryhmä on ilman sitä isompaa laukkua joten on helppo ”tarkistaa”.
 
Norskilla ollut sama käytössä jo reilun vuoden muistaakseni. Eipä tuo omalla kohdalla ole isommin haitannut, mitä nyt pariin otteeseen joutunut varautumaan ruumalaukulla kun ollut muutamaa päivää pidempi reissu.
Norskilla ne käyvät kyselemässä boarding passia jo ennen boardingin alkua kaikilta, kellä on isompi käsimatkatkatavara. Ihan toimiva systeemi.
 
Torrevieja on mielestäni aliarvostettu kohde suomalaisten mielissä, suomalaisille se fuge on ainoa oikea paikka.. kaupungin keskusta nyt ei kaikilta osilta tosin ole mitenkään upea. Itse pidän lähialueiden (punta prima jne) pientaloalueista, leppoisaan lomailuun juuri sopivia.

Kolmessa päivässä ei paljoa ehdi mutta lähialueiden näkemisen arvoiset paikat:

-Torreviejan suolajärvet. Tuonne ei sitten saa lähteä yksin haahuilemaan vaikka siellä turisteja näkeekin. Voi saada kunnon rapsut.

-Alicanten lähellä oleva (N322 varrella kun tulet kentältä) matalikko missä flamingoja. Kannattaa muutenkin ajaa kentältä tuota tietä jos ei ole kiire, paljon leppoisampi kuin AP-7, eroa muutama minuutti.

- La Manga del Mar Menor, pohjoisessa luonnonpuisto, muuten rakennettu.. on vaan mielenkiintoinen paikka.

Ajamisessa ei ole mitään ihmeellistä, monet moottoritiet ovat tylsiä ja maksullisia mutta ne voi välttää jos haluaa. Liikenneympyröitä on tuolla kyllästymiseen asti, niissä kannattaa olla varovainen ettei pelti kolise.

Vastaukseni vähän kesti, kun en jaksanut puhelimella näpytellä.

Noita suolajärviä mapsista ihmettelinkin tossa. Eikö siellä rannalla siis saa liikkua, miksi ei?

Tarkoitit varmaan N-332-tietä. Tuota meinasinkin mennä, kun menee lähempänä rannikkoa. Aion välttää moottoriteitä muutenkin. Niissä ei nähtävyyksiä näe eikä voi pysähtyä. Tarkoitatko tätä matalikkoa Google Maps vai ihan kentän vierellä olevaa Google Maps

La Manga del Mar menorista en löydä luonnonpuistoa. Kartalla kyllä mielenkiintoinen paikka.
 
Norskilla ne käyvät kyselemässä boarding passia jo ennen boardingin alkua kaikilta, kellä on isompi käsimatkatkatavara. Ihan toimiva systeemi.

Omalla kohdalla kuulutettiin "tiskille' ennen boardingin alkua jossa katsottiin matkatavaroiden määrä ja koko. Mukava mennä tarkistettavaksi kun koneellinen matkustajia tuijottaa vieressä. Tämä siis Suomessa, takaisin tullessa ei ollut mitään väliä boarding groupeilla eikä tavaroita katsottu mitenkään.
 
Vastaukseni vähän kesti, kun en jaksanut puhelimella näpytellä.

Noita suolajärviä mapsista ihmettelinkin tossa. Eikö siellä rannalla siis saa liikkua, miksi ei?

Tarkoitit varmaan N-332-tietä. Tuota meinasinkin mennä, kun menee lähempänä rannikkoa. Aion välttää moottoriteitä muutenkin. Niissä ei nähtävyyksiä näe eikä voi pysähtyä. Tarkoitatko tätä matalikkoa Google Maps vai ihan kentän vierellä olevaa Google Maps

La Manga del Mar menorista en löydä luonnonpuistoa. Kartalla kyllä mielenkiintoinen paikka.

Osa suolajärven rannasta on luonnonpuistoa jossa ei saa liikkua. Muuten saa liikkua mutta uiminen ja mutakylvyt ovat sakon uhalla kiellettyjä. Vaikka siellä näkeekin parhaimmillaan kymmeniä ihmisiä vedessä.

Se "flamingo-matalikko " on N332 varrella, se isompi lätäkkö mikä jää tien oikealle puolelle Alicantesta tullessa. Eli se isompi lätäkkö joka on mantereen puolella. Bras del Portin kohdilla.

Manga del Mar Menorin luonnonpuisto on alueen pohjoisosassa. Sinne pääsee Torreviejan puolelta tullessa. Myös eteläpuolella on Calblanque national Park mitä on kehuttu.
 
Oliko niin, että tälle penkin alle laitettavalla laukulla ei ole painorajaa?
Kyllä lähes poikkeuksetta näille on myös painorajat. Kuinka usein niitä sitten vahditaan on toinen tarina -- enpä ole itse nähnyt kenenkään painoon vielä puuttuvan, mutta kokoon useastikin.

Tästä pääsee vähän arvioimaan tilannetta, mutta koska nämä muuttuvat koko ajan, niin aina hyvä varmistaa lentoyhtiön sivulta jo ennen varauksen tekemistä, mihin sitoutuu.

 
Mites muuten tuolla nuo lautat? Onko niin että kyytiin vaan ja maksu tulee perässä tai rahastaja kiertää lautalla?

Jostain luin että olisi joku alennuskin jos rekisteröityy ennakkoon mutta ilmeisesti aika pieni summa kuitenkin jos se noin 5-10 ylitystä. Löysin sivuston jossa oli tietoa noista ja ainakaan ne hinnat nyt ei hirvittäneet. Kyselen siksi kun en ole Norjassa lautalla käynyt.

Löytyikin jo ajantasaista tietoa eli käytäntö vaihtelee vähän sen mukaan mikä lautta ja yhteys.
Aika monta vastausta tässä ehtinyt tähän jo tulla, mutta viime kesänä siellä käytiin viimeksi, niin ainoa "lautta" mikä varattiin ja maksettiin ennakkoon oli Lofooteille. Eli ne kaikki pienemmät tiet ja lautat meni vain ajamalla ja lasku tuli sitten joskus. Ilmeisesti se alennus on pieni, mitä saa jos etukäteen rekisteröityy, niin ei kyllä kannata sillä itseään stressata. Toisaalta siellä on vaikea noita tulliteitä ja lauttoja kiertääkään eli se on matkan pienin murhe, kovaa ajoa vain. :)
 
Aika monta vastausta tässä ehtinyt tähän jo tulla, mutta viime kesänä siellä käytiin viimeksi, niin ainoa "lautta" mikä varattiin ja maksettiin ennakkoon oli Lofooteille. Eli ne kaikki pienemmät tiet ja lautat meni vain ajamalla ja lasku tuli sitten joskus. Ilmeisesti se alennus on pieni, mitä saa jos etukäteen rekisteröityy, niin ei kyllä kannata sillä itseään stressata. Toisaalta siellä on vaikea noita tulliteitä ja lauttoja kiertääkään eli se on matkan pienin murhe, kovaa ajoa vain. :)


Mä selvittelin tuota Autopass systeemiä ja 10% saa lautoista ja ferrypass systeemillä saisi 50% mutta rekisteröitymistä rekisteröitymisen perään joten täytyy laskea saako tuosta hyötyä.

Se on tietysti että maksut menevät vissiin reaaliajassa ja oikein. Ainakin vanhemmissa tarinoissa varoiteltu siitä että laskuja tullut miten sattuu mutta tämäkin taitaa olla vanhaa tietoa ja kuitenkin vain muutaman euron laskuista kyse eli ne kannattaa maksaa ilman valituksia.
 
Mä selvittelin tuota Autopass systeemiä ja 10% saa lautoista ja ferrypass systeemillä saisi 50% mutta rekisteröitymistä rekisteröitymisen perään joten täytyy laskea saako tuosta hyötyä.

Se on tietysti että maksut menevät vissiin reaaliajassa ja oikein. Ainakin vanhemmissa tarinoissa varoiteltu siitä että laskuja tullut miten sattuu mutta tämäkin taitaa olla vanhaa tietoa ja kuitenkin vain muutaman euron laskuista kyse eli ne kannattaa maksaa ilman valituksia.

Toi Autopass on kyllä äärimmäisen kätevä just turistille. Rekisteröidyt kerran ja sen jälkeen maksut menee automaattisesti kortilta ilman vaivaa.

Ei sillä kannata itteään stressata, että jättää rekisteröitymättä ja sitten odottele lähes vuosi Brittiläisen perintätoimiston kirjettä jossa maksuaikakin mennyt umpeen kun se lopulta tulee.
 
Ei sillä kannata itteään stressata, että jättää rekisteröitymättä ja sitten odottele lähes vuosi Brittiläisen perintätoimiston kirjettä jossa maksuaikakin mennyt umpeen kun se lopulta tulee.
Miksi kirje tulisi perintätoimistolta? Mulle ainakin tuli ihan normaali lasku viime vuonna... menihän siihen varmaan 3 kk reissun jälkeen, että se tuli, mutta ei siinä mitään draamaa ollut. 10 % takia tuskin vaivautuisin, mutta jos noista lautta-jutuista säästää puolet, niin silloin kyllä kannattaa varmaan jo rekisteröityä etukäteen.

Ja laskuja tuli yksi, joka sisälsi tiet ja lautat.
 
Miksi kirje tulisi perintätoimistolta? Mulle ainakin tuli ihan normaali lasku viime vuonna... menihän siihen varmaan 3 kk reissun jälkeen, että se tuli, mutta ei siinä mitään draamaa ollut. 10 % takia tuskin vaivautuisin, mutta jos noista lautta-jutuista säästää puolet, niin silloin kyllä kannattaa varmaan jo rekisteröityä etukäteen.

Ja laskuja tuli yksi, joka sisälsi tiet ja lautat.

Mulle on tullut yleensä brittiläisen perintätoimiston ksutta laskut. 4-10 kuukautta. Jo 15 vuotta takaperin tunnelimaksut tuli myös kolmannen osapuolen laskuttamana. Noi kansainväliset laskutuspalvelut yleensä kilpailutetaan alan toimijoille, eikä kunnalliset tai valtiolliset toimijat itse lähetä "normaalia laskua".

Mut ennen kaikkea helppouden, vaivattomuuden ja stressittömyyden vuoksi noi Autopassit ym on tosi kivoja. Kun ajat kameran ohi, lähtee maksu samalla sekunnilla, eikä tarvitse erikseen odotella ja maksella laskuja. Sama myös parkkimaksuissa, missä toi käytössä, puomit aukeaa rekkarin perusteella ja voi vaan ajaa parrkitaloon ja pois.
 
Matka Sveitsiin tulossa kesällä. Huomasin, että mobiilidata on tuolla suolaisen kallista.

Mistä edullisin mobiilinettiliittymä viikon tarpeisiin Sveitsiin?
 
Matka Sveitsiin tulossa kesällä. Huomasin, että mobiilidata on tuolla suolaisen kallista.

Mistä edullisin mobiilinettiliittymä viikon tarpeisiin Sveitsiin?

Otin omiin kuukauden tarpeisiin paikallisen Lidl:n latausliittymän:
Smart-prepaid | Wann klingelt’s bei dir? (lidl-connect.ch)
Eli lähimmästä Lidlistä varsinainen kortti kassalta hintaan 9.90 frangia ja se sisältää 19.90CHF edestä arvoa. 3GB paketti dataa maksaa 19.90CHF joten 3GB dataa saa tuolla 9.90 hinnalla.
Kortin aktivointi netissä meni ihan sujuvasti vaikka taisi lomake olla vaan vain saksaksi, italiaksi ja ranskaksi. Liittymä toimi tabletissa hienosti ja nopeudetkin oli ihan hyvät.
 
Onkos kukaan käyttänyt matkavakuutuksen matkan peruuntumisturvaa? Pitäisi huomenna lähteä Rodokselle, mutta vajaa pari viikkoa sitten alkanut kuumetauti tuntuu vaikuttavan edelleen koko perhettä.
 
Onkos kukaan käyttänyt matkavakuutuksen matkan peruuntumisturvaa? Pitäisi huomenna lähteä Rodokselle, mutta vajaa pari viikkoa sitten alkanut kuumetauti tuntuu vaikuttavan edelleen koko perhettä.
Useammankin kerran olen käyttänyt matkavakuutuksen peruutusturvaa.

Tarvitset vain lääkärinlausunnon, jossa lääkäri toteaa, että lentäminen ei tule kysymykseen sairaudestasi johtuen, ja sen lausunnon toimitat vakuutusyhtiölle ja saat lomasta maksamasi rahat takaisin.
 
Useammankin kerran olen käyttänyt matkavakuutuksen peruutusturvaa.

Tarvitset vain lääkärinlausunnon, jossa lääkäri toteaa, että lentäminen ei tule kysymykseen sairaudestasi johtuen, ja sen lausunnon toimitat vakuutusyhtiölle ja saat lomasta maksamasi rahat takaisin.
Onko tässä poikkeavaa perheen tapauksessa? Jos yksi lapsi ei ole matkustuskuntoinen peruuntuuko koko poppoon matka samassa? Ettei vakuutusyhtiö vaadi terveitä matkustamaan.
 
Onko tässä poikkeavaa perheen tapauksessa? Jos yksi lapsi ei ole matkustuskuntoinen peruuntuuko koko poppoon matka samassa? Ettei vakuutusyhtiö vaadi terveitä matkustamaan.
Tuommoisessa tapauksessa peruuntuu, ei vaadi matkustamaan, koko perhe saa matkastaan rahat takaisin.

Sama juttu on ihan esimerkiksi vaikka jos Matti ja Teppo ovat kavereita, ei siis edes perheenjäseneitä, ja ovat matkaseurueena varanneet reissun yhdessä, mutta Matti sairastuu, niin Teppokin saa rahat takaisin. Tässä tapauksessa Matti hakee omasta matkavakuutuksesta oman matkan osuuden lääkärinlausunnolla, ja sen lisäksi Teppo toimittaa Matin lääkärinlausunnon omalle vakuutusyhtiölleen, niin Teppo saa myös rahat takaisin omasta osuudestaan.

Näin siis on minulla toiminut akselilla If/OP/Turva. En tiedä että jos Tepolla ei ole omaa matkavakuutusta, niin voisiko hän saada korvauksen Matin vakuutuksen kautta, mutta luulen että ei.

Jos Teppo olisi Matin (alaikäinen) lapsi, ja Teppo sairastuisi, niin Matin matkavakuutus korvaisi molempien Tepon ja Matkan matkan peruuntumisen.

Sinun tapauksessa siis ei mitään epäselvyyttä: jos lapsi sairastuu eikä pysty matkustamaan, vakuutusyhtiö korvaa myös vanhempien kulut. Jos reissulle lähtee myös esim. ystäviä, niin ymmärtääkseni niiden kuluja teidän vakuutusyhtiö ei korvaa, vaan he hakevat sitten omasta yhtiöstä edellä kerrotun mukaisesti (eli toimittavat tositteen sinne, että matkaseurueen jäsen sairastunut eikä voi matkustaa, ja sen jälkeen ystävän vakuutusyhtiö korvaa ystävän kulut).
 
Onko täällä kukaan ostanut Bank Norwegian Visan kaveriksi vuokra-autovakuutusta? Onkohan tuo ihan toimiva vakuutus? Onko joku joutunut sitä kautta hakemaan joskus korvauksia?
 
Onko täällä kukaan ostanut Bank Norwegian Visan kaveriksi vuokra-autovakuutusta? Onkohan tuo ihan toimiva vakuutus? Onko joku joutunut sitä kautta hakemaan joskus korvauksia?
Hommasin hiljattain. Halpa hinta. Toivottavasti ei joudu koskaan käyttämään. Kandee plärää ehdot jotta tietää miten menetellä jo paikan päällä.
 
Tuossa vuokra-autovakuutuksessa kiinnostaa miten se korvaa tapahtuneet tai vuokraamon väittämät parkkipaikkakolhut ? Nämä ovat monta kertaa vuokrauksen suurimmat ongelmat.
Kolarien kohdalla ehdot ovat selvät mutta noista kolhuista ei ole mainittu mitään. Joillain vuokraamoilla tuntuu olevan järjestelmällinen tapa etsiä kolhuja joita on vaikea jälkikäteen selvittää.
 
Löytyisikö täältä vinkkejä mitä kautta ja miten kannattaisi varailla kesällä neljän hengen (2+2) lomamatka Pariisiin ja sieltä Lontooseen ja sitten takaisin Suomeen? Tai vaihtoehtoisesti ensin Lontooseen, eli suunnalla ei ole väliä. Varmaan 2-3 päivää molemmissa riittää. Ei mitään halvimpia hostellimajoituksia, eli jotain 3 tähteä vähintään. Tosin mahdollisesti joku Airbnb-setti voisi olla vielä ok.

Eli mitä hotelleja, mistä alueelta, kuinka varata junamatka kanaalin ali jne? Aika perusjuttuja siis, mutta ajatetlin jos löytyisi jotain vinkkejä millä säästää vähän aikaa, vaivaa ja ehkä rahaakin.
 
Toi Autopass on kyllä äärimmäisen kätevä just turistille. Rekisteröidyt kerran ja sen jälkeen maksut menee automaattisesti kortilta ilman vaivaa.

Ei sillä kannata itteään stressata, että jättää rekisteröitymättä ja sitten odottele lähes vuosi Brittiläisen perintätoimiston kirjettä jossa maksuaikakin mennyt umpeen kun se lopulta tulee.

Juurikin näin, ne laskut saattaa kestää muuten perhanan kauan. Tässä linkit Ruotsi ja Norja autopass
 
Taannoin kyselin kommentteja halvemmista autovuokrausfirmoista. Tosiaanin Italiassa tuli käytyä ja päädyin vuokraamaan auton Centauron kautta (joku siitä muistaakseni vinkkasi täällä). Homma rokkasi hyvin. Otin suoraan heidän sivujen kauttaan, kun siihen kuului kaikki vakuutukset ja hinta ei ollut kuin ihan vähän enemmän kuin vaikkapa expedian kautta. Ja myöskään mitään vakuutta autoon liittyen ei tarvinnut tästä johtuen höylätä kortilta. Ainoastaan bensan takia tehtiin n. 100e katevaraus ja se vapautui seuraavana päivänä kun palautin auton tankattuna. Niin ja positiivista oli autoa noudettaessa, että se oli vai nimmari paperiin ja menoksi. Ei koitettu kaupata mitään ja olin tehnyt tunnistautumisen heidän puhelinsovelluksen kautta. Kesti siis varmaan kaksi minuuttia koko autovuokraamossa käynti. Noudettaessa autoa sanottiin, ettei autoa tarvitse tarkastaa kun on vakuutuukset kunnossa mutta silti auton tarkastin. Palauttaessa mies tsekkasi että tankki on täynnä, kopautti kerran rystysellä tuulilasiin ja sano että homma on ok :D

Italiasta sen verran, että Como järvi oli kyllä hieno paikka. Maisemat ihan huikeat. Bellaggio oli aivan tukossa turisteja, joten sieltä tuli lähdettyä saman tien. Muut mestat oli rauhallisempia ja oikein viihtyisiä. Viikon aikana tuli käytyä myös Milanossa (aivan tukossa) ja Bergamossa. Jälkimmäinen oli ihan mukava paikka, tosin en tiedä miten pitkän pätkän pelkästään siellä jaksaisi olla.
 
Kreetalla tuli käytyä. Tuo liikenne kyllä tuolla, en tiedä monta kuolee vuodessa mutta nuo skootteri kuskit, joita on ihan vitusti, suoritti kyllä niin kuolemaa halveksuvia temppuja. Ilman kypärää tottakai.
En jaksanut ennen matkaa pahemmin perehtyä, niin tuli yllätyksenä että kunnon kukkulat löytyy. Jostain sain päähäni ennen reissua että se on tasainen saari. No ei ollut :D Parilla yksityistaksi reissulla käytiin, oli kyllä hienoa.
 
Kreetalla tuli käytyä. Tuo liikenne kyllä tuolla, en tiedä monta kuolee vuodessa mutta nuo skootteri kuskit, joita on ihan vitusti, suoritti kyllä niin kuolemaa halveksuvia temppuja. Ilman kypärää tottakai.
En jaksanut ennen matkaa pahemmin perehtyä, niin tuli yllätyksenä että kunnon kukkulat löytyy. Jostain sain päähäni ennen reissua että se on tasainen saari. No ei ollut :D Parilla yksityistaksi reissulla käytiin, oli kyllä hienoa.

Samoja kokemuksia. Vuokrasin ekaa kertaa elämässäni auton, siellä saarella, ja oli se välillä aika päräyttävä kokemus oppia uudelleen esim miten paljon kadulla tarvitsee tilaa vastaantulevien autojen ohimenemiseen. Jos olisin ollut kokematon kuski niin ei olisi ollut nautittava kokemus. Sitten maaseudulla ajotavat aika poikkeavat Suomesta. Vauhtia riitti paikallisilla, itselle olisi ollut itsemurhavauhti kun ei tiennyt mitä mutkan tai nyppylän takana on.
 
Viime kesänä tuli viikko autoiltua Kreetalla, ei se liikenne mitään erityisen pahaa ollut. Hyvin pärjäsi kun meni vaan mukana.

Teiden kunto kyllä vaihtelu, Haniasta kun ajoi Agios Nikolaokseen tie vaihteli perunapellosta uuteen moottoritiehen. Myös muutamat liittymät olivat mielenkiintoisia, ei aina tiennyt onko liittymä vai pääseekö vain kaupan pihaan. Vuorilla olikin helppo ajaa koska liikennettä oli niin vähän.
 
Ai samperi kun meni ohi tuo Finskin hintojen ja lentopalkintopisteiden muutos. Alkuviikosta kattelin, että Prahaan pääsis 30 000 pisteellä ni ajattelin viimein uhrata 8 vuoden aikana kertyneet pisteet. Lykkäsin sit viikonlopulle hotellien yms etsintään ja nyt sitten maksaakin 40 000 pistettä lennot + melkein 50€ per suunta :greedy: Pisteitä pitäis ostaa jokunen lisää, niin sekin maksaisi noin 90€. Eli melkein 200€ tuleekin lipuille hintaa, alkuviikosta olisivat olleet "ilmaiset" :facepalm:

Nyt kun muutos on tullut voimaan, niin mikäköhän on tehokkain tapa käyttää noita pisteitä? Aiemmin tuo 30 000 pistettä per yhden välilaskun lento Eurooppaan oli ihan hyvä hinta mielestäni, mut tuo 40 000 pistettä on jo aika paljon. Matkustusluokan korotukset yms ei oikein innosta, kun ei ole pidempiä lentoja lähiaikoina tulossa.
 
Ai samperi kun meni ohi tuo Finskin hintojen ja lentopalkintopisteiden muutos. Alkuviikosta kattelin, että Prahaan pääsis 30 000 pisteellä ni ajattelin viimein uhrata 8 vuoden aikana kertyneet pisteet. Lykkäsin sit viikonlopulle hotellien yms etsintään ja nyt sitten maksaakin 40 000 pistettä lennot + melkein 50€ per suunta :greedy: Pisteitä pitäis ostaa jokunen lisää, niin sekin maksaisi noin 90€. Eli melkein 200€ tuleekin lipuille hintaa, alkuviikosta olisivat olleet "ilmaiset" :facepalm:

Nyt kun muutos on tullut voimaan, niin mikäköhän on tehokkain tapa käyttää noita pisteitä? Aiemmin tuo 30 000 pistettä per yhden välilaskun lento Eurooppaan oli ihan hyvä hinta mielestäni, mut tuo 40 000 pistettä on jo aika paljon. Matkustusluokan korotukset yms ei oikein innosta, kun ei ole pidempiä lentoja lähiaikoina tulossa.
Itse ostan nesteen 50€ lahjakortteja. Se on ainakin meikäläiselle ”helpoin”.
 
Lomat olisivat lokakuun lopusta alkaen. Suunitelmissa olisi pitää noin kolmen viikon matka ja kohteena olisi joku Aasian kohde tai muu vastaava, jossa aurinkoa ja viidakkoa löytyisi.

Noin 600-800€ hintaan saisi menopaluun Kaakkois-Aasian suunnille. Mikä olisi hyvä kohde yksinmatkaavalle kolmikymppiselle miehelle, joka on käynyt yksin reissaamassa viikon/parin matkoja euroopassa?
 
Lomat olisivat lokakuun lopusta alkaen. Suunitelmissa olisi pitää noin kolmen viikon matka ja kohteena olisi joku Aasian kohde tai muu vastaava, jossa aurinkoa ja viidakkoa löytyisi.

Noin 600-800€ hintaan saisi menopaluun Kaakkois-Aasian suunnille. Mikä olisi hyvä kohde yksinmatkaavalle kolmikymppiselle miehelle, joka on käynyt yksin reissaamassa viikon/parin matkoja euroopassa?
Lähe meiän messiin elokuussa kun mennää kaverin kanssa thaimaa - malesia 2vkoa -reissulle. Jossain kohtaa joutuu yöjunassa matkustaa, mutta muuten varsin rentoa.
 
Lomat olisivat lokakuun lopusta alkaen. Suunitelmissa olisi pitää noin kolmen viikon matka ja kohteena olisi joku Aasian kohde tai muu vastaava, jossa aurinkoa ja viidakkoa löytyisi.

Noin 600-800€ hintaan saisi menopaluun Kaakkois-Aasian suunnille. Mikä olisi hyvä kohde yksinmatkaavalle kolmikymppiselle miehelle, joka on käynyt yksin reissaamassa viikon/parin matkoja euroopassa?
Mitä toi viidakko meinaa tarkalleen? Thaimaasta nyt tietty löytyy paljonkin mestoja mistä löytyy noi tarvitsemasi jutut. Yksinmatkaus ehkä vähän rajoittaa noita suositumpia Eteläisen Thaimaan kohteita ellei tyydy vähän vaatimattomampaan majoitukseen, pääkaupungin lähikohteista sitten löytyy condomeininkiä vähän helpommin jos siis ei halua omaisuutta laittaa asumiseen/hotelliin. Jos paljon yössä meinaa viettää aikaa niin Pattaya on reilun tunnin autokyydin päässä Bangkokin lentokentältä ja löytyy helposti edukastakin majoitusta yksin matkaavalle noin esimerkiksi ja lentoja menee myös tiuhaan Bangkokkiin.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Lähe meiän messiin elokuussa kun mennää kaverin kanssa thaimaa - malesia 2vkoa -reissulle. Jossain kohtaa joutuu yöjunassa matkustaa, mutta muuten varsin rentoa.

Muuten olisin voinut tarttua tarjoukseen, jos vapaata olisi ollut silloin elokuussa. :kahvi:

Mitä toi viidakko meinaa tarkalleen? Thaimaasta nyt tietty löytyy paljonkin mestoja mistä löytyy noi tarvitsemasi jutut. Yksinmatkaus ehkä vähän rajoittaa noita suositumpia Eteläisen Thaimaan kohteita ellei tyydy vähän vaatimattomampaan majoitukseen, pääkaupungin lähikohteista sitten löytyy condomeininkiä vähän helpommin jos siis ei halua omaisuutta laittaa asumiseen/hotelliin. Jos paljon yössä meinaa viettää aikaa niin Pattaya on reilun tunnin autokyydin päässä Bangkokin lentokentältä ja löytyy helposti edukastakin majoitusta yksin matkaavalle noin esimerkiksi ja lentoja menee myös tiuhaan Bangkokkiin.

Ihan jotain päiväreissuja olisi mielenkiintoista käydä viidakon suunnilla. Mitään extremejormailua keskelle viidakkoa ei ole suunitelmissa näillä taidoilla.

Toki esihistorialliset kohteet ovat myös mieleen, joissa näkisi entisaikojen kuolleiden kulttuurien jäämistöä.
 
Muuten olisin voinut tarttua tarjoukseen, jos vapaata olisi ollut silloin elokuussa. :kahvi:



Ihan jotain päiväreissuja olisi mielenkiintoista käydä viidakon suunnilla. Mitään extremejormailua keskelle viidakkoa ei ole suunitelmissa näillä taidoilla.

Toki esihistorialliset kohteet ovat myös mieleen, joissa näkisi entisaikojen kuolleiden kulttuurien jäämistöä.
Ootko käynyt Thaikuissa aiemmin tai edes tuolla päin missään?
 
Löytyisikö täältä vinkkejä mitä kautta ja miten kannattaisi varailla kesällä neljän hengen (2+2) lomamatka Pariisiin ja sieltä Lontooseen ja sitten takaisin Suomeen? Tai vaihtoehtoisesti ensin Lontooseen, eli suunnalla ei ole väliä. Varmaan 2-3 päivää molemmissa riittää. Ei mitään halvimpia hostellimajoituksia, eli jotain 3 tähteä vähintään. Tosin mahdollisesti joku Airbnb-setti voisi olla vielä ok.

Eli mitä hotelleja, mistä alueelta, kuinka varata junamatka kanaalin ali jne? Aika perusjuttuja siis, mutta ajatetlin jos löytyisi jotain vinkkejä millä säästää vähän aikaa, vaivaa ja ehkä rahaakin.

Suoraan Eurostarilta matkat , jos ei ole jo varattu.

Jos ei ole ihan pieniä lapset, niin metron varrelta hotellit ja siitä kätevästi liikkumaan nähtävyyksiin.

Jos viesti vielä on ajankohtainen.

Olen tehnyt tämän matkan, mutta ei ollut perhettä mukana ja olin opiskelija-asunnoissa UK:n puolella, niin ei ole hotellivinkkejä sinne.
 
Suoraan Eurostarilta matkat , jos ei ole jo varattu.

Jos ei ole ihan pieniä lapset, niin metron varrelta hotellit ja siitä kätevästi liikkumaan nähtävyyksiin.
Joo Eurostarhan se olisi, ei missään tapauksessa kannata lentää Lontoo-Pariisi. Minäkin teen tuon kanaalin alitukseen vasta ensimmäistä kertaa reilun viikon päästä, mutta aikataulullisesti tuo on yliverto, kun lentokenttäsiirtymisissä ja turvatarkastuksissa palaa aikaa. Junaan ei tarvitse saapua kuin 30min / 45min ennen lähtöä. Toki junassakin on se, että etukäteen varaamalla säästöt on merkittäviä, ja jossain vaiheessa saattaa lennot olla edullisempia (mutta ei kätevämpiä).

Majoitus Lontoon päässä voi olla suoraan King's Crossilla, esim. Premier Inn King's Cross on erään lapsiperheen kokemusten perusteella toimiva, ja aivan Eurostarin St Pancras -aseman vieressä, joten se ainakin on helppo siirtymää ajatellen. Alueeltakin hyvät yhteydet ympäri Lontoota.

Pariisissa pidän parhaimpina lapsiperheille ja kaikille muillekin 3. ja 11. arrondissementtejä. Asuinaluetta (tiivistä), monenlaista ravintolaa ja pikkupuistoa nurkilla. Paljon siistimpiä (kirjaimellisesti) alueita kuin esim. 10. rautatieasemien lähellä, ja toisaalta paljon käveltävämpää kuin vaikka 7. Eiffelin lähellä, joka on taas sellaista monumentaalikeskustaa jossa voi käydä katsomassa nähtävyydet.
 
Viimeksi muokattu:
Joo Eurostarhan se olisi, ei missään tapauksessa kannata lentää Lontoo-Pariisi, itsekin tuon kanaalin alitukseen teen ensimmäistä kertaa reilun viikon päästä, mutta aikataulullisesti tuo on yliverto, kun lentokenttäsiirtymisissä ja turvatarkastuksissa palaa aikaa. Junaan ei tarvitse saapua kuin 30min / 45min ennen lähtöä. Toki junassakin on se, että etukäteen varaamalla säästöt on merkittäviä, ja jossain vaiheessa saattaa lennot olla edullisempia (mutta ei kätevämpiä).

Majoitus Lontoon päässä voi olla suoraan King's Crossilla, esim. Premier Inn King's Cross on erään lapsiperheen kokemusten perusteella toimiva, ja Eurostarin St Pancras -aseman vieressä, joten se ainakin on helppo siirtymää ajatellen. Alueeltakin hyvät yhteydet ympäri Lontoota.

Pariisissa pidän parhaimpina lapsiperheille ja kaikille muillekin 3 ja 11. arrondissementtejä. Asuinaluetta (tiivistä), monenlaista ravintolaa ja pikkupuistoa nurkilla. Paljon siistimpiä (kirjaimellisesti) alueita kuin esim. 10. rautatieasemien lähellä ja toisaalta paljon käveltävämpää kuin vaikka 7. Eiffelin lähellä, joka on taas sellaista monumentaalikeskustaa jossa voi käydä katsomassa nähtävyydet.

Jos ei ole lapsiperhe, suosittelen Lontoossa näitä:

Itse olin kivenheiton päässä keskustasta , käytännössä Trafalgar Square melkein näkyi ikkunasta toisella kerralla ja toisella kerralla Millenium Bridgelle oli 100m linnuntietä - vain Tate Modern Museum oli tiellä.

Business-koulu pistää opiskelija-asunnot vuokralle kesäksi ja sijainti on mainio. Ei vastaa sitä neljän tähden hotellia, mutta edelleen, täällä jaetaan lomavinkkejä, niin muille tämä voi toimia.

--

Ranskassa taas oli niin pieni hotelli, ettei sinne meidän huoneisiin ainakaan olisi mahtunut lapsiperhe. Ravintolakin oli pieni, mutta naapurissa oli aivan fantastinen kahvilaleipomo, josta sai parasta aamiaista ikinä.
Ja sieltä juna-asemalta menee juna Disneylandiin, jos se on ohjelmassa.

--

..ja on siinä junallakin turvatarkastukset, jonka takia voi olla ihan hyvä olla siellä ajoissa ennen junan lähtöä. Lisäksi, kun UK erosi EU:sta, niin ei ole nopeaa EU-jonoa enää.. Kai.
 
Osa suolajärven rannasta on luonnonpuistoa jossa ei saa liikkua. Muuten saa liikkua mutta uiminen ja mutakylvyt ovat sakon uhalla kiellettyjä. Vaikka siellä näkeekin parhaimmillaan kymmeniä ihmisiä vedessä.

Se "flamingo-matalikko " on N332 varrella, se isompi lätäkkö mikä jää tien oikealle puolelle Alicantesta tullessa. Eli se isompi lätäkkö joka on mantereen puolella. Bras del Portin kohdilla.

Manga del Mar Menorin luonnonpuisto on alueen pohjoisosassa. Sinne pääsee Torreviejan puolelta tullessa. Myös eteläpuolella on Calblanque national Park mitä on kehuttu.

Unohdin näköjään vastailla sulle. Kiitos vinkeistä. Reissu tehty ja flamingot bongattu.

Tarkoitus oli liikkua enemmän sisämaassa, mutta tuli huomattua että sehän on kokonaan ylänköä, joten siellä oli vähän viileää. Niinpä olin enimmikseen Välimeren rannalla. Se Manga del Mar Menor on kyllä siisti mesta, laguuni on todella upea - vesi oli kesäkuun alussa tosi lämmintä ja aaltoja ei ole ollenkaan. Viikon olin tuolla laguunin varrella ja voi kyllä oli kivaa. Viimeisenä yönä lilluin yksin hiekkarannalla seesteisessä laguunin vedessä auringon laskussa, samalla kun kuu nousi taivaalta.

Vuokrasin Manga del Mar Menorista hyvältä alueelta 3 h + keittiö + jättiterassi 70 e /yö neljäksi yöksi. Jättikokoisessa makuuhuoneessa oli iso poreamme. Täysin varusteltu upea asunto. 200 metriä meren rannalle. Aika meni tuolla niin kivasti, vasta ihan tuurilla myöhään neljäntenä iltana hoksasin että huomenna aamulla uloskirjautuminen... Mitäköhän tällainen huone olisi hotellissa maksanut, 400 euroa yö ehkä? Airbnb on kyllä kiva kaveri.

Tulee varmasti mentyä vielä toistekin Espanjaan.

1687887134477.jpg


1687887134484.jpg


1687887134467.jpg
 
Elokuun alussa parin päivän reissu Tarttoon. Virossa on tullut muuten pyörittyä ympäriinsä, mutta Tartto on jostain syystä jäänyt käymättä.
 
Elokuun alussa parin päivän reissu Tarttoon. Virossa on tullut muuten pyörittyä ympäriinsä, mutta Tartto on jostain syystä jäänyt käymättä.

Tartto on kiva kaupunki, varsinainen keskusta on pieni ja helposti kierrelty kävellen, Toomemäen puisto on hieno paikka kesäaikaan. Jos museot yhtään kiinnostaa niin suosittelen myös Viron kansallismuseota, joka on vähän matkaa keskustan ulkopuolella, myös itse rakennus on hieno.
 
Tartto on kiva kaupunki, varsinainen keskusta on pieni ja helposti kierrelty kävellen, Toomemäen puisto on hieno paikka kesäaikaan. Jos museot yhtään kiinnostaa niin suosittelen myös Viron kansallismuseota, joka on vähän matkaa keskustan ulkopuolella, myös itse rakennus on hieno.
Puhaste ja Lehe taitaa olla siellä. Sinne vaan taproomiin.

Kiitos vinkeistä, katsotaan mitä ehdin toteuttaa! :)
 
Elokuun alussa parin päivän reissu Tarttoon. Virossa on tullut muuten pyörittyä ympäriinsä, mutta Tartto on jostain syystä jäänyt käymättä.

Tartto on kyllä erittäin hieno paikka, eikä liian iso kävellä ympäriinsä. Ruutikellari kannattaa ehdottomasti katsastaa jos nälkä tulee tai ilmankin ;-)

 
Onko Gdanskiin mitään vinkkejä? Olen kerran käynyt ja ainakin kivoja ravintoloita ja yökerhoja oli siinä "kantakaupungissa". Onko jotain muuta nähtävää? Ostin elokuulle liput 15 e /suunta.
 
Onko Gdanskiin mitään vinkkejä? Olen kerran käynyt ja ainakin kivoja ravintoloita ja yökerhoja oli siinä "kantakaupungissa". Onko jotain muuta nähtävää? Ostin elokuulle liput 15 e /suunta.
Uber ja Bolt ainakin toimii kivasti ja pääsee mukavasti sekä edullisesti liikkumaan lähistöillä. Junallakin siitä lähtee käymään jossain, mutta pienemmillä asemilla kaikki tekstit muuttuu paikalliseksi eli sitä ei kannata pelästyä. Sopothan siinä on varmaan se kaikkein kuuluisin kohde lähistöllä, jossa kaikki käyvät.
 
Uber ja Bolt ainakin toimii kivasti ja pääsee mukavasti sekä edullisesti liikkumaan lähistöillä. Junallakin siitä lähtee käymään jossain, mutta pienemmillä asemilla kaikki tekstit muuttuu paikalliseksi eli sitä ei kannata pelästyä. Sopothan siinä on varmaan se kaikkein kuuluisin kohde lähistöllä, jossa kaikki käyvät.

Olen näissä ulkomaiden matkoilla pääsääntöisesti käyttänyt Uberia/Bolttia, vaikka tiedostan niiden ongelmat. En ole niin perehtynyt tuohon ansiotasoon vrt normaaliperinteinen taksi, mutta ainakin Suomessa tuntuu erikoiselle, kuinka iso hintaero on näillä uusilla palveluilla, kuin perinteisillä.

Bolt/Uber ovat näppäriä, koska ei tarvitse säätää taksien etsimisen kanssa, voit tietää ennakkoon hinnat ja reitin, eikä tarvitse elehtiä kuskin kanssa kohteesta tai hinnasta.

Ootko käynyt Thaikuissa aiemmin tai edes tuolla päin missään?

Olen aina pysytellyt EU:n rajojen sisäpuolella. Suunitelmiin on tullut Taiwan, koska eräs siellä asuva paikallinen kaveri oli houkuttelemassa sinne menoa. Ainakin näin saisi enemmän sitä paikallista näkemystä, kun on mukana jo tuttu henkilö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 312
Viestejä
4 509 025
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom