Lomamatkalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Kokemuksia wizz airilla turusta gdanskiin matkanneilta... Pitääkö oikeasti muka boarding passit tulostaa paperille? Vai riittääkö että näyttää puhelimen ruudulta pdf tiedoston?

Lentoyhtiön sivut sanoo että pitää olla paperilla ja sitte taas toisaalla joku kirjoittanut että onnistuu näyttää puhelimesta. Sitte seuraava kommentti on että ei onnistunut ja tuli lisämaksua maksettavaksi

Jos pitää tulostella niin onko hyviä paikkoja tiedossa gdanskissa, missä pystyy sunnuntaina tulostamaan... Hotellin respa ei taida toimia kun on airbnb majoitus


Viime syksynä tuli käytyä tuolla. Ennakkoon tulostettiin sekä menolento että paluulento ihan varulta, joskin niiden apissa oli kyllä qr-koodi myös ja ilmeisesti jotkut sitä käyttivät.
 
Viime syksynä tuli käytyä tuolla. Ennakkoon tulostettiin sekä menolento että paluulento ihan varulta, joskin niiden apissa oli kyllä qr-koodi myös ja ilmeisesti jotkut sitä käyttivät.
Mä olisin kanssa sitä mieltä, ettei itsellä kyllä viimeksi paperilappuja ollut... tosiaan kun heillä on omat apit ja kaikki, niin aika kyykytystä nuo paperit ovat.
 
Mä olisin kanssa sitä mieltä, ettei itsellä kyllä viimeksi paperilappuja ollut... tosiaan kun heillä on omat apit ja kaikki, niin aika kyykytystä nuo paperit ovat.

Joo, tuntuu hassulta että ei pystyisi wizzin apin kautta näyttämään boarding passia, mutta kovasti kun yhtiön sivuja tulkkaa niin paperitulostetta käsketään hommata... Saahan tuon pdf:än näytettyä myös puhelimesta portilla ja luulisi ajavan saman asian, mutta joku oli kirjoittanut toisaalla että ei olisi jollain kentällä kelvannut vaan oli joutunut maksamaan extraa että oli saanut kentällä tulostetun boarding passin.

Täytyy katsoa kun pääsee tekemään check inin että tuleeko sovellukseen suoraan jotain vai käskeekö siinäkin tulostella
 
Elokuun puolessa välissä tän vuoden ainoa ulkomaanreissu ja se suuntautuu Varsovaan. Puolassa tullut käytyä aiemmin Krakovassa kahdesti ja kerran Gdanskissa. Nyt ekaa kertaa Varsovaan. Sinne otan mielelläni vinkkejä vastaan, varsinkin jos johonkin pienpanimobaariin löytyy vinkkiä. Hotelli Polonia Palace, eli jos siinä lähellä on jotain suositeltavaa

Whiskey in the jar, kannattaa käydä. Hyvä ravintola
 
Olisiko näillä spekseillä suositella jotain uutta paikkaa tuolta?
Kokemusta näyttää italiasta olevan mutta heitän muutaman -
Riminin alue/rannikko. (San Marino) Voi kyllä olla kesäkuussa ruuhkainen. Tosin mikäpä ei ole.
Lago di Trasimenon alue. Eteläistä Toskanaa/Perugiaa.
Viimeisenä Dolomiitit.
 
Joo, tuntuu hassulta että ei pystyisi wizzin apin kautta näyttämään boarding passia, mutta kovasti kun yhtiön sivuja tulkkaa niin paperitulostetta käsketään hommata... Saahan tuon pdf:än näytettyä myös puhelimesta portilla ja luulisi ajavan saman asian, mutta joku oli kirjoittanut toisaalla että ei olisi jollain kentällä kelvannut vaan oli joutunut maksamaan extraa että oli saanut kentällä tulostetun boarding passin.

Täytyy katsoa kun pääsee tekemään check inin että tuleeko sovellukseen suoraan jotain vai käskeekö siinäkin tulostella
Wizz air on ihan aito halpalentoyhtiö eli kannattaa kyllä lukea ohjeita kuin piru raamattua. Muutoin saattaa tulla yllättäviä maksuja. Muistaakseni itsekin kyllä käytin puhelimessa olevaa boarding passia. Matkatavaralaukku ruumaan ja jopa normaalin kokoinen käsimatkatavaralaukku olisi maksanut paljon enemmän kuin itse lentoliput.
 
Itse en wizzillä mitään paperille tulostanut, qr puhelimesta riitti. Gdanskiin kympin suunta ja ihan ok lentoajat, ei valittamista. Gdanskissa kuljetukset Boltilla.
 
Elokuun puolessa välissä tän vuoden ainoa ulkomaanreissu ja se suuntautuu Varsovaan. Puolassa tullut käytyä aiemmin Krakovassa kahdesti ja kerran Gdanskissa. Nyt ekaa kertaa Varsovaan. Sinne otan mielelläni vinkkejä vastaan, varsinkin jos johonkin pienpanimobaariin löytyy vinkkiä. Hotelli Polonia Palace, eli jos siinä lähellä on jotain suositeltavaa

Muranow Craft Beerissä käytiin ja tykättiin. Ei ole ihan vieressä mutta kävelymatkan päässä kuitenkin..
 
Kokemuksia wizz airilla turusta gdanskiin matkanneilta... Pitääkö oikeasti muka boarding passit tulostaa paperille? Vai riittääkö että näyttää puhelimen ruudulta pdf tiedoston?...

Meillä oli printatut liput, tuosta tosin on useampi vuosi aikaa.

Itse lennot oli perus ok, ei voi valittaa tuohon hintaan. Gdanskissa pari-kolme päivää menee mukavasti. Jos historia ja aihealue kiinnostaa, niin suositus myös lähistöltä löytyvälle Stutthofin keskitysleiri-museolle. Paikallisbussilla muistaakseni n. tunnin siivu, ainakin Gdanskin linja-autoasemalta saa liput.

Elokuun puolessa välissä tän vuoden ainoa ulkomaanreissu ja se suuntautuu Varsovaan. Puolassa tullut käytyä aiemmin Krakovassa kahdesti ja kerran Gdanskissa. Nyt ekaa kertaa Varsovaan. Sinne otan mielelläni vinkkejä vastaan, varsinkin jos johonkin pienpanimobaariin löytyy vinkkiä. Hotelli Polonia Palace, eli jos siinä lähellä on jotain suositeltavaa

Sama kohde tiedossa tässä keväämmällä. Tuo hotelli taitaakin olla ns. mestoilta josta itsekin tarkoitus ottaa majoitus, ja siellä ainakin näytti noita craft beer -mestoja olevan useampikin lähistöllä. Hinnatkin vaikutti ihan kohtuullisilta craft-paikoiksi, tyyliin ~5e iso (NE)IPA hanasta.
 
Kokemuksia wizz airilla turusta gdanskiin matkanneilta... Pitääkö oikeasti muka boarding passit tulostaa paperille? Vai riittääkö että näyttää puhelimen ruudulta pdf tiedoston?
Itse itselle vastaten: qr koodit tuli äppiin ja niillä koitetaan mennä, varuiksi tulostin menomatkalle liput myös paperille, että jos välttämättä sellaiset haluavat nähdä
 
Tästä hyvä aasinsilta toisenlaiseen tarinaan lentolipuista.

Hese-vantaalta (siis Seutulasta) oltiin menossa kavereiden kanssa jonnekin britteihin flybellä(tai easyjetillä tjsp). Kaveri oli ostanut lipun hyvissä ajoin (kuukausia aiemmin) ja tulostanut lipun paperille.
Minä ostin myöhemmin ja se oli minulla kännykässä.
Tässä välissä joku oli keksinyt että paperinen lippu ei enää kelpaa portilla. En tiedä miksi.
Lähestyimme jalkaisin porttia ja kaverilla tietenkin se paperilappu kourassa. kenttähenkilökunta huutaa jo kaukaa että "tuolla lipulla ei koneeseen pääse!!!"
Aikamoisen kalabaliikin kaveri sinä portilla aiheutti, jonkun aikaa käytiin juupas-eipäs keskustelua mutta lopulta eräs vanhempi kenttähenkilökunnan jäsen sai sen nuoremman vakuuttuneeksi että kyllä me nyt vaan joudutaan tämä kaveri koneeseen päästämään.
 
Elokuun puolessa välissä tän vuoden ainoa ulkomaanreissu ja se suuntautuu Varsovaan. Puolassa tullut käytyä aiemmin Krakovassa kahdesti ja kerran Gdanskissa. Nyt ekaa kertaa Varsovaan. Sinne otan mielelläni vinkkejä vastaan, varsinkin jos johonkin pienpanimobaariin löytyy vinkkiä. Hotelli Polonia Palace, eli jos siinä lähellä on jotain suositeltavaa
No, siinähän on craftolutkeskittymä kulman takana, eli Nowogrodzka -kadulla on niitä useampia: Jabeerwocky, Kufle i Kapsle, Drugie Dno, ja uudempana Hopito. Eikä kaukana, sen pääbulevardin toisella puolella Chmielna -kadulla on sitten lisää, toinen Kufle i Kapsle, Pinta-panimon paikka, Hoppiness, PiwPaw. Tuolta lisää ja hanavalikoimat näkee samasta paikasta.
 
Huhtikuussa tarkoitus mennä pariksi viikkoa Californiaan. Lentokentältä pitäisi saada varmaankin auto alle. Olisiko suosituksia hyvistä vuokrafirmoista tuolla suunnalla? Ja minkähänlainen kippo tuolla kannattaa ottaa alleen? Mukana 3 aikuista ja matkatavarat. Muutenkin jos autovuokrauksesta jotain vinkkejä Jenkkien suunnalla, niin otetaan mielellään vastaan :)
Vielä tuosta yhdysvalloissa ajamisesta, itsehän en ole koskaan siellä käynytkään mutta ilmeisesti missään nimessä ei saa koulubussia ohittaa jossa vilkkuu ne valot..
 
No, siinähän on craftolutkeskittymä kulman takana, eli Nowogrodzka -kadulla on niitä useampia: Jabeerwocky, Kufle i Kapsle, Drugie Dno, ja uudempana Hopito. Eikä kaukana, sen pääbulevardin toisella puolella Chmielna -kadulla on sitten lisää, toinen Kufle i Kapsle, Pinta-panimon paikka, Hoppiness, PiwPaw. Tuolta lisää ja hanavalikoimat näkee samasta paikasta.
Jopas sattui, kattelin just hotelleja tosta aseman kulmilta työreissua varten. Johdatusta.

Neuvokaapas joku vielä, mikä on vähiten aivokapasiteettia vaativa kulkuväline siirtyä julkisilla lentokentältä pääasemalle (Centralna) ruuhka-aikaan? Joku kiskoyhteys näyttäisi googlen mukaan olevan. Bussit ei herätä luottamusta, taannoin Poznanissa menin lopulta puolivahingossa pummilla kun paikallinen seposti että siellä on maksulaite bussissa. No oli joo kaksikin erilaista, mutta kumpaakaan en osannut käyttää. Tai toinen oli ilmeisesti matkakortti ja toinen lähimaksu.
 
Jopas sattui, kattelin just hotelleja tosta aseman kulmilta työreissua varten. Johdatusta.

Neuvokaapas joku vielä, mikä on vähiten aivokapasiteettia vaativa kulkuväline siirtyä julkisilla lentokentältä pääasemalle (Centralna) ruuhka-aikaan? Joku kiskoyhteys näyttäisi googlen mukaan olevan. Bussit ei herätä luottamusta, taannoin Poznanissa menin lopulta puolivahingossa pummilla kun paikallinen seposti että siellä on maksulaite bussissa. No oli joo kaksikin erilaista, mutta kumpaakaan en osannut käyttää. Tai toinen oli ilmeisesti matkakortti ja toinen lähimaksu.

Lasketaanko Bolt ja Uber julkisiksi..? Niitä on tullut Puolassa käytettyä, hinta-laatu enemmän kuin kohdallaan. Bolttia noista kahdesta enemmän..
 
Euro Wingsillä lentämisestä kokemuksia? Pitäisi 2+2 combolla lennellä Berliiniin.
Free handbag koossa 40x30x25 kuuluu halvimpaan lippuun. Mitäköhän ne tuumaa, jos tuo onkin sellainen pieni putkikassi, muuten mitoiltaan sopiva mutta pituus 42-43cm? Kyllähän se silti edessä olevan matkustajan istuimen alle mahtuu, kun on pehmeä ja antaa nätisti periksi.
Jännä muutenkin, otettiin aikuisille myös large cabin bag, 55x40x23. Samalla tuli priority boarding. No muksuille ei otettu niin heillä nyt sitten eri boarding group kuin meillä :lol:

EDIT: olikin 40x30x25, ei 22
 
Viimeksi muokattu:
eiko niillä ole se testi laite siinä gatella ja jos se putkikassi siihen mahtuu niin sitten hyvä?
 
Free handbag koossa 40x30x22 kuuluu halvimpaan lippuun. Mitäköhän ne tuumaa, jos tuo onkin sellainen pieni putkikassi, muuten mitoiltaan sopiva mutta pituus 42-43cm? Kyllähän se silti edessä olevan matkustajan istuimen alle mahtuu, kun on pehmeä ja antaa nätisti periksi.

Jos jonkinlainen tarkastus, niin eiköhän tuon putkikassin saa sullottua tuon 40x30x22 mittaiseen säiliöön eli kunhan sisälle ei tunge mitään kovaa, joka tuon mitan ylittää (esim. padel-mailaa tms.), niin miksei menisi läpi.
 
Kenties täälläkin ollut keskustelua asiasta, mutta jos ei osta ruumaan menevää matkatavaraa, mutta sen sijaan ostaa urheiluvälineenä kuljetettavan golf-bägin, niin oletteko surutta tunkeneet mailojen lisäksi tuonne kuinka reilusti matkalla tarvittavia vaatteita? Lentoyhtiö taitaa määrittää, mitä tuonne saa tunkea ( Yhdet golfvarusteet saavat sisältää mailojen ja laukun lisäksi golfkenkäparin), mutta en ole kuullut, että ongelmia olisi tullut, mikäli bägin paino jää alle sallitun 23kg. Onko kenelläkään ollut oikeasti ongelmia tuon kanssa? Aiemminhan ruumaan menevän matkatavaran tilalla sai ottaa mukaan golfbägin, mutta nykyisin (ainakin Finnairilla) golfbägistä pitää aina maksaa erikseen (toki kuuluu ilmeisesti edelleen business-luokan lippuun).
 
No ei ne nyt varmasti pengo sitä laukkua siinä vaiheessa kun se luovutat heille. Ei taida olla edes laillista muuta kuin puntaroida ja arvioida päältäpäin.
 
Kenties täälläkin ollut keskustelua asiasta, mutta jos ei osta ruumaan menevää matkatavaraa, mutta sen sijaan ostaa urheiluvälineenä kuljetettavan golf-bägin, niin oletteko surutta tunkeneet mailojen lisäksi tuonne kuinka reilusti matkalla tarvittavia vaatteita? Lentoyhtiö taitaa määrittää, mitä tuonne saa tunkea ( Yhdet golfvarusteet saavat sisältää mailojen ja laukun lisäksi golfkenkäparin), mutta en ole kuullut, että ongelmia olisi tullut, mikäli bägin paino jää alle sallitun 23kg. Onko kenelläkään ollut oikeasti ongelmia tuon kanssa? Aiemminhan ruumaan menevän matkatavaran tilalla sai ottaa mukaan golfbägin, mutta nykyisin (ainakin Finnairilla) golfbägistä pitää aina maksaa erikseen (toki kuuluu ilmeisesti edelleen business-luokan lippuun).
Itellä on suksipussi johon olen tunkenut aina 23kg tavaraa. En tiedä ketä se voisi kiinnostaa. Säkkihän dropataan erikoismatkatavaralaatikkoon Helsingin päässä eikä henkilökunta siitä katso kuin painon ja viivakoodin.
 
eiko niillä ole se testi laite siinä gatella ja jos se putkikassi siihen mahtuu niin sitten hyvä?
Ei tietoa, en ole tällä yhtiöllä koskaan lennelly.
Jos jonkinlainen tarkastus, niin eiköhän tuon putkikassin saa sullottua tuon 40x30x22 mittaiseen säiliöön eli kunhan sisälle ei tunge mitään kovaa, joka tuon mitan ylittää (esim. padel-mailaa tms.), niin miksei menisi läpi.
Luulisi, että mahtuu, kun tosiaan vaan vaatetta tarkoitus sulloa sisään.
 
Jos jonkinlainen tarkastus, niin eiköhän tuon putkikassin saa sullottua tuon 40x30x22 mittaiseen säiliöön eli kunhan sisälle ei tunge mitään kovaa, joka tuon mitan ylittää (esim. padel-mailaa tms.), niin miksei menisi läpi.
Onko joku muuten joskus törmännyt näihin tarkastuksiin?

Ite olen vain kerran nähnyt kun käsimatkatavarat on tarkastettu Oslossa Norwegianin lennolla Helsinkiin ja silloin meni kaikki rajan ylittävät ruumaan ison lisämaksun kera.

Ei toki nykyään enää tule kovin usein lenneltyäkään.
 
Onko joku muuten joskus törmännyt näihin tarkastuksiin?
Olen. Yleensä gatella ottavat kiinni jos on liikaa laukkuja mutta olen nähnyt myös puntarointeja ja ylipainon takia ruumaan siirtoja. Ei se mitään systemaattista ole mutta kyllä siinä gatella joku silmäilee mitä porukka yrittää viedä sisään. Ja nämä kokemukset ovat "paremmista" lentoyhtiöstä. Kyseiset tapaukset ovat silti ihan selviä. Sen yhden käsimatkatavarat painoivat ainakin 20kg.

Edit: sanotaan vielä että eivät ole olleet kantasuomalaisia ne joilla on ollut ongelmia vaikka ei se asiaan juurikaan liity.
 
Olen. Yleensä gatella ottavat kiinni jos on liikaa laukkuja mutta olen nähnyt myös puntarointeja ja ylipainon takia ruumaan siirtoja. Ei se mitään systemaattista ole mutta kyllä siinä gatella joku silmäilee mitä porukka yrittää viedä sisään. Ja nämä kokemukset ovat "paremmista" lentoyhtiöstä. Kyseiset tapaukset ovat silti ihan selviä. Sen yhden käsimatkatavarat painoivat ainakin 20kg.

Edit: sanotaan vielä että eivät ole olleet kantasuomalaisia ne joilla on ollut ongelmia vaikka ei se asiaan juurikaan liity.
Jep, eli jos järkevän kokoisella laukulla menee sisään niin todennäköisesti tähän ei törmää.
 
Onko joku muuten joskus törmännyt näihin tarkastuksiin?

Ite olen vain kerran nähnyt kun käsimatkatavarat on tarkastettu Oslossa Norwegianin lennolla Helsinkiin ja silloin meni kaikki rajan ylittävät ruumaan ison lisämaksun kera.

Ei toki nykyään enää tule kovin usein lenneltyäkään.
Kyllä. Oikeilla lentoyhtiöillä olen lennellyt, mutta usein pienemmillä koneilla. Regional tms. baltia ja pohjoismaat. Jos täysi kone, niin näissä on aina hirveä laukkusirkus kun emot yrittää löytää mattimyöhäisten laukuille paikkoja. Osa lentolaukuista napataan jo portilla ruumaan. Ilmeisesti vapaaehtoisesti. Viimeksi useampi aasialainen istui maksimikokoinen lentolaukku haarojen välissä, onneks en ollut vieressä. Henkilökunta mulkoili mutta aatteli varmaan että vitut, lyhyt lento, näiden takia ei myöhästytä. Eikä tainnut olla yhteistä kieltä.. vähän poikettiin ”laukun pitää mahtua edessä olevan istuimen alle”-säännöstä.

Eli jos on täysi lento niin ovat tarkkoina ja kamat voi lähteä ruumaan vaikka kaikki olisi ok.
 
Jep tarkastettiin ja punnittiin. Varsovan kentällä. Mulla oli läppärilaukku ja siellä läppärin lisäksi 2 kpl iPadejä menossa testaajille. No laukun paino ylitti pikkasen, joten otin virtalähteen ja laitoin taaskuun ja punnitus suoritetettu ja koneeseen.
 
No ei ne nyt varmasti pengo sitä laukkua siinä vaiheessa kun se luovutat heille. Ei taida olla edes laillista muuta kuin puntaroida ja arvioida päältäpäin.
Mikäköhän laki estäisi "kuljetusfirmaa" tarkistamasta lastinsa sisältöä? Asiakas kuitenkin ostaa tietyn palvelun, joka pitää sisällään nyt tässä tapauksessa golf-kassin kuljetuksen rajatuin ehdoin. Toinen on tietenkin turvallisuusnäkökulma, mutta se nyt ei tähän suoraan liity.
 
Eli jos on täysi lento niin ovat tarkkoina ja kamat voi lähteä ruumaan vaikka kaikki olisi ok.
Näissä tapauksissa ei niitä pakaasien kokoja syynätä vaan siinä vaan yhtiö päättää että x määrä laukkuja ruumaan ja sitten niitä otetaan matkustajilta vapaaehtoisesti tai väkisin - ja luonnollisesti mitään maksukaan "ruumatavarasta" ei tässä tapauksessa peritä, ne vaan kasataan portilla nippuun ja viedään portaita pitkin kenttätasolle ja siitä koneeseen.
 
Näissä tapauksissa ei niitä pakaasien kokoja syynätä vaan siinä vaan yhtiö päättää että x määrä laukkuja ruumaan ja sitten niitä otetaan matkustajilta vapaaehtoisesti tai väkisin - ja luonnollisesti mitään maksukaan "ruumatavarasta" ei tässä tapauksessa peritä, ne vaan kasataan portilla nippuun ja viedään portaita pitkin kenttätasolle ja siitä koneeseen.
Totta, maksuja ei tietenkään mene. Useamman kerran ne laukut on myös tuotu perillä koneen viereen eli niitä ei tarvi hakea matkatavaralinjalta.
 
Näitä käsimatkatavaroiden siirtoja ruumaanhan tulee ihan yleisesti täysillä lennoilla joilla on paljon bisnesmatkaajia, eli paljon porukkaa pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa monesti vielä kahden erillisen laukun kanssa. Monta kertaa käynyt omallekin kohdalle Euroopan-lennoilla että lentoemot kerää matkustajilta portilla isompia laukkuja ruumaanvietäväksi. Näissä tapauksissahan sen käsimatkatavaran myös saa toisessa päässä yleensä sieltä putken päästä koneesta tullessa mukaan kun nämä eivät mene samaan nippuun tägitettyjen ja sisäänkirjattujen laukkujen kanssa vaan näissä on vain jotkut pienet liput kiinni jotta ne tunnistetaan ruumasta käsimatkatavaroiksi.

Yleensä itse olen yksi niistä jotka antaa laukkunsa ruumaan jos mulla on kaksi kassia mukana. Riippuu reissusta menenkö yhden vai kahden kanssin kanssa.
 
Mielenkiintoista muuten miten Ryanair lento Wien-Helsinki tuli käsimatkatavarahylly aivan täyteen vaikka heillähän pitää maksaa extraa käsimatkatavaroista.

Ylipäätään muuten yllättäen tykkäsin Ryanairista, ei mitään varsinaista valittamista. Ihan samalla tavalla tuo lento sujui mitä Finskillä 5v sitten. Tai no se että lentoemännät kierteli myymässä arpoja yhdessä välissä oli vähän outoa :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista muuten miten Ryanair lento Wien-Helsinki tuli käsimatkatavarahylly aivan täyteen vaikka heillähän pitää maksaa extraa käsimatkatavaroista.

Ylipäätään muuten yllättäen tykkäsin Ryanairista, ei mitään varsinaista valittamista. Ihan samalla tavalla tuo lento sujui mitä Finskillä 4v sitten. Tai no se että lentoemännät kierteli myymässä arpoja yhdessä välissä oli vähän outoa :rofl:

Viime vuosien aikana 20-30 lentoa rynkyllä eikä kertaakaan ole käsimatkatavaroita mitattu eikä punnittu.. välillä nähnyt sellaisia laukkuja kannossa ettei mitään rajaa. Itse maksan lentoa varatessa lentolaukun hinnan jos sille on tarvetta, saa samalla priotery boardingin samaan hintaan.

Muuten olen yhtiöön tyytyväinen, hyvin ollut aikataulussa eikä mitään valittamista mistään muustakaan.
 
Mä en ymmärrä, kun käsimatkatavarat on selkeästi se ongelma koneessa, niin miksi ei hinnoitella sitä sen mukaan. Matkatavara 10€, käsimatkatavara 20€. Käsimatkatavaroilla yritetään matkustaa joko koska se on halvempaa tai koska halutaan työmatkalaisena äkkiä perillä eteenpäin.
 
Mä en ymmärrä, kun käsimatkatavarat on selkeästi se ongelma koneessa, niin miksi ei hinnoitella sitä sen mukaan. Matkatavara 10€, käsimatkatavara 20€. Käsimatkatavaroilla yritetään matkustaa joko koska se on halvempaa tai koska halutaan työmatkalaisena äkkiä perillä eteenpäin.
Finnairin halvin lippu ei enää sisällä käsimatkatavaraa ollenkaan.
 
Sisältää se sen istuimen alle menevän käsimatkatavaran. Sama Norwegianilla.

Ja sama kaikilla halpiksilla. Toisaalta sillä jalkatilan repulla menee viikon reissu ihan ok jos matkustaa jonnekin lämpimään.

Mä en ymmärrä, kun käsimatkatavarat on selkeästi se ongelma koneessa, niin miksi ei hinnoitella sitä sen mukaan. Matkatavara 10€, käsimatkatavara 20€. Käsimatkatavaroilla yritetään matkustaa joko koska se on halvempaa tai koska halutaan työmatkalaisena äkkiä perillä eteenpäin.

Koska ruumaan menevien matkatavaroiden käsittelymaksut lentokentillä ovat niin korkeat.
 
Sisältää se sen istuimen alle menevän käsimatkatavaran. Sama Norwegianilla.
Meinasin seisoa korjattuna, paitsi: Käsimatkatavarat

Finnair siis käyttää istuimen alle mahtuvasta esineestä nimeä pieni laukku. Käsimatkatavara on sit se joka laitetaan hattuhyllylle.

Superlight-lippua lukuunottamatta kaikilla lipuilla saa ottaa kaksi esinettä, pienen laukun ja käsimatkatavaran.

Väite "Finnairin lennolle Economy Superlight-lipulla ei saa ottaa käsimatkatavaraa ollenkaan" pitää siis heidän sisäisen korporaatio-terminologian puitteissa paikkansa.
 
Tänään tultiin Kap Verdelle Salin saarelle.
Käytiin kävelemässä rannalla ja sen 10min aikana kaksi eri jannua tuli kysymään, että kiinnostaako kannabis. Toinen oli rannan "lifeguard" ja silmät oli niin puolitangossa kuin vain pystyi olemaan.
 
Tänään tultiin Kap Verdelle Salin saarelle.
Käytiin kävelemässä rannalla ja sen 10min aikana kaksi eri jannua tuli kysymään, että kiinnostaako kannabis. Toinen oli rannan "lifeguard" ja silmät oli niin puolitangossa kuin vain pystyi olemaan.
Lissabonista samanlaiset kokemukset muutaman vuoden takaa. Tulin bussilla kentältä myöhään illalla niin ehdin olla kaupungissa valehtelematta minuutin, kun oltiin jo ehditty pariin otteeseen kauppaamaan. Tuolloin olin tosin yksin matkassa. Muulloin ei ole yritetty kaupata.
 
Riittääkö Pariisin Charles de Gaulle koneen vaihtoajaksi 1t25min? Ensimmäinen lenton schengen alueen ulkopuolelta ja vaihto olisi Pariisissa Helsinkiin. Lennot samalla lipulla, joten matkatavarat pitäisi siirtyä ainakin suoraan.

Ei ole itse tullut koskaan kyseisellä kentällä käytyä ja tältäkin palstalta lukenut, ettei kyseinen kenttä ole kaikkein ystävällisin.
 
Riittääkö Pariisin Charles de Gaulle koneen vaihtoajaksi 1t25min? Ensimmäinen lenton schengen alueen ulkopuolelta ja vaihto olisi Pariisissa Helsinkiin. Lennot samalla lipulla, joten matkatavarat pitäisi siirtyä ainakin suoraan.

Ei ole itse tullut koskaan kyseisellä kentällä käytyä ja tältäkin palstalta lukenut, ettei kyseinen kenttä ole kaikkein ystävällisin.

Pitäisi riittää erit. kun lennot samalla lipulla.
 
Riittääkö Pariisin Charles de Gaulle koneen vaihtoajaksi 1t25min? Ensimmäinen lenton schengen alueen ulkopuolelta ja vaihto olisi Pariisissa Helsinkiin. Lennot samalla lipulla, joten matkatavarat pitäisi siirtyä ainakin suoraan.

Ei ole itse tullut koskaan kyseisellä kentällä käytyä ja tältäkin palstalta lukenut, ettei kyseinen kenttä ole kaikkein ystävällisin.
Aika riskaapelilta kuullostaa sen perusteella, mitä olen kentästä kuullut. Paluumatkassa vielä se huono puoli, että pitkällä lennolla mahdolliset myöhästymiset suurempia. Voit katsoa lennon statistiikkaa Ja siitä arvioida mahdollisuuksia. USAan mennessä lennot usein myöhässä kelin takia, palatessa takatuulella ajoissa. Eikö noissa usein suositella 2-3h vaihtoaikoja? Itse valkkaisin jonkun muun, toisaalta jos ei myöhästyminen haittaa ei kai tuolla väliä.

Amsterdamissa 1h20m riittänyt mennessä nipin napin, tullessa reilu 2h ollut ok (mannertenvälisellä). Mutta pienempi ja nopeampi kenttä.
 
Aika riskaapelilta kuullostaa sen perusteella, mitä olen kentästä kuullut. Paluumatkassa vielä se huono puoli, että pitkällä lennolla mahdolliset myöhästymiset suurempia. Voit katsoa lennon statistiikkaa Ja siitä arvioida mahdollisuuksia. USAan mennessä lennot usein myöhässä kelin takia, palatessa takatuulella ajoissa. Eikö noissa usein suositella 2-3h vaihtoaikoja? Itse valkkaisin jonkun muun, toisaalta jos ei myöhästyminen haittaa ei kai tuolla väliä.

Amsterdamissa 1h20m riittänyt mennessä nipin napin, tullessa reilu 2h ollut ok (mannertenvälisellä). Mutta pienempi ja nopeampi kenttä.

Mä olen kyllä ottanut pienemmälläkin vaihdoilla, jos myydään samalle lipulle, enkä ole tainnut vieläkään kertaakaan jäädä jatkolennolta ja aika paljon on tullut reissattua.
 
Aika riskaapelilta kuullostaa sen perusteella, mitä olen kentästä kuullut. Paluumatkassa vielä se huono puoli, että pitkällä lennolla mahdolliset myöhästymiset suurempia. Voit katsoa lennon statistiikkaa Ja siitä arvioida mahdollisuuksia. USAan mennessä lennot usein myöhässä kelin takia, palatessa takatuulella ajoissa. Eikö noissa usein suositella 2-3h vaihtoaikoja? Itse valkkaisin jonkun muun, toisaalta jos ei myöhästyminen haittaa ei kai tuolla väliä.

Amsterdamissa 1h20m riittänyt mennessä nipin napin, tullessa reilu 2h ollut ok (mannertenvälisellä). Mutta pienempi ja nopeampi kenttä.

Toinen vaihtoehto olisi tosiaan vaihto Schipolin kentällä ja vaihtoaika 1h50min. Ehkä luotettavampaa ottaa tuo. Hintaeroa ei tainnut montaa euroa olla. Lähinnä Helsinki-Vantaalla olisi jäänyt pitempi vaihtoaika junalle, mutta eiköhän 1h riitä tuohon junan vaihtoon Helsinki-Vantaalla.
 
Mä olen kyllä ottanut pienemmälläkin vaihdoilla, jos myydään samalle lipulle, enkä ole tainnut vieläkään kertaakaan jäädä jatkolennolta ja aika paljon on tullut reissattua.
Ohhoh, tällaiset kommentiot jäänyt kuulematta. Itse en ole juuri lyhyempiä uskaltanut käyttää.
Toinen vaihtoehto olisi tosiaan vaihto Schipolin kentällä ja vaihtoaika 1h50min. Ehkä luotettavampaa ottaa tuo. Hintaeroa ei tainnut montaa euroa olla. Lähinnä Helsinki-Vantaalla olisi jäänyt pitempi vaihtoaika junalle, mutta eiköhän 1h riitä tuohon junan vaihtoon Helsinki-Vantaalla.
Schipolilla kävelyajat pahimmassa tapauksessa 20min puolelta toiselle. Oliko Pariisissa paluulennon portti samassa terminaalissa kuin saapuminen? Terminaalivaihtoajat kannattaa myös huomioida, riippuu paljon kentästä (kai siellä on useampi terminaali?).

E: Helsinki-Vantaalla matkatavarat tulee tyypillisesti nopeasti ja itse olen aina ehtinyt hyvin alle tunnissa junaan/bussiin lennon saapumisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Viestejä
4 507 170
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom