Autoliiton sivuilta Matkakohteet löytyy tietoa aika kattavasti, tosin osa vain jäsenille.
Jos samalla lipulla lennot ja matkatavarat menee siis suoraan loppukohteeseen, niin Dohassa alat katseleen vaan oikeaa jatkolentoporttia. Jos eri lipulla, niin todennäköisesti joudut hakemaan matkalaukut, uusi check-in, laukut ruumaan, turvatarkastus ja portille.Eka kertaa ulkomaanlento jatkolento suunnitelmalla. Vaihto tapahtuu Doha kentällä niin meno kuin paluulennolla. Täällä Suomessa lähtöselvitys luonnollisesti ei ongelmia mutta miten se jatkolennolle pääsy toimii? Saavun Dohaan ja rupeen ettii jatkolennon terminaalit lähtöportteineen vai?
Dohan terminaali kilometrejä suuntaansa, vaikka samalla lipulla ostetut lennot, saattaa jäädä jatkolennosta jos tulo vähänkin myöhästyy. Tarkka ja nopea pitää olla. Mikä lentoyhtiö kyseessä ?. Qatarin lennoilla, ainakin, saat hyvän hotellimajoituksen kuljetuksineen, ruokineen, jos myöhästyy.Eka kertaa ulkomaanlento jatkolento suunnitelmalla. Vaihto tapahtuu Doha kentällä niin meno kuin paluulennolla. Täällä Suomessa lähtöselvitys luonnollisesti ei ongelmia mutta miten se jatkolennolle pääsy toimii? Saavun Dohaan ja rupeen ettii jatkolennon terminaalit lähtöportteineen vai?
Dohan kenttä on toki iso, mutta myös todella selkeä ja hyvät opasteet. Samoin terminaalin sisällähän kulkee juna jonka kyydissä pystyy helpostikin taittamaan pitemmät matkat terminaalin sisällä. Jos vaihtoaika on pitempi, niin terminaalista löytyy hyvät nukkumatilat.Dohan terminaali kilometrejä suuntaansa, vaikka samalla lipulla ostetut lennot, saattaa jäädä jatkolennosta jos tulo vähänkin myöhästyy. Tarkka ja nopea pitää olla. Mikä lentoyhtiö kyseessä ?. Qatarin lennoilla, ainakin, saat hyvän hotellimajoituksen kuljetuksineen, ruokineen, jos myöhästyy.
Itse otin Airalon, toimi moitteetta.Mistä kannattaisi ostaa e-sim etukäteen reissuun (jenkkeihin)?
Jos siis samalla lipulla niin älä mene ulos terminaalista vaan pysy siellä alueella missä portit ovat ja mene vain sen seuraavan lennon portille. Jos siis lähtöselvitys on tehty valmiiksi jo sillekkin lennolle.Eka kertaa ulkomaanlento jatkolento suunnitelmalla. Vaihto tapahtuu Doha kentällä niin meno kuin paluulennolla. Täällä Suomessa lähtöselvitys luonnollisesti ei ongelmia mutta miten se jatkolennolle pääsy toimii? Saavun Dohaan ja rupeen ettii jatkolennon terminaalit lähtöportteineen vai?
Mä käytin Yesimiä Jenkeissä ja hienosti toimi iPhonessa. 10 gigan paketti maksoi 20€ ja sillä pärjäsi pari viikkoa hienosti. 20 gigan pakettiakin olisi ollut 26€. Tai sitten unlimited data jotain 40€ luokkaa.Mistä kannattaisi ostaa e-sim etukäteen reissuun (jenkkeihin)? Aiemmin on tullut vain käveltyä kivijalkaan ja otettua sim kortti mukaan, mutta jos nyt siirtyisi nykyaikaan
Miten toi e-sim-juttu toimii? Pitää niinkuin ladata puhelimeen se tietty palveluntarjoajan sovellus? Mitä sen jälkeen? Täytyykö puhelimessa oleva (suomalainen operaattorin)sim-kortti poistaa?Mä käytin Yesimiä Jenkeissä ja hienosti toimi iPhonessa. 10 gigan paketti maksoi 20€ ja sillä pärjäsi pari viikkoa hienosti. 20 gigan pakettiakin olisi ollut 26€. Tai sitten unlimited data jotain 40€ luokkaa.
Itse otin Airalon, toimi moitteetta.
Jees, kiitos! Aika iso hintaero näyttää olevan näillä, Airalo 20gb 42 dollaria ja Yesim 20gb 26e.Mä käytin Yesimiä Jenkeissä ja hienosti toimi iPhonessa. 10 gigan paketti maksoi 20€ ja sillä pärjäsi pari viikkoa hienosti. 20 gigan pakettiakin olisi ollut 26€. Tai sitten unlimited data jotain 40€ luokkaa.
Airalon sovelluksesta saa suoraan asennettua sen e-simin (uskoisin että muut toimii samalla tavalla). Tai sitten voi asentaa sillä QR koodilla mikä toimitetaan oston jälkeen. Mitään operaattorin sovelluksia ei tarvi asennella. Ei tarvitse poistaa fyysistä korttia. E-sim määritetään ensisijaiseksi datalle ja suomiliittymä on edelleen verkossa siinä rinnalla niin viestit ja puhelut tulee edelleen läpi.Miten toi e-sim-juttu toimii? Pitää niinkuin ladata puhelimeen se tietty palveluntarjoajan sovellus? Mitä sen jälkeen? Täytyykö puhelimessa oleva (suomalainen operaattorin)sim-kortti poistaa?
Itse ostotapahtuma ei korttia vielä aktivoi. Osa aktivoituu vasta kun löytyy tuettu verkko mutta osa aktivoituu heti kun simmin asentaa puhelimeen. Pitäisi lukea siellä e-sim tiedoissa. Ja tuo itse asennus/aktivointi vaatii nettiyhteyden.Alkaako tuo aika juoksemaan (esim 15 päivää) siitä kun e-simmin ostaa vai aktivoinnista? Entä tarviiko aktivointi internetyhteyttä?
Pari kuukautta sitten kun oli tarve eSimille, niin silloin 10 gigainen oli Airalolla tarjouksessa puoleen hintaan eli 13 dollarilla (12,42 euroa). Ei taida nyt tosiaan olla, mutta näitä kannattaa seurailla ja vertailla.Aika iso hintaero näyttää olevan näillä, Airalo 20gb 42 dollaria ja Yesim 20gb 26e.
Varasin alkuvuodesta lennot Tampereelta Vilnaan, 64 euroa kahdelta! Air baltic.Ei taida nykyisin enää edullisia lentoja saada oikein mistään? Tekisi mieli keväällä/kesällä tehdä lyhyt viikonlopun reissu Euroopassa, mutta Baltian maihinkin lennot on lähes 300€. Vähän turhan kallista lyhyille matkoille
Kyllä saa halpojakin lentoja. Yleensä vaan sitten pitää valita aikataulu hintojen mukaan eikä päin vastoin. Äskettäin varattiin lennot Barcelonaan kesäksi alta 200€ / hlö. Halvemmallakin olis päässyt, esim. Pariisiin n.100€ Ryan AirillaEi taida nykyisin enää edullisia lentoja saada oikein mistään?
Juu no toki varmasti jos lentoajoilla ei ole väliä. Lähinnä olen katsellut vklp pe-su lentoja. Ehtiiköhän tuollaisessa lyhyessä vklp matkalla muuten tehdä mitään, jos perjantaina töiden jälkeen lähtee ja sunnuntaina paluu.Kyllä saa halpojakin lentoja. Yleensä vaan sitten pitää valita aikataulu hintojen mukaan eikä päin vastoin. Äskettäin varattiin lennot Barcelonaan kesäksi alta 200€ / hlö. Halvemmallakin olis päässyt, esim. Pariisiin n.100€ Ryan Airilla
Eikö nuo pe-su lennot ole aina olleet kalliimpia verrattuna huonompiin ajankohtiin. Kysynnän ja tarjonnan lain mukaan mennään. Tuohon päälle yleinen hintatason nousu.Juu no toki varmasti jos lentoajoilla ei ole väliä. Lähinnä olen katsellut vklp pe-su lentoja. Ehtiiköhän tuollaisessa lyhyessä vklp matkalla muuten tehdä mitään, jos perjantaina töiden jälkeen lähtee ja sunnuntaina paluu.
Aika lyhyt pyrähdys on. Käytännössähän tuossa on yksi päivä perillä. Tietysti, jos saa sunnuntaille myöhään illalla lennot, mutta aina se lähtöpäivä on vähän sellainen ei niin kiva lomapäivä. Jos vaan mahdollista on, niin kannattaa ottaa vaikka päivä molempiin päihin vapaata. Yleensä lennotkin saa silloin halvemmalla.Juu no toki varmasti jos lentoajoilla ei ole väliä. Lähinnä olen katsellut vklp pe-su lentoja. Ehtiiköhän tuollaisessa lyhyessä vklp matkalla muuten tehdä mitään, jos perjantaina töiden jälkeen lähtee ja sunnuntaina paluu.
Eh, itse en viitsi edes mökille lähteä jos lähtö perjantaina vasta töiden jälkeen ja paluu sunnuntaina. Ja sinne on vain reilun tunnin ajomatka.Ehtiiköhän tuollaisessa lyhyessä vklp matkalla muuten tehdä mitään, jos perjantaina töiden jälkeen lähtee ja sunnuntaina paluu.
Ite kävin viikonloppu reissun varsovassa ja oli kyl hyvä reissu ja mukavasti kerkes kuitenki tutustua kaupunkiinJuu no toki varmasti jos lentoajoilla ei ole väliä. Lähinnä olen katsellut vklp pe-su lentoja. Ehtiiköhän tuollaisessa lyhyessä vklp matkalla muuten tehdä mitään, jos perjantaina töiden jälkeen lähtee ja sunnuntaina paluu.
Varo ettet osu johonkin isis-porukoihin.Onkos paikalla Irakissa viimeaikoina vierailleita, minkälainen mieninki tuolla on, mikä turvallisuustilanne on tällä hetkellä?
Halpoja lentolippuja on tarjolla ja joulukuussa olisi aikaa pari viikkoa. Kelit olisivat tuolloin suomalaiselle sopivat. Lento Bagdadiin ja sieltä sitten historiallisia kohteita päin pohjoisemmaksi. Youtubessa jotakin löytyy, mutta näistä ei aina ota selvää pitääkö jutut kutinsa todellisuudessa, jos ei itse ole "mediavaikuttajan" statuksella liikenteessä.
Juurikin paikalla. Aika hyvä munkki käynyt kelien kanssa, ei tippaakaan sadetta ja lämmintä 20+ joka päivä.Viisi päivää Splitissä Kroatiassa toukokuun alussa. Mitäs nähtävää ja hyvää syötävää tuolta löytyy?
Dohassa pitää mennä aina turvatarkastuksen läpi. Ei kestä kauaa ja muutenkin kenttä on helppo navigoida.Eka kertaa ulkomaanlento jatkolento suunnitelmalla. Vaihto tapahtuu Doha kentällä niin meno kuin paluulennolla. Täällä Suomessa lähtöselvitys luonnollisesti ei ongelmia mutta miten se jatkolennolle pääsy toimii? Saavun Dohaan ja rupeen ettii jatkolennon terminaalit lähtöportteineen vai?
Turvatarkastuksen läpi kyllä mutta transit matkustajan ei tarvitse mennä maahantulon läpi mikä on yleensä aina se hitaampi ? Joutuu Helsingissäkin ei-schengenistä lentävän mentävä turvan läpi mutta ei tarvitse maahantuloon mennä..Dohassa pitää mennä aina turvatarkastuksen läpi. Ei kestä kauaa ja muutenkin kenttä on helppo navigoida.