Lomamatkalle

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 746
Näkyyköhän lakko pidentyneinä ruuhkina Helsinki-Vantaalla jo alkuviikolla?
Tuskin, koneiden käyttöaste lienee valmiiksi 90% niin vaikka haluaisit lähteä aiempaa niin kapasiteetti rajattu eli montaa lisää ei kyytiin sovi ja lisäksi se kentän henkilökuntamäärä joustaa lähtijöiden/käyttöasteen mukaan.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
501
Nyt on reissuvaihtiehdot rajattu kahteen paikkaan.. aikaa olis vähä yli 2 viikkoa.

Filippiineille ja el nidoon tai sitten indonesiassa gilin saarille.. suosituksia? Onko joku käynyt molemmissa?
 
Liittynyt
27.09.2023
Viestejä
90
Tuskin, koneiden käyttöaste lienee valmiiksi 90% niin vaikka haluaisit lähteä aiempaa niin kapasiteetti rajattu eli montaa lisää ei kyytiin sovi ja lisäksi se kentän henkilökuntamäärä joustaa lähtijöiden/käyttöasteen mukaan.
Ruuhka-aikojen mukainen käyttöaste voi olla tuo, mutta kyllä siellä varmaan liikennemäärät kasvavat ennen lakkoa. Tuo kentän henkilökuntamäärän riittämättömyys voi myös johtaa niihin ruuhkiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 174
Meillä tuli sit varattua hotelli thaikuista 17.11-3.12 , 16 yötä eli karvan pidempi ku pakettimatkojen parin viikon reissu. Enempää ei rouvan lomat anna myöten.

bang tao beach ja arinara hotelli. Oltiin samassa viimeksi ja tykättiin kympillä.

Lennot ostaa tos kesäkuun aikana.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
447
Salin saarelle? Jos pääsette reissuun, niin laita kokemuksia. Meillä olisi lähtö helmikuun lopulla.
Muutama vuosi sitten tuli viikko käytyä. Aurinkoa, +25 astetta päivisin. Ei paljon muuta tekemistä kuin juopotella ja ottaa aurinkoo. Yks venereissu ja saaren kiertoreissu käytiin. Mutta menee loma joskus noinkin - kiva valohoito pimeän aikaan.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 415
Nyt on reissuvaihtiehdot rajattu kahteen paikkaan.. aikaa olis vähä yli 2 viikkoa.

Filippiineille ja el nidoon tai sitten indonesiassa gilin saarille.. suosituksia? Onko joku käynyt molemmissa?
Olen käynyt molemmissa. El Nido on paljon laajempi alue, Gili-saaret koostuvat kolmesta pienestä/todella pienestä saaresta (Air, Meno, Trawangan). Molemmissa löytyy kirkasta vettä ja valkoista hiekkaa. Gileillä ei kauheasti ole muuta tekemistä kuin nukkua, syödä, snorklata/sukeltaa ja ehkä bilettää. Kiva paikka, mutta ei tuolla ihan älyttömän pitkää pätkää viihdy. Gileillä ei taida olla autoja ollenkaan.

Noissa on sadekaudet sitten ihan eri aikaan; Balilla on sadekausi lokakuusta (?) helmikuulle ja El Nidossa taas ~kesäkuusta marraskuulle. Tokihan sadekaudellakin voi käydä, mutta sitten on herkemmin sadetta ja kovaa tuulta -> merenkäyntiä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 864
Meillä tuli sit varattua hotelli thaikuista 17.11-3.12 , 16 yötä eli karvan pidempi ku pakettimatkojen parin viikon reissu. Enempää ei rouvan lomat anna myöten.

bang tao beach ja arinara hotelli. Oltiin samassa viimeksi ja tykättiin kympillä.

Lennot ostaa tos kesäkuun aikana.
Onkos tämä aikuisten reissu vai lapsia mukana? Löytyykö parempia lentoja kuin finskin suorat? Kannattaako pesueen kanssa ottaa ennemmin pakettimatka vai varailla itse?

Pitäisi päästä Välimerta tai Kanariaa eksoottisempaan rantalomakohteeseen. Hiekkaranta ehdoton. Löytyykö parempaa paikkaa kuin Thaimaa? Suositukset paikoista ja hotelleista kiinnostaa.

E: Onko jo myöhäistä varailla matkaa loppusyksyyn tai talveen?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 601
Pitäisi päästä Välimerta tai Kanariaa eksoottisempaan rantalomakohteeseen. Hiekkaranta ehdoton. Löytyykö parempaa paikkaa kuin Thaimaa? Suositukset paikoista ja hotelleista kiinnostaa.
Pattaya on äärimmäisen eksoottinen. Jos perheen kanssa matkassa niin Hard Rock hotellia ovat kehuneet. Yksin matkustaessa joku luukku soi bukhaon varrelta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 864
Pattaya on äärimmäisen eksoottinen. Jos perheen kanssa matkassa niin Hard Rock hotellia ovat kehuneet. Yksin matkustaessa joku luukku soi bukhaon varrelta.
Kiitos! Vois vielä lisätä, että olon helppous ja turvallisuus paikassa plussaa. Wikipedian tiivistelmä pattayasta pistää vähän miettimään soveltuvuutta:
Pattaya on kaupunki ja erityinen paikallishallintoalue Thaimaassa Chonburin provinssissa. Se on yksi Thaimaan suosituimmista turistikohteista ja siellä vierailee vuosittain miljoonia turisteja. Pattaya tunnetaan myös yhtenä suurimmista seksiturismin keskuksista.
E: Hotelli on ihan hyvän oloinen, mutta kovin varattua tuntuu olevan marras-joulukuussa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 762
Pattaya oli varmasti hieno kohde joskus 2000 luvulla. Nyt se on turistirysä, kuten moni muukin paikka. Luulen että chrisekh:n viesti oli vähän sarkastinen/vitsaileva, se on eksoottinen lähinnä tuon äärimmäisen turismin aiheuttamien ilmiöiden takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Onkos tämä aikuisten reissu vai lapsia mukana? Löytyykö parempia lentoja kuin finskin suorat? Kannattaako pesueen kanssa ottaa ennemmin pakettimatka vai varailla itse?

Pitäisi päästä Välimerta tai Kanariaa eksoottisempaan rantalomakohteeseen. Hiekkaranta ehdoton. Löytyykö parempaa paikkaa kuin Thaimaa? Suositukset paikoista ja hotelleista kiinnostaa.

E: Onko jo myöhäistä varailla matkaa loppusyksyyn tai talveen?
Khao Lak oli oikein mukava paikka perheen kanssa lomailuun. Suorat lennot Phuketiin josta taksilla kohteeseen. Meillä hotellina oli The Sands Khao Lak by Katathani joka ei ihan sieltä halvimmasta päästä mutta hemmetin hyvä hotelli kaiken kaikkiaan. On lapsille lazy riveriä, vesiliukumäkeä ja muuta aktiviteettia. Mutta löytyy myös aikuisten allas jossa rauha.

Aavistuksen syrjässä "keskustaa" mutta paikallisbussilla alle 10 minuutissa ytimessä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 601
Luulen että chrisekh:n viesti oli vähän sarkastinen/vitsaileva, se on eksoottinen lähinnä tuon äärimmäisen turismin aiheuttamien ilmiöiden takia.
Totta mutta suosittelen silti käymään. Itse lähden taas Pattikselle Kiinalaiseksi uudeksi vuodeksi. Pattaya on turvallinen ja todella helppo. Väkivaltaa ja rikoksia ei tule jollet itse aloita ja kaikki puhuvat englantia.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
501
Olen käynyt molemmissa. El Nido on paljon laajempi alue, Gili-saaret koostuvat kolmesta pienestä/todella pienestä saaresta (Air, Meno, Trawangan). Molemmissa löytyy kirkasta vettä ja valkoista hiekkaa. Gileillä ei kauheasti ole muuta tekemistä kuin nukkua, syödä, snorklata/sukeltaa ja ehkä bilettää. Kiva paikka, mutta ei tuolla ihan älyttömän pitkää pätkää viihdy. Gileillä ei taida olla autoja ollenkaan.

Noissa on sadekaudet sitten ihan eri aikaan; Balilla on sadekausi lokakuusta (?) helmikuulle ja El Nidossa taas ~kesäkuusta marraskuulle. Tokihan sadekaudellakin voi käydä, mutta sitten on herkemmin sadetta ja kovaa tuulta -> merenkäyntiä.
Ens joulun tienoilla olen menossa joten varmaan sitten Filippiineille. Olitko kauan El Nidossa? Kannattaisko joku muukin paikka tähän reilu kahteen viikkoon lisätä :hmm:
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 415
Ens joulun tienoilla olen menossa joten varmaan sitten Filippiineille. Olitko kauan El Nidossa? Kannattaisko joku muukin paikka tähän reilu kahteen viikkoon lisätä :hmm:
No sehän riippuu ihan siitä, mitä haluat. Haluatko kaikista kauneimmat ja eksoottisimmat kohteet ja palveluilla ja majoituksella ei niin väliä vai jotain muuta? Pitääkö olla aktiviteetteja? Minkälaisella kokoonpanolla lähdet (eli onko lapsia)?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 174
Onkos tämä aikuisten reissu vai lapsia mukana? Löytyykö parempia lentoja kuin finskin suorat? Kannattaako pesueen kanssa ottaa ennemmin pakettimatka vai varailla itse?

Pitäisi päästä Välimerta tai Kanariaa eksoottisempaan rantalomakohteeseen. Hiekkaranta ehdoton. Löytyykö parempaa paikkaa kuin Thaimaa? Suositukset paikoista ja hotelleista kiinnostaa.

E: Onko jo myöhäistä varailla matkaa loppusyksyyn tai talveen?
tämä on omatoimisesti, 2 aikuista ja kaksi ala-aste ikäistä lasta.

Pakettimatkat on persiistä jos ei ny super halvalla vaikka saa.
Lasten kans Thaimaa ihan paras, oltu siitä asti ku lapset oli 6kk. Myös Karibia / Miami oli viime lokakuussa jeba.

thaimassa krabi ja Phuket meidän suosikit. Myös hua hin oli varsin kiva.

Mennää varmaa quatarilla yhdellä pompulla.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
501
No sehän riippuu ihan siitä, mitä haluat. Haluatko kaikista kauneimmat ja eksoottisimmat kohteet ja palveluilla ja majoituksella ei niin väliä vai jotain muuta? Pitääkö olla aktiviteetteja? Minkälaisella kokoonpanolla lähdet (eli onko lapsia)?
Kahdestaan vaimokkeen kanssa. Haluisin kyl nähdä just mahtavia rantoja ja paikkoja. Mutten kokoajan jaksa löhöillä. Mukava on jotain aktiviteettejäkin olla. Esim snorklausta, mopolla ajoa kierrellen eri paikkoja.

Ihan missään murjussa en haluis majoittua, ois mukava jos vähän tasoa löytyis.. katoin kyl että gilillä taitaa paremmat hotellit olla
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 415
Kahdestaan vaimokkeen kanssa. Haluisin kyl nähdä just mahtavia rantoja ja paikkoja. Mutten kokoajan jaksa löhöillä. Mukava on jotain aktiviteettejäkin olla. Esim snorklausta, mopolla ajoa kierrellen eri paikkoja.

Ihan missään murjussa en haluis majoittua, ois mukava jos vähän tasoa löytyis.. katoin kyl että gilillä taitaa paremmat hotellit olla
Ei Gileillä ainakaan minun siellä käydessä mitään luksuslukaaleja ollut ja muutenkin noilla spekseillä suuntaisin El Nidoon.

Gili Trawangan on isoin noista kolmesta saaresta ja on kooltaan 3 x 2 km (ovaali kuitenkin luonnollisesti, ei neliskulmainen). Saaren kävelee ympäri kahdessa tunnissa.

Googlen mukaan El Nidon koko on 923,3 km². Tuolla pääsee skootterilla kruisailemaan rantoja yms.

Noilla spekseillä ehdottomasti El Nido. Filippiineiltä muita käymisen arvoisia paikkoja mielestäni Boracay (turistisempi, mutta hyvä ranta, on ravintoloita jne.), Panglao Island (ja samalla Bohol ml. Chocolate Hills, kummituseläimet yms.). Malapascua Cebun pohjoiskärjessä on myös hyvä (ranta)paikka, mutta tätä ehkä suosittelisin sukeltajille, koska sinne on hankala päästä. Täällä kuitenkin näkee lähes varmasti thresher sharkeja elikkäs kettuhaita. Itse olin onnekas ja bongattiin myös hammerhead sharkeja elikkäs vasarahaita.

El Nidolle mennessä lennot Puerto Princesaan + 5-6 tunnin auto El Nidoon tai suora lento (ainakin Manilasta ja Caticlanilta pääsee). Boracaylle mennessä lento Caticlaniin tai Kaliboon (ensimmäisestä parikymmentä minuuttia saarelle, jälkimmäisesti yli tunti autolla satamaan, josta paatti). Panglaolle/Boholiin mennessä lento Panglaolle tai Cebuun, josta paatti. Malapascualle mennessä lento Cebuun, josta auto/bussi+vene.
 

Enitax

♠ ♦ ♣ ♥
Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
59
Onko Tekkiläisiä käynyt ajelemassa Saksassa sähköautolla? Itseäni kiinnostaisi kuulla, miten lataaminen yleensä onnistui ja onko suosituksia laturikarttasovelluksia tai latauspalveluntarjoajia ajatellen. Vai onnistuuko tuolla jopa ihan luottokortilla maksaminen ilman sovelluksia?
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 645
Kahdestaan vaimokkeen kanssa. Haluisin kyl nähdä just mahtavia rantoja ja paikkoja. Mutten kokoajan jaksa löhöillä. Mukava on jotain aktiviteettejäkin olla. Esim snorklausta, mopolla ajoa kierrellen eri paikkoja.

Ihan missään murjussa en haluis majoittua, ois mukava jos vähän tasoa löytyis.. katoin kyl että gilillä taitaa paremmat hotellit olla
Thaimaihin mennessä kannattaa ihan oikeasti googlettaa venäläisten nykytilanne x paikassa. Ne ovat sikailullaan pilanneet melko täysin mm. phuketin.

Vaikka monesti ollut niin muuten en osaa ottaa kantaa, muut tietää rannat paremmin. Pattaya on lähes kaikilta kävelykaduiltaan oikeasti vähän sellainen bordelli että vaimokkeella tulisi todennäköisesti paha mieli.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
924
Punaisten lyhtyjen alue, makkarakojut ja joku sotamuseo, jos jaksat tuolta lähteä ulos :)
Okei, en ehkä tätä hakenut. Tämä on perhereissu. Elikkäs jos joku on tuolla käynyt, vinkit vois ottaa vastaan. Jostain luin ettei omia eväitä, sitten jostain kuulin, että kannattaa ottaa omat eväät.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
439
Huhtikuussa ollaan vaimon kanssa menossa Thaimaan reissulle ja ihan vaimon toivomuksesta Pattayalla viimeset pari päivää. Se netissä oli tätä hotellia katellu ja halusi mennä:

Tuolta sit suoraa lentokentällä ja kotiin. Eli korvas bangkokissa olemisen tuo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
296
Huhtikuussa tarkoitus mennä pariksi viikkoa Californiaan. Lentokentältä pitäisi saada varmaankin auto alle. Olisiko suosituksia hyvistä vuokrafirmoista tuolla suunnalla? Ja minkähänlainen kippo tuolla kannattaa ottaa alleen? Mukana 3 aikuista ja matkatavarat. Muutenkin jos autovuokrauksesta jotain vinkkejä Jenkkien suunnalla, niin otetaan mielellään vastaan :)
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Huhtikuussa tarkoitus mennä pariksi viikkoa Californiaan. Lentokentältä pitäisi saada varmaankin auto alle. Olisiko suosituksia hyvistä vuokrafirmoista tuolla suunnalla? Ja minkähänlainen kippo tuolla kannattaa ottaa alleen? Mukana 3 aikuista ja matkatavarat. Muutenkin jos autovuokrauksesta jotain vinkkejä Jenkkien suunnalla, niin otetaan mielellään vastaan :)
Tuntuu olevan vähän tuurista kiinni minkälainen tyyppi siellä tiskin takana istuu. Budgetilla olen itse saanut vääntää kaikista eniten ja Aviksen kanssa on homma toiminut parhaiten, joten itse ainakin suosin jälkimmäistä.

Vinkkinä: kannattaa tutustua etukäteen vuokrauksen ehtoihin, mitä siihen sisältyy ja mitä ei. Tiskillä sulle todennäköisesti yritetään myydä kaikki mahdollinen ja mahdoton, auton upgreidaus yms.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
419
Huhtikuussa tarkoitus mennä pariksi viikkoa Californiaan. Lentokentältä pitäisi saada varmaankin auto alle. Olisiko suosituksia hyvistä vuokrafirmoista tuolla suunnalla? Ja minkähänlainen kippo tuolla kannattaa ottaa alleen? Mukana 3 aikuista ja matkatavarat. Muutenkin jos autovuokrauksesta jotain vinkkejä Jenkkien suunnalla, niin otetaan mielellään vastaan :)
Kuten aiemmin kerroin, itse viimeksi autoa vuokratessa käytin Qeeq.com:ia. Tuotti paljon mukavampia tuloksia tarjolle kun olen aiemmin saanut ja lisäksi sai sellaisen option, että mikäli vuokrauksen hinta laskee (ja varaus on sellainen, että se on peruutettavissa), niin se bookkasi automaattisesti halvemmalla hinnalla saman diilin. Näin ollen varausta ei kannata jättää missään nimessä viime tinkaan, vaan tehdä ajoissa. Myös tuo timanttijäsenyys oli mielestäni hyvinkin kohtuullinen kuin myös heidän vakuutuksensa. Ainoa huomioitava asia toki kun ottaa "kolmannen osapuolen vakuutuksen", niin joutuu yleensä itse maksamaan vahingot ensin.

Ajamisesta sen verran, että Helsingissä nyt on useampaa kaistaa, mutta ehkä suurin ero muihin Suomen kaupunkeihin on mielestäni se, että kaistaa vaihdettaessa sieltä "kaistan ylikin" voi joku pyrkiä samalle kaistalle. Tarkkuutta tarvitaan siis hitusen enemmän mihin normaalisti on tottunut. Muuten autoilevalle ei mielestäni mikään mahdoton paikka. Ruuhkia kannattaa kyllä välttää, jos pystyy; siellä menee hermot aika äkkiä jos ei ole tottunut tunteja matelemaan. Ehkä jos muuten ei tuttua, niin punaisia päin kääntyminen oikealle ja paljon on risteyksiä, missä stop-merkki on joka suuntaan. Jälkimmäisissä ensimmäisenä risteykseen saapuva yleensä ajaa ensin ja usein ovat sen verran harvoin liikennöityjä paikkoja, että se olisi onglema.

 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
501
Kuten aiemmin kerroin, itse viimeksi autoa vuokratessa käytin Qeeq.com:ia. Tuotti paljon mukavampia tuloksia tarjolle kun olen aiemmin saanut ja lisäksi sai sellaisen option, että mikäli vuokrauksen hinta laskee (ja varaus on sellainen, että se on peruutettavissa), niin se bookkasi automaattisesti halvemmalla hinnalla saman diilin. Näin ollen varausta ei kannata jättää missään nimessä viime tinkaan, vaan tehdä ajoissa. Myös tuo timanttijäsenyys oli mielestäni hyvinkin kohtuullinen kuin myös heidän vakuutuksensa. Ainoa huomioitava asia toki kun ottaa "kolmannen osapuolen vakuutuksen", niin joutuu yleensä itse maksamaan vahingot ensin.

Ajamisesta sen verran, että Helsingissä nyt on useampaa kaistaa, mutta ehkä suurin ero muihin Suomen kaupunkeihin on mielestäni se, että kaistaa vaihdettaessa sieltä "kaistan ylikin" voi joku pyrkiä samalle kaistalle. Tarkkuutta tarvitaan siis hitusen enemmän mihin normaalisti on tottunut. Muuten autoilevalle ei mielestäni mikään mahdoton paikka. Ruuhkia kannattaa kyllä välttää, jos pystyy; siellä menee hermot aika äkkiä jos ei ole tottunut tunteja matelemaan. Ehkä jos muuten ei tuttua, niin punaisia päin kääntyminen oikealle ja paljon on risteyksiä, missä stop-merkki on joka suuntaan. Jälkimmäisissä ensimmäisenä risteykseen saapuva yleensä ajaa ensin ja usein ovat sen verran harvoin liikennöityjä paikkoja, että se olisi onglema.

Ainakin ite Miamissa autolla ajaneena voin sanoa että helppoa hommaa. Kaistoja on parhaillaan 7 ja liikenne sujuu. Siinä välillä tuli tööttäyksiä ku oli oikealle kääntymässä ja odotti punaisissa valoissa. Ilmeisesti saa mennä tai ainakin moni meni
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
62
Ainakin ite Miamissa autolla ajaneena voin sanoa että helppoa hommaa. Kaistoja on parhaillaan 7 ja liikenne sujuu. Siinä välillä tuli tööttäyksiä ku oli oikealle kääntymässä ja odotti punaisissa valoissa. Ilmeisesti saa mennä tai ainakin moni meni
Oletuksena saa kääntyä oikealle punaisilla kuten kolmion takaa, erikseen kieltomerkki jos ei saa. Amerikkalaisen autoilun hienoin keksintö.

 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 864
Joskus myös "merkkitaulu" joka syttyy tietyissä tilanteissa, muuten saa kai kääntyä tavallisesti oikeaan punaisia päin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
Eipä se autolla ajaminen jenkeissä juuri eroa ruuhkasuomessa ajamisesta, imo.
Moottoritien rampit voi jossain tapauksissa yllättää, suomessa yleensä aina ramppi on oikealle, jenkeissä taas aikalailla mikä kaista tahansa voi mennä rampille. Kaistan päällä olevan kyltin mukaisesti.
Itsellä kokemusta ajamisesta +10 osavaltiosta, vähän joka puolelta yhdysvaltoja.

Olen myös suosinut katumaastureita lähes aina, joskus jos emännyksen kanssa kahdestaan oltu niin otettu ns. tavan henkilöauto.
Lisävakuutuksia en ole ottanut sen jälkeen kun OP Platinum kortti tuli jossa on autovuokraukseen erillinen vakuutus omavastuiden osalta. Ja noita lisävakuutuksia kannattaa sitten lukea ajatuksella, mitä tyrkyttävät vuokrauspaikoissa.
Ja samoten autosta hyvät kuvat/video kun sen vastaanotat. Sama homma myös kun luovutat.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
990
Mä oon tässä katsellut Texasin matkalle Turo.com -palvelusta autoa. Se on vähän niin kuin autojen Airbnb. Hyvin näyttää olevan tarjontaa ja autoja löytyy laidasta laitaan. Merkittävä huono puoli on se, että vuokraaja voi jopa ihan viime hetkellä peruuttaa varauksen.

Mä puntaroin tässä, että ottaisinko alle BMW 4 -sarjalaisen vai ihka oikean Jeep Wranglerin. Tesloja olisi myös, mutta en jaksa pelleillä latausten kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
Mä puntaroin tässä, että ottaisinko alle BMW 4 -sarjalaisen vai ihka oikean Jeep Wranglerin. Tesloja olisi myös, mutta en jaksa pelleillä latausten kanssa.
4-sarjalaisen takapenkit sitten todella nihkeät aikuiselle.
Jos siis enemmänkin populaa pitää kuskata.
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
416
Salin saarelle? Jos pääsette reissuun, niin laita kokemuksia. Meillä olisi lähtö helmikuun lopulla.
Vielä on muutama päivä lomaa jäljellä. Kelit mitä parhaat, aurinko paistaa ja tuuli viilentää mukavasti. Nähtävää ei hirveänä ole mutta ilmankin pärjää. Shark bayssä kannattaa käydä kahlailemassa sitruunahaiden seassa. Sellaisia metrisiä mötiköitä uiskentelee jalkojen juuressa ja välissä. Kandee ottaa omat croksit tms vastaavat jossei halua vuokrata kenkiä vitosen pari paikanpäältä. Pohja on täynnä korallin peittämiä teräviä kiviä niin ilman kahlaaminen ei onnkstu. Isompien haiden eviä voi tuurilla nähdä hieman kauempana.

Toinen pakkka missä käydä jos haluaa kuolleen meren tapaisessa suolajärvessä kellua niin on vanhaan tulivuoreen tehdyssä suola"kaivoksessa". Olikohan sisäänpääsy 3e/lärvi.

Eurot käynyt jokapaikassa missä käyty eikä vaihdettu rahaa lainkaan. Pariksipäivää vuokrattiin suzuki jimny. Oliko tuo 55e/d plus 200e pantti (mendes & mendes oli vuokraamo) .





Osteltavaa ei juurikaan ole ja hinnat ovat suomihintoja. Pari t paitaa itselle tarttui matkaan ja hintaa 26e/kpl. Santa Marian satamassa on näitä hustlaajia eli koittavat saada sinut lähtemään paikallisille markkinoille ostamaan eli myymään sinulle väkisin kallista krääsää. Taksit Santa Mariasta hotelleille makselee 5e/kyyti ja mkttareita ei ole eli varmista hinta heti matkan alussa.

Myyten tyrkyttäjiän aina vähän ja uskovat kyllä kun sanoo nätisti no thanks. Meidän hotelli Robinson on ainakin aivan täynnä saksalaisia. Olisiko nyt vajaan kahden viikon aikana törmätty neljään suomalaisee pariskuntaan.

Merivesi ainakin omasta mielestä paljon lämpimämpää kuin kanarialla ja hotlan altaissakin vesi on lämmitettyä niin oikein mukava pulikoida. Robinson siis adults only mesta niin huutavia tenaviakaan ei tarvitse kuunnella. Tullut nykyään järestään valkattua lapsivapaita hotelleja ja nautittua rauhasta.

Tässänäin äkkiseltään jotain kohteesta. Pohjoisessa ajellessa tuli vastaan näitä hökkelitalojakin että ei täälläkään kaikilla elämä yhtä lomaa ole.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
419
Mä oon tässä katsellut Texasin matkalle Turo.com -palvelusta autoa. Se on vähän niin kuin autojen Airbnb. Hyvin näyttää olevan tarjontaa ja autoja löytyy laidasta laitaan. Merkittävä huono puoli on se, että vuokraaja voi jopa ihan viime hetkellä peruuttaa varauksen.
Sähän voit vastaavasti ottaa varalle toisen varauksen ihan tavallisesta vuokraamosta, jossa peruutusmahdollisuus vaikka viimeiseen päivään asti...? Jos pelkäät, että jäät kokonaan ilman autoa.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 018
Pakko ihmetellä, että miksi kukaan kuvaa noita "pysty" videoita kännykällä?
Siis ihan sama mistä tulee kuvaa tai pelkkä kuva, niin jengillä on aina se kännykkä noin pystyssä.
Siis jos et kuvaa lipputankoa tai koivua...
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
690
Pakko ihmetellä, että miksi kukaan kuvaa noita "pysty" videoita kännykällä?
Siis ihan sama mistä tulee kuvaa tai pelkkä kuva, niin jengillä on aina se kännykkä noin pystyssä.
Siis jos et kuvaa lipputankoa tai koivua...
Tiktok, instagram, snapchat jne you name it. Vaakavideo näyttää noissa äärettömän dorkalta, koska suunniteltu katseltavaksi siten kuin puhelinta pidetään kädessä.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
Pattaya oli varmasti hieno kohde joskus 2000 luvulla. Nyt se on turistirysä, kuten moni muukin paikka. Luulen että chrisekh:n viesti oli vähän sarkastinen/vitsaileva, se on eksoottinen lähinnä tuon äärimmäisen turismin aiheuttamien ilmiöiden takia.
Pattayan lähistöltä löytyy hyvinkin hiljaisia alueita. Tuo seksiturismi on keskittynyt sinne keskustaan, mutta parin kilsan päässä voi olla ihan toisenlaista. Seksihommia löytyy Thaimaasta kaikkialta enemmän tai vähemmän. Paljon on eläkeläisiä ja lapsiperheitä. Tuskin ovat ensisijaisesti seksin perässä.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 588
Kenelläkään kokemusta AirBalticin lentojen ostosta pisteillä..? Eri lentoyhtiöt laskevat pisteiden lisäksi erikseen naksettavat verot yms. hieman eri tavalla.. tämän takia kiinnostaisi tietää miten AirBaltic nuo laskee..

Viimeisin AB:n lippu on TMP-AGP jossa kahden hengen m-p lipuissa oli verot n. 53€, polttoainenaksu n. 40€ ja lippupalvelu 3,30€.

Eli yhden hengen m-p lippuun tulisi noita lisämaksuja n. 48€ ?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 415
Suosituksia kevyestä, laadukkaasta ja kestävästä matkalaukusta? Pitäisi olla toinen puoli vetoketjuläpällä erotettu eli ei täysin avoin - taitavat aika lailla kaikki nykyään olla(?). Pyörät pitää olla hyvät ja neljällä renkaalla sulavasti rullaava.

Nykyinen lukku on Samsonite Firelite Spinner 75cm (paino: 2,9 kg) ja menee vaihtoon, koska vetoketju antautui. Toki voisi vielä selvittää, saako vetoketjua vaihdettua. :hmm: Koko vähintään sama tai pykälää isompi.


1708243536609.png


1708243566655.png
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Suosituksia kevyestä, laadukkaasta ja kestävästä matkalaukusta? Pitäisi olla toinen puoli vetoketjuläpällä erotettu eli ei täysin avoin - taitavat aika lailla kaikki nykyään olla(?). Pyörät pitää olla hyvät ja neljällä renkaalla sulavasti rullaava.

Nykyinen lukku on Samsonite Firelite Spinner 75cm (paino: 2,9 kg) ja menee vaihtoon, koska vetoketju antautui. Toki voisi vielä selvittää, saako vetoketjua vaihdettua. :hmm: Koko vähintään sama tai pykälää isompi.





Itse ostin pari vuotta sitten tämän: https://www.amazon.de/dp/B00VFQT6D0/ref=pe_27091401_487027711_TE_SCE_dp_1?th=1

Näyttää melko samalta kuin tuo sinun. Ollut tosi hyvä, ei oikeen mitään moitittavaa. Plussana että näyttää myös hyvältä (hiilikuidun värisenä).
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 415
Itse ostin pari vuotta sitten tämän: https://www.amazon.de/dp/B00VFQT6D0/ref=pe_27091401_487027711_TE_SCE_dp_1?th=1

Näyttää melko samalta kuin tuo sinun. Ollut tosi hyvä, ei oikeen mitään moitittavaa. Plussana että näyttää myös hyvältä (hiilikuidun värisenä).
Just lisäsin ostoskoriin tuosta laukusta 81-senttisen. Oli reilu 300 € samalla sivustolla ja alv-erotuksen kanssa (ilmaiset postit) 322 €. Saatanpa tilata tuon, kun on spekseiltään aika sama kuin nykyinen, vaikkakin vähän isompi, mikä ei haittaa, kun on yksi uusi matkustajakin nykyään. :)
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
758
Huhtikuussa tarkoitus mennä pariksi viikkoa Californiaan. Lentokentältä pitäisi saada varmaankin auto alle. Olisiko suosituksia hyvistä vuokrafirmoista tuolla suunnalla? Ja minkähänlainen kippo tuolla kannattaa ottaa alleen? Mukana 3 aikuista ja matkatavarat. Muutenkin jos autovuokrauksesta jotain vinkkejä Jenkkien suunnalla, niin otetaan mielellään vastaan :)
ite oon käyttänyt aina rentalcars,com. Ei ollut mitään ongelmaa noiden firmojen kanssa koskaan ja varmaan kaikkia olen käyttänyt, dollarissa on tyly palavelu mutta sitäkin olen käyttänyt usein ilman mitään ongelmia. Otatko lisävakuutuksen vai et niin jätän sun pohdittavaksi, itse olen ottanut suoraan rentalcarsin kautta niin tiskillä ei tartte arpoa. Ne myy sulle tiskillä ajoneuvoluokan korotusta aina ja yleensä se ei kyllä kannata. Itse suosin ottamaan isoimman laivan mitä järkevällä hinnalla saa. käytännössä 7 istuttava SUV niin mahtuu tavarat, ihmiset ja ns amerikan meininki. Halvin hinta tarpeeksi etukäteen ostamalla on ollut escalade 2 viikkoa 550€...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 927
Voisi tässä keväällä mennä johonkin euroopan kohteeseen. Lyhyt lento lähinnä syynä tähän eurooppaan kun ei oikein jaksa 10+ tuntia 4v lapsen kanssa matkustaa.

Espanjaa mietin aluksi, mutta se on jo aika nähty kun olen käynyt monesti, Italiassa kanssa tullut käytyä, mutta lähinnä aina pohjoisessa joten Sisilia tuli mieleen ja se voisi kiinnostaa. Ja toinen ehkä Portugali kun en ole käynyt.

Kokemuksia Sisiliasta, minne siellä kannattaisi mennä ja onko jotain syitä miksi sopii/ei sovi 4 vuotiaan kanssa? Ja mikä olisi paras ajankohta mennä, varmaan huhti/toukokuu sopisi itselle kun alkaa olla jo maaliskuunkin kalenteri täynnä. Ja mitään 40+ hellettä en halua niin ei kesälläkään viitsi mennä.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
341
Me käytiin Sisiliassa perhelomalla viime vuonna, kesäkuun alussa. Ei ollut liian lämmin ja varmaan tuo huhti/toukokuu on hyvä aika myös. Yleisesti Sisilia yllätti positiivisesti, mekin on käyty paljon Toscanassa ja Piemontessa.

Italialaiset tykkää lapsista ja neljävuotiaan kanssa tuo ihan kiva paikka käydä. Ehkä katselisin joko sitä Syrakuusan aluetta tai sitten etelärannikon kivoja pikkukaupunkeja, siellä on hienoja lapsille sopivia rantoja. Me kävimme myös Cataniassa ja Palermossa, Palermo tietysti on hieno kaupunki, muttei ehkä optimaalinen pienen lapsen kanssa touhuamiseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
Kevätreissu varattu Splittiin, Kroatiaan.
Jos on hyviä vinkkejä, saa jakaa.
Vuokra-autoa ei käytössä. Majoitus on ihan ytimessä.

Olen aikaisemmin käynyt Kroatiassa Opatjassa. Oli todella postitiivinen kokemus.
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
501
Kevätreissu varattu Splittiin, Kroatiaan.
Jos on hyviä vinkkejä, saa jakaa.
Vuokra-autoa ei käytössä. Majoitus on ihan ytimessä.

Olen aikaisemmin käynyt Kroatiassa Opatjassa. Oli todella postitiivinen kokemus.
kannattaa varmaan käydä jossain sivummalla syömässä jos haluaa vähä edullisemmin. Ainakin viime toukokuussa Dubrovnikissa oli turisti alueella aivan järkyttävät hinnat
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
60
Kokemuksia wizz airilla turusta gdanskiin matkanneilta... Pitääkö oikeasti muka boarding passit tulostaa paperille? Vai riittääkö että näyttää puhelimen ruudulta pdf tiedoston?

Lentoyhtiön sivut sanoo että pitää olla paperilla ja sitte taas toisaalla joku kirjoittanut että onnistuu näyttää puhelimesta. Sitte seuraava kommentti on että ei onnistunut ja tuli lisämaksua maksettavaksi

Jos pitää tulostella niin onko hyviä paikkoja tiedossa gdanskissa, missä pystyy sunnuntaina tulostamaan... Hotellin respa ei taida toimia kun on airbnb majoitus
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 415
Kesäkuussa Sardiniaan viikoksi, josta jatko toiseksi viikoksi jonnekin Italiaan. On tullut käytyä (kerran tai useammin) mm. Milano, Firenze (Toscanaa muutenkin ympäriinsä), Pisa, Cinque Terre (kahdesti), Rooma, Bologna, Napoli, Amalfin-rannikko (yövyin Amalfilla ja Sorrentossa), Capri, Garda, Como, Venetsia.

Halvin ja lyhin (?) lento Olbiasta olisi varmaan Napoliin, mutta muuallekin pääsee suoralla lennolla (ainakin Rooma, Firenze, Bologna, Pisa). Yllä olevista paikoista omaan mieleen ehkä eniten olivat Firenze, Cinque Terre, Amalfin-rannikko ja Como. Olisiko näillä spekseillä suositella jotain uutta paikkaa tuolta?

Paluulentoa ei vielä ole, mutta vaihtoehtoina Milano, Rooma ja Venetsia.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
321
Elokuun puolessa välissä tän vuoden ainoa ulkomaanreissu ja se suuntautuu Varsovaan. Puolassa tullut käytyä aiemmin Krakovassa kahdesti ja kerran Gdanskissa. Nyt ekaa kertaa Varsovaan. Sinne otan mielelläni vinkkejä vastaan, varsinkin jos johonkin pienpanimobaariin löytyy vinkkiä. Hotelli Polonia Palace, eli jos siinä lähellä on jotain suositeltavaa
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 314
Viestejä
4 232 569
Jäsenet
71 189
Uusin jäsen
Tombula44

Hinta.fi

Ylös Bottom