Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo Tratiin otetaan kans lennot. Ollaan joskus 10 vuotta sitten käyty Changilla ja sinne mentiin silloin privavanilla, joten ei kiitos enää.
Ootko milloin käynyt Makilla viimeksi? Silloin meidän Changilla ollessa käytiin snorklauspäiväreissun yhteydessä muutama tunti myös Makilla ja se oli silloin ainakin rauhallinen mesta, onkohan se kuinka 10 vuodessa muuttunut? Meille siis nimenomaan käy ja ehkä hakusessakin vähän tuollaiset rauhallisemmat paikat.
Itsekin yleensä tulee vähän noissa paremmissa hotelleissa majailtua ja nyt varsinkin ollaan miehen pyöreitä vuosia samalla juhlimassa, joten pitää tsekata nuo sun vinkit. Kiitos!
Ai näin tuoreita kokemuksia, nice! Joo Rangille mennään varmasti, siellä käytiin kans silloin viimeksikin kun tuolla päin oltiin ja oli ainakin silloin ihan huippu snorklausmesta. Kiitos näistä ja lisääkin saa reissun edetessä vinkkejä laittaa!Makilla viime viikolla ja nyt Koodilla. Molemmat ihan superrauhallisia. Tekemistä tai näkemistätä ei juuri ole. Makilta kannattaa ehdottomasti käydä koh Khamilla ja suosittelen snorklausta Ko Rangille. Rangille pääsee myös Koodilta. Skootteri kannattaa vuokrata kummallakin saarella. Mak on nopeaan kierretty, Kood on jo aika iso ja kiertämiseen meneekin sitten enemmän aikaa. Yks hieno biitsi Koodilla on secret beach Soneva Kiri -hotellin lähellä. Sinne on tieltä muutaman sadan metrin kävely, mutta paikka on hieno.
Matka varattu perinteiseen Playa del ingelesiin. Onko mitään suosituksia tms. Eiköhän tuolla viikon juo ja syö hyvin.
Oltiin tuolla muutama vuosi sitten. Tylsä paikka, Kanarian kohteista mielummin Teneriffalle.
Auton vuokraus kannattaa jos haluaa saarta nähdä kunnolla.
Onko Bukarestissä jotain must see aktiviteettejä ja mistäpäin kannattaa yrittää majoitusta etsiä?
Löysin vain käsimatkatavarosita/-laukuista aihetta, joten kysytäänpäs tässä vähän isommista laukuista. Lähdössä Norwegianilla vähän pidemmälle reissulle ja ruumaan menevän tavaran painoraja 20kg. Mikä olisi optimaalisen kokoinen laukku tuonne? Kenkää/lenkkaria, vaatteita, pari kirjaa tuonne tulisi. Kova laukku lienee otollisempi ruumalaukuksi, tosin joskus portilla vapaaehtoisesti antanut pehmeän käsimatkatavaralaukun ruumaan ja ihan ehjänä sekin on säilynyt.
TLDR: ehdotuksia hyvästä ruumaan menevästä matkalaukusta.
Löysin vain käsimatkatavarosita/-laukuista aihetta, joten kysytäänpäs tässä vähän isommista laukuista. Lähdössä Norwegianilla vähän pidemmälle reissulle ja ruumaan menevän tavaran painoraja 20kg. Mikä olisi optimaalisen kokoinen laukku tuonne? Kenkää/lenkkaria, vaatteita, pari kirjaa tuonne tulisi. Kova laukku lienee otollisempi ruumalaukuksi, tosin joskus portilla vapaaehtoisesti antanut pehmeän käsimatkatavaralaukun ruumaan ja ihan ehjänä sekin on säilynyt.
Maksimissaan 70cm laukku, tuossa on esimerkiksi ihan hyvä hinta &keveys combo:Löysin vain käsimatkatavarosita/-laukuista aihetta, joten kysytäänpäs tässä vähän isommista laukuista. Lähdössä Norwegianilla vähän pidemmälle reissulle ja ruumaan menevän tavaran painoraja 20kg. Mikä olisi optimaalisen kokoinen laukku tuonne? Kenkää/lenkkaria, vaatteita, pari kirjaa tuonne tulisi. Kova laukku lienee otollisempi ruumalaukuksi, tosin joskus portilla vapaaehtoisesti antanut pehmeän käsimatkatavaralaukun ruumaan ja ihan ehjänä sekin on säilynyt.
Matka varattu perinteiseen Playa del ingelesiin. Onko mitään suosituksia tms. Eiköhän tuolla viikon juo ja syö hyvin.
Ingles on äkkiä nähty. Ruokapaikoista suosittelen argentiinalaispaikkaa Grill El Asador ja samalla Tirajana-kadulla ihan lähellä oli hyvä Aloha Hamburger Bar.
Itse nostan paikan päällä luottokortilla käteistä. Olen laskeskellut että se on halvin tapa (tai ainakin ero Forexiin tms on pieni) jos ottaa vaikka muutaman satasen kerrallaan.Amerikan reissusta muutama kyssäri, luin että kortilla kannattaisi maksaa USAssa ja jonkin verran vaihtaa dollareita lompakkoon, onko techiläisillä antaa vinkkejä ja onko edullisin tapa vaihtaa euroja dollareiksi nostaa niitä USAssa automaatista Visalla debit puolelta? USA on kuulemma wlanien luvattu maa ja tuumin pitäisikö joku vpn ottaa käyttöön, oisko suosituksia mikä vpn toimisi USAssa parhaiten? Vpn saa olla maksullinen, mutta tarvetta esim. Pidempi aikaiselle lisenssille ei ole.
Kaikkein kalleinta on varmaan vaihtaa Suomessa tai paikanpäällä lentokentällä. Oman kokemukseni mukaan Mastercardilla se vaihtokurssi on ollut ihan kohtuullinen ja kohdemaassa on tullut pari dollaria nostokuluja.Olen ottanut euroja mukaan ja vaihtanut paikan päällä sitten hyvää kurssia tarjoavassa vaihtopisteessä joka yleensä ei ole esim. kentokenttä. Kentällä vaihtanut vain sen verta että saanut rahat siihen asti jotta pääsee vaihtamaan parempaan paikkaan. Kortilla nostaessa huonompi kurssi ja tulee maasta ja pankeista riippuen nostokulut vielä päälle.
Niin siksi en vaihdakkaan suomessa tai lentokentällä vaan hyvän kurssin tarjoavassa paikassa joka tulee vielä tuota mastercardiakin halvemmaksi.Kaikkein kalleinta on varmaan vaihtaa Suomessa tai paikanpäällä lentokentällä. Oman kokemukseni mukaan Mastercardilla se vaihtokurssi on ollut ihan kohtuullinen ja kohdemaassa on tullut pari dollaria nostokuluja.
Nämähän riippuu ihan kohteista mutta jo lentokentän sisällä olevista eri vaihtopisteistä saattaa saada esim. 5% paremmalla toisesta kuin toisesta.Kuinka isot erot noissa valuutanvaihdon kursseissa on?
Oon aina vaan tilannut rahat kentälle ku on ollu niin helppoa oman pankin kanssa.
Puhutaanko että säästää sen 1% vai 10%?
Ei jaksa alkaa arvailemaan jonkun 30€ säästön takia.
Kuinka isot erot noissa valuutanvaihdon kursseissa on?
Oon aina vaan tilannut rahat kentälle ku on ollu niin helppoa oman pankin kanssa.
Puhutaanko että säästää sen 1% vai 10%?
Ei jaksa alkaa arvailemaan jonkun 30€ säästön takia.
Ei kukaan enää noita harrasta. Halvemmalla selviää, kun nostaa kortilla rahaa automaatista. Itse käytän Norwegianin korttia.Helposti on aina kohdemaissa edulliset vaihtopisteet löytynyt ja nykyään vielä helpommin kun on netissä tietoa vaikka mistä.
Heh. Kummasti niissä aina porukkaa on jollei kerran kukaan käytä. Miten sillä kortilla voi selvitä halvemmalla kun nyt esim. vaikka thaimaassa joka suosittu kohde suomalaisilla jokaisesta atm nostosta veloitetaan thai pankin päässä jo 220thb vaikka sattuisi itsellä olemaan kortti pankista joka ei velottaisi itse ulkomaan käteisnostoista?Ei kukaan enää noita harrasta. Halvemmalla selviää, kun nostaa kortilla rahaa automaatista. Itse käytän Norwegianin korttia.
Heh. Kummasti niissä aina porukkaa on jollei kerran kukaan käytä. Miten sillä kortilla voi selvitä halvemmalla kun nyt esim. vaikka thaimaassa joka suosittu kohde suomalaisilla jokaisesta atm nostosta veloitetaan thai pankin päässä jo 220thb vaikka sattuisi itsellä olemaan kortti pankista joka ei velottaisi itse ulkomaan käteisnostoista?
Mitä nyt katsoin tuota Norwegianin hinnastoa niin 1.75% ottavat välistä valuuttamuunnostakin.
Monilla muilla pankeilla ulkomaankorttinostoista sitten veloitetaan kaiken tuon päälle vielä kertanostopalkkio ja valuuttamuunnoksesta otetaan vielä isompi siivu voittoa.
Hyvä jos noin on. Vähintään se kurssi on huonompi kuitenkin yleensä. Toisaalta jos jaksaa etsiä kuluttoman automaatin niin varmaan sen hyvän rahanvaihtopisteenkin Ja noita kuluttomia automaatteja ei kyllä aina ole edes.Valitsee siinä automaatilla paikallisen valuutan (jos kysyy), niin ei mene valuuttamuutoskuluja. Sama kortilla maksaessa.
Automaattien kulut vaihtelee. Lähes aina on kohteesta löytynyt automaatti josta nostaa rahaa ilman kuluja. Eikä riitä kahden kädet sormet maihin joissa olen NB-korttia käyttänyt vuoden 2016 jälkeen. Toki Thaimaassa en ole kyseistä korttia kokeillut.
Kerropa vaikka miten/mistä nostetaan kuluitta niinkin eksoottisesta paikasta kuin espanjan aurinkorannikolta? Itse en ainakaan ole onnistunut löytämään sellaista pankkia jonka automaatista tuo onnistuisi (2€/nosto)...Lähes aina on kohteesta löytynyt automaatti josta nostaa rahaa ilman kuluja.
Kerropa vaikka miten/mistä nostetaan kuluitta niinkin eksoottisesta paikasta kuin espanjan aurinkorannikolta? Itse en ainakaan ole onnistunut löytämään sellaista pankkia jonka automaatista tuo onnistuisi (2€/nosto)...
Siellä siis oottaa aina tarvittaessa vanha viritetty turbo Volvo asiakkaita, vai onko kyseessä vanha linja-auto?- jos haluat päästä lasten kanssahelpolla 2, valitse joku bamse-club hotelli. Tehty nimenomaan lasten kanssa lomailuun ja ohjelma ja palvelut sen mukaisia.
Juu itsellä ollut tapana että parin viikon reissussa nostan pari kertaa kertaa käteistä. Kortti messii kassakaapista, automaatille. Reilumpi summa kantoon ja hotlalle takas. Rahat ja kortit takas kaappiin.Kerropa vaikka miten/mistä nostetaan kuluitta niinkin eksoottisesta paikasta kuin espanjan aurinkorannikolta? Itse en ainakaan ole onnistunut löytämään sellaista pankkia jonka automaatista tuo onnistuisi (2€/nosto)...
Kerropa vaikka miten/mistä nostetaan kuluitta niinkin eksoottisesta paikasta kuin espanjan aurinkorannikolta? Itse en ainakaan ole onnistunut löytämään sellaista pankkia jonka automaatista tuo onnistuisi (2€/nosto)...
Siellä siis oottaa aina tarvittaessa vanha viritetty turbo Volvo asiakkaita, vai onko kyseessä vanha linja-auto?
Häh?! Kortti jonka antaa jollekin ravintolassa, sitten ne sanoo hetki ei toimi menen tuonne takahuoneseen kortin kanssa klassinen asia että ei suostuta siihen.Kuinka pitkään olet/olit reissussa ? Euroopan kohteissa itsellä on 2-3vkon reissussa n. pari sataa käteistä, siitäkin osa tulee aina Suomeen takaisin.. muuten maksan kaikki kortilla. Paljon helpompaa ja turvallisempaa.. jotain.pikkukahviloita tulee vastaan missä kortit ei käy.
Espanja foorumeita kun lukee suomalaisilla on ihme hinku maksaa käteisellä ja kantaa sitä satoja euroja mukana.. sitten itketään kun jotain käy.
Jossain Thaimaassa jne onkin asia erikseen.. vaikka ei sielläkään käteistä ihan joka paikassa tarvita.
Häh?! Kortti jonk antaa jollekin ravintolassa, sitten ne sanoo hetki ei toimi menen tuonne takahuoneseen kortin kanssa klassinen asia että ei suostuta siihen.
Käteistä muka ongelma? En tiedä missä hostelleissa nukut mutta hotelleissa on aina joku kassakaappi. Tietysti ei kanna kaikkia käteistä mukana.
Voihan se olla tietysi maastakin kiinni. Tiedän että USA on tyyliin että otan mukaani Mastercard, mutta Eurooppa ja Aasia käteistä kiitos. Maksukortti voi myös olla mukana, mutta se on aina riski.
Käytännössä mistä tahansa automaatista.Kerropa vaikka miten/mistä nostetaan kuluitta niinkin eksoottisesta paikasta kuin espanjan aurinkorannikolta? Itse en ainakaan ole onnistunut löytämään sellaista pankkia jonka automaatista tuo onnistuisi (2€/nosto)...
Eipä euromaissa oikein tarvetta käteiselle ole. Kortti kelpaa melkein missä vaan. Joku satku kotoa mukaan ja tarvittaessa sit nostaa lisää.
Indonesia koostuu valtavasta määrästä saaria ja saarilla elää hyvinkin erilaisia uskontokuntia vaikka tasavallan pääuskonto onkin Islami. Suurinosa Balin väestöstä harjoittaa balilaista hindulaisuutta ja muslimien osuus taitaa olla ihan muutamia prosentteja. Muslimikulttuuri ei näy ainakaan Balin katukuvassa.Onko Indonesiassa seksiturismia juurikaan?
Vaikka Thaimaa muuten onkin aivan ihana maa, itseä ainakin ärsyttää avoin seksiturismi mikä siellä rehottaa. Tytöt tarjoaa itseään hanakasti baareissa, ja länsimaiset 60v ukot kävelemässä käsi kädessä 18v thaityttöjen kanssa ei ole mikään nätti näky.
Laskin nyt sitten viimein 1+1 että kun Indonesiahan on muslimimaa, niin siellä ei varmaan ole yhtä avointa seksikauppaa?
Olenko oikeassa? Saako esim balin yössä olla rauhassa oluella ilman että tullaan tyrkyttämään?
Laskin nyt sitten viimein 1+1 että kun Indonesiahan on muslimimaa, niin siellä ei varmaan ole yhtä avointa seksikauppaa?
Olenko oikeassa? Saako esim balin yössä olla rauhassa oluella ilman että tullaan tyrkyttämään?
No onpas jätkä toisenlainen kuin minä kuin päivä ja yö.Onko Indonesiassa seksiturismia juurikaan?
Vaikka Thaimaa muuten onkin aivan ihana maa, itseä ainakin ärsyttää avoin seksiturismi mikä siellä rehottaa. Tytöt tarjoaa itseään hanakasti baareissa, ja länsimaiset 60v ukot kävelemässä käsi kädessä 18v thaityttöjen kanssa ei ole mikään nätti näky.