Itse tykkään matkustella yksin, mikä ei todellakaan tarkoita että matkakohteessa olisi yksin/yksinäinen. Hieman netissä kun tekee etukäteisvalmisteluja, ainakin idässäpäin seuraa riittää enempikuin ehtii.
Ukraina on lähellä oleva hieman eksoottisempi maa. Joku osasi kertoa ettei Ukrainan poliisit ole ystävällisiä. Onko kokemusta? Minulla vain positiivista kokemusta. Ukrainalaiset naiset ovat ainakin mielenkiintoisia tuttavuuksia positiivisessa mielessä. Matkavakuutukset kannattaa silti olla kunnossa, jos jotain sattuu.
Toki kaukoitään pitää lähteä että suomijamppa saa rajattomasti ilmaista pildeä helposti(ei pattayalle), mutta sinnekkin saa lentoja nykyään edullisesti.
Lennot Filippiineille 435 euroa | Lentodiilit
Selvä kerrankin umpisuomalaiselle voi vastata samalla mitalla. Paranna ulosantia kiitos. Piti käyttää googlea että olisin ymmärtänyt mitä on "pildeä" ei kukaan koskaan ole sanonut sitä sanaa minulle missään tilanteessa. Jospa alan viljelemään hieman ruotsi slangia foorumille heh
.
Tiedoksi:
A. Ulkoministeriö suosittelee matkustusilmoituksen tekemistä Ukrainaan matkustaessa. Tämä tosin ei ole pakollinen. Minä tein sen ilmoituksen kun matkustin ja ei en matkustanut sota rintamalle vaan Kiev kaupunkiin. Olen matkustanut useihin muihin maihin ja en ole koskaan muuten tehnyt matkustusilmoitusta.
B. Huumet USA: han liikkuu enimmäkseen Mexicon kautta. Kovat huumet Europpaan niin suurin osa tulee Ukrainasta.
C. Ukrainan poliisi on yleisesti lahjottu. Mafia on Ukrainassa.
D. Joka vuosi NATO lahjoittaa aseita Ukraina armejalle. Suurin osa niistä ei mene rintamalle vaan myydään että saadaan omaa rahaa.
Tässä vähän kokemuksia. Kaverini kertoi että Ukraina poliisi halusi siltä hieman "tie tulli rahaa" siis pienen lahjoituksen omaan taskuun.
Minun kokemuksia kun kerran tein matkan:
1. Musta taksi ajoi tuhatta ja sataa kuin Saksan autobahna lentokentästä kaupunkiin. Kyllä uskon että se oli musta taksi.
2. Kun tulin hotelille huomasin mainoksen treffi palvelusta... no menin sen sivuille. Ennen kun maksoin jäsenyydestä huomasin että niitten osoite oli lähellä hotellia. En tietenkään luottanut siihen varsinkin kun profiilit oli hieman lian hyviä ollakseen totta.
Otin taksin ja menin sinne. Kun tulin sinne niin kukaan ei ollut siellä firmasta, mutta yksi mies kertoi että se on scammer firma ja ovat jo muuttaneet pois.
3. Olen käyttänyt ilmaista treffipalvelua, mutta useimmat yhteydenotot ovat hujareilta. Treffeille olen toki päässyt Kiev kaupungissa.
4. Olisi hyvä osata venäjää. Minä en osaa venäjää.
5. Vaikka monet miehet menee Ukrainaan vaimo haussa useimmat palaa kotiin ilman vaimoa ja ovat menettäneet enemmän tai vähemmän rahaa.
6. Joku hujari koetti saada minut sijoittamaan päiväsaikaan. Sanoin hänelle että ei kiinnosta.
7. Kun kävelin Kiev kaupungissa myöhään illalla oli pimeätä ja käännyin kadulle. Siinä seisoi kaksi poliisia. Toinen poliisi pudisti päätänsä ja osoitti minua pampulla. Tämä poliisi sitten löi pampulla käteensä sen jälkeen kun oli osoittanut minua pampulla. Viesti oli selvä jos tulet tänne saat turpiin poliisilta! En sanonut sanakaan, mutta käännyin ja kävelin pois.
Olenko saanut naista Ukrainaissa? Kyllä. Onko helppoa saada vaimo Ukrainaista? En usko niin jos et sitten puhu todella hyvin venäjää.
Ukrainilaiset on myös aika nirsoja ja eivät menee niin helposti naimisiin kun joku aasialainen voi mennä.
Olenko nähnyt muuta pahaa? No siis prostituutio on laillista ja en pidä sitä pahana. Kyllä olen nähnyt muutakin joku pikku lievä asia, mutta en jaksa kertoa jokaista asia Ukrainasta tosin en ole nähnyt mitään väkivaltaa tai murhaa, mutta poliisi selvästi uhkasi minua että me lyödään sinua pampulla jos et mene pois.
Yksi etu minulla on toki Ukrainassa. Ihoni on valkoinen. Rasismia siellä on myös.