Lisävalot

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Noz, 18.10.2016.

  1. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    1 131
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Teoriassa sinne mahtuis jos sais kiinnikkeet johonkun tukevaan kiinni. Ostin nyt kuitenkin Sae seeker 210 lamput, ainakin äkkiseltään kokeiltuna ei häiritte parkkitutkia mutta uus ongelma on kehitellä ylätuelle paikka.
     
  2. Hiivatti

    Hiivatti

    Viestejä:
    176
    Rekisteröitynyt:
    10.09.2017
    Ei nyt koske lisävaloja varsinaisesti kysymys, mutta onko tälläiset mistään kotoisin vai turhaa humpuukia:
    BulbFacts | Lightening Dark LED Headlight Kit Review

    Jos asentelis -17 Focukseen tollaset niin hajotanko vaan ajovaloautomatiikan tms? :facepalm:
    Ja siis reflektori umpiot, ei projektio.

    PS. Jaa löytyikin ihan oma aiheensa tuolta missä keskustelua vastaavista.
     
    Viimeksi muokattu: 12.05.2019
  3. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Tuleeko katsastuksessa ongelmia, jos referenssi on 115?

    Tekisi mieli heittää Bilteman joko 7" tai 9" pöntöt Skodan keulalle, kun TM:n mittausten perusteella toisivat aika kivasti lisää valotehoa ja hinta ei päätä huimaa. Ainut vain, että referenssi on 37,5 per lisävalo ja nyt vakiopitkillä referenssi on jo yhteensä 40. Tosin tuskin iso homma ruuvailla noita irtikään katsastuksen ajaksi.

    Ledejä ei noin halvalla saa ja muutenkin varsinkin halvoissa led-paneeleissa tuntuu olevan ongelmana lähialueen kirkkaus. Mitään hirveää tykkiä en tarvitse ja joskus kokeilin 3200 lumenin taskulamppua auton pitkien rinnalla ja sekin toi aika kivasti valoa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2019
  4. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 282
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tulee sanomista. Riittää kun otat polttimot tai sulakkeen pois lisävaloilta niin menee läpi katsastuksesta huomautuksetta.
     
  5. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    407
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Riippuu ihan katsurin aktiivisuudesta viitsiikö tutkailla.
     
  6. hede

    hede

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Kyllä ainaki nuota ledipaneeleita syynäävät melkosen tarkkaan. Kattiloiden kanssa en oo aikasemmin ees kehannu mennä leimalle, suosiolla nepannu pultit veke ja lamput peräkonttiin leiman ajaksi... En kyllä ite ees miettis mitään 9" kattiloita uuden (suht) skoodan keulalle, paneelit menee niin nätisti piiloon keulaan (upottaa puskuriin tms) ja valotehoa lähtee reffilukemaan nähden ihan kivasti. Noiden kattiloiden hyöty on siinä että ne näyttää pitkälle, itelle ainakin valoissa tärkeämpää on se että valokehä on leveä ja valaisee myös penkat ku että näyttää 2km päähän. On ollut myös Lightforcet keulalla ja henkilöautossa siittä että näyttää 2.5km päähän ei kauhenana mainittavaa hyötyä ole..
     
  7. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    7" valot olisivat siitä järkevämmät, että niissä on leveämpi keila kuin 9 tuumasissa ja toki koko on pienempi. 19,90€ kappalehinta ei olisi paha varsinkin, kun autosta talven aikana lähti pölykapselit ja takalasinpyyhkijä kävelemään parkkipaikalta.

    Mietin tuota alasäleikköönkin upottamista, mutta hirvittää leikellä valoille tilaa. Lisäksi mietityttää, miten valoa tulee noin alhaalta huomioiden halpojen ledbarien huonon valonjakauman korkeussuunnassa.

    W-Light Lightning 125 ledejä katselin myös, kun aika edulliset 34,90€ kappalehintaan ja olisivat pienikokoiset. Valokuvio näytti kohtuulliselta, mutta luin, että jollain aiheutti pahaa häiriötä radion kuuluvuuteen.
     
  8. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    200
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Itsellä on nuita W-Light Lightning 125 vastaavat (eri merkki pakkauksessa) valot keulalla. Ihan hyvin tuovat valoa kokoonsa nähden, mutta radioon ne tosiaan aiheuttaa häiriötä.
     
  9. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 037
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Siitä nyt ainakin tulee sanomista, jos on toimimattomia valoja keulalla. Todennäköisemmin kuin pienestä referenssien ylittymisestä.
     
    SR50La tykkää tästä.
  10. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 282
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Ei ainakaan meillä ole tullut. Siitä tuli sanomista kun oli polttimot paikallaan ja reffit menee yli 15.
     
  11. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 037
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Siellä on sitten ollut hyvin epäpätevä katsuri.
     
    SR50La ja Rensu tykkäävät tästä.
  12. Mawerick

    Mawerick

    Viestejä:
    483
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kaikkien keulalla olevien valojen tulee toimia. Mikäli katsuri päästää toimimattomia valoja läpi, on hän epäpätevä.
     
    SR50La, rane58 ja TeknoR tykkäävät tästä.
  13. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Tutkiskelin vähän ja puskurin säleikön ja syylärin väliin rekisterikilven alle mahtuisi isokin ledbar. Säleikkö on niin harva, että tuski haittaa valotehoakaan. Miten lisävalot toimivat noin alas sijoitettuna? Entä onko katsastusmiehellä sanottavaa tuollaisesta sijoituksesta?
     
  14. Gagarin

    Gagarin

    Viestejä:
    173
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Eipä pitäis katsurilla olla mitään sanomista siihen mihin ja miten lisävalot on sijotettu (ainut mistä voi tulla sijotuksen mielessä sanomista on katolla jos valo paistaa esim konepeltiin). Mitä tulee sitten haittoihin, niin kyllähän se lamppu siellä alhaallakin lisätehoa pitkiin tuo, mutta perussääntöhän on että mitä ylempänä sitä parempi. Alhaalla ongelmaksi muodostuu se, että valoa menee lampun keilasta riippuen hukkaan aika paljon suoraan eteen ja talvisin valokeila rajottuu aika vahvasti sivusuunnassa lumipenkkoihin. Lisäksi kun lamppu on alhaalla, niin mäkeen ajaessa se ylämäki imee valon kunnes keula nousee mäen mukana.

    Plussana sitten ulkonäkö, henkilöautoissa varsinkin upotetut lamput näyttää paremmalta. Monissa uusissa autoissa ei taida ollakaan muuta mahista kun sijoittaa se johonkin säleikön taakse tai mahdollisimman alas, kun muuten menee sensorit yms härvelit sekaisin keulassa.
     
  15. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Nyt alkaa illat pimenemään ja lisää valoa kaipaa. Saako alle 100 eurolla kohtuullisia led-lisävaloja, joissa on hyvä rajaus valossa, ei liian sinistä sävyä eikä aiheuta radioon häiriötä? Huonoilla lyhyillä tuo rajaus on tärkein, ettei pimeys koita, kun vaihtaa pitkiltä lyhyille? Äkkiseltään en oikein tuollaisia löytänyt.

    Mites Hella Comet FF200 tai FF500 halogenit? Pienempiä FF200 valoja ainakin kehuttu ja testeissä pärjänneet ihan hyvin ja tehokkaammalla polttimolla varmaan näkisi jotain. FF500-valoista ei testejä löytynyt, mutta tuskin ainakaan huonommat. Hinta noissa ei ole paha, kun asennustarvikkeet tulevat mukana.
     
    Viimeksi muokattu: 09.07.2019
  16. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Nyt on Hella Comet FF200 valot ruuvailtu Skodan keulille. Nakkasin umpioon vielä jotkut nurkissa pyörineet Philipsin Vision +30% polttimot siinä toivossa, että olisivat paremmat kuin alkuperäiset Hellan polttimot.

    Täytyy sanoa, että erittäin positiivinen yllätys etenkin 74,90€/sarja hintaan. Tuossa hintaluokassa halogenit ei vielä ollenkaan huono vaihtoehto näköjään. Auton omat pitkät tuntuivat melko hyviltä +110% polttimoilla, mutta kyllä noista lähtee ihan eri tavalla valoa. Pelkäsin, että noissa olisi liian pistemäinen valokeila, mutta se oli turha pelko. Valokeila on yllättävän tasainen ja myös pientareille löytyy valoa ihan kivasti. Ylimääräistä valoa ei myöskään karkaa puiden latvoihin eikä auton eteen, mikä on halogeni-lähivaloilla hyvä juttu. Alkaa muuten noillakin valoilla jo liikennemerkit häikäisemään ihan tuntuvasti ja voin vain kuvitella, miltä ne jollain isoilla Xenon-pöntöillä näyttää :D

    Lyhyissä Osramin H18 65W, auton omissa pitkissä Osramin +110% H1 ja vielä nuo lisäpitkät ja aika mukavasti näki jo ajella, vaikka täysin pimeää ei vielä ole. Toinen lisävalo tärisee hieman töyssyissä ja toinen on tukevasti kiinni. Pitää vielä kiristellä valoja ja kilpitelinettä. Ylätukia nuo ei tunnu tarvitsevan, mikä on hyvä juttu konepellin mukana nousevan maskin kannalta.

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    Viimeksi muokattu: 16.07.2019
    yyri, Persojet ja MarkusV tykkäävät tästä.
  17. plisken

    plisken

    Viestejä:
    49
    Rekisteröitynyt:
    05.04.2017
    Ostin Optibeam Commanderin 2010 Auriksen keulalle. Kiinnitykseen RST Pro rekkariteline. Rekkaritelineen pulttasin neljällä 6mm rosteripultilla puskurin läpi ja taustapuolelle tukemaan 2mm mustasta raudasta levy. Teline tuntuu niin tukevalta kuin se voi ohuessa muovipuskurissa olla. Ongelmia tuli varsinaista valoa kiinnittäessä. Optibeamin muoviset valon alle tulevat jalat pettivät täysin valon korkeussuuntauksen jälkeen kiristäessä. Järkevin tähänkin olisi rosterinen U-jalka kuten esim. DomibarX:ssa.
    Täytyy kysellä paikalliselta teräspuljulta josko tekisivät kunnon U-jalan johon ruuvata valo.

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2019
  18. Viliz03

    Viliz03

    Viestejä:
    362
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei sitä apinan raivolla tarvi kiristää. Vastaavat on genesiksessä ja hyvin pysyivät ehjänä.
     
  19. Lare

    Lare Error 404

    Viestejä:
    1 219
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Onko tuo puskurin takana oleva rautalevy jostain ihan valmiiksi ostettu rekisterikilven taustalevy? Itse tarvitsisin myös puskurin taakse jotain tukea, kun kilpiteline heiluu puskurin muovin taipuessa. Tosin tuskin kovin vaikeaa itsekään tehdä taakse lisätukea, kun laittaa vain sopivan kokoisen rautalevyn, johon ruuveille reiät ja muttereilla kiinni. Täytyy mittailla, minkä kokoinen levy tuonne mahtuu. Vaikka konepellin mukana nouseva maski on muuten kusinen lisävaloja asentaessa, niin hyvä puoli on se, että rekisterikilven ja puskurin taakse pääsee helposti käsiksi vain konepellin nostamalla :D

    Aika paljon innostunut ajelemaan öisin noilla Hella Cometeilla ja edelleen todella tyytyväinen. Valokuvio ei kyllä todellisuudessa vastaa täysin TM:n vuonna 2010 mittaamaa, kun valoa lähtee kohtuullisen leveästi myös pientareelle ja mutkiin. Ei ainakaan mitään mainintaa muutoksista umpioon ole löytynyt viimeisen 9 vuoden ajalta ja toki tuo TM:n mittaustapakin voi olla vähän harhaanjohtava todellisen valokeilan kannalta. Philipsin polttimot voivat olla myös vähän kirkkaammat kuin Hellan alkuperäiset.

    [​IMG]

    Kuivalla kelillä suora tie ja pientareet ja ojat tuntuvat näillä ja auton pitkillä valaistuvan hyvin aina 250-300 metriin saakka. Kunhan vain pääsisi tärinästä eroon, niin viitsisi ajella sorateitäkin :hammer:
     
    Viimeksi muokattu: 20.07.2019
    Starglazer tykkää tästä.
  20. plisken

    plisken

    Viestejä:
    49
    Rekisteröitynyt:
    05.04.2017
    Kovin raivokasta kiristelyä ei tehty kun valopalkki oli niin löysällä ettei pysynyt asennossa pihatien loppua pidemmälle.

    On joo. Rälläkällä sipasin ne taitoskohdat pois. Tuo tuli valon mukana joten käytin hyödyksi. Ongelmana on riisikipon miltei paperinohut puskuri. Mutta kokeilen U-jalan ja ylätukien avulla josko sais tukevaksi.
     
  21. WRC

    WRC

    Viestejä:
    51
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    mikäs led-lisävalopaneeli kannattais hankkia n.200e hintaluokassa? autossa kääntyvät bi-xenonit niitten rinnalle tulossa..
     
  22. an13

    an13

    Viestejä:
    197
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  23. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    766
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Laita lasikuitua muutama kerros puskuttimen taakse, niin johan jäykistyy.

    Itse tässä mietin että mitkä valot laittaisi s-maxin maskiin kiinni. Tuo wlightin ripple 360 näyttäisi olevan aika jees. Ehkä käyn jussinmäellä kuitenkin tarkistamassa tilanteen.
     
    Viimeksi muokattu: 05.08.2019
  24. plisken

    plisken

    Viestejä:
    49
    Rekisteröitynyt:
    05.04.2017
    Toteutuskelpoinen idea. Yhden puskurin korjasin kesällä lasikuitu+muovikitti kombolla ja hyvä tuli.
     
  25. yyri

    yyri

    Viestejä:
    867
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mietinnässä taas lisävalot, nyt kun on oma auto niin voi pistää vähän paremmat. Onko tohon ledibarien luokkaan tullut kohtuuhintaista ~100-200e ja sirohkoa hyvää vaihtoehtoa? Corsaan tulisi joten mikään älytön möhkö ei tarvitse olla. Riittää että parantaa noita sinäänsä hyviä omia valoja että syksyn märällä pimeällä näkisi kauemmas ja penkat paremmin. Asennus kai kilven taakse telineeseen ja johdotus pitää miettä mistä saisi, ei viitsisi alkaa melkein uuden auton johtoja katkomaan että herätteen saa ja ei taida tuo ajotietokonekaan tykätä siitä.
     
  26. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 037
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Lazer Linear STD tai Elite olisi pieni ja luultavasti parantaisi ihan mukavasti Corsan kaukovaloja. Hintaa on sen verran (200e/260e), että tuskin tarjoaa rahoille vastinetta ellei valaisimen pientä koko arvosta suuresti.
     
  27. yyri

    yyri

    Viestejä:
    867
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Näköjään, kaippa tohon joku isompikin menisi. Mietin vaan että tukevasti saa kiinni niin sittenhän tohon menisi vähä isompikin, kun niitä näyttää halvemmalla olevan. Isossa osassa vaan tuo perusongelma eli lähelle liikaa valoa/pyöreä valokuvio jolloin penkoille ei tule valoa ja sokaistuu tuosta lähivalosta..
     
  28. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    407
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Viimeksi muokattu: 14.08.2019 klo 19:37
  29. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 221
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Meillä on toisessa autossa tämän näköiset (eivät ole varmaan ihan samat kun on jo joku vuosi aikaa kun ostettiin):
    W-light MINI lisävalopari - Lumise.fi verkkokauppa
    Hintaansa nähden olleet ihan hyvät. Väri aika ikävän sininen. Plussana mukana tuli hyvä asennussarja, sisälsi suoraan adapterit H4 ja H7 kannoille eli ei tarvinut johtoja katkoa.
    Nämä ovat aika siron kokoiset eivätkä tarvinneet ylätukea, vaikka tuo puskuri ohutta muovia onkin. Tärisee jonkin verran sorateillä mutta asfaltilla menee hyvin.
    upload_2019-8-14_23-35-18.png
     
  30. Matolaatikko

    Matolaatikko

    Viestejä:
    766
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2018
    Kuinkas tuota niin uudempiin xenon valoihin onnistuu liittäminen? Tuli vain mieleen tällainen asia..
     
  31. an13

    an13

    Viestejä:
    197
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kytkentä xenonienkin kanssa matalajännite +12V puolelta lisävalon releen herätteelle, eli ns perinteisesti. Jos bixenon niin ainakin valoa varjostavaa kauhaa liikuttelevan solenoidin johdosta umpion sisältä löytyy pitkän kytkevä +12V jos ei helpommin.
     
  32. epv

    epv

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Näppärimmin saa älyreleellä, jossa on hall-anturi. Ei tarvitse johtoja katkoa. Hinta toki jotain ihan muuta, kuin tavallisella releellä.
     
  33. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Voi sen laittaa ryöstöliittimelläkin, ettei tarvi katkoa.
     
  34. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    407
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eiköhän nuo rosvoliittimet ole vähän "ranetusta" ja markka-aikaa, ei 2020 CAN väylillä toimivia ajoneuvoja varten...

    e: ihan väärä linkki
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2019 klo 07:04
    Tonnin Seteli tykkää tästä.
  35. Kalis_

    Kalis_

    Viestejä:
    112
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Onko noiden matrix ledien (Opel Astra K) kanssa ongelmia asennella lisävaloja? Eivät tietenkään toimi se "varjostuksen" ja automaation kanssa, mutta jos laittaisi vain erillisellä kytkimellä, niin ei liene ongelmia?
     
  36. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 037
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Milloin ne sitten sammuisi ja syttyisi auton omien valojen mukana, kun auton omat valot sytyttää ja sammuttaa vain yksittäisiä valomoduuleita? Ts. minkä moduulin mukana lisävalot toimisi?
     
  37. Kalis_

    Kalis_

    Viestejä:
    112
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Ajattelin siis että käyttäisin valoja erillisestä napista, päälle ja pois. En sitten tiedä onko siinä järkeä. En näistä mitään ymmärrä, kunhan pohdin.
     
  38. Rensu

    Rensu

    Viestejä:
    361
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös nuihin matriisivalollisiin autoihin saa väylään tulevia ohjaimia, mitkä ohjaa sitten lisävaloja? En tiedä onko juuri Opeliin, mutta varmaan ainoa järkevä ratkaisu.

    Edit
    No joo, nyt kun asiaa mietti, niin onhan se vähän hankala väylästä keksiä missä tilanteissa lisävalot pitäs olla päällä ja pois matriisivalojen tapauksessa.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2019 klo 22:13
    Kalis_ tykkää tästä.
  39. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    407
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Saa. Viet autosähköliikkeeseen niin säästät omissa ranetuksissa (niiden korjailuissa jälkikäteen) ja tulee kerralla siististi. Oikealla CAN väyläohjaimella toimii mukautuvien ajovalojen kanssa, lisäpitkät sammuu kun varjostus vastaantulevalle alkaa.
     
    Rensu ja Kalis_ tykkäävät tästä.
  40. Kalis_

    Kalis_

    Viestejä:
    112
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Tuo kuulostaa hyvältä. Kiitos tiedosta!
     
  41. yyri

    yyri

    Viestejä:
    867
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Toi optibeamihan vaikuttaa ihan järkevälle. Millanen valokuvio on, leveä vai pistemäinen, viitsitkö kuvaa napata vaikka seinää vasten jonkin matkan päästä?
    Ton xbb:n hall anturillisen johtosarjan taidan ottaa vaikka kallis onkin, on sitten helppo purkaa koko setti irti ja siirtää toiseen autoloon.
     
  42. Mariini

    Mariini

    Viestejä:
    407
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Siinä on leveyttä, korkeutta ja pituutta (imo) sopivasti henkilöautokäyttöön ilman, että valo on fyysisesti helkkarin möhkö ja hankala esteettisesti sijoitella.

    Katson jos sellainen tilaisuus tulis, toisena työautona niin en sillä itse juurikaan ajele kuin huollossa käyttämiset ym nykyisin.
     
  43. Pakana

    Pakana

    Viestejä:
    1 173
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Jos on can väylään kytketty ballasti/driveri, niin ei sieltä rosvoliittimellä saa tietoa. Sinne tulee jatkuvasähkö ja datalinkki. Sen jatkuvan sähkön virrankulutusta seuraamalla voidaan sytyttää sitten lisävalot, mutta ei onnistu millään rosvoliittimillä.
     
  44. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    668
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Niin, mutta eipä tuo selviä myöskään katkaisemalla johdon ja laittamalla jotain väliin. Jos sieltä saa herätteen niin silloin rosvoliitin toimii yhtä hyvin. Tietysti on ihan eri asia jos heräte pitää tunnistaa johdossa kulkevasta virtamäärästä -> hall-anturit ym. boksit.
     
  45. Wilmo

    Wilmo

    Viestejä:
    67
    Rekisteröitynyt:
    15.12.2016
    Mites tollasiin väyläohjaimiin saa liitettyä kytkimen lisävaloille (on/off)? Duunissa pystyy lisävaloja (ja muitakin lisättyjä valoja) ohjaamaan kosketusnäytöllisestä väyläohjaimesta (profile), mutta ei mitään hajua, että miten toi käytännössä toimii kytkentöjen puoleen.
     
  46. Marti77

    Marti77 Team H2O

    Viestejä:
    1 158
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Onko kukaan noita DSM lisävaloja ostellut?
    Itse ostin ja näyttää että valo osuu liian lähelle auton keulaa ja luultavasti häiritsee lumisella kelillä.
    Säätää ei hirvesti pysty kun on autokohtainen sarja minne ovat upotettu maskiin eikä ole riittävästi tilaa.
     
  47. Rensu

    Rensu

    Viestejä:
    361
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sprintereihin ja Vitoihin saa PSM yksikön minkä kautta korivalmistaja voi ohjata omasta väylästä asioita autossa ja toisaalta saa auton väylädataa omaan järjestelmäänsä. Yksikössä on myös tuloja ja lähtöjä jotka voidaan ohjelmoida toimimaan niin auton kuin myös korivalmistajan väylän käskyjen mukaan. Varmaan muillakin merkeillä on vastaavia ratkaisuja.
     
    Wilmo tykkää tästä.