Niin... joo... Cnzz kerää jotain analytiikkatietoja samalla tavalla kuin Google Analytics. Tuossa linkissä on lisää tietoja asiasta. Toki: lähde on Deepinin tekijäporukka itse.
【Official Statement】Linux Deepin is not Spyware – Deepin Technology Community
Tietty jos jo lähtökohtaisesti ajattelee, että kiinalaiset ovat epäluotettavia... hmmm... liian sinisilmäinen ei tosiaankaan pidä olla. En oikein kuitenkaan usko, että ne pilaisivat
ainakaan ihan vielä näin hyvässä nousukiidossa olevan tuotteen. Väliin laitetulla tietoliikenne analysaattorilla tuo ihka oikea vakoilu kun paljastuisi aivan vääjäämättömästi. Eivät edes kiinalaiset (jälleen kerran: vielä) saa bittejä teleporttaamaan paikasta toiseen ilman jälkien jättämistä.
Kyllä se minäkin tätä asiaa mietiskelin. Kiinan tiedustelupalvelu vain on aika kaukana ainakin toistaiseksi. Sitten on jo kusiset paikat, jos taisteluja käydään joskus tulevaisuudessa Suomen ja Kiinan välisellä rajalla... Siinä tilanteessa kannattaa jo distrokin vaihtaa tietenkin joksikin muuksi.
Kukin ratkaisee tämän asian itse. Itse distro vaikuttaa ihan huolellisesti viimeistellyltä, se näyttää myös kauniilta ja toimii ihan hyvin. Eurooppalainen Manjaro on kuitenkin epäluuloiselle hyvä valinta sekin. Enempi joutuu tietenkin askartelemaan.
Ajattelin nyt suositella tätä, kun tämä oli oikeastaan niitä harvoja, josta ei tullut heti suoraan ja kättelyssä ajatusta, että "Miksi tämä on tämmöinen?" Solus & Budgie on myös mielestäni hyvä konaisuus, mutta sitä tehdään kovin kovin pienellä porukalla, ja tulevaisuus ei näytä siksi kovin ruusuiselta. Distrojen tekeminen kun ei ketään elätä. Sehän se siinä onkin se ongelma. Fedoran Atomic versio teki myös ihan hyvän vaikutuksen, mutta oma rauta oli sille vähän liian vanhaa. Nvidian suljetut ajuritkaan eivät oikein toimi kovin kummoisesti näin vanhan 9800GT videokortin kanssa. Useamman asennuksen olen sössinyt kokeilemalla noita suljettuja ajureita. Nyt mennään sitten Nouveau ajureilla.
T -.-
Tähtäimessä on Epyc Milan, ja jokin Vegan seuraaja. Amd:tä kuitenkin.