Kaipaisin linuxvelhoilta apuja.
Olen nyt pari päivää taistellut Ubuntu 18.04:n kanssa, ilman aikaisempaa linux kokemusta.
Voi olla typeriä kysymyksiä, mutta jostain sitä on lähdettävä.
1.
Olen yrittänyt saada Subtitle Edit ohjelmaa toimimaan vaihtelevalla menestyksellä.
terminalin kautta saa ohjelman käynnistymään komennolla "mono SubtitleEdit.exe"
Suoraan työpöydältä winellä käynnistettäessä ohjelma kyllä aukeaa, mutta jäädyttää koko koneen jos yrittää avata jotain tiedostoa.
Kuinka tämän saisi käynnistymään/toimimaan ilman terminalia?
2.
Mikä täppä on klikkaamatta, kun lutriksen kautta pelejä käynnistettäessä täytyy ensin mennä "Files -> other locations" ja klikata ssd:tä jolla pelit ovat.
Ilman tätä ei lähde ainakaan battle.net launcheri käyntiin.
levy pitäisi kaiken järjen mukaan olla valmiiksi mountattuna, koska reunassa on unmount täppä.
3.
Kuinka saada verkkolevy pysymään työpöydällä käynnistysten yli?
Nyt täytyy joka kerta kirjautua palvelimelle "other locations" kautta. (ilman salasanaa onnistuu)
Olen nyt pari päivää taistellut Ubuntu 18.04:n kanssa, ilman aikaisempaa linux kokemusta.
Voi olla typeriä kysymyksiä, mutta jostain sitä on lähdettävä.
1.
Olen yrittänyt saada Subtitle Edit ohjelmaa toimimaan vaihtelevalla menestyksellä.
terminalin kautta saa ohjelman käynnistymään komennolla "mono SubtitleEdit.exe"
Suoraan työpöydältä winellä käynnistettäessä ohjelma kyllä aukeaa, mutta jäädyttää koko koneen jos yrittää avata jotain tiedostoa.
Kuinka tämän saisi käynnistymään/toimimaan ilman terminalia?
2.
Mikä täppä on klikkaamatta, kun lutriksen kautta pelejä käynnistettäessä täytyy ensin mennä "Files -> other locations" ja klikata ssd:tä jolla pelit ovat.
Ilman tätä ei lähde ainakaan battle.net launcheri käyntiin.
levy pitäisi kaiken järjen mukaan olla valmiiksi mountattuna, koska reunassa on unmount täppä.
3.
Kuinka saada verkkolevy pysymään työpöydällä käynnistysten yli?
Nyt täytyy joka kerta kirjautua palvelimelle "other locations" kautta. (ilman salasanaa onnistuu)