Ahaa, en tajunnut heti, olisi pitänyt lamppu välähtää "ondemand" sanaa lukiessa mutta ei. Itse olen laittanut biosista intelin igpu:n pois kokonaan koska siitä ei ole mulle mitään hyötyä pitää päällä, niin mulla ei tietenkään sen takia tuota prime-applettia näy ollenkaan, vaikka startup applicationsissa sekin näyttäisi olevan. Lenovo kaikessa viisaudessa tehnyt kalliin (peli)läppärin jossa intelin kortilla ei saa kuvaa ulkoiseen monitoriin (edellinen "halpis" Acer kylläkin osasi), ja kun käytän eniten ulkoisen monitorin kautta konetta niin ei ole järkeä pitää inteliä edes päällä ollenkaan.
Harmi sinänsä koska nyt tässä kun on enemmän tullut tämä linux (tai ainakin Mint) tutuksi, niin selkeästi eniten ongelmaa mulla on tämän kanssa Nvidian takia. Suljetut ajurit ovat huonolaatuiset, kaikennäköisiä ongelmia vaikka mitä versioita kokeillut. Just oli tossa yksi Xorg kaatuminen ja huvikseni katsoin vähän lokeista mitkä ovat elinkaaren aikana segfaultannut ja dumpannut corea ja siellä pääosassa näyttäisi olevan Vivaldi (Chrome) ja Spotify (mikä onkin vähän hassua kun käytän tätä niin vähän mutta silti paljon segfaulttia), plus muutama muu satunnaisesti joissa kaikissa näyttäisi olevan ongelmana Nvidian ajurin kernel moduuli. Olen ymmärtänyt, että Radeon toimisi linuxissa paremmin mutta jos pelailee niin kukkulan kuningas taitaa olla Nvidia.