Sain nyt mini-PC:n tulille, Fedora Server 41:n asennettua ja vanhan NASin levyt on mountattu kansioiksi /mnt/icybox-bay2 ja /mnt/icybox-bay3. Loin tiedostojen siirtoa ja mediapurkkia varten käyttäjän 'kodi' ja lisäsin sen myös Samba-käyttäjäksi. Pystyn kirjautumaan jakoon itse Fedorassa, mutta kun Windows 10:llä yrittää mennä samaiseen jakoon (Windowsista osoite \\192.168.0.70\bay2, koneet on samassa aliverkossa), tulee normaalisti käyttäjätunnus- ja salasanakysely. Vaikka annan oikeat tiedot, väittää, että salasana on väärin. Samba-lokissa ei näy tästä yrityksestä mitään kirjauksia, siellä on vain merkintä väärästä salasanasta kun Windows on yrittänyt mennä sisään ensin sillä kirjautuneen käyttäjän tunnarilla, jota ei tietysti tuolta Linux-ympäristöstä löydy.
Tämän jaon asetukset ei ole tämän ihmeellisemmät. Kokeilin myös guest ok = Yes, mutta ei mitään eroa. Olen kokeillut kytkeä Fedoran palomuurin pois päältä, siitäkään ei ole ollut apuja.
Mitähän seuraavaksi pitäisi kokeilla?
[bay2]
path = /mnt/icybox-bay2
browseable = yes
writable = yes
smb encrypt = off
valid users = kodi
Tämän jaon asetukset ei ole tämän ihmeellisemmät. Kokeilin myös guest ok = Yes, mutta ei mitään eroa. Olen kokeillut kytkeä Fedoran palomuurin pois päältä, siitäkään ei ole ollut apuja.
Mitähän seuraavaksi pitäisi kokeilla?
[bay2]
path = /mnt/icybox-bay2
browseable = yes
writable = yes
smb encrypt = off
valid users = kodi