Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolta sais puhelinnumerolla (ainakin minä) mobiililaajakaistan (super) 15,90€ + reitittimen + 20€ S-lahjakortin... tuli SMS:llä tarjous.

Mitä 15,90€/kk? Mulle näyttää 24,90€/kk ja 5,68€/kk taksureititintä E578. Eli miten on mahdollista, että sulle myydään 9€/kk halvemmalla ja eikä tuu lahjakorttia?
 
Onko kukaan huoleton 4g tarjouksen saanut kysellyt moilta winbackkiä? :D Jottei ihan offtopikiksi mene niin tänään vielä saanut tuota 9.9e huoletonta. :)
 
Onko kukaan huoleton 4g tarjouksen saanut kysellyt moilta winbackkiä? :D Jottei ihan offtopikiksi mene niin tänään vielä saanut tuota 9.9e huoletonta. :)

Moi ei harrasta tuollaista winback-toimintaa tai muutenkaan tarjouksia. Sotisi ihan täydellisesti heidän liiketoimintaa vastaan, joka perustuu pitkälti tasavertaiseen ja kilpailukykyiseen listahinnoitteluun. Eikä pienellä firmalla muutenkaan olisi mahdollisuuksia tai resursseja tuollaiseen.
 
Viime perjantaina pyysin Saunalahdelta tuota Huoleton 9.9e ja sanoin, että annatteko suoraan vai pitääkö ensin vaihtaa Moihin. Vastauksena tuli vain ettei voida antaa. Nyt pari päivää sitten vaihdoin Moi:hin ja tänään soittivat ja sain tuon Huolettoman saman tien.

Pisti mukaan jotain HBO:n ilmaispaketteja ja tuli mieleen että pitää tarkistaa ovatko nuo jotain automaattisesti jatkuvia juttuja jotka pitää muistaa peruuttaa ajoissa.

Vähän käy sääliksi kyllä Moi:ta kun isot varastavat kaikki asiakkaat ja koko firma tuntuu huomattavasti "inhimillisemmältä" verrattuna näihin muihin.
 
Ei tullut Lissun chatista 9,90€ laajakaistaa eikä huoletonta. Sanoin sitten Moi. 14,90€ 50M laajakaistaan taipui isoimmilla tarjouksilla jutteleva asiakkuushenkilö.
 
Ei sieltä ainakaan äsken saanut.
Nyt vain kaikki Chat:iin. Jos antavat kaikille tuohon hintaan. Hyvä hinta, kun normaalisti on noin: 24,90 €/kk(12kk, jonka jälkeen 29,80 €/kk)

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Viime perjantaina pyysin Saunalahdelta tuota Huoleton 9.9e ja sanoin, että annatteko suoraan vai pitääkö ensin vaihtaa Moihin. Vastauksena tuli vain ettei voida antaa. Nyt pari päivää sitten vaihdoin Moi:hin ja tänään soittivat ja sain tuon Huolettoman saman tien.

Pisti mukaan jotain HBO:n ilmaispaketteja ja tuli mieleen että pitää tarkistaa ovatko nuo jotain automaattisesti jatkuvia juttuja jotka pitää muistaa peruuttaa ajoissa.

Vähän käy sääliksi kyllä Moi:ta kun isot varastavat kaikki asiakkaat ja koko firma tuntuu huomattavasti "inhimillisemmältä" verrattuna näihin muihin.
Itteäki ketuttaa tukea rahallisesti noita isoja kakkalafkoja. Mutta money tallks bullshit walks... Jos moi tarjoaisi saman ni siirtyisin takas
 
Suoraan sanottuna kannattaa suosiolla jättää nuo chatit ja standit/myymälät ihan omaan arvoonsa näissä parhaiden winbackien metsästämisessä. Pitkään näitä seuranneena kaksi asiaa on aika selkeää. 1) Nuo tarjoukset tuppaavat välillä riippumaan hieman myyjistä eli osa jostain syystä pihtaa noita (varmaan parempi provikka jos myy kalliimmalla?) ja osa tuntuu olevan joko oikeasti kujalla noista tarjouksista tai sitten vain lämpimikseen heittelevät, että ei tällaisia ole koskaan ollutkaan. 2) Se myynnin puhelinnumero tai mikälie mikä tuleekaan winback tekstarissa on paras väylä tarjouksiin. Sieltä ne parhaat tarjoukset tulevat parhaalla todennäköisyydellä, koska siellä on eniten niitä kunnon tarjousten tekijöitä (tekevät sitä päätyönään). Chatti ja standit jne. keskittyvät niihin perustarjouksiin ja eivät välttämättä edes saa antaa näitä parhaita.
 
Miten mahtaapi olla Elisan Moi-winback; onko 9,90 4G Huoleton edelleen voimassa vai loppuiko tällä haavaa? Perjantaina (7.9.) oli vielä hengissä.
 
Miten mahtaapi olla Elisan Moi-winback; onko 9,90 4G Huoleton edelleen voimassa vai loppuiko tällä haavaa? Perjantaina (7.9.) oli vielä hengissä.
Saas nähdä... veto sisällä ;) Eilen illalla laitoin siirron vetämään ja ei ole tullut kuin muistus 4g netti tarjouksesta.

Päivitys: Toimii edelleen. Tekstiviestissä meni kyllä iltapäivään.
 
Viimeksi muokattu:
Tänäänkin oli vielä hengissä kun tarjosivat minulle sitä. HBO:ta eivät tarjonneet. En kelpuuttanut tarjousta vaan siirryn Moille kun oma data/puhelin käyttö on sen verran vähäistä.
 
Sain vielä itsellenikin tänään tuon 9,90€ Huoleton-liittymän, vaikkakin aluksi puhelimessa tarjosivat sitä kalliimmalla 14,90€ hinnalla.
 
Tuo Telian tarjous oli kyll jees, koska tänään Elisa otti yhteyttä tekstiviestitse ja tarjoaa samantasoista liittymää samaan hintaan sekä myös 30€ lahjakorttia!

Aikaisemmin siis oli tuo Elisa huoleton+ jonka tarjoushinta alkoikin jo loppumaan parin kuukauden päästä niin oli pakko tehdä "vaihto".
 
Elisa lähestyi tänään modernisti kirjeitse ja ilmoitti yksipuolisesti päättäneensä muuttaa minun liittymätyyppiä "sopimus- ja hinnoittelumallien yhtenäistämisen sekä palvelujen kehittämisen" nimissä. "Elisan yleisten sopimusten kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on kaikki oikeus kaikkeen mahdolliseen ja täten oikeus tehdä mitä vaan, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.**"

Muutostilanteessa minulla on "oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva liittymä päättymään ilman irtisanomisaikaa". No mutta sehän on kiva. Sentään jotain oikeuksia näin kuluttajan näkökulmasta.

Nykyinen liittymä Saunalahti Tarkka 3G 14,90€/kk, 21Mbits/s (3G) vaihtuu Tarkka Premiumiksi 24,90€/kk, 100 Mbits/s (4G). En henk.koht. näe puhelimen datayhteyden nopeutumista vajaan 70 pinnan hinnankorotuksen arvoisena, joten palveluntarjoaja lähtee vaihtoon.

Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.

**lakiteksti referoitu
 
Elisa lähestyi tänään modernisti kirjeitse ja ilmoitti yksipuolisesti päättäneensä muuttaa minun liittymätyyppiä "sopimus- ja hinnoittelumallien yhtenäistämisen sekä palvelujen kehittämisen" nimissä. "Elisan yleisten sopimusten kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on kaikki oikeus kaikkeen mahdolliseen ja täten oikeus tehdä mitä vaan, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.**"

Muutostilanteessa minulla on "oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva liittymä päättymään ilman irtisanomisaikaa". No mutta sehän on kiva. Sentään jotain oikeuksia näin kuluttajan näkökulmasta.

Nykyinen liittymä Saunalahti Tarkka 3G 14,90€/kk, 21Mbits/s (3G) vaihtuu Tarkka Premiumiksi 24,90€/kk, 100 Mbits/s (4G). En henk.koht. näe puhelimen datayhteyden nopeutumista vajaan 70 pinnan hinnankorotuksen arvoisena, joten palveluntarjoaja lähtee vaihtoon.

Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.

**lakiteksti referoitu
Elisalta saa ainakin Huoleton 4G:tä vaihtelevasti 9.90e/kk tai 14.90e/kk (kiinteä 50mbit netti, olisko 1000 puh.minuuttia ja tekstaria) kun laittaa liittymän siirtymään Moi:lle. Samoin tarjotaan olisko Tarkka 4G:tä 4.90e/kk (1Mbit kiinteä netti, muut sitten minuuttiveloituksella). Noita tarjottiin vaimolle eilen
 
Elisalta tuli tänään edelleen Huoleton 4G 9,90€ 24kk ei EU-dataa Moi-winbackina, EU-datalla olisi ollut monta euroa kalliimpi. Varmaankin harrastavat tuota Rupert:in mainitsemaa myyntitaktiikka "on ehkä ihan pian loppumassa"-taktiikkaa.
 
Ja jos Moi on riittävä (ts. ei käytä niin hirveästi dataa tai puheluita) niin kannattaa toki harkita siellä pysymistä jo ihan kilpailun takia. Parempi se on kuluttajille jos kolmen suuren lisäksi on muutama pienempi kilpailemassa, tuskin ilman Moita Elisa olisi jakelemassa noita 10 euron tarjouksia.
 
Ja jos Moi on riittävä (ts. ei käytä niin hirveästi dataa tai puheluita) niin kannattaa toki harkita siellä pysymistä jo ihan kilpailun takia. Parempi se on kuluttajille jos kolmen suuren lisäksi on muutama pienempi kilpailemassa, tuskin ilman Moita Elisa olisi jakelemassa noita 10 euron tarjouksia.
Onhan tuo Moin tulo laittanut aika koviakin tarjouksia kuten tämä huoleton 9,9 e. Ikävää jos Moi lähtee markkinoilta ja liittymät palaa taas kartellihintoihin :/
 
Elisalta tuli tänään edelleen Huoleton 4G 9,90€ 24kk ei EU-dataa Moi-winbackina, EU-datalla olisi ollut monta euroa kalliimpi. Varmaankin harrastavat tuota Rupert:in mainitsemaa myyntitaktiikka "on ehkä ihan pian loppumassa"-taktiikkaa.
Jännä kyllä että eilen tuota ei sitten tarjottu
 
Elisa lähestyi tänään modernisti kirjeitse ja ilmoitti yksipuolisesti päättäneensä muuttaa minun liittymätyyppiä "sopimus- ja hinnoittelumallien yhtenäistämisen sekä palvelujen kehittämisen" nimissä. "Elisan yleisten sopimusten kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on kaikki oikeus kaikkeen mahdolliseen ja täten oikeus tehdä mitä vaan, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.**"

Muutostilanteessa minulla on "oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva liittymä päättymään ilman irtisanomisaikaa". No mutta sehän on kiva. Sentään jotain oikeuksia näin kuluttajan näkökulmasta.

Nykyinen liittymä Saunalahti Tarkka 3G 14,90€/kk, 21Mbits/s (3G) vaihtuu Tarkka Premiumiksi 24,90€/kk, 100 Mbits/s (4G). En henk.koht. näe puhelimen datayhteyden nopeutumista vajaan 70 pinnan hinnankorotuksen arvoisena, joten palveluntarjoaja lähtee vaihtoon.

Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.

**lakiteksti referoitu

Itsellä oli sama tarkka liittymä useita vuosia mutta nyt on 50M Tarkka 600M 11e/kk. Mietinnässä ollut pitkään älypuhelimen hylkääminen mutta kaikki ylityöt pyörii whatsapissa ym niin sen takia ei oikein voi vaihtaa. Paras olisi joku 5-10M netti ja siihen 1000M puheaikaa esim.
 
Tässä nyt itsekkin tuota liittymän vaihtoa suunnitellut, kun nykyinen Saunalahden 200mb/s huoleton premium liittymä maksaa 29.90€/kk ja en ole sitä päivää nähnyt vuoden aikana, että kännykän kautta saisin steamista jotain ladattua 60mb/s suuremmalla nopeudella.
Siispä kysynkin, että miten tuo Moi winback toimii. Teenkö vain liittymän vaihdon samalla numerolla sinne Moille (ei haluaisi vaihtaa numeroa) ja tämän jälkeen Elisalta ottavat yhteyttä päivän tai kahden sisällä tarjoten tuota 10-15€/kk olevaa 50mb/s huoletonta liittymää?

Mieluummin tuolla 20€/kk säästyvällä rahalla nostaa vaikka opiskelija asunnon netin sinne 100mb/s 10€/kk hintaan.:tup:

EDIT: nyt jm82 varmistuksen saatuani uskalsin laittaa Moille siirron menemään, winbackkiä odotellessa.:nb:
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt itsekkin tuota liittymän vaihtoa suunnitellut, kun nykyinen Saunalahden 200mb/s huoleton premium liittymä maksaa 29.90€/kk ja en ole sitä päivää nähnyt vuoden aikana, että kännykän kautta saisin steamista jotain ladattua 60mb/s suuremmalla nopeudella.
Siispä kysynkin, että miten tuo Moi winback toimii. Teenkö vain liittymän vaihdon samalla numerolla sinne Moille (ei haluaisi vaihtaa numeroa) ja tämän jälkeen Elisalta ottavat yhteyttä päivän tai kahden sisällä tarjoten tuota 10-15€/kk olevaa 50mb/s huoletonta liittymää?

Mieluummin tuolla 20€/kk säästyvällä rahalla nostaa vaikka opiskelija asunnon netin sinne 100mb/s 10€/kk hintaan.:tup:
Noin se menee. Voi vähän joutua tinkaataan hintaa, että antaisivat 9.9€ huoleton 4g:n.

Sama juttu se oli aiemmin sen lopetetun 2.9€ tarkka 4g:n kanssakin. Vaikka oli moin liittymä, niin yksi myyjä ainakin kysyi ylemmältä portaalta myyntilupaa.
 
Tässä nyt itsekkin tuota liittymän vaihtoa suunnitellut, kun nykyinen Saunalahden 200mb/s huoleton premium liittymä maksaa 29.90€/kk ja en ole sitä päivää nähnyt vuoden aikana, että kännykän kautta saisin steamista jotain ladattua 60mb/s suuremmalla nopeudella.
Siispä kysynkin, että miten tuo Moi winback toimii. Teenkö vain liittymän vaihdon samalla numerolla sinne Moille (ei haluaisi vaihtaa numeroa) ja tämän jälkeen Elisalta ottavat yhteyttä päivän tai kahden sisällä tarjoten tuota 10-15€/kk olevaa 50mb/s huoletonta liittymää?

Mieluummin tuolla 20€/kk säästyvällä rahalla nostaa vaikka opiskelija asunnon netin sinne 100mb/s 10€/kk hintaan.:tup:

Tämän sivun lisäksi taitaa olla joka sivulla tuo taktiikka kerrottu ja noinhan se menee :D
 
Elisalta tuli tänään edelleen Huoleton 4G 9,90€ 24kk ei EU-dataa Moi-winbackina, EU-datalla olisi ollut monta euroa kalliimpi. Varmaankin harrastavat tuota Rupert:in mainitsemaa myyntitaktiikka "on ehkä ihan pian loppumassa"-taktiikkaa.
Jännä kyllä että eilen tuota ei sitten tarjottu
Jep. Sitähän ne tekee. Eli tarjoavat ensin jotain huonompaa. Mutta jos tajuaa kysyä 9.9€ Huoleton 4G 24kk tarjouksen perään (Moi asiakkaille), niin myyvät. Sanoo vaikka että tuli kirje postissa. Samassa kirjeessähän on myös 9.9€ 100M mobiililaajakaista 24kk. Ainut että viimeisimpien kirjeiden tarjousaika on ehtinyt jo loppua. Hyvä silti että ainakin tänään vielä sai 9.9€ hintaan.

Tuohonhan siis kuuluu ilmaiset puhelut ja viestit suomessa. Eli jos on tarvetta, niin hyvä liittymä. Netti 50/10 rajaton ja omaan käyttöön riittävän nopea. Nopeus itsellä nyt 22/2, mutta tällä alueella Elisan verkko on aika kuormittunut.
 
Viimeksi muokattu:
Moin toiminta ei ollut mitenkään hääppöinen tämän 1st experiencen perusteella.
Siirto tehty Telia > Moi (muksun liittymä, omalla nimelläni).

Eilen klo 13:00 pintaa oli numerosiirto tehty eikä vieläkään SIM näy. Ja em. jälkeen Telia liittymä ei enää verkossa.
Laitettu s-postilla ja soiteltu perään Moille -- saapi nähdä, että milloin saapuu uusi SIM ns. varakortti.

Kellään tapahtunut vastaavaa?
Vai kuseeko vaan Posti, jota noita kirjeitä kuljettaa?
 
Moin toiminta ei ollut mitenkään hääppöinen tämän 1st experiencen perusteella.
Siirto tehty Telia > Moi (muksun liittymä, omalla nimelläni).

Eilen klo 13:00 pintaa oli numerosiirto tehty eikä vieläkään SIM näy. Ja em. jälkeen Telia liittymä ei enää verkossa.
Laitettu s-postilla ja soiteltu perään Moille -- saapi nähdä, että milloin saapuu uusi SIM ns. varakortti.

Kellään tapahtunut vastaavaa?
Vai kuseeko vaan Posti, jota noita kirjeitä kuljettaa?

Tietääkseni siirron ei pitäisi tapahtua (sille ei siis määritetä päivää ja kellonaikaa) ennen kuin olet itse nettipalvelussa aktivoinut sim-kortin, ja se suositellaan tehtävän vasta kortin saatuasi. Eli aktivoitko sen? Jos et, niin silloin Moi mokasi.

Toki on silti yllättävää, että kortti ei ehtinyt perille ennen siirtoa, mikä saattoi olla Postin vika (esim. hukannut kirjeen) mutta mahdollisesti Moin itsensäkin.
 
Ite laitoin numeron siirron Moille sunnuntaina, maanantaina laittoivat Elisalta winback viestiä ja soittivat mutta en kerinnyt vastaamaan. Soitin itse tiistaina Elisan viestissä olleeseen numeroon ja ensin tarjosivat viestissä ollut liittymää 14,90€/kk, sanoin että ei kuulosta hyvältä niin sitten tarjosivat tuota 9,90 4G huoletonta. Otin sitten tuon 9,90 €/kk liittymän.
d_angzelukselle tiedoksi että ainakin itselle saapui tänään Moin SIM-kortti.
 
Tietääkseni siirron ei pitäisi tapahtua (sille ei siis määritetä päivää ja kellonaikaa) ennen kuin olet itse nettipalvelussa aktivoinut sim-kortin, ja se suositellaan tehtävän vasta kortin saatuasi. Eli aktivoitko sen? Jos et, niin silloin Moi mokasi.

Toki on silti yllättävää, että kortti ei ehtinyt perille ennen siirtoa, mikä saattoi olla Postin vika (esim. hukannut kirjeen) mutta myös Moin itsensäkin.

En ole saanut SIM, joten en luonnollisesti aktivoinutkaan liittymääkään ja jep, ainakin näillä tiedoilla joita on saatu niin moka tapahtunut Moin suunnalta.
Tein reklamaation ja pyysin hyvitystä palvelusta, jota en ole edes "saanut".

Oma Moi hallintasivulla näyttää näin:

Moi.png




Mutta tässä nyt muutama pv muksulla ilman liittymä/ puhelinta ja ohjeistin, että soittaa kaverin kännykästä/ suoraan kotiin koulun jälkeen --
 
Ei kortin aktivointi kyllä vaikuta numsiin mitenkään.

E: itse tilasin pari simmiä 1.9 ja 5/6.9 oli kortit laatikossa.
 
Ei kortin aktivointi kyllä vaikuta numsiin mitenkään.

Ai, hmm. Olin luullut että numsiprosessi lähtee vetämään vasta aktivoinnin jälkeen, mutta jos ei, niin sitten kortin tulo vain viivästyi syystä tai toisesta (tod.näk. Postin syy) eikä muuta virhettä tapahtunut.
 
Keskustelin just Elisan kanssa tuosta Elisa -> Telia winbackistä ja Elisa pystyi tarjoamaan Tarkka Permium 50mb liittymän 15€/kk + 30€ s-kaupan lahjakortti. Liitymään kuuluu 600min/600txt, rajaton baltia/pohjoismaat ja 10gigaa EU dataa. Toinen vaihtoehto olisi ollut Huoleton premium 19€/kk + 30€.
 
Ai, hmm. Olin luullut että numsiprosessi lähtee vetämään vasta aktivoinnin jälkeen, mutta jos ei, niin sitten kortin tulo vain viivästyi syystä tai toisesta (tod.näk. Postin syy) eikä muuta virhettä tapahtunut.
Tarkasta Moin sivulta että puuttuuko joitain tietoja. Mulla esimerkiksi puuttuu jotain ja sen takia numssi ei ollut lähtenyt etenemään.
 
Ja jos Moi on riittävä (ts. ei käytä niin hirveästi dataa tai puheluita) niin kannattaa toki harkita siellä pysymistä jo ihan kilpailun takia. Parempi se on kuluttajille jos kolmen suuren lisäksi on muutama pienempi kilpailemassa, tuskin ilman Moita Elisa olisi jakelemassa noita 10 euron tarjouksia.
Vahva tämä. Moilla mennään kolmatta kuukautta ja liittymä parani joka osalta ja silti suurin lasku on ollut vähemmän kuin perusmaksu Elisan vanhalla liittymällä korotuksen jälkeen. Vielä kun tajuaisivat lopettaa sen soittelun sillä en tule heidän tuotteisiin enää koskaan koskemaan, ellei nyt ilmaiseksi anneta, ja silloinkin iso ehkä.
 
Tänään (13.9) ei enään saanut tuota 9.90€/kk liittymää winbackkinä elisalta, tarjosi 15€/kk tarkka premium 50mb/s+ 1kk hbo nordiccia kaupan päälle, kovasti myös mainosti, että meiltä saa S-bonusta, itseä tuo ei paljoa kiinnostanut kun kyseisen S-kortin omistanut jo 1.5v ja huimat 10€ sinne S-tilille onnistunut haalimaan, vaikka yleensä asioinkin S-ketjun kaupoissa. Empä lähtenyt tuohon "tarjoukseen" huomioiden että Moin liittymä on 3€ kalliimpi, mutta kuitenkin tuplasti nopeampi ja sisältää myös ulkomaan dataa, jos sitä sattuu tarvitsemaan. Kuitenkin kuukausimaksu itsellä pieneni nyt 30->18€, joka on säästöä sekin.
Saa nähdä vieläkö soittelevat Elisalta perään, jos ei niin singles day ja black friday tarjouksia odotellessa.

E: Oli kyllä muutenkin aika ärsyttävän oloinen nais myyjä toisessa päässä. Sanoin että en lähden muutaman euron takia ottamaan puolta hitaampaa liittymää ja siirryn sinne Moille, noh sieltähän alkoi tulla väittelyä, että tiedänkö edes toimiiko se liittymä sijainnissani. Vastasin, että eiköhän se toimi Kuopion keskustassa.
 
Viimeksi muokattu:
No täpärälle meni vaihto sitten :)
Pari liittymää sai täälläkin Moi-proseduurin toissapäivänä ja itse asiassa jos DNA:n kuuluvuus olisi tällä alueella parempi, olisi vaikka voinut jäädä winbackit ottamatta.
 
Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.

Tämä on tietoinen taktinen veto operaattoreilta. Väitän, että 99%:lle asiakkaista riittäisi 10Mbit/s kaistanleveys mobiililiittymissä. Mutta jos operaattorit tarjoaisivat edullisia liittymiä tässä "nopeuskategoriassa" ja kuluttajat huomaisivat, että alhaisempikin "nopeus" riittäisi heille, niin operaattorit eivät enää saisi myytyä kalliimpia liittymiä.
 
Itselläni on nyt tuo Elisan 50/10M 4G, ennen sitä oli Telialta 20M ja 150M netit. Itse ainakin sanoisin, että tuo nykyinen on aikas optimi etenkin paljon videoita katsovalle. 20M ja 50M välillä on normaalin käytettävyyden kannalta mielestäni isompi ero kuin 50M ja 150M välillä. Mutta eiköhän se syy nykymalliin tullut tosissaan tuossa yllä. Hintaa ei kehtaa nostaa pilviin tarjoamatta jotain vastinetta, joten tarjotaan keskivertokuluttajalle "liian hyviä" liittymiä eli myydään väkisin suuria määriä puhetta, tekstareita tai nopeaa dataa. Ennenhän oli muutenkin aika tyypillistä kaikille operaattoreille, että sai valita itse sopivan määrän min/txt/netti tietyistä valmiiksi määritetyistä seteistä. Nykyäänhän millään operaattorilla ei taida olla tuollaista vaan pääsääntöisesti ostat kärjistettynä kaiken tai et mitään.
 
Itselläni on nyt tuo Elisan 50/10M 4G, ennen sitä oli Telialta 20M ja 150M netit. Itse ainakin sanoisin, että tuo nykyinen on aikas optimi etenkin paljon videoita katsovalle. 20M ja 50M välillä on normaalin käytettävyyden kannalta mielestäni isompi ero kuin 50M ja 150M välillä. Mutta eiköhän se syy nykymalliin tullut tosissaan tuossa yllä. Hintaa ei kehtaa nostaa pilviin tarjoamatta jotain vastinetta, joten tarjotaan keskivertokuluttajalle "liian hyviä" liittymiä eli myydään väkisin suuria määriä puhetta, tekstareita tai nopeaa dataa. Ennenhän oli muutenkin aika tyypillistä kaikille operaattoreille, että sai valita itse sopivan määrän min/txt/netti tietyistä valmiiksi määritetyistä seteistä. Nykyäänhän millään operaattorilla ei taida olla tuollaista vaan pääsääntöisesti ostat kärjistettynä kaiken tai et mitään.
Hieman sama homma itellä Telia parhaimmillaan kulki 130 megasena, mutta hyöty oli aika olematon vrt 50 megan nopeuteen kun ei mitään tiedostoja tullut latailtua vaan perus käyttöä. Nykyään kun tuosta se 10€/kk maksaa niin halpaa on verrattuna muihin eu-maihin puhumattakaan Jenkeistä. :D

Elisalla oli Reilu liittymä ainakin että sai ite valita puheen/txt/netin nopeus valmiiksi olevista paketeista.
 
Monella alkaa leikkaamaan nyt kiinni ne 11.11 hankitut 11€ 11 kuukauden liittymät. Kannattaa alkaa pitämään silmiä auki.
 
Hyvin menee Elisa. Tuli parikymppiä isompi puhelinlasku kuin mitä odotin. No soitin Elisalle ja hekään eivät vielä tiedä mistä tuo ylimääräinen parikyt euroa tuli. No odotellaan mitä PDF-lasku sanoo kunhan se päivittyy Oma Elisaan.
 
Eikö eka kannattaisi odottaa suosiolla sitä PDF-laskun muodostumista ennenkuin lähtee soittelemaan Elisalle? Voi sitten tarkastaa sen ja todeta onko oikeasti tehnyt jotain siihen laskuun johtanutta ja sen jälkeen suoraan selvittää asian. Helpostihan sen voi unohtaa, jos on kerran soittanut vaikka johonkin palvelunumeroon. Vaihtoehtoisesti voi olla tehnyt jotain minkä on kuvitellut kuuluvan liittymän perusmaksuun mutta ei olekaan sitten kuulunut. Eipä se Elisan geneerinen aspakaan välttämättä näe sitä laskua vielä, jos ei se ole omalle tilillekään muodostunut. Toivottavasti homma kuitenkin selviää ja kerro toki myös mistä sitten johtui.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 841
Viestejä
5 053 750
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom