Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen verran vielä mainittava, että myyjä kyseli myös kotinetin hintaa. Kerroin, että Ellulta 4,95e 50M liittymä, niin meni ihan naureskeluksi myyjälläkin.Tänään kauppareissulla Telian pömpelistä tuli tarjous. 6.90e, rajaton 4g mukaan lukien pohjoismaat ja balttia., puhelut käytön mukaan. Olin jo ottamassa, mutta tulinpa kysyneeksi vielä sen nopeuden uudelleen. Olikin 2M, joka kuulemma riittäisi kaikkeen videotoistoon. No en kuitenkaan ottanut.
Mulki oli sama.. stadin kämpässä. Eipä oo enää tässä stadin kämpässä kerpeleSen verran vielä mainittava, että myyjä kyseli myös kotinetin hintaa. Kerroin, että Ellulta 4,95e 50M liittymä, niin meni ihan naureskeluksi myyjälläkin.
Teilläkään ei aatella, että jos on vanhat puhelinkaapelit ja vaihdetaan ktv verkon kautta laajakaistaksi, niin teillekkin olisi todennäköisesti kuidun myötä tullut 1000/50Mbit/s mahdolliseksi.
Täällä vuokranantaja tehnyt hyvän diilin Ellun kanssa eli 10/10Mbit/s vuokrassa, 2.45€/kk 50/10Mbit/s, 4.95€/kk 100/10Mbit/s, 29.90€/kk 250/50Mbit/s ja 59.90€/kk 1000/100Mbit/s, toisin 1Gbit/s hinta on korkee.
No olen muuttamassa taloon, jossa Louneaa, niin tällä hetkellä riittää 50/20Mbit/s kuitu ja olis tuo 100/50Mbit/s vissiin hinnaston mukaan 38.90€/kk eli sentään kunnollinen lähtevä kuin taas Elisalla
Mulle tuli ainakin 15,90 liittymästä ja modeemista 4,15€/kk. Hinta 12/kk ajan. Ja päälle tuo 20€ eskortti.Tuolta sais puhelinnumerolla (ainakin minä) mobiililaajakaistan (super) 15,90€ + reitittimen + 20€ S-lahjakortin... tuli SMS:llä tarjous.
Tuolta sais puhelinnumerolla (ainakin minä) mobiililaajakaistan (super) 15,90€ + reitittimen + 20€ S-lahjakortin... tuli SMS:llä tarjous.
Mitä 15,90€/kk? Mulle näyttää 24,90€/kk ja 5,68€/kk taksureititintä E578. Eli miten on mahdollista, että sulle myydään 9€/kk halvemmalla ja eikä tuu lahjakorttia?
Onko kukaan huoleton 4g tarjouksen saanut kysellyt moilta winbackkiä? Jottei ihan offtopikiksi mene niin tänään vielä saanut tuota 9.9e huoletonta.
Nyt vain kaikki Chat:iin. Jos antavat kaikille tuohon hintaan. Hyvä hinta, kun normaalisti on noin: 24,90 €/kk(12kk, jonka jälkeen 29,80 €/kk)
Itteäki ketuttaa tukea rahallisesti noita isoja kakkalafkoja. Mutta money tallks bullshit walks... Jos moi tarjoaisi saman ni siirtyisin takasViime perjantaina pyysin Saunalahdelta tuota Huoleton 9.9e ja sanoin, että annatteko suoraan vai pitääkö ensin vaihtaa Moihin. Vastauksena tuli vain ettei voida antaa. Nyt pari päivää sitten vaihdoin Moi:hin ja tänään soittivat ja sain tuon Huolettoman saman tien.
Pisti mukaan jotain HBO:n ilmaispaketteja ja tuli mieleen että pitää tarkistaa ovatko nuo jotain automaattisesti jatkuvia juttuja jotka pitää muistaa peruuttaa ajoissa.
Vähän käy sääliksi kyllä Moi:ta kun isot varastavat kaikki asiakkaat ja koko firma tuntuu huomattavasti "inhimillisemmältä" verrattuna näihin muihin.
Saas nähdä... veto sisällä Eilen illalla laitoin siirron vetämään ja ei ole tullut kuin muistus 4g netti tarjouksesta.Miten mahtaapi olla Elisan Moi-winback; onko 9,90 4G Huoleton edelleen voimassa vai loppuiko tällä haavaa? Perjantaina (7.9.) oli vielä hengissä.
Tänään sain edelleen 9,90 ja se perus 1kk HBO.Miten mahtaapi olla Elisan Moi-winback; onko 9,90 4G Huoleton edelleen voimassa vai loppuiko tällä haavaa? Perjantaina (7.9.) oli vielä hengissä.
Elisalta saa ainakin Huoleton 4G:tä vaihtelevasti 9.90e/kk tai 14.90e/kk (kiinteä 50mbit netti, olisko 1000 puh.minuuttia ja tekstaria) kun laittaa liittymän siirtymään Moi:lle. Samoin tarjotaan olisko Tarkka 4G:tä 4.90e/kk (1Mbit kiinteä netti, muut sitten minuuttiveloituksella). Noita tarjottiin vaimolle eilenElisa lähestyi tänään modernisti kirjeitse ja ilmoitti yksipuolisesti päättäneensä muuttaa minun liittymätyyppiä "sopimus- ja hinnoittelumallien yhtenäistämisen sekä palvelujen kehittämisen" nimissä. "Elisan yleisten sopimusten kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on kaikki oikeus kaikkeen mahdolliseen ja täten oikeus tehdä mitä vaan, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.**"
Muutostilanteessa minulla on "oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva liittymä päättymään ilman irtisanomisaikaa". No mutta sehän on kiva. Sentään jotain oikeuksia näin kuluttajan näkökulmasta.
Nykyinen liittymä Saunalahti Tarkka 3G 14,90€/kk, 21Mbits/s (3G) vaihtuu Tarkka Premiumiksi 24,90€/kk, 100 Mbits/s (4G). En henk.koht. näe puhelimen datayhteyden nopeutumista vajaan 70 pinnan hinnankorotuksen arvoisena, joten palveluntarjoaja lähtee vaihtoon.
Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.
**lakiteksti referoitu
Onhan tuo Moin tulo laittanut aika koviakin tarjouksia kuten tämä huoleton 9,9 e. Ikävää jos Moi lähtee markkinoilta ja liittymät palaa taas kartellihintoihin :/Ja jos Moi on riittävä (ts. ei käytä niin hirveästi dataa tai puheluita) niin kannattaa toki harkita siellä pysymistä jo ihan kilpailun takia. Parempi se on kuluttajille jos kolmen suuren lisäksi on muutama pienempi kilpailemassa, tuskin ilman Moita Elisa olisi jakelemassa noita 10 euron tarjouksia.
Jännä kyllä että eilen tuota ei sitten tarjottuElisalta tuli tänään edelleen Huoleton 4G 9,90€ 24kk ei EU-dataa Moi-winbackina, EU-datalla olisi ollut monta euroa kalliimpi. Varmaankin harrastavat tuota Rupert:in mainitsemaa myyntitaktiikka "on ehkä ihan pian loppumassa"-taktiikkaa.
Elisa lähestyi tänään modernisti kirjeitse ja ilmoitti yksipuolisesti päättäneensä muuttaa minun liittymätyyppiä "sopimus- ja hinnoittelumallien yhtenäistämisen sekä palvelujen kehittämisen" nimissä. "Elisan yleisten sopimusten kohdan 10 mukaisilla perusteilla Elisalla on kaikki oikeus kaikkeen mahdolliseen ja täten oikeus tehdä mitä vaan, kun sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.**"
Muutostilanteessa minulla on "oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassaoleva liittymä päättymään ilman irtisanomisaikaa". No mutta sehän on kiva. Sentään jotain oikeuksia näin kuluttajan näkökulmasta.
Nykyinen liittymä Saunalahti Tarkka 3G 14,90€/kk, 21Mbits/s (3G) vaihtuu Tarkka Premiumiksi 24,90€/kk, 100 Mbits/s (4G). En henk.koht. näe puhelimen datayhteyden nopeutumista vajaan 70 pinnan hinnankorotuksen arvoisena, joten palveluntarjoaja lähtee vaihtoon.
Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.
**lakiteksti referoitu
Noin se menee. Voi vähän joutua tinkaataan hintaa, että antaisivat 9.9€ huoleton 4g:n.Tässä nyt itsekkin tuota liittymän vaihtoa suunnitellut, kun nykyinen Saunalahden 200mb/s huoleton premium liittymä maksaa 29.90€/kk ja en ole sitä päivää nähnyt vuoden aikana, että kännykän kautta saisin steamista jotain ladattua 60mb/s suuremmalla nopeudella.
Siispä kysynkin, että miten tuo Moi winback toimii. Teenkö vain liittymän vaihdon samalla numerolla sinne Moille (ei haluaisi vaihtaa numeroa) ja tämän jälkeen Elisalta ottavat yhteyttä päivän tai kahden sisällä tarjoten tuota 10-15€/kk olevaa 50mb/s huoletonta liittymää?
Mieluummin tuolla 20€/kk säästyvällä rahalla nostaa vaikka opiskelija asunnon netin sinne 100mb/s 10€/kk hintaan.
Tässä nyt itsekkin tuota liittymän vaihtoa suunnitellut, kun nykyinen Saunalahden 200mb/s huoleton premium liittymä maksaa 29.90€/kk ja en ole sitä päivää nähnyt vuoden aikana, että kännykän kautta saisin steamista jotain ladattua 60mb/s suuremmalla nopeudella.
Siispä kysynkin, että miten tuo Moi winback toimii. Teenkö vain liittymän vaihdon samalla numerolla sinne Moille (ei haluaisi vaihtaa numeroa) ja tämän jälkeen Elisalta ottavat yhteyttä päivän tai kahden sisällä tarjoten tuota 10-15€/kk olevaa 50mb/s huoletonta liittymää?
Mieluummin tuolla 20€/kk säästyvällä rahalla nostaa vaikka opiskelija asunnon netin sinne 100mb/s 10€/kk hintaan.
Elisalta tuli tänään edelleen Huoleton 4G 9,90€ 24kk ei EU-dataa Moi-winbackina, EU-datalla olisi ollut monta euroa kalliimpi. Varmaankin harrastavat tuota Rupert:in mainitsemaa myyntitaktiikka "on ehkä ihan pian loppumassa"-taktiikkaa.
Jep. Sitähän ne tekee. Eli tarjoavat ensin jotain huonompaa. Mutta jos tajuaa kysyä 9.9€ Huoleton 4G 24kk tarjouksen perään (Moi asiakkaille), niin myyvät. Sanoo vaikka että tuli kirje postissa. Samassa kirjeessähän on myös 9.9€ 100M mobiililaajakaista 24kk. Ainut että viimeisimpien kirjeiden tarjousaika on ehtinyt jo loppua. Hyvä silti että ainakin tänään vielä sai 9.9€ hintaan.Jännä kyllä että eilen tuota ei sitten tarjottu
Moin toiminta ei ollut mitenkään hääppöinen tämän 1st experiencen perusteella.
Siirto tehty Telia > Moi (muksun liittymä, omalla nimelläni).
Eilen klo 13:00 pintaa oli numerosiirto tehty eikä vieläkään SIM näy. Ja em. jälkeen Telia liittymä ei enää verkossa.
Laitettu s-postilla ja soiteltu perään Moille -- saapi nähdä, että milloin saapuu uusi SIM ns. varakortti.
Kellään tapahtunut vastaavaa?
Vai kuseeko vaan Posti, jota noita kirjeitä kuljettaa?
Tietääkseni siirron ei pitäisi tapahtua (sille ei siis määritetä päivää ja kellonaikaa) ennen kuin olet itse nettipalvelussa aktivoinut sim-kortin, ja se suositellaan tehtävän vasta kortin saatuasi. Eli aktivoitko sen? Jos et, niin silloin Moi mokasi.
Toki on silti yllättävää, että kortti ei ehtinyt perille ennen siirtoa, mikä saattoi olla Postin vika (esim. hukannut kirjeen) mutta myös Moin itsensäkin.
Ei kortin aktivointi kyllä vaikuta numsiin mitenkään.
Tarkasta Moin sivulta että puuttuuko joitain tietoja. Mulla esimerkiksi puuttuu jotain ja sen takia numssi ei ollut lähtenyt etenemään.Ai, hmm. Olin luullut että numsiprosessi lähtee vetämään vasta aktivoinnin jälkeen, mutta jos ei, niin sitten kortin tulo vain viivästyi syystä tai toisesta (tod.näk. Postin syy) eikä muuta virhettä tapahtunut.
Tarkasta Moin sivulta että puuttuuko joitain tietoja. Mulla esimerkiksi puuttuu jotain ja sen takia numssi ei ollut lähtenyt etenemään.
Vahva tämä. Moilla mennään kolmatta kuukautta ja liittymä parani joka osalta ja silti suurin lasku on ollut vähemmän kuin perusmaksu Elisan vanhalla liittymällä korotuksen jälkeen. Vielä kun tajuaisivat lopettaa sen soittelun sillä en tule heidän tuotteisiin enää koskaan koskemaan, ellei nyt ilmaiseksi anneta, ja silloinkin iso ehkä.Ja jos Moi on riittävä (ts. ei käytä niin hirveästi dataa tai puheluita) niin kannattaa toki harkita siellä pysymistä jo ihan kilpailun takia. Parempi se on kuluttajille jos kolmen suuren lisäksi on muutama pienempi kilpailemassa, tuskin ilman Moita Elisa olisi jakelemassa noita 10 euron tarjouksia.
Vaihtoehtoja selatessa huomasin, että ei näytä oikein olevan millään palveluntarjoajalla vaihtoehtoja käyttökelvottoman ja tarpettoman nopean datayhteyden välillä. Tarjolla on joko <1Mbits/s tai >100Mbits/s, ei hirveästi mitään siltä väliltä. Kai sitä on tullut vanhaksi ja ehkä seniiliksi, kun ei näe mitään järkeä tai vastinetta rahalle noissa vajaan 30€/kk ja sitä kalliimmissa liittymissä.
Hieman sama homma itellä Telia parhaimmillaan kulki 130 megasena, mutta hyöty oli aika olematon vrt 50 megan nopeuteen kun ei mitään tiedostoja tullut latailtua vaan perus käyttöä. Nykyään kun tuosta se 10€/kk maksaa niin halpaa on verrattuna muihin eu-maihin puhumattakaan Jenkeistä.Itselläni on nyt tuo Elisan 50/10M 4G, ennen sitä oli Telialta 20M ja 150M netit. Itse ainakin sanoisin, että tuo nykyinen on aikas optimi etenkin paljon videoita katsovalle. 20M ja 50M välillä on normaalin käytettävyyden kannalta mielestäni isompi ero kuin 50M ja 150M välillä. Mutta eiköhän se syy nykymalliin tullut tosissaan tuossa yllä. Hintaa ei kehtaa nostaa pilviin tarjoamatta jotain vastinetta, joten tarjotaan keskivertokuluttajalle "liian hyviä" liittymiä eli myydään väkisin suuria määriä puhetta, tekstareita tai nopeaa dataa. Ennenhän oli muutenkin aika tyypillistä kaikille operaattoreille, että sai valita itse sopivan määrän min/txt/netti tietyistä valmiiksi määritetyistä seteistä. Nykyäänhän millään operaattorilla ei taida olla tuollaista vaan pääsääntöisesti ostat kärjistettynä kaiken tai et mitään.