Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Elisan latausliittymä on tosiaan huomattavasti halvempi. Lisäksi saldoa on helppo seurata, kun puhelun jälkeen tulee heti viesti jäljellä olevista euroista.
 
Ainoa asia mikä pitää muistaa on, että liittymään pitää ladata vähintään se 5 euroa kahden vuoden välein tai liittymä suljetaan. Kannattaa laittaa kalenteriin muistutus jos on varaliittymänä tai muuten vähäisessä käytössä.
 
Ainoa asia mikä pitää muistaa on, että liittymään pitää ladata vähintään se 5 euroa kahden vuoden välein tai liittymä suljetaan. Kannattaa laittaa kalenteriin muistutus jos on varaliittymänä tai muuten vähäisessä käytössä.
Totta. Ja eka lataukseksi riittää 5 euroa. Ilmeisesti seuraavat lataukset on vähintään 10 euroa. Eli 10€ puheajalla saisi puhua 0.42€/kk.
 
Saako Elisalta tarjouksia, jos nykyinen liittymä on DNA?
Muutin uuteen asuntoon ja DNA ei täällä toimi ollenkaan.

esim. DNA -> Moi -> Elisa?
 
Tottakai saa tarbouksia, eri asia miten hyviä. Parhaat tulee Moin asiakkaille/Moille Elisalta siirtyville.
 
Saako Elisalta tarjouksia, jos nykyinen liittymä on DNA?
Muutin uuteen asuntoon ja DNA ei täällä toimi ollenkaan.

esim. DNA -> Moi -> Elisa?
Tuo järjestys on ihan ok.
Tai dna, elisa, moi, elisa.
Tai avaat uuden Moin uudella numerolla ja pyydät siihen Elisalta tarjousta. Tuon jälkeen oma.saunalahti.fi kautta numeronsiirto dna -> Elisan Moi tarjous.

Nopeiten elisan moi tarjouksen saa, jos avaa uuden Moi liittymän ja soittaa vaikka lähes heti elisan myyntiin, kun vaan googlaa numeron. Saattaa saada 9.9€ huoleton 4g liittymän, kun Moin hinta olisi 6€.
 
Tuo järjestys on ihan ok.
Tai dna, elisa, moi, elisa.
Tai avaat uuden Moin uudella numerolla ja pyydät siihen Elisalta tarjousta. Tuon jälkeen oma.saunalahti.fi kautta numeronsiirto dna -> Elisan Moi tarjous.

Nopeiten elisan moi tarjouksen saa, jos avaa uuden Moi liittymän ja soittaa vaikka lähes heti elisan myyntiin, kun vaan googlaa numeron. Saattaa saada 9.9€ huoleton 4g liittymän, kun Moin hinta olisi 6€.

Lisätään vielä sen verran, että numero ei tarvitse pysyä samana. On vaan liittymä 4g modeemiin.
 
Lisätään vielä sen verran, että numero ei tarvitse pysyä samana. On vaan liittymä 4g modeemiin.
Sitten voisi tilata uuden Moin 6€ simin ja kysyä elisalta tarjousta. Jossain vaiheessa sai 9.9€ hintaisen mobiililaajakaista 100M 24kk. Olisi nopeampi kuin se 50/10M.
 
Mistä voi ladata 5€? Lataa-sivulla on 10€ minimi.
Luulen että @Rupert oli väärässä saldon suhteen mutta ilmeisestikin liittymän voimassaolo jatkuu saman kaksi vuotta jos ostaa halvimman puhe/viesti/nettipaketin kuukaudeksi ja peruuttaa sen ennen jakson loppua. Sieltä löytynee jotain alle kympillä, vaikka jos liittymällä on yhtään käyttöä lienee normaalisaldo edullisin saatuun hyötyyn verrattuna.
 
Joo, en ole toistaiseksi joutunut lataamaan saldoa. Kerran unohdin uusia ja ostin vain uuden liittymän ja se on vielä 1.5 vuotta voimassa. Nyt olen laittanut itsellenikin muistutuksen tuosta, onneksi itselläni ne on vain varaliittyminä niin ei juuri haittaa vaikka numero vaihtuisi kahden vuoden välein.
 
Saunalahden 4g pätkii Helsingin keskustassa. Mistä pätkimätön 4g, 50 meganen riittää, halvimmalla? Laitetaan siis vaan mokkulaa/WLAN asemaan. DNA todettu aiemmin hyväksi, MOI ja rajaton?
 
Ei pitäisi pätkiä, itse olen havainnut Saunalahden parhaaksi siellä. Mitä tarkoitat pätkimisellä vaihteleeko nopeus paljon vai? Ootko tehnyt vikailmoituksen?
 
Pätkäsee hetkeksi jatkuvasti. Sama ongelma sekä puhelimella, että wlan-laitteella. Nopeus on ihan aina testien mukaan hyvä. Ei samaa ongelmaa DNA:lla keväällä. En ole tehnyt vika ilmoitusta, sijainti on Kamppi ja luulis että toimis asiallisesti, ehkä tässä on vaan liikaa ruuhkaa.
 
Joo ei todellakaan pitäisi pätkäistä tuolla tavalla. Laita ihmeessä vikailmoitusta menemään, varmasti haluavat saada tuon kuntoon.
 
Jahas, Elisa meni sitten tuplaamaan MegaDesiren hinnan 4,90 > 9,90 (tjsp) eli pitäisi vihdoin alkaa arpomaan liittymään vaihtoa.
Noita takaisinostokampanjoita on ollut, mutta mitään 2,49e/kk 4G:tä tuskin kannattaa edes toivoa enää? Elisan aspa väitti (kun ei ole vielä numeronsiirto menossa) että 21,90e olisi halvin mitä voi tarjota mikä on aika absurdi väite noiden takaisinostokampanjoiden vuoksi.

Olettaen ettei mitään kivaa takaisinostokampanjaa ole tällä haavaa olemassa, mitä suositeltaisiin liittymäksi kun pääpaino on netissä ja puheluita suht vähän, viestipakettia tms en tarvitse?
 
Jahas, Elisa meni sitten tuplaamaan MegaDesiren hinnan 4,90 > 9,90 (tjsp) eli pitäisi vihdoin alkaa arpomaan liittymään vaihtoa.
Noita takaisinostokampanjoita on ollut, mutta mitään 2,49e/kk 4G:tä tuskin kannattaa edes toivoa enää? Elisan aspa väitti (kun ei ole vielä numeronsiirto menossa) että 21,90e olisi halvin mitä voi tarjota mikä on aika absurdi väite noiden takaisinostokampanjoiden vuoksi.

Olettaen ettei mitään kivaa takaisinostokampanjaa ole tällä haavaa olemassa, mitä suositeltaisiin liittymäksi kun pääpaino on netissä ja puheluita suht vähän, viestipakettia tms en tarvitse?
Siirto Moille ja Huoleton 4G 14.90\9.90€ kuussa jos haluat liittymääsi päivittää.
 
Eli tällainen on voimassa vaikka muuta aspassa väitti :rage:
Ei muuta kuin siirtoa vetämään sitten vaan.
Ainahan ne antaa winback-tarjouksen Elisalta, vaikka ei olisi mitään isoa (kuten Moi) kampanjaa voimassa. Itse sain ainakin viime viikolla Huoleton 4G suoraan 9.90€/kk.

En toki voi luvata että tarjoisivat sitä enää, mutta onhan tuo kampanja ollut jo voimassa puoli vuotta.
 
Eli tällainen on voimassa vaikka muuta aspassa väitti :rage:
Ei muuta kuin siirtoa vetämään sitten vaan.

Eihän aspan ole järkeä muuta väittääkään. Kuulostaisi aika hölmöltä, jos aspa toteaisi "halvin tarjous sulle meidän asiakkaana on 21,90e/kk mutta jos laitat numeronsiirron Moille niin annetaan paras tarjouksemme 9,90e/kk". Tietysti ne koittaa myydä sulle niitä parempia ja normaalihintaisempia paketteja toteamalla, että ei ole parempaa tarjolla. Ja ei siinä tilanteessa olekaan myyjällä parempaa, kun ei ole numsia käynnissä. Ja ethän sä sitä myyjän silloista tarjousta huolisi, jos aspa kertoisi suoraan, että voit saada halvempaakin. Aika varmasti tulisi muutenkin sanomista myyjällekin, jos jää kiinni kilpailijoille siirtymisen epäsuorasta suosittelusta. Ei noita winbackeja ole tarkoitus avoimesti mainostaa ja toisaalta ei niistä ihan jokaikinen myyjäkään tunnu tietävän, esim. standeilla/chateissa ei välttämäyyä ole valtuuksia noihin. Mutta kyllä, Huoleton 4G:tä vaikuttaisi vielä osa saavan 9,90€/kk ja osalle tarjotaan 14,90€/kk. Nämä on 24kk kestäviä tarjouksia.
 
Liittymäsiirto pistetty vetämään, katotaan soittavatko perään, jollei niin aina tuon Moinkin voi vaihtaa johonkin toiseen jollei ole tyytyväinen
 
Liittymäsiirto pistetty vetämään, katotaan soittavatko perään, jollei niin aina tuon Moinkin voi vaihtaa johonkin toiseen jollei ole tyytyväinen

Muistaakseni tulee kaksi tai kolme tekstiviestiä. Eka viestit missä kerrotaan mihin numeroon voi soittaa tarjouksen perässä tai mihin voi lähettää tekstarin, että soittavat sulle. Vikassa viestissä sitten antavat suoraan tarjouksen tekstaritse, jonka voi aktivoida lähettämällä tekstarin takaisin. Eivät siis soita suoraan, jos et anna lupaa. Suosittelen muutenkin ottamaan yhteyttä ennemmin itse sinne suuntaan, kun saa tuon numeron. Kyselee sitten suoraan Moilaisille suunnattua H4G 9,90€/kk.
 
Aika varmasti tulisi muutenkin sanomista myyjällekin, jos jää kiinni kilpailijoille siirtymisen epäsuorasta suosittelusta.

Eikä se yksittäinen myyjä siitä edes hyötyisi. Ne saa bonukset vain itse loppuun viemistään myynneistä, kun taas tuollainen siirto muualle ja takaisin -rumba saattaa kestää viikkoja, ja bonukset winbackistä saa aika varmasti joku muu myyjä.
 
Eikä se yksittäinen myyjä siitä edes hyötyisi. Ne saa bonukset vain itse loppuun viemistään myynneistä, kun taas tuollainen siirto muualle ja takaisin -rumba saattaa kestää viikkoja, ja bonukset winbackistä saa aika varmasti joku muu myyjä.

No tämä tietysti myös. Joten myyjällä on kaksi vaihtoa tuossa tilanteessa, jossa asiakas kyselee winbackeja vaikka ei ole oikeutettu niihin. A) Kertoa asiakkaalle miten ne saa --> työnantaja ei tykkää mutta asiakas tykkää. B) Todeta, että ei sellaista ole tarjolla --> aiakas ei tykkää mutta menee varmaan työnantajan sääntöjen mukaan. Vaihtoehdossa A ei ole loppupeleissä myyjälle mitään hyötyä kun ei saa myytyä mitään, joten ei saa itse provikoita. Tietysti asiakkaat olisi hyvä pitää tyytyväisinä mutta ei (oletettavien) sääntöjen vastaisesti. A:ssa on siis käytännössä vain riski saada toruja työnantajalta. B vaihtoehdossa taas on montakin plussaa, teet sääntöjen mukaan, työnantaja on tyytyväinen ja hyvässä lykyssä se asiakas nappaa sun tarjouksen, jolloin saat vielä ne provikat. Jos miettii asiaa myyjän näkökulmasta niin helppohan tuo toiminta on ymmärtää. Ei se tietysti asiakkaasta tunnu hyvältä mutta ei kannata ainakaan sitä myyjää itseään muistella pahalla, siellä vaan toimitaan annettujen pelisääntöjen mukaisesti. Varmasti sille myyjällekin olisi tuottoisampaa tarjota se winback suoraan vs. ei kauppaa ollenkaan mutta minkäs teet kun ei voi.

Ja oikeasti niissä tarjouksissa itsessäänkin antamisen valtuudet tuntuvat menevän järjestyksessä: myyntinumero > Elisan myymälöiden myyjät > chatti/satunnaiset standit esim. kauppakeskuksien käytävillä. Tämäkin on ihan järkevää, tottakai se päivittäistyönään myyntiä tekevä on tietoisempi ja valtuutetumpi niihin koviin kampanjoihin kuin joku pop-up standille vuokratyöfirmasta palkattu jantteri. Monesti vaan tulee edelleen näitä kommentteja "no ei sieltä standilta/chatista mitään irronnut" vaikka aina painotetaan sitä, että kannattaa soittaa siihen numeroon jos haluaa parhaalla todennäköisyydellä saada sen parhaan tarjouksen. Voi se joskus irrota noista muistakin kanavista mutta ihan selkeästi ne parhaat tarjoukset irtoavat helpommin puhelimitse kuin chatista/standeista.
 
Ei ruuhka aiheuta pätkimistä, vaan nopeus hidastuu. Eli ilmoitusta menemään, niin korjaavat mahdollisen vian.

Eikun pätkiminen tapahtuu sekä puhelimella että 4g mokkulalla. Eihän se silloin voi olla liittymässä? Vai voiko jossain keskustan tukiasemista olla sellanen virhe että se pätkii mutta kukaan ei valita, sitäkö tarkoitat?
 
Vähän OT, mutta tuosta pätkimisestä... Eli on vuosien saatossa tullut havaittua erilaisissa "virityksissä" se, että jostain syystä Elisan verkko ei ole kovin stabiili datan suhteen. Peittoa sinänsä on, mutta selittämättömiä pätkimisiä esiintyy enemmän tai vähemmän. Puhelimella ei niinkään haittaa, mutta mokkulayhteydellä enemmän.
Olen koittanut mm. viimeaikoina saada mökille stabiilia nettiyhteyttä aikaiseksi. OpenWRT reititin ja E3372 tikku tällä hetkellä testissä. Testattu sekä maalla, että kaupungissa. Lopputulos on, että Elisan liittymällä yhteys katkeaa vähintään kerran vuorokaudessa ilman varsinaista syytä. Joskus palaa itsekseen, joskus joutuu käyttämään virrat alhaalla. Samalla laitteistolla Telian liittymä pysyy viikkoja samalla IP-osoitteella katkaisematta yhteyttä.
Toinen pätkintäilmiö oli vuosi sitten syksyllä ihan GSM-verkon puolella. Mökillä on SMS/puheluohjattava lämmityksenohjausrele ja vuosi sitten oli useampia tilanteita, joissa yhteys oli katkennut ja lämpöjä ei saanut etänä päälle. Paikalle mentäessä laitteen valojen mukaan se oli verkossa, mutta silti yhteyttä ei saanut. Hain pömpeliin kokeeksi DNA:n prepaidin ja vaikka DNA:n kenttä on melko heikko, niin yhtään vastaavaa ilmiötä ei ole tapahtunut. Toimi ok viime syksyn ja on toiminut keväästä tähän asti ongelmitta.
En tiedä, mikä sitä verkkoa riivaa, mutta jotain "outoa" siellä tapahtuu. Ikävä sinänsä, kun olisi "kustannustehokkain" näiden tarjouksien takia.
 
Onko bonuswayn moi liittymien bonusten puolittumisesta uutta tietoa? Itselläni edelleen 25e arvioitavana aiemman 50 euron sijaan.
 
Onko bonuswayn moi liittymien bonusten puolittumisesta uutta tietoa? Itselläni edelleen 25e arvioitavana aiemman 50 euron sijaan.

Eipä ole kuulunut. Ihmeellisen kauan kestää yksinkertaiselta vaikuttavan asian korjaaminen.
 
Onko bonuswayn moi liittymien bonusten puolittumisesta uutta tietoa? Itselläni edelleen 25e arvioitavana aiemman 50 euron sijaan.

Eikös Bonusway sanonut että nuo korjataan alkuperäisiksi, mutta valittaisin varmuuden vuoksi niin jää ainakin merkintä.
 
Onko bonuswayn moi liittymien bonusten puolittumisesta uutta tietoa? Itselläni edelleen 25e arvioitavana aiemman 50 euron sijaan.

Tuosta tuli tällainen tiedote männä viikolla:

ti 25. syysk. 2018 klo 13.10 Tanja Hangasmaa <tanja.hangasmaa@bonusway.fi> kirjoitti:
Hei,

toivottavasti viikkosi on sujunut mukavasti.

Olimme huomanneet bugin Moin kampanjassa, joka oli vaikuttanut bonuksen määrään. Jos siis sinulla oli bonuskerroin Moin bonuksessa, bonus on muuttunut bugin takia normaalimääräiseksi.

Halusimme ilmoittaa, että asia on hoidossa. Tekninen tukemme selvittää asiaa parhaillaan, ja bonuskertoimet palautetaan Moin bonuksille mahdollisimman pian.

Jos sinulla on kysyttävää, autamme mielellään osoitteessa tuki@bonusway.fi

Terveisin / Best Regards,

Tanja Hangasmaa
User Support Manager

Tuntuu joku nyt sakkaavan pahasti tuolla Bonuswaylla, myöskään 10€ liittymisbonusta ei ole hyväksytty kohta kolmeen kuukauteen.
 
Vähän OT, mutta tuosta pätkimisestä... Eli on vuosien saatossa tullut havaittua erilaisissa "virityksissä" se, että jostain syystä Elisan verkko ei ole kovin stabiili datan suhteen. Peittoa sinänsä on, mutta selittämättömiä pätkimisiä esiintyy enemmän tai vähemmän. Puhelimella ei niinkään haittaa, mutta mokkulayhteydellä enemmän.
Olen koittanut mm. viimeaikoina saada mökille stabiilia nettiyhteyttä aikaiseksi. OpenWRT reititin ja E3372 tikku tällä hetkellä testissä. Testattu sekä maalla, että kaupungissa. Lopputulos on, että Elisan liittymällä yhteys katkeaa vähintään kerran vuorokaudessa ilman varsinaista syytä. Joskus palaa itsekseen, joskus joutuu käyttämään virrat alhaalla. Samalla laitteistolla Telian liittymä pysyy viikkoja samalla IP-osoitteella katkaisematta yhteyttä.
Toinen pätkintäilmiö oli vuosi sitten syksyllä ihan GSM-verkon puolella. Mökillä on SMS/puheluohjattava lämmityksenohjausrele ja vuosi sitten oli useampia tilanteita, joissa yhteys oli katkennut ja lämpöjä ei saanut etänä päälle. Paikalle mentäessä laitteen valojen mukaan se oli verkossa, mutta silti yhteyttä ei saanut. Hain pömpeliin kokeeksi DNA:n prepaidin ja vaikka DNA:n kenttä on melko heikko, niin yhtään vastaavaa ilmiötä ei ole tapahtunut. Toimi ok viime syksyn ja on toiminut keväästä tähän asti ongelmitta.
En tiedä, mikä sitä verkkoa riivaa, mutta jotain "outoa" siellä tapahtuu. Ikävä sinänsä, kun olisi "kustannustehokkain" näiden tarjouksien takia.

Kannattaisko koittaa 4G antennin lisäämistä?
 
Vähän OT, mutta tuosta pätkimisestä... Eli on vuosien saatossa tullut havaittua erilaisissa "virityksissä" se, että jostain syystä Elisan verkko ei ole kovin stabiili datan suhteen. Peittoa sinänsä on, mutta selittämättömiä pätkimisiä esiintyy enemmän tai vähemmän. Puhelimella ei niinkään haittaa, mutta mokkulayhteydellä enemmän.
Olen koittanut mm. viimeaikoina saada mökille stabiilia nettiyhteyttä aikaiseksi. OpenWRT reititin ja E3372 tikku tällä hetkellä testissä. Testattu sekä maalla, että kaupungissa. Lopputulos on, että Elisan liittymällä yhteys katkeaa vähintään kerran vuorokaudessa ilman varsinaista syytä. Joskus palaa itsekseen, joskus joutuu käyttämään virrat alhaalla. Samalla laitteistolla Telian liittymä pysyy viikkoja samalla IP-osoitteella katkaisematta yhteyttä.
Toinen pätkintäilmiö oli vuosi sitten syksyllä ihan GSM-verkon puolella. Mökillä on SMS/puheluohjattava lämmityksenohjausrele ja vuosi sitten oli useampia tilanteita, joissa yhteys oli katkennut ja lämpöjä ei saanut etänä päälle. Paikalle mentäessä laitteen valojen mukaan se oli verkossa, mutta silti yhteyttä ei saanut. Hain pömpeliin kokeeksi DNA:n prepaidin ja vaikka DNA:n kenttä on melko heikko, niin yhtään vastaavaa ilmiötä ei ole tapahtunut. Toimi ok viime syksyn ja on toiminut keväästä tähän asti ongelmitta.
En tiedä, mikä sitä verkkoa riivaa, mutta jotain "outoa" siellä tapahtuu. Ikävä sinänsä, kun olisi "kustannustehokkain" näiden tarjouksien takia.

Lähes samoja kokemuksia. Se Saunalahden/Elisan verkko pätkii itselläni kaikissa laitteissa ja kaikilla mahdollisilla numeroilla. Itellä pitäisi töiden takia olla pätkimätön yhteys ja se näkyy heti jos se pätkii tällä hetkellä siinä, että ohjelmat eivät toimi oikein ja laittavat jatkuvalla syötöllä error-reporttia yhteydestä. Ehkä mä otan sen DNA:n takaisin.
 
Ihme pelleilyä tuo Elisan/Saunalahden touhu. Oli kanssa pari tuollaista 11€:n liittymää. No, ensinnäkin asiakastiedoista löytyi kaksi eri päivämäärää. Toinen vasta vuoden päässä. Kysyin chatissa asiasta ja siellä sanottiin, että tuo myöhäisempi päivämäärä on oikein. No, ei ollut, kun sieltä tuli ilmoitus tarjouksen päättymisestä ja samalla tarjous 18€ 600min/sms/kk. Soitin myyntiin ja kyselin tästä. Sopimuksessa kuulemma oikea päivämäärä, joten ei voi mitään ja uusi tarjouskin on jo annettu. Valittelin, että on huono tarjous ja pitää sit varmaan katsella muita liittymiä. Jolloin sanottiin, että no näin pitää sit varmaan tehdä.

Liittymät moille ja soitto uudelleen myyntiin. Nyt tuli yllättäen samantien kympin 4G huoleton tarjous tiskiin. Miksi ei vaan olisi tuolla ensimmäisellä puhelulla voinut tarjota tuota kympin liittymää. Ihan turhaa säätöä kaikille osapuolille. Ihme pulju.
 
Ihme pelleilyä tuo Elisan/Saunalahden touhu. Oli kanssa pari tuollaista 11€:n liittymää. No, ensinnäkin asiakastiedoista löytyi kaksi eri päivämäärää. Toinen vasta vuoden päässä. Kysyin chatissa asiasta ja siellä sanottiin, että tuo myöhäisempi päivämäärä on oikein. No, ei ollut, kun sieltä tuli ilmoitus tarjouksen päättymisestä ja samalla tarjous 18€ 600min/sms/kk. Soitin myyntiin ja kyselin tästä. Sopimuksessa kuulemma oikea päivämäärä, joten ei voi mitään ja uusi tarjouskin on jo annettu. Valittelin, että on huono tarjous ja pitää sit varmaan katsella muita liittymiä. Jolloin sanottiin, että no näin pitää sit varmaan tehdä.

Erikoinen skenaario. Pitäisi olla aika selvää siellä Elisankin päässä, että nuo 11€/kk liittyvät on jaettu 11.11 läheisyydessä. Chatissa varmaan ollut joku uudehko tyyppi, joka on heitellyt omaa mutua ja ei ole välttämättä ollut esim. viime vuonna tuon tarjouksen jakamisen aikoihin vielä töissä siellä. Ja tottakai mennään sillä alkuperäisen sopimuksen päivämäärällä eikä yksittäisellä asiakastietojen päivämäärällä.

Liittymät moille ja soitto uudelleen myyntiin. Nyt tuli yllättäen samantien kympin 4G huoleton tarjous tiskiin. Miksi ei vaan olisi tuolla ensimmäisellä puhelulla voinut tarjota tuota kympin liittymää. Ihan turhaa säätöä kaikille osapuolille. Ihme pulju.

Oikea kysymys on: "Miksi olisivat tarjonneet heti tuon kympin tarjouksen?"

Tuota kuvailemaasi toimintaa tekevät kaikki suuremmat operaattorit eikä tuon pitäisi lyhyen miettimisen jälkeen olla mitenkään kummallista tai epäselvää miksi näin tehdään... Eiköhän kaikilla olisi kohta se kympin liittymä, jos sitä tarjottaisiin heti kysymällä. Ei se kympin liittymä ole kannattavaa bisnestä ja ei Elisa mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole. Tarkoitus onkin luoda pientä vaivaa sen tarjouksen saamiseksi ja winbackin ideana on nimenomaan loppujen lopuksi estää sun siirtyminen muualle. Suurin osa ihmisistä ei oikeasti jaksa lähteä tuohon winback-kikkailuun vaikka sillä säästäisi kuinka, vaatii liikaa vaivaa ja moni ei kehtaa/halua/uskolla esim. soittaa sinne myyntinumeroon pelottaville myyjille. Lisäksi Suomessa on jostain syystä havaittavissa tiettyä operaattoriuskollisuutta eli asiakkaiden vaatimuksena on, että liittymä on operaattorilta X. Tilausta ei suostuta tekemään operaattorille Y, jotta saadaan operaattorilta X parempi tarjous koska jotenkin pelätään sitä siirtymistä. Toisaalta tietysti moni uhkailee siirtymisellä muualle mutta ei lopulta toteuta sitä.

Operattorin kannaltahan tuo toiminta on siis vain fiksua, kun se keskivertotapaus ottaa ennemmin sen 20€/kk tarjouksen kuin hankkii winbackin (ja korkeintaan esittää tyhjiä uhkauksia siirrosta). Ja moni ei oikeasti edes tiedä koko operaattorien kilpailuttamisesta tai edes tarkkaile liittymiensä sisältöä ja sen soveltuvuutta omaan käyttöön. Moille siirtyessä tuo tarjous on vielä poikkeuksellisen kova, koska sen tarjouksen ideana on tylysti sanottuna "tappaa Moi". Elisan kannalta kun paremmuusjärjestys menee loppujen lopuksi näin: omalla asiakkaalla on 20€/kk liittymä > omalla on 10€/kk liittymä > omasta asiakkaasta tulee kilpailijan asiakas. Sinäkin kuitenkin jäit Elisalle tuon kikkailunkin jälkeen, joten he eivät menettäneet tuossa mitään (pl. pari työntekijän työminuuttia). Sen sijaan olisivat voineet saada liittymästä taas tuplahinnan, jos olisit ollut keskivertotapaus joka ei olisi lähtenyt kilpailuttamaan. Ei Elisa tekisi noin, jos olisi heidän kannaltaan kannattamatonta.
 
Miten täältä MOI:lta edes tilataan liittymänvaihdos? Jotain ihme 6 euron sim kortteja tarjoavat. Vaihtaisin tuon 11e liittymän pois kun loppuu tässä kuussa ja winbackilla sitten elisalle takas.
 
Miten täältä MOI:lta edes tilataan liittymänvaihdos? Jotain ihme 6 euron sim kortteja tarjoavat. Vaihtaisin tuon 11e liittymän pois kun loppuu tässä kuussa ja winbackilla sitten elisalle takas.

Just sen tilaat numeronsiirtona ja kirjoitat sinne sen siirrettävän liittymän numeron. Jos olet nyt Elisalla ja hyväksyt sitten winback-tarjouksen, Moi palauttaa sen pakollisen alkumaksunsa (oliko jotain 9,50 €).
 
Miten täältä MOI:lta edes tilataan liittymänvaihdos? Jotain ihme 6 euron sim kortteja tarjoavat. Vaihtaisin tuon 11e liittymän pois kun loppuu tässä kuussa ja winbackilla sitten elisalle takas.
Mikä siinä muka on niin vaikeaa?!

Valitse mitä haluat ja seuraavalla sivulla kohta josta voit valita "Siirrä nykyinen numero", ei vois yksinkertaisempaa enää olla...

Ja älä unohda antaa SOTUa sun muita tietoja, tai siirto ei etene muuten.
 
Miten täältä MOI:lta edes tilataan liittymänvaihdos? Jotain ihme 6 euron sim kortteja tarjoavat. Vaihtaisin tuon 11e liittymän pois kun loppuu tässä kuussa ja winbackilla sitten elisalle takas.

moikkuli.png

e: hidas
 
Mikä siinä muka on niin vaikeaa?!

Valitse mitä haluat ja seuraavalla sivulla kohta josta voit valita "Siirrä nykyinen numero", ei vois yksinkertaisempaa enää olla...
Lähinnä mietin että minkälaisen liittymän tuolta otan? Tuossa yhessä kohtaa kun ruksii että ottaa ilman rajatonta (4gt jaettua dataa 6e) niin tarjooko ne sitten sitä rajatonta 9.90e/kk tai 14.90e/kk vai pitääkö ottaa tuon rajattoman(18e)?
 
Lähinnä mietin että minkälaisen liittymän tuolta otan? Tuossa yhessä kohtaa kun ruksii että ottaa ilman rajatonta (4gt jaettua dataa 6e) niin tarjooko ne sitten sitä rajatonta 9.90e/kk tai 14.90e/kk vai pitääkö ottaa tuon rajattoman(18e)?

Ei Elisa sen tarkemmin tiedä mitä oot tilaillut, ota se 4gigan simmi niin pääset "halvemmalla".
 
Kyl ne sit sua alkaa lähestyy parin päivän päästä tekstiviesteillä, taikka itse soitat sinne jos niin kiire on...

Turha sinne on kuitenkaan ennen niitä viestejä soitella. Voi mennä ihan hyvin se 3-4 päivää ennenkuin siirto näkyy Elisalla ja sitä ennen ei tapahdu mitään. Itse suosisin soittoa sinne sen jälkeen, kun se viesti myyntinumerolla napsahtaa. Toki voi myös varrota ja katsoa saisiko sen parhaan tarjouksen suoraan tekstarina niin ei tarvitse vääntää edes myynnin kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom