Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Jälkikasvun liittymätölkkiä tuli potkittua taas vuodella eteenpäin Telian liikkeessä;
  1. pohjilla oli Elisan 4G Perus 100M 7,99€/kk (ei sisällä puheluita ja tekstiviestejä)
  2. Telialta:
    • 5G Rajaton 300M 16,99€/kk 12kk + 60€ Lidliin
    • 4G Rajaton 100M 9,99€/kk 12kk + 30€ Lidliin
  3. Otin tuon 4G 100M:n, antoivat siinä vielä tarjous-AirPodeista 20€ lisäalennusta
  4. Elisan winbackit soittelivat heti samana päivänä:
    • 5G Huoleton 300M 14,99€/kk 12kk, ei lahjakortteja
    • 4G Huoleton 100M 11,99€/kk 12kk, ei lahjakortteja
    • Omassa Elisassa näköjään lisäksi 4G Huoleton 100M 9,99€/kk 12kk, ei lahjakortteja
En tarttunut winbackeihin, lahjakortti+lisäalennus huomioiden liittymälle jää hintaa 5,82€/kk ja seuraava säätö vuoden päästä 👍🏻
Laskelmasi mukaan sulla ei tullut liittymän avausmaksua lainkaan?
 
Mitähän tää nyt meinaa? Pompahti juuri näytölle kun otin puhelimen laturista.

IMG_0298.png
 
Tuo sama ilmoitus tuli eilen ja sen jälkeen puhelujen toiset osapuolet valitti jatkuvasti että miksi ääni pätkii.
En ainakaan eilen löytänyt Elisa OmaYhteisöstäkään äkkiseltään mitään tuohon selittävää.
 
Anoppi tuossa kertoi, että maksaa tällä hetkellä kuudesta 4G-iittymästä 33€/kk Elisalle. Usutin menemään het huomenna Telialle vaihdattamaan kaikki. Katsotaan mitä saa suoraan Telialta, ja mitä on sitten winbackit.

Meinasin ensin tehdä siirrot hänen puolestaan verkossa, mutta kuuden liittymän kohdalla ehkä helpompi, kun käy jossain paikan päällä laittamassa siirron aluille.

Jos pääsee johonkin tuonne 12€ pintaan, niin pelkästään kk-maksuissa se 120€~ säästö kuukaudessa, ja jos lahjakortteja saa päälle, niin puhutaan äkkiä yli puolestatoista tuhannesta vuodessa.. :)
 
Anoppi tuossa kertoi, että maksaa tällä hetkellä kuudesta 4G-iittymästä 33€/kk Elisalle. Usutin menemään het huomenna Telialle vaihdattamaan kaikki. Katsotaan mitä saa suoraan Telialta, ja mitä on sitten winbackit.

Meinasin ensin tehdä siirrot hänen puolestaan verkossa, mutta kuuden liittymän kohdalla ehkä helpompi, kun käy jossain paikan päällä laittamassa siirron aluille.

Jos pääsee johonkin tuonne 12€ pintaan, niin pelkästään kk-maksuissa se 120€~ säästö kuukaudessa, ja jos lahjakortteja saa päälle, niin puhutaan äkkiä yli puolestatoista tuhannesta vuodessa.. :)
Jeps, eihän operaattori voi kertoa nykyiselle asiakkaille, että on halvempia liittymiä vaan nää maksavat aina uusien asiakkaiden edut. Ja luulisi, että kenelle tahansa rahansäästö kelpaa
 
Mitähän tää nyt meinaa? Pompahti juuri näytölle kun otin puhelimen laturista.

IMG_0298.png
Tuo sama ilmoitus tuli eilen ja sen jälkeen puhelujen toiset osapuolet valitti jatkuvasti että miksi ääni pätkii.
En ainakaan eilen löytänyt Elisa OmaYhteisöstäkään äkkiseltään mitään tuohon selittävää.

Näköjään Elisalla on tullut uusi keskustelu aiheesta.

elisa on laittanut puolestasi 4g puhelut pois päältä!? | OmaYhteisö
 
Anoppi tuossa kertoi, että maksaa tällä hetkellä kuudesta 4G-iittymästä 33€/kk Elisalle. Usutin menemään het huomenna Telialle vaihdattamaan kaikki. Katsotaan mitä saa suoraan Telialta, ja mitä on sitten winbackit.

Meinasin ensin tehdä siirrot hänen puolestaan verkossa, mutta kuuden liittymän kohdalla ehkä helpompi, kun käy jossain paikan päällä laittamassa siirron aluille.

Jos pääsee johonkin tuonne 12€ pintaan, niin pelkästään kk-maksuissa se 120€~ säästö kuukaudessa, ja jos lahjakortteja saa päälle, niin puhutaan äkkiä yli puolestatoista tuhannesta vuodessa.. :)

Jos menee paikan päälle, niin saako peruuttaa?
 
Tästä jossain vaiheessa jauhettiin ja todettiin että kyllä saa, voi peruuttaa ja tarttua winbackiin. Tein kesällä itse niin.
Uutena ilmiönä on ollut kylkiäiset, joita on annettu liikkeestä heti mukaan ja väitetty, että ei ole peruutusoikeutta. Tämä jää lain harmaalle alueelle. Jos ei ota tällaisia kylkiäisiä, numeronsiirron voi peruuttaa ilman seurauksia.
 
Kylläpä Elisalla kiinnostelee pitää asiakasta :rofl:

Poikien liittymät laitoin DNA:lle siirtymään ja ainoa WB-viesti viime keskiviikkona 22,99€/kk joku rajaton. Nykyään niillä on rajaton 100M ja oliko pyöreesti 12€/kk. Tää tarjous päättyy tammikuussa.

No huomenna jos ei tule parempaa tarjousta niin soitto Elisalle.
 
Moin tiskiltä Turusta olisi saanut suosikki 4g 200m 9€ 12kk ajan. Olen siis Telian asiakas, mutta oli saatavilla elisalaisillekkin. Ilmeisesti tuo 9€+4€ puh+sms liittymä enintään siis 13€/kk puheluineen mistä aikaisemminkin ollut puhetta täällä niin tullut taas saataville :thumbsup:
Kiitos vinkistä, kävin hakemassa Telian liittymän tilalle. Nyt kun Moiltakin saa eSIM:n, se on varteenotettava vaihtoehto. Tutun DNA täytyi laittaa menemään Elisalle, jotta sai tämän.
 
Anoppi tuossa kertoi, että maksaa tällä hetkellä kuudesta 4G-iittymästä 33€/kk Elisalle. Usutin menemään het huomenna Telialle vaihdattamaan kaikki. Katsotaan mitä saa suoraan Telialta, ja mitä on sitten winbackit.

Meinasin ensin tehdä siirrot hänen puolestaan verkossa, mutta kuuden liittymän kohdalla ehkä helpompi, kun käy jossain paikan päällä laittamassa siirron aluille.

Jos pääsee johonkin tuonne 12€ pintaan, niin pelkästään kk-maksuissa se 120€~ säästö kuukaudessa, ja jos lahjakortteja saa päälle, niin puhutaan äkkiä yli puolestatoista tuhannesta vuodessa.. :)

No, sillä 14,99€/kk anto standilta 5G-liittymät 60€ lahjakorteilla per liittymä. Olin kieltänyt ottamasta tavaralahjuksia vastaan; tulivat nöyränä näyttämään, miten oli kassissa kaks laatikkoa lakritsaa. Annoin synninpäästön :rofl: 1600€ vuosisäästö pelkästään tällä. Arpokoon itse tarttuvatko mahdolliseen Elisan winbackiin vai ei, itse äänestäisin jaloillani :)
 
Viimeksi muokattu:
Uutena ilmiönä on ollut kylkiäiset, joita on annettu liikkeestä heti mukaan ja väitetty, että ei ole peruutusoikeutta. Tämä jää lain harmaalle alueelle. Jos ei ota tällaisia kylkiäisiä, numeronsiirron voi peruuttaa ilman seurauksia.
Elisan kauppakeskusständiltä otin liittymän ja myyjä antoi kuulokkeet mukaan. Kertoi että jos numero ei siirry Elisalle, niin Elisa voi veloittaa niiden hinnan. Katsoin jälkeenpäin sähköpostilla tulleet dokumentit läpi...

SOPIMUS joka on allekirjoitettu, lukee:
Kuulokekaupanpäällinen Huawei FreeBuds (arvo 59,99 euroa) 0€/kk

SOPIMUSTIIVISTELMÄ, jossa ei ole allekirjoituksia, lukee:
Kuulokekaupanpäällinen Huawei FreeBuds (arvo 59,99 euroa)
Jos puhelinliittymäsi ei siirry Elisalle, Elisalla on oikeus periä saamasi edun arvon.
 
Telia tänään: Soittopyyntö sisään, tarjosivat suoraan 5G Rajaton 300M 14,99€/kk 12kk + 60€ Lidliin, kun siirtyy Elisalta. Ei siis winback, avausmaksu tuli vielä päälle.
Täsmälleen sama kuin minkä otin black friday tarjouksesta. Itse tosin siirsin Moilta. Ei tuo minusta huono ole, kertoo vaan enempi siitä että black friday on ihan yhtä tyhjän kanssa nykyään. (tai edelleen? :) )
 
Kiitos vinkistä, kävin hakemassa Telian liittymän tilalle. Nyt kun Moiltakin saa eSIM:n, se on varteenotettava vaihtoehto. Tutun DNA täytyi laittaa menemään Elisalle, jotta sai tämän.
Ei mennytkään ihan näin yksinkertaisesti tutun kohdalla. Onko siis niin, että numeronsiirron DNA → Elisa aikana ei pysty laitamaan siirtymään edelleen 3. operaattorille eli tässä tapauksessa Moille? Moilta tuli sähköposti tilauksen peruuntumisesta syyllä "numeroon liittyy aktiivinen siirto".
 
Ei mennytkään ihan näin yksinkertaisesti tutun kohdalla. Onko siis niin, että numeronsiirron DNA → Elisa aikana ei pysty laitamaan siirtymään edelleen 3. operaattorille eli tässä tapauksessa Moille? Moilta tuli sähköposti tilauksen peruuntumisesta syyllä "numeroon liittyy aktiivinen siirto".
Ei tietenkään voi kahta numeronsiirtoa olla päällä yhtä aikaa samalle numerolle :oops:
 
Kylläpä Elisalla kiinnostelee pitää asiakasta :rofl:

Poikien liittymät laitoin DNA:lle siirtymään ja ainoa WB-viesti viime keskiviikkona 22,99€/kk joku rajaton. Nykyään niillä on rajaton 100M ja oliko pyöreesti 12€/kk. Tää tarjous päättyy tammikuussa.

No huomenna jos ei tule parempaa tarjousta niin soitto Elisalle.

Eilen tuli paras tarjous Elisalta Huoleton 200M 12,90€/kk + 70€ lahjakortti S-kauppaan.

No oli tuo € halvempi kuin edellinen + tuohon hintaan kuuluu puhelut/SMS
 
Tuo sama ilmoitus tuli eilen ja sen jälkeen puhelujen toiset osapuolet valitti jatkuvasti että miksi ääni pätkii.
En ainakaan eilen löytänyt Elisa OmaYhteisöstäkään äkkiseltään mitään tuohon selittävää.

ISOSOMPIN mukaan ilmoituksen sai joitakin kymmeniä asiakkaita noin viiden minuutin sisään.

Ilmoitus liittyi puheluiden välittämisessä käytettävään verkkoon.


Puhelin voi automaattisesti pudota 2g-verkkoon, jos se ei syystä tai toisesta kytkeydy 4g-verkkoon. Isosompin mukaan verkosta toiseen vaihtuminen on normaalia toimintaa, jota puhelimen käyttäjä ei välttämättä lainkaan havaitse.

Maanantaina tästä toiminnasta lähti jostain syystä osalle asiakkaista ilmoitus.

”Ilmoitus on johtunut siitä, etteivät laitteen ja tukiaseman signalointiviestit ole kulkeneet kunnolla.”

Elisa ei ollut asiakkaiden saamista ilmoituksista tietoinen, sillä siitä ei tullut häiriöilmoituksia.

”Vaikka ilmoituksessa niin todettiin, todellisuudessa 4g-puhelut eivät olleet kytkeytyneet pois päältä. Kyse oli signalointiviestien viiveestä.”

Isosompin mukaan ei ole tiedossa, koskivatko ilmoitukset jotain tiettyä puhelintyyppiä. Näin voi kuitenkin olla, hän arvelee.
 
Uutena ilmiönä on ollut kylkiäiset, joita on annettu liikkeestä heti mukaan ja väitetty, että ei ole peruutusoikeutta. Tämä jää lain harmaalle alueelle. Jos ei ota tällaisia kylkiäisiä, numeronsiirron voi peruuttaa ilman seurauksia.
Näin itsekin ajattelen, Telian faq-osiossa yllättäen lukee että liikkeestä otettuihin ei ole minkäänlaista peruutusoikeutta. Perus Telian kusetusbisnesmallin toteuttamista taas...
 
Näin itsekin ajattelen, Telian faq-osiossa yllättäen lukee että liikkeestä otettuihin ei ole minkäänlaista peruutusoikeutta. Perus Telian kusetusbisnesmallin toteuttamista taas...
Millä perusteella siinä pitäisi olla peruutusoikeus? Jos siis allekirjoitat liikkeessä sopimuksen 12kk määräaikaisesta liittymästä.
 
Millä perusteella siinä pitäisi olla peruutusoikeus? Jos siis allekirjoitat liikkeessä sopimuksen 12kk määräaikaisesta liittymästä.

Jos ei operaattorit halua tätä edes tuoda selkeästi ilmi, että menetät peruutusoikeuden jos otat kylkiäisen ja et saa edes palauttaa sitä avaamattomana takaisin?
 
Jos ei operaattorit halua tätä edes tuoda selkeästi ilmi, että menetät peruutusoikeuden jos otat kylkiäisen ja et saa edes palauttaa sitä avaamattomana takaisin?
Mutta kun kylkiäiset eivät liity tuohon mielestäni. Kivijalkaliikkeissä tehdyissä määräaikaisissa sopimuksissa ei pitäisi olla defaulttinakaan mitään palautusoikeutta.
 
Mutta kun kylkiäiset eivät liity tuohon mielestäni. Kivijalkaliikkeissä tehdyissä määräaikaisissa sopimuksissa ei pitäisi olla defaulttinakaan mitään palautusoikeutta.

Tämä.

Nimenomaa se kylkiäinen ei liity asiaan mitenkään, vaan pelkästään kivijalasta otettu sopimus. Käsittääkseni siihenkin pätee edelleen siirtoikkuna, eli ennen kuin liittymä siirtyy sulla on peruutusoikeus (eli esim. Winback tai ihan itse ilmoitettu, peruutettu siirto) - mutta siinä tapauksessa oot velvoitettu palauttamaan kylkiäiset *tai* maksamaan niistä sen verran, kuin ilmoitettu arvo on ollut.
 
KKV:kin on tainnut asiaan ottaa kantaa, ja mm. kieltänyt mm. Telialta 50€ ”sakkomaksut”, tilanteissa, joissa asikas ei ole antanut liittymän siirron mennä läpi vaan palannut vanhalle operaattorille. Aivan riippumatta siitä, onko uuden liittymän tilannut netissä vai paikan päällä.

Tässä on kaksi eri tilannetta muutenkin. 14pv peruutusoikeus etämyynnissä koskee toimitettavaa palvelua, eli aika lähtee juoksemaan kun numeronsiirto ja uusi liittymä astunut voimaan. Numeronsiirron peruminen on tästä täysin irrallinen prosessi.

Uudesta matkapuhelinliittymästä voit kuitenkin päästä kuluitta eroon, jos nykyinen operaattorisi on tehnyt sinulle vastatarjouksen (nk. win back -tarjouksen) ennen kuin puhelinnumerosi on ehtinyt siirtyä uudelle operaattorille. Jos pidät nykyisen operaattorisi tarjousta parempana kuin uuden operaattorin tarjousta, voit halutessasi tarttua siihen ja numeronsiirtoprosessi peruuntuu. Operaattori ei saa veloittaa sinulta liittymään perustuvia maksuja ennen kuin yhteys on käytettävissäsi. Merkitystä ei ole sillä, onko liittymäsopimus tehty myymälässä vai muualla

Omasta mielestäni asian kuuluu näin ollakin. ”Winback” täytyy olla mahdollista asiakkaan näkökulmasta markkinatilanteessa, jossa operaattorit eivät tarjoa kilpailukykyisiä hintoja vanhoille asiakkaille ilman uhkailua operaattorin vaihtamisesta.

Kylkiäiset on sitten oma juttunsa, ja niiden kohdalla pitää olla selkeästi (siihen asiakkaan allekirjoittamaan sopimukseen) kirjattuna, kuinka niiden kanssa toimitaan. Jos ei ole, niin asiakas voi kyllä odottaa saavansa pitää kaiken hänelle annetun oheismateriaalinkin.

Operaattorin on annettava tiedot selkeästi ja ymmärrettävästi sekä pysyvällä tavalla tai kuluttajan helposti ladattavassa asiakirjassa. Kun operaattori antaa nämä tiedot, niistä tulee olennainen osa sopimusta, eikä operaattori saa niitä jälkikäteen muuttaa ilman suostumustasi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 794
Viestejä
5 051 626
Jäsenet
80 982
Uusin jäsen
kevin123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom