Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeisen 4-5 sivun vastauksista en löytänyt ainuttakaan ajankohtaista pohdintaa mitä hintoja on saatu suoraan DNA:lta pois vaihtavana

Pitänee sitten hoitaa kilpailutukset itse ja pitää tulokset omana tietona ilman kontribuointia tänne :psmoke:

Niin kai sitten ¯\_(ツ)_/¯

Uskosin että torstain viestit ovat vielä "tämän hetken kamppiksia" mitä luultavimmin

en tiedä muuttuuko se nyt niin mihinkään noista ylläolevista hokemista, ainakin suuntaviivat saa että 12e 200m 5g ja 60-80e lahjakortit marketteihin on sellainen asiallinen - vuositasolla siis tuollaisen n. 6e/kk jää kaikenkattavalle liittymälle hintaa... loput matematiikat ja viilaukset sitten jokainen tekee oman tarpeensa mukaan; Mulla oli 100M mutta totesin sen aivan liian hitaaksi nykyaikaan 12,5MB/s latausnopeudellaan, joten 400M alle silloisista tarjouksista. DNA päässyt yllättämään kyllä nopeudellaan ihan päättymättömien metsäteiden alueillakin.

En ole katsonut missä lähimmät mastot, mutta yli 300Mbps nopeudet ja satkua uppi, yllätti punaisen palluran kohdilla hengaillessa
1765636803602.png

DNA:n osalta näyttäisi olevan keskiviikkona ollut keskustelua ja 9,99e 100M 4G ja 14,99e

tiistaina 11,99e, kyllä se siitä nurkista löytyy mitä DNA winback tulisi olemaan tapauksessasi
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisen 4-5 sivun vastauksista en löytänyt ainuttakaan ajankohtaista pohdintaa mitä hintoja on saatu suoraan DNA:lta pois vaihtavana, uutena asiakkaana muilta operaattoreilta. Lähes kaikki viestit koskevat winbackeja jokaiselta operaattorilta, mutta pahoittelut sitten jos ketjussa on väärin kysyä tätä asiaa, aiemmin tänä vuonna on kyllä tietoa paremmin jaettu ja itsekin tullut jakaneeksi täällä. Pitänee sitten hoitaa kilpailutukset itse ja pitää tulokset omana tietona ilman kontribuointia tänne :psmoke:

Kysele vaikka Telialta hintaa chatissa ja Telian myyntipisteessä, että millä hinnalla lähtee. Kenties alle 20 euron hintaan. Sitten odottele DNA vastatarjousta. Mielellään joku ei määräaikainen.

Jos ei kunnollista tule, niin anna mennä siirto maaliin ja sitten Telialla pistä siirtoa menemään vaikka Elisalle ja kokeile millä hinnalla Telialta lähtee Winback. Parhaat tainneet olla nyt se 9,90 euroa kuussa 100 megainen 4G rajaton tai sitten 12 euron kk hintaan se 200 megainen 5G ja lahjakorttia molempiin.

Jotain juttua oli myös kolmen euron liittymästä ketjussa, mutta tiedä vain trollasiko kun lisätietoja ei tullut.
 
Höpö höpö. Voisitko antaa vähän lisätietoa?
winbackkina sain telialta Lite 10M liittymän 24kk sopimuksella 3€kk, puhelut ja viestit maksaa ja netti rajaton. Aluksi tarjosi tuota 11,99€kk mutta sanoin että DNA parempi tarjous niin laitto sitten tuon 3€kk viimeisenä tarjouksena.
 
DNA ollut kyllä ylivoimaisesti ärsyttävin operaattori.. 70 kymppiset porukat olleet varmaan sen 20 vuotta asiakkaita ja aina myyneet kalliit liitymät ja turhia mokkuloita määräaikasilla sopimuksilla. Aikoinaan myös lupasivat 2 ilmaista puhelinta heille, mutta ei ole kuulunut näitä.

Nyt kun aina 12 kk määräaikaiset loppuneet niin soittavat ja ehdottavat samoja kalliitta sopimuksia. Olen nyt hoitanut porukoiden puolesta näitä kun äiti halunnut olla uskollinen DNA asiakas. No nyt kun sopimukset taas loppumassa niin myyjä soitti äidille ja sanoi että tehdään uudet määräaikaiset. Äiti sanoi että lapsi hoitaa nämä asiat kun ei itse ymmärrä niin myyjä vängällä oli yrittänyt äitiä tekemään uudet sopimukset. Lisäksi oli taas kerran yrittänyt myydä turhan mokkulan ja tabletin, jotka olin jo kerran lopettanut. No onneksi ei äiti suostunut.

Eilen sitten soitin Telialle pyysin kahteen liittymään hinnan ja vaihdoin sinne 11,99€+60€. Viestinä että DNA:sta tosi huonoja kokemuksia ja tulee mieleen jo imurimyyjät tavasta jolla turhia tavaroita kauppaavat ikäihmisille.
 
Viimeksi muokattu:
DNA ollut kyllä ylivoimaisesti ärsyttävin operaattori.. 70 kymppiset porukat olleet varmaan sen 20 vuotta asiakkaita ja aina myyneet kalliit liitymät ja turhia mokkuloita määräaikasilla sopimuksilla. Aikoinaan myös lupasivat 2 ilmaista puhelinta heille, mutta ei ole kuulunut näitä.

Nyt kun aina 12 kk määräaikaiset loppuneet niin soittavat ja ehdottavat samoja kalliitta sopimuksia. Olen nyt hoitanut porukoiden puolesta näitä kun äiti halunnut olla uskollinen DNA asiakas. No nyt kun sopimukset taas loppumassa niin myyjä soitti äidille ja sanoi että tehdään uudet määräaikaiset. Äiti sanoi että lapsi hoitaa nämä asiat kun ei itse ymmärrä niin myyjä vängällä oli yrittänyt äitiä tekemään uudet sopimukset. Lisäksi oli taas kerran yrittänyt myydä turhan mokkulan ja tabletin, jotka olin jo kerran lopettanut. No onneksi äiti suostunut.

Eilen sitten soitin Telialle pyysin kahteen liittymään hinnan ja vaihdoin sinne 11,99€+60€. Viestinä että DNA:sta tosi huonoja kokemuksia ja tulee mieleen jo imurimyyjät tavasta jolla turhia tavaroita kauppaavat ikäihmisille.
Samat kokemukset DNA:sta
 
Nyt kun aina 12 kk määräaikaiset loppuneet niin soittavat ja ehdottavat samoja kalliitta sopimuksia. Olen nyt hoitanut porukoiden puolesta näitä kun äiti halunnut olla uskollinen DNA asiakas. No nyt kun sopimukset taas loppumassa niin myyjä soitti äidille ja sanoi että tehdään uudet määräaikaiset. Äiti sanoi että lapsi hoitaa nämä asiat kun ei itse ymmärrä niin myyjä vängällä oli yrittänyt äitiä tekemään uudet sopimukset. Lisäksi oli taas kerran yrittänyt myydä turhan mokkulan ja tabletin, jotka olin jo kerran lopettanut. No onneksi ei äiti suostunut.

Muuten samanlaiset kokemukset, mutta eivät mielestäni soittele vanhuksille silloin kun määräaikainen sopimus on loppunut vaan noin 2 kuukautta aiemmin. Ja myyvät dementoituneelle vanhukselle uuden määräaikaisen sopimuksen entistä kalliimmalla hinnalla. Tilausvahvistustakaan eivät toimita ainakaan paperisena kirjeenä tai sähköpostilla perille saakka. Sen uuden määräaikaisen sopparin hoksaa sitten siinä vaiheessa, kun siirtää numeroa toisella operaattorille halvemman hinnan perässä ja tulee tieto sieltä suunnalta, että tässä on määräaikainen sopimus voimassa.

Siinä ei auta vaikka aikuinen lapsi hoitanut heidän liittymäasiat valtakirjalla liittymän avaamisesta lähtien ja edelleen se valtakirja on siellä sitä varten että voi hoitaa ne liittymäasiat. Robinson rekisterin puhelinmyyntikiellot ja oma ehtoiset luottokiellot eivät auta noita vastaan.

Ainoa toimiva tapa tuota niiden koijausta vastaan on siirtää se liittymän omistajuus toisen nimiin ja jättää vain vanhus käyttäjäksi siihen.

Voihan se olla, että myös DNA:n asiakaspalveluun kirjallisesti ilmoitettu puhelinmyynti- ja suoramarkkinointikielto auttaisi tuossa. Ei kiinnostanut jäädä kokeilemaan, kun useamman päivän edestä teetti hommaa että pääsi eroon siitä sopparista.
 
Moilta siirtymässä Telialle tiistaina. Yhtään yhteydenottoa ei ole Moilta tullut.

Ehkä en ollut riittävän uskollinen asiakas.
 
Moi on todella huono näissä winback yhteydenotoissa....

Mä olin Moilla alle kuukauden.
Tarjosivat mulle tuota 3+4€/kk liittymää, mutta ihan vaan periaatteesta en ottanut kun tarjolla oli efektiiviseti ~8€/kk vastaava Telialta (täällä sama verkko, mutta tuo Moi väitti kivenkovaa 2,5vko aikasemmin ettei heillä ole koskaan mitään tarjouksia tjsp. eikä uskoneet todisteitakaan, vaan väittivät keksityksi.).
Tarjous tälle tuli muistaakseni siirtoa edeltäneenä päivänä, kunhan oli vastannut viestiin jossa pyydetään soittolupaa.
 
Toivottavasti edes osa teistä, jotka täällä kiroavat tuota vanhuksille myyntiä ja muuta paskaa tekevät siitä myös ilmoituksen (kilpailuviranomaiselle). Ei nämä väärinkäytökset poistu, ennen kuin joku ulkoinen taho niihin puuttuu. Jos poistuvat silloinkaan, mutta aina kannattaa yrittää. Sen verran monelle tuntuu kaikenlaista pikkuvilunkia osuvan kohdalle, että varmasti jotain toimenpiteitä olisi luvassa, jos niistä vain raportoitaisiin johonkin. KKV:llä tuntuu kuitenkin olevan ihan tekemisen meininki näitten operaattoreitten kanssa (Telia markkinaoikeuteen viime kesäkuussa jne.).

Itse laitoin viikonloppuna KKV:lle vinkin puuttua asiakaspalvelu-chatin toimintaan, kun systemaattisesti ja hintaa kertomatta yrittivät ohjata helvetin kalliiseen Helppi-palveluun (Telia). En varmasti ole ainoa, jolle on niin tehty. Jätän chatit laittamatta tähän, mutta alla saatteeni viranomaiselle.


Otin yhteyttä Telian asiakaspalveluchatiin 10.12.2025 ilmoittaakseni liittymän toimintahäiriöstä (profiilivika/palvelun virhe). Minut ohjattiin kahden eri asiakaspalvelijan toimesta soittamaan “helppiin” (0600 10 100). Asiakaspalvelijat jättivät kertomatta, että kyseessä on maksullinen lisäarvopalvelu (2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm).

Kun kysyin toisessa keskustelussa nimenomaisesti numeron maksullisuudesta, asiakaspalvelija jätti vastaamatta 17 minuutin ajaksi. Vasta kun uhkasin irtisanoa liittymän, hinta (2,50 €/min) kerrottiin ja minulle annettiin vaihtoehtoinen asiakaspalvelunumero.

Pidän menettelyä vähintäänkin harhaanjohtavana ja epäeettisenä. Operaattori yritti ohjata verkon virheen selvittämisen maksulliseen palveluun ja pimitti hintatietoja ilmeisen tahallisesti. Vaadin käytännön muuttamista.
 
Viimeksi muokattu:
Kellään täällä kokemusta Telian Rajaton Lite 10 M liittymästä? Ajatellut vaihtaa halvempaan..

Millaisia kokemuksia tarkoitat?
Jos huolettaa tuo 10M nopeus niin kyllä se perus surffailussa ja musiikin striimauksessa varmaan riittää useimmille. Mulla on pääliittymässä 100M rajaton ja multisimminä kakkosluurissa 10M enkä suurimpana osana ajasta huomaa juuri mitään eroa siinä käytänkö 100 vai 10 megaista yhteyttä. Sitten jos alkaa jakamaan yhteyttä läppärille tai latailee kännykällä jotain suurempia määriä dataa ylös tai alas niin alkaa tuntumaan.

Tossa liittymässä sitten puhelut ja viestit maksaa erikseen, niin hinta pompsahtaa helposti jos niitä tulee. Suosittelisin ennemmin laittamaan numeronsiirtoa toiselle opeeraattorille ja sitten kalastelemaan rescue-tarjousta Telialta niin saat varmaan paremman liittymä halvemmalla kuin vaihtamalla itsepalvelussa nykyisen liittymän tuohon. Oletan siis että sulla on telian liittymä tällä hetkellä.
 
Millaisia kokemuksia tarkoitat?
Jos huolettaa tuo 10M nopeus niin kyllä se perus surffailussa ja musiikin striimauksessa varmaan riittää useimmille. Mulla on pääliittymässä 100M rajaton ja multisimminä kakkosluurissa 10M enkä suurimpana osana ajasta huomaa juuri mitään eroa siinä käytänkö 100 vai 10 megaista yhteyttä. Sitten jos alkaa jakamaan yhteyttä läppärille tai latailee kännykällä jotain suurempia määriä dataa ylös tai alas niin alkaa tuntumaan.

Tossa liittymässä sitten puhelut ja viestit maksaa erikseen, niin hinta pompsahtaa helposti jos niitä tulee. Suosittelisin ennemmin laittamaan numeronsiirtoa toiselle opeeraattorille ja sitten kalastelemaan rescue-tarjousta Telialta niin saat varmaan paremman liittymä halvemmalla kuin vaihtamalla itsepalvelussa nykyisen liittymän tuohon. Oletan siis että sulla on telian liittymä tällä hetkellä.
Kiitos vastauksesta, Elisa tällä hetkellä, ja juuri tuota nopeuden riittävyyttä mietin. Raskainta käyttöä on vissiin juutuuppi ja striimien katsominen Twitchistä. fullHD rittää oikein hyvin itselle. En juurikaan soita ns. normipuheluita, vaan watsapilla aina kun mahdollista. Telian liittymä oli tossa muutama vuosi takaperin, mutta vaihdoin aika nopsaan poies kun toimivuus oli vähän niin ja näin, mutta nykyään kenties toimii paremmin? Ainakin mainokset lupailevat kovasti 😅
 
Moilta siirtymässä Telialle tiistaina. Yhtään yhteydenottoa ei ole Moilta tullut.

Ehkä en ollut riittävän uskollinen asiakas.
Kannattaa kokeilla soittoa Moille. Kesällä soittelivat tyytyväisyyskyselyn ja tarjosivat silloisen 9 € tarjouksen. 3 viikkoa myöhemmin kun 3€ tarjoukset tulivat jälleen ja laitoin Elisalle vaihtoa, niin ei tullut puhelua. Itse soittamalla sai kylläkin tuolloin 3+4€ liittymän.
 
Kellään täällä kokemusta Telian Rajaton Lite 10 M liittymästä? Ajatellut vaihtaa halvempaan..
Onko sulla joku tarjous tuohon vai miksi harkitset sitä? Tuohan on helkkarin kallis, 18 €/kk näyttää mulle hinnaksi. Omalla puhelinnumerolla näyttää mulle Rajaton 100M 13 €/kk, toki 12 kk määräaikainen. Onkohan tuosta mitään parempaa eri operaattorilta? Tällä hetkellä siis myös Telia, 50 M 9,99 €/kk ja on nyt nousemassa 14 €/kk.

1765824158793.png
1765824206768.png
 
Toivottavasti edes osa teistä, jotka täällä kiroavat tuota vanhuksille myyntiä ja muuta paskaa tekevät siitä myös ilmoituksen (kilpailuviranomaiselle). Ei nämä väärinkäytökset poistu, ennen kuin joku ulkoinen taho niihin puuttuu. Jos poistuvat silloinkaan, mutta aina kannattaa yrittää. Sen verran monelle tuntuu kaikenlaista pikkuvilunkia osuvan kohdalle, että varmasti jotain toimenpiteitä olisi luvassa, jos niistä vain raportoitaisiin johonkin. KKV:llä tuntuu kuitenkin olevan ihan tekemisen meininki näitten operaattoreitten kanssa (Telia markkinaoikeuteen viime kesäkuussa jne.).

Itse laitoin viikonloppuna KKV:lle vinkin puuttua asiakaspalvelu-chatin toimintaan, kun systemaattisesti ja hintaa kertomatta yrittivät ohjata helvetin kalliiseen Helppi-palveluun (Telia). En varmasti ole ainoa, jolle on niin tehty. Jätän chatit laittamatta tähän, mutta alla saatteeni viranomaiselle.


Otin yhteyttä Telian asiakaspalveluchatiin 10.12.2025 ilmoittaakseni liittymän toimintahäiriöstä (profiilivika/palvelun virhe). Minut ohjattiin kahden eri asiakaspalvelijan toimesta soittamaan “helppiin” (0600 10 100). Asiakaspalvelijat jättivät kertomatta, että kyseessä on maksullinen lisäarvopalvelu (2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm).

Kun kysyin toisessa keskustelussa nimenomaisesti numeron maksullisuudesta, asiakaspalvelija jätti vastaamatta 17 minuutin ajaksi. Vasta kun uhkasin irtisanoa liittymän, hinta (2,50 €/min) kerrottiin ja minulle annettiin vaihtoehtoinen asiakaspalvelunumero.

Pidän menettelyä vähintäänkin harhaanjohtavana ja epäeettisenä. Operaattori yritti ohjata verkon virheen selvittämisen maksulliseen palveluun ja pimitti hintatietoja ilmeisen tahallisesti. Vaadin käytännön muuttamista.
Kerrotko lopputuleman tuohon 1000m netin toimivuuteen, että onko sitä rajoitettu palvelutarjoajan toimesta tai saitko korjattua. Itselläni tuo sama ongelma mistä aikaisemmissa viesteissä ketjussa toit ilmi ja oletettavasti hoidat tässä samaa asiaa. Kiitos
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 164
Viestejä
5 042 180
Jäsenet
80 848
Uusin jäsen
jenniry

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom