Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Tällainen tuli vastaan siitä elisan liittymien muutoksesta jossa hintaa nostetaan...


Elisan puhelinliittymiin tulee iso uudistus – koskee kaikkia kuluttajia
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
 
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.

Täytyy vähän pureksia tätä, mutta periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta, sopimusehdoissa sanotaan , että Elisalla on oikeus muuttaa hintaa, mutta toisaalta, tilausvahvistuksessa lukee "Kuukausimaksut etukaudella 2,99 e/kk".
 
Eikös tuon mobiilivarmenteen saa vain yhteen liittymään kerrallaan? Jos on vaikka 4 liittymää niin saako sen jatkossa niihin kaikkiin?
 
Olin tulossa laittamaan samaa. Täytyy katsoa, saatan tapella tästä. Ja siis tarkoitan, että vien asian Kuluttajaneuvontaan -> KRIL, jos tulkintani sopimusehdoista katsotaan validiksi.

Minulla on 3€/kk 4G-liittymä ja tuo muutos olisi ehkä jopa +100% liittymän hintaan. Tämä ei ole kohtuullista.

Lisäksi niitä ominaisuuksia pitää itse käydä laittamassa päälle, mutta niistä maksetaan kuitenkin. Taitaa olla niin, että operaattoreilla on uusia velvollisuuksia, mutta sen sijaan, että tekisivät ne mukisematta, he siirtävät nämä asiakkaan maksettavaksi vailla mahdollisuutta kilpailuttaa lisäpalveluita.

edit: voi perkele, luin sopimusehdot uusiksi ..

Eiköhän lakimiehet saa nuo muutokset johonkin pallukkaan. Ja nyt hitto tiedän, miksi se 3€ liittymätarjous ei ollut määräaikainen, vaan 24kk toistaiseksi voimassaoleva. Siat.

Kyllähän se Elisa tätä tuputtaa. Itsellä 200M rajaton tarjoushinnalla, niin yrittivät ensi kuun alusta nostaa hintaa. Tein reklamaation, johon vasttiin suunnilleen samat perustelut kuin tuossa jutussa. Siinä vaiheessa vastasin heille, että jos hinta ei pysy samana, niin asia etenee kuluttajaviranomaisille. Kappas kun tarjosivat uutta 24kk tarjousjaksoa samalla hinnalla ja nuo omainaisuudet kuuluu hintaan. Eli eikun kirjallista reklamaatiota tekemään, jos yrittävät tuota. Enkä ole ainut tällä foorumilla, löytyy noista aiemmista viesteistä.

Eikös täällä joku jo reklamoinut tuosta hinnanostosta ja Elisa teki "poikkeuksen", eikä hänelle nostanut hintaa? Vai sekoitankohan eri topiikkeja nyt, mutta toivottavasti asia oli näin. Itsekään en innolla maksa mistään keskityistä lisäpalveluista, vaan sitten on alettava hakemaan edullisempia liittymäratkaisuja. Vaikka sitten prepaid liittymistä

Mm. minä tein ja hinta ei noussut. Kirjoittelin tähän aiemmin tähän topikkiin asiasta.
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
Ehdottomasti kannattaa vastustaa.
 
Täytyy vähän pureksia tätä, mutta periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta, sopimusehdoissa sanotaan , että Elisalla on oikeus muuttaa hintaa, mutta toisaalta, tilausvahvistuksessa lukee "Kuukausimaksut etukaudella 2,99 e/kk".
Joo, oma tavoite tossa on se että saa sitten ihan viranomaisen kannan asiaan ja elisalle töitä tuon korotuksen eteen. Lopputulema on mikä on, ei tuo 6 euron liittymä mitenkään talouteen nyt vaikuta, mutta elisalle pitäisi saada viesti perille ettei näitä tälläisiä rahastuksia hyväksytä mukisematta.
 
Viestiä korotuksista ei ole vielä tullut, ainoastaan tuo uutinen lehdissä. Kyllä meitä selvästi moni vastustaa tuota korotusta. Tobotiaisella on oikea meininki.
Joidenkin nimimerkkien liittymien hintaa on jo yritetty nostaa, heitä tarkoitin. Toki me kaikki nostamme asiasta metelin jos omalle kohdalle sattuu korotusyritys ennen etujakson loppua. Siinä on vaan se seikka, että 99.9 % ihmisistä, joilla on etujakso käynnissä ja palveluun pakkomyydään lisää ominaisuuksia, ei tätä palstaa lue ja heistä 99.9 % nielee mutisten korotukset.

E: Ja perääntymällä hinnan korotuksesta sille pienelle joukolle joka asiasta valittaa, saa Elisa pidettyä asian toivoo Elisa pitävänsä korotuksen haastamisen mahdollisuuden piilossa
 
Viimeksi muokattu:
Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille.

:D oikein innolla otettu käyttöön. Moneenkohan asiakkaaseen Ihanainen on ollut yhteyksissä?

Lähden kohta kauppaan, Citymarketin kauppias voisi pakkomyydä vaikka vähän kokista jos ostaa sipsejä tämän päivän lätkämatsia varten? Onhan tuo vammaisin pakkomyynti taas vähään aikaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 915
Viestejä
4 784 001
Jäsenet
77 688
Uusin jäsen
Glorbo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom