Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyisi ottaa kokonaan uusi liittymä lapselle, joka 9v eli ei vielä kovin kummoista käyttöä, varmaan dataa tarvii ja puheluita. Mikä paras?
Vai ottaako vaan netin kautta esim. Elisan jonkun perus 4G:n ja vähän myöhemmin winbäkkien kautta optimoi sitä.
Meillä lapsella Moi laitenetti 4e/kk, ei pysty soittamaan normaaleita puheluita mutta vastaanottamaan kyllä. Mutta whatsapilla toimii tietenkin kaikki.
 
Täytyisi ottaa kokonaan uusi liittymä lapselle, joka 9v eli ei vielä kovin kummoista käyttöä, varmaan dataa tarvii ja puheluita. Mikä paras?
Vai ottaako vaan netin kautta esim. Elisan jonkun perus 4G:n ja vähän myöhemmin winbäkkien kautta optimoi sitä.

Kelloliittymä:



Hinta 12 euroa kuussa. Sisältää rajattomasti kotimaan puheluita normihintaisiin numeroihin ja ja sitten netin rajattoman käytön. Toisella 5 ja 10 Mbit/s nopeudella.
 
Ei oo kummoisia tarjouksia telialta saanut moin asiakkaana, lähinnä 4G 100M tarjoavat hintaan 18,99e/kk ja 30e lahjakorttia telialle
 
Kelloliittymä:



Hinta 12 euroa kuussa. Sisältää rajattomasti kotimaan puheluita normihintaisiin numeroihin ja ja sitten netin rajattoman käytön. Toisella 5 ja 10 Mbit/s nopeudella.
Okei, toimiiko nämä kelloliittymät siis puhelimissakin normaaliin tapaan?
 
Otin Telialta 6 liittymää. Lupasivat Lidlin lahjakortteja 300 euron edestä. 30 euron edestä tuli. Soitellut parin viikon tai kuukauden välein ja kysellyt lahjakorttien perään.
Pahoittelevat asiaa ja lupaavat selvittää sen ja palata asiaan eli soittaa minulle. Kertaakaan ei soittoa ole Telialta tullut.
Soitin taas tänään Telialle ja sieltä vastannut henkilö sanoi että asiat on kirjattu niin sekavasti ettei niistä saa selvää.
Ihmettelin tuota ja sitä ettei asiakkaalla ole vaikutusmahdollisuuksia vaikuttaa heidän toimintaansa. Olen sanonut jo monta kertaa että hehän nauhoittavat puhelut.
Kuunnelkaa nauhoitukset ja lähettäkää puuttuvat lahjakortit. Sanoi että kiireitä jne. jne. Hermo meni ja poikkaisin puhelun.
Miten tällaisessa tilanteessa tulisi kuluttajan toimia?
 
Vuodenvaihteessa piti tulla minullekin Lidl lahjakortti, otin yhteyttä Chat kautta ja sieltä ohjeistivat käyttämään heidän yhteydenottopyyntö lomaketta.

Tuosta meni reilu viikko, niin kolahti luukusta kirje, jossa lahjakortti, osoite oli käsin kirjoitettu.
Ehkä kokeilla tuolta, jos sieltä kautta saisi vielä hoidettua...
 
Gigantti lähdössä mukaan operaattoribisnekseen eli saatamme saada Moille kilpailijan:

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on myöntänyt teleyritystunnisteen Giga Mobiili Oy:lle. Uuden operaattorin takana on Gigantti.

Suomen Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström vahvistaa Iltalehdelle Gigantin loikkaavan operaattoribisnekseen.


– Olemme tosiaan perustaneet alkuvuoden aikana uuden yrityksen, Giga Mobiilin, tutkiaksemme mahdollisuuksia laajentaa palvelutarjontaamme, Sandström sanoo.

– Giga Mobiili Oy on oma itsenäinen osakeyhtiönsä ja sille tullaan palkkaamaan oma toimiva johtonsa, Sandström sanoo.


Vielä ei tietoa, kenen verkossa tämä virtuaalioperaattori tulee toimimaan.
 
Okei, toimiiko nämä kelloliittymät siis puhelimissakin normaaliin tapaan?

Toimii ihan normaalisti puhelimessa ilman ongelmia. Nopeus on netillä DNA kelloliittymässä 5 megaa lataus ja 1 mega lähetys. Se kuitenkin riittää erinomaisen hyvin varsinkin 9-vuotiaalle lapselle. Pyörii hyvin Yle Areena ja Netflix ja YouTube 720p teräväpiirron osalta ja Whatsappit yms. toimii. WhatsAppissa myös videopuheluiden soitto onnistuu tyydyttävällä kuvanlaadulla lähtevän puhelun osalta.

Läheisillä ollutkin noita puhelimessa viime kesästä. Itselläkin oli, mutta vaihdoin siihen Elisan 7 euroa kuussa maksavaan 24 kuukauden hinnalla ja 100 megan netillä. Sitä ei enää saa millään sillä hinnalla. Eli ei vaihtoehto nyt.
 
Gigantin normaalitoiminta on jo lähellä kusetusta aika-ajoin, että hyvin sopii liittymäbisnekseen myös. Olisko Telia luontainen kumppani?
 
Kirjallinen reklamaatio ja vaadit siihen vastausta 14 vrk sisällä.
En tiedä, ovatko asiat yhtään muuttuneet, mutta pari vuotta sitten, kun olisin halunnut reklamoida Telian virhelaskutuksesta, ei heidän sivuiltaan löytynyt sen paremmin sähkö- kuin paperipostiosoitetta, johon olisi voinut reklamoida. Chatissa sitten kyselin, muttei sieltäkään annettu osoitetta, kehotettiin vain selittämään asia siinä keskustelussa.

Asia sitten selvisi sillä chatilla, että sikäli ok kokemus. Mutta periaatteessa vähän ankeaa, jos chattia virallisemman tuntuinen kirjallinen reklamointi ei ole mahdollista.
 
En tiedä, ovatko asiat yhtään muuttuneet, mutta pari vuotta sitten, kun olisin halunnut reklamoida Telian virhelaskutuksesta, ei heidän sivuiltaan löytynyt sen paremmin sähkö- kuin paperipostiosoitetta, johon olisi voinut reklamoida. Chatissa sitten kyselin, muttei sieltäkään annettu osoitetta, kehotettiin vain selittämään asia siinä keskustelussa.

Asia sitten selvisi sillä chatilla, että sikäli ok kokemus. Mutta periaatteessa vähän ankeaa, jos chattia virallisemman tuntuinen kirjallinen reklamointi ei ole mahdollista.


Telia Finland Oyj
Pasilan asema-aukio 1
00520 Helsinki

Tai

Telia Finland Oyj
PL 106
00051 TELIA

Luultavasti melkoiset kustannukset tulee Telialle, kun tuonne pistää paperista reklamaatiota iteljoonin kuskaamana menemään.
 
Meinasin vaihtaa Moille ennen vuoden vaihdetta ja jäin sitten kuitenkin Elisalle winback tarjouksen turvin (edullinen hinta + mojova lahjakortti). Onko kukaan kokeillut, että millä aikavälillä tämän kikkailun voisi toisintaa? Liittymä siis luokkaa voimassa toistaiseksi.
 
Meinasin vaihtaa Moille ennen vuoden vaihdetta ja jäin sitten kuitenkin Elisalle winback tarjouksen turvin (edullinen hinta + mojova lahjakortti). Onko kukaan kokeillut, että millä aikavälillä tämän kikkailun voisi toisintaa? Liittymä siis luokkaa voimassa toistaiseksi.
Jos siis lahjakortit kiinnostaa, niin ainakin viime vuonna sain usean lahjakortin.
 
Jahas. Gigantti puskee operaattori markkinoille Giga Mobiili nimellä. saapa nähdä vaikuttaako hintoihin millään tavalla.
 
Ruotsin Gigantti näyttäisi myyvän vain "oikeita" operaattoreita, joten ei voi päätellä mahdollista verkkoa sitä kautta.

Toivottavasti toisivat jotain erilaista. Vaikka mahdollisuus ostaa dataa määrällisenä pakettina ajallisen sijaan. Mutta saattaahan tuosta tulla vain liittymän ja osamaksupuhelimen paketointi.
 
Eiköhä tule olemaan kuin Moi, eli valtavirrasta poikeavilla paketeilla haalitaan asiakkaita ja kun tilanne stabiloituu niin joku isoista operaattoreista ostavat firman pois
 
Kirjoittelin tuonne Telian foorumille saamatta jääneistä lahjakorteistani. Siellä joku Telialta vastaa että on harvinaista saada 300 euron lahjakortti.
On näköjään harvinaista, enhän minäkään ole saanut vaikka niin luvattiin. Eikö Telia nauhoitakaan puheluita? Meinaa olla vähän loukkaavaa jo
tuo Telian toiminta.
 
Kirjoittelin tuonne Telian foorumille saamatta jääneistä lahjakorteistani. Siellä joku Telialta vastaa että on harvinaista saada 300 euron lahjakortti.
On näköjään harvinaista, enhän minäkään ole saanut vaikka niin luvattiin. Eikö Telia nauhoitakaan puheluita? Meinaa olla vähän loukkaavaa jo
tuo Telian toiminta.
Näytä niille tilausvahvistus, kai siinä on sovittu mitä on tilattu?
 
Kirjoittelin tuonne Telian foorumille saamatta jääneistä lahjakorteistani. Siellä joku Telialta vastaa että on harvinaista saada 300 euron lahjakortti.
On näköjään harvinaista, enhän minäkään ole saanut vaikka niin luvattiin. Eikö Telia nauhoitakaan puheluita? Meinaa olla vähän loukkaavaa jo
tuo Telian toiminta.
Ei ne mitään yhtä 300€ lahjakorttia anna vaan ne Lidlin kortit on joko 30€ tai 50€ mitä per liittymä on saatu eli jos olet väärin sinne kirjoittanut niin en yhtään ihmettele jos ihmettelevät. Ja tilausvahvistuksissa tuo ainakin itsellä oli mainittuna joka liittymän kohdalla erikseen mikä lahjakortti tulee.
 
Eiköhä tule olemaan kuin Moi, eli valtavirrasta poikeavilla paketeilla haalitaan asiakkaita ja kun tilanne stabiloituu niin joku isoista operaattoreista ostavat firman pois

Toistaalta jos Gigantti on vakavasti taustalla niin tavoitteena voi hyvinkin olla saada enemmän liittymien myyntiloista itselleen mitä liikkeissä tekevät. Toki tämä edellyttää, että saavat toiminnan voitolliseksi ennen kuin luovuttavat...
 
Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
 
Ruotsin Gigantti näyttäisi myyvän vain "oikeita" operaattoreita, joten ei voi päätellä mahdollista verkkoa sitä kautta.

Toivottavasti toisivat jotain erilaista. Vaikka mahdollisuus ostaa dataa määrällisenä pakettina ajallisen sijaan. Mutta saattaahan tuosta tulla vain liittymän ja osamaksupuhelimen paketointi.
DNA:n verkkoahan tuo tulee käyttämään, mikä on aika luonnollinen valinta, koska sekä Gigantin että DNA:n omistajat ovat norjalaisia. Hesarissa myös tuohon vahvistus.
Traficomin toisen viranomaisasiakirjan mukaan DNA on luovuttanut maaliskuussa Giga Mobiilille matkaviestinverkon numeroita.
 
Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
Jos vaikkapa soittelee tai jättää soittopyynnön operaattorille (esimerkiksi Telia ja DNA), _saattaa_ sitä kautta löytyä piironginlaatikosta joku suht' siedettäväkin, tai jopa yllättävän hyvä, ratkaisu, jota ei muutoin ole mitenkään näkyvissä. Ensin voi kysellä vaikka nimenomaan matkapuhelinliittymää (sehän sinällään ajaisi periaatteessa saman asian pääsääntöisesti), ja jos riittävän hyvää hintaa ei kuulu, niin sitten kysymys mobiililaajakaistasta.
 
Toistaalta jos Gigantti on vakavasti taustalla niin tavoitteena voi hyvinkin olla saada enemmän liittymien myyntiloista itselleen mitä liikkeissä tekevät. Toki tämä edellyttää, että saavat toiminnan voitolliseksi ennen kuin luovuttavat...
Vähän veikkailen että tässä tullaan ainakin osittain käyttämään taktiikkaa "osta puhelin Gigantista, saat semi-edullisen Giga-liittymän samalla, muussa tapauksessa hinta on korkeampi".
 
Tuntuu että Telia ei paljoa välitä vanhoista asiakkaista. Näitä täälläkin mainittuja tarjouksia ei vanha asiakas saa. Itseltä nyt lopettivat jo neljännen kerran liittymän joka itsellä on. Ja taas kerrran maksut nousisivat ja muuten huononisi. Kun soittelin heille niin tarjosivat 12kk määräaikaista sopimusta ja sanoivat että kaikki sopimukset heillä on nyt määräaikaisia (ei pysty lopettaman/vaihtamaan 12kk aikana). Luin sitten täältä näistä tarjouksista (ei mitään määräaikaa) ja ajattelin sitten vaihtaa moille (ei ollut vielä mennyt sitä kahta viikkoa puhelustani telialle). Vaihtoyrityksen jälkeen sain sopimuksen telialta ilman määräaikaa (vuosi 20M 17.99e/kk) mutta 30e lahjakorttia en saanut vaikka heillä vaihdon peruutuksesta kampanja? Toivottavasti moilta ei nyt sentään tule mitään maksua (telia peruuttaa nyt vaihdon pari paivää siitä kun otin liittymän).

Ja telian asiakaspalvelun mukaan nykyisissä 100M keskittäjille liittymissä ei ole mahdollista soittaa normipuheluita (olisin muuten ottanut sellaisen)? Meillä siis nyt vielä 4 telian liittymää (yksi vanha 100M keskittäjäliittymäkin jolla vielä voi soittaa mutta puhelut tietysti maksaa). Oli viideskin telian nettiliittymä joka nyt vaihdettiin muualle.
Saattaa olla että telia alkaa häipymään meidän perheestä kokonaan kun näiden vuoden tarjoushinnat loppuu (pitää seurata tarjouksia josko vaikka sieltä gigantista tulisi joku hyvä avajaistarjous). Tuntuu niin joltain huutokaupalta ja riipuu sitten asiakaspalvelijasta minkälaisen sopimiksen sitten lopulta saa.
 
Tuntuu että Telia ei paljoa välitä vanhoista asiakkaista. Näitä täälläkin mainittuja tarjouksia ei vanha asiakas saa. Itseltä nyt lopettivat jo neljännen kerran liittymän joka itsellä on. Ja taas kerrran maksut nousisivat ja muuten huononisi. Kun soittelin heille niin tarjosivat 12kk määräaikaista sopimusta ja sanoivat että kaikki sopimukset heillä on nyt määräaikaisia (ei pysty lopettaman/vaihtamaan 12kk aikana). Luin sitten täältä näistä tarjouksista (ei mitään määräaikaa) ja ajattelin sitten vaihtaa moille (ei ollut vielä mennyt sitä kahta viikkoa puhelustani telialle). Vaihtoyrityksen jälkeen sain sopimuksen telialta ilman määräaikaa (vuosi 20M 17.99e/kk) mutta 30e lahjakorttia en saanut vaikka heillä vaihdon peruutuksesta kampanja? Toivottavasti moilta ei nyt sentään tule mitään maksua (telia peruuttaa nyt vaihdon pari paivää siitä kun otin liittymän).

Ja telian asiakaspalvelun mukaan nykyisissä 100M keskittäjille liittymissä ei ole mahdollista soittaa normipuheluita (olisin muuten ottanut sellaisen)? Meillä siis nyt vielä 4 telian liittymää (yksi vanha 100M keskittäjäliittymäkin jolla vielä voi soittaa mutta puhelut tietysti maksaa). Oli viideskin telian nettiliittymä joka nyt vaihdettiin muualle.
Saattaa olla että telia alkaa häipymään meidän perheestä kokonaan kun näiden vuoden tarjoushinnat loppuu (pitää seurata tarjouksia josko vaikka sieltä gigantista tulisi joku hyvä avajaistarjous). Tuntuu niin joltain huutokaupalta ja riipuu sitten asiakaspalvelijasta minkälaisen sopimiksen sitten lopulta saa.
Täältä olisit saanut samaan hintaan 100megaisen liittymän ja 30€ lahjakortin Lidliin. Eikä Moilta tile mitään maksuja, kos liittyä ei sinne ole auennut.
 
Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.

Itsellä on mobiilikaistana kotona Moilta 4G 100M 9,22€/kk. Oli ensin jotain 18€/kk, mutta tein siirron Elisalle ja sitten tarjosivat tuota. On siis perus puhelinliittymä mutta väliäkös sillä. Toki vaatii vähän kikkailua ja odottamista enkä tiedä tarjoavatko enää siltikään näin halvalla. Jos taas nykyinen liittymäsi on sellainen että sen pystyy siirtämään niin voi olla, että Elisakin tekisi vastatarjouksen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 777
Viestejä
4 780 986
Jäsenet
77 664
Uusin jäsen
Markus-rojukauppias

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom