Teleyrityksellä on oikeus muuttaa palvelua koskevan toistaiseksivoimassa olevan sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja asiakkaan vahingoksi siten, että sopimuksen sisältö ei kokonaisuutena olennaisesti muutu, jos muutos johtuu:
• sopimus-, hinnoittelu-, tai asiakaspalvelujärjestelyjen uudistamisesta tai yhdenmukaistamisesta kuten yhtiö- tai liiketoimintajärjestelyistä,
• merkityksellisten tuotantokustannusten tai -rakenteenmuuttumisesta,
• kolmansien osapuolten tuottamista palveluista johtuvistamuutoksista, kuten palvelusopimuksen päättymisestä taimuuttamisesta,• teleyrityksen palvelun tai sen ominaisuuden tuottamisenlopettamisesta,
• yhdysliikennekäytännön muuttumisesta,
• palveluiden tai viestintäverkkojen kehittämisestä tai uudistamisesta, kuten vanhentuneen tekniikan korvaamisestauudella,
• asiakkaan tai asiakasryhmien yksityisyyden suojan tai taloudellisen turvallisuuden suojaamisesta tai kehittämisestä,
• teknisistä järjestelmäuudistuksista,• merkityksellisestä, ennakoimattomasta liikenteen määrän tairakenteen muutoksesta,
• markkinatilanteen tai palvelun kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta tai
• toiminnan jatkuvuuden ja palvelutason turvaamisesta, kutenpoikkeusoloista tai niihin varautumisesta tai tietosuojantaikka tietoturvan ylläpitämisestä, kehittämisestä tai muuttamisesta.