Vaikkapa: Netti mökille | Yhteys mukaan | TeliaItellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikkapa: Netti mökille | Yhteys mukaan | TeliaItellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
Harmillisesti toi Telian 100M vaatii heidän asiakkuutensa että liittymän saa tohon 14,99 hintaan.
DNA:n verkkoahan tuo tulee käyttämään, mikä on aika luonnollinen valinta, koska sekä Gigantin että DNA:n omistajat ovat norjalaisia. Hesarissa myös tuohon vahvistus.Ruotsin Gigantti näyttäisi myyvän vain "oikeita" operaattoreita, joten ei voi päätellä mahdollista verkkoa sitä kautta.
Toivottavasti toisivat jotain erilaista. Vaikka mahdollisuus ostaa dataa määrällisenä pakettina ajallisen sijaan. Mutta saattaahan tuosta tulla vain liittymän ja osamaksupuhelimen paketointi.
Traficomin toisen viranomaisasiakirjan mukaan DNA on luovuttanut maaliskuussa Giga Mobiilille matkaviestinverkon numeroita.
Jos vaikkapa soittelee tai jättää soittopyynnön operaattorille (esimerkiksi Telia ja DNA), _saattaa_ sitä kautta löytyä piironginlaatikosta joku suht' siedettäväkin, tai jopa yllättävän hyvä, ratkaisu, jota ei muutoin ole mitenkään näkyvissä. Ensin voi kysellä vaikka nimenomaan matkapuhelinliittymää (sehän sinällään ajaisi periaatteessa saman asian pääsääntöisesti), ja jos riittävän hyvää hintaa ei kuulu, niin sitten kysymys mobiililaajakaistasta.Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
Vähän veikkailen että tässä tullaan ainakin osittain käyttämään taktiikkaa "osta puhelin Gigantista, saat semi-edullisen Giga-liittymän samalla, muussa tapauksessa hinta on korkeampi".Toistaalta jos Gigantti on vakavasti taustalla niin tavoitteena voi hyvinkin olla saada enemmän liittymien myyntiloista itselleen mitä liikkeissä tekevät. Toki tämä edellyttää, että saavat toiminnan voitolliseksi ennen kuin luovuttavat...
Täältä olisit saanut samaan hintaan 100megaisen liittymän ja 30€ lahjakortin Lidliin. Eikä Moilta tule mitään maksuja, jos liittymä ei sinne ole auennut.Tuntuu että Telia ei paljoa välitä vanhoista asiakkaista. Näitä täälläkin mainittuja tarjouksia ei vanha asiakas saa. Itseltä nyt lopettivat jo neljännen kerran liittymän joka itsellä on. Ja taas kerrran maksut nousisivat ja muuten huononisi. Kun soittelin heille niin tarjosivat 12kk määräaikaista sopimusta ja sanoivat että kaikki sopimukset heillä on nyt määräaikaisia (ei pysty lopettaman/vaihtamaan 12kk aikana). Luin sitten täältä näistä tarjouksista (ei mitään määräaikaa) ja ajattelin sitten vaihtaa moille (ei ollut vielä mennyt sitä kahta viikkoa puhelustani telialle). Vaihtoyrityksen jälkeen sain sopimuksen telialta ilman määräaikaa (vuosi 20M 17.99e/kk) mutta 30e lahjakorttia en saanut vaikka heillä vaihdon peruutuksesta kampanja? Toivottavasti moilta ei nyt sentään tule mitään maksua (telia peruuttaa nyt vaihdon pari paivää siitä kun otin liittymän).
Ja telian asiakaspalvelun mukaan nykyisissä 100M keskittäjille liittymissä ei ole mahdollista soittaa normipuheluita (olisin muuten ottanut sellaisen)? Meillä siis nyt vielä 4 telian liittymää (yksi vanha 100M keskittäjäliittymäkin jolla vielä voi soittaa mutta puhelut tietysti maksaa). Oli viideskin telian nettiliittymä joka nyt vaihdettiin muualle.
Saattaa olla että telia alkaa häipymään meidän perheestä kokonaan kun näiden vuoden tarjoushinnat loppuu (pitää seurata tarjouksia josko vaikka sieltä gigantista tulisi joku hyvä avajaistarjous). Tuntuu niin joltain huutokaupalta ja riipuu sitten asiakaspalvelijasta minkälaisen sopimiksen sitten lopulta saa.
Itellä Elisan Mobiililaajakaista nousemassa 23,99 euroon kuussa.
Onko mitään ideoita miten tai mistä sais mitään yhtään halvempaa? 100M nopeus olis ihan riittävä.
Vedä vaan MOI- vaihto päälle rohkeasti niin alkaa hintataso selvitä. Oletan siis että nykyinen elisan liittymä?Kannattaako tää lukita vaihtoehtona elisalle vai vetää moi kikkailu?
![]()
MääräaikaKannattaako tää lukita vaihtoehtona elisalle vai vetää moi kikkailu?
![]()
Telia koettaa ketkuilla monella lailla, tuo on yksi väite että aina määräaika. Toinen on, että ei muka saa 4G- liittymiäMääräaika
Onko Telialla palannut nuo vai?
En kyllä itse ottaisi Telialta noilla ehdoilla. Melko tyyris liittymä määräaikaisena, niin mielummin testaisin mitä Moi tarjoaa.Kannattaako tää lukita vaihtoehtona elisalle vai vetää moi kikkailu?
![]()
Itsellä kesti melkein puoli vuotta, että lahjakortti saapui. Kerran kyselin perään ja siitä meni vielä pari kolme viikkoa.Otin Telialta 6 liittymää. Lupasivat Lidlin lahjakortteja 300 euron edestä. 30 euron edestä tuli. Soitellut parin viikon tai kuukauden välein ja kysellyt lahjakorttien perään.
Pahoittelevat asiaa ja lupaavat selvittää sen ja palata asiaan eli soittaa minulle. Kertaakaan ei soittoa ole Telialta tullut.
Soitin taas tänään Telialle ja sieltä vastannut henkilö sanoi että asiat on kirjattu niin sekavasti ettei niistä saa selvää.
Ihmettelin tuota ja sitä ettei asiakkaalla ole vaikutusmahdollisuuksia vaikuttaa heidän toimintaansa. Olen sanonut jo monta kertaa että hehän nauhoittavat puhelut.
Kuunnelkaa nauhoitukset ja lähettäkää puuttuvat lahjakortit. Sanoi että kiireitä jne. jne. Hermo meni ja poikkaisin puhelun.
Miten tällaisessa tilanteessa tulisi kuluttajan toimia?
~5kk meni lahjakorttien saapumisessa ja siinä vaiheessa olin jo kolmeen kertaan kysellyt niiden perään.Otin Telialta 6 liittymää. Lupasivat Lidlin lahjakortteja 300 euron edestä. 30 euron edestä tuli. Soitellut parin viikon tai kuukauden välein ja kysellyt lahjakorttien perään.
Pahoittelevat asiaa ja lupaavat selvittää sen ja palata asiaan eli soittaa minulle. Kertaakaan ei soittoa ole Telialta tullut.
Soitin taas tänään Telialle ja sieltä vastannut henkilö sanoi että asiat on kirjattu niin sekavasti ettei niistä saa selvää.
Ihmettelin tuota ja sitä ettei asiakkaalla ole vaikutusmahdollisuuksia vaikuttaa heidän toimintaansa. Olen sanonut jo monta kertaa että hehän nauhoittavat puhelut.
Kuunnelkaa nauhoitukset ja lähettäkää puuttuvat lahjakortit. Sanoi että kiireitä jne. jne. Hermo meni ja poikkaisin puhelun.
Miten tällaisessa tilanteessa tulisi kuluttajan toimia?
Telia ilmoitti sähköpostilla että menossa olevan tarjouskauden päätyttyä pakottavat siirtymään 5G aikaan:
"Telia Rajaton 4G 200 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti nykyisen valikoimamme Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi.
3.9.2025 alkaen etuhinta 26,99 €/kk 12 kk ajan, jonka jälkeen hinta on normaali voimassa olevan hinnaston mukainen hinta 35,42 €/kk"
Vaikka itsellä 5G puhelin löytyykin, niin kotona ei 5G verkkoa ole lähelläkään ja tälleen etätyöläisenä tuntuu aika nihkeältä siirtyä pakotettuna.
Puhumattakaan että nykyinen 20€ hintaan tuollainen 35% korotus ei houkuttele, kun mitään käytännön hyötyä ei tule.
Vaikka itsellä 5G puhelin löytyykin, niin kotona ei 5G verkkoa ole lähelläkään ja tälleen etätyöläisenä tuntuu aika nihkeältä siirtyä pakotettuna.
Puhumattakaan että nykyinen 20€ hintaan tuollainen 35% korotus ei houkuttele, kun mitään käytännön hyötyä ei tule.
Sain DNA:lta winbackina 6 €/kk 100 mbps 4G. Elisalta taas sain puhelimeen rajaton 200 mbps 17,99 € + 70 € K-Kaupan lahjukset. Molemmat tällä viikolla.4g 100m liittymä ainakin löytyy heiltä valikoimasta. Moni täällä saanut sellaisen 15,99€ winback-hintaan käynnistettyään ensin numemeronsiirron toiselle operaattorille
"Hyöty asiakkaalle on huomattavasti hinnankorotusta suurempi, kun liittymään saa jatkossa kahdeksan euron arvoiset tietoturvaominaisuudet. Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille."Tällainen tuli vastaan siitä elisan liittymien muutoksesta jossa hintaa nostetaan...
Elisan puhelinliittymiin tulee iso uudistus – koskee kaikkia kuluttajia
Kun tulee omille kohdille, niin neljä liittymää vaihtuu muualle."Hyöty asiakkaalle on huomattavasti hinnankorotusta suurempi, kun liittymään saa jatkossa kahdeksan euron arvoiset tietoturvaominaisuudet. Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille."
"Uudistukset tuodaan olemassa oleviin liittymiin vaiheittain tulevien vuosien aikana."
Innolla vaihtaisin muualle, mikäli tulisi määräaikaisiin, mutta tuon seuraavan lauseen perusteella taitavat luovuttaa sen suhteen?
Tällainen tuli vastaan siitä elisan liittymien muutoksesta jossa hintaa nostetaan...
Elisan puhelinliittymiin tulee iso uudistus – koskee kaikkia kuluttajia
Eiköhän lakimiehet saa nuo muutokset johonkin pallukkaan. Ja nyt hitto tiedän, miksi se 3€ liittymätarjous ei ollut määräaikainen, vaan 24kk toistaiseksi voimassaoleva. Siat.Teleyrityksellä on oikeus muuttaa palvelua koskevan toistaiseksivoimassa olevan sopimuksen sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja asiakkaan vahingoksi siten, että sopimuksen sisältö ei kokonaisuutena olennaisesti muutu, jos muutos johtuu:
• sopimus-, hinnoittelu-, tai asiakaspalvelujärjestelyjen uudistamisesta tai yhdenmukaistamisesta kuten yhtiö- tai liiketoimintajärjestelyistä,
• merkityksellisten tuotantokustannusten tai -rakenteenmuuttumisesta,
• kolmansien osapuolten tuottamista palveluista johtuvistamuutoksista, kuten palvelusopimuksen päättymisestä taimuuttamisesta,• teleyrityksen palvelun tai sen ominaisuuden tuottamisenlopettamisesta,
• yhdysliikennekäytännön muuttumisesta,
• palveluiden tai viestintäverkkojen kehittämisestä tai uudistamisesta, kuten vanhentuneen tekniikan korvaamisestauudella,
• asiakkaan tai asiakasryhmien yksityisyyden suojan tai taloudellisen turvallisuuden suojaamisesta tai kehittämisestä,
• teknisistä järjestelmäuudistuksista,• merkityksellisestä, ennakoimattomasta liikenteen määrän tairakenteen muutoksesta,
• markkinatilanteen tai palvelun kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta tai
• toiminnan jatkuvuuden ja palvelutason turvaamisesta, kutenpoikkeusoloista tai niihin varautumisesta tai tietosuojantaikka tietoturvan ylläpitämisestä, kehittämisestä tai muuttamisesta.
Eikös täällä joku jo reklamoinut tuosta hinnanostosta ja Elisa teki "poikkeuksen", eikä hänelle nostanut hintaa? Vai sekoitankohan eri topiikkeja nyt, mutta toivottavasti asia oli näin. Itsekään en innolla maksa mistään keskityistä lisäpalveluista, vaan sitten on alettava hakemaan edullisempia liittymäratkaisuja. Vaikka sitten prepaid liittymistäOlin tulossa laittamaan samaa. Täytyy katsoa, saatan tapella tästä. Ja siis tarkoitan, että vien asian Kuluttajaneuvontaan -> KRIL, jos tulkintani sopimusehdoista katsotaan validiksi.
Minulla on 3€/kk 4G-liittymä ja tuo muutos olisi ehkä jopa +100% liittymän hintaan. Tämä ei ole kohtuullista.
Lisäksi niitä ominaisuuksia pitää itse käydä laittamassa päälle, mutta niistä maksetaan kuitenkin. Taitaa olla niin, että operaattoreilla on uusia velvollisuuksia, mutta sen sijaan, että tekisivät ne mukisematta, he siirtävät nämä asiakkaan maksettavaksi vailla mahdollisuutta kilpailuttaa lisäpalveluita.
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.Tällainen tuli vastaan siitä elisan liittymien muutoksesta jossa hintaa nostetaan...
Elisan puhelinliittymiin tulee iso uudistus – koskee kaikkia kuluttajia
Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
Olin tulossa laittamaan samaa. Täytyy katsoa, saatan tapella tästä. Ja siis tarkoitan, että vien asian Kuluttajaneuvontaan -> KRIL, jos tulkintani sopimusehdoista katsotaan validiksi.
Minulla on 3€/kk 4G-liittymä ja tuo muutos olisi ehkä jopa +100% liittymän hintaan. Tämä ei ole kohtuullista.
Lisäksi niitä ominaisuuksia pitää itse käydä laittamassa päälle, mutta niistä maksetaan kuitenkin. Taitaa olla niin, että operaattoreilla on uusia velvollisuuksia, mutta sen sijaan, että tekisivät ne mukisematta, he siirtävät nämä asiakkaan maksettavaksi vailla mahdollisuutta kilpailuttaa lisäpalveluita.
edit: voi perkele, luin sopimusehdot uusiksi ..
Eiköhän lakimiehet saa nuo muutokset johonkin pallukkaan. Ja nyt hitto tiedän, miksi se 3€ liittymätarjous ei ollut määräaikainen, vaan 24kk toistaiseksi voimassaoleva. Siat.
Eikös täällä joku jo reklamoinut tuosta hinnanostosta ja Elisa teki "poikkeuksen", eikä hänelle nostanut hintaa? Vai sekoitankohan eri topiikkeja nyt, mutta toivottavasti asia oli näin. Itsekään en innolla maksa mistään keskityistä lisäpalveluista, vaan sitten on alettava hakemaan edullisempia liittymäratkaisuja. Vaikka sitten prepaid liittymistä
Ehdottomasti kannattaa vastustaa.Tätä vastaan tulee varmasti lähdettyä vääntämään ihan periaatteesta. Ainoa oikea tapa olisi tarjota palvelut liittymälle sen vaikuttamatta annettuun hintaetuun ja vasta tarjouksen päättyessä voisi "palveluista" veloittaa. 2,99€ liittymälle 2-3 euron korotus on kuitenkin liittymän hinnan tuplaava sakko.
Joo, oma tavoite tossa on se että saa sitten ihan viranomaisen kannan asiaan ja elisalle töitä tuon korotuksen eteen. Lopputulema on mikä on, ei tuo 6 euron liittymä mitenkään talouteen nyt vaikuta, mutta elisalle pitäisi saada viesti perille ettei näitä tälläisiä rahastuksia hyväksytä mukisematta.Täytyy vähän pureksia tätä, mutta periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta, sopimusehdoissa sanotaan , että Elisalla on oikeus muuttaa hintaa, mutta toisaalta, tilausvahvistuksessa lukee "Kuukausimaksut etukaudella 2,99 e/kk".
Nyt kun Ilta-Sanomissakin oli jo aiheesta, viitsisivätkö jotkut, joita on tietoturvapakotuksella "uhattu", mutta Elisa on perääntynyt, ottaa yhteyttä IS:n toimitukseen, mahtaisivatko tehdä jatkojuttua?
Joidenkin nimimerkkien liittymien hintaa on jo yritetty nostaa, heitä tarkoitin. Toki me kaikki nostamme asiasta metelin jos omalle kohdalle sattuu korotusyritys ennen etujakson loppua. Siinä on vaan se seikka, että 99.9 % ihmisistä, joilla on etujakso käynnissä ja palveluun pakkomyydään lisää ominaisuuksia, ei tätä palstaa lue ja heistä 99.9 % nielee mutisten korotukset.Viestiä korotuksista ei ole vielä tullut, ainoastaan tuo uutinen lehdissä. Kyllä meitä selvästi moni vastustaa tuota korotusta. Tobotiaisella on oikea meininki.
Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille.
oikein innolla otettu käyttöön. Moneenkohan asiakkaaseen Ihanainen on ollut yhteyksissä?
Lähden kohta kauppaan, Citymarketin kauppias voisi pakkomyydä vaikka vähän kokista jos ostaa sipsejä tämän päivän lätkämatsia varten? Onhan tuo vammaisin pakkomyynti taas vähään aikaan.
Käsittääkseni näin, ainakin tällä hetkellä. Itsellä on jo firman liittymän puolesta mobiilivarmenne, niin hauska nähdä mihin perustelut sitten kääntyy, jos yrittävät pakottaa tuota uudistusta omiin liittymiini.Eikös tuon mobiilivarmenteen saa vain yhteen liittymään kerrallaan? Jos on vaikka 4 liittymää niin saako sen jatkossa niihin kaikkiin?
Vuonna 2021 Elisalla oli rekisteröitynä yli 6,3 miljoonaa liittymää, ja asiakkaita oli 2,8 miljoonaa.
Perkele, onpa kova tarjous !– Hyöty asiakkaalle on huomattavasti hinnankorotusta suurempi, kun liittymään saa jatkossa kahdeksan euron arvoiset tietoturvaominaisuudet, Ihanainen perustelee.
Minulle tuli täysin sama sähköposti sillä erolla, että tuo uusi etuhinta on 24,99e/kk/12kk. Ei edes näissä anneta samoja tarjouksia? Noh, täytyy kuitenkin taistella lähempänä, kun tämä muutos on oikeasti astumassa voimaan.Telia ilmoitti sähköpostilla että menossa olevan tarjouskauden päätyttyä pakottavat siirtymään 5G aikaan:
"Telia Rajaton 4G 200 M -liittymäsi poistuu valikoimastamme ja päivittyy automaattisesti nykyisen valikoimamme Telia Rajaton 5G 200 M -liittymäksi.
3.9.2025 alkaen etuhinta 26,99 €/kk 12 kk ajan, jonka jälkeen hinta on normaali voimassa olevan hinnaston mukainen hinta 35,42 €/kk"
Vaikka itsellä 5G puhelin löytyykin, niin kotona ei 5G verkkoa ole lähelläkään ja tälleen etätyöläisenä tuntuu aika nihkeältä siirtyä pakotettuna.
Puhumattakaan että nykyinen 20€ hintaan tuollainen 35% korotus ei houkuttele, kun mitään käytännön hyötyä ei tule.
Meinaat että joku Elisan dirika soittelee asiakkaille ja kyselee mitä mieltä uudistuksista? Eiköhän noi nyt näe ihan omilta laitteiltaan tilastot kuinka paljon mitäkin on otettu käyttöön jne.Muutokset ovat saaneet asiakkailtamme positiivisen vastaanoton ja uusia palveluita on otettu innolla käyttöön, Ihanainen kertoo Ilta-Sanomille.
oikein innolla otettu käyttöön. Moneenkohan asiakkaaseen Ihanainen on ollut yhteyksissä?
Lähden kohta kauppaan, Citymarketin kauppias voisi pakkomyydä vaikka vähän kokista jos ostaa sipsejä tämän päivän lätkämatsia varten? Onhan tuo vammaisin pakkomyynti taas vähään aikaan.
Meinaat että joku Elisan dirika soittelee asiakkaille ja kyselee mitä mieltä uudistuksista? Eiköhän noi nyt näe ihan omilta laitteiltaan tilastot kuinka paljon mitäkin on otettu käyttöön jn
DNA perässä, mutta ilman lisähintaa.
![]()
DNA uudistaa liittymätarjontaansa – uudet DNA Huoleton -puhelin- ja laajakaistaliittymät sisältävät haitallisten sivustojen eston
Myös DNA uudistaa liittymätarjontaansa. DNA tuo 26. toukokuuta markkinoille DNA Huoleton -liittymät eli uudet puhelin- ja laajakaistaliittymät, jotkamobiili.fi
Harmillisesti toi Telian 100M vaatii heidän asiakkuutensa että liittymän saa tohon 14,99 hintaan.
No josko ovat katsoneet tilastot ja ihmiset ottaneet paljon ominaisuuksia käyttöön -> asiakkaat ovat innoissaan.Älä helvetissä? 2025 ja ei ihan varma voi olla oletko tosissasi vai et. No totta helvetissä tuolla apinalla ei ole mitään oikeaa faktaa yhdeltäkään asiakkaalta mutta kehtaa väittää asiakkaiden olevan innoissaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.