Juuh.
Useamman sukulaisen liittymät Elisalla ja kuukauden kaksi päästä alkaa tarjoushinnat umpeutumaan.
Tämäkin veivaus Moi > Elisa myös mielenkiintoista tietää, jos suinkaan vain mahdollista.
Äidillä on Moi-liittymä, mutta valittelee välillä huonohkoa yhteyttä. Elisa/Telia toiminut aiemmin parhaiten, niin seuraan myös tätä vaihtoaehtoa.
Alkujaan mulla oli jonkin aikaa MOI, pari vuotta sitten. Siitä lähdin Elisaan ja se ei kerennyt olla kauaa kun soittivat 9e/kk 200m rajattomasta (+4e/kk puhelut korkeintaan). Laskut olleet siinä 9e molempaa puolta, kun kaikki toiminta tapahtuu pääosin whatsapin/vastaavien kautta.
Nyt vaan omassa käyttötarpeessa, olen aika rajatapaus tarpeiltani.

Aiemmin mainitsemani MOI 4G 450M palvelisi parhaiten, kun netin jaan USB:n yli ja samalla luurikin latautuu. En ole ihan varma että onko "ajanhukan" väärti tuo 100M yli latailu ja se että liittymä maksaa 10,2e/kk kun laskee 20e keskon lahjakortin pois

sitten +12e/kk kohti saa parempaa eli MOI hintaan 22e/kk...
VDSL, eli taloyhtiönetin maksimi on 100M, siitä kun maksaa n. 13e lisää Elisan 100M päälle, ollaan kuitenkin kokonaiskustannuksissa siinä MOI:n yhteyden hinnoissa. Ilmanmuuta VDSL on toki pienempiviiveinen, vakaampi.
Tuossa on toinen liittymä myös jossa Elisan 100M ja sillä tulee sellasta 60-70M DL ja uppi 30 pintaan, kun MOI:lla siinä 150/70. Aiemmin näin jopa lähes 400M nopeuksia, mutta ovat varmaan tulpanneet hieman kun liittymäkin vain sen 200M sopimuksessa.
Testailuun käyttänyt vain bittimittari.fiitä, en niin syvällisiä että lataisin vaikkapa bnetistä/steamista/mistälie vuoronperään.
Käynyt myös tusinanverran maita tossa Keski-Euroopan ympärillä, MOI:n kanssa huomasin että ne APN-asetukset eivät välttämättä toimi automaattisesti, vaan saa itse naputella luurin yhteysasetuksiin roamingeissa sen apn.moimobile.fi tai mitä olikaan - Sitten toimii roamingdatat joka maassa ja eipä sitä tarvitse tehdä kuin kerran.