Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä Elisan Tarkka nousemassa €11,99 -> €16,99. Onhan toi periaatteessa edelleen melko edullinen, mutta ärsyttää tuo vuotuinen korotus, kun tuote on täsmälleen sama.

Dataa menee, puheluita ei. Onko tuossa vaihtoehtoja, vai pitäisikö kuitenkin olla tyytyväinen? Ihan periaatteesta voisi kyllä siirrellä muualle, vaikka samanhintaiseen.

Vielä kun samankaltainen korotus tuli juuri Elisan toimittamaan kodin nettiliittymään, niin alkaa vähän mitta täyttymään. Se on taas satasen vuodessa enemmän täsmälleen samoista tuotteista.
Vaihtamalla paranee, tai ainakin parempia tarjouksia saa kun uhkaat vaihtaa.

Ainakin aiemmin noihin nettiliittymiin sai jonkunlaisen tarjouksen, kun kävi OmaElisassa tekemään irtisanomista, se ehkä kokeilun arvoinen.

Koska noi sopparit on nykyään aika usein 2 vuodeksi niin on helppo laskea että vaikkapa 16,99x 24 + 30e ruokakauppaan tekee 377.76e ja 18,99x 24+ 80e kortti tekee 375.76e. Eli diili on käytännössä ihan sama jos olet aikuinen joka käy itse kaupassa.

Päälle tulee Elisalta ~10e kytkentämaksu josta on vaikea päästä eroon. Toki lahjakorttia joutuu aina hetken odottelemaan, ilmeisesti noin 3kk. Jos lahjakortti taas olisi Elisa Myymälään lyhyellä päiväyksellä niin en itse antaisi sille painoarvoa koska liikkeissä myydään lähinnä ylihinnoiteltua krääsää kuten suojakuoria joita saa Aliexpressiltä reilusti halvemmalla.

Onko tilanne tämän Elisan kytkentämaksun osalta jotenkin olennaisesti muuttunut? Siitä on yleensä (aina?) tullut päästyä eroon kun tuon winback-puhelun aikana on vaan kysynyt että "Niin ja varmaan kun olen teille nyt jäämässä eikä olla uutta liittymää avaamassa, niin mitään aloitusmaksuja tai vastaavia ei tule?"

Onko tilanne tämän Elisan kytkentämaksun osalta jotenkin olennaisesti muuttunut? Siitä on yleensä (aina?) tullut päästyä eroon kun tuon winback-puhelun aikana on vaan kysynyt että "Niin ja varmaan kun olen teille nyt jäämässä eikä olla uutta liittymää avaamassa, niin mitään aloitusmaksuja tai vastaavia ei tule?"
Riippuu asiakaspalvelijasta, mutta ei lähde välttämättä ihan yhtä helposti kuin ennen.

Nyt saapui toinen ja viimeinen tekstiviesti Elisalta eli euron halvempi Rajaton 200M 16,99€/kk 24kk+50€ K lahjakortti ja päälle ruutu+ kuukaudeksi. Vaikuttaa, että 80€ lahjakortteja ei enää ole. Ruutu+ meillä jo on, mutta ehkä me jäädään Elisalle tässä kohtaa. Tarjoushinta oli meilllä katkolla ja olisi noussut 1.8>24,90€

Nyt saapui toinen ja viimeinen tekstiviesti Elisalta eli euron halvempi Rajaton 200M 16,99€/kk 24kk+50€ K lahjakortti ja päälle ruutu+ kuukaudeksi. Vaikuttaa, että 80€ lahjakortteja ei enää ole. Ruutu+ meillä jo on, mutta ehkä me jäädään Elisalle tässä kohtaa. Tarjoushinta oli meilllä katkolla ja olisi noussut 1.8>24,90€
Tarkkana sen ruudun kanssa. Tänne otin 1kk ilmaiskokeilun, ja laskuun meni oli veloitettu joku elisa viihde, ja ruudusta osittainen alennus. Omassa elisassa luki ilmainen mutta laskulla maksu. Aspa lupaili korjata ensi laskulle.

Tilasin 11.7 Moin 300M liittymän 22 eurolla.
SIM saapui 15.7 jolloinka laitoin liittymän siirtymään Elisalle.
17.7 Moi soitti että jäätkö meille 300M liittymäsi kanssa hintaan 12e/kk 2 vuotta. Kaupat tuli.
Kerro toki, pääsetkö sitten lähellekään Moi:n 300M huippunopeutta. Itse jäin kauas, parhaimmillaan isossa kaupungissa viidesosaan ja syrjemmällä kymmenesosaan.

Kerro toki, pääsetkö sitten lähellekään Moi:n 300M huippunopeutta. Itse jäin kauas, parhaimmillaan isossa kaupungissa viidesosaan ja syrjemmällä kymmenesosaan.
Rajoittimeen lyö päivisin ja iltaisinkin aina vähintään 220 download ja 30 upload.

Sai laittaa Elisan Tarkka 100M irtisanoutumaan, sillä iltaisin aina alle 2 megaa lataus ja YouTubekaan ei jaksanut pyöriä.

Reitittimenä Huawei CPE Pro 2.

Tarkka 100M liittymän hinta pompsahti kivasti. Oli 11,99€/kk ja nyt olisi jatkunut 15,99€/kk seuraavat 12kk. Laitoin kyseisen liittymän siirtymään Moille. Jospa tulee järkevä 24 kuukauden tarjous Elisalta.

Tarkka 100M liittymän hinta pompsahti kivasti. Oli 11,99€/kk ja nyt olisi jatkunut 15,99€/kk seuraavat 12kk. Laitoin kyseisen liittymän siirtymään Moille. Jospa tulee järkevä 24 kuukauden tarjous Elisalta.

Luultavasti Elisa tarjoaa ainakin Rajaton 200M 4G edullisimmillaan 16,99€/kk. Edellisen kerran kun siirsin niillä oli silloin myös johonkin Tarkka-liittymään tarjous. Joten jos eivät suoraan tarjoa kannattaa kysyä.

17.7 Moi soitti että jäätkö meille 300M liittymäsi kanssa hintaan 12e/kk 2 vuotta. Kaupat tuli.

Olisi myös saanut 200M liittymän 9 eurolla mutta ajattelin että ehkä tämä ruuhka-aikana toimisi paremmin.
Hankitko tämän siis ihan 4g modeemi käyttöön? Itellä elisan 100mbs 4g liittymä modeemissa toimittaa kodin netin virkaa 15e/kk, rupean heti väsäämään samaa viritelmää kyllä nyt.

Hankitko tämän siis ihan 4g modeemi käyttöön? Itellä elisan 100mbs 4g liittymä modeemissa toimittaa kodin netin virkaa 15e/kk, rupean heti väsäämään samaa viritelmää kyllä nyt.
Joo pelkkänä nettinä tuo on mulla tietokoneelle ja telkkarille. Kaikki Steamin PC pelitkin toiminut hyvin netissä tuon kautta, ehkä jonkun CoDin kanssa voisi tulla ongelmia jos konsolilla pelailee ja haluaa NAT / IP asetuksia enemmän säätää.

Pääsääntöisesti joo, koska jos 4G:llä nopeudet jää tuollaiseksi, niin pääsääntöisesti ne tekee niin myös sillä nimellisellä 5G:llä kun verkon peittoa ei kuitenkaan ole.

4G-verkon ruuhkat oli ja meni. Suurin osa on saatu huijatuksi 5G-verkon puolelle ja ruuhkia tuntuu nykyään tulevan vastaan lähinnä jossain suurissa "torille"-kokoluokan tapahtumissa.
Luulen myös, että pahimmat ruuhkat ovat ohi kiitos 5G:n ja valokuidun. Porukoillekin tuli kuitu 4G:n tilalle. Heillä oli aikoinaan ADSL, mutta niiden hinnat nousivat järjettömiksi ja nopeudet jäivät 8 megan paikkeille. Suurin osa vanhan omakotitaloalueen asukkaista taisi päätyä kuituun. Mökillä en huomannut eroa Dna:n 50M ja 300M Super 4G:n välillä. Nopeudet jäävät molemmilla alhaiseksi ja ajoittain molemmat kärsivät ruuhkasta.

Oli telia vaihtanut omia aikojaan 24kk sitten otetun 4g liittymän 5g:ksi 29,90e/kk. Mitä kautta kannattaisi lähteä hakemaan winback tarjousta? Telia ja dna:n verkot ainoat jotka omalla tontilla pelaa tällä hetkellä kohtuullisesti, 5g tuskin lähivuosina.

Oli telia vaihtanut omia aikojaan 24kk sitten otetun 4g liittymän 5g:ksi 29,90e/kk. Mitä kautta kannattaisi lähteä hakemaan winback tarjousta? Telia ja dna:n verkot ainoat jotka omalla tontilla pelaa tällä hetkellä kohtuullisesti, 5g tuskin lähivuosina.
Nakkaa menemään vaikka sinne denalle numeronsiirto ja kun se aktiivisena niin nappaa 200M rajaton ja 30e lidl lahjakortti itsepalveluna linkistä:

Tai jos haluat saman setin mutta 2e halvemmalla eli 17,99e niin sen VOI saada numeronsiirto aktiivisena chatista.

Telialta tuli viesti että 12,99e 200 Rajaton muuttuu 19,99 12kk ajaksi automaattisesti. Tuossa yllä on näköjään sama diili kyseiselle liittymälle suoraan verkkosivuilta + 30 euron Lidlin lahjakortti. Melko kökkö tarjous siis.

Katsoin viimeisen 10 kuukauden laskun ja näköjään vain kerran mennyt 8Gt/kk dataa rikki. Puhelut ovat tosin joka kuukausi menneet yli 72minuutin eli Moi Rento 4g tulisi maksamaan joka kuukausi 19 euroa. Silti euron halvempi ja joutuu vähän varomaan datarajaa.

No ei tässä kai muu auta kuin pistää siirto Moille ja katsoa mitä Telia tarjoaa. Tuossa yllä on kyllä ollut hyvä kikkailu Moi 300Mbit liittymään. Jaksaiskohan kokeilla samaa. Mulle Moi ei ole kyllä koskaan soittanut takaisin kun olen käyttänyt sitä vipuvartena kiristämään omaa operaattoria.

Ystävättärellä ollut nyt käytössä Telian prepaid, mitenkäs siitä helpoiten tekee ns. normiliittymän, että pääsee kilpailutusten piiriin?

Olisi myös saanut 200M liittymän 9 eurolla mutta ajattelin että ehkä tämä ruuhka-aikana toimisi paremmin.

Kun Sim saapui 15.7 niin hyväksyitkö jonkun winback tarjouksen vai pitikö tehdä uusi tilaus johonkin elisan liittymään? tai onko sillä mitään väliä? Pitää kokeilla tätä itse myös mutta kun ei oikein osaa eikä ymmärrä :)

Miten tuo Moi:n laskutus oikein toimii?

Siirsin äidin liittymän Moi:lle kun Elisalla on kuuluvuus ongelmia. Laitoin hänen luottokorttinsa ja se löytyy mun moista.

Nyt kun katson mun moin laskutus osioita sieltä löytyy lasku sim kortista. Siellä on eräpäivä ja siirry maksamaan nappi. Pitääkö tuo jotenkin vielä manuaalisesti maksaa vai meneekö summa eräpäivänä automaattisesti kortilta?

Siirsin äidin liittymän Moi:lle kun Elisalla on kuuluvuus ongelmia. Laitoin hänen luottokorttinsa ja se löytyy mun moista.

Nyt kun katson mun moin laskutus osioita sieltä löytyy lasku sim kortista. Siellä on eräpäivä ja siirry maksamaan nappi. Pitääkö tuo jotenkin vielä manuaalisesti maksaa vai meneekö summa eräpäivänä automaattisesti kortilta?

Menee automaattisesti.

Eikös sieltä tule sähköposti jossa on kuitti .pdf -tiedostona veloituksesta? Mielestäni ennen ainakin tuli.

Telian 4g 100M nettiliittymän 10€/kk tarjous loppumassa, tarjosivat viestillä jatkoa 15€/kk. Saakohan tohon winbackiä, jos laittaa liittymän siirtymään muualle?

Menee automaattisesti.

Eikös sieltä tule sähköposti jossa on kuitti .pdf -tiedostona veloituksesta? Mielestäni ennen ainakin tuli.

Nyt kannattaa olla tarkkana tässä. Itselläni ei tuo "suoraveloitus" ole toiminut vielä kertaakaan, vaan aina olen joutunut sen manuaalisesti maksamaan. Asiakaspalveluun monesti asiasta ollut yhteydessä, mutta sieltä tulee vain se vakivastaus, että maksun toimeenpanossa saattaa mennä pankista riippuen vähän enemmän aikaa, mutta, kun tuo laskukin tulee aina siten itselle, että eräpäivä siinä on ollut jo vkl eikä maanantaina tai tiistaina, eikä vielä keskiviikkonakaan ole koskaan maksu lähtenyt, niin olen sen sitten aina manuaalisesti maksanut.

Löytyykös Moilta jotain winback numeroa johon voi soitella jos eivät ala itse ottamaan yhteyttä?
Ei löydy ja asiakaspalvelu sähköpostissaankin väittää ettei heillä ole winbackeja olemassa. Puhelu kun on naamioitu joksikin markkinointitutkimukseksi jossa ensin kysellään mitä haet liittymältä jne. ja lopulta se ohjautuu siihen että antavat sinulle tarjouksen.

Ei löydy ja asiakaspalvelu sähköpostissaankin väittää ettei heillä ole winbackeja olemassa. Puhelu kun on naamioitu joksikin markkinointitutkimukseksi jossa ensin kysellään mitä haet liittymältä jne. ja lopulta se ohjautuu siihen että antavat sinulle tarjouksen.
Johan on kummallista toimintaa

Tätä voi kaiketi käyttää myös puhelimessa kun kerran puhelut ja viestitkin toimivat (9 snt/min/kpl)? En löydä tämän halvempaa lapselle ensiliittymäksi.

Kyllä voi, kunhan ei ole ongelma että tuo ei toimi lainkaan Suomen ulkopuolella.

Tätä voi kaiketi käyttää myös puhelimessa kun kerran puhelut ja viestitkin toimivat (9 snt/min/kpl)? En löydä tämän halvempaa lapselle ensiliittymäksi.

Voi, meillä on kolmatta vuotta kummallakin lapsella. Ulkomailla ovat hotellin wifin varassa, mut päivittelevät sitten semmoisia liittymiä kun haluavat kun itse maksavat laskunsa ..

Pystyykö esim. tuon Telian multi-sim palvelun avulla käyttämään nettiä puhelimen lisäksi myös tabletissa tai läppärissä? Läppärissä on 4G modeemi ja tuo multi-sim ei olisi pahan hintainen. Saattaisi olla aika näppärä.

Pystyykö esim. tuon Telian multi-sim palvelun avulla käyttämään nettiä puhelimen lisäksi myös tabletissa tai läppärissä? Läppärissä on 4G modeemi ja tuo multi-sim ei olisi pahan hintainen. Saattaisi olla aika näppärä.

Eipä tossa luulis juur eroa olevan, onko toinen kortti toises puhelimes vai tabletis.

Edit: teliakin on samaa mieltä..
"Puhelinliittymän rinnakkaisliittymät
Yhteys Multi -rinnakkaisliittymällä voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa."

Täytyykö vanhan liittymän sim kortti ottaa vaihtoaikana pois jotta uuso e-sim alkaa toimia? Mietin vain että täytyykö töissä alkaa säätämään kortin kanssa.

Täytyykö vanhan liittymän sim kortti ottaa vaihtoaikana pois jotta uuso e-sim alkaa toimia? Mietin vain että täytyykö töissä alkaa säätämään kortin kanssa.

En sano 100% varmana asiasta, mutta olettaisin ilman muuta että ei tarvitse poistaa.

Luulisin niin, mutta en tiedä satavarmaksi.
Moillahan on käytössä tasahinnat.

4 euroa, 18 euroa, 24 euroa jne. Ei kai ne mitään centtejä ole käyttänyt ikinä. Euron nosto olisi taas liioittelua etenkin neljän euron laitenetissä. Ottavatko sittenkin tappiona vai tulevatko centit Moin hinnoitteluun.

Moillahan on käytössä tasahinnat.

4 euroa, 18 euroa, 24 euroa jne. Ei kai ne mitään centtejä ole käyttänyt ikinä. Euron nosto olisi taas liioittelua etenkin neljän euron laitenetissä. Ottavatko sittenkin tappiona vai tulevatko centit Moin hinnoitteluun.

No juu, hyvä pointti, ja Moi ei taidakaan tarjota hintatakuujaksoja juuri muuten kuin winbackinä. Eli useimmille asiakkaille se voi muutenkin nostaa hintaa kuukauden varoitusajalla niin paljon kuin vain ilkeää.

Oma veikkaukseni on silti että ALV-nosto lisätään asiakkaiden hintoihin ja uusmyynnissä kaikki hinnat nousee vielä pikkuisen enemmän (ehkä hetkellisesti osa halvimman pään liittymistä ei ole tasarahahinnoilla).

Mielenkiintoista. Itselle on tullut jo kaksi muistutusta, että tuo 50 M@ 10€ muuttuu 13,99 €:oon normaalihinnan ollessa 18,99 €.

muoks. soitamalla sain tuon 10 jatkumaan vuoden, kuten aina ennenkin

Tuo liittymä oli koko kevään 5€/kk ja nousi kymppin vasta hiljattain. Itselleni tarjottiin vitosen jatkoksi jotain 7,90€, johon vastasin ottamalla uuden 5€ liittymän jo toista vuotta peräkkäin. Tämä sen vuoksi koska se 7,90€ nousee kuitenkin vuoden päästä uudestaan.

Tuo liittymä oli koko kevään 5€/kk ja nousi kymppin vasta hiljattain. Itselleni tarjottiin vitosen jatkoksi jotain 7,90€, johon vastasin ottamalla uuden 5€ liittymän jo toista vuotta peräkkäin. Tämä sen vuoksi koska se 7,90€ nousee kuitenkin vuoden päästä uudestaan.
No kappas. Itsellä on tuo 50 M ollut mökillä jo vuosia ja seurannut Telian sivua sekä ilman kirjautumista että kirjautumalla ja en ole tuota viitosen hintaa kertaakaan nähnyt. Moin halvempi 50 M-netti esimerkiksi taas on gigatavurajoitettu( 8 Gt/ kk) ja se määrä paukkuu pahimpina päivinä jo muutamassa päivässä, joten siihen nähden tuo 10 euroa ei ole paha hinta. 19 euroa taas on järjetön normaalihinta tuosta liittymästä.
Se normaalihinta taisi olla 14 euroa vielä muutama kuukausi sitten mutta en ala enää soitella ja pyydellä sitä vitoseen ;).

Moi‐>Elisa->Moi -kuviosta: onko tuossa odoteltava simmin saapumista vai voiko Elisaan vaihdon tehdä per heti?

Minkähän takia toi DNA tyrkyttää vaan määräaikaista sopimusta kotinetistä vaikka Elisa ja Telia tarjoaa toistaiseksi voimassaolevaa?

Pari vuotta suht aktiivisesti seuranneena, ei kyllä ole tuo vitosen tarjous osunut kertaakaan silmään itsellä. Tuolla 9.99€ hinnalla sitä on ollut tarjolla ainakin pari vuotta.

Moi‐>Elisa->Moi -kuviosta: onko tuossa odoteltava simmin saapumista vai voiko Elisaan vaihdon tehdä per heti?
Onko siis Moin liittymä ja haluat winback tarjouksen Moilta kun huomaavat että olet siirtymässä Elisalle?
Käytännössä Moi soittelee (jos soittelee) sulle 2-3 päivän päästä siitä kun olet laittanut siirron menemään Elisalle. Elisan kirjeen saa heittää roskiin, sitä simmiä ei tarvitse koskaan ottaa mitenkään käyttöön. Moi sitten peruu puolestasi Elisan ja saat jatkaa Moin käyttöä vanhalla kortillasi.

Ystävättärellä ollut nyt käytössä Telian prepaid, mitenkäs siitä helpoiten tekee ns. normiliittymän, että pääsee kilpailutusten piiriin?

No tämä kävi nopeasti ja helposti. Ensin Telian myymälään, muunto normiliiitymäksi ja ei hajua eikä väliä hinnasta, noin 5 min homma. Kerroin myyjälle että numeronsiirto lähtee kohta Elisalle ja häneltä saa varmaan sitten 17,99 200M liittymän lahjakortilla ja heppu kertoi pitävän paikkansa. Riittäisi vaan peukalon näyttö myymälän ovelta ja hän peruisi siirron ja laittaisi halvemman paketin päälle.

Sitten viereiseen Elisan myymälään ja tarttis siirtää numero tänne, okei, asiakkuuden luonti jne byrokratia ja maininta että, ihan sama mikä liittymä koska se siirtyy kohta takaisin Telialle. Homma taas pakettiin 5 minuutissa, sitten Telian myymälän ovelle ja vinkkaus myyjälle joka kuittasi heti että on homma hoidossa. Lahjakortti tulee postissa jälkikäteen.

Onko siis Moin liittymä ja haluat winback tarjouksen Moilta kun huomaavat että olet siirtymässä Elisalle?
Käytännössä Moi soittelee (jos soittelee) sulle 2-3 päivän päästä siitä kun olet laittanut siirron menemään Elisalle. Elisan kirjeen saa heittää roskiin, sitä simmiä ei tarvitse koskaan ottaa mitenkään käyttöön. Moi sitten peruu puolestasi Elisan ja saat jatkaa Moin käyttöä vanhalla kortillasi.
Tällä hetkellä Telian liittymät, jotka laitoin siirtymään Moille. Olin jotenkin siinä luulossa, että tuo kannattaa hoitaa isomman kiepautuksen kautta käyttämällä liittymät vielä Elisalla :lol: Kerran kahdessa vuodessa kun tätä tekee niin ei pysy perässä.

Tällä hetkellä Telian liittymät, jotka laitoin siirtymään Moille. Olin jotenkin siinä luulossa, että tuo kannattaa hoitaa isomman kiepautuksen kautta käyttämällä liittymät vielä Elisalla :lol: Kerran kahdessa vuodessa kun tätä tekee niin ei pysy perässä.
Ja haluat pysyä Telialla? Sieltä tulee varmaan tekstaria jossa on puhelinnumero johon voit soittaa ja saada hyviä diilejä. Tai sitten voit ottaa tästä suorilta Rajattoman 200M liittymän jos siirto on jo vireillä,

Statistiikka

Viestiketjuista
289 619
Jäsenet
79 662
Uusin jäsen
Jessekoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom