Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyi ainoastaan kirjeitä edellisten liittymien päättymisestä, jossa oli vaihdettu automaattisesti (kalliimpaan) liittymään, johon laitettu kylkiäsenä kaikkea turhaa kaupan päälle, joista alkoi kuitenkin juosta kuukausimaksut parin ensimmäisen kuukauden jälkeen.

Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta ja laittomalta, itse kehottaisin sukulaisia selvittämään asiaa tarkemmin ja tarvittaessa ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tai tarvittaessa hoitamaan asiaa valtakirjan avulla jos mahdollista. Liittymätyypin muutoksen ilmoituksesella voin kyllä ymmärtää, mutta en sitä, että siihen samaan olisi sitten lisätty muita palveluja jos sukulaisesi eivät tosiaan ole tilanneet niitä.
 
Nämä Tarkka 100M on vielä 9e/kk hinnalla syksyyn asti, otettu varmaan n. 4 vuotta sitten. Netin hinnaston perusteella tosiaan pitäisi olla rajaton data Pohjoismaissa. Liittymän tiedoissa ei pohjoismaista enää puhuta ja tekstiviestin perusteella ei myöskään kuulu. Elisan ulkomailla-sivusto ohjaa tarkastamaan EU-datan omaelisasta. Ruotsissa ja Norjassa siis seikkailtu.

No tuohan kyllä kuulostaa siltä, että olisi aiheellista reklamoida virheellisestä laskutuksesta... Voihan olla, että liittymälle on tullut joku väärä laskutusprofiili käyttöön johtuen virheestä X. Jos on tallessa tilausvahvistus tms. niin voi tietenkin tarkistaa, mikä tuotenimi siellä lukee.

Pläräsin tuolta osoitteesta Puhelinliittymähinnasto - Elisa noita Tarkka-sarjan liittymiä ja "Tarkka 4G", "Tarkka 4G Super", "Tarkka 50M" on sellaisia mihin ei sisälly rajatonta nettiä Pohjolassa+Baltiassa, mutta kaikkiin muihin "Tarkka"-alkuisiin se sisältyy. En pitäisi mahdottomana, että nuo menee jossain valikossa myyjällä joskus sekaisin kun liittymiä kaupataan.
 
Muistin väärin tyttären liittymän Elisa Tarkka päättymiskuukauden -.-" ja hinta nousi 8,90e >24,90e. Huomasin laskusta.
Laitoin sitten heti Moille (Laitenetti) siirtymään.

Aika outoa kyllä, että ei ole tullut automaattisesti jatkoa, kuten täälläkin joillekin tekkiläisille tullut useampaan kuin kerran. Kerran jatkettu 7,90/7,99e > 8,90e.
Kaikki mainokset jne. kuitenkin sallittuna pl. Elisa Viihde ja Elisa Kirja liittyvät mainokset.
Tai sitten tämä sitä kuuluisaa Randomia - nallekarkit eivät mene aina tasan.

Oman muksun winback odotukset ovat nyt vähän ollut meh :D

Ensimmäinen viesti oli: "Soita meille tms."
Toinen viesti oli Elisa Perus Tarkka 100M liittymä 12kk ajanksi hintaan 14,99e (ei kiitos, sillä olisi liian iso bumpsi vanhaan 8,90e).

Odotus olisi, että jos hinta nousisi yhdellä eurolla eli 9,90/9,99e 24kk ajaksi, niin siihenkin tyytyväinen mutta saa nähdä, että mitä tuleva tuo.
 
Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta ja laittomalta, itse kehottaisin sukulaisia selvittämään asiaa tarkemmin ja tarvittaessa ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tai tarvittaessa hoitamaan asiaa valtakirjan avulla jos mahdollista. Liittymätyypin muutoksen ilmoituksesella voin kyllä ymmärtää, mutta en sitä, että siihen samaan olisi sitten lisätty muita palveluja jos sukulaisesi eivät tosiaan ole tilanneet niitä.

Ne ylimääräiset palvelut lisätään sinne vaivihkaa yleensä samalla ilmoituksella tyyliin "Liittymämuutoksen johdosta tarjoamme teille lahjaksi Viihde Premiumin 2 kuukaudeksi ilmaiseksi. Tämä ilmoitus ei vaadi teiltä toimenpiteitä vaan liittymä päivittyy automaattisesti uuteen".. Sitten tämä "lahjana" saatu palvelu jää päälle ja laskutus rullaa parin kuukauden jälkeen.
 
Onko Moi:lla muuten aktiivista puhelinmyyntiä ja jotain Elisa viihteen kaltaista tuputusta?

Olen juuri siirtämässä omien vanhusten liittymiä Moi:lle kun Elisalla hinnat ovat hiljalleen heillä nousseet ja ovat nyt 5-10€ kalliimpia kuin Moi:n rento 4G. Toiveena on että liittymä pysyy suhteellisen järkevän hintaisena eikä kukaan ota yhteyttä vanhempiin ja yritä myydä mitään lisäpalveluja. Winbackien kaivelu vanhuksille on vähän turhan stressaavaa minulle ja heille. Tavoitteena on mahdollisimman vaivaton liittymä jonka eteen ei tämän siirron jälkeen tarvi tehdä yhtään mitään.
 
No tuohan kyllä kuulostaa siltä, että olisi aiheellista reklamoida virheellisestä laskutuksesta... Voihan olla, että liittymälle on tullut joku väärä laskutusprofiili käyttöön johtuen virheestä X. Jos on tallessa tilausvahvistus tms. niin voi tietenkin tarkistaa, mikä tuotenimi siellä lukee.

Pläräsin tuolta osoitteesta Puhelinliittymähinnasto - Elisa noita Tarkka-sarjan liittymiä ja "Tarkka 4G", "Tarkka 4G Super", "Tarkka 50M" on sellaisia mihin ei sisälly rajatonta nettiä Pohjolassa+Baltiassa, mutta kaikkiin muihin "Tarkka"-alkuisiin se sisältyy. En pitäisi mahdottomana, että nuo menee jossain valikossa myyjällä joskus sekaisin kun liittymiä kaupataan.
Tarkastin vielä, että liittymät otettu syksyllä 2020 Moin 6->9e muutoksen aikoihin. Tuolloinkaan ei rajaton data sisältynyt pohjolassa. Elisa ohjaa tarkastamaan hinnat elisa.fi/ulkomailla sivuston kautta ja se ohjaa puolestaan omaelisaan. Kai voisi pistää palautetta yleisen hinnaston virheestä/epäselvyydestä, mutta kyllä tämä muuten menee omaan piikkiin kun ei noita roaming-viestejä ole tullut luettua.

Tarkka 100M: 100 Mbit/s mobiililaajakaista (ei datakattoa), kuukausimaksu 24,90 e/kk, käyttö kotimaan hinnoilla EU- ja ETA-maissa. EU- ja ETA-maissa liittymän veloituksettoman datakäytön määrä on rajoitettu 12Gt/kk
Rajan ylittävät käyttö veloitetaan kulloinkin voimassa olevan roaming-hinnaston mukaisesti.
Hinnasto voimassa 10.6.2020 alkaen avatuille Tarkka- ja Huoleton -sopimuksille
 
Onko Moi:lla muuten aktiivista puhelinmyyntiä ja jotain Elisa viihteen kaltaista tuputusta?

Olen juuri siirtämässä omien vanhusten liittymiä Moi:lle kun Elisalla hinnat ovat hiljalleen heillä nousseet ja ovat nyt 5-10€ kalliimpia kuin Moi:n rento 4G. Toiveena on että liittymä pysyy suhteellisen järkevän hintaisena eikä kukaan ota yhteyttä vanhempiin ja yritä myydä mitään lisäpalveluja. Winbackien kaivelu vanhuksille on vähän turhan stressaavaa minulle ja heille. Tavoitteena on mahdollisimman vaivaton liittymä jonka eteen ei tämän siirron jälkeen tarvi tehdä yhtään mitään.
Moi:n asiakkaana on tullut oltua 4 vuotta ja kukaan ei ole koskaan soittanut tai kaupitellut mitään lisäpalveluja. 4 vuotta sitten oli oma liittymä 6 €/kk ja nykyään 9 €/kk.

Taitaa olla edelleen halvin, jos käyttää pääosin puhelimella nettiä wifin yli eikä tule kauheasti puheluita soitettua. Näköjään eivät enää tuota Pottia kaupittele. Reilusti ovat hinnat nousseet 4 vuodessa, kun 6 €/kk sijaan halvin nykyään myytävä liittymä onkin tuon 15 €/kk. Toki tuossa on samalla datakatto ja nopeus noussut.
 

Liitteet

  • IMG_20240715_094205.jpg
    IMG_20240715_094205.jpg
    115,7 KB · Luettu: 123
Kävin DNA päivillä ja yllätys, siellä oli erittäin asiansa tuntevia esittelijöitä. Puhe kääntyi liittymien priorisointiin ja hän suoraan totesi, että DNA:n omilla liittymillä pääpaino on 5G yhteyksillä, ne saavat eniten kaistaa. Missään nimessä hän ei suositellut enää 4G liittymiä, jos tarkoitus on saada 100-200+M nopeuksia, myös ruuhka-aikoina. On tiedossa, että 4G on paikoin täysin tukossa ja vanhaan tekniikkaan ei haluta enää panostaa.

Vaikka alioperaattorien liittymiin esittelijä ei suoraan ottanut kantaa, niin rivien välistä kävi selväksi, että Moi:n liittymät menevät ö-prioriteetilla. Joten 300M rajattomat ovat täysin huu-haa lupauksia.
Olisi kyllä kilpailu- ja kuluttajavirastolle syytä puuttua harhaanjohtavaan markkinointiin, kun nopeudet jäävätkin sadasosaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin DNA päivillä ja yllätys, siellä oli erittäin asiansa tuntevia esittelijöitä. Puhe kääntyi liittymien priorisointiin ja hän suoraan totesi, että DNA:n omilla liittymillä pääpaino on 5G yhteyksillä, ne saavat eniten kaistaa. Missään nimessä hän ei suositellut enää 4G liittymiä, jos tarkoitus on saada 100-200+M nopeuksia, myös ruuhka-aikoina. On tiedossa, että 4G on paikoin täysin tukossa ja vanhaan tekniikkaan ei haluta enää panostaa.

Vaikka alioperaattorien liittymiin esittelijä ei suoraan ottanut kantaa, niin rivien välistä kävi selväksi, että Moi:n liittymät menevät ö-prioriteetilla. Joten 300M rajattomat ovat täysin huu-haa lupauksia.

Kuulostaa hyvältä mainosmieheltä. Myi sinulle kalleinta liittymää ja kertoi hienot perustelut miksi se kallein kannattaa ottaa. Se oliko noissa puheissa sanaakaan totta on sitten aivan eri asia.
 
Kuulostaa hyvältä mainosmieheltä. Myi sinulle kalleinta liittymää ja kertoi hienot perustelut miksi se kallein kannattaa ottaa. Se oliko noissa puheissa sanaakaan totta on sitten aivan eri asia.
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?
 
Viimeksi muokattu:
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?

Pääsääntöisesti joo, koska jos 4G:llä nopeudet jää tuollaiseksi, niin pääsääntöisesti ne tekee niin myös sillä nimellisellä 5G:llä kun verkon peittoa ei kuitenkaan ole.

4G-verkon ruuhkat oli ja meni. Suurin osa on saatu huijatuksi 5G-verkon puolelle ja ruuhkia tuntuu nykyään tulevan vastaan lähinnä jossain suurissa "torille"-kokoluokan tapahtumissa.
 
Verkon peittoa on mutta sitä ei anneta tasapuolisesti, vaan priorisoidaan kalliimmille liittymille. Olen tämän itsekin testannut, eri operaattoreilla/liittymillä. Käy järkeen, että operaattori haluaa palvella paremmin maksavia asiakkaita.

Koska liittymän hinta on monelle tärkeä tekijä, niin ainakin haja-asutusalueilla eräiden operaattorien mobiilinopeudet tippuvat prime-aikaan. Se kaista ö-prioriteetin liittymille on rajattu hyvinkin tarkkaan. Mutta nämä sopimukset ovat liikesalaisuuksia.

Summa summarum. Tärkein pointti DNA:n keskustelussa oli toi verkon priorisointi. Pitää vaan jatkossa maksaa enemmän dataliittymästä joka toimii paremmin. Nykyään vain tuntuu oudolta, että operaattori voi mainostaa vaikka mitä, ja liittymän ei käytännössä tarvitse edes toimia. Jotkut säännöt pitäisi olla langattomille verkoille (edes kiinteiden asutusten osalta), koska nettiyhteys on pakollinen vaatimus.
 
Viimeksi muokattu:
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?
Aika ylläri, että nopeampi 5g liittymä on nopeampi.
 
Oman muksun winback odotukset ovat nyt vähän ollut meh :D

Ensimmäinen viesti oli: "Soita meille tms."
Toinen viesti oli Elisa Perus Tarkka 100M liittymä 12kk ajanksi hintaan 14,99e (ei kiitos, sillä olisi liian iso bumpsi vanhaan 8,90e).

Kuinka lähelle numeronsiirto ajankohtaa meni ennenkuin laittoivat seuraavan kerran tekstiviestiä tuon "Soita meille tms." viestin jälkeen? Pohdin vain meneekö ns. paras tarjous tekstiviesti siirtoa edeltävään päivään tai jopa samaan päivään kuin numeronsiirto ennen numsia, jos numeron siirtyminen tapahtuu vaikka myöhemmin illemmalla?
 
Kuinka lähelle numeronsiirto ajankohtaa meni ennenkuin laittoivat seuraavan kerran tekstiviestiä tuon "Soita meille tms." viestin jälkeen? Pohdin vain meneekö ns. paras tarjous tekstiviesti siirtoa edeltävään päivään tai jopa samaan päivään kuin numeronsiirto ennen numsia, jos numeron siirtyminen tapahtuu vaikka myöhemmin illemmalla?

Elisalta tuli kaksi päivää ennen siirtoa ensimmäinen tekstiviestitarjous. Päivää ennen siirtoa euroa halvempi tarjous. Kumpikin tarjous oli voimassa vain sen päivän. Oma numero siirtyi puoleltapäivältä ja sinä päivänä ei enää tullut tarjousta.
 
Telialla on suht aina tarjolla tämä 50M netti vuodeksi hintaan 9,99 €/kk, ja chatin kautta tuntuvat myös tarjoavan tätä samaa 2 vuoden hintatakuulla.


Perkule! Nyt tämä Telian 50M onkin jo noussut hintaan 14,90€ , kun piti alkaa vaihtoa tekemään. :( Saako muualta vastaavaa kympillä?
 
Elisalta tuli kaksi päivää ennen siirtoa ensimmäinen tekstiviestitarjous. Päivää ennen siirtoa euroa halvempi tarjous. Kumpikin tarjous oli voimassa vain sen päivän. Oma numero siirtyi puoleltapäivältä ja sinä päivänä ei enää tullut tarjousta.
Täällä muuten sama mutta soitin yhdeksän aikaan elisan winback numeroon. Sain sentään tingattua vain euron kalliimmalla (nyt 18.95x2)) Lahjakorteista ei ollut tietoakaan.

Dnan kaapelinetinkin huomasin lipsahtaneen 40€ hintaan mutta onneksi siitä selvisi tekemällä uuden sopimuksen vanhan päälle.
Säästöä se on 15€ kuukaudessa.

E: molemmat liitymät 200 megaisia
ee: Eikun kaikki kolme
 
Viimeksi muokattu:
Täällä muuten sama mutta soitin yhdeksän aikaan elisan winback numeroon. Sain sentään tingattua vain euron kalliimmalla (nyt 18.95x2)) Lahjakorteista ei ollut tietoakaan.

Elisa siis tarjoaa tällä hetkellä tuollaistakin winback tarjousta 18,95€/kk ? Tingitkö hinnan 18,99€/kk tuohon? Onko muuten sama 200M Rajaton kuin ne muutkin tarjotut? Luultavasti et kovin viime tinkaan soittanut jos kuitenkaan tuon alemmas ei hinta pudonnut?
 
Ne ylimääräiset palvelut lisätään sinne vaivihkaa yleensä samalla ilmoituksella tyyliin "Liittymämuutoksen johdosta tarjoamme teille lahjaksi Viihde Premiumin 2 kuukaudeksi ilmaiseksi. Tämä ilmoitus ei vaadi teiltä toimenpiteitä vaan liittymä päivittyy automaattisesti uuteen".. Sitten tämä "lahjana" saatu palvelu jää päälle ja laskutus rullaa parin kuukauden jälkeen.

Näin tuossa näyttää käyneen. Aikaisemmin riitti ohjeistukseksi kiertää operaattorien liikkeet kaukaa ja laittaa telemarkkinointikielto. Nykyään vaaditaan myös asiakkaalta omaa aktiivisuutta, muuten operaattori saa vaihdettua liittymän huomattavasti kalliimpaan kaikessa hiljaisuudessa. Vai millä logiikalla käytön mukaan laskutettava liittymä voidaan muuttaa rajattomaan ja nopeaan 5G liittymään, joka ei edes toimi asiakkaan laitteissa? Näkevät aivan varmasti operaattorin järjestelmistä asiakkaiden syntymäajat, joten ei voi olla vahinko, jos lähes 90 vuotiaalle onnistutaan vaihtamaan 3-kertaa kalliimpi liittymä, ja turhia palveluita siinä sivussa. Asiakas ei halunnut ymmärrettävistä syistä nähdä ylimääräistä vaivaa ja puida asiaa sen enempää operaattorin kanssa, kunhan saatiin pikaisesti halvempi liittymä tulille.
 
Elisa siis tarjoaa tällä hetkellä tuollaistakin winback tarjousta 18,95€/kk ? Tingitkö hinnan 18,99€/kk tuohon? Onko muuten sama 200M Rajaton kuin ne muutkin tarjotut? Luultavasti et kovin viime tinkaan soittanut jos kuitenkaan tuon alemmas ei hinta pudonnut?

Keskiviikkona 10.7. klo 9 aamulla minulle tarjottiin 16.99€/kk Elisa Rajaton 200M liittymään 24 kk + 80€ K-lahjakortti kun torstaina puoleltapäivin oli siirtymässä liittymä telia.dot:tiin. Päivää aikaisemmin tiistaina tarjottiin samaa pakettia 17.99€/kk hintaan.
 
Näin tuossa näyttää käyneen. Aikaisemmin riitti ohjeistukseksi kiertää operaattorien liikkeet kaukaa ja laittaa telemarkkinointikielto. Nykyään vaaditaan myös asiakkaalta omaa aktiivisuutta, muuten operaattori saa vaihdettua liittymän huomattavasti kalliimpaan kaikessa hiljaisuudessa. Vai millä logiikalla käytön mukaan laskutettava liittymä voidaan muuttaa rajattomaan ja nopeaan 5G liittymään, joka ei edes toimi asiakkaan laitteissa? Näkevät aivan varmasti operaattorin järjestelmistä asiakkaiden syntymäajat, joten ei voi olla vahinko, jos lähes 90 vuotiaalle onnistutaan vaihtamaan 3-kertaa kalliimpi liittymä, ja turhia palveluita siinä sivussa. Asiakas ei halunnut ymmärrettävistä syistä nähdä ylimääräistä vaivaa ja puida asiaa sen enempää operaattorin kanssa, kunhan saatiin pikaisesti halvempi liittymä tulille.

Kelasin viestejä taaksepäin niin ymmärsin että, oli kuitenkin oltu yhteydessä kirjeitse ja kirjeessä ilmoitettu että, siirretään siihen kalliimpaan liittymään + tarpeettomat lisäpalvelut. Luultavasti kirjeessä mainittiin "mitään toimenpiteitä ei edellytetä, jos hyväksyy tämän". Todennäköisesti silloin olisi pitänyt heti irtisanoa liittymä. Jatkossa kannattanee ohjeistaa myös tälläisistä kirjeitse saapuneista olemaan yhteydessä teihin, luultavasti silloin vastaavan tilanteen voisi välttää tulevaisuudessa. Noin yleisesti kyllähän ne palveluja myy kaikille aikuisille myös iäkkäille muutenhan se olisi syrjintää ja luultavasti ainoastaan jonkinlainen edunvalvonnan asiakkuus rajoittaisi tätä koska silloin ne menee edunvalvojan kautta.

Tämä pohdinta viestien perusteella ja sillä jos ymmärsin tapahtuneen tilanteen oikein.

Elisa esimerkiksi monesti tämän tyyppisiä asioita tiedottaa kirjeellä ja lähtökohta on, jos hyväksyy ilmoitetun muutoksen niin mitään ei tarvitse tehdä ja menee kuten kirjeessä kerrottu.
 
Keskiviikkona 10.7. klo 9 aamulla minulle tarjottiin 16.99€/kk Elisa Rajaton 200M liittymään 24 kk + 80€ K-lahjakortti kun torstaina puoleltapäivin oli siirtymässä liittymä telia.dot:tiin. Päivää aikaisemmin tiistaina tarjottiin samaa pakettia 17.99€/kk hintaan.
Mulla täsmälleen sama, kaksi liittymää siirrossa, toinen Moille ja toimen telia dot. Molemmista sai 16,99€ + 80€ lahjakortti (eli yhteensä kaksi lahjakorttia) 24kk ei määrä-aikaa
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Kuinka lähelle numeronsiirto ajankohtaa meni ennenkuin laittoivat seuraavan kerran tekstiviestiä tuon "Soita meille tms." viestin jälkeen? Pohdin vain meneekö ns. paras tarjous tekstiviesti siirtoa edeltävään päivään tai jopa samaan päivään kuin numeronsiirto ennen numsia, jos numeron siirtyminen tapahtuu vaikka myöhemmin illemmalla?

11.7. laitettu siirto Elisa > Moi.
12.7. ensimmäinen tekstiviesti, että soita meille tai jätä soittopyyntö (soitin - oli tarjolla mm. 10M + txt/puh käytön mukaan 15e ja noita +20e liittymitarjontaa - sanoin ei)
13.7. toinen tekstiviesti, jossa oli tuo Elisa Perus 100M 14,99e/kk 12kk ajaksi
15.7. saapui postissa Moin SIM
16.7. odotan lisätietoja mm. winback tarjouksia ja numerosiirto aikataulusta (vai pitääkö tässä vaiheessa tehdä aktivointi Mun Moi:ssa ennen kuin tiedän aikataulusta?)
 
Viimeksi muokattu:
Elisa siis tarjoaa tällä hetkellä tuollaistakin winback tarjousta 18,95€/kk ? Tingitkö hinnan 18,99€/kk tuohon? Onko muuten sama 200M Rajaton kuin ne muutkin tarjotut? Luultavasti et kovin viime tinkaan soittanut jos kuitenkaan tuon alemmas ei hinta pudonnut?
Vajaa kolme tuntia ennen siirtoa
 
Tuli viime perjantaina Gigantissa vaihdettua Telia Dot tällaiseen, kun sai 80 euroa alennusta ostoksesta:
Näyttökuva 2024-07-16 102706.png

Jos vaikka Telialta tulee nyt winbackeja ja otan sen niin tuo vain perutaan ja saan pitää saamani alennuksen? Voiko oikeasti mennä niin? :hmm:
 
Voi, jos alennuksen antoi Gigantti. Operaattoreiden omissa lahjuksissa on yleensä parin kuukauden odottelu, mutta sen jälkeen liittymän voi vaihtaa.
Hmm, no maksoin headsetin ihan normaalisti Gigantissa, mutta 199 euron sijaan 119 euroa. Myyjä kyllä sanoi jotain siihen suntaan, että "koska Elisa tosiaan antaa sulle tästä 80 euroa alennusta niin loppusumma on 119 euroa...", mutta tiedä sitten oliko sanavalinnat tarkoitukselliset vai sattuiko muuten vaan sanomaa noin. Varmaan sitten viimeistään selviää, jos yrittää perua tuon eli pysyä Telialla :hmm: Näin lukee sopimustiivistelmässä:
Screenshot_20240716-113406 (1).png
Ei tuossakaan mitään ole miksi niin ei voisi tehdä. Jotenkin vain tuntuu niin hölmöltä, että voi tehdä näin ja silti pitää alennuksen.

Edit: gigantti erittelee sen näin:
Näyttökuva 2024-07-16 120451.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo tarjoushinta 9,99€ ilmeisesti ole enää voimassa, kun yritin saada chatin kautta tarjoushintaa voimaan pidemmäksi aikaa.. :) Kuulemma nykyään hinta on 14,99€/kk.

Chatti-aspa on saattanut saada uudet ohjeet, mikä estäisi 2 vuodeksi ja numeronsiirtona tilaamisen, mutta tuolta nettisivulta sen saa yhä tilattua uudelle numerolle vuodeksi 10 €/kk.
 
Ei tuo tarjoushinta 9,99€ ilmeisesti ole enää voimassa, kun yritin saada chatin kautta tarjoushintaa voimaan pidemmäksi aikaa.. :) Kuulemma nykyään hinta on 14,99€/kk.
Tähän asti on monta vuotta putkeen onnistunut hinnan päivittäminen tuohon. Harmi jos se on muuttunut. Kannattaisiko kokeilla uudestaan toisen henkilön kanssa. Tai ottaa ihan uusi numero.
 
Elisa soitteli ja tarjosi 100M-tarkkaa Moin asiakkaalle 11,90€ per kk ja 24 kk. Vielä 9kk jäljellä Moin 9€/kk 200M rajatonta, niin enpä tarttunut kiinni tähän. Toivottavasti tarjoavat ensi vuoden alkupuolella uudestaan.
 
Pari päivää sitten vastasin pitkästä aikaa Elisan puheluun ja sieltä sain Perus 100M hintaan 7,99€/kk 24kk ajaksi. Olin pari vuotta sitten vaihtanut Elisalta Moihin.
Moilta tarjottiin winbackina 200M liittymää rajattomalla netillä hintaan 9e. Ihan hyvä tarjous, mutta päätin jatkaa siirtymää Elisalle halvemman hinnan takia, koska 100M riittää itselle.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Vähän OT, mutten keksinyt parempaakaan paikkaa tähän hätään. DNA laskutti tuossa alkuvuodesta kotilaajakaistan futuuristi kesän loppuun. Luovuin kuitenkin kämpästä muutama kk:si ennen etukäteen maksetun laajakaistan laskun kautta. Hyvitystä jäi vähän vajaa viiskymppiä. Irtisanoin laajakaistan jo n. kk sitten. DNA:lle minulle jäi enää alle kympin kk:ssa maksava matkanetti puhelimelle, mistä tuli muutama pvä sitten uusin kuukauden lasku. Tässä ei ollut mitään hyvitystä. Laittelin aspaan viestiä tilinron kera ja pyysin, että maksaisisko hyvityksen tilille. Tuli vastaus, että jätetään maksettu summa asiakkuudelle ja hyvitellään tulevissa laskuissa.

Onkos tuo oikein, että pulju ottaa noin viidenkympin korottoman pikavipin asiakkaalta lähes puoleksi vuodeksi? Laitoin sähköpostivastausta heille, ettei minuista ole asianmukaista toimintaa. Jos muut näkee selkeät perusteet, voisin vaikka naputella tuosta viestin Kuluttajaviranomaiselle, etenkin kun en muutenkaan ko. firmasta pidä. Niin kauan kuin ollut olemassa, toiminta ollut hähmäistä, etenkin laskutuksessa monesti saanut nähdä, että yritetty kusettaa asiakasta, jos ei ole ollut tarkkana. Muilla operaattoreilla en muista lainkaan vastaavaa.
 
Tuli vastaus, että jätetään maksettu summa asiakkuudelle ja hyvitellään tulevissa laskuissa.

Taitaa olla yleisempi käytäntö, kun eivät ole kovin halukkait hyvittämään mitään siten että, maksaisivat rahan suoraan asiakkaan ilmoitettamalle tilille. Elisalla ollut vastaavia tilanteita joissa hyvitetty jokin asia samalla tavalla tulevissa laskuissa. Kyllähän toi summa tulee hyvitettyä tulee noinkin, miten nopeasti riippuu minkälaisia sopimuksia sinulla on ko. operaattorin asiakkaana. Voit tietysti tehdä kuluttajaviranomaiselle mutta ne on kuitenkin muodoltaan suosituksia joten onko niistä aina miten paljon hyötyä vaikea ennakkoon tietää, luultavasti ainakin suuremmat yritykset pääsääntöisesti noudattaa lautakunnan ratkaisuja.
 
Puolison liittymä kerkes mennä moille, aikasemmin oli tuo 8e 100mb, nyt tarjoukset 23e 100mb dataliittymälle. Eikai tuossa auta ku pitää ja toivoa että jossain vaiheessa natsaa. Nyt myyjä sanoi ettei parempia tarjouksia ole, mutta kun mainitti että ainakin eileen 7.9e on tarjottu, myönsi että joo tommosta on, mutta kuulemma rajoitetut henkilöprofiilit ja kanavat missä jaellaan.
 
Puolison liittymä kerkes mennä moille, aikasemmin oli tuo 8e 100mb, nyt tarjoukset 23e 100mb dataliittymälle. Eikai tuossa auta ku pitää ja toivoa että jossain vaiheessa natsaa. Nyt myyjä sanoi ettei parempia tarjouksia ole, mutta kun mainitti että ainakin eileen 7.9e on tarjottu, myönsi että joo tommosta on, mutta kuulemma rajoitetut henkilöprofiilit ja kanavat missä jaellaan.
Mihin Moin liittymään vaihtui? Oltua viikon moilla siirrettiin liittymä muualle, niin Moilta tuli vastatarjouksena 300M liittymä rajattomalla netillä hintaan 12€/kk. Eli sitäkin voi halutessaan yrittää.
 
Puolison liittymä kerkes mennä moille, aikasemmin oli tuo 8e 100mb, nyt tarjoukset 23e 100mb dataliittymälle. Eikai tuossa auta ku pitää ja toivoa että jossain vaiheessa natsaa. Nyt myyjä sanoi ettei parempia tarjouksia ole, mutta kun mainitti että ainakin eileen 7.9e on tarjottu, myönsi että joo tommosta on, mutta kuulemma rajoitetut henkilöprofiilit ja kanavat missä jaellaan.

Toiset puhuu että, niille olisi lähetetty ainoastaan tekstiviesti jossa pyydetään soittamaan. Onko tarjoukset loppuneet?
 
Mihin Moin liittymään vaihtui? Oltua viikon moilla siirrettiin liittymä muualle, niin Moilta tuli vastatarjouksena 300M liittymä rajattomalla netillä hintaan 12€/kk. Eli sitäkin voi halutessaan yrittää.
Tuo 15€ datarajattu, ongelmana moilla todella surkea kuuluvuus! Nyt kahdessa paikassa ei ole saanut whatsappia ladattua. Vaikka saisikin halvalla, niin tuntuu ettei tuo kuulu.
 
Vitun MOI! Nyt tytär Portugalissa eikä tietenkään Roaming toimi. Kaikki katottu APPistä ja puhelimesta. Täällä jo ollut ihmeen paljon ongelmia.
simmi irroitettu, sammutettu, asetukset katottu( tähän vinkkejä kun ei ole mulla kapulaa, mitä vois vinkata tytölle rautalangasta vääntäen?) Elisalle mennään heti kun on takaisin täällä:poop:
 
Vitun MOI! Nyt tytär Portugalissa eikä tietenkään Roaming toimi. Kaikki katottu APPistä ja puhelimesta. Täällä jo ollut ihmeen paljon ongelmia.
simmi irroitettu, sammutettu, asetukset katottu( tähän vinkkejä kun ei ole mulla kapulaa, mitä vois vinkata tytölle rautalangasta vääntäen?) Elisalle mennään heti kun on takaisin täällä:poop:

Jos luurista on katsottu kaikki, niin onko liittymän asetuksissa eli siellä Moin portaalissa roaming asetuksella estetty? Ah, sitä taisi tuo APP tarkoittaa... never mind.
 
Jos luurista on katsottu kaikki, niin onko liittymän asetuksissa eli siellä Moin portaalissa roaming asetuksella estetty? Ah, sitä taisi tuo APP tarkoittaa... never mind.
APNssä luki internet, vaihtoi data.moimobile.fi eli oli kattomati. Eka kerta kun piti näihin koskea:cautious:
 
Vitun MOI! Nyt tytär Portugalissa eikä tietenkään Roaming toimi. Kaikki katottu APPistä ja puhelimesta. Täällä jo ollut ihmeen paljon ongelmia.
simmi irroitettu, sammutettu, asetukset katottu( tähän vinkkejä kun ei ole mulla kapulaa, mitä vois vinkata tytölle rautalangasta vääntäen?) Elisalle mennään heti kun on takaisin täällä:poop:
Sattuuko olemaan laitenetti, se ei toimi ollenkaan netin osalta ulkomailla.
 
Toiset puhuu että, niille olisi lähetetty ainoastaan tekstiviesti jossa pyydetään soittamaan. Onko tarjoukset loppuneet?
Meillä ollut numeronsiirtoja talvella ja tällä hetkellä yksi liittymä on menossa pois Elisalta perjantaina ja molemmissa tapauksissa meille tuli vain yksi tekstiviesti, jossa pahoiteltiin lähtöä ja pyydettiin soittamaan jos liittymäasiat kiinnostaa. Koskaan ei ole tullut mitään winbackia, estoja ei päällä. Eli vaihtelee ilmeisesti aika paljon. Ja toinen asiakkakuudesta ollut Elisalla radiolinja ajoista asti.
 
Meillä ollut numeronsiirtoja talvella ja tällä hetkellä yksi liittymä on menossa pois Elisalta perjantaina ja molemmissa tapauksissa meille tuli vain yksi tekstiviesti, jossa pahoiteltiin lähtöä ja pyydettiin soittamaan jos liittymäasiat kiinnostaa. Koskaan ei ole tullut mitään winbackia, estoja ei päällä. Eli vaihtelee ilmeisesti aika paljon. Ja toinen asiakkakuudesta ollut Elisalla radiolinja ajoista asti.

Itsellä siirtymässä DNA kelloliittymään (tarkoitus käyttää normaalina puhelinliittymänä) ja ainoa tekstiviesti jonka Elisa lähetti on jossa pahoitellaan lähtöä ja pyydetään soittoa. Vähän vaikea valinta. Luultavasti Elisa soittaessa tarjoaisi jollain hinnalla 200M liittymää lahjakortilla tai ilman. En ole hetkeen ollut DNA asiakkaana joten ei tietoa miten asiat niillä toimii nykyisin. Ilmeisesti lasku mahdollista maksaa oma dna-palvelun kautta tai ainakin sieltä löytyy maksutiedot.
 
Nyt meille tuli tekstiviesti älä jätä meitä. Saat 50€ K lahjakortin ja 200M 24kk 17,90€/kk, lahjakortti toimitetaan 3kk kuluttua. Tarjous voimassa vain tänään. Onko mahdollista saada vielä huomenna parempi tarjous? Liittymä siirtyy perjantaina klo 08 Telialle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 489
Viestejä
4 553 916
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom