Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kaksi päivää ennen sirrtoa tuli 17.99€/kk 200M rajaton + 80€ K-lahjakortti. Nyt päivää ennen tuli sama mutta 16.99€/kk. Huomenna siirtyy liittymä telia.dot:iin.

Kyllä tämä pelleily pitäisi kieltää lailla. Tekee todellisen kuluttajan hintavertailun ihan mahdottomaksi kun hintakilpailu aloitetaan vasta kun numeronsiirto on melkein läpi.
Joo ja tänään meillä ilmaisnumerossa Elisalta vannottiin ettei noin halvalla ole myyty kellekään vuosiin vaan Rajaton 200M (Elisa -> Moi) winbackina voidaan myydä 18,99e 2 vuodeksi. Mitään lahjakorttejakaan ei ole koskaan jaeltu.

Kun kuitenkin 5sec hakemisella löytää tiedon että mikään hänen puheestaan ei pidä paikkansa niin miten tuollainen paskapuhe voi olla mitenkään laillista?
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
Minulle ainakin sanoivat ettei ole.
Kyllä dotilla on. Soittivat minulle telialta, kun olin dotista siirtymässä ja sitten itsekin soittaja ihmetteli, etteihän voi nyt mulle parempaa tarjousta antaa kun siirrynkin Telialle :D
 
Joo ja tänään meillä ilmaisnumerossa Elisalta vannottiin ettei noin halvalla ole myyty kellekään vuosiin vaan Rajaton 200M (Elisa -> Moi) winbackina voidaan myydä 18,99e 2 vuodeksi. Mitään lahjakorttejakaan ei ole koskaan jaeltu.

Kun kuitenkin 5sec hakemisella löytää tiedon että mikään hänen puheestaan ei pidä paikkansa niin miten tuollainen paskapuhe voi olla mitenkään laillista?

Kannattaa kuitenki muistaa se, että siinä numerossa olevalla asikaspalvelijalla on käytössä ne kampanjat mitä on hälle annettu. Voihan se totta puhuakin ettei ole moisia kampanjoita ollu "vuosiin" heillä käytössä = tavallaan ei valehtele. Nuo parhaimmat tarjoukset on niitä operaattorin viimeisiä oljen korsia mitä voivat tarjota pitääkseen asiakkaan.

Toki muistan vuosia sitten kun oli Tarkka 100M jossain 5,90€/kk tarjouksessa ja tuosta mainitsin puhelussa niin löyty yllättäen sama kampanja, tästä toki on jo useampi vuosi aikaa.

Tämä siis ihan omaa mutua eikä pohjaudu mihinkään tietoon tai "tietoon".
 
Kannattaa kuitenki muistaa se, että siinä numerossa olevalla asikaspalvelijalla on käytössä ne kampanjat mitä on hälle annettu. Voihan se totta puhuakin ettei ole moisia kampanjoita ollu "vuosiin" heillä käytössä = tavallaan ei valehtele. Nuo parhaimmat tarjoukset on niitä operaattorin viimeisiä oljen korsia mitä voivat tarjota pitääkseen asiakkaan.

Toki muistan vuosia sitten kun oli Tarkka 100M jossain 5,90€/kk tarjouksessa ja tuosta mainitsin puhelussa niin löyty yllättäen sama kampanja, tästä toki on jo useampi vuosi aikaa.

Tämä siis ihan omaa mutua eikä pohjaudu mihinkään tietoon tai "tietoon".
Niin ymmärrän että ne parhaat edut saa nyt vasta viimeisinä päivinä ennen siirtoa mutta kun itse ne mainitsee myyjälle niin kyllä se valehtelua on kun sanotaan ettei tuollaisia ole olemassa. Kun parin päivän päästä soitan ja sama jamppa tarjoaa kys. tarjouksia suoraan.
 
Niin ymmärrän että ne parhaat edut saa nyt vasta viimeisinä päivinä ennen siirtoa mutta kun itse ne mainitsee myyjälle niin kyllä se valehtelua on kun sanotaan ettei tuollaisia ole olemassa. Kun parin päivän päästä soitan ja sama jamppa tarjoaa kys. tarjouksia suoraan.
"ei ole saatavilla"=ei halua antaa niitä sinulle ->Ei ole valehtelua. "ei ole ollutkaan"=valehtelua ->Mitään seurausta tuosta valehtelusta ei tule, joten meno jatkuu vaan. Kieltämättä jonkinlainen sanktio, vaikkapa viikon palkan pidättäminen olisi melko reilua tuossa tilanteessa
 
Niin ymmärrän että ne parhaat edut saa nyt vasta viimeisinä päivinä ennen siirtoa mutta kun itse ne mainitsee myyjälle niin kyllä se valehtelua on kun sanotaan ettei tuollaisia ole olemassa. Kun parin päivän päästä soitan ja sama jamppa tarjoaa kys. tarjouksia suoraan.

Aa ok, mie en vaan tuosta ymmärtäny että oot saman tarjouksen saanu puhelimessa pari päivää ennen siirtoa kuin viestillä. Luultavasti siellä on tuo käytäntö, että viestillä ja puhelimessa saa saman tarjouksen riippuen kuinka lähellä NumSi on? Mie en jaksais kyllä näin isoa asiaa tehdä tästä kun tämähän ollu about "normaalia" aina?

ps. Ei se kannata haukkua sitä kaveria joka tekee työtään niiden ohjeiden/sääntöjen perusteella mitä hälle on annettu.
 
Aa ok, mie en vaan tuosta ymmärtäny että oot saman tarjouksen saanu puhelimessa pari päivää ennen siirtoa kuin viestillä. Luultavasti siellä on tuo käytäntö, että viestillä ja puhelimessa saa saman tarjouksen riippuen kuinka lähellä NumSi on? Mie en jaksais kyllä näin isoa asiaa tehdä tästä kun tämähän ollu about "normaalia" aina?

ps. Ei se kannata haukkua sitä kaveria joka tekee työtään niiden ohjeiden/sääntöjen perusteella mitä hälle on annettu.
Ihmettelin vain että onko tuo asiakkaalle valehteleleminen muka laillista. Ymmärrän ettei normaali myyjä tiedä näistä winback numerosta saatavista "tarjouksista" mutta kyllä tämä on ihan uusi käytäntö ettei winbackejakaan saa Elisan winback numerosta kuin vasta ihan viimehetkillä eikä edes kysymällä myönnetä että kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan.
 
"ei ole saatavilla"=ei halua antaa niitä sinulle ->Ei ole valehtelua. "ei ole ollutkaan"=valehtelua ->Mitään seurausta tuosta valehtelusta ei tule, joten meno jatkuu vaan. Kieltämättä jonkinlainen sanktio, vaikkapa viikon palkan pidättäminen olisi melko reilua tuossa tilanteessa

Vastaan vielä tähän. Se kaveri joka ne tarjoukset antaa puhelimessa, antaa ne parhaimmat mitä hän voi tarjota sillä hetkellä. Jos sulle on tullu viestillä tarjous 30€/kk liittymästä niin eipä se kaveri siellä toisessa päässä voi paremmaksi laittaa mitä viestissä on annettu.

Myönnän toki, että hankalaksihan tuo on menny jos haluaa parhaan hinnan, mutta joskus se kannattaa. Enkä vaan jaksa uskoa, että sillä asiakaspalvelijalla on mitään "en halua antaa sulle tätä tarjousta" -asennetta.
 
On mennyt niin törkeäksi että olisi aika puuttua winbackeihin kilpailua vääristämänä markkinointina. Nykyiset winbackit aika täydellisesti estävät kuluttajan hintavertailun ja järkevän kilpailutuksen.

Juuri vaihdoin pois Elisalta huonon kuuluvuuden takia mökillä mutten mitenkään pysty kilpailuttamaan hyviä tarjouksia Telialta tai DNA:lta kun en voi aloittaa numeronsiirtoa pois heiltä.
 
Ihmettelin vain että onko tuo asiakkaalle valehteleleminen muka laillista. Ymmärrän ettei normaali myyjä tiedä näistä winback numerosta saatavista "tarjouksista" mutta kyllä tämä on ihan uusi käytäntö ettei winbackejakaan saa Elisan winback numerosta kuin vasta ihan viimehetkillä eikä edes kysymällä myönnetä että kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan.

Avaappa hieman tätä. Missä kohtaa sulle on asiakaspalvelija valehdellu? Saitko viestillä tarjouksen 17,99€/kk ja soitit siihen numeroon ja sait "parhaimman" tarjouksen 21,99€/kk? Jos näin niin sitten siellä on valehdeltu päin näköä vaikka sulla on kirjallinen tarjous puhelimessa.

Ei kait ne operaattorit myönnä missään kohtaa, että "kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan."(pitikö tässä olla sana paranee?) kun haluavat kuitenki parhaan voiton?
 
Avaappa hieman tätä. Missä kohtaa sulle on asiakaspalvelija valehdellu? Saitko viestillä tarjouksen 17,99€/kk ja soitit siihen numeroon ja sait "parhaimman" tarjouksen 21,99€/kk? Jos näin niin sitten siellä on valehdeltu päin näköä vaikka sulla on kirjallinen tarjous puhelimessa.

Ei kait ne operaattorit myönnä missään kohtaa, että "kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan."(pitikö tässä olla sana paranee?) kun haluavat kuitenki parhaan voiton?

Aikaisemmasta Dinon viestistä:

>Joo ja tänään meillä ilmaisnumerossa Elisalta vannottiin ettei noin halvalla ole myyty kellekään vuosiin vaan Rajaton 200M (Elisa -> Moi) winbackina voidaan myydä 18,99e 2 vuodeksi. Mitään lahjakorttejakaan ei ole koskaan jaeltu.

Kyllä tässä on ihan suoraa valehdeltu. Keskiviikkona minulle tarjottiin 80€ lahjakortti ja 200M 16.99€.

1000063783.jpg
 
Nykyinen systeemi on ihan hyvä, hintoja on helppo seurata esim. täältä, ja winback hinnat halvempia, kuin tilanteessa, jossa ne saisi suoraan netistä. Vähän päälle vuoden aikana kilpailuttanut kahdesti, 150e arvosta lahjakortteja ja 16,99€/kk 200M liittymällä menty. Aikaa on kulunut yläkanttiin arvioituna 30 minuuttia sisältäen tämän ketjun lukemisen, ihan hyvä tuntiliksa ainakin itselle.
 
Viimevuonna tein numsin Globetelille ja vedätin sillä dna:ta, yllättäen melko edullista hintaa löytyikin, vaikka muuten edullisten hintojen antaminen on kovin vaikeaa...
Nyt pitäisi taas joku vipu löytää, ettei hinta tuplaannu...
 
Avaappa hieman tätä. Missä kohtaa sulle on asiakaspalvelija valehdellu? Saitko viestillä tarjouksen 17,99€/kk ja soitit siihen numeroon ja sait "parhaimman" tarjouksen 21,99€/kk? Jos näin niin sitten siellä on valehdeltu päin näköä vaikka sulla on kirjallinen tarjous puhelimessa.

Ei kait ne operaattorit myönnä missään kohtaa, että "kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan."(pitikö tässä olla sana paranee?) kun haluavat kuitenki parhaan voiton?
Kyllä vielä viime vuonna winback numerossa avoimesti sanottiin jos liian aikaisin soitti että ne parhaat tarjoukset saa heti kun vaihto näkyy heidän päässä. Ja justhan yllä annoin sulle esimerkin:

Tänään meillä ilmaisnumerossa Elisalta vannottiin ettei noin halvalla ole myyty kellekään vuosiin vaan Rajaton 200M (Elisa -> Moi) winbackina voidaan myydä 18,99e 2 vuodeksi. Mitään lahjakorttejakaan ei ole koskaan jaeltu.

Kyllä tässä on ihan suoraa valehdeltu. Tällä viikollakin on monille tarjottu 80€ lahjakortti ja 200M 16,99e 2 vuodeksi.
 
Aikaisemmasta Dinon viestistä:

>Joo ja tänään meillä ilmaisnumerossa Elisalta vannottiin ettei noin halvalla ole myyty kellekään vuosiin vaan Rajaton 200M (Elisa -> Moi) winbackina voidaan myydä 18,99e 2 vuodeksi. Mitään lahjakorttejakaan ei ole koskaan jaeltu.

Kyllä tässä on ihan suoraa valehdeltu. Keskiviikkona minulle tarjottiin 80€ lahjakortti ja 200M 16.99€.

1000063783.jpg

Äääh... Mie en nyt saa kiinni tästä mitenkään.

Eli ootko sie ja @DinocideFIN saanu nämä tarjoukset viestillä, mutta puhelimessa sanotaan ettei tuolla hintaa ole myyty vuosiin? Siis siten, että sinne on soitettu tuon viestin jälkeen eikä ennen sitä? Kuten sanoin, niin siinä kohtaa tuo on valehtelua. Se kaveri edelleen antaa sulle sen parhaimman tarjouksen minkä hän voi antaa.

Yritin kattoa viestejä taaksepäin enkä saanu oikein kiinni tästä missä kohtaa on valehdeltu(jos puhelimessa annetaan huonompi tarjous kuin viestissä). Toki tässä on pari olutta jo alla niin voi vähän hämärtää.

Olen edelleen sitä mieltä, että se kaveri puhelimessa voi/saa tarjota sulle sen tarjouksen mikä on tullu viestillä ja sen alle ei voi mennä. Onhan tuo myös operaattorille paljon halvempaa jos asiakas vastaa viesiin kuin se, että soittaa asiakaspalveluun/myyntiin?

Eli: Jos puhelimessa sanotaan vaikka olet saanu viestin ettei noin halvalla ole myyty vuosiin vaikka sulla on viesti puhelimessa halvemmalla = valehtelee.

Jos soitat sinne ja saat saman tarjouksen mitä viestissä on niin se ei ole valehtelua(ei saa tai voi myydä halvemmalla ennen kuin siirtopvm. on lähempänä)
 
Äääh... Mie en nyt saa kiinni tästä mitenkään.

Eli ootko sie ja @DinocideFIN saanu nämä tarjoukset viestillä, mutta puhelimessa sanotaan ettei tuolla hintaa ole myyty vuosiin? Siis siten, että sinne on soitettu tuon viestin jälkeen eikä ennen sitä? Kuten sanoin, niin siinä kohtaa tuo on valehtelua. Se kaveri edelleen antaa sulle sen parhaimman tarjouksen minkä hän voi antaa.

Yritin kattoa viestejä taaksepäin enkä saanu oikein kiinni tästä missä kohtaa on valehdeltu(jos puhelimessa annetaan huonompi tarjous kuin viestissä). Toki tässä on pari olutta jo alla niin voi vähän hämärtää.

Olen edelleen sitä mieltä, että se kaveri puhelimessa voi/saa tarjota sulle sen tarjouksen mikä on tullu viestillä ja sen alle ei voi mennä. Onhan tuo myös operaattorille paljon halvempaa jos asiakas vastaa viesiin kuin se, että soittaa asiakaspalveluun/myyntiin?

Eli: Jos puhelimessa sanotaan vaikka olet saanu viestin ettei noin halvalla ole myyty vuosiin vaikka sulla on viesti puhelimessa halvemmalla = valehtelee.

Jos soitat sinne ja saat saman tarjouksen mitä viestissä on niin se ei ole valehtelua(ei saa tai voi myydä halvemmalla ennen kuin siirtopvm. on lähempänä)
Lue ne aiemmat viestini niin kyllä se siitä.
 
Olen edelleen sitä mieltä, että se kaveri puhelimessa voi/saa tarjota sulle sen tarjouksen mikä on tullu viestillä ja sen alle ei voi mennä. Onhan tuo myös operaattorille paljon halvempaa jos asiakas vastaa viesiin kuin se, että soittaa asiakaspalveluun/myyntiin?

Vanha operaattori tietää, mikä liittymä sinulla oli aiemmin ja mille operaattorille olet vaihtamassa, mutta ei minkä liittymän toiselta operaattorilta olet tilannut ja mihin hintaan. Mahdollisia winback-tarjouksia on asiakaspalvelijalla toki rajattu joukko, mutta olisi aika huonoa bisnestä lukittautua yhteen vastatarjoukseen tietämättä, mihin kilpailijan tarjoukseen ollaan vastaamassa.
 
Nykyinen systeemi on ihan hyvä, hintoja on helppo seurata esim. täältä, ja winback hinnat halvempia, kuin tilanteessa, jossa ne saisi suoraan netistä. Vähän päälle vuoden aikana kilpailuttanut kahdesti, 150e arvosta lahjakortteja ja 16,99€/kk 200M liittymällä menty. Aikaa on kulunut yläkanttiin arvioituna 30 minuuttia sisältäen tämän ketjun lukemisen, ihan hyvä tuntiliksa ainakin itselle.

Itse kyllä kaipaan menneitä aikoja kun ensimmäinen data liittymä jonka otin maksoi euron kuussa. Silloin operaattorien välillä vielä kilpailtiin hinnoilla. Sen jälkeen jonkun vuoden pidin 5 euron liittymiä. Nyt sitten "edullisten winback tarjousten" aikana ovat liittymät olleet 15€ tai enemmän.
 
Ihmettelin vain että onko tuo asiakkaalle valehteleleminen muka laillista. Ymmärrän ettei normaali myyjä tiedä näistä winback numerosta saatavista "tarjouksista" mutta kyllä tämä on ihan uusi käytäntö ettei winbackejakaan saa Elisan winback numerosta kuin vasta ihan viimehetkillä eikä edes kysymällä myönnetä että kyllä ne tarjoukset sitten viimemetreille odottelemalla tarjotaan.

Ehkäpä tarkoitit vaan puhelua winback tilanteessa vaikka kirjoitit winback numerosta mutta tästä ajatus tason pohdinta. Onkohan niillä erikseen winback soitoille varattua numeroa "linjaa" ? Vai yhdistyykö numero ruuhkaiseen myyntipalvelun numeroon? Ite joutunut kumpaakin soittaessa viime aikoina jonottamaan pidempääkin ennen vastaamista. Pysyvää on tietenkin vain muutos mutta mielestäni Elisan palveluihin pääsi joku aika taaksepäin vielä paremmin läpi tai sitten puhelut vain tuurilla soittanut oikeaan aikaan.

Miten olette toimineet jos olette soittaneet (tai teille soitettu) ja puhelussa teille tarjottu huonompaa tarjousta kuin ne mitä esimerkiksi täällä kirjoiteteltu ? Oletteko vain sanoneet ei kelpaa, kiitos vain ja lopettaneet puhelun? Vai oletteko tarjottuun tarjoukseen tarttuneet?
 
Miten olette toimineet jos olette soittaneet (tai teille soitettu) ja puhelussa teille tarjottu huonompaa tarjousta kuin ne mitä esimerkiksi täällä kirjoiteteltu ? Oletteko vain sanoneet ei kelpaa, kiitos vain ja lopettaneet puhelun? Vai oletteko tarjottuun tarjoukseen tarttuneet?
Viimeksi kun piti itse numssit tehdä niin tarjoiltiin vähän kallimpaa ja sanoin että jään odottamaan huomista soittoa josta saan halvemmalla. Jonkun aikaa myyjä väitti ettei halvempia ole olemassa, johon vastasin että parin päivän sisällä tulen saamaan teiltä 7 eurolla saman liittymän mitä kuulemma ei ole olemassa.
 
Tulipas mokattua muksujen Tarkka-liittymien kanssa. oletin väärin, että näissä laskutus pohjoismaissa on sama kuin Huolettomassakin. Mutta näissä olikin EU-dataraja käytössä (26GB) ja yksi vetäisi jo datavartijan 60e saldorajan täyteen 10 päivässä. Ei voi kuin ihmetellä miten paljon voi videoita katsella takapenkillä matkustaessa (n. 60GB)… Nykyluurit ja apit ovat kyllästäneet kakarat niin täysin turhilla ilmoituksilla, etteivät ole piitanneet operaattorin viesteistä. Kotona palataankin sitten taas tiukempiin ruutuaikarajoihin etteivät ihan sulata aivojaan :mad:.
 
Ehkäpä tarkoitit vaan puhelua winback tilanteessa vaikka kirjoitit winback numerosta mutta tästä ajatus tason pohdinta. Onkohan niillä erikseen winback soitoille varattua numeroa "linjaa" ? Vai yhdistyykö numero ruuhkaiseen myyntipalvelun numeroon? Ite joutunut kumpaakin soittaessa viime aikoina jonottamaan pidempääkin ennen vastaamista. Pysyvää on tietenkin vain muutos mutta mielestäni Elisan palveluihin pääsi joku aika taaksepäin vielä paremmin läpi tai sitten puhelut vain tuurilla soittanut oikeaan aikaan.

Miten olette toimineet jos olette soittaneet (tai teille soitettu) ja puhelussa teille tarjottu huonompaa tarjousta kuin ne mitä esimerkiksi täällä kirjoiteteltu ? Oletteko vain sanoneet ei kelpaa, kiitos vain ja lopettaneet puhelun? Vai oletteko tarjottuun tarjoukseen tarttuneet?
Winbackeille on ihan tuo oma 0800 numeronsa.
 
Viimeksi kun piti itse numssit tehdä niin tarjoiltiin vähän kallimpaa ja sanoin että jään odottamaan huomista soittoa josta saan halvemmalla. Jonkun aikaa myyjä väitti ettei halvempia ole olemassa, johon vastasin että parin päivän sisällä tulen saamaan teiltä 7 eurolla saman liittymän mitä kuulemma ei ole olemassa.

Miten kävi, saitko saman liittymän 7 eurolla parin päivän sisällä?
 
Tulipas mokattua muksujen Tarkka-liittymien kanssa. oletin väärin, että näissä laskutus pohjoismaissa on sama kuin Huolettomassakin. Mutta näissä olikin EU-dataraja käytössä (26GB) ja yksi vetäisi jo datavartijan 60e saldorajan täyteen 10 päivässä. Ei voi kuin ihmetellä miten paljon voi videoita katsella takapenkillä matkustaessa (n. 60GB)… Nykyluurit ja apit ovat kyllästäneet kakarat niin täysin turhilla ilmoituksilla, etteivät ole piitanneet operaattorin viesteistä. Kotona palataankin sitten taas tiukempiin ruutuaikarajoihin etteivät ihan sulata aivojaan :mad:.

Kummaa. Täällä on vastaavassa käytössä tuotenimi "Tarkka 100M" hinnalla 10,99 €/kk, jossa datasiirto Pohjolassa ja Baltiassa ei kuluta EU-dataa. Tuli juuri todennettua tämä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtään EU-dataa ei kulunut. Liittymän käytön seurannassa näkyy erillisenä kohtana "Datasiirtomäärä, Pohjola ja Baltia" jossa on gigatolkulla siirrettyä dataa. Ilmeisesti näistä on sitten eri variantteja.
 
Kummaa. Täällä on vastaavassa käytössä tuotenimi "Tarkka 100M" hinnalla 10,99 €/kk, jossa datasiirto Pohjolassa ja Baltiassa ei kuluta EU-dataa. Tuli juuri todennettua tämä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtään EU-dataa ei kulunut. Liittymän käytön seurannassa näkyy erillisenä kohtana "Datasiirtomäärä, Pohjola ja Baltia" jossa on gigatolkulla siirrettyä dataa. Ilmeisesti näistä on sitten eri variantteja.

Tuolta katselin Puhelinliittymähinnasto - Elisa ja tuolla mainitaan "Tarkka 100M" hinnastossa Rajaton netin käyttö Pohjolassa & Baltiassa kyllä ja Netin käyttö EU- ja ETA-maissa 26 Gt.
Tarkoittaneeko "Pohjolassa" käyttöä pohjoismaissa? Jos näin, silloin on mennyt oikein siis ettei EU-dataa kulunut.
 
Tuolta katselin Puhelinliittymähinnasto - Elisa ja tuolla mainitaan "Tarkka 100M" hinnastossa Rajaton netin käyttö Pohjolassa & Baltiassa kyllä ja Netin käyttö EU- ja ETA-maissa 26 Gt.
Tarkoittaneeko "Pohjolassa" käyttöä pohjoismaissa? Jos näin, silloin on mennyt oikein siis ettei EU-dataa kulunut.

Niin siis kummaa oli lähinnä se, että toisella kirjoittajalla EU-dataa oli kulunut Tarkka-liittymällä tarkemmin määrittelemättömissä pohjoismaissa. Mutta ei ole tiedossa oliko juuri saman niminen liittymä (niitä "Tarkka"-nimisiäkin on useita erilaisia). Pohjola tarkoittaa noissa Suomi+Ruotsi+Tanska+Norja-yhdistelmää kaiketi, en tiedä kuuluuko Islanti vai ei.
 
Tänään kun odotin iltayhdeksää kaupassa ilta-aleostoksissa säästämiseen, koskettelin joutoajalla Elisan prepaidia. Sen mukaan muistaakseni joka kolmannesta 10 euron latauksesta tuli 10 euron extrasaldo.

Onko mitään vastaavaa kampanjaa olemassa Saunalahden latausliittymään, eikö sekin ole periaatteessa prepaid-liittymä?

Joko latausliittymässä on eSIM-mahdollisuus, tietääkö kukaan.
 
Tuossa viitataan selkeästi Prepaidiin, mutta ei oteta kantaa kuuluuko Latausliittymä siihen.

Latausliittymä toimii kuitenkin samaisella Prepaid-periaatteella, ja se ladataankin samasta paikasta kuin linkkasit, nopealla Elisan sivuilla käymisellä tosin selvisi ettei latausliittymään saa eSIMiä.

Mitä rajoituksia eSIM:ssä on?
  • eSIMille ei saa mobiilivarmennetta
  • eSIM ei ole saatavilla latausliittymiin

Hyvin piilottivat, piti oikein napsauttaa kyseinen valikko auki.
 
Tänään kun odotin iltayhdeksää kaupassa ilta-aleostoksissa säästämiseen, koskettelin joutoajalla Elisan prepaidia. Sen mukaan muistaakseni joka kolmannesta 10 euron latauksesta tuli 10 euron extrasaldo.

Onko mitään vastaavaa kampanjaa olemassa Saunalahden latausliittymään, eikö sekin ole periaatteessa prepaid-liittymä?

En ole tietoinen moisesta, mutta ainakin viime Black Fridayn tienoilla oli tarjous joka päti myös Latausliittymään että 30 €:n latauksella 10 € ekstraa. En tiedä toistuuko se esim vuosittain vai oliko uniikki tapaus, mutta oli hyvä tarjous kuitenkin.
 
En ole tietoinen moisesta, mutta ainakin viime Black Fridayn tienoilla oli tarjous joka päti myös Latausliittymään että 30 €:n latauksella 10 € ekstraa. En tiedä toistuuko se esim vuosittain vai oliko uniikki tapaus, mutta oli hyvä tarjous kuitenkin.
Olihan se, mutta tuossa prepaidissa tuo tarjous on käytännössä aina, eli joka neljäs 10 euron lataus ilmaiseksi.

Meillä on paljon suvussa niitä, jotka soittelevat virastoihin yms., niin saldoa kuluu jatkuvasti. Mutta Latausliittymässä kyseinen etu on vain silloin tällöin, ja Prepaidiin ei voi numeroa siirtää.
 
Näyttää Teliakin tuoneen liittymän, jolla saa liittymän maksiminopeudet.
Mitä oli pariin otteeseen Telialta 1Gbit/s puhelinliittymä, niin nopeudet
olivat aikalailla max. 1000Mbit/s latausnopeudella

1720814262961.png

1720814331792.png
 
Kummaa. Täällä on vastaavassa käytössä tuotenimi "Tarkka 100M" hinnalla 10,99 €/kk, jossa datasiirto Pohjolassa ja Baltiassa ei kuluta EU-dataa. Tuli juuri todennettua tämä Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtään EU-dataa ei kulunut. Liittymän käytön seurannassa näkyy erillisenä kohtana "Datasiirtomäärä, Pohjola ja Baltia" jossa on gigatolkulla siirrettyä dataa. Ilmeisesti näistä on sitten eri variantteja.
Tuolta katselin Puhelinliittymähinnasto - Elisa ja tuolla mainitaan "Tarkka 100M" hinnastossa Rajaton netin käyttö Pohjolassa & Baltiassa kyllä ja Netin käyttö EU- ja ETA-maissa 26 Gt.
Tarkoittaneeko "Pohjolassa" käyttöä pohjoismaissa? Jos näin, silloin on mennyt oikein siis ettei EU-dataa kulunut.
Nämä Tarkka 100M on vielä 9e/kk hinnalla syksyyn asti, otettu varmaan n. 4 vuotta sitten. Netin hinnaston perusteella tosiaan pitäisi olla rajaton data Pohjoismaissa. Liittymän tiedoissa ei pohjoismaista enää puhuta ja tekstiviestin perusteella ei myöskään kuulu. Elisan ulkomailla-sivusto ohjaa tarkastamaan EU-datan omaelisasta. Ruotsissa ja Norjassa siis seikkailtu.
 

Liitteet

  • Tarkka_EUdata.jpg
    Tarkka_EUdata.jpg
    161,9 KB · Luettu: 48
Kävin hiljattain hyvin iäkkäiden sukulaisten luona, jossa pyysivät vilkaisemaan liittymämaksuja, jotka olivat kuukaudessa lähes 60 euroa. Heille oli jollain ilveellä saatu vaihdettua "huippunopeaan" 5G liittymään, vaikka eivät tee sellaisella mitään, ja puhelimessakin toimii pelkkä 2G. Laskulla oli eriteltynä myös kaiken maailman ylimääräisiä palveluita mm. Elisa Viihde premium. Aikoinaan sovimme, että katsotaan aina liittymäasiat yhdessä, eli valitsen heille sopivan liittymän, joka oli viimeksi Saunalahti Edukas. Eivät kärsi dementiasta, eivätkä todellakaan ole asioineet operaattorin liikkeessä, ja telemarkkinointikielto on päällä. Siitä huolimatta operaattori on saanut keploteltua heille tarpeettoman ja kalliin liittymän, joka on hoidettu ilmeisesti ilmoitusluontoisena asiana. Onneksi ei ollut määräaikainen, joten lähti samantien vaihtoon Moi mobiiliin.

Tämä on ihan arkipäivää, olen huomannut myös useamman kohdalla. Operaattorimyyjä saattaa valehdella "päin naamaa" että ei kannata ottaa 4G:tä kun maksaa yhtä paljon kuin 5G, ota vaan 5G. Toisaalta myyjien on pakko saada tulosta aikaan tai tulee potkut ja muuta työtä ei välttämättä saa.

Vaikka olisi suoramyyntiesto niin tietääkseni oma operaattori saattaa silti soitella tai ottaa yhteyttä liittymän päivitykseen liittyen.
 
Löytyi ainoastaan kirjeitä edellisten liittymien päättymisestä, jossa oli vaihdettu automaattisesti (kalliimpaan) liittymään, johon laitettu kylkiäsenä kaikkea turhaa kaupan päälle, joista alkoi kuitenkin juosta kuukausimaksut parin ensimmäisen kuukauden jälkeen.

Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta ja laittomalta, itse kehottaisin sukulaisia selvittämään asiaa tarkemmin ja tarvittaessa ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tai tarvittaessa hoitamaan asiaa valtakirjan avulla jos mahdollista. Liittymätyypin muutoksen ilmoituksesella voin kyllä ymmärtää, mutta en sitä, että siihen samaan olisi sitten lisätty muita palveluja jos sukulaisesi eivät tosiaan ole tilanneet niitä.
 
Nämä Tarkka 100M on vielä 9e/kk hinnalla syksyyn asti, otettu varmaan n. 4 vuotta sitten. Netin hinnaston perusteella tosiaan pitäisi olla rajaton data Pohjoismaissa. Liittymän tiedoissa ei pohjoismaista enää puhuta ja tekstiviestin perusteella ei myöskään kuulu. Elisan ulkomailla-sivusto ohjaa tarkastamaan EU-datan omaelisasta. Ruotsissa ja Norjassa siis seikkailtu.

No tuohan kyllä kuulostaa siltä, että olisi aiheellista reklamoida virheellisestä laskutuksesta... Voihan olla, että liittymälle on tullut joku väärä laskutusprofiili käyttöön johtuen virheestä X. Jos on tallessa tilausvahvistus tms. niin voi tietenkin tarkistaa, mikä tuotenimi siellä lukee.

Pläräsin tuolta osoitteesta Puhelinliittymähinnasto - Elisa noita Tarkka-sarjan liittymiä ja "Tarkka 4G", "Tarkka 4G Super", "Tarkka 50M" on sellaisia mihin ei sisälly rajatonta nettiä Pohjolassa+Baltiassa, mutta kaikkiin muihin "Tarkka"-alkuisiin se sisältyy. En pitäisi mahdottomana, että nuo menee jossain valikossa myyjällä joskus sekaisin kun liittymiä kaupataan.
 
Muistin väärin tyttären liittymän Elisa Tarkka päättymiskuukauden -.-" ja hinta nousi 8,90e >24,90e. Huomasin laskusta.
Laitoin sitten heti Moille (Laitenetti) siirtymään.

Aika outoa kyllä, että ei ole tullut automaattisesti jatkoa, kuten täälläkin joillekin tekkiläisille tullut useampaan kuin kerran. Kerran jatkettu 7,90/7,99e > 8,90e.
Kaikki mainokset jne. kuitenkin sallittuna pl. Elisa Viihde ja Elisa Kirja liittyvät mainokset.
Tai sitten tämä sitä kuuluisaa Randomia - nallekarkit eivät mene aina tasan.

Oman muksun winback odotukset ovat nyt vähän ollut meh :D

Ensimmäinen viesti oli: "Soita meille tms."
Toinen viesti oli Elisa Perus Tarkka 100M liittymä 12kk ajanksi hintaan 14,99e (ei kiitos, sillä olisi liian iso bumpsi vanhaan 8,90e).

Odotus olisi, että jos hinta nousisi yhdellä eurolla eli 9,90/9,99e 24kk ajaksi, niin siihenkin tyytyväinen mutta saa nähdä, että mitä tuleva tuo.
 
Tuo kuulostaa kyllä todella oudolta ja laittomalta, itse kehottaisin sukulaisia selvittämään asiaa tarkemmin ja tarvittaessa ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tai tarvittaessa hoitamaan asiaa valtakirjan avulla jos mahdollista. Liittymätyypin muutoksen ilmoituksesella voin kyllä ymmärtää, mutta en sitä, että siihen samaan olisi sitten lisätty muita palveluja jos sukulaisesi eivät tosiaan ole tilanneet niitä.

Ne ylimääräiset palvelut lisätään sinne vaivihkaa yleensä samalla ilmoituksella tyyliin "Liittymämuutoksen johdosta tarjoamme teille lahjaksi Viihde Premiumin 2 kuukaudeksi ilmaiseksi. Tämä ilmoitus ei vaadi teiltä toimenpiteitä vaan liittymä päivittyy automaattisesti uuteen".. Sitten tämä "lahjana" saatu palvelu jää päälle ja laskutus rullaa parin kuukauden jälkeen.
 
Onko Moi:lla muuten aktiivista puhelinmyyntiä ja jotain Elisa viihteen kaltaista tuputusta?

Olen juuri siirtämässä omien vanhusten liittymiä Moi:lle kun Elisalla hinnat ovat hiljalleen heillä nousseet ja ovat nyt 5-10€ kalliimpia kuin Moi:n rento 4G. Toiveena on että liittymä pysyy suhteellisen järkevän hintaisena eikä kukaan ota yhteyttä vanhempiin ja yritä myydä mitään lisäpalveluja. Winbackien kaivelu vanhuksille on vähän turhan stressaavaa minulle ja heille. Tavoitteena on mahdollisimman vaivaton liittymä jonka eteen ei tämän siirron jälkeen tarvi tehdä yhtään mitään.
 
No tuohan kyllä kuulostaa siltä, että olisi aiheellista reklamoida virheellisestä laskutuksesta... Voihan olla, että liittymälle on tullut joku väärä laskutusprofiili käyttöön johtuen virheestä X. Jos on tallessa tilausvahvistus tms. niin voi tietenkin tarkistaa, mikä tuotenimi siellä lukee.

Pläräsin tuolta osoitteesta Puhelinliittymähinnasto - Elisa noita Tarkka-sarjan liittymiä ja "Tarkka 4G", "Tarkka 4G Super", "Tarkka 50M" on sellaisia mihin ei sisälly rajatonta nettiä Pohjolassa+Baltiassa, mutta kaikkiin muihin "Tarkka"-alkuisiin se sisältyy. En pitäisi mahdottomana, että nuo menee jossain valikossa myyjällä joskus sekaisin kun liittymiä kaupataan.
Tarkastin vielä, että liittymät otettu syksyllä 2020 Moin 6->9e muutoksen aikoihin. Tuolloinkaan ei rajaton data sisältynyt pohjolassa. Elisa ohjaa tarkastamaan hinnat elisa.fi/ulkomailla sivuston kautta ja se ohjaa puolestaan omaelisaan. Kai voisi pistää palautetta yleisen hinnaston virheestä/epäselvyydestä, mutta kyllä tämä muuten menee omaan piikkiin kun ei noita roaming-viestejä ole tullut luettua.

Tarkka 100M: 100 Mbit/s mobiililaajakaista (ei datakattoa), kuukausimaksu 24,90 e/kk, käyttö kotimaan hinnoilla EU- ja ETA-maissa. EU- ja ETA-maissa liittymän veloituksettoman datakäytön määrä on rajoitettu 12Gt/kk
Rajan ylittävät käyttö veloitetaan kulloinkin voimassa olevan roaming-hinnaston mukaisesti.
Hinnasto voimassa 10.6.2020 alkaen avatuille Tarkka- ja Huoleton -sopimuksille
 
Onko Moi:lla muuten aktiivista puhelinmyyntiä ja jotain Elisa viihteen kaltaista tuputusta?

Olen juuri siirtämässä omien vanhusten liittymiä Moi:lle kun Elisalla hinnat ovat hiljalleen heillä nousseet ja ovat nyt 5-10€ kalliimpia kuin Moi:n rento 4G. Toiveena on että liittymä pysyy suhteellisen järkevän hintaisena eikä kukaan ota yhteyttä vanhempiin ja yritä myydä mitään lisäpalveluja. Winbackien kaivelu vanhuksille on vähän turhan stressaavaa minulle ja heille. Tavoitteena on mahdollisimman vaivaton liittymä jonka eteen ei tämän siirron jälkeen tarvi tehdä yhtään mitään.
Moi:n asiakkaana on tullut oltua 4 vuotta ja kukaan ei ole koskaan soittanut tai kaupitellut mitään lisäpalveluja. 4 vuotta sitten oli oma liittymä 6 €/kk ja nykyään 9 €/kk.

Taitaa olla edelleen halvin, jos käyttää pääosin puhelimella nettiä wifin yli eikä tule kauheasti puheluita soitettua. Näköjään eivät enää tuota Pottia kaupittele. Reilusti ovat hinnat nousseet 4 vuodessa, kun 6 €/kk sijaan halvin nykyään myytävä liittymä onkin tuon 15 €/kk. Toki tuossa on samalla datakatto ja nopeus noussut.
 

Liitteet

  • IMG_20240715_094205.jpg
    IMG_20240715_094205.jpg
    115,7 KB · Luettu: 129
Kävin DNA päivillä ja yllätys, siellä oli erittäin asiansa tuntevia esittelijöitä. Puhe kääntyi liittymien priorisointiin ja hän suoraan totesi, että DNA:n omilla liittymillä pääpaino on 5G yhteyksillä, ne saavat eniten kaistaa. Missään nimessä hän ei suositellut enää 4G liittymiä, jos tarkoitus on saada 100-200+M nopeuksia, myös ruuhka-aikoina. On tiedossa, että 4G on paikoin täysin tukossa ja vanhaan tekniikkaan ei haluta enää panostaa.

Vaikka alioperaattorien liittymiin esittelijä ei suoraan ottanut kantaa, niin rivien välistä kävi selväksi, että Moi:n liittymät menevät ö-prioriteetilla. Joten 300M rajattomat ovat täysin huu-haa lupauksia.
Olisi kyllä kilpailu- ja kuluttajavirastolle syytä puuttua harhaanjohtavaan markkinointiin, kun nopeudet jäävätkin sadasosaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin DNA päivillä ja yllätys, siellä oli erittäin asiansa tuntevia esittelijöitä. Puhe kääntyi liittymien priorisointiin ja hän suoraan totesi, että DNA:n omilla liittymillä pääpaino on 5G yhteyksillä, ne saavat eniten kaistaa. Missään nimessä hän ei suositellut enää 4G liittymiä, jos tarkoitus on saada 100-200+M nopeuksia, myös ruuhka-aikoina. On tiedossa, että 4G on paikoin täysin tukossa ja vanhaan tekniikkaan ei haluta enää panostaa.

Vaikka alioperaattorien liittymiin esittelijä ei suoraan ottanut kantaa, niin rivien välistä kävi selväksi, että Moi:n liittymät menevät ö-prioriteetilla. Joten 300M rajattomat ovat täysin huu-haa lupauksia.

Kuulostaa hyvältä mainosmieheltä. Myi sinulle kalleinta liittymää ja kertoi hienot perustelut miksi se kallein kannattaa ottaa. Se oliko noissa puheissa sanaakaan totta on sitten aivan eri asia.
 
Kuulostaa hyvältä mainosmieheltä. Myi sinulle kalleinta liittymää ja kertoi hienot perustelut miksi se kallein kannattaa ottaa. Se oliko noissa puheissa sanaakaan totta on sitten aivan eri asia.
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?
 
Viimeksi muokattu:
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?

Pääsääntöisesti joo, koska jos 4G:llä nopeudet jää tuollaiseksi, niin pääsääntöisesti ne tekee niin myös sillä nimellisellä 5G:llä kun verkon peittoa ei kuitenkaan ole.

4G-verkon ruuhkat oli ja meni. Suurin osa on saatu huijatuksi 5G-verkon puolelle ja ruuhkia tuntuu nykyään tulevan vastaan lähinnä jossain suurissa "torille"-kokoluokan tapahtumissa.
 
Verkon peittoa on mutta sitä ei anneta tasapuolisesti, vaan priorisoidaan kalliimmille liittymille. Olen tämän itsekin testannut, eri operaattoreilla/liittymillä. Käy järkeen, että operaattori haluaa palvella paremmin maksavia asiakkaita.

Koska liittymän hinta on monelle tärkeä tekijä, niin ainakin haja-asutusalueilla eräiden operaattorien mobiilinopeudet tippuvat prime-aikaan. Se kaista ö-prioriteetin liittymille on rajattu hyvinkin tarkkaan. Mutta nämä sopimukset ovat liikesalaisuuksia.

Summa summarum. Tärkein pointti DNA:n keskustelussa oli toi verkon priorisointi. Pitää vaan jatkossa maksaa enemmän dataliittymästä joka toimii paremmin. Nykyään vain tuntuu oudolta, että operaattori voi mainostaa vaikka mitä, ja liittymän ei käytännössä tarvitse edes toimia. Jotkut säännöt pitäisi olla langattomille verkoille (edes kiinteiden asutusten osalta), koska nettiyhteys on pakollinen vaatimus.
 
Viimeksi muokattu:
Puhe olikin nopeista liittymistä, millä pääsee vähintään +100M. Ei halvimmista, eikä hän tyrkyttänyt mitään liittymää.

Jos 4G nopeus jää alueella 3-5M, niin arvaa vaan, lämmittääkö mieltä, että liittymän hinta on halpa?
Aika ylläri, että nopeampi 5g liittymä on nopeampi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 978
Viestejä
4 896 334
Jäsenet
78 901
Uusin jäsen
Perttu K

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom