Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko tuo ensimmäinen kuinka nopealla yhteydellä? 100mb/s vai 20mb/s?Telian Moi-winbackit:
Puhelut ja viestit käytön mukaan ja 5 gigaa dataa: 4,90 €/kk
Puhelut ja viestit käytön mukaan ja rajaton 100 meganen: 14,90 €/kk
Tuli tartuttua jälkimmäiseen, 12 kk tarjous.
20 meganen.Oliko tuo ensimmäinen kuinka nopealla yhteydellä? 100mb/s vai 20mb/s?
Telian Moi-winbackit:
Puhelut ja viestit käytön mukaan ja 5 gigaa dataa: 4,90 €/kk
Puhelut ja viestit käytön mukaan ja rajaton 100 meganen: 14,90 €/kk
Tuli tartuttua jälkimmäiseen, 12 kk tarjous.
Eli noita 5,90€ tarkkoja on vielä mahdollista saada? Vai milloin teit tuon vaihdon?Elisa 2,90e tarkka -> Moi -> Winback 5,90e tarkka premium.
Ihmettelin tuossa viikolla, kun ei kuulemma saa puhelimeeni yhteyttä. Testien jälkeen ei millään asetuksien vaihdolla yms ollut merkitystä. Selvisi että mulla on kahdella eri operaattorilla sama numero aktiivisena. Soittaessa elisasta omaan numeroon, niin pöydällä oleva moin liittymällä oleva puhelin soi. Osaisko joku selittää miten tämä on mahdollista? Asia on kyllä jo hoidossa, ja ei asia kiinnosta kuin teknisestä näkökulmasta
Edit: ja tosiaan liittymän ei olisi koskaan pitänyt siirtyä moille. Onneksi sattui vielä olemaan tuo Moin kortti tallessa.
12kk? 24kk?Elisa 2,90e tarkka -> Moi -> Winback 5,90e tarkka premium.
12kk? 24kk?
Itse laitoin perjantaina elisalta moille 2 liittymää vetämään.. vaikka tarjottuna on elisalta 5,90e/kk 12kk jatkot molempiin. Kokeilen kepillä jäätä jos saisikin sen 24kk mitä monet saaneet.
Sama todettu kahden eri myyjän kanssa tässä tapauksessaSe riippuu aivan siitä kuka siellä toisessa päässä sulle puhuu.
Parhaimmat tarjoukset saa ihan muualta, kuin perus asiakaspalvelijalta. Sen takia ne on tapana pyytää muualta ja jos hyvät tarjoukset haluaa jättää käyttämättä niin mikäs siinä. Ei perus asiakaspalvelijalla ole oikeuksia antaa melkein mitään tarjouksia ja se parhain hinta yllättäen tulee sieltä numerosta missä työskentelee henkilöt kenellä on oikeudet niitä tarjouksia antaa.Tein tuossa numeronsiirron Elisalta Telialle ja kyselin Elisalta OmaElisan asiaspalveluchatin kautta tarjousta, niin he eivät pysty tarjoamaan vaan täytyy soittaa myyntipalveluun. Taas Telialla päästiin suoraan heidän asiakaspalveluchstin kautta antamaan tarjous.
Olkaapa porukat tarkkoina jos teille tuli niitä 5,90e/kk jatkoja niihin vanhoihin 2,90e/kk liittymiin.
Uusinta laskua (vanhat liittymäedut loppuvat kesken laskutuskauden) veloitusten ihmeellisyyksiä selvitettäessä elisan chatin kanssa tulin kysyneeksi, että onko molemmat vanhat 2,90e/kk liittymät jatkumassa 5,90e/kk tarjouksella ja vastaus oli, että vain toinen oli laitettu jatkumaan, vaikka tammikuussa saamassani txtviestissä puhuttiin monikossa liittymistä! Chat sanoi: "näin järjestelmästä, että tuo hinta pitäisi olla tulossa teille automaattisesti, mutta jostain syystä ei ole tullut toiselle liittymälle". Hän sitten sanoi, että laittoi sen nyt alkamaan edellisen tarjouksen lopusta.
Kannattaa olla myös tarkkana laskutuksen kanssa, omalla laskullani on aivan ihmeellisesti laitettu alennuksia liittymistä. Pitää katsoa seuraavaa laskua, että miten "meidän laskutusjärjestelmä korjailee sen automaattisesti seuraavalle laskutuskaudelle" kuten chat sanoi.
Kun olisikin noin, helpommin voisi tarkkailla laskutusta. Tässä oma tän kuun laskusekoilu (yhdellä laskulla siis nämä molemmat):että ensin laskuttaa enempi ja myöhemmin korvaa
Selkeästihän se lukee tuolla: Elisa - Verkkokauppa (Lisätietoa ja käyttöohjeet)Onko Elisa-latausliittymän minimilataus 10 euroa? Laitoin oman numeron latauspalveluun, ei anna pienempää summaa. Koskeeko tämä nyt kaikkia latausmahdollisuuksia (pankkiautomaatit, Elisan myymälät ja muut jälleenmyyjät)?
Mielellään pitäisin liittymällä vain paria euroa, kun kaikkien estojen laittaminen päälle aiheuttaa ajoittain ongelmia. Puhelun katketessa yllättävän kalliista numerosta tavataan kyllä soittaa takaisin...
Mikäli saldoa saa alennettuna jostain kampanjoista (vertaa prepaid-liittymät) tai täyttämällä asiakaskyselyitä, käyttäisin hyödyksi.
Parhaimmat tarjoukset saa ihan muualta, kuin perus asiakaspalvelijalta. Sen takia ne on tapana pyytää muualta ja jos hyvät tarjoukset haluaa jättää käyttämättä niin mikäs siinä. Ei perus asiakaspalvelijalla ole oikeuksia antaa melkein mitään tarjouksia ja se parhain hinta yllättäen tulee sieltä numerosta missä työskentelee henkilöt kenellä on oikeudet niitä tarjouksia antaa.
Joo Moi ei käsittääkseni anna ikinä "pöydän alta" mitään.Sama myyntihenkilö soitti takaisin! Oli käynyt kysymässä joltain kun oli jäänyt harmittamaan se edellinen puhelu, niin olikin tarjolla vielä jotain muuta! (eihän tämä pitänyt olla mahdollista!?) 24kk liittymää ei enää saa, mutta sanoi, että voisi tarjota 4,90e/kk 100M Tarkka Premium 12kk-sopimuksella ja ottaa pois liittymävaihdosveloituksen. Eli 5,90e/kk Tarkka 50M 12kk muuttuisi vähän paremmaksi (tosin aika vähäistä on tarve itsellä noille premium-jutuille, mutta euron halvempi kk-maksu toki kelpaa). Tämä on tarjolla vain liittymään jossa liikenne jää sen (oliko) 5Gb alle. Sanoi, että jos liikennemäärät alkaa menemään sen yli niin olisi hyvä vaihtaa liittymä sitten. Nyt oli puhelu hänen kanssa mukavaa.
Sitten vielä hakemaan vastatarjousta moilta. EDIT: Ei ole kuulemma mitään vastatarjouksia tarjolla tällä hetkellä. Eli tämä kaikki veivaus toi sitten aika vähän mitään muutosta.
Pakko myöntää että en itse ole lukenut täällä noista MOI:n rajattomista 6€ simeistä. Voisiko joku hieman tarkentaa näitä?Eikös täälläkin ole ollut keissejä joissa moi on nimenomaan vastannut elisan supertarjouksiin?! Jos oikein muistan niin ovat tarjonneet sitä 6 euron simmiä rajattomana 100M:sena.
Ei elisa voikaan vaatia mitään sellaista vaihtoa liikenteen mukaan (EDIT: tietenkään jos sopimuksessa ei mitään sellaisesta lue), se oli vain hauska yksityiskohta miten noi myyjät höpöttävät ihan mitä sattuu. Samalla lailla se minulle höpötti kuinka reitittimessä oleva kännyliittymä olisi hyvä vaihtaa mobiililiittymäksi.
Ei, en kyllä sellaista kuvaa saanut ollenkaan, luulisin, että yritys oli antaa vaikutelma, että tuollaista halpaa rajoittamatonta liittymää "ei saisi" käyttää jos sillä rajusti liikennöi, katsos kun sitä hän ei voisi tarjota sellaisen vanhan tarjousliittymän tilalle jossa liikennemäärä on ollut isompi kuin se 5GB.Ahaa eli sen myyjän logiikka varmaankin oli se, että 5GT ylittäessä tod näk nettiliittymä on liian hidas tms
Ei, en kyllä sellaista kuvaa saanut ollenkaan, luulisin, että yritys oli antaa vaikutelma, että tuollaista halpaa rajoittamatonta liittymää "ei saisi" käyttää jos sillä rajusti liikennöi, katsos kun sitä hän ei voisi tarjota sellaisen vanhan tarjousliittymän tilalle jossa liikennemäärä on ollut isompi kuin se 5GB.
Mutta onko ne kaikki olleet automaattisia jatkoja? Jos ne tsekkaavat manuaalisesti vain silloin kun joku ottaa yhteyttä sinne? Ja voihan olla, että tuon nykyisen Tarkka Premium 100M:sen kanssa ollaan tarkempia?Kuten sanoin niin täällä moni on saanut tarjousliittymän tilalle taas 5-6€ rajattoman 4Gn vaikka hirveä määrä ollut dataa käytössä...
Ehkäpä ei ymmärrä niin tarkasti noiden päälle ja/tai yrittää olla "tarkka myyjä" että liittymiä "käytetään kuten niitä on tarkoitus" (jos liittymä on tarkoitettu myydä vain sellaisille jotka käyttävät alle sen tietyn rajan sitä dataa)? Siihen vähän vihjaa sekin, että myyjä oli sitä mieltä, että reitittimessä oleva kännyliittymä (jossa paljon liikennettä) olisi hyvä vaihtaa aidoksi mobiililiittymäksi.Miksi ihmeessä sanoi että "olisi hyvä vaihtaa liittymä sitten"(jos datankäyttö menee yli 5Gt)
Jatkossa o
Mutta onko ne kaikki olleet automaattisia jatkoja? Jos ne tsekkaavat manuaalisesti vain silloin kun joku ottaa yhteyttä sinne? Ja voihan olla, että tuon nykyisen Tarkka Premium 100M:sen kanssa ollaan tarkempia?
Ehkäpä ei ymmärrä niin tarkasti noiden päälle ja/tai yrittää olla "tarkka myyjä" että liittymiä "käytetään kuten niitä on tarkoitus" (jos liittymä on tarkoitettu myydä vain sellaisille jotka käyttävät alle sen tietyn rajan sitä dataa)? Siihen vähän vihjaa sekin, että myyjä oli sitä mieltä, että reitittimessä oleva kännyliittymä (jossa paljon liikennettä) olisi hyvä vaihtaa aidoksi mobiililiittymäksi.
En tiedä. Mistä noiden myyjien tarkoitusta ikinä varmasti tietää.. kuten sanoin, en ikinä ole voinut luottaa myyjien sepustuksiin. Onko kusetusta, tietämättömyyttä vai totuutta, tai jotain niiden sekamelskaa mitä niiden suusta tulee ulos.
En kirjoittanut tarkemmin kenelle oli jutellut kun en tänne kirjoittaessa enää ollut satavarma mitä hän sanoi, saattoi olla esimies/päällikkö.Ja sitten vähän ajan päästä soitti takaisin ja "oli jutellut kollegalle"?
Ehdin jo laittaa ekan puhelun jälkeen kun elisalta tuli automaattisesti txtviesti jossa kysyttiin palautetta. Että tsori vaan myyjähenkilö jos luet tätä. EDIT: toisen puhelun jälkeen ei tullut enää kyselyä, odotin kyllä sitä, että olisin voinut laittaa toisen vähän paremman palautteen.Veikkaan että ei uskaltanut jättää asiaa siihen ettei tulisi negatiivista palautetta
Numeronsiirron tein juuri Elisalta Moille.
Kannattaako itse soitella Elisan myyntinumeroon Winbackin toivossa vai odottaa heiltä päin yhteydenottoa?
Tämä tosiaan kiva, kun muille ei tarjota tuota edes suoraan kysymällä, vaan sanotaan ettei tuollaista liittymää/tarjousta enää oleItselläkin 2,90 €-liittymä loppumassa muistaakseni huhtikuun alussa. Tänään tuli Elisalta viesti, että jatkuu automaattisesti hintaan 5.90 € 12kk ajan. Ihan mukavaa, kun ei tarvinnut numeronsiirroilla tuota maanitella.
Mikäs tuo kyseinen liittymä tosiaan on, joku "Tarkka" = kaikki erikseen maksullisia vai rajaton X M-nopea netti ja puhe/viestit? Oma tämän hetkinen liittymä joku Tarkka "Premium" on 5,90€/kk rajaton 100M 4G ja erikseen puh/msg, 24kk ajan mistä rapia 18kk jäljellä.Tämä tosiaan kiva, kun muille ei tarjota tuota edes suoraan kysymällä, vaan sanotaan ettei tuollaista liittymää/tarjousta enää ole
Tuo oli myös itsellä ja tarjottiin tosiaan ainoastaan 12.90 jatkoa.
10-20 GB. Tuolla käytöllä rajaton kuulostaa tosin hieman turhaltaPaljonko sulla on datakäyttöä?
Itsellä ei täyty kuukausitasolla edes 4Gt. Varmaan tarjoavat tuota edullisempaa nille, joilla datakäyttö vähäisempää.