Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Kuukauden päästä loppuu Elisan aikaisempi Moi-Winback (4.90e/kk).

Onko Elisalla tiedossa nyt hyviä tarjouksia (Moi-Winback vaikka uudelleen) Vai kannattaako odotella vielä lähemmäksi huhtikuuta?
 
Telian Moi-winbackit:

Puhelut ja viestit käytön mukaan ja 5 gigaa dataa: 4,90 €/kk
Puhelut ja viestit käytön mukaan ja rajaton 100 meganen: 14,90 €/kk

Tuli tartuttua jälkimmäiseen, 12 kk tarjous.
Oliko tuo ensimmäinen kuinka nopealla yhteydellä? 100mb/s vai 20mb/s?
 
Telian Moi-winbackit:

Puhelut ja viestit käytön mukaan ja 5 gigaa dataa: 4,90 €/kk
Puhelut ja viestit käytön mukaan ja rajaton 100 meganen: 14,90 €/kk

Tuli tartuttua jälkimmäiseen, 12 kk tarjous.

Tänään tarjottiin mulle Telialta Moille (6€ Sim) siirtymisyrityksen jälkeen 18,9e 100M rajaton netti + puhelut + tekstarit. Sanoin ei kiitos, kun omat puhelut 10min ja tekstarit 10kpl luokkaa. Dataa nyt kuluu, mutta pitänee yrittää pärjäillä sitten vain Wifillä Moi-liittymän kanssa. Soittavatkohan enää paremman tarjouksen kanssa takaisin Telialta vai pitääkö ottaa Moi ja siirtyä Elisalle välissä ja ehkä taas takaisin Moille?
 
Tein Elisa -> Moi vaihdoksen ja winbackinä tuli huoleton 100m netillä 16,90e, sf kids kanava kuukaudeksi ilmaiseksi viihteeseen ja mobiilivarmenne 3kk 0e
 
Elisa 2,90e tarkka -> Moi -> Winback 5,90e tarkka premium.

Ihmettelin tuossa viikolla, kun ei kuulemma saa puhelimeeni yhteyttä. Testien jälkeen ei millään asetuksien vaihdolla yms ollut merkitystä. Selvisi että mulla on kahdella eri operaattorilla sama numero aktiivisena. Soittaessa elisasta omaan numeroon, niin pöydällä oleva moin liittymällä oleva puhelin soi. Osaisko joku selittää miten tämä on mahdollista? Asia on kyllä jo hoidossa, ja ei asia kiinnosta kuin teknisestä näkökulmasta :D

Edit: ja tosiaan liittymän ei olisi koskaan pitänyt siirtyä moille. Onneksi sattui vielä olemaan tuo Moin kortti tallessa.
 
Viimeksi muokattu:
Elisa 2,90e tarkka -> Moi -> Winback 5,90e tarkka premium.

Ihmettelin tuossa viikolla, kun ei kuulemma saa puhelimeeni yhteyttä. Testien jälkeen ei millään asetuksien vaihdolla yms ollut merkitystä. Selvisi että mulla on kahdella eri operaattorilla sama numero aktiivisena. Soittaessa elisasta omaan numeroon, niin pöydällä oleva moin liittymällä oleva puhelin soi. Osaisko joku selittää miten tämä on mahdollista? Asia on kyllä jo hoidossa, ja ei asia kiinnosta kuin teknisestä näkökulmasta :D

Edit: ja tosiaan liittymän ei olisi koskaan pitänyt siirtyä moille. Onneksi sattui vielä olemaan tuo Moin kortti tallessa.
Eli noita 5,90€ tarkkoja on vielä mahdollista saada? Vai milloin teit tuon vaihdon?

Oma 2,90€ tarkka päättyy ensi kuun alussa, niin sillä vähän kyselen...
 
Elisa 2,90e tarkka -> Moi -> Winback 5,90e tarkka premium.
12kk? 24kk?

Itse laitoin perjantaina elisalta moille 2 liittymää vetämään.. vaikka tarjottuna on elisalta 5,90e/kk 12kk jatkot molempiin. Kokeilen kepillä jäätä jos saisikin sen 24kk mitä monet saaneet.
 
12kk? 24kk?

Itse laitoin perjantaina elisalta moille 2 liittymää vetämään.. vaikka tarjottuna on elisalta 5,90e/kk 12kk jatkot molempiin. Kokeilen kepillä jäätä jos saisikin sen 24kk mitä monet saaneet.


Saitko tarjouksen ennen siirtoa Moille?

Itsellä erääntyy kuukauden päästä 5.90e/kk/24kk soppari (Tehty silloin Elisa-Moi-Elisa-Winback). Jotain tälläistä siis tehtävä uudelleen.
 
Perjantaina siis tein moille tilauksen vanhoilla numeroilla. Viestinä oli että numeronsiirto kestää 7 arkipäivää ja tiedon siirtoajankohdasta saa 3 arkipäivän kuluttua ("kun nykyinen operaattorisi on ensin hyväksynyt numeronsiirron")... ens viikon puolivälissä siis about. Alkuviikosta odotan winback tarjouksia elisalta. Jos ei 24kk tarjouksia irtoa niin perun siirrot moille ja jatkan elisalla sillä 12kk tarjouksella jonka sain joku aika sitten automaattisesti.
 
Ei kyllä ollut mistään 5.90 liittymästä tällä viikolla tietoakaan. Tarkasta tarjottiin ainostaan tuota 12.90.
 
Tein tuossa numeronsiirron Elisalta Telialle ja kyselin Elisalta OmaElisan asiaspalveluchatin kautta tarjousta, niin he eivät pysty tarjoamaan vaan täytyy soittaa myyntipalveluun. Taas Telialla päästiin suoraan heidän asiakaspalveluchstin kautta antamaan tarjous.
 
Tein tuossa numeronsiirron Elisalta Telialle ja kyselin Elisalta OmaElisan asiaspalveluchatin kautta tarjousta, niin he eivät pysty tarjoamaan vaan täytyy soittaa myyntipalveluun. Taas Telialla päästiin suoraan heidän asiakaspalveluchstin kautta antamaan tarjous.
Parhaimmat tarjoukset saa ihan muualta, kuin perus asiakaspalvelijalta. Sen takia ne on tapana pyytää muualta ja jos hyvät tarjoukset haluaa jättää käyttämättä niin mikäs siinä. Ei perus asiakaspalvelijalla ole oikeuksia antaa melkein mitään tarjouksia ja se parhain hinta yllättäen tulee sieltä numerosta missä työskentelee henkilöt kenellä on oikeudet niitä tarjouksia antaa.
 
Olkaapa porukat tarkkoina jos teille tuli niitä 5,90e/kk jatkoja niihin vanhoihin 2,90e/kk liittymiin.

Uusinta laskua (vanhat liittymäedut loppuvat kesken laskutuskauden) veloitusten ihmeellisyyksiä selvitettäessä elisan chatin kanssa tulin kysyneeksi, että onko molemmat vanhat 2,90e/kk liittymät jatkumassa 5,90e/kk tarjouksella ja vastaus oli, että vain toinen oli laitettu jatkumaan, vaikka tammikuussa saamassani txtviestissä puhuttiin monikossa liittymistä! Chat sanoi: "näin järjestelmästä, että tuo hinta pitäisi olla tulossa teille automaattisesti, mutta jostain syystä ei ole tullut toiselle liittymälle". Hän sitten sanoi, että laittoi sen nyt alkamaan edellisen tarjouksen lopusta.

Kannattaa olla myös tarkkana laskutuksen kanssa, omalla laskullani on aivan ihmeellisesti laitettu alennuksia liittymistä. Pitää katsoa seuraavaa laskua, että miten "meidän laskutusjärjestelmä korjailee sen automaattisesti seuraavalle laskutuskaudelle" kuten chat sanoi.

Numsi-prosessi Moille on kuulemma käynnissä mutta en ole vielä saanut keneltäkään mitään viestiä, en moilta taikka elisalta. Elisan chat ihmetteli, että miksi en ole vielä saanut takaisinvoittotiimiltä mitään viestiä. Hyvin menee nämä väännöt. :facepalm:
 
Olkaapa porukat tarkkoina jos teille tuli niitä 5,90e/kk jatkoja niihin vanhoihin 2,90e/kk liittymiin.

Uusinta laskua (vanhat liittymäedut loppuvat kesken laskutuskauden) veloitusten ihmeellisyyksiä selvitettäessä elisan chatin kanssa tulin kysyneeksi, että onko molemmat vanhat 2,90e/kk liittymät jatkumassa 5,90e/kk tarjouksella ja vastaus oli, että vain toinen oli laitettu jatkumaan, vaikka tammikuussa saamassani txtviestissä puhuttiin monikossa liittymistä! Chat sanoi: "näin järjestelmästä, että tuo hinta pitäisi olla tulossa teille automaattisesti, mutta jostain syystä ei ole tullut toiselle liittymälle". Hän sitten sanoi, että laittoi sen nyt alkamaan edellisen tarjouksen lopusta.

Kannattaa olla myös tarkkana laskutuksen kanssa, omalla laskullani on aivan ihmeellisesti laitettu alennuksia liittymistä. Pitää katsoa seuraavaa laskua, että miten "meidän laskutusjärjestelmä korjailee sen automaattisesti seuraavalle laskutuskaudelle" kuten chat sanoi.

Itselläni kun loppui 2.90 liittymä tammikuussa, niin ne laittoivat laskuun 22.90€ osan puolelta tammikuusta, vaikka lähdin menemään ennen kuin se hinta nousi. No sitte chattiin otin yhteyttä ja ne "korjasivat" laskun niin, että puolittivat sen laskun tammikuulta, mikä ei todellakaan ollut oikein(koska tammikuun kk maksu oli laskettu 50% 2.90 50% 22.90 ) Sanoin tästä, että kk maksu pitäisi olla luokkaa puolet siitä 2.90:stä koska olin lähtenyt jo ennen kuin se 2.90 tarjous oli loppunut. No sitten ne korjas uudestaan ja tällöin ne otti liikaa pois siitä kk-maksusta(eli laittoivat liian pienen laskun):facepalm:. No en kuitenkaan valittanut siitä :D
 
Juu, kuukausi sitten jo kirjoittelin, että olkaa tarkkoina noiden laskujen kanssa, jos saanut sen 2,90e/kk -> 5,90e/kk tarjouksen, ku itse viestissäkin Elisa kirjoittelee kummasti, että ensin laskuttaa enempi ja myöhemmin korvaa. Osasin odottaa, että systeemit ei kaikkien osalta kuitenkaan tule toimimaan oikein. Pitää itsekin alkaa selvittelee noiden useamman liittymän hinnat kohilleen, ku laskussa on kyllä melkosia matemaattisia toimituksia tehty...
 
että ensin laskuttaa enempi ja myöhemmin korvaa
Kun olisikin noin, helpommin voisi tarkkailla laskutusta. Tässä oma tän kuun laskusekoilu (yhdellä laskulla siis nämä molemmat):

Liittymä 1 (tälle oli se 5,90e/kk jatko laitettu jo), kaksi erillistä alennusta:
  • Tarkka 4G 24kk 2,90e/kk. Etu päättyy 25.03.2020. -18,33 euroa
  • Saunalahti Tarkka 4G (Alennus ajalta 26.03.2020 - 31.03.2020). -3,68 euroa
  • Laskun loppusumma 2,89 euroa, mikä siis 1 sentin vähemmän kuin jos olisi ollut koko laskutuskauden tuo 2,90e/kk tarjous!
En tajua miksi on annettu liikaa alennusta.

Liittymä 2 (tälle ei ollut 5,90e/kk jatkoa laitettu), yksi alennus:
  • Tarkka 4G 24kk 2,90e/kk. Etu päättyy 19.03.2020. -13,94 euroa
  • Laskun loppusumma 10,96 euroa.
En tiedä laskenko oikein mutta en saa millään täsmäämään omia laskujani mitä heidän olisi pitänyt veloittaa. Jos oikein laskin (kun ei ollut sitä 5,90e/kk jatkoa tässä vielä), niin n. puoli euroa on annettu liikaa alennusta.

En valita näistä alennusmääristä, vaan siitä, että laskutusta on mahdotonta ymmärtää. Pienistä summista on toki kyse mutta se on periaate, että laskutus on kohdillaan, ja ihmetyttää miten on tietojärjestelmät suunniteltu niin, että tällaista sekoilua tulee laskutukseen. Seuraava lasku on mielenkiintoista nähdä.
 
Mullakin on uusin Elisan lasku ihan mitä sattuu, kun 2,90-liittymä muuttui 5,90:een. Laskun pitäisi olla 16 € ja risat (mukana mobiilinetti ja 4G-reitittimen osari), mutta onkin 5,50 €.

Vaan mitäpä noista, merkkasin muistiin summat ja että tarkistan sitten seuraavan laskun, ettei siinä ole ylimääräistä kuin korkeintaan tämän laskun virheen verran.
 
Laskeskelin nyt itsekin tarkemmin ja en todellakaan pääse samoihin lukemiin itsekään, myös minullakin on annettu alennusta enempi kuin pitäisi. Eipä kai sitä sitten kannata alkaa valittamaan ja on kyllä todella pienistä summistakin kyse, että eipä tuolla oikein ole merkitystä loppupeleissä.

Mutta on kyllä todella sekava lasku...
 
Onko Elisa-latausliittymän minimilataus 10 euroa? Laitoin oman numeron latauspalveluun, ei anna pienempää summaa. Koskeeko tämä nyt kaikkia latausmahdollisuuksia (pankkiautomaatit, Elisan myymälät ja muut jälleenmyyjät)?
Mielellään pitäisin liittymällä vain paria euroa, kun kaikkien estojen laittaminen päälle aiheuttaa ajoittain ongelmia. Puhelun katketessa yllättävän kalliista numerosta tavataan kyllä soittaa takaisin...

Mikäli saldoa saa alennettuna jostain kampanjoista (vertaa prepaid-liittymät) tai täyttämällä asiakaskyselyitä, käyttäisin hyödyksi.
 
Onko Elisa-latausliittymän minimilataus 10 euroa? Laitoin oman numeron latauspalveluun, ei anna pienempää summaa. Koskeeko tämä nyt kaikkia latausmahdollisuuksia (pankkiautomaatit, Elisan myymälät ja muut jälleenmyyjät)?
Mielellään pitäisin liittymällä vain paria euroa, kun kaikkien estojen laittaminen päälle aiheuttaa ajoittain ongelmia. Puhelun katketessa yllättävän kalliista numerosta tavataan kyllä soittaa takaisin...

Mikäli saldoa saa alennettuna jostain kampanjoista (vertaa prepaid-liittymät) tai täyttämällä asiakaskyselyitä, käyttäisin hyödyksi.
Selkeästihän se lukee tuolla: Elisa - Verkkokauppa (Lisätietoa ja käyttöohjeet)

käytössä olevalle latausliittymälle minimilataus on 10 euroa.

Pakkohan se Elisan jollain on rahaa tehdä noita liittymiä ylläpitämällä, ja 2 vuoden välein ainakin pitää ladata...
 
Parhaimmat tarjoukset saa ihan muualta, kuin perus asiakaspalvelijalta. Sen takia ne on tapana pyytää muualta ja jos hyvät tarjoukset haluaa jättää käyttämättä niin mikäs siinä. Ei perus asiakaspalvelijalla ole oikeuksia antaa melkein mitään tarjouksia ja se parhain hinta yllättäen tulee sieltä numerosta missä työskentelee henkilöt kenellä on oikeudet niitä tarjouksia antaa.

Kyselin elisan chatin kautta, niin Huoleton 200Mbit/s ensin 21.90€/kk ja heti perään 19.90€/kk 24kk ajaksi ilman määräaikaa.
 
Moilta tuli viestiä, että siirtyy ens maanantaina liittymä. Elisalta ei vieläkään yhtään mitään yhteydenottoa, kysyin chätissä ja antoi winback-numeron (sama kun täällä jo monesti kerrottu). Soitin ja sain kyllä erittäin erittäin, erittäin epämiellyttävän kokemuksen naiselta sieltä toisessa päässä. Lyhyesti; ei ole mitään kunnon tarjouksia enää, joku 1M 4,90e/kk liittymä, Tarkka Premium joku oliko 16e. Keskustelu ajautui liittymään josta katsoi että on erittäin paljon liikennettä (eli kyllä siellä sitä katsellaan), kysyi onko reitittimessä ja jos on niin hän vaihtaisi sen ihan oikeaan mobiililiittymään (jonka hinta oli joku ehkä 13e?) eikä puhelinliittymää, ei reagoinut vaikka sanoin, että eihän sillä ole mitään väliä. Ei ottanut itse puheeksi sitä, että minulle oli jo 5,90e jatkotarjousta tulossa, piti itse siitä huomauttaa. Tyypillinen myyjä joka jättää asioita kertomatta, eli toisin sanoen valehtelee. Ehkä jossain on joku rehellinen myyjä mutta itse en ole ikinä voinut luottaa yhteenkään myyjään.

Mainitsin siitä kuinka osa asiakkaista on saanut 12kk ja toiset 24kk jatkoja, ja siitä kuinka on ihmisten kertomusten perusteella päivänselvää, että on kiinni siitä kenet saa puhelimesta kiinni. Rupesi väittämään, että ei ole mahdollista, kaikilla on samat pohjahinnat tarjottavina ja että ehkä on ollut kyse eriaikaisista kampanjoista, johon sanoin, että ihan samaan aikaan, samana päivänä jopa eri kokemuksia. Väitti kovasti, että "kerron totuuden, en valehtele" johon sanoin, että en sanonutkaan että valehtelet, eri tasoisilla myyjillä voi olla eri valtuudet antaa tarjouksia, johon vastasi, että ei pidä paikkaansa. Otti nokkiinsa ja sanoi, että hänen mielestä väitän häntä valehtelijaksi. Kysyin vielä, että väittääkö hän sitten taasen, että kymmenet ja kymmenet heidän asiakkaat ovat valehtelijoita kun nettiin kirjoittavat omia kokemuksia. Todella epämiellyttävä asiakaspalvelija kaiken kaikkiaan. Kaikki tietävät, että myynneissä on hyvin yleistä, että siellä on eri tasolla olevia myyntihenkilöitä joilla on eri valtuudet.
 
Sama myyntihenkilö soitti takaisin! Oli käynyt kysymässä joltain kun oli jäänyt harmittamaan se edellinen puhelu, niin olikin tarjolla vielä jotain muuta! (eihän tämä pitänyt olla mahdollista!?) 24kk liittymää ei enää saa, mutta sanoi, että voisi tarjota 4,90e/kk 100M Tarkka Premium 12kk-sopimuksella ja ottaa pois liittymävaihdosveloituksen. Eli 5,90e/kk Tarkka 50M 12kk muuttuisi vähän paremmaksi (tosin aika vähäistä on tarve itsellä noille premium-jutuille, mutta euron halvempi kk-maksu toki kelpaa). Tämä on tarjolla vain liittymään jossa liikenne jää sen (oliko) 5Gb alle. Sanoi, että jos liikennemäärät alkaa menemään sen yli niin olisi hyvä vaihtaa liittymä sitten. Nyt oli puhelu hänen kanssa mukavaa.

Sitten vielä hakemaan vastatarjousta moilta. :) EDIT: Ei ole kuulemma mitään vastatarjouksia tarjolla tällä hetkellä. Eli tämä kaikki veivaus toi sitten aika vähän mitään muutosta.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko että kun soittivat takaisin? Joku varmaan voi _ehkä_ olla elisalla joku nettikyttä mutta epäilen että joku random myyjä tsekkailisi jotain techbbs:ää. :)
 
Laitetaan tämä editti vielä uuteen viestiin kun tuli tämä sivunvaihtuminenkin tähän ketjuun: EDIT: Ei ole kuulemma mitään vastatarjouksia tarjolla tällä hetkellä moilla. Eli tämä kaikki veivaus toi sitten aika vähän mitään muutosta, 12e vuodessa säästin.
 
Sama myyntihenkilö soitti takaisin! Oli käynyt kysymässä joltain kun oli jäänyt harmittamaan se edellinen puhelu, niin olikin tarjolla vielä jotain muuta! (eihän tämä pitänyt olla mahdollista!?) 24kk liittymää ei enää saa, mutta sanoi, että voisi tarjota 4,90e/kk 100M Tarkka Premium 12kk-sopimuksella ja ottaa pois liittymävaihdosveloituksen. Eli 5,90e/kk Tarkka 50M 12kk muuttuisi vähän paremmaksi (tosin aika vähäistä on tarve itsellä noille premium-jutuille, mutta euron halvempi kk-maksu toki kelpaa). Tämä on tarjolla vain liittymään jossa liikenne jää sen (oliko) 5Gb alle. Sanoi, että jos liikennemäärät alkaa menemään sen yli niin olisi hyvä vaihtaa liittymä sitten. Nyt oli puhelu hänen kanssa mukavaa.

Sitten vielä hakemaan vastatarjousta moilta. :) EDIT: Ei ole kuulemma mitään vastatarjouksia tarjolla tällä hetkellä. Eli tämä kaikki veivaus toi sitten aika vähän mitään muutosta.
Joo Moi ei käsittääkseni anna ikinä "pöydän alta" mitään.

Pakko kysyä tuosta 5Gb jutusta nyt. Siis jos käytät tuota 100M nettiä yli 5GB kuukaudessa, niin olisi hyvä vaihtaa liittymä? Mitä ihmettä oikein tarkoitti? Eihän ne Elisalla voi vaatia liittymä vaihtoa rajattomaan 4G liittymään datankäytön perusteella. Täällähän moni on käyttänyt sitä aikaisempaa 2.90€ rajatonta ties kuinka monta sataa gigaa kuukaudessa ja saaneet uudelleen tarjouksen :think:
 
Eikös täälläkin ole ollut keissejä joissa moi on nimenomaan vastannut elisan supertarjouksiin?! Jos oikein muistan niin ovat tarjonneet sitä 6 euron simmiä rajattomana 100M:sena.

Ei elisa voikaan vaatia mitään sellaista vaihtoa liikenteen mukaan (EDIT: tietenkään jos sopimuksessa ei mitään sellaisesta lue), se oli vain hauska yksityiskohta miten noi myyjät höpöttävät ihan mitä sattuu. Samalla lailla se minulle höpötti kuinka reitittimessä oleva kännyliittymä olisi hyvä vaihtaa mobiililiittymäksi.
 
Eikös täälläkin ole ollut keissejä joissa moi on nimenomaan vastannut elisan supertarjouksiin?! Jos oikein muistan niin ovat tarjonneet sitä 6 euron simmiä rajattomana 100M:sena.

Ei elisa voikaan vaatia mitään sellaista vaihtoa liikenteen mukaan (EDIT: tietenkään jos sopimuksessa ei mitään sellaisesta lue), se oli vain hauska yksityiskohta miten noi myyjät höpöttävät ihan mitä sattuu. Samalla lailla se minulle höpötti kuinka reitittimessä oleva kännyliittymä olisi hyvä vaihtaa mobiililiittymäksi.
Pakko myöntää että en itse ole lukenut täällä noista MOI:n rajattomista 6€ simeistä. Voisiko joku hieman tarkentaa näitä?

Ahaa eli sen myyjän logiikka varmaankin oli se, että 5GT ylittäessä tod näk nettiliittymä on liian hidas tms :D No eihän noista koskaan tiedä... Voi olla että luulevat ihan idiootiksi asiakasta.
 
Ahaa eli sen myyjän logiikka varmaankin oli se, että 5GT ylittäessä tod näk nettiliittymä on liian hidas tms
Ei, en kyllä sellaista kuvaa saanut ollenkaan, luulisin, että yritys oli antaa vaikutelma, että tuollaista halpaa rajoittamatonta liittymää "ei saisi" käyttää jos sillä rajusti liikennöi, katsos kun sitä hän ei voisi tarjota sellaisen vanhan tarjousliittymän tilalle jossa liikennemäärä on ollut isompi kuin se 5GB.
 
Ei, en kyllä sellaista kuvaa saanut ollenkaan, luulisin, että yritys oli antaa vaikutelma, että tuollaista halpaa rajoittamatonta liittymää "ei saisi" käyttää jos sillä rajusti liikennöi, katsos kun sitä hän ei voisi tarjota sellaisen vanhan tarjousliittymän tilalle jossa liikennemäärä on ollut isompi kuin se 5GB.

Kuten sanoin niin täällä moni on saanut tarjousliittymän tilalle taas 5-6€ rajattoman 4Gn vaikka hirveä määrä ollut dataa käytössä... En sitten tiedä mitä tuolla oikein ajoi takaa. Miksi ihmeessä sanoi että "olisi hyvä vaihtaa liittymä sitten"(jos datankäyttö menee yli 5Gt) Normaalistihan olisi vaan sanonut että "koita rajoittaa" tms jos olisi ollut huolissaan siitä, että menisi paljon dataa. Eihän kukaan kuluttaja missään nimessä ala vaihtaa tuollaista liittymää :D
 
Jatkossa o
Kuten sanoin niin täällä moni on saanut tarjousliittymän tilalle taas 5-6€ rajattoman 4Gn vaikka hirveä määrä ollut dataa käytössä...
Mutta onko ne kaikki olleet automaattisia jatkoja? Jos ne tsekkaavat manuaalisesti vain silloin kun joku ottaa yhteyttä sinne? Ja voihan olla, että tuon nykyisen Tarkka Premium 100M:sen kanssa ollaan tarkempia?

Miksi ihmeessä sanoi että "olisi hyvä vaihtaa liittymä sitten"(jos datankäyttö menee yli 5Gt)
Ehkäpä ei ymmärrä niin tarkasti noiden päälle ja/tai yrittää olla "tarkka myyjä" että liittymiä "käytetään kuten niitä on tarkoitus" (jos liittymä on tarkoitettu myydä vain sellaisille jotka käyttävät alle sen tietyn rajan sitä dataa)? Siihen vähän vihjaa sekin, että myyjä oli sitä mieltä, että reitittimessä oleva kännyliittymä (jossa paljon liikennettä) olisi hyvä vaihtaa aidoksi mobiililiittymäksi.

En tiedä. Mistä noiden myyjien tarkoitusta ikinä varmasti tietää.. kuten sanoin, en ikinä ole voinut luottaa myyjien sepustuksiin. Onko kusetusta, tietämättömyyttä vai totuutta, tai jotain niiden sekamelskaa mitä niiden suusta tulee ulos.
 
Jatkossa o

Mutta onko ne kaikki olleet automaattisia jatkoja? Jos ne tsekkaavat manuaalisesti vain silloin kun joku ottaa yhteyttä sinne? Ja voihan olla, että tuon nykyisen Tarkka Premium 100M:sen kanssa ollaan tarkempia?


Ehkäpä ei ymmärrä niin tarkasti noiden päälle ja/tai yrittää olla "tarkka myyjä" että liittymiä "käytetään kuten niitä on tarkoitus" (jos liittymä on tarkoitettu myydä vain sellaisille jotka käyttävät alle sen tietyn rajan sitä dataa)? Siihen vähän vihjaa sekin, että myyjä oli sitä mieltä, että reitittimessä oleva kännyliittymä (jossa paljon liikennettä) olisi hyvä vaihtaa aidoksi mobiililiittymäksi.

En tiedä. Mistä noiden myyjien tarkoitusta ikinä varmasti tietää.. kuten sanoin, en ikinä ole voinut luottaa myyjien sepustuksiin. Onko kusetusta, tietämättömyyttä vai totuutta, tai jotain niiden sekamelskaa mitä niiden suusta tulee ulos.

Käsitin että vaihtaneet Moi:lle osa ja osalle tullut jatkoa ilman vaihtoa. Itse en saanut mitään tarjousta Elisalta vaikka monesti soittelinkin liittymänvaihdon aikaan. Eli onkohan jokin botti/tekoäly jaellut tarjoukset tietyille ja sitten osalle sitten sattunut tuuri että aspalla ollut hyvä päivä puhelimessa :D

Kuulostaa muutenkin aika erikoiselta tuo koko aspa tapahtuma kohdallasi. Miten ihmeessä ei voi muka tietää tuollaisen liittymän olemassaolosta ja miksi väittää vastaan "ei varmasti ole olemassa!" :D Ja sitten vähän ajan päästä soitti takaisin ja "oli jutellut kollegalle"? Veikkaan että ei uskaltanut jättää asiaa siihen ettei tulisi negatiivista palautetta tms

Täällähän itseasiassa jollekin muullekin oli aspa sanonut että ei ole olemassa 6€ rajattomia, mutta kun sanoi siihen tiukkaan sävyyn "älä valehtele, tiedän että noita on olemassa" oli aspa mennyt vaikeaksi. Onko tässä nyt oikeasti jokin operaatio Elisalla kyseessä mikä ei kestä päivän valoa :think: :think:
 
"Harmi että olet siirtämässä päläpäläläpäläpä.. Tarjoamma 20€ lahjakortin (Kesko) ja Yhteys Rajaton 200 M -liittymän 24kk ajaksi 19,90€ /kk (jonka jälkeen 32,90€ / kk)"

^ tuollaista tarjottiin itselle Telialta kun olen siirtämässä Elisalle liittymää.
 
Ja sitten vähän ajan päästä soitti takaisin ja "oli jutellut kollegalle"?
En kirjoittanut tarkemmin kenelle oli jutellut kun en tänne kirjoittaessa enää ollut satavarma mitä hän sanoi, saattoi olla esimies/päällikkö.

Veikkaan että ei uskaltanut jättää asiaa siihen ettei tulisi negatiivista palautetta
Ehdin jo laittaa ekan puhelun jälkeen kun elisalta tuli automaattisesti txtviesti jossa kysyttiin palautetta. Että tsori vaan myyjähenkilö jos luet tätä. :) EDIT: toisen puhelun jälkeen ei tullut enää kyselyä, odotin kyllä sitä, että olisin voinut laittaa toisen vähän paremman palautteen.
 
Numeronsiirron tein juuri Elisalta Moille.

Kannattaako itse soitella Elisan myyntinumeroon Winbackin toivossa vai odottaa heiltä päin yhteydenottoa?
 
Mullakin siirto menossa moille... mitä helv toi "Numero siirtyy ja aktivoituu automaattisesti" oikein tuolla oma-moissa tarkoittaa?
 
Numeronsiirron tein juuri Elisalta Moille.

Kannattaako itse soitella Elisan myyntinumeroon Winbackin toivossa vai odottaa heiltä päin yhteydenottoa?

Veikkaisin että itse kannattaa soitella. Ainakin moni täällä on itse soittanut ja tuurilla sitten tullut winbackia tai ei :D
 
Olisiko jollain tarjota tuota Elisan myyntipalvelun numeroa? Vaikka YV:llä jos ei täällä halua sitä jakaa.
 
Pitäisi elisaltakin soittoa tulla. Täältä näkee numsin siirtyminen, sitä aikaisemmin turha soitella. Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu (Moilla oli joku erikoinen operaattori nimi).
Omakin 2,90e liittymä loppuu ensi viikolla, laittakaa tänne viestiä saitteko 12,90e parempaa.
 
Itselläkin 2,90 €-liittymä loppumassa muistaakseni huhtikuun alussa. Tänään tuli Elisalta viesti, että jatkuu automaattisesti hintaan 5.90 € 12kk ajan. Ihan mukavaa, kun ei tarvinnut numeronsiirroilla tuota maanitella.
 
Itselläkin 2,90 €-liittymä loppumassa muistaakseni huhtikuun alussa. Tänään tuli Elisalta viesti, että jatkuu automaattisesti hintaan 5.90 € 12kk ajan. Ihan mukavaa, kun ei tarvinnut numeronsiirroilla tuota maanitella.
Tämä tosiaan kiva, kun muille ei tarjota tuota edes suoraan kysymällä, vaan sanotaan ettei tuollaista liittymää/tarjousta enää ole :facepalm:
 
Sain tuon tekstiviestin, jossa tuo tarjous. Soitin myös myyntinumeroon. Ei heillä ole sen parempaa tarjota kuin tuo tekstiviestilläkin tullut tarjous, mikä sinällään ei yllätä.
 
Tämä tosiaan kiva, kun muille ei tarjota tuota edes suoraan kysymällä, vaan sanotaan ettei tuollaista liittymää/tarjousta enää ole :facepalm:
Mikäs tuo kyseinen liittymä tosiaan on, joku "Tarkka" = kaikki erikseen maksullisia vai rajaton X M-nopea netti ja puhe/viestit? Oma tämän hetkinen liittymä joku Tarkka "Premium" on 5,90€/kk rajaton 100M 4G ja erikseen puh/msg, 24kk ajan mistä rapia 18kk jäljellä.
 
Tarkka-liittymän jatko. 50M netti rajattomana. Puhelut ja viestit erikseen. 5.90e/kk kuukausimaksu.
 
Tuo oli myös itsellä ja tarjottiin tosiaan ainoastaan 12.90 jatkoa.

Paljonko sulla on datakäyttöä?

Itsellä ei täyty kuukausitasolla edes 4Gt. Varmaan tarjoavat tuota edullisempaa nille, joilla datakäyttö vähäisempää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom