Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä miten treenaat, mutta jos lihasta haluaa kasvattaa, on hiilareista pääasiassa hyötyä. Tästä muuten löytyy Lihastohtorilta hyvä kirjoitus. Ja on toki asiasta omakohtaista kokemustakin.Itse käyn myös säännöllisesti punttisalilla, enkä koe saavani hiilareista mitään hyötyä. Rasvoilla pärjää oikein hyvin.
En tiedä onko täyttä puppua, mutta tekoäly sanoo näin:Onko tarpeellinen sama kuin hyödyllinen, vai sama kuin välttämätön? Punttitreenissä on kyllä hiilareista hyötyä. Eivät toki ihmiselle välttämättömiä, kuten se punttitreenikään.
Lisäaineet, rasva, suola. Jos mietit paljonko valmistaja saa rahaa esim. sipsistä per kilo verrattuna paljonko sitä rahaa tulee perunamuusista per kilo niin se ero on järkyttävän suuri. Lisäksi niitä sipsejä ostetaan enempi ja siihen perunamuusiin täytyy laittaa yleensä esim. nakit ja kastike kylkeen mikä nostaa hintaa lisää.Mikä erottaa nämä einesruuat terveellisestä ruuasta ja miksi valmistajat näitä tekevät?
Jep, juuri näin. Elossa toki pysyy ilman niitäkin, hyödyllisiä toki.En tiedä onko täyttä puppua, mutta tekoäly sanoo näin:
- Aivot, hermosto ja punasolut tarvitsevat glukoosia. Vaikka keho pystyy tuottamaan sitä itse, se on "teknisesti kallista".
- Hiilihydraatit ovat nopein ja tehokkain tapa tuottaa energiaa (ATP) – etenkin liikunnassa ja aivojen toiminnassa.
- Siksi, jos hiilihydraatteja on tarjolla, keho polttaa niitä ensisijaisesti, ja siksi niitä pidetään "ensisijaisena" energianlähteenä.
Tästä jo keskusteltiin. Ei ole mitään näyttöä että siemenöljyt arkikäytössä aiheuttaisivat mitään 20-kertaisia Hode-9 pitoisuuksia. Jos syö päivittäin jotain moneen kertaan samassa öljyssä uppopaistettuja pikaruokaranskalaisia, niin silloin en niin ihmettelisi.
Toisaalta jos LDL on taivaissa ja aiheutat muulla tavalla hapetusstressin, niin sama juttu.
Voisiko jo tämän jatkuvan vääntämisen carnivoresta, siemenöljyistä ja muusta vastaavasta lopettaa kun ette edes keskustele lihavuudesta vaan väännätte selkeästi ohi aiheen. Se carnivore ketju jo meni lukkoon ihan samasta syystä että sivutolkulla samaa jahnausta tieteesta ja speudotieteestä ja se aina alkoi uudelleen. Täällä on nyt sama.Ei ole mitään näyttöä. Tuoko ei ole näyttöä, että ihmisiltä, joilla on todettu valtimonkovettumatauti mitataan suoraan verestä LDL:n HODE-9 pitoisuus, kun taas vastaavalla terveellä vertailuryhmällä tätä ei havaita.
Osoita nyt, että korkea kolesteroli aiheuttaa oxLDL:ää. Pelkkä korkea kolesteroli ei tarkoita sitä, että LDL partikkelit hapettuvat. Linolihappo on erityisen herkkä hapettumiselle, koska sen kemiallinen rakenne tekee siitä alttiin reaktiivisille happilajeille (ROS) ja vapaiden radikaalien aiheuttamalle hapettumiselle. Eläinperäiset rasvat ovat tämän vastakohta, eli ne eivät hapetu helposti.
Olen ymmärtänyt, että Japanissa lasten lempiruoat ovat usein normaaleja terveellisiä ruokia. Kaikki lähtee kasvatuksesta, mutta jos vanhemmat ihannoi syö itse paskaa niin se tarttuu lapsiinkin.Global Obesity Observatoryn mukaan Japanissa aikuisväestöstä lihavia n. 6%, Suomessa n. 22%.
Lapsista Japanissa lihavia n. 4%, Suomessa n. 13%.
Ehkä meidän pitäisi ottaa mallia Nipponista.
Eli olet sitä mieltä, että koko lihavuusepidemia johtuu vain siitä, että ihmisille on tullut esim. viimeisen 40 vuoden aikana vaan kovempi nälkä, vaikka on yleistietoa, että ihmiset on passiivisempia, kuin ikinä? Nyt tämä "nälkä" hoidetaan pillereillä ja pistoksilla kuntoon.
Mietitkö yhtään sitä, että nämä samat yritykset jotka on syöttänyt ihmiset lihaviksi, saaneet addiktoitua ruokaan, saaneet tuntemaan kovaa nälkää, vaikka kaloreita on syöty tuhansia, jne. ei voisi tehdä samaa uudelleen, vaikka söisit lääkkeitä? Totta helvetissä ne voi ja parhaimmillaan kulissien takana samat henkilöt jotka suunnittelee lääkkeet, suunnittelee myös ruokien aineet, jotka juuri ohittaa aivoissa näiden lääkkeiden vaikutuksen.
Jos tämä sinun ajattelumalli vietäisiin armeijaan, niin se voisi toimia kutakuinkin näin. Yhtä sotilasta ammuttiin sodassa rintaan, hommattiin kaikille luotiliivit, nyt ei ole enää mitään varaa, kun kukaan ei voi ampua rintaan tai jos ampuu, niin luotiliivi suojaa.
Suomessakin välipalat oli aikanaan terveellisiä, mutta monttu loksahti auki kun tajusin 6 vuotta sitten että koulujen välipalat (maksulliset) ovat ihan makeaa sontaa ja sama jatkuu päiväkodeissa. En tajua missä kohtaa suomalaisista tuli näin tyhmiä etteivät (päättäjätkään) tajua mikä on terveellistä ruokaa ja mikä karkkiherkkukeksimoskaa. Luulisi edes vanhempien aiheesta lähettävän viestiä kouluille ja päiväkodeille mutta ei ilmeisesti.Olen ymmärtänyt, että Japanissa lasten lempiruoat ovat usein normaaleja terveellisiä ruokia. Kaikki lähtee kasvatuksesta, mutta jos vanhemmat ihannoi syö itse paskaa niin se tarttuu lapsiinkin.
Oikeasti suurin ongelma läskeillä on motivaatio. Itsellä se löytyi kun heräsin terveysvaikutuksiin. Toisaalta tätä motivaatiota voitaisiin lisätä, kun yksilön vastuuta kasvatettaisiin. Nyt asiaa vähäteellään ja sanotaan, että no big deal vedät vaan pilleriä ensin verenpaineeeseen, sitten statiinia ja lopulta sokeritautiin. "Veronmaksajat kustantaa kaikki, haittavaikutuksia ei ole."
Onko Suomen kouluissa jotain maksullisia välipaloja? Itse olen luullut, että siellä ei saa myydä mitään. Minun aikanani ilmainen välipala oli aina, jos koulua oli vähintään klo 14 saakka. Porkkana, nauris, karjalanpiirakka, mustikkakeitto, pillimehu, joskus jäätelö. Eli ei ne ihan parasta mahdollista olleen ennenkään.Suomessakin välipalat oli aikanaan terveellisiä, mutta monttu loksahti auki kun tajusin 6 vuotta sitten että koulujen välipalat (maksulliset) ovat ihan makeaa sontaa ja sama jatkuu päiväkodeissa. En tajua missä kohtaa suomalaisista tuli näin tyhmiä etteivät (päättäjätkään) tajua mikä on terveellistä ruokaa ja mikä karkkiherkkukeksimoskaa. Luulisi edes vanhempien aiheesta lähettävän viestiä kouluille ja päiväkodeille mutta ei ilmeisesti.
Edit: Ai niin, kysyin koulusta saavatko tavallisen sokeripillimehun tilalle sokeritonta. Ei onnistunut kun ei kuulema tukusta saa.
Olen ymmärtänyt, että Japanissa lasten lempiruoat ovat usein normaaleja terveellisiä ruokia. Kaikki lähtee kasvatuksesta, mutta jos vanhemmat ihannoi syö itse paskaa niin se tarttuu lapsiinkin.
Oikeasti suurin ongelma läskeillä on motivaatio. Itsellä se löytyi kun heräsin terveysvaikutuksiin. Toisaalta tätä motivaatiota voitaisiin lisätä, kun yksilön vastuuta kasvatettaisiin. Nyt asiaa vähäteellään ja sanotaan, että no big deal vedät vaan pilleriä ensin verenpaineeeseen, sitten statiinia ja lopulta sokeritautiin. "Veronmaksajat kustantaa kaikki, haittavaikutuksia ei ole."
Tuossa nyt on lihastohtorin näkemys asiasta. Kyllä minulla sekä sarjapainot että maksimit nousee aivan samalla tavalla kuin hiiilihydraateillakin. Empiirisesti parhaiten treenit kulkee paaston aikana. Ei mitään ongelmia vääntää pitkiäkin sarjoja. En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.En tiedä miten treenaat, mutta jos lihasta haluaa kasvattaa, on hiilareista pääasiassa hyötyä. Tästä muuten löytyy Lihastohtorilta hyvä kirjoitus. Ja on toki asiasta omakohtaista kokemustakin.
![]()
Kuva 1. Lihasten energianlähteet liikunnan aikana ovat ihan jotain muuta kuin rasvoja. Kuvio muokattu lähteestä Newsholme ym. 1992 ja Mero ym. 2004. Kun ymmärtää hitusenkin voimaharjoittelun biokemiasta lihastasolla, niin on helppo sanoa, että VHH (< 20 % hiilihydraatteja energiasta) tai ainakaan alakarppaus (< 10 % hiilihydraatteja) ei ole suositeltavaa kovalle harjoitusjaksolle tai lihasten kasvatusvaiheessa, kun haluaa treenata kovaa muutakin kuin 1-3 toiston sarjoja.
![]()
Vähähiilihydraattinen ruokavalio kovan intensiteetin liikunnassa, erityisesti voimaharjoittelussa
Vähähiilihydraattinen ruokavalio eli karppaus oli muodikasta jokin aika sitten ja edelleenkin on melko suosittua joidenkin ihmisten keskuudessa. Onko karppauksella paikkansa lihasten kasvatuksessa …lihastohtori.wordpress.com
Ihmisen painosta on hiilihydraatteja 0,5-1%. Rasvaa 10-30%, proteinejä 10-20% ja loput vettä ja erilaisa hivenaineita. Kannattaa pitää huoli, että ne aivoille "tärkeät" hiilihydraatit ei pääse loppumaan. Aivot käyttää aivan yhtä hyvin ketoaineita energiakseen. Glukoneogeneesi pitää huolen, että tarpeellinen määrä glukoosia on aina saatavilla.En tiedä onko täyttä puppua, mutta tekoäly sanoo näin:
- Aivot, hermosto ja punasolut tarvitsevat glukoosia. Vaikka keho pystyy tuottamaan sitä itse, se on "teknisesti kallista".
- Hiilihydraatit ovat nopein ja tehokkain tapa tuottaa energiaa (ATP) – etenkin liikunnassa ja aivojen toiminnassa.
- Siksi, jos hiilihydraatteja on tarjolla, keho polttaa niitä ensisijaisesti, ja siksi niitä pidetään "ensisijaisena" energianlähteenä.
Onneksi kaikilla oli omansa ja onneksi peräkkäin eikä rinnakkain. Muuten olisi Poliisi sanonut että soo-soo.Tänään tuli peräkkäin kolme lihavaa teiniä sähköskuuteilla vastaan, on se sellaista.
Varmaan alueellisia eroja mutta kyllä niitä nykyään on. Diabeetikot saa ilmaiseksi, muut maksaa.Onko Suomen kouluissa jotain maksullisia välipaloja? Itse olen luullut, että siellä ei saa myydä mitään. Minun aikanani ilmainen välipala oli aina, jos koulua oli vähintään klo 14 saakka. Porkkana, nauris, karjalanpiirakka, mustikkakeitto, pillimehu, joskus jäätelö. Eli ei ne ihan parasta mahdollista olleen ennenkään.
Maailmanhistorian ensimmäinen urheilija, joka vetää 100% rasvoilla anaerobista paremmin, kuin hiilareilla. Kannattaisi mennä tutkimukseen, ehkä löytyy joku harvinainen geenimuunnos, josta tieteelle on apua. No ei kai siinä mitään, erikoisiin johtopäätöksiin voi päätyä myös sen kautta, että usko on horjumaton.Tuossa nyt on lihastohtorin näkemys asiasta. Kyllä minulla sekä sarjapainot että maksimit nousee aivan samalla tavalla kuin hiiilihydraateillakin. Empiirisesti parhaiten treenit kulkee paaston aikana. Ei mitään ongelmia vääntää pitkiäkin sarjoja. En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.
Joo, nuo alussa mainitut niitä asiallisia, ja lopussa sitten näitä huonoja. Unohtui tosiaan vanukkaat ja jugurtit, nehän ovat myös sokeripommeja.Varmaan alueellisia eroja mutta kyllä niitä nykyään on. Diabeetikot saa ilmaiseksi, muut maksaa.
Porkkana, nauris, karjalanpiirakka on aika paljon parempaa, näitä ei ole enää ollenkaan. Meillä oli kasarilla päiväkodissa aina jotain juureksia ja kasviksia välipalalla. Ehkä joskus vanukas tai muu makea kaverina. Keitot ja kiisselit on ollut tosi pitkään yleinen lisä Suomessa.
Maailmanennätys placebossa ja Dunning-Krugerissa.Maailmanhistorian ensimmäinen urheilija, joka vetää 100% rasvoilla anaerobista paremmin, kuin hiilareilla. Kannattaisi mennä tutkimukseen, ehkä löytyy joku harvinainen geenimuunnos, josta tieteelle on apua. No ei kai siinä mitään, erikoisiin johtopäätöksiin voi päätyä myös sen kautta, että usko on horjumaton.
Kannttaisi tietenkin lukea ne muutkin viestit, tai sitten voi näppärästi takertua niihin lillukan varsiin. Omissa treeneissäni en ole huomannut mitään eroa hiilihydraateilla treenaamiseen. Kirjoitin toiseen viestiini näin:Maailmanhistorian ensimmäinen urheilija, joka vetää 100% rasvoilla anaerobista paremmin, kuin hiilareilla. Kannattaisi mennä tutkimukseen, ehkä löytyy joku harvinainen geenimuunnos, josta tieteelle on apua. No ei kai siinä mitään, erikoisiin johtopäätöksiin voi päätyä myös sen kautta, että usko on horjumaton.
Siinä toinen. Toivottavasti saat taas bannit keskustelun sotkemisesta. Se on ollut sinun bravuuri.Maailmanennätys placebossa ja Dunning-Krugerissa.
Ei todellakaan ole, en tiedä mistä olet tietosi hankkinut mutta ihminen koostuu:Ihmisen painosta on hiilihydraatteja 0,5-1%. Rasvaa 10-30%, proteinejä 10-20% ja loput vettä ja erilaisa hivenaineita.
Tuollahan tuo luettelee lähteineen mihin kokeisiin johtopäätökset perustuu. En mä väitä ettei sulla treeni kulje, missään huipputasolla ei yleensä ilman hiilareita mennä. Lajista riippuen toki. Mitenhän sulla kulkis se treeni jos vetäisit hiilaria? Menee kyllä jo toisen ketjun aiheeksi.Tuossa nyt on lihastohtorin näkemys asiasta. Kyllä minulla sekä sarjapainot että maksimit nousee aivan samalla tavalla kuin hiiilihydraateillakin. Empiirisesti parhaiten treenit kulkee paaston aikana. Ei mitään ongelmia vääntää pitkiäkin sarjoja. En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.
No mitä ne alkuaineet muodostaa? Ettei vaan rasvoja, proteinejä ja hiilihydraatteja?Ei todellakaan ole, en tiedä mistä olet tietosi hankkinut mutta ihminen koostuu:
"
97,85 % elimistöstä koostuu näistä alkuaineista:
65 % happea: lähes kaikissa soluissa.
18 % hiiltä: lähes kaikissa soluissa.
10 % vetyä: lähes kaikissa soluissa.
3 % typpeä: proteiineissa ja dna:ssa.
1,5 % fosforia: dna:ssa ja luissa.
0,35 % kalsiumia: luissa ja veressä.
"
Suurin osa ihmisestä on happea, vetyä ja hiiltä koska noin 70% kudoksista on vettä mikä koostuu hapesta ja vedystä. Hiili taasen on se yleisin ainesosa kaikkien (tunnettujen) elollisten olentojen molekyyleissä.
Toki se itse luuranko painaa kohtuu vähän noin 7-12 kiloa joten sekään ei selitä miksi lihavat painavat niin paljon (ei heidän luunsa eivät paina sen enempää)
En ole sitä kieltänytkään. Hiilareilla siellä maailman huipulla mennään. Tätä nyt on typerä yleistää tavalliseen kuntourheilijaan.Tuollahan tuo luettelee lähteineen mihin kokeisiin johtopäätökset perustuu. En mä väitä ettei sulla treeni kulje, missään huipputasolla ei yleensä ilman hiilareita mennä. Lajista riippuen toki. Mitenhän sulla kulkis se treeni jos vetäisit hiilaria? Menee kyllä jo toisen ketjun aiheeksi.
Tämä on nyt sitä mutuilua, ehkä pahinta laatua sillä suoranaisest vastustetaan faktoja.Itse käyn myös säännöllisesti punttisalilla, enkä koe saavani hiilareista mitään hyötyä. Rasvoilla pärjää oikein hyvin.
No jos kansanparantelija näin sanoo niin sittenhän sen on oltava totuus..Tuossa nyt on lihastohtorin näkemys asiasta. Kyllä minulla sekä sarjapainot että maksimit nousee aivan samalla tavalla kuin hiiilihydraateillakin. Empiirisesti parhaiten treenit kulkee paaston aikana. Ei mitään ongelmia vääntää pitkiäkin sarjoja. En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.
Jep, hiilareista on hyötyä, vaikka välttämättömiä ne eivät olekaan. Tavallinen kuntourheilija hyötyy ihan samalla tavalla. Onhan näistä kokeita järjestetty, kuten Lihastohtorikin referoi tekstissään.En ole sitä kieltänytkään. Hiilareilla siellä maailman huipulla mennään. Tätä nyt on typerä yleistää tavalliseen kuntourheilijaan.
Missä täällä jotain faktoja on vastustettu?Tämä on nyt sitä mutuilua, ehkä pahinta laatua sillä suoranaisest vastustetaan faktoja.
Onko ymmärryksessä jotain pahasti vialla, vai etkö ymmärrä sanan 'empiirisesti' tarkoitusta?No jos kansanparantelija näin sanoo niin sittenhän sen on oltava totuus..![]()
No olethan huomannut eroa, koska aiemmin väitit näin:Omissa treeneissäni en ole huomannut mitään eroa hiilihydraateilla treenaamiseen.
Eli siis väität, että 0-hiilareilla treeni kulkee paremmin, kuin hiilareilla.En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.
En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.No olethan huomannut eroa, koska aiemmin väitit näin:
Eli siis väität, että 0-hiilareilla treeni kulkee paremmin, kuin hiilareilla.
Uskon kyllä että pystyt punttia vetämään vaikka karppaat, mutta sitä en usko että se sujuu paremmin kuin hiilareilla. Todennäköisesti sun treenaaminen on hissuttelua.
Mutta alkaa olla tämäkin jo aika OT.
No mitä ne alkuaineet muodostaa? Ettei vaan rasvoja, proteinejä ja hiilihydraatteja?
Etkö sinä ymmärrä, että esim. 65 % hapesta ei tarkoita, että 65 % kehosta olisi vettä tai happea vapaana. Suurin osa happimolekyyleistä on sitoutuneena proteiineihin, hiilihydraatteihin, rasvoihin ja veteen.
- Happi: happimolekyyli muodostuu kahden happiatomin liitoksesta
- Hiili: 6 protonia ja vaihtelevasti neutroneita
- Vety: 2 vetyatomia joissa kummassakin on yksi protoni ja yksi elektroni
Tuossa siis 65+18+10 = 93%
- Typpi: 2 atominen typpikaasu
- Fosfori: 4 atominen P4 molekyyli (Fosfaatti elimistön fosfaatista yli 80% luustossa, luu ja hammaskudokset)
Enkä jaksa muistella / etsiä enempää...
Sitten mistä rasva koostuu: glyserolista ja rasvahapoista (jos mietit rasvasoluja niin lipidipisarat sisältävät lähinnä triglyseriedejä)
Eli haluatko tarkemmin avata miten esim. rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit liittyvät 2 happiatomin liitokseen (happeen = 65%) tai 6 protoniin ja vaihtelevaan määrään neutroneita (hiileen 18%) tai 2 vetyatomiin jossa kummassakin on 1 protoni ja 1 elektroni (vetyyn = 10%)...
EDIT: Ilmeisesti sinä siis osaat sanoa, että minä tunnen väärin?![]()
No Lihastohtori siinä kertoo, kuinka treeni kulkee hiilareiden voimalla paremmin. Omat kokemuksesi puhuvat päinvastaista, jolloin johtopäätös on, että sinun treenisi kulkee paremmin ilman hiilareita.En tiedä millä teoreettisella tasolla lihastohtori truossa mutuilee, mutta omakohtaiset kokemukset puhuvat aivain päinvastaista. Olen siis käynyt salilla sekä hiilaripainoiteisella ruokavaliolla, että 0 hiilillä.
Jäikö tästä sinulle vielä jotain epäselvää, vai vieläkö haluat jatkaa?
EDIT: Pitää jatkossa kysyä sinulta, että miltä ruokani esimerkiksi maistuu, kun en sitä itse ilmeisesti osaa maistella oikein.
Toisin sanoen kyse on yksilöllisestä fysiologiasta ja mieltymyksistä. Tutkimustulokset tai yleiset suositukset eivät aina päde kaikille samalla tavalla. Paitsi tietenkin jos lihastohtori näin sanoo.No Lihastohtori siinä kertoo, kuinka treeni kulkee hiilareiden voimalla paremmin. Omat kokemuksesi puhuvat päinvastaista, jolloin johtopäätös on, että sinun treenisi kulkee paremmin ilman hiilareita.
Missä kohtaa minä olen yleistänyt. Saisiko tähän lainauksen?Ei. Sinulle sanotaan, että tuntemuksistasi vetämäsi johtopäätökset ja yleistykset ovat väärin tai merkityksettömiä.
Ei tosiaan löydy yhtään ammattilaistason bodybuilderia tai etenkään voimailijaa joka vetäisi pelkkää rasvaa ravinnoksi, höystettyvänä jonkinlaisella määrällä lihaa. Jos tämä optio olisi edes tasavertainen hiilareiden kautta saadusta energiasta meillä olisi esimerkkejä vaikka kuinka ja pilvin pimein. Vaan kun ei ole. Massakausi on massakausi, ja kuihtumisjutut sitten erikseen.Maailmanhistorian ensimmäinen urheilija, joka vetää 100% rasvoilla anaerobista paremmin, kuin hiilareilla. Kannattaisi mennä tutkimukseen, ehkä löytyy joku harvinainen geenimuunnos, josta tieteelle on apua. No ei kai siinä mitään, erikoisiin johtopäätöksiin voi päätyä myös sen kautta, että usko on horjumaton.
Eikö ole. Oletko aivan varman, vai mutuiletko taas kerran. Pssst. laitan nyt yhden spoilereihin alle, tai kaksi.Ei tosiaan löydy yhtään ammattilaistason bodybuilderia tai etenkään voimailijaa joka vetäisi pelkkää rasvaa ravinnoksi, höystettyvänä jonkinlaisella määrällä lihaa. Jos tämä optio olisi edes tasavertainen hiilareiden kautta saadusta energiasta meillä olisi esimerkkejä vaikka kuinka ja pilvin pimein. Vaan kun ei ole. Massakausi on massakausi, ja kuihtumisjutut sitten erikseen.
Herra argmentaatiovirhe iskee taas. Voisitko oikeasti opetella keskustelemaan asioista. Etkä vaan tulisi aina tietyin väliajoin heittämään vaan sontaa ympäriinsä?Lisäksi, painottaisin sitä että vaikka joku höyrypää sattuisikin internetissä jotain väittämään niin se on erittäin kaukana siitä että asia olisi toteen näytetty ja täten todistettu. Terveisin maailmanmestari maratoonari, supermeiskilpailun nelinkertainen voittaja sekä bodybuildingin maailmanmestari 6 vuotena peräkkäin - kaikki tämä ilman tippaakaan hiilareita. Enkä huomannut salilla olisi sarjapaino tippunut.
Jokainen varmasti ymmärtää yskän.
Oikeasti suurin ongelma läskeillä on motivaatio.
Kyllä ne bodaajat syö hiilihydraatteja, kun haluavat kasvattaa massaa ja lihasta. Legendaarinen mega bodybuilder Ronnie Coleman veti varmaan kilon jotain ihme tärkkelyspuuroa illalla samalla kuin polki kuntopyörää. Youtubesta löytyy vanhaa videomateriaalia hänestä treenidokumentin muodossa.Eikö ole. Oletko aivan varman, vai mutuiletko taas kerran. Pssst. laitan nyt yhden spoilereihin alle, tai kaksi.
Herra argmentaatiovirhe iskee taas. Voisitko oikeasti opetella keskustelemaan asioista. Etkä vaan tulisi aina tietyin väliajoin heittämään vaan sontaa ympäriinsä?
Juurihan minä tuohon laitoin 2 esimerkkiä, jotka eivät syö. Ota huomioon se mihin minä vastasin. Kummasti nuokin pari jamppaa ovat saanet lihakset kasvamaan, vaikka niitä hiilihydraatteja eivät syö. Ei niitä tarvitse lihaskasvuun, mutta niitä voi jokainen käyttää, jos niistä tuntee saavansa apua.Kyllä ne bodaajat syö hiilihydraatteja, kun haluavat kasvattaa massaa ja lihasta. Legendaarinen mega bodybuilder Ronnie Coleman veti varmaan kilon jotain ihme tärkkelyspuuroa illalla samalla kuin polki kuntopyörää. Youtubesta löytyy vanhaa videomateriaalia hänestä treenidokumentin muodossa.
Kaikki top level bodaajat douppaa, mukaanlukien nuo postaamasi miehet. Jos puhutaan lihaksen kasvattamisesta niin kaikista suurin vaikutus tulee doupista. Doupattuna voi laiminlyödä ravinnon, kunhan saa tarpeeksi kaloreita ja proteiinia. Voit syödä makkaraa vaikka joka päivä ja lihakset kasvaa mutta samalla tuhoat elimistöäsi. Pitää saada myös kuituja.Juurihan minä tuohon laitoin 2 esimerkkiä, jotka eivät syö. Ota huomioon se mihin minä vastasin. Kummasti nuokin pari jamppaa ovat saanet lihakset kasvamaan, vaikka niitä hiilihydraatteja eivät syö. Ei niitä tarvitse lihaskasvuun, mutta niitä voi jokainen käyttää, jos niistä tuntee saavansa apua.
Coleman nyt veti vähän muutakin kuin pulkkaa. Kertonut aivan avoimesti vetäneensä streoideja.
Vertaa nyt hieman Colemanin fysiikkaa noihin kahteen. Ei voi puhua edes samassa lauseessa asiasta. Millä perusteella postaamani kaverit douppaa? Itsellä on parikin kaveria, jotka ovat vastaavassa kunnossa, toinen on pt, toinen ei. En aivan hevillä usko, että hän kumpikaan käyttää aineita. Steroidella todellakin voi syödä oikeastaa mitä vain, ja lihakset kasvaa.Kaikki top level bodaajat douppaa, mukaanlukien nuo postaamasi miehet. Jos puhutaan lihaksen kasvattamisesta niin kaikista suurin vaikutus tulee doupista. Doupattuna voi laiminlyödä ravinnon, kunhan saa tarpeeksi kaloreita ja proteiinia. Voit syödä makkaraa vaikka joka päivä ja lihakset kasvaa mutta samalla tuhoat elimistöäsi. Pitää saada myös kuituja.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.